سينمای ما - نام ميم مثل مادر در فهرست نامزدهاي اسكار نيست / پرسپوليس و فيلم چهار ماه و سه هفته و دو روز هم در اين فهرست نيستند
شنبه 17 بهمن 1388 - 14:57

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



نام ميم مثل مادر در فهرست نامزدهاي اسكار نيست / پرسپوليس و فيلم چهار ماه و سه هفته و دو روز هم در اين فهرست نيستند
نام ميم مثل مادر در فهرست نامزدهاي اسكار نيست / پرسپوليس و فيلم چهار ماه و سه هفته و دو روز هم در اين فهرست نيستند


سينماي ما - آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست اولیه 9 فیلم راهیافته به بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را اعلام کرد که در این فهرست آخرین فیلم مرحوم رسول ملاقلی‌پور غایب است. 
هالیوود ریپورتر اعلام کرد 9 فیلم راهیافته به فهرست اولیه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان عبارتند از "جاعل‌ها" اشتفان روزویتسکی از اتریش، "سالی که پدر و مادرم به تعطیلات رفتند" چائو همبرگر از برزیل، "عصر تاریکی" ‌دنی آرکان از کانادا، "بیوفورت" جوزف سدار از اسرائیل، "ناشناس" جوزپه تورناتوره از ایتالیا، "مغول" ‌سرگئی بودرف از قزاقستان، "کاتین" آندری وایدا از لهستان)، "12" نیکیتا میخالکف از روسیه و "تله" ‌سردان گولوبوویچ از صربستان. 

از شگفتی‌های فهرست اولیه آکادمی اسکار حذف فیلم تحسین‌شده و رومانیایی "4 ماه، 3 هفته و 2 روز" ساخته کریستیان مونگیو است که ماه مه گذشته جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. از این فیلم به عنوان یکی از بخت‌های اصلی جایزه این بخش یاد می‌شد.

انیمیشن "پرسپولیس" ساخته مرجانه ساتراپی و ونسان پارانو نیز که جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن را برد از راه یافتن به اسکار فیلم خارجی جا ماند که این مسئله به نوعی بی‌اعتنایی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به این جشنواره را نشان می‌دهد. "یتیم‌خانه" خوان آنتونیو بایونا نماینده اسپانیا در اسکار نیز نتوانست به فهرست اولیه راه پیدا کند. این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان مواجه شده بود.

فهرست اولیه بخش اسکار فیلم خارجی را صدها نفر از اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مستقر در لس آنجس از میان 63 فیلم انتخاب کردند. دومین دور رای‌گیری به دنبال نمایش فیلم‌ها برای اعضاء آکادمی در فاصله 18 تا 20 ژانویه در هالیوود و نیویورک انجام می‌شود.

در این رای‌گیری 10 نفر از اعضاء کمیته اولیه که به طور تصادفی انتخاب شده‌اند و دو گروه 10 نفره از اعضاء هالیوود و نیویورک حضور دارند. این 30 نفر از 9 فیلم حاضر در فهرست اولیه پنج فیلم را برای حضور در فهرست نهایی بهترین فیلم خارجی‌زبان انتخاب می کنند.

فیلم سینمایی "میم مثل مادر" ساخته مرحوم ملاقلی‌پور به عنوان نماینده ایران و "ژانی گه‌ل" ساخته جمیل رستمی دیگر فیلمساز ایرانی به عنوان نماینده عراق در بخش اسکار بهترین فیلم‌غیرانگلیسی زبان حضور داشتند.

نامزدهای هشتادمین دوره مراسم اهدا جوایز اسکار روز 22 ژانویه 2008 (دوم بهمن) اعلام و مراسم روز 24 فوریه (پنجم اسفند) در کداک تیه‌تر هالیوود برگزار می‌شود.


منبع خبر : مهر
چهارشنبه,26 دی 1386 - 19:23:9

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

محمد رضا
چهارشنبه 26 دي 1386 - 20:7
-1
موافقم مخالفم
 

بهتره اسم اسكار رو بذارن جشنواره درپيتها

واقعا لياقت جايزه اش واسه ارباب حلقه هاست

سارا
چهارشنبه 26 دي 1386 - 21:46
-2
موافقم مخالفم
 

من راجع به بیوفورت از ماه ها پیش مطلب خوندم و تحقیق کردم. جشنواره ای که بیوفرت توش باشه همون بهتر که م مثل مادر رو نداشته باشه.

مینو
چهارشنبه 26 دي 1386 - 23:34
1
موافقم مخالفم
 

راستش از شنیدن این خبر خنده ام گرفت مگه کسی منتظر بود میم مثل مادر تو فهرست نامزد های اسکار باشه؟!

دور از جان مگه باز بین ها و انتخاب کننده ها کور هستن و گاف های فیلم و چاله چوله های بی حد فیلمنامه و داستان مصیبت زده ی متظاهرانه اش رو نمیبینن

در سالهای گذشته ما شاهکارهایی مثل(خیلی دور خیلی نزدیک)و (نفس عمیق)رو به اسکار فرستادیم و تو لیست نرفتن

چه اتظار ساده لوحانه ای بود که فیلم زیر متوسطی مثل میم م... نامزد اسکار بشه!!!!!!!!

