سينمای ما - توضیح نویسنده یادداشت اخیر سایت سینمای ما درباره ماجرای دی‌کارمو و زرد شدن برنامه «نود»؛ / کاش بیشتر دقت می‌کردید؛ به برنامه‌ای زرد می‌گویند که...
جمعه 16 بهمن 1388 - 19:50

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (69 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (345 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1338 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



توضیح نویسنده یادداشت اخیر سایت سینمای ما درباره ماجرای دی‌کارمو و زرد شدن برنامه «نود»؛
کاش بیشتر دقت می‌کردید؛ به برنامه‌ای زرد می‌گویند که...
کاش بیشتر دقت می‌کردید؛ به برنامه‌ای زرد می‌گویند که...


سینمای ما - -در ابتدا لازم می دانم جهت انعکاس کامنتم از شما تشکر نمایم. زمانی که کامنت مزبور را می نوشتم، هدفم صرفا این بود که شما با قلم منحصر به فردتان در صورت موافقت با مضمون نوشته ام، آن استنتاجات را با قلم و با ادبیات خودتان، در نوشته ای متعلق به خود و به نام خود منعکس نمایید. به همین دلیل، دیروز که مشاهده کردم شما کامنت من را بدون جرح یا تعدیل در صفحه اصلی سایت پربیننده "سینمای ما" منعکس کرده اید، هم مایه مسرت بود و هم اندکی جا خوردم. مسرت از این نظر که سایت سینمای ما، بر اساس مسولیت حرفه ای که دارد کامنت خوانندگانش را هر چند مطول، مطالعه می کند و بر خلاف برخی سایت ها، بخش نظر خوانندگان صرفا تزیینی نیست. جا خوردن نیز از اینرو که چون من کامنت مزبور را به صورت بداهه تایپ کردم، تصور می کردم این کامنت را نهایتا شما می خوانید و چنانچه می دانستم این کامنت را در صفحه اصلی منعکس می نمایید نسبت به رعایت بهتر دستور زبان، علامت گذاری و .. اقدام می کردم. به همین دلیل در خصوص کاستی های شکلی آن کامنت از خوانندگان سایت سنمای ما عذر خواهی می کنم.

در خصوص محتوای اصلی نوشته ام نیز از شما بسیار سپاسگزارم که مقصود اصلی را دریافت کردید. در واقع آنچه کامنت می خواست منعکس کند همان بود که در تیتر منتخب شما( که بابت آن متشکرم) در یک جمله موجز شده بود. برخی دوستان که زحمت خواندن را بر خویش هموار کرده اند، بیش از آنکه به ماهیت نوشته یعنی رشد فزاینده ی زرد سازی در رسانه های ورزشی به مفهوم عام( جراید، سیما، رادیو، سایت ها و...) توجه نمایند، خود را درگیر مباحث فنی و فوتبالی کرده اند. به همین دلیل چند نکته را ابراز می کنم:

برخی دوستان اعتراض کرده اند اقدام عادل در خصوص دوکارمو ، چرا زردسازی محسوب گردد؟ اینکه سوابق یک بازیکن را بررسی کنیم یا ورود او را مورد کنکاش قرار دهیم زردسازی نیست. پاسخ این است که مهر زرد بر پیشانی یک رسانه بر اساس چه شاخص ها یا معیارهایی زده می شود؟ برای پاسخ به این پرسش باید به تعریف و تبیین خصایص ویژگی های رسانه های زرد بپردازیم که نه تخصص من است و نه در حوصله خوانندگان و نه موضوع سایت سینمای ما. اما اگر بخواهیم تعریفی ساده از پدیده زرد ارایه کنیم می گوییم:" زرد شیوه ای رسانه ای است بر پایه ی رسوايي، جنجال سازی خبری، تکیه بر احساسات زود گذر و تب دار، دنباله روی از جو و جو زدگی، ترویج هیجانات کاذب، دامن زدن به شايعه و شايعه سازي و احساس گرايي." وجود چند مورد از فاکتورهای مزبور، برای زرد بودن کفایت می کند.

در برنامه ی زرد، به مخاطب به مانند یک کالا یا شی نگریسته می شود و به دقیق ترین، رساترین و شیواترین بیان" رسانه زرد، پايين ترين سطح سليقه عمومي را ارضاء مي كند". در زردسازی، sensationalism یا غوغاسالاری و هوچی گری( ترجمه عامیانه: افزدون پیازداغ)، نقش اصلی را ایفا می کند. شرط لازم برای بیان و انتقال پیام زرد، اهمیت شخص یا پیشامدی است که سوژه قرار گرفته و به علاوه وجود ابهام پیرامون سوزه مزبور. در نهایت، زمان و مکان طرح مطلب نیز مهم است. نکته آخر اینکه در برنامه های زرد به جای تحلیل و تجزیه استنتاجات برای نفع عمومی، صرفا به طرح جنجالی سوژه پرداخته میشود و بدون موشکافی به سرعت از آن عبور میشود. در واقع صرفا به طرح موضوعی جنجالی می پردازند.

اکنون به بحث خودمان باز می گردیم. این تعداد بازیکن خارجی در لیگ ایران حضور دارند. کیفیت فنی بیشتر آنها هم از بازیکنان داخلی پایین تر است و به همین دلیل در چند سال که از برگزاری لیگ حرفه ای می گذرد، تنها چند بازیکن خارجی بوده اند که واقعا درخشیده اند. بنابراین ضعف بازیکنان خارجی مساله ای نبوده که با دوکارمو استارت بخورد، و فردوسی پور در طول تمام این سالها روی آنتن بوده است و فرصت طرح جامع موضوع فوق را داشته است. آیا بازیکنان خارجی سایر تیم ها در طول این چند سال، ارزان تر از دوکارمو بوده اند و آیا هیچ کدام از اینها محل بحث نبوده اند؟ اگر دغدغه فردوسی پور صرفا ورود خارجی های بی کیفیت به فوتبال ایران بود، در طول این سالها بویژه در انتهای فصل یا پیش از شروع فصل جدید، چند برنامه خود را به این موضوع اختصاص می داد و صرفنظر از مصادیق، به اصل موضوع و ارایه راهکار می پرداخت. اما این کار صورت نمی پذیرد.

