سينمای ما - خبرگزاري فارس از نگاه 40 فيلمساز ايراني مرور كرد: / بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 19:14

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1334 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



خبرگزاري فارس از نگاه 40 فيلمساز ايراني مرور كرد:
بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران
بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران


سينماي ما- چهل سينماگر و هنرمند ايراني، سكانس‌هاي برتر عاشورايي يا فصل‌هايي از فيلم‌هاي ايراني را كه با مضمون محرم و عاشورا ساخته شده‌اند، انتخاب كردند. در اين نظرسنجي، سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» ساخته شهرام اسدي با 18 رأي بهترين سكانس عاشورايي سينماي ايران شناخته شد و فصل‌هايي از چند فيلم رسول ملاقلي‌پور و جمال شورجه نيز حائز رأي‌هاي بيشتري در اين نظرخواهي شدند.
شركت‌كنندگان اين نظرسنجي و نقطه‌نظرات آنها به اين شرح است:

محمدمهدي عسگرپور: سكانس آب آوردن فرمانده گردان در فيلم «پروازدرشب» ساخته رسول ملاقلي‌پور
انسيه شاه‌حسيني: سكانس عروسي فيلم سينمايي «شب به‌خير فرمانده»
محسن علي‌اكبري: همه سكانس‌هاي فيلم سينمايي «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي
فرهاد قائميان: سكانس آب آوردن فرمانده رزمندگان كه تداعي‌گر با آب آوردن حضرت ابوالفضل است، در فيلم «پرواز درشب» به كارگرداني مرحوم رسول ملاقلي‌پور
محمد كاسبي: من تا به حال در سينماي ايران هيچ فيلمي كه در تداعي روز عاشورا و حس و حال آن موفق باشد، نديده‌ام.
حبيب‌الله كاسه‌ساز: سكانس نهايي فيلم سينمايي «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي
نادر مقدس: تمام سكانس‌هاي فيلم «به‌خاطر هانيه» ساخته «كيومرث پوراحمد»
محمود كلاري: فيلم مستند مشهد اردهال به كارگرداني پرويز كيمياوي
عباس رافعي: سكانسي از فيلم «راه طي شده» كه پژمان بازغي مي‌گويد اين نقش امام حسين(ع) بايد كسي بازي كند كه مثل او زندگي كرده باشد.
جهانگير كوثري: سكانس نهايي فيلم سينمايي «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي
احمدميرعلايي: سكانس خداحافظي فرمانده با رزمندگان در فيلم «حماسه مجنون» و سكانس عزت‌الله انتظامي در «روز واقعه»
سيدعليرضا سجادپور: سكانس عزاداري فبل از عمليات آبي رزمندگان در فيلم افق و صحنه‌اي از فيلم «بربال فرشتگان»، سكانسي كه فرمانده‌نيروي بسيجي از بسيجي پشت بي‌سم مي‌خواهد كه برايش زيارت عاشورا بخواند.
اكبر خواجويي: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» بيضايي و شهرام اسدي.
جهانگير الماسي: سكانس عاشورايي فيلم «نقش عشق» به كارگرداني مرحوم شهريار پارسي‌پور
جواد شمقدري: سكانس شب حنابندان و بعد آن سينه‌زنان فيلم «افق» به كارگرداني مرحوم رسول ملاقلي‌پور
فرج‌الله سلحشور: سكانس نهايي فيلم «روزواقعه»، زماني كه اسب‌ها سرگردان و نيزه‌ها برزمين افتاده بود.
شفيع آقامحمديان: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» و مجموعه سخن عشق علا‌الدين رحيمي
محمد‌علي باشه‌آهنگر: سكانس نهايي فيلم سينمايي «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي
حبيب‌الله بهمني: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» صحنه‌اي كه عبدالله (با بازي عليرضا شجاع‌نوري) وارد صحرا مي‌شود
عبدالله باكيده: سكانس سينه زني در فيلم «افق» به كارگرداني رسول ملاقلي‌پور و همينطور فيلم «نياز» به كارگرداني عليرضا داودنژاد
جعفر دهقان: سكانسي از فيلم «حماسه مجنون»
الهام حميدي: سكانس نهايي فيلم سينمايي «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي
