سينمای ما - هنوز چیزی نشده... / جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد
چهارشنبه 14 بهمن 1388 - 2:20

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1334 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



هنوز چیزی نشده...
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد


سینمای ما - مدیر گروه معارف شبکه یک تلویزیون در شرایطی به «ضعف‌های عمده» مجموعه تلویزیونی که از شبکه تحت مدیریت او پخش می‌شود، انتقاد می‌کند که کارگردان سریال، دلایل خودش را در دفاع از مجموعه یوسف پیامبر (ع) دارد.
مدیر گروه معارف شبکه یک تلویزیون با اشاره به ضعف‌های عمده در پنج قسمت پخش‌شده مجموعه تلویزیونی "یوسف پیامبر" اعلام کرد بسیاری از ایرادها پیش از تولید به سازندگان گفته شده و این مجموعه در شکل فعلی نمی‌تواند پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان باشد.

حسین رحیم‌زاده درباره انتقادهای آیت‌الله سبحانی و برخی مورخان به مجموعه "یوسف پیامبر"  گفت: من هنگام نگارش فیلمنامه مدیر کل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های صدا و سیما بودم، اما فرج‌الله سلحشور برای فیلمنامه مجموعه رفت‌ و آمدی به مرکز پژوهش‌ها نداشت و تنها فیلمنامه از سوی دفتر رئیس وقت سازمان (دکتر لاریجانی) به مرکز ارسال شد.

وی ادامه داد: این مرکز هم مواردی را به صورت کلی به عنوان نقد فیلمنامه اعلام کرده و آقای سلحشور بعد از مطالعه گفته بود این ایرادها سه دسته هستند. یک دسته که اعمال می‌شود که متاسفانه در حال حاضر با پخش پنج قسمت چند ایراد اساسی وجود دارد که رفع نشده است. البته باید مجموعه به طور کامل پخش شود تا ببینیم چند درصد ایرادها رفع شده است.

مدیر گروه معارف شبکه یک گفت: به نظر او دسته دوم این بود که تحقیقات او بهتر است و در دسته سوم اعلام کرد الان فرصت نیست. در حال حاضر پنج قسمت پخش شده که از ضعف‌های عمده آن می‌توان زنان حضرت یعقوب را مثال زد که نباید اینگونه نشان داده می‌شد و مرکز پژوهش‌ها هم این مسئله را تذکر داده بود. البته نمی‌دانم این مورد در کدام دسته طبقه‌بندی می‌شود.

وی یادآور شد: به فضای حسادت فرزندان حضرت یعقوب هم نقد داشتیم، اما توجه نشد و در قسمت دیشب دیدیم آن حضرت، یوسف را بیشتر نوازش می‌کند تا دو فرزند دیگرش را. شب گذشته خواب حضرت یعقوب هم نشان داده شد که ایشان در خواب گرگ‌هایی را می‌بیند که در پی کودکی هستند، اما این خواب سندیت ندارد.

رحیم‌زاده اشاره کرد: ما این نکته را گفته بودیم که ضرورتی ندارد این خواب باشد و بهتر است به خواب حضرت یوسف که در قرآن آمده اکتفا شود. فکر نمی‌‌کنم این مجموعه با این شروعی که داشته بتواند پاسخگوی خیلی از پرسش‌های مخاطبان باشد. گرچه قضاوت کردن هنوز زود است و نباید به این فضا دامن زد. شاید اگر مجموعه جلوتر برود، ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی درباره اینکه چرا فیلمنامه "یوسف پیامبر" همزمان با کلید خوردن پروژه به مرکز پژوهش‌ها ارائه شد گفت: همیشه از سوی رئیس رسانه ملی و معاونان سیما چه در زمان دکتر لاریجانی و چه مهندس ضرغامی به سازندگان توصیه می‌شود در پروژه‌ها از همکاری مرکز نهایت استفاده را ببرند و با توجه به اینکه فیلمنامه زمان دکتر لاریجانی شکل گرفت، این توصیه‌ها شده بود.

مدیر کل پیشین خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی ادامه داد: ارسال فیلمنامه هم برای اطمینان خاطر بود تا متن مشکل نداشته باشد. البته باید بگویم آقای سلحشور وقتی هنوز شاکله فیلمنامه آماده نبود، جلسه‌ای با من داشت و من چند مرجع، مورخ و منبع به او معرفی کردم و وی درباره فضای فرهنگی و فراعنه مصر صحبت‌هایی کرد که من گفتم بهتر است منابع اسلامی باشد.