اینجاست که تکنیک زردسازی رو می آید. یعنی با توجه به اهمیت سوژه( پرسپولیس و قطبی)، ناگهان دوکارمو محور دو برنامه ی نود می شود. زمان هم مصادف میشود با افت پرسپولیس و التهاب جو مخاطبان ورزشی و طرفداران این تیم. غلو در طرح سوژه، یعنی تاکید و بزرگنمایی ضعف دوکارمو، بدون تحلیل فنی دقیق، یکی دیگر از نکات بود. سوار شدن بر موج احساسات تماشاگران پرسپولیس که از نتایج اخیر این تیم ناراضی بوده اند نیز تکنیک بعدی را تشکیل داد که شاید دوکارمو کمترین تاثیر را در نتایج این تیم داشته است. طرح ناقص سوابق این بازیکن و بعد تصحیح ناقص تر آن در برنامه بعدی. به علاوه در حالیکه قطبی ابتدایا در برنامه هایی که مهمان نود بود دوکارمو را بازیکن لیگ ایالتی دانست و اصلا ادعایی خلاف این وجود نداشت، فرودسی پور به گونه ای القا کرد که گویا قطبی یا پرسپولیس سابقا خلاف این سخن را بیان داشته بودند، یعنی جنجال پیرامون موضوعی واضح. تکنیک طرح اتهام ناقص یا ناتمام( که از مهارتهای زرد سازی است) نیز با مهارت به کار گرفته شد. یعنی بدون اشاره مستقیم به قطبی یا مارکو، با طرح وکیل کره ای تیم سابق دوکارمو، اتهام دلالی یا نفع مادی به هر دو یا یکی از این دو مربی وارد کرد.

اگر برنامه فرودسی پور زرد نبود، با تحقیقی جامع پیرامون بازیکنان خارجی در لیگ ایران به نحوه ی ورود، سوابق، میزان دستمزد، تحلیل فنی، عاملان ورود این بازیکنان و ... می پرداخت، نه آنکه فقط با زوم کردن روی یک بازیکن به دلیل تعداد بالای طرفداران پرسپولیس و جو التهابی و گارد طرفداران این تیم علیه دوکارمو، مخاطب برنامه را به عنوان یک کالا در نظر آورد و با جنجال جلب توجه نماید.

مشکل اصلی من این نیست که فردوسی پور زرد می سازد. چون گویا بینندگان و جو عمومی مخاطبان این شیوه را می پسندند. روزنامه «سان» كه پرتيراژترين روزنامه انگليسى زبان است، يك نشريه زرد است. اين روزنامه به پروپاى سياستمداران مى پيچد، زندگى و عكس هاى خصوصى هنرمندان را برملا مى كند و حتى از كار كردن تصاوير برهنگى (ملايم) هم ابايى ندارد. بيش از ۳ ميليون نسخه تيراژ روزانه اين روزنامه است. سان هرگز نخواسته همانند تايمز یا گاردین، جدى باشد و به زرد بودن خود افتخار مى كند. اما رسانه های زرد ایرانی، با وجود اين كه زرد هستند، گويى در برزخ يك هويت دوگانه گرفتار شده اند. آنها مطالب زرد كار مى كنند ولى نمى خواهند كسى آنها را زرد بنامد. دقیقا مشکل من با برنامه فردوسی پور از اینجا آغاز می گردد. او زرد می سازد، اما نمی خواهد کسی او را زرد بنامد. او زرد می سازد، اما به گونه ای ژست می گیرد که گویا برنامه تحلیلی می سازد و دارد از ورای این جنجالها به موضوع می پردازد. در حالیکه شخص فرودسی پور و برنامه نود( که هویتش قایم به فردوسی پور است)، دقیقا در وسط معرکه و استارت زن موج جنجالها هستند. اگر دقت کنید متوجه می شوید در معدود برنامه هایی که فردوسی پور به دلایل شخصی حضور نداشته، نود کاملا بی خاصیت میشود. اگرچه می پذیرم بخشی از این امر به توانایی های او باز میگردد، اما اگر برنامه نود دارای چارچوب و محتوایی غیر جنجالی بود، امکان این میزان بی خاصیتی و افت فاحش در فقدان فردوسی پور، وجود نمی داشت. نود برای مخاطبانش دقیقا مانند پرسپولیس در دوران اوج پروین شده که جدایی این دو در مخیله طرفداران پرسپولیس و پروین قابل تصور نبود، تا جایی که برخی نمی دانستند پرسپولیس را دوست دارند یا پروین را. اکنون هم مشخص نیست، برند نود برایشان دوست داشتنی است یا مجری آن، و به بیان بهتر نمی دانند فردوسی پور را می بینند یا برنامه ی نود.زردسازی فردوسی پور باعث شده با وجودی که سالهاست برنامه می سازد، اما تاثیری عمیق بر فوتبال ما باقی نگذاشته است و تمام برنامه های نود گویا تکراری از برنامه قبل خود است.

نگاه کنید بخش کارشناسی و تحلیل فنی نود، بوِیژه در چند سال اخیر، چه اندازه رنگ باخته است. در تمام دنیا برنامه های خوب، از بخش کارشناسی و پشتوانه فنی قوی برخوردار هستند، اما در نود از مجموع حدود بیش از دو ساعت برنامه به جرات می توان ادعا کرد که جای کارشناسی تاکتیکی حدود 5 تا حداکثر ده دقیقه است که آن هم فراتر از چیزی که بینندگان عادی، حتی بدون نیاز به کارشناس نود می دانند، نیست. او هر هفته داوری را نقد می کند، اما اشتباهات کم نمی شود. نه اینکه وظیفه اصلی برنامه نود کاستن از اشتباهات داوری باشد، بلکه هر سال وعده می دهد در یک یا چند برنامه مفصل با حضور داوران و کارشناسان داوری به طرح مشکلات داوری بپردازد، اما این کار را نمی کند. به جای ارایه راهکار برای داوری، فقط جنجالهای داوری را نشان می دهد که دل تیم متضرر خنک شود. هر سال جنجال ها و اعتراضات تماشاگران را به تصویر می کشد اما هر هفته بخشی از برنامه خود را به فرهنگ سازی اختصاص نمی دهد و از این مخاطب در راستای فرهنگ سازی بهره نمی برد. چرا؟ چون نود "کار ویژه" ی تعریف شده ی دیگری برای خود دارد. جذب مخاطب به هر طریق. نود اتاق فکر ندارد، تحلیلی مطلب نمی سازد، پشتوانه کارشناسی ندارد و اینها نود را به روزمرگی رسانده است، اما نود مخاطب دارد، درست مثل روزنامه سان، اما هر دو زرد هستند.


