ساسی مانکن گوش نمی‌کنم اما: کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است! : ماجرا ادامه دارد / نویسنده نامه جنجالی اخیر به شجریان، پاسخ معترضان‌اش را داد؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 8:19
module-htmlpages-display-pid-97.html

• فهرست کامل مطالب این شماره؛ / هشت سالگی ماهنامه «فیلم‌نگار» مبارک      • از او این روزها فیلم «درباره الی...» بر پرده سالن‌های سینمای تهران است؛ / برای اولین بار در سایت «سینمای ما» می‌خوانید: مشخصات فیلم تازه گل‌شیفته فراهانی به کارگردانی رولند جافی      • سایت اختصاصی «یوسف پیامبر» راه‌اندازی شد      • شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد؛ / بازیگر «اخراجی‌ها»: از کسی حمایت نکرده‌ام، ممنوع‌التصویر هم نشده‌ام      • در شرایطی که حدود دو هفته تا نخستین سالگرد درگذشت هامون سینمای ایران باقی مانده؛ / امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید      









                       



ماجرا ادامه دارد / نویسنده نامه جنجالی اخیر به شجریان، پاسخ معترضان‌اش را داد؛
ساسی مانکن گوش نمی‌کنم اما: کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است!

سینمای ما - هفته گذشته چاپ نامه‌ای شدیدالحن خطاب به محمدرضا شجریان در سایت اینترنتی انصار نیوز، در انتقاد به تصمیم‌اش برای جلوگیری از پخش آثارش در تلویزیون، بازخوردهای فراوانی در وب داشت. انعکاس این نامه در سایت سینمای ما (به خاطر ارتباط‌ موضوع با رسانه تلویزیون) با واکنش‌های پرشماری از سوی مخاطبان سایت رو به رو شد. اغلب در اعتراض به این نوشته و چند نفری هم موافق. که بخشی از این واکنش‌ها در قالب کامنت بازتاب یافت. دو جوابیه به این نامه را هم در حمایت از استاد آواز ایران منتشر کردیم. حالا نویسنده نامه جنجالی مذکور، در توضیح ادعا و واکنش به بازخوردها و جوابیه‌ها، یادداشت تازه‌ای نوشته که متن کامل آن را این جا می‌خوانید... (لینک یادداشت‌های گذشته در بخش «خبرهای مرتبط» در انتهای همین پست وجود دارد)

مهران موزونی

مطلبی که در خصوص رفتار نابخردانه شجریان نوشتم، درست مانند این بود که برای گردهمایی اوباش و خس وخاشاکی که در فتنه سبز، میان هواداران موسوی پنهان شده بودند «فراخوان» داده باشم، در فضای سایبر، یک موج «لجن‌پراکنی» بر علیه نگارنده به راه افتاد، ده‌ها وبلاگ و سایت جورواجور، گویی که مقدسات و محرمات خانوادگی‌شان به خطر افتاده باشد، توهین و فحشی نبود و نماند که نثار بنده نکنند، عجیب‌تر اینکه همگی آنانی که مدام، نظام و دولت نهم را به تقدیس‌گرایی متهم می‌کنند، شجریان را چنان در زر ورق قداست پیچیده وآنکارد کردند که لحظه‌یی به یاد حملات دوم خردادی‌ها در دوران سیاهشان به معصومین و بعضا ذات اقدس پروردگار در روزی‌نامه‌هایشان افتادم.

خدا می‌داند که هرچه گشتم در سراسر وب یک نقد و یا اعتراض بدون فحاشی به متن نوشته‌ ندیدم، کافی است تا در گوگل سرچ نمایید: «حمله سایت انصار به شجریان» و ببینید که چه کلماتی از طرفداران سبز شجریان تراوش کرده است، آنهم مثلا خواسته‌ا‌ند مرا در نقدم به شجریان، تقبیح کنند. یکی دو نفر هم که دشنام نداده‌اند، صرفا شجریان را تسبیح نموده‌اند، اما دریغ از یک پاسخ مستدل به اين نقد.

از رییس رسانه ملی درخواست عاجزانه کرده بودم صدای کسی را، که خودش از بودن صدایش روی آنتن صداوسیما «شرم» می‌کند، از شبکه‌های صدا و تصویر رسانه بردارد، مگر اینکه که خود شجریان همانگونه که کتبا و شفاها اینگونه خواسته است، مجددا، کتبا و شفاها درخواست پخش آثارش از صداوسیما را مطرح نموده و از ساحت ملت طلب بخشش نماید. (که با توجه به روحیه مغرور این استاد، بعید می‌دانم)

اکنون تکرار می‌کنم:

جناب ضرغامی، ماه رمضان نزدیک است، شما را به خون شهدای رسانه قسم، در این فقره بدون اغماض باشید و ربنای شجریان را پخش نکنید، چرا که بعد از رفتار زننده‌یی که از او سر زده و به ملت و رییس‌جمهور توهین نموده است، پخش ربنای او نه تنها تحقیر ملی است، بلکه درست حکم همان تکبیرهایی را دارد که با فرمان بی‌بی‌سی و صدای امریکا بلند می‌شد.

جناب شجریان نیازی به تشکر از من نیست، خوشحالم که توانستم دو خدمت به شما بنمایم:

یکی اینکه، درخواست‌تان را از رسانه ملی پررنگ تر کردم تا دیگر شرم نکنید و تن نازنین‌تان بیش از این نلرزد.

دوم اینکه که توانستم با نوشته‌یی صریح، بی‌پرده و گزنده اما شفاف، برخی طرفداران مودبتان!! را از طریق اینترنت متمرکز و مشخص کنم... به کارمندی از شرکت دل آواز بگویید تا چکیده ادبیات برخی علاقه‌مندان‌تان را به شما نشان دهند تا بدانید که انگشت پیروزی‌تان را در خیابان‌های تهران برای چه کسانی بالا بردید و تن‌تان برای چه کسانی می‌لرزید؟



نکته:

جناب شجریان با توجه به حجم حمایت «قدسی» که از شما شد (ما شجریان را می‌پرستیم، شجریان بت ماست ...صدای آسمانی.... صدای روحانی.... شخصیت والا... هیچ‌کس در حد جفت کردن کفش شجریان نیست ...شجریان خدای آواز... خسرو آواز و ...) و با توجه به میزان دشنام‌نامه‌هایی که نثار اینجانب شد ... و با عنایت به اینکه تاکنون از هیچ معصومی و امامی ...حتی امام حسین عليه‌السلام ...و همچنین از ساحت مقدس خدا هم این گونه حمایت نشده بود، برایم شبهه ایجاد شده است که نکند (نعوذبالله) شما از امام حسین که چه عرض کنم ...از خدا هم مقدس‌ترید؟)

از آنجا که حجم بسیار بالایی از مجادله و مقابله و مناظره و مشاجره‌های اینترنتی درون فضای سایبر، بین موافقان و مخالفان این نوشته رویداده که هنوز هم فروکش نکرده است، برخود فرض می‌دانم تا چند نکته را توضیح دهم و این مقوله را «برای همیشه» ببندم، چرا که مسائل به مراتب مهم‌تر از شجریان در روزمره کشور در جریان است که همه وظیفه داریم تا به آنان نیز بپردازیم.



1. هواداران شیرین‌بیان شجریان در فضای اینترنت گفتند و نوشتند: «چگونه است که بچه‌های انصار بی‌بی‌سی نگاه می‌کنند»، در حالی که در نقد آمده بود: «.... مصاحبه محمدرضا شجریان با بی‌بی‌سی فارسی را که شنیدم ... ‌از طریق سایت‌های خبری، فایل صوتی این مصاحبه تاسف‌انگیز را «شنیده بودم».



2. من هیچ‌گاه چشم و گوش به ساسی‌مانکن و یا ام‌کلثوم نسپرده‌ام و در خصوص محصولاتشان نیز اظهارنظر نکرده و نمی‌کنم، اما شجریان، هم محبوبیت خود را از تازه‌کاری مانند ساسی‌مانکن پایین‌تر خواهد آورد و هم، قدر مسلم، غیرت ام‌کلثوم را در برابر دشمن آب و خاک کشور به خرج نداد. ضمن اینکه دانستن نام ساسی‌مانکن و سبک کارش را مدیون اخبار درز کرده از ستاد «کاندیدای پنجم انتخابات» هستم و نام ام‌کلثوم نیز در تاریخ مقابله اعراب با اسراییل ثبت و درج است، وانگهی عزیزانی که اصرار بر «خس و خاشاک» نامیدن خود دارند (با احترام به 12 میلیون نفری که به موسوی رای داده‌اند) توجه داشته باشند که در دهکده جهانی مک‌لوهان، که نزدیک به هفت میلیارد ساکن داشته و همه از حال هم به طرفه‌العینی با خبرند، شناختن افراد و مرامشان لزوما به معنای هم‌رای و هم‌فکر بودنشان نیست، اینکه از سبک و افکار و حال و روز کسی باخبر باشید، کجای منطق می‌گوید که حتما او را قبول دارید و سینه چاکش هستید؟



3. نوشتم که: «هیچ‌کس، در زمانی که دشمن کثیف بعثی شمشیر خود را برای جان و مال و ناموس این ملت از روبسته بود و جوانان رشید این کشور، روی خاک گرم جنوب در خون خویش غوطه‌ور بودند، ندید و نشنید که محمدرضا شجریان به درون جبهه‌ها رفته و دل شیرمردان این مرز و بوم را با صدای خویش گرم کند...» آنانی که چند ترانه خوانده شده توسط شجریان را به رخ کشیدند، توجه دارند که به میان آتش و گلوله رفتن و از مرگ استقبال کردن، آنهم به تمنای روحیه دادن به سربازان وطن، تفاوت بسیار دارد با اینکه در سایه امن خانه و صدها کیلومتر دورتر از معرکه بنشینی و چه‌چه بزنی و مثلا حماسی بخوانی. کسی توقع نداشت تا شجریان نیز مانند برخی هنرمندان متعهد و غیور این مرز و بوم، اسلحه به دست بگیرد، اما این هنرمند به اصطلاح مردمی که ادعای وطن‌دوستی‌اش گوش فلک را کر کرده است چرا به میان جوانان شوریده حال خط مقدم جبهه‌ها نرفت و نخواند تا یادگاری دلیرانه از خویش به جای بگذارد؟ بگذریم از اینکه هیچ‌کدام از تولیدات مثلا حماسی شجریان در بلندگوهای جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، پخش نمی‌شد ونه اصولا مخاطبی داشت تا پخش شود، چرا؟ «چون او مردمی نبود»



4. گفتند: «استاد نیازی به صدا و سیما ندارد ... این صداوسیماست که به او نیازمند است... استاد خود یک رسانه است» از طرفی نیز گفتند: «استاد مجبور بوده با بی‌بی‌سی مصاحبه کند چون تریبون ندارد.» و بالاخره نفهمیدیم کدام راباور کنیم؟ شجریان خود یک رسانه است؟ یا به رسانه نیاز دارد؟ اما حقیقت این است که شجریان، هم نامه به ضرغامی نوشت، هم از طریق روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های عمومی اطلاع‌رسانی کرد... و حقیقت این است که نامه شجریان و بازتابش آنقدر شنیده شد، که جنابش نیازی به درج آن در وب‌سایت شرکت دل‌آواز ندید.



