سينمای ما - حرف‌های کارگردان و بازیگران سریال «روز حسرت»؛ / سیروس مقدم: باید بتوانیم آخرت را به آدم‌ها یادآوری کنیم
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 19:27

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1334 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



حرف‌های کارگردان و بازیگران سریال «روز حسرت»؛
سیروس مقدم: باید بتوانیم آخرت را به آدم‌ها یادآوری کنیم
سیروس مقدم: باید بتوانیم آخرت را به آدم‌ها یادآوری کنیم


سینمای ما - جام جم آنلاين: كارگردان و بازيگران سريال «روز حسرت» ديروز درخبرگزاري فارس دور هم جمع شدند تا به سوالات خبرنگاران درباره اين سريال پاسخ بدهند.

سیروس مقدم


سيروس مقدم در ابتداي اين نشست درباره انتخاب موضوع «برزخ» براي اين سريال گفت: موضوعي كه اين روزها خيلي از من پرسيده مي‌شود كه جاي تعجب دارد اين است كه با توجه به شرايط فعلي جامعه، شما همه مسائل را رها كرده و به موضوع برزخ چسبيده‌ايد؟ در پاسخ بايد بگويم اگر كمي ريشه‌يابي كرده و عميق‌تر به اطراف خود نگاه كنيم،‌ متوجه امور ماورايي در كنار بخش عمده‌اي از ناهنجاري‌ها، سوءتفاهمات، بدرفتاري‌ها‌، بي‌احترامي به حقوق ديگران، تصاحب اموال هم، خيانت در امانت، طلاق، اعتياد و... مي‌شويم و خيلي به هم مربوط هستند.

بايد بتوانيم آخرت آدم‌ها را يادآوري كنيم. نگوييم دنيا همين جاست و توبه را نگذاريم براي دقايقي كه پلك‌هايمان بسته مي‌شود و بگوييم خدايا من را ببخش. اگر اين معرفت به درون آدم‌ها برگردد ساخت سريال‌هايي با اين مضامين، تاثيرات اجتماعي بيشتري را برجاي مي‌گذارد تا اين‌كه صرفا به شيوه قصه‌گويي بخواهيم اين مسائل را مطرح كنيم.

كارگردان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» درباره پايان شتاب زده و كليشه‌اي سريال نيز گفت: اگر فكر مي‌كردم پايان سريال كليشه‌اي است، شما يك پايان ديگر مي‌ديديد. من پلان به پلان فيلمنامه را در شرايط سخت و با باور و ايمان گرفته‌ام و اگر غير از اين بود، شور و حال ابتداي كار را در انتها نمي‌ديديد.

افسانه بايگان بازيگر نقش نرجس هم در اين نشست درباره تناقضات رفتاري نرجس در برخورد با فرزندش به عنوان يك زن تحصيلكرده كه در جامعه نيز حضور فعالي دارد، گفت: در اين زمينه دو مقوله عقل و دل وجود دارد.

در كنار انديشه باز و تحصيلكردگي اين شخصيت، ما يك بخش دل هم داريم كه عقل آنجا راه پيدا نمي‌كند و اين مناسبات اصلا آنجا بي‌معني است. اتفاقاتي كه براي نرجس در ارتباط با پسرش مي‌افتد، به نظر من در بخش دل بود و احساساتي صرفا متعلق به يك مادر و يك زن بود كه يك زن ديگر را بخوبي مي‌تواند بشناسد و درگير آن شود.


مهراوه شریفی‌نیا

مهرآوه شريفي‌نيا با بيان اينكه «روز حسرت» نقطه عطف بازي من بود، گفت: من دو مشاور خوب (پدر و مادرم) در كنارم دارم كه اجازه اشتباه به من نمي‌دهند.