منبع خبر : سینمای ما
جمعه,24 آبان 1387 - 4:1:47

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

    نظرات


    جمعه 24 آبان 1387 - 9:41
    0
    موافقم مخالفم
     

    نظرات شما کاملا صحیح میباشد .

    koorosh
    جمعه 24 آبان 1387 - 14:47
    0
    موافقم مخالفم
     

    البته من فکر می کنم خیلی بی انصافی باشه که ما برنامه 90 را بی خاصیت و بی تاثیر بدونیم . من فکر می کنم بهتر شدن جو ورزشگاه ها به نسبت قبل خیلی تحت تاثیر این برنامه بوده ، علاوه بر آن میزان دانش تماشاگران فوتبال نسبت به فوتبال توسط این برنامه تا حد چشمگیری بیشتر شده .

    بنظر من پرداختن فردوسی پور به دو کارمو تا این حد زیاد درست نبود اما اینکه چرا در مورد سایر بازیکنان خارجی همچین عملی را انجام نداده اند جواب من اینه که در مورد سایر بازیکنان مچین تبلیغ عجیبی صورت نگرفته بود .

    قطبی و پرسپولیس خیلی سطح توقعات مردم را نسیبت به دو کارمو بالا برده بود و همین باعث ایجاد حساسیت شد که در نهایت . . .

    در کل من فکر می کنم در حال حاضر بهترین و قدرتمندترین برنامه تلویزیون در ضمینه فوتبال همین 90 هستش

    ویدا
    جمعه 24 آبان 1387 - 17:30
    0
    موافقم مخالفم
     

    باهات موافقم. اما وقتی مردم و روزنامه های ما بیشتر از ورزش به حاشیه علاقه دارن تکلیف چیه؟ حاشیه تو ایران مثل قضیه مرغ و تخم مرغ شده که اول کدوم بود. با مردم که حرف بزنی میگن این روزنامه ها هستن که زیادی به حاشیه میرن. اما با روزنامه ها که حرف بزنی میگن این مردم هستن که حاشیه دوست دارن و اگه ما ننویسیم تیراژ پایین میاد. من نود رو دوست دارم و اجرای عادل خوشم میاد. اما نباید چشمم رو به حقیقت ببندم. نود اولها بالانس داشت. بعنب هم حاشیه داشت و هم حرف جدی. اما الان بالانش حاشیه و اصل بهم خورده. مثلا هر برنامه گزارشگر نود با خنده سراغ فیروز کریمی میره که اون جک بازی در بیاره و عادل هم با خند پخش کنه .مثلا قطبی رو مسخره کنه بگه مامان توره و براد توره و.. یا هر دو ماه یکبار فیروز رو دعوت کنه و باهاش بخنده. اما از این حرفا جز دو دقیقه خنده هیچی عاید فوتبال نمیشه. عدال باید بالانس رو رعایت کنه. هم جذابیت حاشیه رو نگه داره و هم کنترلش کنه تا دوزش بالا نره.

    مشکل الترناتیوه. نود و عادل الترناتیو ندارن
    جمعه 24 آبان 1387 - 17:53
    2
    موافقم مخالفم
     

    چیزایی که نوشتی درست. اما عادل چون میدونه الترناتیو نداره خیالش راحته جاش محکمه. عادل با کمترین هزینه برای سیما 3 ساعت انتن تلویزیون رو پر میکنه که اگه بخاد فیلم یا سریال ساخته بشه باید میلیونها تومن خرج بشه. تازه از تبلیغات و مسابقه اس ام اس و اسپانسر مسابقه و اینا هم کلی درامد برای صداسیما داره. مگه خرج 90 از یک سریال متوسط تلویزیونی که هفته ای چهل دقیقه است بیشتر میشه؟ نه. تازه معلوم نیست کسی اون سریال رو ببینه یا نه. اما نود بیشترین بیننده رو داره.

    علی اصغر
    جمعه 24 آبان 1387 - 18:18
    -1
    موافقم مخالفم
     

    عادل فردوسی پور چه زرد ، چه آبی ، چه قرمز ...

    مرد اول فوتبال ایران هست شاید برنامه او اهمیتش از بازی های فوتبال هم بیشتر شده حال بگیم مردم اینجوری دوست دارن . خوب دوست دارن دیگه .

    مهم اینه که هیچ برنامه ای نیست که 3 ساعت پخش بشه و مردم به اون زول بزنن و اصلا چشم بر ندارن !

    پس زیاد بهش گیر ندین .

    تینا
    جمعه 24 آبان 1387 - 18:22
    0
    موافقم مخالفم
     

    باید به دوستان تذکر بدهم که نام سایت سینمای من است. نه فوتبال من، یا عادل من، یا پرسپولیس من و ....

    پس از این به بعد هر کس در هر زمینه ای دردل داشت، کامنت بگذارد شما مستقیماً می گذارید روی سایت.

    اما باید به این دوست روشن فکر و با سواد بگویم کسی که انتقاد می کند باید بدون غرض ورزی باشد. اگر شما واقعاً دلتان برای برنامه نود سوخته نه پرسپولیس، این کامنت و بحث زرد و صورتی را زمانی مطرح می کردید که در برنامه نود بهترین داور بین المللی ایران را به گناه یک پنالتی نگرفتن به افتضاح کشیدند به طوری که از خیر قضاوت گذشت. و برنامه نود تریبونی شد برای مصطفوی تا پرسپولیس از بحران دراید و در برنامه بعدی قطبی برای جداشدن از بحران از مردم و تماشاگران دعوت کرد که به ورزشگاه بروند. و این کارها مدتی پرسپولیس را از بحران دور کرد.

    بیایید یاد بگیریم در هنگام فکر کردن فقط فکر کنیم.


