سينمای ما - گلايه‌ها و اظهارات تازه تهيه‌كننده «سنتوري» درباره مشكلاتي كه باعث عدم اكران عمومي فيلم شد / كاش مواردي را كه در متن «سنتوري» به نظرتان مشكوك مي‌رسيد با كارگردان مطرح مي‌‌كرديد ...
شنبه 17 بهمن 1388 - 18:43

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



گلايه‌ها و اظهارات تازه تهيه‌كننده «سنتوري» درباره مشكلاتي كه باعث عدم اكران عمومي فيلم شد
كاش مواردي را كه در متن «سنتوري» به نظرتان مشكوك مي‌رسيد با كارگردان مطرح مي‌‌كرديد ...
كاش مواردي را كه در متن «سنتوري» به نظرتان مشكوك مي‌رسيد با كارگردان مطرح مي‌‌كرديد ...


سينماي ما- تهيه‌كننده فيلم «سنتوري» پس از انتشار حكم ديوان عدالت اداري درباره اين فيلم و اطلاعيه معاونت سينمايي، با اظهار اين كه من همواره تابع ضوابط و قوانيم كشورم بوده‌ام و خواهم بود، انتقاداتي را مطرح كرد. فرامرز فرازمند در نامه‌اي درباره‌ جوابيه روابط عمومي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از حكم ديوان عدالت اداري درباره‌ فيلم «سنتوري» توضيح داده است.
بنا بر اين گزارش، در اين نامه، فرازمند نوشته است: همه كساني كه مرا مي‌شناسند، مي‌دانند كه يك فعال حوزه‌ي تجارت و توليد هستم و اساسا همين توليدي بودن هنر، مرا به اين حرفه محترم و زيبا و مانا وارد ساخت. با اين تفاوت كه محصول نهايي يك توليد سينمايي عرضه فكر و انديشه‌ و تقديم بي‌واسطه‌ و مستقيم آن فكر به جامعه، لذتي به مراتب بيشتر از ساير توليدات خشن و بي‌روح صنعتي دارد، زيرا كه سينما با روح انسان‌ها ارتباط دارد. از دل بر مي‌آيد و به ژرفاي قلوب انسان‌ها نفوذ مي‌كند و فرهنگ‌ساز است.
وي در بخشي از اين نامه كه با گلايه‌هايي نسبت به برخي سؤتفاهم‌ها همراه است، نوشته است: فيلم «سنتوري» با مجوز اداره كل نظارت و ارزشيابي آن معاونت، در بخش بين‌الملل جشنواره‌ فيلم فجر نمايش داده شد و همانند ديگر فيلم‌ها به جشنواره‌ها ارسال شد و پس از دريافت پروانه‌ نمايش، نسخه‌ي DVD آن را جهت جشنواره‌ها و دانشگاه‌هاي خارج كشور ارسال شد. اين موارد همه مستند هستند و مدارك آن موجود است. اينجانب همواره تابع ضوابط و قوانيم كشورم بوده‌ام و خواهم بود.
فرازمند همچنين با اشاره به نادرست بودن برخي گفته‌ها نوشته است:‌ سابقه‌ اينجانب به‌عنوان تهيه‌كننده آثاري چون «ليلا»، «درخت گلابي»، «ميكس» كه همگي از جشنواره مورد تاييد شما جوايز بسياري دريافت كرده است، نشان مي‌دهد كه تا چه اندازه درصدد پركردن حساب بانكي‌ام بوده‌ام ؟ كداميك از اين فيلم‌ها جنبه‌ تجارتي داشته‌اند؟ و سود حاصل از آنها چه مبلغ بوده است؟
شريك داريوش مهرجويي در فيلم‌هاي اخير وي، درباره حمايت‌هاي مالي مطروحه از فيلم «سنتوري» نوشته است: سازمان پيشگيري از مواد مخدر كه زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار دارد پس از خواندن فيلمنامه و تصويب متن آن، به اين فيلم وام داده است (كه البته 30 درصد آن را پرداخت كرده است) اين وام شامل موارد مشابه نيز شده وامتياز خاصي نسبت به اينجانب و يا آقاي مهرجويي محسوب نمي‌شود. اين خود ثابت مي‌كند كه متن فيلمنامه در دومرحله، هم در اداره كل نظرات و ارزشيابي و هم در سازمان پيشگيري از مواد مخدر تصويب شده و كنترل‌هاي لازمه نسبت به آن بيش از ديگر فيلمنامه‌ها به‌عمل آمده است.
وي نوشته است: همچنين پرداخت وام بنياد سينمايي فارابي به اين فيلم حكايت از ارزش فرهنگي آن دارد، چرا كه اگر جز اين بود به آن وام تعلق نمي‌گرفت.
فرازمند در بخش ديگري از نامه خود آورده است: ما موظفيم به‌عنوان تهيه‌كننده فيلمنامه‌اي را كه آن معاونت بعد از بررسي‌هاي مختلف درست تشخيص داده و مجوز داده است، به عنوان مجوز جمهوري اسلامي تلقي كنيم و با بهترين امكانات و عوامل سينما جلوي دوربين ببريم. حال اگر فيلم بد ساخته شده و يا قصوري در توليد و عوامل آن بوده، اين سهل‌انگاري بر‌عهده‌ ما است ولي اگر متن آن ايرادي دارد و اساس تفكرات شما را بهم ريخته است و تنش درحوزه‌ فرهنگ وهنر ايجاد كرده است، خسارت آن را نيز شما بايد بپردازيد.
وي در توضيح اين عقيده نوشته است: اگر قصوري بوده از سوي اداره كل نظارت و ارزشيابي و يا معاونت سينمايي صورت گرفته است شما كه به توليد فيلمي به كارگرداني، كارگردان ارزشمندي چون داريوش مهرجويي مساعدت كرده‌ايد وظيفه داشتيد تا فيلم را درحين توليد به دقت بررسي مي‌كرديد. در آن صورت مواردي كه به نظرتان مشكوك مي‌رسيد را با كارگردان مطرح مي‌ساختيد و مسلما به راه حلي مرضي الطرفين نائل مي‌گشتيد.
فرازمند در بخش پاياني نوشته خود، تاثير اقدام قانوني خود در طرح شكايت در ديوان عدالت اداري و نتيجه حاصل از آن در اعتباربخشيدن به روند اجراي عدالت در حوزه‌ قضايي را به مراتب بيشتر از چگونگي فعاليت «معاونت سينمايي» دانسته كه به‌خاطر بي‌دقتي دچار خطا شده است.
* توضيح عكس : مهرجويي، فرازمند و شريفي‌نيا همراه با ويم وندرس در جشنواره ارمنستان