رحیم‌زاده درباره اینکه با توجه به بودجه "یوسف پیامبر" آیا نباید تحقیقات جدیتر گرفته می‌شد به مهر گفت: اهمیت تحقیقات پروژه در دوره ریاست قبلی و فعلی سازمان مشهود است و حتی من شاهد بودم مهندس ضرغامی با صاحبنظران جلسه دارند و دکتر لاریجانی هم این کار را می‌کرد. بودجه تحقیقات برای این سریال‌ها هم قابل توجه است و در این باره سازمان ضعف نداشته است.

وی خاطرنشان ساخت: بارها معاون سیما را دیده‌ام که جلسه‌هایی با مراجع و بزرگان همراه با سازندگان اثر داشته، اما گروه باید نهایت تلاش خود را بکند و سلحشور می‌بایست از فرصت‌ها استفاده می‌کرد. صدا و سیما به لحاظ تحقیقات، زمان و بودجه برای "یوسف پیامبر" کم نگذاشت و چهار سال برای نگارش صبر کرد. من شهادت می‌دهم سازمان تلاش‌های زیادی در این باره داشت و خیلی حساس بود.

مدیر گروه معارف شبکه یک درباره اینکه چرا صدا و سیما بر نگارش مجموعه نظارت نداشته گفت: در این مورد سازمان کم نگذاشته و همیشه این مسئله پیگیری شده و مورد تاکید بوده، اما گروه سازنده نتوانسته از فرصت‌ها استفاده کند و آقای سلحشور احساس کرده تحقیقاتش کامل است. البته برخی مواقع پیش می‌آید سازنده به محققان حوزه و دانشگاه مراجعه کرده، اما آنها دست او را نگرفته‌اند.

مدیر کل پیشین خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی گفت: فیلمنامه مجموعه دوره ریاست آقای خسروی بر مرکز سیمافیلم نوشته شد و باید صحبت‌های وی و آقای رضابالا معاون فرهنگی او را هم شنید و اینکه آنها تا چه حد با سلحشور برای فیلمنامه "یوسف پیامبر" صحبت کرده‌اند. من پیشنهاد می‌کنم حتماً با رضابالا در این باره صحبت کنید، اما سازمان برای مجموعه بسیار تلاش کرد.

به گزارش مهر، رحیم‌زاده در پایان درباره اینکه آیا نباید آن زمان مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما بر فیلمنامه "یوسف پیامبر" نظارت می‌کرد گفت: همانطور که گفتم باید این همکاری تنگاتنگ بود، اما نظارت اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر این مرکز مسئولیت اجرایی ندارد و نمی‌توانست در این باره دخالت کند.

از طرف دیگر کارگردان مجموعه تلویزیونی "یوسف پیامبر" بخش عمده ایرادهای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما را به فیلمنامه مجموعه بی‌اساس یا نظر شخصی دانست و منبع تحقیقات خود را المیزان و تفاسیر شیعه عنوان کرد.

فرج‌الله سلحشور درباره انتقادهای مرکز پژوهش اسلامی صدا و سیما به "یوسف پیامبر" به خبرنگار مهر گفت: من نمی‌دانم چرا همه دنبال ایرادهای یوسف هستند و این برای من سئوال است که چرا خبرگزاری‌ها در پی اشکال‌های مجموعه و یافتن افرادی هستند که از آنها سئوال خود را بپرسند. آیا "یوسف پیامبر" محسناتی ندارد و مردم از آن استقبال نکرده‌اند؟

وی درباره انتقاد مرکز پژوهش‌ها مبنی بر سندیت نداشتن خواب حضرت یعقوب و انتقاد آیت‌الله سبحانی به مجموعه گفت: آیت‌الله سبحانی این مسئله را رد نکردند، بلکه گفتند بهتر بود مسئله زنان یعقوب مطرح نمی‌شد. من هم دوست داشتم قصه‌ای را می‌ساختم که در کارهای تاریخی دیگر همچون امام حسن (ع) و امام رضا (ع) آمده است.