5. اگر در نقدم بر شجریان شوریدم، نه به این دلیل بود که چرا به رییس رسانه ملی نامه نوشته است، بلکه به همان دلیلی که نوشتم و گفتم که : «مصاحبه‌اش روی آنتن بی‌بی‌سی را که شنیدم طاقت از کف دادم»، و توضیح دادم که حتی نامه کاسبکارانه او به لاریجانی در 14 سال پیش از این نیز مرا از گوش دادن به محصولاتش رویگردان ننمود و به عنوان یک ایرانی سعی کردم خطایش را به صدا و توان تحسین‌برانگیزش ببخشم و همچنان به «نوا»یش گوش کنم.

من خود، یکی از کسانی هستم که با صدای شجریان بزرگ شده‌ام، گمان می‌کنم در دلنوشته تلخم به این نکته نیز، اشاره داشتم، اما همانگونه که در سال 72، زمانی که هنوز همایون 16‌سال بیشتر نداشت، در مکالمه تلفنی از او خواستم راه پدر را محکم‌تر، اما «بهتر» ادامه دهد و برای او آرزوی موفقیت کردم، تا زمانی که کاست «هوای گریه» او را شنیدم، تبلور حنجره پدر و صدای مخملی استاد بنان را در او دیدم و خدا می‌داند که همان لحظه در دل گفتم: «خدایا از تو سپاسگزارم که حنجره شجریان را برای ده‌ها سال دیگر زنده نگه داشتی، اما بارخدایا روح و منش همایون را بهتر از پدر قرار ده، او را آنگونه که هست به خلق بنمایان، خدایا سپاسگزارم که صدایی به این مردم دادی که زنده کننده صدای استاد بنان است و ترکیب صدای شجریان و بنان را به این ملت هدیه نمودی، اما روحیه مغرور و ناسازگار پدر را به او منتقل منما.»

و تا این لحظه هنوز در دل امید دارم که چنین شود. این را گفتم تا همه بدانند که صدای شجریان و تسلطش بر آواز و موسیقی سنتی ایران زمین، همیشه «تحسین‌برانگیز»‌ بوده و خواهد بود، اما دوستان شیرین‌كلام فضای شبکه، توجه نفرموده‌ند که میان «تحسین برانگیز» تا «احترام برانگیز» فرق اساسی است ؟

کسی که این چنین «ربنا»یی از حلق نازنینش صادر شده، فوق‌العاده تحسین‌برانگیز است، اما کسی که مکرر ادعا فرموده که: «من آروغ هم بزنم این ملت مرا تحسین می‌کنند» مطلقا حس احترام در قلوب ملت خویش ایجاد نمی‌کند. راستی دوستان به این فکر نمی‌کنند که «تحسین» از ذهن و مغز نشات می‌گیرد و «احترام» از دل بر می‌خیزد؟



6. گفتند: او صاحب آثارخویش است و حق داشته چنین و چنان بگوید ...

از آنان می‌پرسم که نوشتن یک شکایت به قوه قضاییه برای حفظ کپی رایت آثارش سخت‌تر بود یا بنزین ریختن روی آتش آشوب‌ها از طریق آنتن بی‌بی‌سی؟ ... حقیقت این است که شجریان هر چند سال یکبار از طریق مصاحبه با بیگانگان و برخی قلم بدست‌ها و نوشتن نامه‌های سرگشاده به روسای صداوسیما، سعی در ناز و غمزه داشته و از این طریق می‌خواهد تا خود را در اذهان در اوج نگه دارد، آنانی که سر از علم رسانه و تلویزیون در می‌آورند، می‌دانند که روی آنتن یک کشور بودن، بازه مخاطبان بسیار بسیار بیشتری دارد تا صفحه روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتي!

چه کسی شنیده است که شجریان این همه داغ دلش از رسانه ملی را به محضر دادگاه برده باشد؟ نکند جنابش با قوه قضاییه هم قهر است؟ معلوم نیست ایشان اگر برای کسب مجوز محصولاتش به وزارت ارشاد نیاز نداشت، علیه آن وزارت‌خانه نیز با صدای امریکا مصاحبه نمی‌کرد؟



7. گفتند: همایون شجریان برای معرفی نیازی به صداوسیما ندارد.

این یک حقیقت است!

اما...

هرکدام از این مودبان فضای سایبر به اولین دوستی (که کار رسانه‌یی و مطبوعاتی می‌کند) دسترسی داشتند بپرسند، آیا واقعا سرعت شناختن همایون شجریان در اقصی دهات این مرز و بوم، با کاست‌ها و کنسرت‌های شرکت پدرعزیزشان، قابل مقایسه با سرعت معرفی توسط تلویزیون و رادیوست؟ حقیقت این است که صداوسیما «هزینه‌های زمانی» را برای همایون شجریان بسیار کاهش داده است.



8. نکته قابل تاملی که قلب هر انسان آزاداندیشی را به درد می‌آورد، شیطنتی است که برخی سایت‌های «مسؤولیت‌ناشناس» در این خصوص بخرج دادند، و آن اینکه اصل متن نوشته نگارنده را از سایت انصارنیوز برداشته و پس از سانسورهای ناجوانمردانه، اقدام به درج و نشر آن در سطح اینترنت نمودند، اینکار نه تنها دزدی اندیشه، بلکه عین نفاق و «شارلاتانیسم نوشتاری است. سایت‌هایی که ادعای «شفاف»بودن می‌کنند، سایت‌هایی که خود را گوهر «تابناک» سایت‌های خبری می‌دانند، لکن علف‌های هرزی بیش نیستند که بین ریحان‌ها رشد نموده‌اند و حتی از سپر بلا نمودن عنوان «فرزند شهید» نیز برای پیشبرد اهداف منافقانه اربابان خود ابا ندارند.

دوبار در دل‌نوشته بنده کلمه «آروغ» آورده شده بود و شیادانه پاراگراف مربوط به اولی را حذف کرده بودند تا شانیت کاربرد دومی بشدت تنزل پیدا کرده و خواننده بی‌گناه، موزونی را فقط هتاک ببیند و بس!! و نتواند بین کل محتوای گفته شده و کلمه «آروغ» ارتباطی بیابد.



9. گفتم: «... اینکه یک آوازخوان ماهر، خود را «مردمی» بخواند و در محفل دوستان افاضه فیوضات کند که: «من آروغ هم بزنم این مردم مرا تحسین می‌کنند» نشان از غرور و کبر است، نشان از حقیر شمردن شعور مردم این سرزمین است...» و همچنین گفته بودم: «... اگر مردم دزفول زمانی که شما در کوه‌های شمال به شکار قوچ مشغول بودید و در تهران آروغ می‌زدید زیر جهنم موشک‌های اسکاد نمی‌ماندند و قطعه قطعه نمی‌شدند...» که کاربرد کلمه مذکور در پاراگراف دوم عطف بود به پاراگراف اول و گفته خود شجریان که صدای زیبای خود را تا آن حد در کلام تنزل داده بود.. بنابراین منظور از «آروغ‌زدن در تهران» همانا «خواندن در سایه امن» بوده است.



10. به آن فرزند شهیدی که نه نامی از خودشان نوشته بودند و نه از پدر شهیدشان، عرض می‌کنم: برادرم (یا خواهرم):

برای زلزله بم خیلی‌ها در خدمت بودند، اما آیا در یک حرکت ملی اینچنینی، شرط خلوص در کمک، آن نیست که کمک‌های نقدی و یا یدی خود را عرضه کرده و به خانه بازگردیم تا خود آن مردم تصمیم بگیرند؟ آیا من نوعی نباید به این نکته توجه داشته باشم که مردم بم بیش از باغ هنر، نیاز به سرپناه دارند؟ نیاز به هزینه ازدواج و مسکن و پوشاک دارند؟ نیاز به تحت سرپرستی گرفتن کودکان یتیم شده دارند؟ و هزار نیاز دیگر که مسلما بر احداث باغ هنر ارجحیت دارد؟

آن هم به دست خودم باید احداث شود؟ من بگویم که چگونه و چه میزان ساخته شود؟ منی که برآورد درستی از هزینه آنچه که سلیقه شخصی‌ام ایجاب می‌کند ندارم؟

بسیاری از دشنام‌دهندگان به بنده، افاضه فیوضات فرمودند که: «تو چه می‌دانی موسیقی چیست؟ و شجریان کیست؟»

آیا شجریان نیز نباید کمک چند صدمیلیونی‌اش به بم را تحویل اهلش می‌داد و به تهران بر می‌گشت؟ آیا او تخصص ساخت و ساز داشت که اصرار بر هزینه به دست خودش کرد؟ که حالا در مصاحبه‌هایش بگوید: «فکر می‌کردم دو میلیارد می‌شود، الان شده پنج میلیارد»

آیا روش عملکرد کمک شجریان به بم را نباید اینگونه تلقی کنیم که وی می‌خواسته اثری از خودش به جای بگذارد تا پنجاه سال دیگر بگویند: این کار شجریان است؟؟

اگر این تلقی وبرداشت درست باشد (که امیدوارم نباشد) شجریان ظرفیت آنکه عایدی کنسرت‌هایش در خیل کمک‌های مردمی به بمی‌ها برسد را نداشته است، که این هم امری است علیحده.

برادر و يا خواهرم: اینکه بنده آسیب پنج‌سال از هشت‌سال جنگ با دشمن را در تن و روح خویش به یدک می‌کشم (که به آن افتخار هم می‌کنم)، اینکه پدرشهید امثال شما بر دوش من و در خاک‌های گرم جنوب جان دادند، اینکه 27 سال پیش، بنده با دوازده سال سن، زمانی که دشمن پشت دروازه های شهر اهواز خیمه زده بود و من کلاشینکف بدوش و شبانه قلب خوزستان را پا در رکاب بزرگانی که اکنون در عالم ملکوت روزی‌خوار ذات اقدس الهی‌ا‌ند پاسبانی می‌کردم و امثال شجریان در حال زدن تحریر در تهران در راحت خویش بودند، ... هیچ‌کدام، نه سابقه و نه آسیب‌های جسمی بنده، دردی را از امروز کشور باز نمی‌کند و نه بالیدن تو، به اینکه فرزند یک شهید هستی! بلکه وفاداری و پایداری به راه پدر شهیدت و شهداست که میزان انسانیت، ایرانیت و شرف من و تو و شجریان‌ها را تعریف می‌کند.



11. و اما داستان «ربنا» ...

صغیر و کبیر این مملکت گفته‌اند و می‌گویند که بی‌مانند خواننده‌یی است شجریان.. و چه و چه ..

اما یاران و دوستان، شجریان در این خصوص هم با خودبزرگ‌بینی رفتار کرده است. توجه داشته باشید ایرانیان در زمینه‌های مختلف فنی و هنری مردمانی هوشمند و توانا و نخبه بوده‌اند و هستند. نگاهی به تابلوهای استاد فرشچیان بیاندازید؟ نگاهی به معماری مساجد ایران زمین بیاندازید؟ نگاهی به خط بی‌نظیر استاد امیرخانی بیاندازید؟ گوش دل به اذان زیبای موذن‌زاده بسپارید؟ اساتید خاتم‌کاری اصفهان و شیراز را نیک ببینید؟ و قس علیهذا ...

همه این بزرگان در چند نکته مشترکند: در دعوای خانگی بوق بیگانه نمی‌شوند، برای رسانه‌یی که نماد و ملک طلق 70 میلیون ایرانی است، طاقچه بالا نمی‌گذارند و از آن مهم‌تر وقتی از کارشان تمجید می‌شود، آن تمجید را پایه و مایه تحقیر ملت و مخاطبشان قرار نمی‌دهند.

متعجبم! چرا بعضی متوجه تحقیر رندانه‌یی که شجریان، در ارتباط با «ربنایش» نسبت به ملت روا می‌دارد نیستند؟ چه می‌خواهم بگویم؟ ....همه شنیده‌ایم که شجریان عنوان نموده که «ربنایش» را همین‌طوری و تمرینی خوانده و بدون اجازه و خبرش سر از آنتن ملی درآورده .