با فرستادن این فیلم به اکادمی ابروی سینمای ایران به خطر افتاد

و اگر تو فهرست نامزدها بود باید به کلیت مراسم هم شک میکردیم

خب خدا رو شکر فیلم پرسپولیس هم تو نامزدها نیست که بعضی ها این موضوع رو علم کنند ومثل چماق بکوبن تو سرمون که دیدید!

اسکار سیاسیه دیدید میم م...بهترین فیلم دنیا بود و به خاطر مسایل سیاسی نادیده گرفته شده!

اخه یکی هم نیست بگه دوستان این فیلم مگه چی داشته که برگزار کننده ها بتونن حتا با اغماض بچپوننش تو لیست؟!

.

.

در عوض به بازی درخشان اقای همایون ارشادی در فیلم زیبای بادبادک باز (که همین امشب رسید دستم و دیدمش)افتخار میکنم و با خوندن نقد های مثبتی که در مورد بازی این هموطنم نوشته شده به ایرانی بودنم میبالم.

دوستان به همه شما توصیه میکنم این فیلم رو ببینید (خصوصا به اون دسته که قبلا کتاب رو خوندن)تا ببینید قدرت یک کارگردان رو که تونسته کتابی رو که خوندید مثل یک رویا پیش چشمتون زنده کنه.

ایرانی ام و به ایرانی بودنم افتخار میکنم

اما واقع بین هم هستم.

جمله زیبای زیر تقدیم به تمام شما دوستان عزیزم:

(وقتی تشخیص ضعیف باشد تعصب قوی میشود)

(کی اوهارد)

علی سینما
پنجشنبه 27 دي 1386 - 0:51
0
موافقم مخالفم
 

خانم مینو، این جمله آخری که نوشتین خیلی قشنگه اما:

من فکر می کنم این جمله دقیقا گویای متنی که شما نوشتین

این جمله هم خوبه حفظ کنی:

آدمها دنیا را از زاویه نیازهای ارضا نشده شان می نگرند...!!!

سام
پنجشنبه 27 دي 1386 - 1:4
1
موافقم مخالفم
 

واقعا توقع داريد آكادمي اسكار فيلمهاي ضعيف از نظر تكنيكي را فقط به دليل مسايل عاطفي يا سوژه چالش بر انگيز در آنها انتخاب كند.؟؟؟؟؟؟؟؟

ترانه
پنجشنبه 27 دي 1386 - 2:45
-2
موافقم مخالفم
 

با خانوم مينو 100% موافقم.

در ضمن ارباب حلقه ها شايد فيلم درامي نباشه ولي از نظر كارگرداني مي تونم بگم يكي از بهترين فيلمايي هست كه من ديدم

فكر مي كنيد ساختن فيلم از رو كتاب كار اسونيه؟؟

اونم با همچين موضوع سختي!

اردلان
پنجشنبه 27 دي 1386 - 10:55
-1
موافقم مخالفم
 

با مینو موافقم. هر کی انتظار داشته اسم میم مثل مادر رو تو این لیست ببینه واقعا از ماجرا به دوره! ولی در رابطه با فیلمای "پرسپولیس" و "4 ماه، 3 هفته و 2 روز" واقعا برای اسکار متاسفم! کن کجا، اسکار کجا؟!! البته کلا اسکار حداقل از دید من مراسم آن قدر معتبری نیست و فقط خیلی تبلیغات براش می شه. از همون ندادن اسکار بهترین فیلم به کوهستان بروکبک، شاهکار آنگ لی که هر چی جایزه تو دنیا بود و نبودو درو کرده!، می شد فهمید که فقط به ارزش های هنری یک فیلم اهمیت داده نمی شه و خیلی مسایل دیگه هم برای داوران اسکار مهمه. راستی شیکاگو رو یادتونه؟! از این مثال ها زیاد هست ....

حامد.
پنجشنبه 27 دي 1386 - 13:2
-1
موافقم مخالفم
 

بابا خودمونیم اینجا که غریبه نیست

اخه چیه این فیلم لیاقت بودن تو نامزدهای اسکار رو داشت

همون بهتر که نرفت که اگه میرفت بسی جای تعجب و حیرت بود

فکرش رو بکنید برنده نخل طلای کن تو این لیست نیست اونوقت شما میخواستید میم مثل مادر باشه؟! فکرش رو بکنید یه فیلم که منتقد ها تو سینمای ایران هم تحویلش نگرفتن بره کنار شاهکار تورناتوره جا خوش کنه خودمونیم خنده دار نمیشد؟ بابا این فیلم تو سینمای نیم بند خودمون هم عددی نبود

چه توقع ها داریم به خدا!!!!!!!!!

