سينمای ما - عليرضا اميني: دغدغه‌ام ارتباط با تماشاگر است
دوشنبه 31 خرداد 1389 - 7:59

I نظرسنجی I

برگزاری مراسم‌های فرش قرمز برای رونق سینمای ایران ...




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


هیچ


  (366 رأي)

کارگردان :
عبدالرضا کاهانی
به رنگ ارغوان


  (316 رأي)

کارگردان :
ابراهیم حاتمی كیا
تسویه حساب


  (189 رأي)

کارگردان :
تهمینه میلانی
پوپک و مش ماشاالله


  (332 رأي)

کارگردان :
فرزاد موتمن
طهران تهران


  (286 رأي)

کارگردان :
داریوش مهرجویی



عليرضا اميني: دغدغه‌ام ارتباط با تماشاگر است


سينماي ما - عليرضا اميني گفت:تمامي تلاش و دغدغه من ارتباط هر چه بيشتر فيلم با تماشاگر است.به گزارش سينماي ما «اميني» كارگردان فيلم «زمان مي‌ايستد» در جلسه پرسش و پاسخ فيلم خود در سينماي مطبوعات گفت: من سينماي تجربي را انتخاب كردم و به اين هم فكر كردم كه سينماي گيشه در اختيار من نخواهد بود. تنها دغدغه‌ من اين بود كه تماشاگر با فيلم ارتباط برقرار كند اما نمي‌خواهم چون فيلم گيشه‌پسند نمي‌سازم سطح تماشاگر را پايين بدانم.
وي افزود: در پي تكميل تجربه‌هاي گذشته‌ام هستم و نگران هم نيستم كه اشتباه كنم. به خودم اجازه نمي‌دادم كه به جلب مخاطب فكر كنم. همه چيز در فيلم من حسي بود و مي‌خواستم بيان ذهنيت‌هاي خودم را بيان كنم.
«اميني» به شيوه كارگرداني «زمان مي‌ايستد» اشاره كرد و گفت: من معتقدم نماهاي فيلم خودش بايد از دل صحنه بيرون بيايد. اينها همه حسي است كه فقط در صحنه‌ فيلمبرداري دست كارگردان مي‌آيد و من هيچ وقت به آن فكر نكردم.
اين فيلمساز چگونگي نگارش فيلمنامه‌اش را شرح داد و گفت:در سينماي تجربي فيلمنامه‌اي وجود ندارد. اما من طرحي داشتم كه در سر صحنه به آن پروبال دادم و در فيلمبرداري لحظه‌به لحظه چيزهاي جديدي را كشف مي‌كرديم حتي در هر لحظه امكان تغيير همه چيز وجود داشت.
وي به دليل انتخاب «هانيه توسلي» به عنوان تنها بازيگر فيلمش اشاره كرد و گفت: آنچه براي من اهميت داشت پذيرش نقش توسط بازيگر بود. اينكه بيوگرافي شخصيت را بپذيرد كليت آن را درك كند در بيان ديالوگ‌ها هم يك خط مشخص وجود داشت كه بازيگر حول آن مانور مي‌داد به همين دليل مشكلي وجود نداشت.


دوشنبه,3 بهمن 1384 - 0:9:37

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       







             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 2.02705097198 seconds.