صرف نظر از اینکه این موضوع حقیقت دارد یا نه؟ فرض را بر حقیقت بودن آن گذشته و به راحتی دو نکته را می‌توان نتیجه گرفت: یکی اینکه اصولا رسانه ملی ذاتا اهل چنگ‌اندازی به حقوق هنرمندان است (چیز شبیه به تلویزیون‌های لس‌آنجلسی) و دیگر اینکه شجریان آنقدر بزرگ و تواناست، آنقدر بزرگ حنجره است که این «ربنایی» که ده‌ها سال است ما ایرانیان خمار آنیم، فقط و فقط سیاه مشق گلوی اوست!

هواداران مؤدب شجریان عمق این توهین ملی او را درک کرده‌اند!؟



حتی اگر این قضیه حقیقت داشته باشد، شایسته بود این استاد مسلم تحریر، با افتادگی و خضوع، از اینکه این همه، ملت از ربنای او استقبال کرده‌اند تشکر نموده و ضمن سپاسگزاری از رسانه ملی، درخواست کند تا ربنای دیگر خوانندگان را نیز پخش کنند، تا هم خاکساری خود را نشان داده و هم در قیاس با ربنای دیگران، ربنای او عزیزتر باشد.



آقای شجریان! اگر قرار باشد مردم عطای ربنای شما را به لقای آبی که به آسیاب دشمن ریختید ببخشند، این کار را خواهند کرد ، هرچه باشد صدا و ندای شما مشهورتر از صدای سید جواد ذبیحی نیست.





12. با صدای رسا اعلام می‌کنم، صدای شجریان زیباست، کم‌نظیر است، دل‌نشین است و چه و چه ... اما اگر قرار باشد، صدای زیبای شجریان، قلم بی‌نظیر یک ابرخطاط، انگشتان هنرمند یک ابرنقاش، فیلم‌سازی قدرتمندانه یک فیلم‌ساز، خاتمکاری اعجاب‌آور یک خاتمکار قهار، تیزپروازی یک استاد خلبان، مدال طلای المپیکی یک ورزشکار، چشم عدالت‌نگر مرا کور کند و خیانت یک نخبه را به منافع ملی را نادیده بگیرم، هیچ تفاوتی بین بنده و «پیروان سامری» نیست.



13. پخش صدای شجریان به نیت ایجاد آرامش و تحکیم وحدت کلمه ملت، چیزی نبود که تن شجریان بابتش بلرزد و علاوه بر نامه کتبی به سید عزت‌الله ضرغامی، از حلقوم دشمن قسم‌خورده ملت (بی‌بی‌سی) نیز با آن ادبیات سخیف و کودکانه بیان شود. و توطئه تحریف سخنان رییس‌جمهور را نیز دامن بزند.



14. به همه مؤدبانی که به نیابت از استادشان مرا نواختند خسته نباشید گفته و عرض می‌کنم: وقتی یک استاد آواز حق دارد به رییس‌جمهور رسمی یک ملت حمله کند، نباید توقع داشت قلم یکی از همین ملت، او را به چارمیخ نکشد، که گفته‌اند: کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است.



حرف آخر:

کاش می‌توانستم دلیل و تحلیل اصلی خویش را از فلسفه «به ناگاه سیاسی‌شدن شجریان» در این تریبون عمومی عرض کنم. هر چند می‌دانم که دل او نیز از این «تن دادن به اجبار» خون است!



چو ایران نباشد تن من مباد

و العاقبه للمتقین



منبع : انصار نیوز

به روز شده در : يکشنبه 14 تير 1388 - 1:44

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات


يکشنبه 14 تير 1388 - 2:8
23
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

برو خجالت بکش.

تو نویسنده ای که در متنت از کلمه سخیف " آروغ " استفاده می کنی؟!

تو خود بی خردی. نه استاد. نام اوست که در تاریخ می ماند. نه تو.

Seda
يکشنبه 14 تير 1388 - 2:45
2
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

گنه کرد در بلخ آهنگری. به شوشتر زدند گردن مسگری

فاطمه
يکشنبه 14 تير 1388 - 3:11
-24
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

من فقط یک انتقاد کوچیک از قیمت بلیط کنسرت ایشون کردم( اینکه انتقادم درست بوده یا غلط، مطرح نیست )، در نصف صفحه، پنج نفر بمن تو پیدن و گفتند که من بی‌شرم و بی‌حیا هستم و از خدا بی‌خبرم و مثل همرزمانم، دروغگو هستم و اینکه چرا به بیانیه انصار، توهین نکردم و به دفاعیه‌ها، توهین کردم. عجیبه که به خاطر شنیدن یه جمله که بر خلاف میلتونه، از همه طرف هجوم میارید که اون صدا رو خفه کنید، و جالب اینه که همین آدما همین چند روز پیش، تو خیابونا داد می‌زدند: «مرگ بر دیکتاتور»، و این در حالی بود که کاندیدایی که ازش حمایت می‌کردن هم می‌گفت یا من یا هیچکس دیگه. یا منو انتخاب می‌کنین یا همه چیز باید باطل بشه. آیا این رفتار شما، یعنی نپذیرفتن حقیقت و کوبیدن صدای منتقد، اونم بصورت دسته جمعی، مصداق بارز دیکتاتوری نیست؟

نیما
يکشنبه 14 تير 1388 - 3:37
7
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

این یارو دیگه کیه؟؟؟؟؟ تازه انتظار داشته بابت این مطلب زیباش در مورد شجریان مورد تقدیرم قرار بگیره!!!!!!!!!شاکیه که چرا فحشش دادند.شجریان محبوب بود با این کاری که کرد محبوب تر هم شد.25 میلیون ایرانی(حداقل) از این کار شجریان خوشحال شدند و از نوشته ی تو ناراحت و عصبانی. حالا تو اگه این تعداد ادم رو اوباش و خس و خاشاک و تماشاچی های یک تیم فوتبال و مجاهدین و منافقین و عوامل بیگانگان و امریکائی ها و انگلیسی ها و.... میدونی حتما برو دکتر چون توهم داری.در مورد شاهکار اول ایشون که هرچی کامنت گذاشتم تایید نکردید ببینم این یکی رو تایید میکنید یا بازم سانسور؟؟؟؟؟؟؟؟

علیرضا
يکشنبه 14 تير 1388 - 7:7
-1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

جناب آقا! قسم می خورم که اصلا یادداشت شما را نخوانده ام و فقط در عرض چند ثانیه به آن نگاه کردم و سپس به زباله دانی ذهنم منتلقش نمودم. حضرت آقا! که خودتان اعتراف کردید نظرات را می خوانید! باور بفرمایید که خیلی از ماها آنقدر بیکار نیستیم که بنشینیم و یادداشتهای شما را بخوانیم. بنده قسم میخورم که 4 هفته است که صفحه ی اصلی خبرگزاری فارس را هم باز نکرده ام و فقط یکضرب به بخش فرهنگ و هنر آن می روم. ما نه روح و روان و نه اعصاب و نه وقتمان را از سر راه آورده ایم که بخواهیم به سایتها و روزنامه ها و مطالب مرتبط با "شماها" سر بزنیم و رجوع کنیم. سایتی که به آن تعلق دارید را هم فقط در حد نام می شناسم. اگر سایت سینمای ما مطلب شما را منعکس نمی کرد، باور بفرمایید که تا قیامت هم متوجه نمی شدم که کسی همچین مطلبی نوشته!

برای یادداشت دفاعیه یک فرد "خاص" از مطلب پرت و پلای پیشین خودش، انگیزه ای برای نوشتن ندارم. تنها در همان نگاه سرسری که به یادداشت انداختم، دیدم که گفته اید دوستداران استاد شجریان بهتان توهین کرده اند! شما ببخشید. همه که مثل شما باوقار نیستند که بدانند واژه ی آروغ مودبانه است یا بی ادبانه، یا اتهام های ضد میهن بودن(که در باطنش جزو بدترین فحشهاست) سنجیده است یا نسنجیده، یا چسباندن ساسی مانکنها به اساتید هنر ایران محترمانه است یا نامحترمانه. سیاست شما، همان سیاست معروف و پر کاربرد است ؛ روز، سیاه است و شب، روشن. چه کسی گفته ماست سفید است؟ پناه بر خدا! به خاطر ابراز نظر شخصی یکفرد می آیی و پرده دری و عقده گشایی می کنی و ادبیات ورزشگاه هایی که نرفته ای و فقط درباره اش شنیدی را در قبال این استاد به کار می بری و ککت هم نمی گزد. حال وقتی مردم و جوانان فرهنگی و متدین ما، ادبیات نسنجیده و بی شرمانه ی شما بهشان برمیخورد و از ایرانی بودن خودشان ناگهان دلسرد می شوند و جواب شما را می دهند، آنها می شوند بی ادب و افراط گرا و شما پسر پیغمبر که مظلوم واقع شده ای از بس باوقاری و متین و حرمت نگه دار و دشمن پرونده سازی و پرده دری! جناب! اگر بنده پیرزن بودم، حتما نفرینتان می کردم و می گفتم ننگ بر شما که چه ها بر سر انسانیت آورده اید. لیکن چون در آن جایگاه نیستم، شما و هم مکتبانتان را حواله ی تاریخ و گذر زمان و خدا می کنم. یادتان باشد که زندگی همچون کتابیست و هر صفحه ی آن، ورقی از زندگیست. گاهی یک نسیم آرام هم می تواند آن ورق را برگرداند. به خدایی که از آن دور شده اید و آنرا ابزار دفاعی خود قرار داده اید، پناه ببرید تا زمان باقیست.

به خودتان فکر کنید. شما که می گویید صدا و سیما صدای شجریانها را پخش نکند تا به شهرت دست نیابند!، به خودتان بنگرید که اگر فقط همین سایت مطلب شما را لطف نمی کرد و منعکس نمی نمود، حال بنده و خیلی از بنده های دیگر، اصلا شما را نمی شناختیم و نمی دانستیم که چه تراوشاتی بیرون ریخته اید! ما انسانها گاهی باید دقیق تر بنگیریم که خود در چه جایگاهی هستیم که دیگران را با واژه هایی گنده تر از دهان و قدمان خطاب قرار می دهیم. نمی توان که از نردبامی بالا رفت تا خود را بلندتر نشان دهیم. آن موقع ساختگی بودنش نمایان می شود و رسواییش توی ذوق می زند. در انتها بنده را ببخشید که به ساحت شما بی احترامی نمودم و پاسخ یادداشت سرشار از سطور درخشان شما را که اجماع حروف در آن، مجموعه کلمات فاخر و بی بدیلی را پدید آورده اند،ا با بی شرمی و بی حرمتی هر چه تمام تر دادم. این یاوه گوییها را بر ما ببخشایید...

neda
يکشنبه 14 تير 1388 - 7:8
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

ba nima movafegham , amsale intor adam dost daran haghighato varooneh jelve bedan ,,

رضا
يکشنبه 14 تير 1388 - 8:29
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

فاطمه خانم دموكراسي دقيقن همينه كه وقتي شما چيزي نوشتي من هم حق داشته باشم كه به شما جواب دهم.حال اگر شما يك نفر هستيد و صدها تن ديگر مخالف نظر شما را دارند و نظرشان را مي گويند دليل بر ديكتاتوري است؟دموكراسي اين است كه سايت سينماي ما به عنوان مدير اين بخش نظرات مخالف و موافق شما را (اگر وجود داشته باشد) تاييد كند و در معرض ديد همگان بگذارد.متاسفانه بايد بگويم تعريف شما از دموكراسي و ديكتاتوري غلط است خواهرم...واما در مورد اين دوستي كه براي بار دوم افاضات فرمودند براي بار دوم در همين سايت مي نويسم:اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست/عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري...ما در اينجا من و امثال من هستند نه شجريان كه گمان نمي كنم همان زحمت را هم براي او داشته باشي دوست عزيز

رسول پریشانی
يکشنبه 14 تير 1388 - 8:48
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بیا که رونق این کارگاه کم نشود

به زهدهمچوتوئی یابه فسق همچومنی

دوست من زیاد جوش نزن،بعد که یه کمی اعصابت آروم شد،سر فرصت به دور از کینه ورزی مطلب خودت را چند مرتبه بخوان.