    جمعه 24 آبان 1387 - 18:25
    0
    موافقم مخالفم
     

    هرکس يه لحظه سقوط داره. لحظه سقوط فردوسی‌پور وقتی بود که مقابل عصبانيت مصطفوی قهقهه زد و نشون داد پيروزی بر هر آدمی- حتی آدم سطح پائينی مثل مصطفوی- چقدر خوشحال و مغرورش ميکنه. اين سقوط در برنامه بعدی ادامه پيدا کرد. وقتی فردوسی‌پور يه سری اطلاعات ديگه نشون داد و با اينکه می‌دونست در برنامه قبلی اشتباه کرده گفت اينم جواب دوستانی که از من انتقاد کردن. فردوسی‌پور الان داره دوره سقوطشو طی ميکنه . شک ندارم او، خيابانی دوم خواهد بود که البته با هوشش ظواهر رو فعلا حفظ ميکنه اما وقتی ميرسه که مثل خيابانی با تموم وجود سقوط خودش رو به نمايش ميذاره. به نظرم فردوسی‌پور روزی چنان سوتی‌ای ميده که حتی صدا و سيما هم در جمع کردنش می‌مونه و مجبور به حذفش ميشه و وقتی هم دوباره برگرده چيزی خواهد بود در حد مزدک و خيابانی و ديگه دست از نمايش دادن هم به اجبار برميداره. اين‌ها پيشگويی نيست تجربه‌ست که ميگه آدما کی و چطور سقوط می‌کنن و زمين می‌خورن. به تماشا می‌نشينيم.

    ای کاش شما هم دقت میکردید که به چه برنامه ای حرفه ای میگویند یا که زرد...
    جمعه 24 آبان 1387 - 18:52
    0
    موافقم مخالفم
     

    متاسفانه فقط باید بگوییم نویسنده این مطالب زرد بودن نود یا چیز زیادی از فوتبال نمیفهمد یا که ار اقوام و حامیان قطبی و مصطفوی میباشد.

    عزیزم این را بدون هیچ بازیکنی دره پیت تر و با این مقدار پول اون هم در بزرگترین تیم یک کشور و قاره نمیتواند وارد بشود جز با دلال و دلال بازی آقایانی مثل مارکو وقطبی.

    همین خیلی چیزها را مشخص میکند.

    حالا شما برو بگو بازیکن خارجی ضعیف دیگر هم در تیم شموشک وارد شده هست.

    عزیزم اون شمومشک هست و تیم خصوصصی و مطمین باش کیفیتش از این دیکارمو خیلی هم بیشتر هست و پول هم کمتر میگیرد تازه!نه اینکه در بزرگترین تیم ایران اون هم با این مقدار پول اون هم پول بیت المال و اون هم با بدترین کیفیت و دروغ ترین حرفها بیاد پرسپولیس و اینجوری گند بزند.!!!

    حالا بیاییم در ادامه سر مردم را کلاه بگذاریم که دیکارمو بهترین بازیکن برزیل هم بوده یا بازیکن بزرگی بوده و همبازی روماریو و این حرفهای مسخره به کنار!

    واقعا برای شما متاسفم که به زور میخواهید زرد بودن یک برنامه از نگاه خود را به مردم یاد بدهید.

    باز هم از نود و عادل ممنون که نشون داد مچ امثال قطبی و مارکو را چه جوری میگیرد.

    منتظر نظر خنده دار و بی ارزش سوم شما هم هستیم!

    مردم بهترین قاضیان هستند(شعار بعد از بازیها و گفتگوهای روزانه نشان دهنده آن هست).


    جمعه 24 آبان 1387 - 21:23
    0
    موافقم مخالفم
     

    آخرین سالی که قلعه نویی مربی استقلال بود، یک بازیکن از برزیل آورد( اسمش یادم نیست) و تازه هیچ فشاری روش نبود و خیلی هم بهش فرصت داد. اما حتی از دوکارمو هم ضعیفتر بود و تو کل فصل دو تا گل هم نزد. یا بازیکنایی که آری هان آورد که افتضاح بودن. یا پروین یه بازیکن آورد که چند دقیقه هم بازی نکرد و آخرش رفت فیفا شکایت کردش و کل پولشو گرفت و رفت. عادل فقط اشاره ای کرد. یا زمان انصاری فرد یک بازیکن آوردند که هپاتیت داشت و اصلا برای پرسپولیس بازی نکرد یعنی بدون آزمایش پزشکی که تمام دنیا حتی اگه بخان مارادونا رو هم بخرن این آزمایشو می گیرن به ایران اومد. بعدشم کسر 6 امتیاز مطرح شد. فردوسی پور تو اون قضیه هم فقط زوم کرد که چرا مدیرعاملها به اولتیماتوم فیفا توجه نکردن و امتیاز کم شده.اما واقعا به خریدن بازیکن بیمار اونطور که باید زوم می کرد، اشاره نکرد. یعنی بازیکنایی بودن که حتی از دوکارمو هم خیلی بدتر بودن اما هیچ وقت اینقدر زیر ذره بین نبودن.

    یا اری هان رو با اون همه پول آوردن ایران و همش میرفت 1 ماه به 1ماه نمیومد اما کسی چیزی نمی گفت.چون اسمش آری هان بود. آخرم کلی پول گرفت و رفت حال کنه. اما حالا کافیه قطبی تمرین پرسپولیس رو بین بازیهای تیم ملی دو روز تعطیل کنه، روزنامه ها و فردوسی پور با ذره بین میوفتن دنبال قطبی که توی خونشه یا خیابونه یا کوچه یا دوبی؟ آخه وقتی تیم تمرین نداره چه فرقی داره کجا باشه؟ اگه تو کوران بازیها تمرین رو قطع می کردش اعتراض پذیرفته بود اما وقتی 12 روز بین بازیها تعطیل باشه و مربی 9 روز تمرین رو کافی بدونه و دو روز استراحت بده، دیگه چه فرقی میکنه کجا بره؟

    کاملا مشخصه که بین فردوسی پور و قطبی یه چیزی شده که فردوسی پور چند وقته فقط رو پرسپولیس زوم کرده. شاید هم اینقد انگ پرسپولیسی بودن بهش زدن حالا داره از اونور بوم میوفته.