علیرضا .ف
پنجشنبه 27 دي 1386 - 13:25
-1
موافقم مخالفم
 

رفیق عزیز برای همون فیلم ارباب حلقه ها که شما با چندش ازش نام بردید بی اغراق هزاران نفر زحمت کشیدن

امار بازدید کننده ها و توریست ها بعد از ساختش از نیوزیلند رشد هفتاد درصدی داشته

فروش جهانیش بیشتر از درامد نفت ما تو یکسال بوده

جلوه های تصویری کار قدرت زنده کردن خیال رو داشته به زیباترین شکل ممکنه

انگلیس ها از یک داستان افسانه ایشون که در مقابل شاهنامه ی ما هیچ هم به حساب نمیاد رویایی خلق کردن که حالا تمام دنیا تالکین رو میشناسن فردوسی و شاهنامه رو چطور کی تو دنیا میشناسه؟

و نکته دیگه فقط تمام وجوه فنی و تکنیکی این فیلم تو اسکار جایزه گرفته مثل جلوه های کامپوتری طراحی صحنه و لباس و... که الحق هم کاملا شایستگی شو داشته

فیلمنامه و بازیگرها و ..که جایزه ای نگرفتن و البته حقشون هم نبوده

پس قبل از اینکه با تنفر بگید ارباب حلقه ها یک بار فیلم پشت صحنه اون رو با دقت ببینید

برای ساختن یک خانه ماهها وقت صرف کردن و بعد هم هفته ها انتظار کشیدن تا اون گیاهانی که تو کتاب بوده اونجا رشد کنه تا همه چیز واقعی و زیبا باشه

اگر اینهمه دقت و زحمت شایسته ی تقدیر نیست پس چی رو باید تحسین کرد(مسایل فنی فیلم چیزی که به خاطرش به حق جایزه گرفته)

بهتره کمی هم چشمها مون رو رو به واقعیت باز کنیم اقای جلیلی این هفته حرف خوبی تو برنامه سینما چهار زد گفت(ما تصور میکنیم که تمام حقیقت با ما و در کشور ماست در حالی که باید با چشمان باز ببینیم که در کشورهای دیگه هم حقایقی هست و چه بسا پر رنگ تر و اشکار تر و تا وقتی خودمون رو محدود کنیم عقب میمونیم)

ریحانه
پنجشنبه 27 دي 1386 - 13:48
0
موافقم مخالفم
 

مینو خانم شما می توانی مطمن باشید که م مثل مادر خیلی بهتر از نفس عمیق هست و فرستادن آن فیلم موجب رفتن آبروی سینمای ایران شد.

امیر
پنجشنبه 27 دي 1386 - 14:32
1
موافقم مخالفم
 

واقعا هم اسکار مال در پیت هاست.اصلا کی به اسکار اهمیت میده؟ جز اینکه چهار تا سوپر استار بین المللی میره اونجا با چهار تا کاگردان و فیلمنامه نویس مخ و اینکه 4 میلیارد بیننده داره دیگه چی داره؟ ما ملت غیور جشنواره های بسیار بهتری داریم. اسکار کیلویی چند؟ محمدرضا من در همین جا اعلام میکنم که مرید تو شدم. خیلی کارت درسته....

m_gh02
پنجشنبه 27 دي 1386 - 14:33
-1
موافقم مخالفم
 

من از اول مطمئن بودم که این اتفاق نمی افته.

ما با فرستادن این فیلم یکی از فرصتامون رو از دست دادیم باز برای خون بازی یا وقتی همه خواب بودند احتمال بیشتری می رفت که نامزد اسکار بشن

علیرضا
پنجشنبه 27 دي 1386 - 14:47
1
موافقم مخالفم
 

خانوم مینو بهتره شما کمی خودتان را کنترل کنید و انقدر غصه ی سینما را نخورید.

خواهر من, نیست که ما هر سال فیلمهایمان به مرحله ی نهایی اسکار می روند و اسکار را به زانو در آورده ایم, لذا امسال خیلی ناراحتیم که چرا فیلممان به مرحله ی نهایی نرفت!!!

اگر میم مثل مادر در اسکار موفق نشد, این مشکل این فیلم نیست. مشکل سینمای نحیف ماست. سینمای ما خیلی ضعیف و کوچک است. فیلمهای ما کمترین تبلیغات و امکانات را در دنیا دارند. حالا چطور می خواهند در عرصه ی اسکار رقابت کنند؟

آخر وقتی شما خود جواب خودتان را دادید, من به شما چه بگویم؟ بهترین فیلمهای سینمای ایران در اسکار ناکام مانده اند. پس این نشان می دهد که مشکل ما جای دیگریست دوست عزیز . بهتر است برویم و فکری به حال کلیت سینمایمان بکنیم. نه اینکه بریزیم بر سر یک فیلم.

در ثانی شما فراموش نکن که کاندیدهای فیلم های شرکت کننده در اسکار از میان فیلمهای 1 سال معین, تعیین می شوند. این یعنی اینکه مناسب ترین فیلم در اون محدوده ی زمانی. پس این احتمال وجود دارد که در اون سال اصلا" شاهکاری در سینما نباشد و بر فرض مثال تمام فیلم ها متوسط باشند. خوب ما باید از میان همین متوسط ها بهترین را انتخاب کنیم. چه کار داریم که سال قبل فلان شاهکار رو فرستادیم؟ نکند می خواستید دوباره همان ها را بفرستیم؟

در کل برای این اسکار تنها 2 فیلم لیاقت حضور در اسکار را داشتند. یکی میم مثل مادر و یکی خون بازی. فیلم تقاطع هم فیلم خوبی بود. ولی اون سبک در اسکار جواب نمیده.