مهرآوه شريفي‌نيا بازيگر نقش فريده گفت: من همكاري خوبي در تله‌فيلم «كابوس» با آقاي مقدم داشتم كه نتيجه خوبي داشت و دوست داشتم اگر سريال كار مي‌كنم مناسبتي باشد و اگر مناسبتي است با آقاي مقدم باشد، چون فكر مي‌كنم هم سليقه مخاطب را خوب مي‌شناسد و هم مدل كارش دلچسب است.
وي ادامه داد: نقش هم خيلي خوب بود و آن قدر جاي كار داشت كه فكر مي‌كنم يك بازيگر در آن مي‌توانست تجلي پيدا كند و آنچه كه در توانش هست ارايه دهد. نقشي هم كه براي ساير شخصيت‌ها نوشته شده بود، آنقدر متفاوت با ساير نقش‌ها بود كه اگر آن را قبول نمي‌كردم بد شانسي يا اشتباه من بود.

*«روز حسرت» نقطه عطف پرونده كاري من محسوب مي‌شود
شريفي‌نيا ادامه داد: من بيشتر به خاطر تحصيل كم كار بودم و تا قبل از پايان تحصيلات حتي به بازيگري هم فكر نمي‌كردم و دوست داشتم كارهاي كوتاهي با كارگردان‌هاي بزرگ داشته باشم و تجربه‌ خوبي هم در اين زمينه به دست آوردم. «ساعت شني» فرصت بسيار خوبي بود، بعد از آن پيشنهاد‌هاي بسياري براي كار داشتم اما پدرم مرا به كار با آقاي مقدم تشويق كرد.
وي تصريح كرد: براي من حضور در نقش اول يك فيلم سينمايي با حضور در يك تله فيلم خيلي متفاوت بود، اما پدرم مرا به اين سمت هدايت كرد و باز هم سعي كردم يك نقش سينمايي معمولي كه در آن نتواني بدرخشي و فقط صرفا هستي و حضور داري را نپذيرم و منتظر يك كار خوب باشم و «روز حسرت» واقعا اين‌گونه بود. فكر مي‌كنم نقطه عطف كارنامه‌ كاري من اگر ساعت شني يك معرفي بود، روز حسرت به شمار مي‌رفت.
شريفي‌نيا با بيان اينكه گزينه كاري در انتخاب نقش‌ها واجب است، ادامه داد: تا جايي كه بازيگر قدرت انتخاب داشته باشد و پيشنهادهاي مختلف وجود داشته باشد، بايد گزينه‌اي نقش‌هاي خود را انتخاب كند. من در كنار خود دو مشاور خوب(پدر و مادرم) دارم كه اجازه نمي‌دهند اشتباه كنم و خوشحالم كه نتيجه كارهايي كه انتخاب كردم خيلي خوب بوده است.
وي با بيان اينكه هميشه سعي كرده‌ام هرچه ياد گرفته‌ام در من دروني شود، تصريح كرد:تلاشم اين است تا مدام به اندوخته‌هاي خود اضافه كرده و از آنها استفاده كنم و در جريان ساخت «روز حسرت» نيز لحظات زندگي فريده را كاملا حس و لمس كرده‌ام و همچنان به همين شيوه ادامه خواهم داد. دلم مي‌خواهد هم از خود كار لذت ببرم و هم از نتيجه كار.