    جمعه 24 آبان 1387 - 21:39
    0
    موافقم مخالفم
     

    دلم ميسوزه واسه کسايی مثل اين که با اسم( ای کاش شما هم دقت میکردید که به چه برنامه ای حرفه ای میگویند یا که زرد... ) کامنت گذاشته. چون به نظرم آدمای ساده لوحی هستن يا در مورد ديگران اينطوری فکر ميکنن. شما لازم نيست بری مثال تيم خصوصی و شموشک رو بزنی. مثال تيم ملی علی دايی حی و حاضره. اين عادل حرفه‌ای شما چرا هيچی درباره تبليغ سایپا رو پيرهن تيم ملی نگفت؟ اينجا که ديگه پای منافع ملی و تيم ملی يه کشور در ميونه. چرا رگ غيرتش قلمبه نشد؟ دليلش واضحه. چون علی دايی لومپن مسلکه که ميتونه جواب فردوسی‌پور رو بده ميتونه به دادگاه بکشوندش ميتونه مثل زمان جام جهانی بخوابونه زير گوشش و هيچ اتفاقی هم نمی‌افته. قطبی و مارکو که نميتونن پس بايد واسه گرم کردن برنامه رفتن سراغشون و دروغ و راست رو کنار هم چيد. فردوسی‌پور من رو ياد داستان اون پدری ميندازه که سه تا پسر داشت. يکی هميشه راست ميگفت يکی هميشه دروغ نفر سوم گاهی راست ميگفت و يه وقتايی دروغ.پدر گفت من تکليفم با اون دو تا روشنه اما تو نه راستت معلومه نه دروغت. در هرصورت فردوسی‌پور داره سقوط ميکنه و البته عجيب نيست اين سرنوشت همه کسايی هست که جز پروپاگاندا صدا و سيما محسوب ميشن. مهران مديری رو ديديم حالا منتظر عادل هم می‌مونيم.کسی که از تحقير شدن يه موجود اصولا حقير مثل مصطفوی لذت ببره آدم کوچيکيه و بزودی زمين ميخوره.

    حسین
    جمعه 24 آبان 1387 - 22:11
    0
    موافقم مخالفم
     

    نقدی در مورد برنامه نودرا میتونید درکارگزاران ببینید.

    http://www.kargozaaran.com/ShowNews.php?35753

    http://www.kargozaaran.com/ShowNews.php?36540

    dorrin
    جمعه 24 آبان 1387 - 22:29
    0
    موافقم مخالفم
     

    bebakhshid in site raajebe cinemaast ya footbal?????????????????????????????????????????

    ف.م.ا.
    شنبه 25 آبان 1387 - 1:23
    0
    موافقم مخالفم
     

    هر چند تا کنون کامنتی در پاسخ دوستان ننوشته ام و قصد هم نداشتم، پاسخی بنویسم( زیرا هر کس حق دارد خلاف عقیده ی من فکر کند)، اما یکی از دوستان، در کامنتی بنده را از اقوام و حامیان قطبی و مصطفوی دانسته اند. فردی هم در پاسخ ایشان مطالبی نگاشته است. اما برای اینکه دوستان مشتبه نشوند و پاسخ مزبور( که ادبیاتش را نمی پسندم) به بنده منتسب نکنند، دو نکته در پاسخ به ایشان مختصرا عرض می کنم:

    اولا: شما هم می توانید مانند هر فردی با نظرم موافق باشید یا مخالف. چرا این اندازه کودکانه فکر کنیم که موافقت یا مخالفت با موضوعی را تا این حد ( قوم و خویش قطبی یا مصطفوی بودن) پایین می آوریم؟ به عقیده شما نود، زرد نیست، اما به عقیده من اینگونه است. تضارب آرا را اگر در محیط مجازی تحمل نکنیم، پس کجا می توانیم تمرین کنیم؟ اگر هم مشاهده می کنید، کامنتم در صفحه اصلی سایت محترم "سینمای ما" قرار گرفته، ناشی از حسن نظر گردانندگان این سایت پربیننده و مرجع در مطالب سینمایی بوده است و گرنه این افراد محترم هم بنده را نمی شناسند، همانطور که من و مصطفوی یا قطبی متقابلا همدیگر را نمی شناسیم. به علاوه قطبی یا مصطفوی قطعا در جراید ورزشی می توانند مواضع خود را بیان کنند و نیازی ندارند بنده از طریق سایت محترم" سینمای ما" به این عمل مبادرت کنم. همچنین من هم شاید مانند شما عقیده داشته باشم مصطفوی در شرایط فعلی توانایی اداره پرسپولیس را ندارد. ولی این عقیده ی من یا جنابعالی، ارتباطی به زردبودن یا زرد نبودن برنامه ی نود پیدا نمی کند.

    ثانیا: همانطور هم که عرض کردم، بحث من ناظر به شیوع زردسازی در کشورمان است و برنامه نود را انتخاب کردم زیرا سازندگان این برنامه چنین تصوری ندارند و مضافا اینکه برنامه نود به عنوان فرد اجلی در برنامه های ورزشی،چنان جذابیتی ایجاد کرده که اگر به فردی بگوییم این برنامه در زمره ی برنامه های زرد قرار می گیرد، بلافاصله واکنش نشان می دهد. یعنی نوعی ضابطه و معیار ایجاد کرده و بدون آنکه بینندگان متوجه باشند، تصور می کنند برنامه ای با پشتوانه ی تحلیلی و پژوهشی ملاحظه ممی کنند، در حالیکه چنین نیست. به عبارت بهتر نود و فرودسی پور آستانه ی زرد بودن را در ذهن مخاطبان تقلیل داده اند.

    دور از نظر نباشد که بنده به این دلیل به نود یا فردوسی پور اشاره کردم، که نظر به استعداد فردوسی پور و پرمخاطب بودن نود، هدف گذاری و سطح آنها می تواند فراتر از آن باشد که به زردسازی بپردازند و گرنه قطعا برنامه ها، روزنامه ها و سایتهای بسیار زردتری هم وجود دارند. اما استعداد و پتانسیل آنها از نود کمتر است. استاد ممتاز و بی بدیل حقوق ایران، دکتر کاتوزیان، هنگامیکه در کلاس درس کارشناسی ارشد یا دکتری، نظری را نقد می کردند و نسبت به بیان سستی ها و ضعفهای نظر مزبور اقدام نموده و نهایتا پس از ذکر ایرادات، آن نظر رد می کردند، اما پیش از این کار و در ابتدا بسیار به تعریف و تمجید از صاحب آن نظر می پرداختند. اوایل ما ضمن تعجب علت را از آن پیر فرزانه جویا می شدیم. ایشان در پاسخ به ما می گفتند: "دلیل بیان و نقد این نظریه، با اهمیت بودن آن کتاب یا نویسنده اش است که به نظرم، شان آن نویسنده یا کتاب اجل از آن است که اشتباهی اینگونه بکنند، و گرنه در روبروی دانشگاه در خیابان انقلاب پر از کتابهای حقوق مدنی است، اما من در کتابهایم( حدود 52 جلد کتاب) نه به آنها رفرنس می دهم و نه نظر نویسندگانش را نقد می کنم. زیرا انتظاری از آنها نیست و در پایین ترین درجه از لحاظ ارزش علمی قرار دارند." پس به تاسی و پیروی از ایشان آموختم منتقد، در هنگام نقد باید به ارزش یا عدم ارزش موضوع نقد توجه کرد. انتقاد من از نود و فردوسی پور نه به دلیل این است که زردتر از این برنامه وجود ندارد، بلکه دقیقا به این دلیل است که نود و فردوسی پور از پتانسیل تغییر نگرش در جامعه ی رسانه ای ورزش برخوردار بودند، اما متاسفانه به جای تغییر رنگ رسانه های ورزشی، خود به این ورطه سقوط کردند.