از بین میم مثل مادر و خون بازی, میم مثل مادر انتخاب شد.

خوب دوست عزیز ضعف برای هر فیلمی است. میم مثل مادر نقاط قوت زیادی داشت. حالا فیلمنامه اش ضعیف بود. خوب شما چون خیلی بی طرف و روشنفکری, فقط فیلمنامه رو چماق می کنی و بر سر فیلم می کوبی. خوب خون بازی هم واقعا" فیلم خوبی بود. این فیلم هم از ناحیه ی فیلمنامه می لنگید. پس هیچ فیلمی را نباید به اسکار فرستاد؟

من احساس می کنم شما مانند مار کمین کرده بودید تا بشنوید این فیلم به مرحله ی نهایی نرفته, تا بیایید و این کامنت را بگذارید. شما مطمئن هستید که حواستان به فیلم های سینمایمان هست؟ ما باید از فیلم های خودمان در 1 سال بهترین گزینه را انتخاب کنیم. ولو اینکه فیلم بدی باشد. یکجوری می گویید که انگار چقدر فیلم های شاهکار و سوپر شاهکار در سینمایمان در اون 1 سال بوده. احمد شاهوند در یادداشتش در سایت سی نت حرف خوبی زد و گفت : در بین کاندیدهای حضور در اسکار تنها 3 فیلم سرشان بر تنشان می ارزد. یکی تقاطع. یکی خون بازی و یکی میم مثل مادر.

اینها بهترین گزینه ها بود. الحق که همینطور بود. هر کدام هم ضعفهای خودشان را داشتند.

حالا اگر شما در اون بازه ی زمانی فیلمی بهتر از این 3 تا را پیدا کردید, حتما" به ما هم اطلاع بدید.

این 3 فیلم, فیلمهای شاهکاری نیستند. ولی فیلمهای خوبی هستند(در مجموع). و یکی از آنها انتخاب شد. والسلام. شما انقدر با توپ پر نیایید. چون مشخص می شود که خیلی منتظر بودید.

در ضمن یادتان هم باشد که هر فیلم نقاط ضعفی دارد. نقاط قوت هم دارد. اصل حرفه ای گری اینه که نیاییم چون این فیلم را دوست نداریم فقط از ضعف هایش بگوییم. و در نقطه ی مقابل چون مثلا" این فیلم را دوست داریم فقط از نقاط قوتش بگوییم. این ضعف ها و قوت ها جمع می شوند و در مجموع ارزش یک فیلم را مشخص می کنند. میم مثل مادر هم همیشه عنوان فیلم متوسط نزدیک به خوب رو داشته.

حالا هر چیزی که غیر از این باشد بیشتر مربوط به مسائل دیگر است!!!

در کل اسکار هم بیشتر از خودش گنده شده. به مقدار زیادی عجیب غریب هست. می بینید که فیلم برنده ی جایزه ی نخل طلای جشنواره ی کن هم در اون ناکام می ماند. موفقیت در اسکار شیرین است. اما به نظر من اسکار نباید زیاد برای ما دغدغه ی مهمی باشد. همگان می دانند که ارزش هنری جشنواره ای مثل کن خیلی بالاتر از اسکار است.

یا حق

علیرضا
پنجشنبه 27 دي 1386 - 14:54
3
موافقم مخالفم
 

در ضمن فراموش کردم که بگویم از لحنتان و آن جمله ی آخرتان متوجه شدم که شما همان کسی هستید که مدتی قبل با 3 اسم مختلف بر علیه این فیلم کامنت گذاشتید. و به خودتان هم گفتم.

شما نظرت را داری. قابل احترام. ولی من نمی دانم چرا عادی نظرتان را نمی دهید؟ مگر با این فیلم پدر کشتگی دارید که هر بار با چندین اسم بر علیه این فیلم کامنت میزارید تا مثلا" اون رو تخریب کنید؟

من گفتم که نظر همه محترمم است. ولی این کار شما بسیار عجیب است. و نشون میده که چقدر مغرض هستی و مانند کودکان خردسال از چیزی ناراحتید و هر جا اسم این فیلم می آید, سری دست به کار می شوید و با چندین اسم اقدام به کامنت گذاشتن می کنید.

این کار شما باعث می شود که مطالبتان ذره ای ارزش نداشته باشد. هر چند که حتی اگر هم نمی دانستم که شما همان فرد هستید, ولی از لحن این کامنتتان فهیمیدم که با نیت خاصی به اینجا آمدید. در همون کامنت اول هم گفتم.

من اگر از فیلم ایکس یا ایگرگ انتقاد دارم, خیلی راحت نظرم را می دهم. ولی کار شما بسیار عجیب است و خیلی چیزهای دیگر را نشان می دهد.

متاسفم

سارینا
پنجشنبه 27 دي 1386 - 16:50
0
موافقم مخالفم
 

میم مثل مادر بره اسکار اسکار کجا بره؟

این فیلم ابدا لایق شرکت تو فستیوال بزرگی مثل اسکار نبود همون موقع هم خیلی ها جز زدن که بابا این فیلم به این کارا نمیاد اما هیچ کس گوش نکرد. کاربر های همین سایت هم هیچ امیدی نداشتن.