*فريده به شدت عاشق و محتاج بود
بازيگر نقش فريده در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس درباره شباهت نقش‌هايش در روز حسرت و ساعت شني گفت:اگر من ده بار هم نقش يك زن باردار را بازي كنم، تكراري نخواهد شد. يك زن خاصيتش اين است كه باردار شود و يا يك دختر ازدواج مي‌كند. من اگر در چند فيلم هم عروس بشوم، كسي نمي‌تواند بگويد كه تكرار مي‌كني. اينها موقعيت‌هايي است كه براي جنس مؤنث اتفاق مي‌افتد و من دوست دارم آن را در موقعيت‌هاي گوناگون تجربه كنم.
وي افزود: جنس بارداري من در ساعت شني تفاوت بسياري با روز حسرت داشت. من نقش مهشيد را از روز اول يك نقش پاك و مستحكم مي‌ديدم كه موقعيت بدي پيدا مي‌كند، اما فريده فرد متزلزي است. به شدت عاشق و محتاج است و در همه چيز دچار سردرگمي خاصي است و بسيار دلي رفتار مي‌كند.در صورتيكه مهشيد اينگونه نبود. او كاملا خود ساخته و بسيار متفاوت بود.
شريفي‌نيا گفت: صحبت با بچه‌ نيز مسئله‌اي بود كه در هر دو فيلمنامه وجود داشت. متاسفانه حداقل بيش از 10 سكانس از صحبت‌هاي من با بچه‌ام را شما در ساعت شني نديديد و بسيار متفاوت بود. براي مهشيد فرزند او مرد زندگي‌اش بود اما براي فريده دليلي براي زندگي كردنش بود و اكثر صحبت‌هايم با فرزندم ذهني بود.تا جايي كه توانستم فريده را وادار به حرف زدن با بچه‌اش كردم.
فريده شرايط شخصيتي و خاصي دارد و فضايي خاص داشت و تنها چيزي كه در دنيا دارد فرزندش است. اما متزلزل است و با بروز مشكل سريع به اعتياد روي مي‌آورد.
بازيگر نقش فريده در مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» در پايان گفت وگوي خود با فارس درباره كليشه‌اي بودن پايان سريال نيز گفت:من سكانس پاياني را دوست داشتم و اگر فرصت بود، بهتر مي‌شد روي آن كار كرد و دوست داشتم از ترك اعتياد فريده تا رسيدنش به جايگاه بهشت، كمي طولاني‌تر باشد تا مخاطب نيز بهتر بتواند با آن ارتباط برقرار كند. من اين بخش قصه را خيلي دوست داشتم كه فريده تطهير شده و سابقه خوبي داشته باشد.

افسانه بایگان

افسانه بايگان درباره دليل حضورش در اين سريال و پذيرفتن اين نقش گفت: من به موضوع جهاني كه پس از اين جهان ظاهر براي ما وجود دارد علاقه دارم و اين مساله‌اي است كه حداقل ما بخش مرگ آن را به چشم خود مي‌بينيم، هرچند كه به خيلي از زواياي آن دسترسي نداريم.
وي با بيان اينكه وعده مرگ از تولد شروع شده ولي ما زياد به آن توجه نكرده و فكر مي‌كنيم متعلق به همسايه است، افزود: براي من هميشه اين جذابيت وجود داشته كه آنجا و وراي دنياي مادي چه چيز وجود دارد؟ شايد از كودكي و اوايل نوجواني با شعرهاي حافظ و تصاوير زيبايي كه حافظ در اشعار خود بسيار مشخص ترسيم كرده است،به اين موضوع علاقه‌مند شدم. با تحقيقاتي كه داشتم نيز متوجه شدم اين جريانات فقط نمي‌تواند در قيامت اتفاق بيافتد و آن بهشت و سراي برزخي و جهان سرتاسر دلهره و نگراني به دلايل متفاوت تا قبل از قيامت اتفاق مي‌افتد.
بايگان تصريح كرد: در ادامه آرام آرام جلو رفتم و با توجه به اطلاعاتي كه جسته و گريخته داشتم رسيدم به اينكه جهاني برزخي وجود دارد. ضمن اينكه من سال گذشته نيز سريال اغما را ديده بودم و با آن ارتباط برقرار كرده و تمام قسمت‌هايش را ديده بودم و حال خاصي در من ايجاد كرده بود.در نتيجه با خواندن يك سيناپس و خلاصه داستان با حضور آقاي مقدم و تجربه كار قبلي‌ام با ايشان و تجربه‌هاي خوب آقاي افخمي، حضور در اين كار را پذيرفتم و با اعتماد كامل جلو آمده و نتيجه آن را هم گرفتم.