    کامران خطاب به دوست بی نام و نشان! حتما ما بدهکار شدیم!
    شنبه 25 آبان 1387 - 2:35
    0
    موافقم مخالفم
     

    بنده هم بسار دلم میسوزه واسه کسایی که بی نام و اسم کامنت میگذارند و دیگران را ساده لوح فرض میکنند! در حالی که خودشان در تعصب بچه گانه و یا بی خبری کامل به سر میبرند!

    واضحترین و مشخصتریم مثالی که میشد آورد همین شموشک بود که خیلی هم خوب اشاره شد.

    اما یک سری از دوستان که عجیب به نظر علاقه به قطبی دارند و اگر قطبی به اونها هم بگوید این کار شما را حیوون با حیوون هم نمیکند! چیزی نمیگویند و چشمشان را هم میبندند که انگار چیزی نشنیدند!

    عجیب هست دوست ما به قضیه فردوسی پور و دایی اشاره میکند؟!

    آیا این عادل نبوده هست بیش از ده ها بار با دایی در برنامش کارش از بحث و جدل گذشته بود و داشتبه یقه گیری میکشید؟! آیا عادل نبود که زمانی که دایی سرمربی سایپا و تیم ملی بود در بازیهای بی کیفیت دانشجویاان جهان که چند بازیکن اصلی سایپا و تیم ملی را برد و لیگ را بیمورد تعطیل کرد به او گیر داد؟!

    آیا عادل نبود که همین چند هفته پیش بابت اردوی تیم ملی که از قبل پیش بینی نشده بود و امکان تعطیلی لیگ را می آورد دایی و فدراسیون را گیر داده بود و در همون برنامه حکم این که یا لیگ باید کلا تعطیل شود و یا بازیها برگزار یشود را گرفت؟ و صدها بار دیگر از بعد از برگشتن جام جهانی که چه در گزارشاتش دایی را بدترین بازیکن تیم ملی خطاب میکرد و جمله معروف خداحافظ تیم ملی و خداحافظ دایی و برانکو را به زبان آورد!

    عزیزم فردوسی پور هزاران بار دایی را به قولی به دادگاه خودش کشوند و حرفها و شکایتهایی خود و مردم را به او زد حتی زمانی که دایی به تحقیر به او میگفت آقای محترم او هم در جواب گفت آقای محترم(خطاب به دایی)

    حالا شما بگو دایی چک خوابوند گوش عادل! واقعا صد مرتبه بیشتر به عادل مرحبا میگویم و او را تحسین میکنم که در گوشی خورد و هنوز با دایی با وجود اون نفوز و اخلاق... در صورت اشتباه دیدن کاری از او باهاش برخورد میکند و در برنامش شکایت میکند.

    در ضمن همین قضیهعلی کریمی را یادمون نرفته چه طوری چه قبل دعوت و چه بعد از دعوت خواستار بازگشت کریمی به تیم ملی بود و حتی در 90 و جلوی دایی از علی کریمی نا اماده که به تیم ملی دعوت نمیشد به دایی میگفت چرا دعوتش نمیکنی وقتی فلان بازیکن مثل زندی را دعوت میکردی و هزاران مرتبه دیگر که خودت بهتر میدانی عادل حق واقعی خودش و مردم فوتبال دوست را از امثال دایی میگرفت(چه طرف قبول میکرد و چه نمیکرد او حرفش را میزد)

    حالا شما به مثالی اشاره میکنی که احیانا برای اولین بار از دست عادل در رفته هست! احتمالا شما بیننده برنامه نود نبودی تا حالا و یا اینکه زمانی که با دایی به چنگ و جدل میپرداخت خودت را به خوابیدن میزدی!

    بله تبلیغ پیراهن. دوست من ابتدا عرض کنم تبلیغ پیراهن را اول از همه به فدراسیون مربوط میشود و نه دایی.

    دوما چنین موضوعی مهم و حساش را اول اینکه عادل یک اشاره ای کوتاه در برنامش زد و نمیدونم شما حواستان بود یا نه و خودش گفت فاجعه که فکر میکنم همون کافی باشدو خودش گفت سر فرصت مناسب تماس میگیریم و یا پیگیری میکنیم و اگر میخواست از این موضوع فرار کند مثل بقیه خودش را به خریت میزد.(در ضمن بگذار نود این هفته دوشنبه که مختص تیم ملی هست بیاید و بیبن اگر عادل به این مساله گیر نداد برو بابت همین مساله رسواش کن)

    در ضمن دوست من الان چند شب مونده به بازی حساس ایران برای جام جهانی و این را بدون بعد از چند مورد مشابه این شکلی که اتفاقا عادل به دایی و تیم ملی در شبهای نزدیک به بازی گیر میداد. این دایی شما بود که در همه جا جار میزد که فردوسی پور و 90 دوست دارند تیم ملی ببازه و عرق ملی ندارند و شب بازی ما برای تیم حاشیه درست میکنند!! بله عزیزم که از بالا و و سازمان که مطمین باش اشاره کردند به تیم ملی و دایی اونهم مخصوصا شبهای قبل از بازی 90 کاری نداشته باشد(منظور حاشیه) خود فردوسی پور را هم فرض کن که عقل سلیم حکم میکند در این شراط دیگر حداقل دیگر شب بازی(منظور همون هفته ای که ایران بازی داره) دیگه به تیم ملی گیر نده و فقط حمایت و بستر را برای فضای مثبت آماده کنه تا به چنین چیزهای متهم نشود و اینکه او عامل نتیجه نگرفتن تیم ملی و بهانه شکستهای دایی باشد.