انگشت نکن رنجه به در کوفتن کس

تاکس نکندرنجه به درکوفتنت مشت.

ali
يکشنبه 14 تير 1388 - 9:17
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

با سلام من هم با نویسنده محترم موافقم چرا که جناب شجریان هر چه هستند وهر کی باشند مال این مرز و بومند باید به هموطنان خود احترام بگذارند به قول معروف ما با هم برادریم گوشت وپوست همو بخوریم استخوناشو دور نمی ریزیم چه لوزمی داشت که در شرایط بحرانی کشور دست یه دامن دشمن شوند واز آن طریق اعتراض خود رو بروز دهند و بنزین رو آتیش برادرانش بریزند.

iran
يکشنبه 14 تير 1388 - 9:18
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

آخه IQ فکر میکنی استاد این بیانیه هارو حتی بهشون توجهی هم میکنه وقتی دنیا عاشق اونه


يکشنبه 14 تير 1388 - 9:25
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

آقای قادری چند نفر نه یک نفر(مالک)از این آقا حمایت کرد استاد بدونید 70 میلیون پشت شما هستن


يکشنبه 14 تير 1388 - 9:27
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

آخه جان من کی به حرفات گوش میکنه درود بر خسروآواز ایران

فرياد
يکشنبه 14 تير 1388 - 9:57
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بهتره كه براي شان هنر و هنرمند هم كه شده از درج نامه هاي چنين اشخاصي خودداري كنيد. درج اين نامه ها باعث جان گرفتن اين افراد ميشه . ممنون


يکشنبه 14 تير 1388 - 10:6
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

شجریان برای ما عزبز بود عزیز تر هم شد همین.


يکشنبه 14 تير 1388 - 10:7
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام
من به چشم‌های بی‌قرار تو <> قول می‌دهم: <> ریشه‌های ما به آب، <> شاخه‌های ما به آفتاب <> می‌رسد <> ما دوباره سبز می‌شویم! <>

يکشنبه 14 تير 1388 - 10:9
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

خانه ام آتش گرفته است آتشی جانسوز... هر طرف می سوزد این آتش... پرده ها و فرش ها را تارشان با پود*** من به هر سو می دوم گریان... در لهیب اتش پر دود*** وز میان خنده هایم تلخ... و خروش گریه ام ناشاد*** از درون خسته سوزان... می کنم فریاد، ای فریاد، ای فریاد...*** از فراز بام هاشان شاد... دشمنانم موذیانه خنده های فتحشان بر لب... بر من آتش به جان ناظر*** در پناه این مشبک شب... من به دستان پر از تاول... این طرف را می کنم خاموش... وز لهیب آن روم از هوش*** زان دگر سو شعله برخیزد به گردش دود... تا سحرگاهان که می داند که بود من شود نابود*** خفته اند این مهربان همسایگانم شاد در بستر... صبح از من مانده بر جا مشت خاکستر*** وای آیا هیچ سر بر می کنند از خواب... مهربان همسایگانم از پی امداد؟*** سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد.... می کنم فریاد ، ای فریاد ، ای فریاد*** مهدی اخوان ثالث

مجید
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:34
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

یه تار موی شجریان می ارزه به صدتا امثال ساسی مانکن.اگه ساسی صدسال دیگه هم بخونه بازم به گرد پای شجریان هم نمی رسه

سینمای شما
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:35
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

وای جواب این بابا را ندید تو رو خدا دفعه دیگه یه کتاب 10 جلدی جوابیه می خواد بده :))

پريسا
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:41
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

جناب ضرغامی، ماه رمضان نزدیک است، شما را به خون شهدای رسانه قسم، در این فقره بدون اغماض باشید و ربنای شجریان را پخش نکنید، چرا که بعد از رفتار زننده‌یی که از او سر زده و به ملت و رییس‌جمهور توهین نموده است، پخش ربنای او نه تنها تحقیر ملی است، بلکه درست حکم همان تکبیرهایی را دارد که با فرمان بی‌بی‌سی و صدای امریکا بلند می‌شد.

استاد به ما توهين نكرده شخصي كه ما را خس و خاشاك خطاب كرده به ما توهين كرده!!!!!!

پگاه
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:45
8
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اين آقا به احتمال قريب به يقين خودش را خدا يا ائمه فرض كرده كه ناراحت شده بهش حرف زدن خوب وقتي يك عده بهت توهين كنند برو ببين چكاره هستي چكار كردي كه باعث اين همه كدورت شده بعدشم احتمالا ايشون وكيل اقاي ضرغامي هستن كه انقدر از ايشون حمايت مي كنند بعدشم آقاي شجريان به رئيس جمهور توهين نكردن تا اونجايي كه ما ميدونيم رئيس جمهور به همه توهين كردن خس و خاشاك اگه يادتون باشه بعدشم يكي نيست به اين آقا بگه صدا مال آقاي شجريان است مال خودشه حقشو داره بگه پخش بشه يا نشه الانم كه قربونش برم اصلا پخش نميشه از صدا و سيما اينم بدونيد ربناي شجريان ديگه تكرار نخواهد شد بنابراين ضرورتي هم نداره براي بقيه پخش بشه براي اينكه مردم افطار با ربناي او مي شناسند و لاغير مثل اذان هايي كه انواع و اقسام داره و به قول خودتان هيچ كدام ذبيحي و يا به قولي مرحوم اردبيلي زاده نميشود فكر نميكنم احساسي براي شرم كردن استاد باشه از اينكه نخوان ديگه صداشون از رسانه ميلي و به قول شما ملي پخش شود راست گفتن اون موقع اگه جوونا رو ميكشتن شهيد ميشدن براي وطنشون و اون شعر اي ايران معنا داشت اما حالا چي كه جوون شهيد ميشه ميگن اراذل و اوباش آقا لطفا ديگه بسه بيشتر از اين خودتو ضايع نكن

نیکا
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:46
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

ببخشید جناب عالی که گفته بودی یه متن مودبانه هم ندیدی اما همه دیدن و خوندن که بر اساس همون نامه مودبانه اون فرزند شهید متنتو شماره گذاری کردی چیه اومدی اراجیفه قبلیتو درست کنی به قول معروف زدی چششم خراب کردی

فاطمه
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:56
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

عالی بود،مرسی

دوستان اگه حرفی هست،جوابیه ای هست،با ادب و منطق بگن

م
يکشنبه 14 تير 1388 - 10:57
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بعضیا اصولا خوششون می یاد که همیشه مخالف سایرین باشن و خلاف جهت جریان آب شنا کنن تا به این ترتیب به چشم بیان . این آقای نویسنده هم یکی از همین نوع افراده . می خواسته معروف بشه طفلک . چه می شه کرد . منتها بعضی ها با قدم گذاشتن توی راه سازندگی این کارو می کنن ، ایشون از روش تخریبی استفاده کردن . تا حدودی هم موفق شدن . چون این روزا هر جا که اسم استاد شجریان به زبون بیاد ، خود به خود از این جناب نویسنده !!! هم یاد می شه فقط با این تفاوت کوچیک که همه به استاد درود می فرستن و به این جناب ....

م
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:0
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

فاطمه خانوم جریان قیمت بلیط یه موضوع تموم شده هست که هیچ ارتباطی هم به صحبت های تازه شما نداره . حالا دیگه دارم به اون جریان " میون بر " ایمان می یارم . خوبه که این بار حرف دلت رو آشکار تر بیان کردی . اما انتظار می ره که دفعه دیگه ، دقیقا بری سر اصل مطلب . صداقت هم خوب چیزیه ولی این روزا یه عده از اون بی بهره شدن یا شاید هم از ابتدا بی بهره بودن . نمی دونم ، دنیای کثیف و غیر قابل پیش بینی شده !


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:1
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

فاطمه محترم

خودت و کاندیداتو توجیه نکن لطفا.

میرحسین فقط حقیقتو می گه.


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:3
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

نیما جون

25 میلیون نه ,

20 میلیون + 13 میلیون + 3 میلیون + کسانی که رای ندادن و آراء باطله انداختن , همگی از حرکت زیبای استاد لذت بردن و تحسینش کردن.


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:3
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

فاطمه جون

چون حرف ناحق می زنی.

باران
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:12
11
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

این یارو یه چیزیش می شه می دونید؟؟فکر کنم دچار نوع خاصی از شزوفرنی مزمن شده خودش دهن نا مبارکشو باز کرده و لب به هتاکی گشوده اونقت می گه طرفدارای شجریان بی ادبن!!!آخه مرد نا حسابی تو ادب می دونی چیه؟؟همین الان داره طرفداری موسوی رو لجن پراکن خطاب می کنی و برای توصیف دوران طلایی 8 ساله دولت خاتمی از واژه ی شوم استفاده می کنی....

اتفاق جالبی که داره می افته اینه که هر گروهی خوب داره ماهیت و کنه و جودیشونو نشون می ده


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:19
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

فاطمه خانوم عزیز! بنده عاجزانه از شما تقاضا می کنم دسترسی خود را به رسانه های آزاد بیشتر کنید و مطالعه و جستجوهای حقیقت یابی خود را دو چندان نمایید. کامنتهایتان طنز تلخ ناخواسته ای دارد. به خدا قسم می خواهم روی کامنتهای شما گریه کنم. به خدا قسم. خود را به تلویزیون دولتی ایران محدود نکنید. دنیا را تنها از پنجره ای که برایتان تعبیه کرده اند نبینید. دنیا را از پشت عینکی که برایتان ساخته اند نبینید. من و ما و شما و آنها با یکدیگر تفاوتی نداریم. حتی مسئله ی تفاوت نوع نگاه هم نیست. زیرا آنهم ابزار برابری لازم دارد. مشکل آنجاست که شما حقایق را از پشت عینکی که سالهاست به چشمتان چسبانده اند می بینید و منه نوعی تلاشم اینست که کشورم را بدون آن عینک که خوشایند برخی هاست ببینم. مطمئن باشید زمانیکه آن عینک را بشکنید و بر آن لعنت بفرستید، خواهید فهمید که پشت فریادها و سکوت های جوانان همنسلتان که به اراذل و اوباشی متهم گردیدند چه بوده است. مطمئن باشید بنده اگر می خواستم به شما توهین کنم، می گفتم حتما سهام عدالت دریافت کرده اید یا حقوق پدرتان دو برابر شده یا وابسته به یک نهاد دولتی هستید. ولی اینها تمامش حرفهای مفت است. من می دانم که شما هم یقینا دلت به حال کشورت می سوزد. ولی مسیری که پیموده ای، تو را آنگونه نشان داده که گویا می توانند تا سالها عینک جهان بینی خاص خود را در چشمان تو نیز قرار دهند. به خودت بیا. این به خود آمدن معنیش این نیست که نظرت را همسو با مخالفانت کنی. ابدا. فقط می خواهم که دنیا را با چشمان خودت و با ابزار خودت ببینی. ... یقینا به مواضع متعادل تری دست خواهی یافت که هم خود را به هموطنانت نزدیک تر و "هموطن تر" خواهی یافت ...خودت باش. خود انسانی که در فطرتش کمال خواهی، عدالت، حق طلبی و... نهفته است. انسانی که دوست دارد با محکمترین عدله ی عقل خود، دنیا را به دادگاه ذهنش بکشاند و حقایق را از دریچه ی چشم منصف خود ببیند و نیک را همچون مویی از ماست سیاهی بیرون بکشاند. خودت باش که اگر همه خودمان باشیم، میهنمان به خودش خواهد آمد...