از اولش هم مثل روز روشن بود انتخاب نمیشه نیازی به حدس و گمان و پیش بینی هم نبود.اظهر من الشمش بود.

متین خسروی
پنجشنبه 27 دي 1386 - 18:52
-3
موافقم مخالفم
 

واقعا انتخاب اشتباهی بود . این فیلم حتی تو جشنواره فجر هم اگه شرکت میکرد نمیتونست در رشته های اصلی نامزد بشه چه برسه به اسکار . امیدوارم سال دیگه انتخاب بهتری داشته باشیم .

moham
پنجشنبه 27 دي 1386 - 21:16
1
موافقم مخالفم
 
حرف های مینو واقعا من رو تکان داد...فکر می کردم مخاطب هایی که سلیقه شون بر اساس یک سری فاکتورهای زمانه بیمار شده باشه زیاد باشن اما فکر نمی کردم موجودات کج اندیش و سطحی نگری به این شدت! اصلا وجود داشته باشند! یا حداقل توی حوزه های رسمی سینما به خودشون اجازه اظهار نظر به این صورت وقیحانه رو بدن...من اصولا عادت ندارم با این حرف های بی شرمانه و البته بی مصرف آزرده خاطر بشم اما در عین حال نمیتونم سکوت کنم و تاسف خودم رو به این آین آدم و همه اون هایی که مثل این آدم فکر می کنند اظهار نکنم...من هیچی نمیگم...چون طرفم رو با جمله نقل قول آخرش که در واقع بیشتر بر میاد به دشمنانشون تقدیم کرده باشند شناختم...ایشون با اون جمله مثلا قشنگشون میخواسته بگه که هر کی برای ابراز مخالفتش از <میم مثل مادر> حمایت کنه حتما تعصب داره و در نتیجه تشخیصش ضعیفه...اما من بهانه دستتون نمیدم فقط ارجاعت میدم به مقاله <روی دیوار اسکار یادگاری ننویسیم> که مورخ 16مهر در هفته نامه جهان سینما منتشر شد...همون مقاله بی نتیجه بودن ارسال فیلم های ارزشمندمون به آکادمی اسکار رو با دلیل و استناد به دیده نشدن چندین فیلم ممتاز دنیا اثبات میکنه.چون وقتی فیلمی قرار باشه که دیده نشه به بهانه های مختلفی رد میشه. در مورد ابراز شعفتون به فیلم بادبادک باز هم باید بگم هر ایرانی که به ایرانی بودنش افتخار میکنه اگه یه کم حس ناسیونالیستی+یه کمی هم قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشه با خوندن رمان بادبادک باز از اینکه داستان سمت و سویی در جهت منافع آمریکا میگیره و فیلمش هم عاقبت به دست هالیوودی ها ساخته میشه یه کمی ککش میگزه قبل از اینکه به رویاهاش فکر کنه ...

پنجشنبه 27 دي 1386 - 21:32
-2
موافقم مخالفم
 

ببینید سینمای ایران به چه فلاکتی افتاده که این فیلم رو برای اسکار فرستاده یعنی فیلم ابرومندانه تری نداشتیم؟ آخه این فیلم تو خوشبینانه ترین حالت یه ملودرام ابکی بیشتر نیست که فقط میتونه یه حساس انی و گذری تو بیننده از نوع حسسسساس البته ایجاد کنه لابد توقع داشتید تو اسکار هم همه عقل رو بزارن کنار و بشینن به حال گلی جون اشک بریزن نه جانم!!اونا گلی و غیر گلی نمیشناسن فیلم رو میبینن که واقعا هم خوب دیدن.

علیرضا
جمعه 28 دي 1386 - 13:57
-2
موافقم مخالفم
 

مینو :

دوباره کامنت گذاشتم :

کامنت ها رو خوندم و خدا شاهده دارم بهتان می خندم. شک ندارم که چندین کامنت دیگر هم برای تایید خودتان در این صفحه گذاشتید. من احساس می کنم شما خدایی نا کرده مشکل روحی داری. کارتان عجیب است. این کامنت بدون اسم که در اواخر هست هم بی شک متعلق به شماست.

دوست من یادمه در خبری که مربوط به تحت تاثیر قرار گرفتن مسئولان سونی پیکچرز از میم مثل مادر بود, اومدید و انقدر از این موفقیت کوچک ناراحت بودید که با چندین اسم خودتان را خالی کردید. آنجا با خودم گفتم که آیا شما واقعا" ایرانی هستید؟ ندیدم یک فردی بیاید و در اون صفحه به فیلم انتقاد کند. مخالفان هم از همین موفقیت خیلی کوچک خوشحال بودند. ولی شما با چندین اسم به این فیلم توهین کردی.

من از فلان فیلم انتقاد دارم. و مثلا" قبول ندارم که به فلان جشنواره برود. ولی وقتی رفت, دیگر نماینده ی ایران است و برایش آرزوی موفقیت می کنم. و از موفقیتش خوشنود می شوم. ولی شما کامنت هایتان سراسر عقده است.