    اگر چه من مطمینم همونطور که در دوشنبه هفته قبل هم فکر کنم تنها رسانه ورزشی(اکثر رسانه های دیگر را متاسفانه زیاد نمیبینم)(فاقد ارزش آنچنانی از نظر من و توهین نشود و بر نخورد) نود بود که اشاره ای هر چند کوچک بابت تبلیغ لباس کرد و این هفته هم نه به اندازه دیکارمو ولی حتما خواهد پرداخت و اگر این هفته هم انچنان به مسیله تبلیغ لباس نپرداخت همون چیزهایی بود که گفتم و در وقت مناسب و زمانی که تیم ملی از بازیها فارغ شد به موقع خواهد پرداخت.

    دیگر اینکه عادل از دایی میترسد و به او کاری ندارد بیشتتر به جوک میماند.

    این همه اس ام اس و طنزهای موبایلی که در مورد دعواهای دایی با عادل هست پس چیه و از کجا اومده و اصلا این همه جنگ و جدالی که دایی با عادل در برنامه زنده و چه تلفنی در واقعیت انجام میدهد و این جمله باز معروف عادل که میگه رابطه من و دایی هیچوقت معمولی نبوده یا خیلی بد بوده و یا خیلی خوب در جلوی خود دایی پس چیه؟!

    بهتر هست واقعی و منطقی صحبت کنیم نه اینکه اسممون را نگذاریم و بیخود و بی مورد پیش بینی کنیم که عادل میخواد بشه جواد خیابانی دوم!!! حتما دوست ما همچون پیامبران ما علم غیب دارند و یا خوابی دیدند و آن را این گونه تعبیر کردند مخصوصا زمانی که سریال حضرت یوسف هم این روزها پخش میشود.

    به قول عادل که نود اصلا یکی از دلایلی که زده شد برای این بود که بزرگانی مثل پروین و یا دایی اشتباه میکنند ازشون انتقاد و سوال بشه در حالی که قبلا نمیتونستیم اونها را چپ نگاه کنیم و یک سوال خلاف میل اونا انجام بدیم!!

    عجیب هست مثال میآوری لمپنیسم!

    فکر کنم عادل تا حالا حال تمام لمپن ها را از قلعه نویی تا دایی گرفته و از همه زرنگ تر پروین هست که سراغ عادل نمیاد و یا بهتر بگم هیچوقت دور بر نود نپیچید و دعوتهای عادل و نود را نپذیرفت تا عادل او را هم دست بندازد و سرخ کند(البته به حق نه الکی)

    این هوش سرشار پرافتخارترین مربی تاریخ ایران را میده که میدونه عادل چه قدر زرنگ هست و باهوش و نباید باهاش در بیفته وگرنه مثل دایی و قلعه نویی که بارها به صلابه کشیده شدند و کم آوردند او هم ممکن هست چنین موضوعی براش پیش بیاد.

    دوست خوب ما تینا در بالا چه قشنگ گفت. همین عادل بارها نود را تریبونی گذاشت برای امثال قطبی و مصطفوی که تیم را از بحران در بیارند ولی حالا چون منصفانه اون هم بابت دیکارمویی که خود مسیولان پرسپولیس و مربی بزرگش کردند و هی در همین نود میگفتند حداقل 10 گل میزند و فلان هست و بلان هست شده زرد!!!

    تیمی که متاسفانه امسال از لحاظ فنی و مدیریتی و حتی اخلاقی که شده پر از ریاکاری و دروغ بافی را ، عادل و نود و تمام رسانه ها که توسط یک مربی و کمک مربی و مدیر مسخره و احمق فرض شدند از قضیه دیکارمو با اون همه سروصدا تا بازیهای تیم و... باید به به چه چه بشنود تا ما همه نارنجی تلقی بشیم و یا خوب باشیم وگرنه زرد میشیم و دشمن!

    مشکل این هست که کسی هم اشتباه میکند قبول نمیکند و اعتراف نمیکند و هنوز میگوید شما دیکارمو را فراری دادید!!

    یاد خارجیهای ضعیف قبلی پرسپولیس و استقلالل که البته همونها صد سر و گردن بالاتر از دیکارمو بودند به خیر که بدون سر و صدا و با پول بسیار کمتر می امدند و با چند بازی ضعیف حتی بعضی ها با نیم ساعت بازی از تیم اخراج میشدند و مربی و مدیریت خیلی زود اعتراف میکرد که اشتباه کرد اما حالا سر دیکارمو؟!

    به واقع به نظر میرسه در کمال تعجب مسیولان پرسپولیس طلبکار شدند و ملت بدهکار شد و جوابگو!

    کامنت زیبای سامان از گنبد کاووس!
    شنبه 25 آبان 1387 - 12:49
    0
    موافقم مخالفم
     

    سلام دوباره، شاید شما مخالفین عادل راست بگید که زرده، هوچیه، دنبال منافع شخصیه، اما اگه کسی بره تو سایتها و دلالی عده ای رو به طور غیرمستقیم نشون بده، توی برنامه اش به داوری اجازه صحبت بده نشونه دموکراسی و آزاداندیشی نیست. بر فرض که قهرمانی بی شرافت باشه( که جای سوال داره آیا حامدخان حاضری مردم هم در موردت اینطوری بی پروا نظر بدن؟) آیا حق صجبت نداره؟ برفرض که فردوسی پور، قطبی رو می پرستید!! آیا الان نمی تونه با دلایل اعلام کنه که معبودش اشتباه کرده؟ آیا پیمان بسته با او که هیچگاه ایرادشو نگه؟ یک لحظه فکر کنید علت کار عادل و نوشتن این مقاله و سپس این نظرات پرشور شما عزیزان چیه؟ آیا اگر عادل این افشاگری رو نمی کرد این مسائل بروز می کرد؟ همه وامدار عادلیم برای دانشش، پشتکارش، سبک جدید اطلاع رسانیش و ....