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:19
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

استاد بازیچه نیستن که شما با این نامه ها بازار سایتتونو داغ کردین.اصلا این یارو چه قابله که در مورد استاد صحبت کنه.بس کنید دیگه.در ضمن این کیه که برای پیشبرد اهدافش ارادت ما را به امامان هم زیر سوال می بره

ارمین
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:24
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اگر این مطالب را شجریان گفته واقعا برای او متاسفم. ومیخواهم بگویم که این صدانیست که میماند بلکه حق و عدالت جاودانه خواهدماند.


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:28
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

افشا کن برادر.ببینیم این اجبار از کجاست؟تو که پرده دریت خوبه.بگو مام بدونیم.تو که از دل استاد خبر داری چرا فحش می دی؟

ghazale
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:29
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

aghayun e ansaary ha , khoda hamatun o shafaa bede ..

malum nist ke chi shode hala ba bbc o UK sare laj oftadin o che ghadr kiinne shotory hastin baba

hezaran siasatmadar mese musavi o ahmadinejad o zarghami o khatami o mosadegh o shah soltan hossein o changiz e moghol ...... umadan o raftan , uni ke mimune ta abad honare .. honare OSTAD SHAJARIAN

na shoma o daro dastatun ,


يکشنبه 14 تير 1388 - 11:30
-1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

سلام.فکر نمی کنم شان استاد ایجاب می کرد که ایشون اینطور در سیاست مداخله کنند که کسانی مثل این اقا اینطور پرده دری کنند

ستاره
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:37
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

من یه دختر 16 سالم و ساسی مانکنو به خوبی میشناسم درصورتی که هیچ شناختی از جناب همایون شجریان ندارم

نود درصد 16 ساله هایی که من میشناسم همین طورن چرا؟؟

معلومه ساسی مانکن اومده میون مردم خودشو از اونا میدونه و به اونا قاطی شده ولی همایون خان اصلا خودشو نشون نمی ده

جدا از سیاست باید بگم موسیقی کشور ما جدیدا داره پیشرفت می کنه(رپ و زیر زمینی ها رو موسیقی کشور حساب نکنین لس انجلسی ها رو هم همین طور!)مثلا احسان خواجه امیری البوم فوق العاده ای داده بیرون که من و همه ی بچه هایی رو که گوشمون به رپ و چشمامون به قیافه ی ساسی مانکن!(به تعبیر مخالفانش ساسی گورکن!) عادت کرده بود از اون لذت بردیم

چرا ما به جای موسیقی اصل کشورمون بریم چه می دونم(انریکه و نلی فورتادو و جنیفر ووو)گوش کنیم که همه می دونن که خیلی ها هیچی ازش نمی فهمن؟؟

چرا تا حالا یه ایرانی گرمی رو نبرده؟

چرا ما به این افتخار نرسیدیم؟

بله فاطمه خانوم درست میگی اگه ایشون بلیط کنسرت رو بیاره پایین من جوجه!هم به جای کنسرت زیر زمینی و پرخطر مانکن که هیچ ارزشی هم نداره می رم کنسرت شجریان!

من با استاد(پدر )کاری ندارم

ولی همایون که میتونه یه ذره اپ دیت تر بخونه؟

والا من با بابا و مامانم رفتم کنسرت شجریان(به زور!) وصط کنسرت خوابم برد

فقط دیدم یکی صداش اسمون رو گرفته یه عده 50 سال به بالا هم می گن(به به!)

نمی دونم

شاید مسخره کنین منو ولی مهم برام این بود که حرفمو بزنم حتی اگه بی ربط باشه

علی
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:40
-1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

این اقا شجریان می خواد هر چند یک بار یه خودی نشون بده حالا توی این موج سبز هم که براه افتاده می خواد جا نمونه .یه عده ریختن تو خیابون یه عده مثل اقا اینجوری تازه داره معلوم میشه که عوامل امریکائی و اینگلیسی دستشون به کی ها وصل که این اشوب براه بندازند

عماد
يکشنبه 14 تير 1388 - 11:56
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بابا جمع کن خودتو همین استاد اگه نبود تو العان بیکار بودی که با کی بازی در بیارم دیدی کسی ساکت تر از استاد ندیدی گتی یک سری چرت پرت بنویسم مشهور بشم خداوکیلی برو بساط جای دیگه پهن کن استاد شجریان نه به تو نه به ررسانه ملی نیاز داره بلکه ما به اون نیاز دارم تا کمی دنیا مارو بشناسه .آفرین برو خودتو جمع کن

احسان
يکشنبه 14 تير 1388 - 12:14
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اگر نشود رفتار خواننده ای را هر چه قدر هم که محبوبیت داشته باشد نقد کرد باید بپذیریم که تا منش دموکراتیک خیلی فاصله داریم.

سحر
يکشنبه 14 تير 1388 - 12:19
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

راستش آقای موزونی یا هر کسی که هستی هر چند من از عشاق سینه چاک شجریان نیستم و وقتی حرف های او را در بی بی سی شنیدم واقعا تنم لرزید و خجالت کشیدم... ولی نوشته شما را هم نپسندیدم... چون شما هم مثل استاد شجریان آب در آسیاب انگلیس ریختید و این شکافی که در جامعه یا حداقل میان تهرانیها افتاده را عمیق تر کردید و این باعث تاسف است راستش هم از دست شجریان دلگیرم هم تو و هم همه کسانی که مثل تو چشمشان را بسته اند و دهانشان را باز کرده اند البته این نوشته ات بهتر بود کاش شایانی باشد بر این بدو بیراه ها...

راستش دارم فکر می کنم وقتی ما ایرانیها اینطور داریم همدیگر را تکه ÷اره می کنیم از استاد هنر موسیقی گرفته تا شمای دیندار و انصار و دیگر عزیزانی که دنبال شر می گردند تا هیزمی بر آتش آن بگذارند دیگر چه نیازی به دشمن چه نیازی به انگلیس چه نیازی به امریکا...

دیگر نمی دانم... فقط می دانم از این نوع برخوردها چه از طرف استاد باشد چه خبرنگار چه نویسنده چه یک بیکاره علاف متنفرم بد , بد است چه برای استاد چه برای تو


يکشنبه 14 تير 1388 - 12:29
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

خیلی جالبه اونایی که شعار تحمل صدای مخالف رو می دادن و شعارهاشون گوش فلک رو کر کرده چقدر تحمل یه صدای مخالف درباره یه استاد آواز رو داشتند!!!!! بعضی وقت ها فکر می کنم دروغگو کیست؟!!!!

Red Ribbon
يکشنبه 14 تير 1388 - 12:31
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

از همه ی بندها که بگذریم این بند دلنشین ترین بند این متن بود:

" با صدای رسا اعلام می‌کنم، صدای شجریان زیباست، کم‌نظیر است، دل‌نشین است و چه و چه ... اما اگر قرار باشد، صدای زیبای شجریان، قلم بی‌نظیر یک ابرخطاط، انگشتان هنرمند یک ابرنقاش، فیلم‌سازی قدرتمندانه یک فیلم‌ساز، خاتمکاری اعجاب‌آور یک خاتمکار قهار، تیزپروازی یک استاد خلبان، مدال طلای المپیکی یک ورزشکار، چشم عدالت‌نگر مرا کور کند و خیانت یک نخبه را به منافع ملی را نادیده بگیرم، هیچ تفاوتی بین بنده و «پیروان سامری» نیست."

محمد
يکشنبه 14 تير 1388 - 12:34
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

شما سینمای ما هستید، اینها چه ربطی به شما داره؟ شما هم دارید برای خودتان بازارگرمی می‌کنید؟


يکشنبه 14 تير 1388 - 12:45
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

یعنی تو حتی نفهمیدی که شجریان تمام پولی که از کنسرت هم نوا با بم در آورد رو به بم هدیه کرد؟؟؟!!!!؟؟!

از قدیم گفتند که جواب بعضی ها خاموشیست!برای همینم استاد هیچی نگفت.

فقط دوباره میگم از زبون همایون که با آلبوم خودش و همنواییهاش با پدر، شناختمش:

سپاه عشق در پی است ، شرار و شور کارساز با وی است،

دریچه های قلب باز کن...

من سبز نیستم بلکه میهنم رو دوست دارم ،مثل استاد اما بازم در ادامه شعر میگم:

وطن وطن وطن تو سبز جاودان بمان!

منتقد
يکشنبه 14 تير 1388 - 13:0
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

از همایون شجریان هرگز کاستی به نام «هوای گریه» منتشر نشده،تصنیفی به این نام در آلبوم "نسیم وصل" وجود داره

يك نفر
يکشنبه 14 تير 1388 - 13:20
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

مگه چيزي كه نوشتي فارغ از فحش و فضيحت بود كه انتظار نقد مطلبت رو داشتي؟!

انتظار داري جو بكاري، گندم درو كني؟!

به يك هنرمند باسابقه پرطرفدار (خودم طرفدارش نيستم و البته بابت بيانيه اخيرش، برام بيش از پيش محترم شد) كلي ناسزا و افترا و فحش نثار كردي و بعد براي اينكه بازخواست نشي يا به قولي خلاف شرع نگفته باشي، با يك جمله "اينا برازنده‌ات بود" حكم قطعي رو صادر كردي بعد انتظار داري طرفداراش برات نامه فدايت شوم بنويسن؟!

البته از نظر من، نوشته تو حتي ارزش پاسخ دادن نداشت چرا كه به نظرم از اولش با دروغ شروع شد و آخرش به تهمت و ناسزا ختم شد. اين مطلب نه يك نقد بود نه يك نوشته احساسي؛ خودت هم خوب مي‌دوني كه هيچ علاقه‌اي به شجريان نداشتي چرا كه يك دفعه به خاطر عكس‌العمل اخيرش، ناگهان ازش متنفر بشي. مطمئناً سوابق خانوادگي و ... شجريان و همه دلايلي رو كه تو نوشته‌ات عنوان كردي رو همين چند روز پيش نفهميدي و قبلاً هم ميدونستي.

ضمن اينكه كتمان حقيقت هم كردي. مثلاً خيلي راحت از تلاشهاي شجريان تو قضيه بم چشم‌پوشي كردي.

خلاصه متأسفانه به مطلبت بيشتر از اوني كه ارزش داشت، پرداخته شد.

ایلیا
يکشنبه 14 تير 1388 - 13:25
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اقای عزیز

بیخیال شو،دست بردار

اصلا تو مهمترین و با ادب ترین آدم جهان

بیخیال شو(با فریاد)

راستی بچه ها ، اگه امسال ربنا رو پخش نکنن چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه نمیشه

اما.......................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ایشالا دیگه از این خبرا نبینیم

مژده خواجه
يکشنبه 14 تير 1388 - 14:23
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

ادب مرد به ز دولت اوست!

در ضمن:

دوره ی شما هم به زودی سر میاد.فقط خدا کنه زنده باشم و ببینم !