*رفتار نرجس با پسرش مبتني بر دل بود
افسانه بايگان بازيگر نقش «نرجس» در مجموعه «روز حسرت» در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزون فارس درباره تناقضات رفتاري نرجس در برخورد با فرزندش به عنوان يك زن تحصيل كرده كه در جامعه نيز حضور فعالي دارد،گفت: در اين زمينه دو مقوله عقل و دل وجود دارد. در كنار انديشه باز و تحصيل كردگي اين شخصيت، ما يك بخش دل هم داريم كه عقل آنجا راه پيدا نمي‌كند و اين مناسبات اصلا آنجا بي‌معني است. اتفاقاتي كه براي نرجس در رابطه با پسرش مي‌افتد، به نظر من در بخش دل بود و احساساتي صرفا متعلق به يك مادر و يك زن بود كه يك زن ديگر را به خوبي مي‌تواند بشناسد و درگير آن شود.
وي تصريح كرد: تربيت خانوادگي كه نرجس در آن بزرگ شده بود و آن را به عنوان يك سنت در بقيه خانواده هم منتقل مي‌كرد، با طرز تفكر و برخوردها و روابطي كه مسعود ايجاد مي‌كرد، خيلي جاها در تضاد قرار مي‌گرفت ولي با شخصيت معصومه خيلي هماهنگ و همسو بود. شايد دليل اين تضادها و درگيري‌هايي كه بين مادر و پسر اتفاق مي‌افتاد بخشي به خاطر ذات فرزند بود كه از اين خانواده نبود و داراي اين طرز فكر نبوده و بسيار داراي ناهنجاري‌ بود.
بايگان ادامه داد: شخصا فكر مي‌كنم كه يك مادر بهتر است كه به تربيت فرزندش با چيزهايي كه فكر مي‌كند درست است بپردازد تا اينكه بخواهد بر اساس يكسري عواطف كور كورانه عمل كند و به همين دليل فكر مي‌كنم برخوردهاي نرجس در بسياري جاها درست بود.
وي درباره ارتباط خوب زوج حاج رضا و نرجس نيز گفت: اين كمال انساني است. كمال انسان در وفاي به عهد، عشق، محبت، صفا و وفاست. و چون ما اين آدمها را كامل ديده بوديم، جايي براي اينكه يك سري رفتارهاي غلط و سخيف ببينيم نداشتيم.يعني نگاه، نگاه آرمانگرايانه‌اي است كه وعده آن به هر انساني در قرآن داده شده است. اگر ما در زندگي روزمره خود به اين نقطه مطلوب نمي‌رسيم و دچار ناهنجاري‌ مي‌شويم. مشكل خودمان است.
وي اظهار داشت: وجوه ارتباطي اين زن و شوهر بسيار عميق است و با يكديگر باليده بودند، در يكسري از لحظات با گفتن و ديدن به اين مسئله مي‌رسيديم كه اين زوج چه پيشينه‌اي با يكديگر داشتند، حتي تحصيل نرجس به خاطر كمك‌هاي همسرش بوده است و روابط بسيار عميق و صميمي در اين زوج ديدم كه براي اولين بار است با آن برخورد كرده‌ام و از طريق دل با هم ارتباط محكمي دارند.

