سينمای ما - تدوينگر «هشت پا»: از « بيل را بکش» الهام گرفتم
چهارشنبه 14 بهمن 1388 - 4:15

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1334 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



تدوينگر «هشت پا»: از « بيل را بکش» الهام گرفتم
تدوينگر «هشت پا»: از « بيل را بکش» الهام گرفتم


سينماي ما - تدوين فيلم‌هايي چون ليلا بانوي ارديبهشت، درخت گلابي، دو زن، دختري با کفش‌هاي کتاني، بچه‌هاي بد، نان عشق موتور هزار، زندان زنان، دوئل، لاک‌پشتها هم پرواز مي‌کنند، از «مصطفي خرقه‌پوش» تدوينگر مشهوري ساخته است. او تدوين فيلم هشت پا را نيز به عهده داشته است.
به گزارش سايت سينماي ما خرقه‌پوش درباره اين فيلم مي‌گويد: تدوين فيلم با توجه به پرپلان و پر شخصيت بودن شش ماه طول کشيد. بيشترين زمان ما صرف خوب درآمدن ساختمان فيلم شد، يعني اينکه موضوع فيلم ابهام و پيچيدگي نداشته باشد و اطلاعات زودتر يا ديرتر داده نشود و بازي‌ها درست از آب در‌آيد. فيلم ‌٨ شخصيت اصلي دارد که معرفي آنها وآشنايي با گذشته‌شان زمان زيادي از ما گرفت. فيلم نماهاي زيادي داشت که طبيعتا در تدوين زمان زيادي مي‌برد.
در تدوين‌ها، خرقه‌پوش نوعي وسواس در شناساندن هرچه بهتر جغرافياي سکانس‌ها در فيلم‌هايش دارد واين در فيلمي مثل دوئل نيز به خوبي ديده مي‌شود.
او در اين باره مي‌گويد: اگر ما نتوانيم اين کار را به خوبي انجام دهيم، تماشاگر گيج مي‌شود و نمي‌تواند موقعيت آدم‌ها را در مقابل هم پيدا کند. جغرافيا اگر چه در تدوين يک فيلم مهمترين مسئله نيست و مسائلي از لحاظ ريتم لحن وحس اهميت بيشتري دارند، اما به گفته خرقه‌پوش در تدوين يک فيلم بازي‌ها و حرکت وريتم هيچ کدم نبايد فداي ديگري شوند.
تدوينگر به عنوان يک تغيير دهنده وارد پروسه تدوين نمي‌شود، بلکه او بايد به دنبال آن باشد که داستان فيلم به بهترين شکل روايت شود. در واقع او يک جستجوگر است و اگر بخواهد علائقش را بيش از حد دخالت دهد شکست مي‌خورد.
او مي‌گويد: پنج شش سکانس کامل را که انصافا خيلي خوب بودند را درآورديم، چون در داستان وقفه ايجاد مي‌کردند، گرچه از لحاظ معرفي شخصيت‌ها مفيد بودند. خرقه‌پوش معتقد است: فيلم مثل يک موجود زنده است که تدوينگر به عنوان يک جراح نبايد حيات آن را مدام قطع کند و چيزهايي به آن پيوند بزند. با يک فيلم بايد همانند يک نوزاد رفتار کرد که تازه مي‌خواهد راه رافتن را ياد بگيرد. بايد مدام به او کمک کنيم تا از جايش بلند شود و روي پاي خودش باستد تا اينکه بخواهيم برايش عصا درست کنيم. من هميشه در هنگام تدوين فيلم زاويه ديد يک تماشاگر را دارم که البته کار چندان آساني نيست.
او تاکيد مي‌کند: اتاق تدوين خواسته‌هاي يک کارگردان و قابليت‌هاي يک فيلم را به هم نزديک مي‌کند و تدوينگر کاتاليزوري است که روند اين تطبيق را سريعتر و راحتتر مي‌کند.
او درپاسخ به اينکه صحنه‌هاي نبرد با شمشير فيلم هشت پا شباهت زيادي به فيلم بيل را بکش دارد مي‌گويد: البته شباهت زياد که اغراق است، ولي اگر منظور برش از نماي باز ويشکا آسايش به نماي بسته دست اوست، موقعي که شمشير از غلاف بيرون مي‌آيد بله، من از آن فيلم الهام گرفتم و براي خودم بامزه بود. گرچه اصلاچه به لحاظ اجرا و چه به جهت توان وظرفيت تکنيکي سينماي ما قابل مقايسه نيست.


شنبه,17 دی 1384 - 4:10:28

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.720169067383 seconds.