    یادت نره که در برنامه سال قبل که صفائی فر اهانی رو آورد، برای اولین بار در تلویزیون بعد از انقلاب در زمینه خاصی( ورزش) شخصی توانست سیستم و مدیرانشو در پربیننده ترین برنامه زیر سوال ببره و به همه سومدیریت، حب و بغض و ندانم کاری ناشی از کوته فکری رو نشون بده، جائی که سخنگوی سازمان(آخوندی ) و فرد مورد اعتماد معاون ریاست محترم جمهور (علی آبادی)را طوری به مناقشه کشید که از دید بنده بیننده ،عامل بلبشوی فوتیال در سال قبل را کاملاً معرفی کرد!!

    عادل باشید!


    شنبه 25 آبان 1387 - 13:1
    0
    موافقم مخالفم
     

    کامران!تو يا چيزی از برنامه‌سازی نمی‌فهمی يا مطلب نويسنده و کامنت من رو نخوندی يا -اين احتمال بيشتره- از فک و فاميل‌های فردوسی‌پور يا دايی هستی که اينجوری سنگ‌شون رو به سينه می‌زنی. همونجور که نوشتم لازم به پيشگويی نيست. هرکس يه لحظه سقوط داره- که درباره عادل به چشم ديديم و دليلش رو هم گفتم- بعد هم روند سقوط. اين احتياج به گوی بلورين و رمل و اسطرلاب نداره. گفتم تجربه‌ست و عقل و تحليل. شما نداری حرف نزن لطفا.

    آرمان
    شنبه 25 آبان 1387 - 13:24
    0
    موافقم مخالفم
     

    خدمت دوست عزیزمون ف/م/ا عرض کنم که...

    ایکاش شما همون بهتر جواب نمیدادید که متاسفانه نمیدونم این حس و تعصب بچه گانه و غلط شما از کجا می آیدد؟!

    عزیزم خیلی جالب هست که بنده هم حقوق میخوانم و شما هم که علی الظاهر نوشتید دکترای این رشته از نوع حوق خصوصی هستید.

    البته از نظر همون کاتوزیان که اصلا ازش خوشم نمیاد (هزار دلیل برای خودم دارم و فکر نکنم به کسی ربط داشته باشد) حتی دکتر شمس و ضیا بیگدلی را از کاتوزیان بیشتر قبول دارم! مخصوصا اون کاتوزیان با او تفسیر و استدلالش در مبحثی از حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی که در ترم 4 خوانده بودم که به نظر بنده (که البته ادعایییی ندارم به نسبت دوستان؟) بسیار خنده دار بود و استاد ما هم البته نخواست از کاتوزیان بد بگوید وی به نوعی معلوم بود در دلش با من هم عقیده بود!(حتی در آخر همون مبحث به اشکالات تابلوی عقیده کاتوزیان اشاره کرده بود؟)

    اما دوست من خلاصه از نظر همین کاتوزیان بزرگ به نظرم کامنت دادنهای شما هم از اصل باطل میباشد و فاقد تایید و حتی نگاه کردن میباشد و من هم از این اصل رعایت میکنم!.

    به قول خودت مخالف هستیم دیگه.

    در عین حال متاسفانه جملات بندهای پایینترت را جز پاراگراف اول نخوندم که چون بر اساس همون اصلی که گفتم زیاد از این جملات کتابی و این جور کامنتهای نوشتاری در مباحث حقوقی و کتابها روزانه میخوانم و دیگر حالم دارد از این حرفهای کتابی و حتی شعاری به هم میخورد؟!

    پس شما هم به جای جواب دادن به مخاطبانی که از عادل و برنامش حمایت میکنند و با عقاید شما که بچه گانه و غیر منطقی چون مخالف شما کر کرده هست و میخواهید زرد خطابش کنید خواهشا سکوت بفرمایید .

    اگر چه نمیدونم متاسفانه چرا به اینکه شما یکی از مسیولان سایت سینمای ما جدا از دوستی و آشنایی و یا حمایت و تعصب کودکانه نسبت به قطبی و مصطفوی هستید با توجه به جوابی که دادید و مخصوصا متن اون پاراگراف اول را که متاسفانه تنها خواندم بسیار بیشتر مظنون شدم؟!

    پس هر کی به قول شما نظر خودش را بدهد و به کس دیگر از این بعد کاری نداشته باشد بهتر هستآقا یا خانم بی نام ؟!

    کامران خطاب به دوست بی نام و نشان
    سه‌شنبه 28 آبان 1387 - 15:1
    0
    موافقم مخالفم
     

    دوست بی نام و نشان و هویت من که از نوشتن نامت هم به دلیل ضعفت و اینکه خودت میدانی داری مزخرف میگویی هراس داری.

    عزیزم اول اینکه خیلی بیشتر از تو یک برنامه را میفهم. اما با این نوشتن های بچه گانه و تعصب های بیهوده و بی عقل و غیر منطقیت تنها دو حالت را میتوان تصور کرد.

    1/ شما چیزی از ورزش و برنامه های ورزشی و مجریگریهای حرفه ای نمیدانی و از دنیا عقبی و در حالت علی اصغری به سر میبری.

    2/متاسفانه از فک و فامیل قطبی و یا مصطفوی و یا که از طرفداران متعصب این دو و شاید هم دیوانه فوتبال برزیل که یک بازیکن به نام دیکارمو هستی که به قول عادل حقانیت فوتبال برزیل را هم زیر سوال برد!

    در مورد پیش بینی هم بهت توصیه میکنم حدس و گمان خنده دارت را برای خودت نگه دار و نگذار کسی از پیش بینیهای خنده دارت به مانند نظرات به اصطلاح فیلسوفانه و عقلی و منطقی و به گفته خودت (تحلیلهات) کسی با خبر بشه که اون وقت آبروریزی میشود چون شما هیچ استعدادی در این زمینه متاسفانه ندارید.

    یک حرف بی خردانه درباره دایی و عادل آوردی که خیلی خوب با صدها دلیل بنده و بسیاری دیگر جواب او را دادیم و اینجاست که میگویند کسی با دلیل و مدرک و عقل و تحلیل صحبت کرد نه چیزی که شما میگویید و متاسفانه به نظر کمترین بویی هم از تحلیل و صحبتهای منطقی و مبتنی بر عقل و دلیل نبردید!

    بهتر هست رمال بازیها و جادوگریهای استثناییتان را برای خودتان نگه دارد.

    پس به جای بیهوده گویی و خنده آوردن دیگران خواهشا خاموش باشید.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       





                 

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
    Page created in 1.27041387558 seconds.