سينمای ما - نگاهی به فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی»
سه‌شنبه 20 بهمن 1388 - 20:6

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (100 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (350 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



نگاهی به فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی»
نگاهی به فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی»


اولین ساخته بلند شاهد احمدلو با عنوان چند می‌گیری گریه کنی در سینما صحرا برای اصحاب رسانه و مطبوعات به روی پرده رفت.
شاهد احمدلو در اولین حضورش در سینمای بلند تجربه کارگردانان دیگر را در عرصه فیلمسازی تکرار کرد.
شاهد احمدلو در فیلم چند می‌گیری گریه کنی که در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارد با دستمایه قرار دادن یک موضوع تلخ اجتماعی بستری کمدی را برای عنوان و هضم آن به کار می‌گیرد و در این راستا از بازیگری چون حمید لولایی بهره می‌برد.
این فیلم در واقع تلنگری به مخاطب است و مانند همه فیلم‌های دیگر با خیر و خوشی به پایان می‌رسد.
چند می‌گیری گریه کنی روایت یک پیرمرد است که می‌خواهد مراسم کفن و دفن و تشییع خود را قبل از فرا رسیدن مرگش ببیند که در جریان و تدارک مراسم اتفاقاتی رخ می‌دهد که منجر به ازدواج دو جوان می‌شود. این فیلم در ابتدا با مرگ آغاز می‌شود و با جشن و پایکوبی پایان می‌یابد، واقعیتی که در بیشتر فیلم‌های ایرانی رخ می‌‌دهد.
از دیگر نکات قابل توجه حضور مرحوم منوچهر نوذری برای آخرین بار در یک فیلم سینمایی است. منوچهر نوذری در این فیلم به دنبال این است که مراسم خود را هرچه با شکوه‌تر برگزار کند و برای رسیدن به این خواسته پول می‌دهد تا دیگران گریه کنند، این در حالی است که در مراسم تشییع وی شاهد حضور چشم‌گیر علاقه‌مندان به این هنرمند پیشکسوت بوده‌ایم. شاید در یک نگاه و در یک تقابل دو سویه این نکته برداشت شود که یک هنرمند با هنری که ارایه می‌دهد آنچنان جایگاهی پیدا می‌کند که در مقابل مادیات جایگاه خود را از دست می‌دهد.
شاهد احمدلو، متولد سال 1353 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی و رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. در نخستین تجربه سینمایی‌اش در عرصه بازیگری در فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی (1365) ایفاگر نقش کوتاهی بود. وی همچنین در فیلم‌هایی چون دندان‌مار، گروهبان، چاوش، دره شاپرک، قافله، حریف دل ایفای نقش کرده است.
شاهد احمدلو از سال 1372 با ساخت فیلم کوتاه سیاهی لشگر وارد عرصه فیلمسازی تجربی – کوتاه شد. پس از آن فیلم‌های چارلی غمگین است، عکاسخانه، چشم‌سفید، برجک، عاطفه در قاب، سینما سگ و سکوت را ساخت.

شنبه,1 بهمن 1384 - 10:45:41

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 2.15335488319 seconds.