کارگردان و تهیه‌کننده "یوسف پیامبر" ادامه داد: کسانی که این مسائل را مطرح کرده‌اند اگر مطالعه کرده بودند نمی‌گفتند این خواب سندیت ندارد. در قرآن یک‌هزارم ماجراهای یوسف نیامده و تنها منبع ما قرآن نبود. من حاضرم ایرادها را با سند در مطبوعات درج کنم تا مردم خود قضاوت کنند ایرادها تا چه حد باربط یا بی‌ربط بوده است.

وی درباره اینکه تا چه حد در رفع ایرادها کوشیده گفت: اغلب ایرادها اساسی نبود یا نظر شخصی بود. مثلاً عنوان کرده بودند به نظر شما بهتر نیست اینجا این مسئله اینطور بیان شود. یا گفته بودند این مطلب عنوان شده سندیت دارد یا نه. وقتی شما نمی‌دانید کدام سند است و کدام نیست پس چطور اظهار نظر می‌کنید؟ در مجموع بخش ناچیز ایرادها درست بود که من آن را اعمال کردم.

سلحشور ادامه داد: تحقیقات این مجموعه مطابق با نظر المیزان و تفاسیر شیعی بوده که خیلی بیشتر از رحیم‌زاده می‌دانند. همچنین از نظر استادانی چون حبیب‌الله عسگراولادی و پرورش بهره بردیم. از سوی دیگر آیت‌الله سبحانی سر پروژه "ملک سلیمان" با دوستان صحبت کردند و اشاره‌ای هم به یوسف داشتند، اما رد نکردند که آن زمان حضرت یعقوب با دو خواهر ازدواج کرده بود.

این کارگردان سینما و تلویزیون اشاره کرد: بلکه ایشان گفته بودند بهتر بود این مسئله مطرح نمی‌شد، در حالی که به دلیل نگفتن هم اشاره نشده بود. از سوی دیگر اسرائیلیات یعنی تحریف‌ها، اما ما بر اساس مستندات مجموعه تلویزیونی "یوسف پیامبر" را ساختیم و منابع تحقیق ما هم معتبر است.

وی در پایان گفت: ای کاش کسانی که الان احساس تکلیف می‌کنند با یک اثر مذهبی اینطور خصمانه برخورد کنند، تکلیف و تعهد خود را در این 30 سال در مورد هزاران فیلم ضداسلامی و ضداخلاقی که از سینما و تلویزیون ساخته و پخش شد، می‌دانستند و واکنش نشان می‌دادند.


منبع خبر : مهر
یكشنبه,6 مرداد 1387 - 5:43:42

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


يکشنبه 6 مرداد 1387 - 7:20
-1
موافقم مخالفم
 

کاش مجموعه به لحاظ فنی و تکنیکی ایرادی نمی داشت با این بودجه آیا می بایست یک سریال متوسط ساخته می شد؟ متاسفم

مسعود
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 9:53
-2
موافقم مخالفم
 

من در مورد داستان نظری ندارم ، چون همیشه نظرات مختلفی هست و همه مثل هم فکر نمی کنند ولی فیم اصلا نمی تواند تقدس یعقوب واهل بیت یک پیامبر را نشان دهد و بیشتر شبیه به یک خانواده دهاتی فلک زده اند.و خود فیلم که بهترین داستان قران را دارد از لحاظ هنری بسیار ضعیف است و فکر میکنم این اندک مخاطب آن به خاطر عشق به داستان و سرنوشت یوسف پیامبر می باشد.

امید
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 10:7
0
موافقم مخالفم
 

سریال واقعا ضعیف و غیر واقعی است و عجیبه اینهمه وقت براش تلف کرده اند... ضمنا کارگردان دیگری که در کارهای تاریخی مهارت داشت باید این کار را تولید می کرد... آقای سلحشور هم با این منطقی که دارند و از خود دفاع می کنند در واقع سفسطه می کنند...در کارهای تاریخی نیاز به دقت هست و همه اهل فکر و قلم روی موضوع حساس می شوند.

