سينمای ما - صدور حكم براي حكم (يادداشتي براي فيلم حكم)
سه‌شنبه 20 بهمن 1388 - 15:42

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (100 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (350 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



صدور حكم براي حكم (يادداشتي براي فيلم حكم)
صدور حكم براي حكم (يادداشتي براي فيلم حكم)


نمی دانم آیا در روزگار گانگسترهای متمولی که چنین بازیهای بزرگی می کنند، شخصیت اصلی زن فیلم باید هنوز همان دختر معصوم و بیگناهی باشد که بی دفاع مورد تجاوز قرار گرفته؟ زن ایرانی تا کی مظلوم و ستم دیده می ماند و هیچ نقشی در ظلمی که به او می شود بازی نمی کند اما قادر است اسلحه به دست گیرد و از پی انتقام برآید؟
روز اول اکران، سینما مملو از جمعیتی که تا یک ربع بعد از شروع فیلم دنبال جایشان می گردند، موبایل هایی که تا آخر فیلم مرتب زنگ می زنند و دختران و پسرانی که باعث می شوند فراموش کنی در سالن سینما نشسته ای.
برای اظهار نظر زود است. در حکم با چهره ها و شخصیت هایی روبرو می شوی که ناخودآگاه یاد فیلم های مافیایی می اندازندت و ناچار به مقایسه می شوی بخصوص که اغلب زخمی در چهره دارند. اینها اما آل کاپون های ایرانی اند. تبهکاران و آدم کشانی دانشگاه رفته که از حافظ و سعدی و هدایت و دولت آبادی حرف می زنند. زخم عشق خوردگان جوانی که حس انتقام امانشان را بریده و در بین شان البته مرد رندی دوست داشتنی و بزرگ. نمی دانم آیا در روزگار گانگسترهای متمولی که چنین بازیهای بزرگی می کنند، شخصیت اصلی زن فیلم باید هنوز همان دختر معصوم و بیگناهی باشد که بی دفاع مورد تجاوز قرار گرفته؟ زن ایرانی تا کی مظلوم و ستم دیده می ماند و هیچ نقشی در ظلمی که به او می شود بازی نمی کند اما قادر است اسلحه به دست گیرد و از پی انتقام برآید؟
نمی دانم اگر بهرام رادان و مریلا زارعی را از این فیلم حذف کنیم چه اتفاقی می افتد. نقش کلیدی بهرام رادان در این فیلم چیست؟
پولاد کیمیایی اما این بار در مقایسه با دیگر فیلم های پدر بهتر از همیشه نقش آفرینی کرده . هنوز زود است تا برای حکم حکمی صادر کنیم. فیلم جدید کیمیایی را باید دید، هر چه باشد حقیقتا کاری است متفاوت چه در سینمای ایران و چه در کارنامه ی کیمیایی با فیلم برداری زیبا و قابل تحسین و هنرپیشگانی نام دار.


منبع خبر : پندار
یكشنبه,13 آذر 1384 - 5:22:6

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.09324002266 seconds.