*از ابتدا در مواجهه با مخاطب انبوه بوده‌ام
افسانه بايگان درباره كار در تلويزيون نيز گفت: من كارم را با تلويزيون شروع كردم و از ابتدا در مواجهه با مخاطب انبوه بوده‌ام كه بسيار هم در آينده حرفه‌اي من تاثيرگذار بوده است و جسته و گريخته در سال‌هايي كه در سينما كار مي‌كردم سعي داشتم كارهاي خوب تلويزيوني را هم بپذيرم و حتي از كارهايي كه ارتباط خوبم را با مخاطب به هم مي‌ريخته پرهيز كرده‌ام.
وي تصريح كرد: اين اتفاق در كارهاي اخيرم هم افتاد چون من ارتباط با مردم را دوست دارم و اعتقاد دارم هر انساني در هر جايي قرار گرفته مأموريت الهي بر عهده دارد و بخش عمده‌اي از اين مأموريت براي من در ارتباط با مردم بوده است تا بتوانم برايشان لحظه‌هايي را بسازم و نكاتي را به آنها يادآور مي‌كنم كه تلويزيون اين امكان را به صورت گسترده‌اي به من داده است.
وي با بيان اينكه سطح توليدات از نظر كيفي ارتقاء پيدا كرده و در سطح كمي هم رشد كرده و تعداد كارهاي خوب تلويزيون بيشتر شده، ادامه داد: يكجور سهل انديشي در نگاه به كار تلويزيوني وجود داشت كه فكر مي‌كنم در تفكر فعلي كه حاكم بر صدا و سيماست بسيار ارتقا پيدا كرده و ما هنرپيشگان سعي مي‌كنيم در كارهاي خوب تلويزيون حاضر شويم.فكر مي‌كنم هر بازيگري دوست دارد كار خوب،نقش خوب و جايگاه خوبي را داشته باشد.
بايگان اظهار داشت: بازيگران سينما معمولا دچار اين تفكر هستند كه با حضور سركاري كه قرار است از تلويزيون پخش شود، كجا قرار مي‌گيرند و چه ‌خواهد شد؟ اين نگراني وجود دارد. چون مردم در تلويزيون آسان بازيگر را مي‌بينند و اگر سطح خوبي نداشته باشد در آينده شغلي آنها هم تاثير مي‌گذارد.

*سعه صدر مسولان صدا و سيما تاثير بسياري در موفقيت سريال داشت
بايگان در ادامه درباره دلايل موفقيت سريال «روز حسرت» گفت:به نظر بسياري از بزرگان شناخت و عرفان، آغاز قرن 21 علي‌رغم همه جنگ‌ها، آغاز قرن معنويت است و ما در بسياري از كشورهاي جهان شاهد رشد اين معنويت در عرصه‌هاي مختلف و آثار هنري هستيم و سينماي جهان هم به اين مسير رفته و بسياري از فيلم‌هاي مطرح دنيا به سينماي معناگرا اختصاص دارد.
بايگان گفت: جاي اين موضوعات در كشوري مثل كشور ما كه داعيه فرهنگ معنوي و مذهب دارد به شدت خالي بود و خوشحالم كه ما هم در اين مسير كارهاي خوبي را انجام مي‌دهيم. ضمن اينكه تشكر ويژه‌اي از مسئولان صدا و سيما دارم كه در طول اين كار با سعه صدر و اعتماد و اطمينان بيشتري كه قبلا كمرنگ بود و باعث فشارهايي مي‌شد كه ما به نتيجه دلخواهمان نرسيم، مؤثر بود.


منبع خبر : فارس
چهارشنبه,17 مهر 1387 - 17:24:24

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

آذین
چهارشنبه 17 مهر 1387 - 20:5
1
موافقم مخالفم
 

واقعا با قسمت آخر سریال حال کردم اگه زودتر دیده بودم هیچ وقت تو نظر سنجی صداو سیما بهش 17 نمی دادم .

سیروس مقدم واقعا شاهکاره

arash
چهارشنبه 17 مهر 1387 - 22:59
-1
موافقم مخالفم
 

واقعا آقای مقدم خسته نشدید ازین همه سریال ساختن و این همه ترویج خرافات؟

جدا شما برزخ و اینجوری میبینید؟این کارتونی که آخر سریال نشون دادید چی بود؟خودتون فکر نمیکنید سریال شما رو همه جور آدم میبینه..؟ نه فقط کودک و نوجوان؟بازی تهوع آور پور سرخ اذیتتون نکرد؟

تا وقتی شما کار میکنید تلویزیون همیشه بیمار میمونه.....خواهشن بس کنید

تک تک سریال هاتون خرافاته و خرافات

متاسفم

asal
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 2:16
1
موافقم مخالفم
 

فیلم خوبی نبود بازی افسانه بایگان اذیت میکرد انسان و .بازی مهراوه خوبه ولی بدل نمیشینه مانند بازی مادرش. تصاویر کامپیوتری فیلم هم افتضاح بود .اخرین قسمتش هم ماست مالی کردن رفت

احسان
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 10:58
3
موافقم مخالفم
 

دعا کنید که رییس سازمان صدا و سیما بشم چون اولین کاری که می کنم اینه که اخشابی و مقدم رو بیرون می کنم .