ریحانه
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 11:30
-1
موافقم مخالفم
 

فیلم را به هیچ عنوان خوب نساخته اند حضرت یعقوب مانند یک انسان معمولی است فیلمنامه اصلا قوی نیست اینکه 4 سال وقت برده دلیلی ندارد باید به گروه بزرگی از نویسندگان سپرده میشد هر تلاشی که ثمر بخش نیست باید به گروه حرفه ای کار را می دادند اینکه مخاطب دارد به دلیل داستان ان است نه خود سریال و سریالهای مذهبی معمولا مخاطب زیادی داشته اند

سارا دهدار
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 14:53
0
موافقم مخالفم
 

اقای سلحشور! قبول بفرمایید تنها با نیات خوب نمیتوان موفق بود و مذهبی بودن یک سریال دلیل نمیشود با وجود ضعف های بسیار عمده و اشکاری که دارد باز هم به شکل مهربانانه و احتمالا چاپلوسانه با ان برخورد شود آقای محترم سریالتان بسیار ضعیف سطحی و نازل است حیف از نام زیبای حضرت یوسف و حیف ار میلیلردها تومان بیت المال که صرف ساخت چنین اثری شده(بیت المال هم مقوله ای مربوط به دین مان است) چه اصراری داشتید فیلمنامه رو خودتون بنویسید؟!!!میبینید چه کار ضعیفی از آب در اومده؟ جملات پیش پا افتاده و سطحی که به ذهن بچه ها موقع نوشتن انشا هم میرسه! دیالوگهای دم دستی و ابکی و هندی وار بازیگری زیباتر برای نقش یا بهتر بگم نقشهای یوسف(ع) پیدا نکردید واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! کاش دست کم به پسرکی که نقش نوجوانی حضرت رو بازی میکند میگفتید کمی از اضافه وزنش کم کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نقش کودکی هم که ................بگذریم چون این خانه از پای بست............................. ولی جدا این تبدیل به یکی از بزرگترین سوالات زندگیم شده در تمام ایران(با توجه به این موضوع که ما خوشبختانه نژاد زیبایی هستیم )فردی لایق تر به لحاظ چهره برای ایفای نقش حضرت یوسف زیباترین فرستاده ی خدا(لابد با توجه به تحقیقات چند ساله تون در مورد ایشان این موضوع رو میدونید!)وجود نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه واقعا پیدا این آقا با اون آرایش غلیظ(نه یک گریم ناپیدا) روی صورتشون هم حتی زیبا به نظر نمیرسند متاسفانه! صدای نامناسبی هم دارند باز هم متاسفانه آقای شلحشور داستانگویی صرف و بی خلاقیت با سریال سازی هنرمندانه و هوشمندانه خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی تفاوت دارد درست مثل تفاوت سریال قبلی شما مردان انجلس و مثلا اثر هنری زیبای آقای میر باقری امام علی سریال قبلی شما طوری بود که برای رده ی سنی زیر 13 سال مناسب بود داستان خطی بسیار ساده و بدون پیچش و اوج و فرود و نگره های هنری شما البته به کار سینمای رشد و اطلاعات مذهبی بچه ها میخورد اما هرگز تاکید میکنم هرگز یک اثر هنری محسوب نمیشد آقای سلحشور باید قبول کنید حد توانایی هر شخص مرزی دارد مرزهای توانایی تجربه و دانش خود را بشناسید این بسیار مطلوبتر از ان است که با داشتن تنها و تنها نیتی خوب دست به کاری فراتر از حد توانتان بزنید و خب نا موفق هم بشوید متاسفانه! برایتان در عرصه های هماهنگ با توانایی هایتان آرزوی موفقیت میکنم شک ندارم این کامنت تایید نمیشه اما دست کم میدونم یک نفر میخونه و بعد تایید نمیکنه همین هم خوبه!!

ثمين مهرزاد
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 15:5
-1
موافقم مخالفم
 

به نظر من اين فيلم عاليه حالا هر كي هر چي مي خواد بگه از همين جا هم از تمامي عوامل مخصوصا آقاي سلحشور و بازيگران اين مجموعه كمال تشكر رو دارم

عليرضا
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 18:13
1
موافقم مخالفم
 

متاسفانه علي رغم اينكه زحمات آقاي سلحشور قابل تقدير است، ولي بايد اذعان كرد كه اين سريال حالا اگر مسائل محتوايي و مورد اشاره در اين خبر را كنار بگذاريم، بلكه از حيث ساختاري هم در سطح خوبي نيست و تا حدودي بودجه ي بيت المال را به هدر داده است! در كل آقاي سلحشور به عقيده ي بنده هيچ گاه كارگردان خوبي نبوده و مشكل....

