محمد
چهارشنبه 18 دي 1387 - 4:53
-3 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
فقط نظراي كاربرايي كه موافقتونن منعكس ميكنيد؟يا بايد مثل احسان هي "ايسم" "ايسم" كنيم؟ ممنون از سينماي ما و آقا احسان عزيز اينم وبلاگ اين آقا احسان http://edv.blogfa.com
|
چهارشنبه 18 دي 1387 - 10:27
5 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
جلال آل احمد بهترین و تواناترین نویسنده ی ایرانی است و همچنین از برترین و گرانقدرترین مترجمان . آیا کسی که این متن را نوشته ، حتی یک خط از آثار آل احمد بزرگ را خوانده است؟ و یا نخوانده، و بر اساس حرف اطرافیان قضاوت می کند؟؟ واقعا متأسفم..... آل احمد و دکتر شریعتی از روشنفکرترین نویسندگان تاریخ ادبیات ایرانند.
|
sana
چهارشنبه 18 دي 1387 - 12:59
0 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
اقا یا خانمی که این متن رو نوشتی عالی بود مرسی
|
سامیه فلاحی
چهارشنبه 18 دي 1387 - 13:50
-1 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
اقای اصلانی شما چه اصراری دارید فیلمی بسازید که 90 درصد مردم که احیانا بنده و بسیاری از منتقدانی که روشنفکر نیستند نفهمند و 10 درصد دیگر که احیانا روشنفکرند وشما و خانم کرامتی هم جزو ان دسته محسوب می شوند قابلیت درک ان را داشته باشند؟؟؟؟
|
movi60cent
چهارشنبه 18 دي 1387 - 15:35
6 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
خیلی نوشته چرت و مزخرفی بود درست مثل فیلم اتش سبز!
|
چهارشنبه 18 دي 1387 - 15:39
0 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
با این همه پز روشنفکری و تبلیغ دموکراسی و درج مطالب موافق حقوق بشر از منابع روشنگر نمیفهمید که نظرات یک نفر را کامل منتشر کنید و یا اصلا بیخیالش شین ...
|
علی
چهارشنبه 18 دي 1387 - 18:18
-1 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
خود آقای انتظامی درباره این فیلم گفتند:اگر کسی با تاریخ آشنا نیست اصلا این فیلم را نباید ببیند ....
|
3
پنجشنبه 19 دي 1387 - 1:6
1 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
اول اینکه اگه قرار به حکم قطعی و کلی و بیدلیل و منطق صادر کردنه، من هم میگم که ما بیشتر از همه، از لومپنیسم ضربه خوردیم. البته حداقل در عرضه اجتماع و سیاست نشانیاش را دارم و میتوانم از کودتای ۲۸ مرداد بگویم اما نویسنده یک سطر و یک نشانی ندادند تا متوجه بشویم از کجا به چنین حکم قاطعی رسیدهاند که ما از روشنفکرنمایی ضربه خوردهایم. مهم نیست. چون این دوستمان کمی جلوتر نشان دادهاند که معمولا تنها به قاضی میروند و حتما که راضی برمیگردند. ایشان افاضه کردهاند که حالا معلوم شده که حق با کی بود. این جمله من رو به یاد فیلم مستندی انداخت که منتقد جوانی به فیلمساز محبوبش که از قضا کیمیایی بود، میگفت از اول هم معلوم بود که کی میمونه و کی میره. اما دوست عزیز اون چیزی که بعد از عبور از تونل زمان مشخص شده ، همونطور که آقای جاهد هم نوشتن مربوط میشه به فیلم خشت و آینه. فیلمی که در عرصه ژورنالیسم مورد تخطئه شدید قرار گرفت اما حالا هیچ تاریخ نویس و منتقدی نمیتواند منکر این بشه که سینمای مدرن ایران با اون فیلم آغاز شد و کلید خورد. اما نکته جالب برای من اینه که چه اصراری هست به اینکه جریان روشنفکری ایران رو در آقای اصلانی خلاصه کنیم و با زوم کردن روی فیلم بد ایشون و حرفهای بعضا اشتباهشون نتیجه خوشایند خودمون رو بگیریم که روشنفکری بد هست. این کار دقیقا مثل برنامه پوچ در پوچ تلویزیون میمونه که یک سری از برنامههای مزخرف مثلا اپوزوسیونهای خارج کشور رو گلچین میکنه و بعد هم نتیجه دلخواه رو میگیره. متاسفانه اینجا یه حلقه مفقوده هست که زیر دست و پای جریان لومپنیسم و جریان شبه روشنفکر، له میشه و از بین میره. در جنگی که نزدیک به چهل سال پیش بر سر فیلم خشت و آینه در گرفت یک طرف ماجرا ابراهیم گلستان بود و طرف دیگه پرویز دوایی. حالا یکی در لندن و دیگری در پراگ گوشه گرفتهاند و گاهی نوشتهای یا مصاحبهای یا خط و خبری. به این فکر کنید که چرا دو طرف اون نزاغ هر دو به عزلت رفتند و چه کسانی در صحنه موندند؟ گرچه به شدت اعتقاد دارم بلوای اصلانی و قادری ، کمدی شده اون دعواست. به قول مارکس هر اتفاقی دو بار تکرار میشه. یه بار تراژیک و بار دیگه کمدی. تراژدی گلستان و دوایی رو دریاب به کمدی قادری- اصلانی زیاد توجه نکنید که سیصد تا تک تومن هم نمیارزه.
|
shaghayegh
جمعه 20 دي 1387 - 18:27
-3 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
با نظرش درباره ی روشنفکرنمایی موافقم.
|
یه هنرمند
جمعه 20 دي 1387 - 20:35
2 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
تعداد زیادی از مردم از فهم ساده ترین مسایل روزمره عاجزند چه رسد به درک فیلم هنری و این دلیل نمیشه این جور فیلمها ساخته نشن.مخاطب خاص دارن.مردم مجبور نیستن برن این فیلما رو ببینن.میتونن برن چار چنگولی رو ببینن.
|
شنبه 21 دي 1387 - 13:45
-3 |
|
|
|
گرایشهای کور و تغییر
واقعا خوب بود. چقدر خوشم اومد از اين حرفهاي بي طرف و بدون حب و بغض. امير قادري؛ نوشتههاي تو هم قديمترها اينجوري بود. اما حيف كه عوض شدي همش به كسي يا گروهي تكه مياندازي و ميخواهي همه را بكوباني و از اين راه خودت را اثبات كني. متاسفم
|