سهيل
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 11:55
0
موافقم مخالفم
 

سريالهاي رمضاني امسال چند گام به عقب

مجموعه هاي مناسبتي ماه رمضان با همه افت و خيزها و جار و جنجال هايش به اتمام رسيد. در اينجا نگاهي اجمالي به اين مجموعه ها مي اندازيم

روز حسرت

شبكه اول سيما كه سال قبل مجموعه اغما را به كارگرداني سيروس مقدم پخش كرده بود با توجه به استقبال خوبي كه از آن صورت گرفت ساخت سريال امسالش به نام روز حسرت را نيز به سيروس مقدم سپرد . روز حسرت اگر چه نتوانست موفقيت اغما را تكرار كند ولي روي هم رفته سريال قابل قبولي بود و مانند ساير ساخته هاي سيروس مقدم به خوبي با مخاطب ارتباط برقرار مي كرد. حضور بازيگراني چون افسانه بايگان، فرامرز قريبيان، پوريا پورسرخ و مهراوه شريفي نيا ، كارگرداني خوب سيروس مقدم و فيلمنامه قوي عليرضا افخمي از عواملي بودند كه باعث جذابيت و موفقيت روز حسرت شدند .

مثل هيچ كس

مثل هيچكس با نام قبلي داداشي سريالي بود كه در طي ايام ماه رمضان از شبكه دوم سيما پخش شد اين مجموعه روي هم رفته با استقبال خوبي مواجه شد و عده زيادي را به خود مشغول كرد يكي از نكات برجسته اين مجموعه تيترا‍ژ ابتدايي و پاياني اين مجموعه با صداي احسان خواجه اميري بود كه با مضمون داستان ارتباط تنگاتنگي داشت و مخاطب را به خوبي جذب مي كرد داستان مثل هيچ كس چيز جديدي نبود ولي و گره افكني هاي مناسب باعث شد مخاطب به خوبي با داستان مجموعه درگير و با آن همراه شود. فضاي مثل هيچكس شباهتهايي به سريال ماندگار پدرسالار به كارگرداني اكبر خواجويي داشت كه چند سال پيش از همين شبكه پخش شده بود همان فضاي سنتي، و دور هم زندگي كردن هايي كه تا چند سال قبل رواج داشت ولي متاسفانه امروزه از بين رفته است كارگرداني خوب عبدالحسن برزيده و بازي خوب بازيگران فيلم عواملي بودند كه باعث موفقيت اين مجموعه شدند با همه اين تفاصيل اين مجموعه هيچگاه نتوانست موفقيتي را كه سالهاي گذشته مجموعه هايي مانند ميوه ممنوعه و او يك فرشته بود براي شبكه دوم سيما به دست آورده بودند را تكرار كند.