شما گفتی که به ایرانی بودن خودت افتخار می کنی. من هم به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم. ولی به داشتن چنین هموطنانی با این دید تنگ و طرز تفکر فاسد و مردود به هیچ وجه افتخار نمی کنم.

آن جمله ی آخر کامنتتان خیلی برایتان مهم است. اما حالا من به شما درسی کوچک می دهم :

ابتدا سعی کنید اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید. دوم انقدر مانند اطفال که از چیزی ناراحت می شوند و بر دنده ی لج با آن می افتند نباشید. با منطق جلو بروید. این هم یادتان باشد که وقتی غرض بر ما غلبه کند آن موقع نوشته هایمان طوری می شود که به نوعی می شود نوشته های شما. شما هنوز بسیار بسیار بسیار سطحی فکر می کنید. بهتر است به حای قمپز در کردن, کمی درست و صحیح فکر کنیم.

میم مثل مادر و یا هر فیلم دیگری, جایگاهش از لحاظ هنری در سینمای ما مشخص است و با این مطالب پوچ شما ارزششان کم و یا زیاد نمی شوند. انقدر به خودتان زحمت ندهید!!!


جمعه 28 دي 1386 - 16:17
2
موافقم مخالفم
 

میم مثل مادر تو قد و قواره های سینمای ایران هم نبود چه برسه به اسکار!!!!!!!!!!!!!!!!!

علیرضا ب.
جمعه 28 دي 1386 - 20:22
2
موافقم مخالفم
 

به نظر من همه این نظرات از عدم اعتماد به نفس ما ایرانی ها نشات می گیرد.

توجه کنید!خانم مینو چه طور شیفته سینمای هالیوود و اسکار است که متر و معیارش برای ارزشمند بودن یک فیلم گرفتن تاییدیه از آنسوی آب ها است.خانم عزیز(اگر این قدر نظرات منتقدان و داوران آمریکایی برایتان مهم است)شما می توانید به سایت metacritic.com مراجه کنید و نقدهای فیلم بادبادک باز را بخوانید.می بیند که صفاتی مثل سانتی مانتال،سطحی و...درباره این فیلم به کار رفته.یعنی همان صفاتی که منتقدان ایرانی به فیلم «میم مثل مادر» نسبت می دهند.نمره ای که این فیلم گرفته در نهایت با همه نقدهای مثبت و منفی 61 است یعنی با یک نقد منفی دیگر درجه آن به mixed and negative reviews تغییر می کند.اگر آقای همایون ارشادی برای این فیلم نامزدی بازیگر نقش دوم را بگیرند برای ایران افتخاری است.ولی در حد یک جرقه و بس.اسکار سابقه طولانی در نامزدی بازیگران خارجی دارد.ولی آیا این بازیگران بعدها هم نامشان ماندگار شده و به هنرپیشه های واقعا بین المللی تبدیل شده اند.واقعیت عکس این قضیه را نشان می دهد.کافی است به این اسامی توجه کنید:سوفیا اکوندو،شهره آغداشلو،کن واتانابی،کاتالینا ساندینو مورنو...

در سالهای بعد از نامزدی چه اتفاق مهمی برای این بازیگران پیش آمده؟هیچ!

اما از آن سو طرفداران تئوری توطئه برای من خنده دارتر هستند(از قبیلmoham و سارا).واقعا خسته نشدید از این همه چرت و پرت گویی که اسکار در جهت منافع آمریکا عمل می کند.بیشتر اعضای آکادمی اسکار در صورت سیاسی بودن دموکرات هستند و دموکرات ها نمی خواهند سر به تن جرج بوش باشد.اگر این طور بود که شما می گویید پس چرا فیلم فلسطینی paradise now که کاملا و البته به شکل منطقی و غیرتبلیغاتی در جهت منافع مردم فلسطین ساخته شده،کاندید بهترین فیلم خارجی شد?«میم مثل مادر»،«نفس عمیق» یا «خیلی دور خیلی نزدیک» اینها همه فیلمهای ضعیفی هستند و نیازی به این تئوری بافی ها نیست.حکایت شما حکایت کسی است که می بازد و به جای گردن گرفتن باخت دیگران را متهم می کند.در حقیقت شما و آدمهایی مثل شما این قدر تشنه اسباب بازی اسکار هستید که در صورت به دست نیاوردنش مثل بچه ها فحش می دهید و پا می کوبید.

اسکار به بسیاری از فیلمهای ضعیف مثل departed،شجاع قلب،تایتانیک و...گلادیاتور جایزه داده.«میم مثل مادر» اگر نامزد هم می شد برای من اهمیتی نداشت.چرا که نه اسکار مراسم معتبری است نه با گرفتن جایزه،«میم مثل مادر» چیزی بهتر از حالایش می شد.

محمد
شنبه 29 دي 1386 - 3:20
1
موافقم مخالفم
 

علیرضا ب جمع کن کاسه کوزت رو بابا. به جای اینکه انقدر نطق کنی فقط برو یاد بگیر که انقدر طرفدارای کورکورانه نکنی. آخه من میدونم که مشکل تو چیه.