پوریا
يکشنبه 14 تير 1388 - 14:28
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

مردم مشخص می کنن که محبوبیت استاد بیشتر یا ساسی مانکن..نیازی نیست شما تذکر بدی آقای انصار حزب الله...اونم تو که فرق گوشت و انجیر و نمیدونی

ali
يکشنبه 14 تير 1388 - 14:34
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

وقعا معذرت میخوایم آقای موزونی که تشکر نکردیم .شما ما رو ببخشید.بچه ها حواسشون نبوده.ادامه بدید خواهشا! هنرمندای دیگم حمایت کردن!!!!!

sara
يکشنبه 14 تير 1388 - 14:37
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

doroste harkasi hagh dare az ye namzad tarafdari kone vali mozoo ine ke in masalan ostad be hameye ma bi ehterami karde ke khaste sedash az tv pakhsh nashe .fekr karde kiye ke mige ma liyaghate sedasho nadarimfekr karde tohfe ast???/

مژده خواجه
يکشنبه 14 تير 1388 - 14:39
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

در ضمن آقا لطف کنید هر جا براتون لازم میشه اسم مردم دزفول و خوزستان رو به زبون نیارید و ننویسید.

نمیدونم اگه ما مردم خوزستان نبودیم شما از چی مایه میذاشتین؟

ما همین الانم بدون هیچ امکانات رفاهی توی گرد و خاک شدید نفس میکشیم و زندگی میکنیم و هیچ کس به فکرمون نیست.

گرفتید؟ اسم ما رو هر جا لازم میشه نیارین!

jk
يکشنبه 14 تير 1388 - 14:59
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اقای وبگرد اینا همه ترس از حمایت های مردم هست

دیگه اینکه لازم نکرده واسه همایون و بقا صدای شجریان شما دعا کنید

در اخر هم این سیاه مشق گلوی استاد شجریان مارزه به این نامه شما که معلوم نیست کدوم ادم بی سوادی برات نوشته

علیرضا
يکشنبه 14 تير 1388 - 15:3
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

آقای خیلی خیلی خیلی محترم .استاد سخن . سر آمد سخن وران عالم

خوب گفتی که این مطلبت دلنوشته بود چون واقعا همه حرفات از سر دلسوزی و درون دلت بیرون آمد و عیان کرد آنچه عیان بود.

و این توضیح مجدد شما بسیار بجا و به موقع همه آنانی را که به چشم

خود شک پیدا کرده بودند که این کلمات را درست متوجه شده اند یا خیر

از اشتباه در آورد و این روشنگری تاریخی شما بسی جای سپاس دارد و

من به شخصه از این عمل روشنگرانه شما کمال تشکر را دارم و معتقدم

این حرکت فرهنگی را در همه زمینه ها ادامه داده و فرصت را به منحرفان

ندهید . حتی اگر استاد جواب نداد این بیانیه را بازهم صادر کنید و توسط

رسانه ملی پخش کنید و دلسرد نشوید . باشد که بزودی شاهد ریشه کن

شدن کلیه مظاهر فساد فرهنگی از این جامعه باشیم.

خس


يکشنبه 14 تير 1388 - 15:13
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

درد و بلای استاد شجریان و هوارتا حامیانش بخوره تو سر شماها امثال شما دغل بازای دروغگو

بيتا
يکشنبه 14 تير 1388 - 15:13
12
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

البته كه شنا به مقدسات ما و به محرمات خانوادگي ما توهين كرديد. استاد شجريان همين اسمش خيلي خيلي خيلي بزرگتر از دهان شما و امثال شماست كه بتونيد به راحتي حتي نامش رو ببريد.

يادتون باشه فحاشي و بيتربيتي رو شما شروع كرديد. اصل انتقادها هم به خاطر لحن در خور شان شما بود.

بالاخره و يقيناً از حضور شما در صحنه خلاص خواهيم شد.


يکشنبه 14 تير 1388 - 15:40
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

برو دکتر


يکشنبه 14 تير 1388 - 15:47
2
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

خانم فاطمه، یعنی شما واقعا فکر می کنی 24 میلیون رای به رئیس دولت نهم (و نه دهم) حقیقته؟؟؟؟؟؟

یعنی شما فکر میکنی، نشمردن رای ملت، و جواب دادن به اعتراضوشون که در سکوت بود، به وسیله زور، دمکراسی مطلقه و دیکتاتوری نیست؟؟؟؟؟؟

(بابا حداقل میگفتن رایها نصف به نصف بوده که اینقدر تابلو نباشه، زیاده خواهی کردن، زیاده خواهی)

آریا ایرانی
يکشنبه 14 تير 1388 - 16:8
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

کار رو از این که هست خراب ترش نکن برادر...

اشتباه بزرگی کردی ، ادامه هم میدی؟؟؟!!!!!!!!!!

MoMo
يکشنبه 14 تير 1388 - 18:55
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

چه قدر شبیه ده نمکی می نویسه، آخه ده نمکی هم از این ادعاها داره

بت
يکشنبه 14 تير 1388 - 18:57
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

من دختر دایی دارم که وقتی داشتم وب سایت شما را میدیدم آمد و دید و خیلی هم علاقه مند بود که در مورد نوع طراحی سایت شما نظر بده و گفت باید کمی رنگی تر شاد تر باشه. گفت چرا این ریختیه؟؟

خوب من بهش گفتم عزیزم اینجا دیوار مهد کودک شما نیست که در مورد هرچیزی نظر بدی بدو برو بازی کن!!

میشه یکی به ای نویسنده بگه به کاری که ازش سر در نمی آورد دخالت نکند و برود بازی کند؟؟؟

جواب این آدم رو نباید میدادند چون مهم نیست ولی جواب که بدین فکر میکنه مهم است!

علیرضا
يکشنبه 14 تير 1388 - 19:26
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

چی می گی عمو... خوبه حالا مایلی کهن یه بیانیه دادا... همه دیگه یاد گرفتن...


يکشنبه 14 تير 1388 - 19:34
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

24.5 میلیون نفر مقتدرانه به دکتر ا.ن رای دادن .این تعداد هر کدوم حد اقل 1 نفر زیر 18 سال دارن تو خوانوادشون .پس 49 میلیون نفر الان تو ایران خوشخالن .!!!!!!!!!! نمونش همین سایت .میبینین یه نفر با جملات حماسی چند تا حامی داره اینجا؟ واقعا نمیبینین؟ متاسفم!


يکشنبه 14 تير 1388 - 20:35
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

فاطمه خانوم عزیز! بنده عاجزانه از شما تقاضا می کنم دسترسی خود را به رسانه های آزاد بیشتر کنید و مطالعه و جستجوهای حقیقت یابی خود را دو چندان نمایید. کامنتهایتان طنز تلخ ناخواسته ای دارد. به خدا قسم می خواهم روی کامنتهای شما گریه کنم. به خدا قسم. خود را به تلویزیون دولتی ایران محدود نکنید. دنیا را تنها از پنجره ای که برایتان تعبیه کرده اند نبینید. دنیا را از پشت عینکی که برایتان ساخته اند نبینید. من و ما و شما و آنها با یکدیگر تفاوتی نداریم. حتی مسئله ی تفاوت نوع نگاه هم نیست. زیرا آنهم ابزار برابری لازم دارد. مشکل آنجاست که شما حقایق را از پشت عینکی که سالهاست به چشمتان چسبانده اند می بینید و منه نوعی تلاشم اینست که کشورم را بدون آن عینک که خوشایند برخی هاست ببینم. مطمئن باشید زمانیکه آن عینک را بشکنید و بر آن لعنت بفرستید، خواهید فهمید که پشت فریادها و سکوت های جوانان همنسلتان که به اراذل و اوباشی متهم گردیدند چه بوده است. مطمئن باشید بنده اگر می خواستم به شما توهین کنم، می گفتم حتما سهام عدالت دریافت کرده اید یا حقوق پدرتان دو برابر شده یا وابسته به یک نهاد دولتی هستید. ولی اینها تمامش حرفهای مفت است. من می دانم که شما هم یقینا دلت به حال کشورت می سوزد. ولی مسیری که پیموده ای، تو را آنگونه نشان داده که گویا می توانند تا سالها عینک جهان بینی خاص خود را در چشمان تو نیز قرار دهند. به خودت بیا. این به خود آمدن معنیش این نیست که نظرت را همسو با مخالفانت کنی. ابدا. فقط می خواهم که دنیا را با چشمان خودت و با ابزار خودت ببینی. ... یقینا به مواضع متعادل تری دست خواهی یافت که هم خود را به هموطنانت نزدیک تر و "هموطن تر" خواهی یافت ...خودت باش. خود انسانی که در فطرتش کمال خواهی، عدالت، حق طلبی و... نهفته است. انسانی که دوست دارد با محکمترین عدله ی عقل خود، دنیا را به دادگاه ذهنش بکشاند و حقایق را از دریچه ی چشم منصف خود ببیند و نیک را همچون مویی از ماست سیاهی بیرون بکشاند. خودت باش که اگر همه خودمان باشیم، میهنمان به خودش خواهد آمد...

ثنا
يکشنبه 14 تير 1388 - 20:40
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

وای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی

روانیمون کردن.............................. وای وای ی ی ی ی ی

فاطمه
يکشنبه 14 تير 1388 - 20:51
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

رضا مغلطه نکن، من نگفتم چرا جواب میدن، گفتم چرا فحش میدن.

علیرضا جواب تو رو هم تو همون پست قبلی که این مطلب رو کپی کردی، نوشتم. اگه امیر تأئید کرد، برو بخون. نمی‌خوام مث تو جوابم رو کپی کنم.

فاطمه
يکشنبه 14 تير 1388 - 21:7
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

به «م» می‌گم اون فاطمه که گفته «عالی بود، مرسی» من نیستم. ازش می‌خوام ایندفعه یه پسوند به فاطمه اضافه کنه و کامنتش رو بذاره. من هیچوقت صد در صد چیزی رو رد یا قبول نمی‌کنم.

مژده خواجه
يکشنبه 14 تير 1388 - 21:50
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بچه ها خودتونو ناراحت نکنین.باشه؟

گرچه شب تاریک است اندکی صبر سحر نزدیک است.

وقتی بالاخره یه روزی دوباره اصلاح طلبها به حقشون رسیدن و روی کار اومدن اونوقت با ادب و متانت جوابشونو میدیم.نه؟

محمد حسين
يکشنبه 14 تير 1388 - 21:52
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

منهم ايراني ام و هم طرفدار استاد.اول اينكه اظهار نظر سياسي استاد كاملن اشتباه بود.هنر و سياست؟!

آفرين به آقاي يا خانم منتقد كه فقط ايشان بود كه فهميد همايون كاستي به نام هواي گريه نداره و فقط تراك اول كاست اول(نسيم وصل) ايشان هواي گريه نام داره.

ما توي ايران عادت دارين به تعصبي بودن.شماها اگر شجريان شناسيد و گريبان ميدريد براي استاد بايد همين اشتباه ساده را مي فهميديد.

يا متن را نخوانديد و نظر داديد كه اين از ساحت قدسي ژست روشن فكريتان بعيد است.يا اينكه اصلن اينكاره نيستيد و مثل هميشه بقول جلال كه روشن فكر غرب زده نمي داند براي چه حرف مي زند براي چه مي نويسد.هرهري است!(فصل 8 خري در پوست شير-غربزدگي)دوستان تعصبي نباشيد.به جرات مي توانم بگويم نصف بيشتر اين دوستان كه اظهار نظر مي كنند حتي نمي توانند صداي استاد را از بين باقي سنتي خوانان ديگر تميز دهند!