ناصر شفق: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» و همينطور سكانس حنابستن فيلم «افق» به كارگرداني مرحوم ملاقلي‌پور
جمال شورجه: سكانسي در فيلم «پرواز درشب» به كارگرداني رسول ملاقلي‌پور، زماني كه فرمانده گردان براي آب آوردن مي‌رود و توسط نيروهاي بعثي تير مي‌خورد با موسيقي زيباي عليقلي، مرا هميشه به ياد حماسه كربلا و حضرت ابوالفضل مي‌اندازد. پرويز شيخ‌طادي: سكانس نهايي «روز واقعه» به كارگرداني اسدي و همينطور سكانس‌هاي تأثيرگذاري از فيلم «سفير»
حميد آخوندي: سكانس‌هاي فيلم «سفير» به كارگرداني فريبرز صالح
سيد ضياالدين دري: سكانس عاشورايي «حماسه مجنون»
حسن‌برزيده: درباره عاشورا تصويري به ياد من نمانده اما اولين نما از هيبت‌نمادين حضرت‌علي‌(ع) سوار بر اسب، در سريال «امام‌علي» آقاي ميرباقري، به‌يادماندني‌ترين نما در كارهاي تلويزيوني و سينمايي است كه ذهن بيننده را به سوي ائمه مي‌برد.
امير سمواتي: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» به‌كارگرداني شهرام اسدي
شهرام اسدي: تمام سكانس‌هاي فيلم «به‌خاطر هانيه» به كارگرداني كيومرث پوراحمد
علي دهكردي: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» به‌كارگرداني شهرام اسدي
رسول صدرعاملي: «روز واقعه» تنها تلاشي بود كه ما دوستش داريم اما معني‌اش اين نيست كه بهترين است. يعني اين مجموعه كار بعد از سال‌ها كه مي‌گذرد و در زمان خودش يك اتفاق خوب بود و ما آن را دوست داشتيم، اما اين لحن و ژانر و فضا را ادامه نداديم. «روز واقعه» تبديل به يك اتفاق شد چون تنها يك اتفاق خوب است.
چيستا يثربي: در سينما انتخابي ندارم اما در تلويزيون سكانس تعزيه‌خواني نهايي «شب دهم» حسن فتحي را انتخاب مي‌كنم.
حبيب اسماعيلي: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» به‌كارگرداني شهرام اسدي
غلامرضا موسوي: تمام سكانس‌هاي فيلم «نسل سوخته» چون نوع ايثار در فيلم انسان را به ياد عاشورا مي‌انداخت
اميرحسين شريفي: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» به‌كارگرداني شهرام اسدي
امير دژاكام: سكانس طلوع دو خورشيد در فيلم «روز واقعه» و ديگري سكانسي كه در اين فيلم، به بت‌ها سنگ‌ مي‌اندازند.
داريوش بابائيان: صحنه‌اي از فيلم «دخيل» ساخته داريوش ياري كه در حيات نذري‌پزان برپاست
فخر‌الدين صديق‌شريف: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» به‌كارگرداني شهرام اسدي
ناصر باكيده: سكانس نهايي فيلم «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي


منبع خبر : فارس
دوشنبه,16 دی 1387 - 1:22:26

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

مریم
دوشنبه 16 دي 1387 - 20:33
1
موافقم مخالفم
 
بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران

من هم با نظر بیشتر این هنرمندان موافقم : سکانس نهایی روز واقعه.البته اگر منظورشون اون سکانسی هست که عبداله به شهر برمی گرده و می گه : حجت مسلمانی من حسین بی علی است... من حقیقت را بر سر نیزه دیدم ... من حقیقت را ... (و تصویر پارچه های سیاه عزاداری رو نشون می ده و تیتراژ پایانی شروع می شه)

shiva
سه‌شنبه 17 دي 1387 - 1:39
4
موافقم مخالفم
 
بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران

faghat sekanshaye rooze vaghee


سه‌شنبه 17 دي 1387 - 22:56
0
موافقم مخالفم
 
بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران

هنوز هم روز واقعه دیدنیست و شنیدنی

alavi
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1388 - 3:29
2
موافقم مخالفم
 
بهترين سكانس‌هاي عاشورايي سينماي ايران

be nazare man rooze vaghe ghashangish enkar nashodani

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.14814591408 seconds.