بزنگاه

شبكه سوم سيما را بايد ناكام بزرگ ماه رمضان امسال دانست قرار بود بزنگاه به نوعي برگ برنده اين شبكه در ايام ماه مبارك رمضان باشد كه اين امر اتفاق نيفتاد. بزنگاه يكي از پر حاشيه ترين مجموعه هاي تلويزيوني بود كه تاكنون در ايام ماه مبارك رمضان از شبكه هاي مختلف سيما پخش شده است . پيش از آغاز پخش مجموعه هاي ماه مبارك رمضان بسياري بزنگاه را موفق ترين مجموعه امسال مي دانستند چون هم از حال و هواي كمدي برخوردار بود و هم رضا عطاران يكي از با استعداد ترين بازيگران و كارگردان هاي عرصه طنز تلويزيون كشورمان كارگرداني آن را بر عهده داشت عطاران پيش از اين مجموعه هاي خانه بدوش و متهم گريخت را براي ايام ماه مبارك رمضان كارگرداني كرده بود كه هر دو با استقبال خوبي مواجه شده بودند. اما حكايت بزنگاه طور ديگري بود از همان قسمت هاي اول پخش اين مجموعه انتقادهاي اقشار مختلف جامعه نسبت به اين مجموعه بالا گرفت. عطاران در اين مجموعه مسائلي مانند مراسم تشيع جنازه و مراسم شب هفت را به سخره گرفته بود و تصويري ناشايست از اقشار كم در آمد جامعه نشان داده بود. جدا از اين ها از بين بردن قبه اعتياد يكي از انتقادهايي بود كه نسبت به اين مجموعه انجام گرفت شدت اين انتقادها به قدري بالا گرفت كه مسئولين با ارسال نامه اي خواستار توقيف اين مجموعه شدند كه با حمايت هاي مدير شبكه سوم سيما اين مسئله اتفاق نيفتاد. بزنگاه را بايد در واقع ضعيفترين كار رضا عطاران دانست. اين مجموعه علاوه بر بد آموزي هايي كه داشت نه در كارنامه هنري رضا عطاران و نه در كارنامه بازيگران اين مجموعه كه بسياري از آنها منجمله حميد لولايي، علي صادقي، و خود عطاران از بازيگران مطرح طنز كشورمان بودند نقطه درخشاني نمي باشد. همه بازيگران اين مجموعه به نوعي در حال تكرار نقش هاي سابق خود هستند و هيچ كدام نمايش قابل قبولي ارائه نداده اند.

مامور بدرقه

سريالهاي شبكه پنجم سيما چند سالي است كه در ماه مبارك رمضان چندان مورد استقبال قرار نمي گيرند مامور بدرقه نيز از اين قاعده مستثني نبود سعيد سلطاني كه سال قبل مجموعه شكرانه را براي ايام ماه رمضان شبكه سوم كارگرداني كرده بود امسال تصميم داشت با مامور بدرقه جبران مافات كند كه اين امر اتفاق نيفتاد حضور بازيگري مانند جواد رضويان هم نتوانست به اين مجموعه كمك آنچناني كند.

.يكي از نكات ضعف مجموعه هاي امسال اين بود كه به غير از روز حسرت هيچ كدامشان ربطي به ماه مبارك رمضان نداشتند و به واقع سريال مناسبتي نبودند و در هر موقع از سال مي توانستند پخش شوند.

رمضان امسال براي صدا و سيما يك نمره منفي محسوب شد اميد است كه مسئولان در سالهاي آينده به مجموعه هاي مناسبتي توجه بيشتري داشته باشند . تا بازهم شاهد تكرار مجموعه هايي مانند صاحبدلان، او يك فرشته بود، كمكم كن و ميوه ممنوعه باشيم.

الهه
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 12:20
-2
موافقم مخالفم
 

اینکه این فیلم تلنگری بود تا انسانهارا به یاد آخرت بیاندازد. به نظر من آقای مقدم موفق بود. می دانیم بهشت وجهنمی دز کار است .و از اسمش هم پیداست . واقای مقدم می خواستند چیزی رو که همه انسان های معتقد در ذهن دارند رو به تصویر بکشند. والبته این گونه سریالها سر خود ساخته نمی شوند بلکه درکنارکارگردان کارشناسان مذهبی هم وجود دارند. ولی در مورد انتخاب بازیگران زیاد موفق نبودند .شخصیت آقای قریبیان عالی بود ولی در مورد خانم مهرآوه نقش یک دختر مدرسه ای بیشتر بهش می خوره . استعداد این خانم به مادرشون رفته ولی به عکس پدرشون سرشار از استعداد بازیگری هستند. به هر حال دست .دست اندر کاران سریالهای رمضان درد نکنه همگی زحمت کشیده بودند .خدا قوت

afshin
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 13:35
1
موافقم مخالفم
 

آقا اون قسمت جهنم عااااااااااااااااااااااااااااالی بود

خیلی کر کر خنده بود!!

من یکی که تا 1 ساعت خندم بند نمیومد!

این سریال های کمدی خودشونو کشتن تا ملت رو بخندونن ولی هیچ کدوم اندازه این سریال موفق نبودن

بازی بایگان بد بود

بازی قریبیان بدتر بود

پوریا پور سرخ فاجعه بود

مهراوه بد نبود!