اين حرفو با اين استدلال مي زنم كه دوستان ميگن 70 ميليون ايراني طرفدار استادن!شما اگر در بين اطرافيان خود 10نفر يافتيد كه صداي استاد را فقط بشناسند خيلي خوش شانسيد كه در كنار افراد خوش سليقه و شايد فرهيخته قرار داريد.

دوستان منطقي باشيد.و بقول معروف جوزده نشيد.

فرزاد
يکشنبه 14 تير 1388 - 22:7
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بابا جون هر كي دوست دارين جوابش و ندين اين بچه رو .. باور كنيد جواب كه ميديد مهم ميشه .. الان رويايي داره واسه خودش ! اسمشم كه زده بالاي يادداشتش اندفعه


يکشنبه 14 تير 1388 - 22:11
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

تو چیزی جز معروف شدن نمی خواهی ابله ... بهتر سوادتو بیشتر کنی به جای این مزخرفات .

fatima
يکشنبه 14 تير 1388 - 23:36
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

ah ah adam haleeesh beham mikhore in matnoo mikhone, az bas keee ziyadii harf zade. gondetar az dahanesh .vaghean baraton motasefam ke shedate oghdeo kine hata hazerid begid rabanaye ostad pakhsh nashe ,vaghean baraton motasefam .. chi mikhyan paksh konid bejaye rabanaye shajariyan???????ba bbc mosahebe kardan eybe ?cheghad shoma az donya aghabin cheghad zayefid, cheghad kam binin .age kam nadashte bashin nabayd hata baraton mohem bashge kasi ba bbc harf bezane ya nazane, vaghean joz tasof chize digeye nemishe khord baraye amsale shoma

محمد
دوشنبه 15 تير 1388 - 0:5
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

کسی نمیگه انتقاد نشه اما انتقاد هم باید رو اصول باشه که شرط اولش ادبه .آخه مگه همه باید می رفتن جبهه و خط مقدم مسلسل دستشون میگرفتن ، هر چند که اونایی که رفتن و جنگیدن چون نظرشون با شما مخالف بوده از دید شما هیچ کاری نکردن.جواب هوادارای استاد در برابر اون مقاله ی سرشار از ادب شما بود.مگه هر کس با bbcمصاحبه کنه وطن فروش که شما طاقت از کف دادید!مهم کمک به مردم بم بود که استاد انجام دادن حالا دیگه در چه عرصه ای بوده به خود استاد ربط داره که باتوجه به علایق استادبه موسیقی در این زمینه بوده. خواهشا کامنتمو بگذارید.لطفا


دوشنبه 15 تير 1388 - 0:13
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

خدا خود ميداند عظمت تنهايي هاي علي را

و عظمت اشك را

و عظمت سپيده اي كه سر ميزند، وقتي كه به شوق بيدار است.

خود و ميداند، وشكوه پيروزي او را

و خود او ميداند دل پر علي را

وقتي كه مرد دل پري دارد.

متولد خانه اش و شهيد صراطش.

عيد زيباي امير مومنان (ع) مبارك باد.

ali.kh
دوشنبه 15 تير 1388 - 0:15
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اقا بلاخره شما هم معروف میشی و آدم حسابت میکنن.ولی آیا این روشش هست؟

شایسته
دوشنبه 15 تير 1388 - 0:27
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

استاد شجریان ازهمان آغاز نشان داده بود که دارای اندیشه وافکار آزادی خواهانه و انسان دوستانه است.سی و پنج -شش سال پیش بود که درجشن هنر شیراز باحضور ملکه ومقامات طاغوت ندا در داد که :

نمی بینم نشاط عیش در کس / نه درمان دلی نه درد دینی.

درونها تیره شد باشد که از غیب/ چراغی بر کند خلوت نشینی.

و اینگونه به پیشواز حضرت امام رفت. حالا کسی که آنزمان احتمالاً متولد نشده بوده و در زمان جنگ عراق ده - دوازده ساله بوده مدعی استاد است که چرا مثل هنرمندان امریکایی در جنگهای کره و ویتنام، به جبهه های جنگ ایران و عراق نرفته وبرای سربازان کنسرت نداده است.آقای محترم آیا مقامات مسؤل از او خواستند و او نرفت؟ آیا بدون مقدمه می شود به جبهه رفت وگفت آمده ام برای برادران جانبازم آواز بخوانم یا اذان بگویم؟ کمی با تفکر سخن بگویید!

مانی
دوشنبه 15 تير 1388 - 1:9
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بزرگش نخوانند اهل خرد

که نام بزرگان به زشتی برد

آخوندی
دوشنبه 15 تير 1388 - 1:12
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

برادر گرامی بر اساس کدام آموزه دینی می فرمائید:

کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است

DEAD MAN
دوشنبه 15 تير 1388 - 1:36
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اه

بابا بسته دیگه

این چرت و چرند رو اینقدر طولش ندید

یک مشت مزخرف میگه

بخدا اگر بخونم حتی یک خطش رو اصلا نمیدونم راجب کی حرف میزنید همین حرفای بچه ها ی خودمون رو که نظر میدن رو میخونم

تو کجا بودی که حالا با این مزخرفات پیش اومدی

میخوای معروف بشی به ما چه اصلآ میام نوشته های چرتو چرند تورو میبینم حالم بهم میخوره

بابا این همه سال درس میخونیم و کار میکنیم بخودمون جرات نمیدیم همینطوری دست به قلم بشیم

برو پی کارت زندگیت رو بکن سایت هنری رو به فنا دادی

بنیامین
دوشنبه 15 تير 1388 - 1:45
1
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

همه شما اقای نویسنده نامه و کاندیدای مورد علاقتون و همه طرفداراتون همش می خواهید که با احساسی کردن و اسم امامان رو اوردن دروغ گویی هاتون رو پنهان کنید .. راستی چرا شما هی از رای موسوی کم می کنید؟ باز تقلب؟ باز ریا؟باز تحجر؟ باز هنرمند ستیزی؟ باز بازی کردن با نام معصومین؟ باز دروغ؟ بابا خسته شدیم از دست شما و طرفدارای به ظاهر مذهبی تون اخه شما رو چه به نقد استاد شجریان ؟؟ این اب زمین ریخته شده رو نمیشه جمع کرد ..

راد
دوشنبه 15 تير 1388 - 2:48
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

من نمیدونم تو کجای دنیا به اندازه مملکت ما کسایی که میرن جنگ انقدر از زمین و زمان طلبکار می شن.... بابا انقدر منت نذارین ... زشته... ارزش کارتونو می آرین پایین(البته خداییش ما هر چی رزمنده واقعی دیدیم آقا بوده)... اینا همون

"موتوری های" آژانس شیشه ای ان... باورتون نمیشه من تا قبل از این داستانها خیلی با شجریان حال نمی کردم ولی الان واقعا برام قابل احترامه...

سیاوش
دوشنبه 15 تير 1388 - 3:22
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

انسان های حقیر و جاهل سعی می کنند با بی احترامی و ضایع کردن حقوق انسان های والا مرتبه ای بالا بیابند و به خیال خود مطرح شوند. ولی خیالی باطل است. زیرا همه می دانند هر مطرح شدنی زیبا نیست. در ضمن روز پدر هم مبارک


دوشنبه 15 تير 1388 - 7:5
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

عزیزم شما خوب مفهوم ناسزا برات درونی نشده.هنوز معناشو خوب درک نکردی.اون الفاظی که فکر میکنی خیلی خوبه و راحت خرجشون میکنی و به خودت میبالی دقیقا همونا ناسزا و توهینه.واونایی که فکر میکنی توهینه اتفاقا خیلی هاشون توهین و ناسزا نیست.

یه معلم اول ابتدایی پیدا کن فرق بین جواب و لجن پراکنی رو به خوبی برات تبیین کنه.معیار ها هنوز سر جاشونه.یه نگاه به قران و زندگی مولود امروز کافیست.ببین حرفهات چقدر با منطق قران تطابق داره؟

حسین
دوشنبه 15 تير 1388 - 9:18
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

به توی اون تفکر آقای قادری

تو هم حامی دیکتاتور هستی ، نترس بابا کاری به کار تو ندارن .

واقعا برات متاسفم ، یه موقعی تو و سایتت رو خوب می دونستم و نقدات رو می خوندم .

حالا کلا با این مطالبی که میذاری حالم از تو و سایتت به هم می خوره ، دوست داری اعصاب مردم رو خرد کنی ؟ یا چون می دونی مردم به این اراجیف پاسخ می دن ، کامنت هاتو بالا ببری ؟


دوشنبه 15 تير 1388 - 10:6
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بنام نامی نخستین معرفت آموز بشری

مولی امیر المومنین حضرت علی ( ع ) فرمودند : اگر خداوند متعال بخواهد قومی را ذلیل و خوار کند اولین نعمتی که از او سلب می کند ، نعمت اخلاق است .

از خــدا خـواهـیم تـــــوفــیـــق ادب ... بی ادب محروم ماند از لطف رب

بی ادب تنها نه خود را داشت بد ... بـلـــکه آتـش در هـمـه آفـاق زد

خدا را بسی شکر باید کرد که عنایتی به ما فرموده تا ناب ترین لحظه های بشری را به تصویر قلم نقش بربندیم .

بی شک دفتر معرفت را به آتش مخاصمت سوزاندند و در محضر دانش شرط ادب را نگاه نداشتن و جرعه صحبت را به بی حرمتی نوشیدن و رقم مغلطه بر دفتر دانش کشیدند و سر حق بر ورق شعبده ملحق نمودن همه از بی خردی حکایت می کند .

دامن سخن را آلوده کردن به نوشتاری طعن آمیز و تمسخرآکن و نیش آلود همه از تعصب و بی هنری تعریف می کند .

سخت گیری و تعصب خوامی است ... تا جنینی کار خون آشامی است

آقاي موزونی طهارت قلم و قداست سنت حسنه نقد را که موشکافانه ترین برهان ترقی بشری است حفظ باید کرد تا :

چو از قومی یکی بی دانشی کرد ... نه گه را منزلت ماند نه مه را

خداوند توفیق نیک اندیشیدن و نیک گفتن به ما ارزانی دارد .

با تقدیم احترام و ادب

نگار
دوشنبه 15 تير 1388 - 11:24
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

این حرفها اصلا پشیزی نمی ارزد که بخواهیم حتی در موردش نظر بدهیم.

کسی که بوئی از فرهنگ و ادب نبرده است ارزش هنر را کی میتواند بفهمد؟

این هنر، این گوهر، این دل آویز ترین مایه ی احساس بشر کجا جایگاهی برای نظرات امثال ایشان دارد؟!!

ایشان آمده اند و با این حرفهای پیش پا افتاده درباره ی خسرو آواز ایران صحبت میکنند...

همه ی ایرانیان (نه ایرانی نمایان) مثل کوه پشت سر استاد ِ آواز ایرانند. استادی که یک دنیا، غبطه ی داشتنش را میخورند...

سارا
دوشنبه 15 تير 1388 - 13:30
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

طرفداران مير حسين بخوانند. 1 .واقعا تو همه چي جو گيرين فكر كن همه دنيا عاشق چه چه ...باشن.2 .اگه ميبينين كه نظر موافق ها كمه چون شما ها انقدر بد دهن هستين كه كسي خودشو كوچيك نميكنه كه با شما دهن به دهن بذاره.3 .2سال ديگه ميبينيم كه اقاي شجريان اصلا در ياد مردم مونده يا به تاريخ منافقين خوش صدا پيوسته

پریسا
دوشنبه 15 تير 1388 - 13:43
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

دوستان عذر میخوام. یکی هم اسم من اومده چرت گفته. باید اسمم رو عوض کنم که از این شبهه ها پیش نیاد. چون من طرفدار پروپا قرص استادم.