میم مثل مادر و خیلی دور و خیلی نزدیک و نفس عمیق فیلمهای بدی بودند و لابد خون بازی(آقایون خانوما ایشون این همه نوشت تا عقده گشایی کنه که چرا خون بازی رو نفرستادید. آخه باران کوثری اون تو مثل اینکه بازی کرده و ایشون هم از قضا چقدر به خانوم کوثری علاقه دارن!!) فیلم خوبیه.

ببین اون 3 تا فیلم اصلا فیلم های ضعیف. ولی مطمئن باش که از خون بازی بهترن.

شما خسته نشدی که انقدر چرند میگی؟ خون بازی رو به جشنواره ی علی آباد کتول گرفته تا جشنواره ی کن و سلقون و .... فرستادن. بسشه دیگه.

شما هم انقدر چرت نگو. اگه خون بازی اسکار می رفت که نتیجه قابل پیش بینی تر بود. فکر کردن اسکار هم جشنواره ی فجره. خیالت راحت. نه میشه سفارش کرد نه میشه پول داد!!!

البته کج سلیقه هم نیستن!!(لا اقل به اندازه ی داوران جشنواه ی فجر)

اصلا دوست ندارم مزخرفاتت رو تو هر صفحه ای بگی. تو صفحات مربوط به باران کوثری کافیه که یه طومار مینویسی و عقده هات رو اونجا به طور غیر مستقیم رو سر بقیه ی هنرمندان خالی می کنی. لطفا به صفحات دیگر هنرمندان و یا فیلم ها نیا. تا وقتی که بزرگ نشدی.

افاده ها طبق طبق ......

علیرضا
شنبه 29 دي 1386 - 12:0
1
موافقم مخالفم
 

متاسفم برای کسانی که می آیند و به کامنتهای دیگران می خندند و ما هم باید به آنها بخندیم.

متاسفانه ما ایرانیها یاد گرفته ایم که فقط شعار بدهیم و ادعا بکنیم و دیگران را متهم بکنیم.

اصلا" کاری با این مسائل ندارم.من سعی کرده ام بی طرف باشم. و فیلم خوب را فیلم خوبی می دانم. با هر بازیگری. متاسفانه می آیند و خیلی مفصل می نویسند و خودشان و عده ای ساده لوح فکر می کنند که طرف چقدر تحلیل کرده است. نمی دانند که همه اش به خاطر یک دید بچگانه است.

آقایی می نویسند میم مثل مادر و نفس عمیق و خیلی دور خیلی نزدیک فیلم های بدی هستند.

خوب خیلی ها نمی دانند که طرف این همه نوشته که به طور غیر مستقیم سنگ فیلم خون بازی را به سینه بزند. آن را سوپر شاهکار سینما می داند. همه ی فیلم ها بدند و آن فیلم چون بازیگر مورد علاقه اش در آن است خیلی خوب است.

ما هنوز یاد نگرفته ایم که برای اینکه بهترین باشیم, نیازی نیست که دیگران را بدترین بکنیم. اگر خون بازی و یا هر فیلمی خوب باشند, نیازی به این نیست که فیلم های دیگر را تخریب بکنیم. این نشان از شخصیت ضعیف و نداشتن اعتماد به نفس است. که خوب خودش پاسخ خودش را می دهد.

اگر فیلمی خیلی خوب باشد که نیازی نیست بروی این ور و آن ور و یک نفره برایش تبلیغ کنی.

فکر می کنند همه مانند خودشان سطحی نگر هستند که متوجه اهداف و نیات کودکانه اشان در پشت نوشته هایشان نشوند. هر صفحه ای به صورتی زیرکانه توهین به فیلم و بازیگری دیگر. فقط به خاطر حمایت بچگانه از یک بازیگر.

می شود راحت انکار کرد. چون کار دیگری نمی شود کرد. ولی خوب است که ابتدا کمی به بلوغ فکری برسند و سپس سخنرانی کنند و نهایتا" به کامنتهای دیگران بخندند!!

sarina
شنبه 29 دي 1386 - 13:32
0
موافقم مخالفم
 

كاملا با آقاي عليرضا موافقم

moham
دوشنبه 1 بهمن 1386 - 17:29
-1
موافقم مخالفم
 

خطاب به استـــــــــــاد نسبتا گرامی: علیـــرضا ب

چرا ب اسـتاد؟؟؟!!!! الف بده به خودت راحت باش !!!

میترسی با اون علیرضا اورجینال خدایی نکرده اشتباه بگیرنت!!؟؟ نه داداش! در حــــــــدش نیستی!

ما که غریبه نیستیم قبلا افتخار آشنایی با جنابعالی را در یکی از همین سایت های محترم تو بخش توفیق اجباری داشتیم...دیدیم که چی جوری یهو مثل عجل معلق سر رسیدی و چی جوری به خاطر بازیگر خانم مورد علاقه تون حرفای مزخرفی بلغور می کردی و آخرش به همون نتایج مسخره که انتظار می رفت نایل شدی.

الان هم اومدی تو این معرکه ادای روشنفکرارو در میاری تحلیل سیاسی مکنی!!؟ هــــــــــ هـــــــــ هــــــــ

چند سالته بچه ؟!!

