سينمای ما - درباره فیلم جدید امیر نادری در جشنواره ونیز / وقتی نادری شیشه آپاراتخانه را برای فیلم کیارستمی پاک کرد
جمعه 16 بهمن 1388 - 17:20

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (69 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (345 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1338 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



درباره فیلم جدید امیر نادری در جشنواره ونیز
وقتی نادری شیشه آپاراتخانه را برای فیلم کیارستمی پاک کرد
وقتی نادری شیشه آپاراتخانه را برای فیلم کیارستمی پاک کرد


سینمای ما - بابک کريمي تدوينگر ايراني و مشاور جشنواره فيلم ونيز گفت : امير نادري با فيلم جديدش ،وگاس که در جشنواره ونيز حضور دارد به تکامل جديدي رسيده است. 
بابک کريمي در گفت وگو با دويچه وله افزود: امير نادري روزي که ايران را ترک کرد و رفت آمريکا جزو يکي از صاحب‌نام‌ترين فيلمسازان ايراني بود و تمام فيلمسازاني که بعداز او آمدند همگي تحت تاثير کارهاي او بودند. ولي اين را هم بايد در نظر گرفت که نادري با رفتنش به آمريکا به نوعي زندگي جديدي را شروع کرد.
وي ادامه داد: اين زندگي جديد يعني دوباره کودک شدن، در کشور جديدي مجبور شد زبان جديدي را ياد بگيرد، فرهنگ جديدي را ياد بگيرد و اجتماع آنجا را کشف کند.
کريمي تاکيد کرد : به عنوان يک فيلمساز و عکاس از طريق فيلمسازي و عکاسي اين کار را کرد. ولي اين احتياج به يک سير رشد و تکامل داشت و فکر مي‌کنم با فيلم فعلي‌اش به اين تکامل رسيد.
وي تصريح کرد : وگاس فيلمي‌ست که نتيجه‌ي يک تجربه‌ 15، 20 ساله‌ شخصي مثل نادري در نيويورک است. فيلم‌هاي ديگر که به اصطلاح فيلم‌هاي در راه بودند، کامل نبودند. براي همين است که ما نبايد اين فيلم‌ها را به عنوان قدم بعدي مثلا «دونده» يا «آب، باد، خاک» ببينيم. سيري بود که تمام شد.
وي خاطرنشان کرد: ما بايد فرض کنيم که نادري شخص جديدي‌ست که از اول شروع به فيلمسازي مي‌کند و بايد به بلوغي جديد برسد که اين همين فيلم «وگاس» در ونيز است.
وي در ادامه گفت وگوي خود افزود: سينماي نوين ايران با يک هويت بومي خيلي قوي وارد عرصه‌ سينماي بين‌المللي شد و اين اتفاقا کليد موفقيت‌اش بود، يک سيري را گذارند. در حال حاضر سينماگران ايراني به رتبه‌ خيلي بالاتري رسيده‌اند و ديگر از آن سينماي بومي بيرون آمده‌اند و دارند سينماي هنري واقعي درست مي‌کنند.
وي تاکيد کرد: سينما هنگامي که وارد حيطه‌ي هنر مي‌شود ديگر وابسته به يک مملکت نيست. وابسته به رشد و شعور و نگاه آن فيلمساز است. حالا هر کسي نگاهش را به نوعي پيدا مي‌کند. يکي با ماندن در کشور خودش، يکي با گشتن دنيا و اين که دو نفر از اين چهار نفر از تهران مي‌آيند و دو نفر ديگر از نيويورک. چون نيويورک يکي از پايتخت‌هاي فرهنگي دنياي غرب است. ايران نيز به هرحال پس‌زمينه‌ فرهنگي يک فيلمساز ايراني‌ست وجالب است که چطور مي‌توانند هر دو از دو ديدگاه مختلف به يک نتيجه برسند.
او در پاسخ به سوال دويچه‌وله که " عباس کيارستمي و امير نادري فيلمسازهايي از يک نسل هستند که تقريبا فيلمسازي را با هم شروع کردند و حالا امسال در جشنواره‌ ونيز به هم مي‌رسند. فکر مي‌کنيد اين برخورد چطور خواهد بود"، گفت : راستش اين دو قبلا در فستيوال «تائورمينا» به هم رسيده بودند. برخورد خيلي جالبي بود، سال ها بود که همديگر را نديده بودند.
بابک کريمي به يک اتفاق با مزه هم اشاره کرد: صبحي که قرار بود فيلم «طعم گيلاس» نشان داده شود، ما همگي رسيديم جلوي سالن نمايش و ديديم که امير نادري با کيسه‌ پلاستيکي در دستش و چيز ديگري که معلوم نبود، آنجاست. در سالن نمايش گفت بچه‌ها بياييد برويم اتاق آپارات، من مي‌خواهم چيزي را آنجا کنترل کنم. همه به آنجا رفتيم و وقتي رسيديم بالا، نادري کيسه را باز کرد. مايع شيشه‌شويي، با يک کهنه در داخل کيسه بود. آمد و آينه‌ شيشه‌ اتاق پروداکشن را پاک کرد و گفت، ديروز اينجا فيلم من را نشان دادند و چون اينجا پر از گرد بود، من زجر کشيدم از اين که فيلمي را که دوسال رويش کار کرده‌ام اينطور نمايش دادند. نمي‌خواهم فيلم تو (کيارستمي) هم اينطوري شود. شيشه را پاک کرد و با همديگر رفتيم سالن سينما.


منبع خبر : ایلنا
جمعه,8 شهریور 1387 - 20:16:43

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


شنبه 9 شهريور 1387 - 4:32
0
موافقم مخالفم
 

بابا ... امیر نادری خیلی مردتر از اونه که فکرشو بکنیم

خدا کنه برگرده یا خدا کنه زمان برگرده که بتونیم شاهکاروشو داغ داغ رو پرده ببینیم

J.A.
يکشنبه 10 شهريور 1387 - 17:17
10
موافقم مخالفم
 

مرسی خیلی جالب بود.

باید بگم جای هنرمندای عزیز و بزرگی چون امیر نادری در ایران خیلی خالیه.

کاش اونقدر خوشبخت بودیم تا دوباره حضور بزرگانی چون نادری را در کنارمون حس کنیم..........اما.......افسوس.


چهارشنبه 3 مهر 1387 - 3:26
-3
موافقم مخالفم
 

مصاحبه کرد بالاخره:

http://radiozamaaneh.com/movie/2008/09

/amir_naderi.html

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.77770280838 seconds.