منبع خبر : فارس
شنبه,12 مرداد 1387 - 19:16:44

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات


شنبه 12 مرداد 1387 - 21:3
1
موافقم مخالفم
 

santoori filmi bud ke mitavanest moji dar iran ijad konad

.............................................................

www.30nemaema.persianblog.ir

rasti be masoolane site cinemaema: shoma ke adat darid nazzarate mano pak konid inam rush namayesh nadid !


شنبه 12 مرداد 1387 - 22:49
-1
موافقم مخالفم
 

1 flme khobam ke misazan pakhsh nemikonan maskharast

رضا عليپور متعلم
يکشنبه 13 مرداد 1387 - 3:2
-2
موافقم مخالفم
 

- اختلافات فيمابين وزارت ارشاد و تهيه كنندگان و

سرمايه گذاران فيلم"سنتوري" هيچ ربطي به"ما تماشاگران عزيز و گرامي و محترم!" نداشته و ندارد. من همچنان و به سهم خود خواستار رفع توقيف از فيلم مزبور و ساير فيلم هاي در محاق و نمايش عمومي آنها در اسرع وقت بوده و هستم.

تشخيص ارزش و صلاحيت فيلم ها بي هيچ شك و ترديدي

فقط و فقط بر عهده ي تماشاگر خاص و عام است و بس.

رضا عليپور متعلم.

1387/5/13

SETAREH
يکشنبه 13 مرداد 1387 - 18:32
1
موافقم مخالفم
 

می تونم ب÷رسم چرا نظر منو نذاشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مگه چی گفته بوووودم!!!!!!!!!حق انتقاد نداریم...

متاسفم

e
يکشنبه 13 مرداد 1387 - 20:43
1
موافقم مخالفم
 

سنتوری = فیلم فارسی

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.15348601341 seconds.