سواد که داری؟ برگرد دوباره کامنت من رو بخون کجاش نوشته اســــــــکار جونت در جهت منافع آمریکا داده میشه که اینقدر دور برداشتی؟

منافع آمریکا مال داستان اون رمان بود. چرا مطلب رو قاطی میکنی!؟

دیده نشدن فیلم ها تو اسکار به منافع امریکا ربطی نداره استاد! به عوامل دیگه ای وابسته است که اگه بگم می ترسم کشش نداشته باشی و بازم همه چی رو با هم قاطی کنی نابغه!

فقط این رو بدون که مزخرفاتی که معلوم نیست چند ساعت میشینی فکر میکنی دنبال هم ردیف میکنی مـــــــــــففففت خدا نمی ارزه... از این به بعد که نوبت به کامنت تو رسید بایستی disconnect شم...چون ارزش اتلاف account حتی بمدت 30ثانیه رو هم نداره.

والسلام

علیرضا ب.
سه‌شنبه 2 بهمن 1386 - 16:15
-1
موافقم مخالفم
 

من با وجود این که می دانم این مطلب دیگر خواننده ندارد و متاسفانه مخاطبان‌ام هم مشتی لمپن هستند مقاله کذایی روی «دیوار اسکار یادگاری ننویسیم» را در Google جستجو کردم و بخشی از آن را اینجا می آورم.فقط متاسفم که نسل جدید هم(که خود من هم متعلق به آن هستم)لحن چاروارداری و نگاه متعصب بیمارگونه را از نسل قبلی به ارث برده.

«به جز همه اینها ، یافتن خطوط مشخص تفکر سنتی آمریکایی (که توسط رسانه های این کشور ساخته و القاء می شود) در میان فیلم های هرسال این مراسم کار چندان دشواری نیست. مطلب پوشیده ای به نظر نمی آید (حتی رسانه های خود آمریکا بارها اذعان داشته اند ) که اکثر رسانه های خبری و کمپانی های فیلمسازی هالیوود توسط یهودیان وابسته به محافل صهیونیستی اداره می شود. طبیعی است که اغلب مردم آمریکا از جمله اعضای آکادمی ، از همین رسانه ها ، خوراک روزانه شان را دریافت بکنند... صرف نظر از اینکه در میان اولین گروه مهاجرین یهودی به آمریکا در اوایل قرن بیستم ، بنیانگذاران صنعت سینمای آمریکا و هالیوود مانند :"لویی .ب . مه یر" ، "سمیوئل گلدوین" ، برادران وارنر ، سام اشپیگل ، ایروینگ برلین و ... قرار داشتند ، در حال حاضر نیز بزرگ ترين و مهمترین استودیوهای تولید و پخش و همچنین بخش اعظم آکادمی اسکار (که ویترین آن استودیوها محسوب می شود) در اختیار همین افراد و وابستگان آنها قرار دارد. از همین روست که سالهای متمادی محصولات کمپانی دریم ورکس (چه انیمیشن و چه فیلم زنده) اغلب جوایز اسکار را درو کردند و از همین روست حتی وقتی اسپیلبرگ یهودی ، "لیست شیندلر" را می سازد ، محبوب شده و همه مجسمه های اسکار را به پایش می ریزند ولی هنگامی که "مونیخ" را در مذمت تروریسم اسراییلی جلوی دوربین می برد ، ناگهان مغضوب قرار می گیرد و حتی دو فیلمی را که برای کلینت ایستوود ("پرچم های پدران ما" و " نامه هایی از ایووجیما" ) تهیه کرده بود ، علیرغم همه شایستگی ها و پیش بینی ها از دریافت جوایز مربوطه محروم می شوند. به اين ترتيب مراسم اعطاي جوايز اسكار را مي‌توان يك مراسم كاملا محدود سينمايي دانست (در حد فيلم‌هاي نمايش داده شده در لس ‌آنجلس آنهم با حد و مرزهاي گفته شده) با ماهيت و تفكر سنتي آمريكايي...یا نمی توان همچون روش های سیاسی که در عرصه جهانی در مقابل شورای امنیت ، از اهرم غیرمتعهدها و کشورهای اسلامی بهره گرفته می شود ، در فقره سینما و فرهنگ هم به جشنواره های کشورهای اسلامی و مستقل روی آوریم. مثالش کشور مصر است که به اعتراف همان رسانه های آمریکایی ، مردمش به شدت هواخواه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مواضع قاطعش علیه صهیونیسم و امپریالیسم شده اند. یا کشورهای آمریکای لاتین مثل بولیوی و کوبا و نیکاراگوئه و ونزوئلا و ... که بتدریج به متحدان استراتژیک ایران تبدیل شده و اهالی اش ، دلبسته فرهنگ و هنر ایرانی گشته اند.(اخیرا در خبرها آمده بود که هوگو چاوز ، رییس جمهوری ونزوئلا برای مقابله با هجوم فیلم های هالیوودی در کشورش ، راههایی را پیشنهاد کرده از جمله اکران فیلم های کشورهای ضد آمریکایی ).»

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.23249006271 seconds.