عاطفه
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 13:54
0
موافقم مخالفم
 

اگه ما نخوایم شما آخرت رو به سبک فیلمهاد هندی اینطور در سطح پایین و مبتذل به ما یادآوری کنین کی رو باید ببینیم؟؟!!!

خسته نشدین از این همه شعار؟ از این همه غلو؟ از این همه زاویه های منحرف به چپ و راست دوربینتون؟ از این همه نور آبی و بخار تو صحنه و احیانا هواکشی که میچرخه؟ از این همه گریم های تیره و قهوه ای؟ ازاین همه موسیقی کارن و گروه کر؟ از این همه آدم های سیاه و شمر و یزیدو چنگیزو فرشته های پاک و معصوم و مغموم و فریب خورده؟

شما نه فقط تو پایان که تو لحظه لحظه ی سریالتون کلیشه رو به معنای واقعی کلمه تعریف کردین. اگر چشم بصریت و آگاهی و دانش درک این مسئله رو ندارین, چطور اسم خودتون رو گذاشتین فیلمساز؟

مطمئن باشین که بیننده های سریالتون چشماشون رو نه یه لحظه که بارها بستن نه به خاطر اینکه بگن خدایا ما رو ببخش, که بگن خدایا صبرمون بده بقیه شو تحمل کنیم, که بیشتر از این به شعورشون توهین نکنین.

شما که اهل خدا و پیغمبری, که همه ی سکانساتو با ایمان و اعتقاد میگیری: دست از سر ما بردار, به خدا یه ملتی دعات می کنن....


پنجشنبه 18 مهر 1387 - 16:11
0
موافقم مخالفم
 

با آرش موافقم

hane
جمعه 19 مهر 1387 - 3:19
-2
موافقم مخالفم
 

baziye zibayeporiya porsorkh ali bod

نغمه
جمعه 19 مهر 1387 - 8:16
1
موافقم مخالفم
 

با نظر عاطفه موافقم حرف دل منو میزنه

ضمن این که در مورد مهراوه شریفی نیا به نظر من اصلا برای بازیگری مناسب نیست نه صورتش مناسب بازیگریه ونه بازی خیلی خوبی داره دلیل نمی شه چون که پدر و مادرش بازیگر هستن این هم حتما بیاد بازیگری کنه به نظر من خانم شریفی نیا برن دنبال یه هنر یا حرفه دیگه خیلی بهتره در مورد سریال روز حسرت هم باید بگم به نظر من آقای مقدم می خواد دو زنه بودن و تجدید فراش برای آقایون رو عادی جلوه بده و اونو توی جامعه ما رواج بده والا این همه سوژ ه و موضوع برای فیلمسازی موجوده چرا مدام میره سراغ دو همسری و دو زنه بودن مردا این خودش یه موضوع خیلی مشکوکی به نظر میرسه این نقش فریده هم که آخرش با خوبی و خوشی میره و با خانواده همسرش زندگی می کنه دلیل بر همینه که اقای مقدم میخواد و دوست داره که دوزنه بودن در جامعه ما عادی بشه ضمن این که سریالشون هم خیلی بی مزه و کلیشه ای بود تکرار می کنم با نظر عاطفه موافقم

منصوره
جمعه 19 مهر 1387 - 23:23
1
موافقم مخالفم
 

وقتی این فیلم رو دیدم یاد اون موقع افتادم که بچه بودم مامانم من رو از کار بد حذر می کرد .اگه قرار روز آخرت با این فیلما یاد آدم بیاد که وای به حالمون.

امین شیرافکن
پنجشنبه 20 فروردين 1388 - 13:21
0
موافقم مخالفم
 
سیروس مقدم: باید بتوانیم آخرت را به آدم‌ها یادآوری کنیم

با سلام

از وب سایت شما کمال استفاده را بردم امیداوارم همچنان در کارتانموفق باشید.

باتشکر از شما ودستان محترمتان

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.659958124161 seconds.