م ی ل ا د
دوشنبه 15 تير 1388 - 15:20
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

شما هم ا میلیون از رای موسوی کم کردید!؟

اشکالی نیست قبلا هم میلیونها ازش کم کردن 1 میلیون هم شما کم کن.اصلا 13 میلیون رای موسوی هم برای اااااآقای رئیس جمهور!!

ستاره
دوشنبه 15 تير 1388 - 15:48
6
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

تاسف می خورم برای خودم برای مردم برای جوونا...ما به کجا می رویم؟؟

شما که اینقدر حواست به آقای شجریان هست چرا به دور و برت نگاه نمی کنی ببینی چه خبره؟؟

12 میلیون به موسوی رای دادن؟؟؟ این همه ایرانی که در کل جهان به نتیجه ی انتخابات اعتراض کردن 12 میلون بودن؟؟

الله اکبر...الله اکبر...الله اکبر...!!

در ضمن نمی خواد به ما احترام بذاری همین قدر که آقای احمدی نژاد مارو خس و خاشاک و شما و صدا سیما اغتشاش گر خطاب می کنید کافیه ...شما قدر مردمتونو نمی دونید... فقط جهان حرف مارو فهمیدن تا اینجا همین کافیه حداقل در جهان کمی بیشتر به مردم ایران احترام می گذارن و مارو با شما و امثال شما یکی نمی دونن!!

آقای قادری این همه دارن بحث می کنن حالا چرا کامنت منو تائید نکردین خدا عالمه؟؟!!!

اشکال نداره اینقدر میزنم تا تائید کنید ما دلمون خوش بود حداقل شما بی طرفی!!


دوشنبه 15 تير 1388 - 15:57
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

داستان یه آدمیو تعریف می کنم که مثل این به اصطلاح آقا قصد مطرح کردن خودشو داشت:

در یک مراسم تشییع جنازه, یه آقایی که همیشه قصد جلب توجه داشت و ناراحت بود از اینکه کسی بهش توجه نمی کنه, شروع کرد به توهین کردن و فحش و ناسزا گفتن به عزیزی که فوت کرده. اقوام و خویشاوندان آن مرحوم به این مرد ظاهرا دیوونه حمله کردن و شروع کردن به کتک زدن او. مرد می گفت: آخ جون! آخ جون! بیشتر منو بزنین! تو رو خدا بهم توجه کنین!!

این شده حکایت نویسنده خزعبلات بالا برعلیه استاد شجریان, که تا حالا هیچ کس نمی شناختش و بهش از کودکی تا حالا توجه نشده. حالا می خواد با گفتن این مهملات پوچ برضد یک انسان فوق العاده محبوب و هنرمند خودشو مطرح کنه و اتفاقا تا حدودی موفق شده!! بهش تبریک می گم.

شيلا
دوشنبه 15 تير 1388 - 16:31
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اينقدر در نظرم منفوري كه حتي ارزش انتقاد هم نداري....

ستاره
دوشنبه 15 تير 1388 - 17:5
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

جناب آقای مهندس میرحسین موسوی روزپدر را به شما پدر دلسوز ملت غیور ایران تبریک می گم

فاطمه ه
دوشنبه 15 تير 1388 - 18:10
3
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

جالبه!همین استاد فرشچیان رو که اسم برده حتی حاضر نیستند یک روز در ایران زندگی کنند.سالهاست ساکن امریکا هستند.قصد توهین به این بزرگوار رو ندارم چون به گفته خودشون تو ایران مشکلات زیادی برای تحقیقات دارند.می خوام بگم هنرمند وطن شناس مثل استاد شجریان کم پیدا میشه.همه میدونن ایشون در روزهای سخت و دشوار کنار این مردم بوده.و آوازش آرامش داده به دلها.در ضمن این طرف کی هست که می خواد ربنا رو از ما بگیره؟ماه رمضون بی ربنای شجریان؟هرچند امثال اینا که همه چیز رو از ما گرفته اند.امید آینده آزادی....این هم روش.

و آخر اینکه از مدیر محترم وبسایت خواهش میکنم که صفحات پرمحتوای اینجا رو با این نوشته ها خراب نکنند.این آدمها ارزش وقت گذاشتن و بحث و گفتگو ندارند.

حسین
دوشنبه 15 تير 1388 - 19:33
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اول از همه به سینمای ما بگویم شما یا این خبر ها را نگذارید و اگر هم میگذارید حق سانسور کامل کامنت های کاربرانتان را ندارید.این که نشد ما هر چی مینویسیم سانسور شود. اول از همه این که خوب یادم هست پدرم همیشه میگفت در زمان شاه بی بی سی خبر های واقعی وراست را پخش میکرد و تلویزیون شاه دروغ پخش میکرد وهمان همرزمان شما که الان از بی بی سی به عنوان دشمن قسم خورده یاد میکردند صبح تا شب پای بی بی سی بودند.الان حال وهوای خبر و رسانه مثل زمان شاه شده است. چه طور است که شما به رئیس جمهور رسمی همین 5 سال پیش توهین میکنید ولی...

صاحبنظر
دوشنبه 15 تير 1388 - 20:10
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

واقعا متشکرم که نظر من میان این همه حرفهای جورواجور جایی پیدا نکرد. لابد ادب رو رعایت نکردم یا شاید درج نظر من باعث می شد که این سایت فیلتر بشه و مسوولین این سایت بازداشت بشن!!!!

امير علي
دوشنبه 15 تير 1388 - 20:49
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

شما ها باختين .قبول كنين گر چه ضعيفتر از چيزي هستين كه حتي بشه تصورش كرد تا 4 سال ديگه هم به جز فحش دادن كار ديگه اي ندارين .اقاي نويسنده شما هم خودتون خسته نكنين اينا 4 سال كاري به جز دري وري گفتن ندارن

حسين
دوشنبه 15 تير 1388 - 20:55
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

از كساني كه تو موج سبزشون ساسي مانكن حضور داره چه توقعي دارين؟بابا ساسي مانكنو شجريان ارزوني خودتون احمدي نژاد عزتمند تر از اينيكه امثال ....بخوان ازش حمايت كنن


دوشنبه 15 تير 1388 - 21:14
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

همتون ميگين انقدر منفوري كه حتي لياقت انتقاد هم نداري اگه نداره پس چرا انقد هرس ميخورين چيه باز حرف حساب شنيدين جوش اوردين .متاسفم

مهسا
دوشنبه 15 تير 1388 - 21:57
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

کامنتهای فاطمه=ستاره=مالک=میثم احمدزاده=... رو فله ای چاپ میکنید، کامنتهای من و امثال منو سانسور! احسنت به غیرت و شجاعتتان

مهدی
دوشنبه 15 تير 1388 - 22:2
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

بود و نبود شجریان هیچ فرقی به حال هیچکدام از شما نداره 90 درصدتان حتی درست گوش ندادید ببینید چی میخونه صرفاً چون ریش نمیزاره و ... ازش پشتیبانی میکنید .

این بت ها و بت هایی از این دست هیچ دردی از مردم و کشور حل نمی کنه بهتره الگو خودتونو عوض کنید .

بهتره وقتی یک استاد دانشگاه مثل حسن عباسی زندانی می شه اینجوری گلوتونو پاره کنید .

هنرپیشه سینما و خواننده و فوتبالیست و ... عزیزند ولی بزرگ نیستند ، الگو نیستند این الگوی زندگی آمریکاییه که باعث می شه یک ملت اینجوری این تبل های تو خالی را بزرگ کنند .

کاش روزی می آمد که معلمان را اینگونه بزرگ می کردیم .


دوشنبه 15 تير 1388 - 22:33
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

عجب دوره زمونه ای شده هر کس و ناکسی به خودش حق میده بدترین الفاظو علیه هنرمندای این سرزمین بکار ببره آقای قادری این موجیه که شماها با اون نقد بی ادبانتون علیه بیضایی راه انداختین حالام یکی که معلوم نیست کیه داره ادامه میده اینبار علیه شجریان فردام نوبته مهرجویی و بقیه دوستانه

باران
دوشنبه 15 تير 1388 - 22:44
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

سارا بخونه:

مطمئنی علت این که طرفدارهای گروهک شما کمن اینه که ما ها بد دهنیم؟شما همه جا تو اقلیت هستید ....نبینید 24 میلیون براتون رای شماردن 2میلیون 400هزار نفرم نمی شیددخترک....اگه متن نامه ی حزب ا...وبخونی می فهمی بد دهن کدوم دستن ....شماها هم بد دهنید هم دروغگو

پيمان
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 0:14
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اينها دلنوشته هاي يه دل سياهه... پس ارزشي هم نداره...كسي كه چشماشو مي بنده و به راحتي از نا حق دفاع مي كنه دلش سياه... شما ها فقط اسمتون مسلمونه... وقتي كه منافعتون به خطر مي افته هر چي كه از دهنتون در مياد به كسي كه داره از حق دفاع مي كنه ميگيد... اگر دين نداريد حداقل در دنياي خودتان آزاده باشيد.

محمدرضا
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 0:27
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

شجریان یعنی عشق وبس

پریا
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 2:33
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

سفر اروپا ت ردیف شد برو حالش رو ببر!!!!!!!!!

اما با شرافتت دیگه معامله نکن

البته اگر هنوز چیزی تهش مونده باشه!!!!!!!!1

نازنین
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 2:57
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

اتفاقا بد هم نشد

با خوندن این بیانیه دست کم فهمیدیم جمود فکری تا چه حد میتونه تو یه انسان پیشرفت کنه!

اف
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 3:10
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

به عنوان کسی که شاید فقط تو عمرم یک بار به صدای استاد گوش داده بودم ، اما با این کار خسروان ایران محبوبیتش نه در نزد من بلکه در دل خیلی ها بیشتر شد.

لیلا
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 3:15
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

چند تا سوال داشتم

روت میشه تو آینه به خودت نگاه کنی؟

شرم نمیکنی از خودت و عقاید پوسیده ات؟!

ما خس و خاشاکیم؟ یا تو

ما لجن پراکنی میکنیم ؟یا تو؟

ما دروغ میگیم؟ یاتو؟

ما توهین میکنیم ؟یا تو؟

ما بی ادب هستیم ؟ یا تو

ما فتنه ساز هستیم ؟ یا تو؟

من راستش این اضافات! شما رو به حساب نادانی و بی سوادیتون میگذارم

راههای خیر زیادی برای معروف شدن(و نه منفور شدن) وجود داره اونها رو هم امتحان کنید بد نیست

امسال هم به امید همون خدایی شما نمیشناسید(خدا شناس نه فحاشی میکنه و نه دروغ میگه ) و ما میپرستیمش در ماه مبارک رمضان صوت ملکوتی ربنا رو کنار سفره های افطار خواهیم شنید و برای شفای عاجل شما و هم صنف هاتون دعا خواهیم کرد

باشد روزی که افکار پوسیده و عقاید جاهلانه و تعصبات کور و خرافات بدتر از سم و مغز های بسته و ذهن های شستشو داده شده و منفعت طلب های نان به نرخ روز خور و اهالی نا محترم حزب باد و شرافت فروشان بی اصالت و گدا مسلکان چشم به نان افتاده از مملکت پاک و زیبا و آریایی مان دست بکشند

آمین

سينما
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 3:47
0
موافقم مخالفم
 
صدایم را پخش نکنید / این ترانه‌ها را برای روزهای اول انقلاب گفته‌ام

خجالت بكش قادري...شان سايت رو با چنين مطالب موهني پايين نيار.

چه بخوان چه نخوان مردم استاد رو دوست دارن.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.21601390839 seconds.