در ضمن، ايشون متاسفانه عادت بدي دارند كه مدام به تمام فيلم ها و بازيگران توهين مي كنند و جايي نديدم كه ايشون نروند بالاي منبر و ديگران را نصيحت ديني نكنند و خود را نمونه ي بارز يك فرد متعهد و مسلمان ندانند! آخه بگذار كه ديگران ازتان تعريف كنند. نه انقدر متكبرانه از خودت تعريف كني و مدام هي ديگران را مورد پيام اخلاقي قرار دهي! مگر كي هستي؟ چه كسي اين حق را به تو داده؟!

بند آخر پاسخ ايشون رو بخوانيد؛ هزاران فيلم ضد اخلاقي و ضد اسلامي، از تلويزيون و سينما پخش شده! عملا ايشون بخش بزرگي از فيلمسازان ما را، سازندگان فيلمهاي ضد اخلاقي و ضد اسلامي مي داند!!!

باز هم ضمن احترام به زحمات ايشون، خوشحالم كه فردي با چنين رفتار و تفكرات ناپسند و مسمومي، در سينما فعاليت نمي كند و فعاليتش هم در تلويزيون محدود است!

علی سینما
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 20:56
-2
موافقم مخالفم
 

آقای سلحشور

سریالت افتضاحه

این همه بودجه را هدر دادی...

حالا ببین استادت داوود میر باقری چی می سازه؟

معلوم نیست چه جوری با چه رانتی، پارتی این همه بودجه را به دست آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مريم
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 21:41
2
موافقم مخالفم
 

شديدا با اين پاراگراف آخر موافقم

سريال به اين خوبي فقط يه ايراد داره اونم اينه كه مسائل سياسي توش خيلي تابلو گنجانده شده

راستي چرا اينقدر به مسئله ي ازدواج حضرت يعقوب با دو خواهر زووم شده ؟؟؟؟؟؟؟/

اون موقع حتما مشكلي نداشته وبه نظر من هم مردم اينو به خوبي درك ميكنن

فیروزه
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 23:40
1
موافقم مخالفم
 

ایرانیها فقط منتظرند یه فیلم پخش بشه ایراد بگیرند به نظر من فیلم خیلی خوبیه اگه خودشون بلد بودند می ساختند دیگه؟

فريد ميرخاني
يکشنبه 6 مرداد 1387 - 23:54
1
موافقم مخالفم
 

جناب سلحشور اي كاش ديالوگها را كمي بهتر مي نوشتند ...

كتابي حرف زدن ربطي به فيلم ديني يا كتب معتبر اسلامي فكر نمي كنم داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علیرضا
دوشنبه 7 مرداد 1387 - 16:57
-1
موافقم مخالفم
 

حقیقتا سریال بد و ضعیف و نازل و .....شده

اون پسره که نقش جوونیه حضرت یوسف رو بازی میکنه چرا اونقدر بی ریخته؟

ما یه چیزهای دیگه شنیده بودیم و این سریال یه چیز دیگه اس


دوشنبه 7 مرداد 1387 - 23:2
0
موافقم مخالفم
 

AZ AVAL HAMMALOM BOD IN ERIYAL CHIZE BEDARD KHORI AZ AB DAR NEMIAYAD

IN SERIYAL BA BODJEEI MOADEL 6 (BEBAKHSHID MAN BALAD NISTAM NOGHTEHAYASH MILYARD RA BEGOZARAM LA JARAM MINEVISAM!)TOMAN SAKHTE SHOD, VA DAR 40 GHESMAT MALOM AST KE DAR AN AB BAZ KARDE AND

ON MOGHE MIGOYAND DAR MASRAF AB SARFE JOEI KONID! KHODETAN GHEZAVAT KONI BEUTOK MAL RA!BYE.


سه‌شنبه 8 مرداد 1387 - 16:46
2
موافقم مخالفم
 

اين سريال كاملا صادقانه ساخته شده...متاسفانه بعضيا نميتونن يا نميخوان اينو ببينن


چهارشنبه 9 مرداد 1387 - 22:48
-1
موافقم مخالفم
 

انتخاب بازیگرای فیلم افتضاحه

ارغوان
پنجشنبه 10 مرداد 1387 - 18:54
0
موافقم مخالفم
 

من يه قسمت الي دو قسمتش رو ديدم و با داستان فيلم كاري ندارم ولي توي تبليغ هاش كه نگاه مي كردم اصلا كاراكتر حضرت يوسف زيبا نبود من شنيده بودم اون حضرت انقدر زيبا بودن كه هر كس مي ديدشون مات مي شد ولي بازيگراي اين سريال بيخود مات ميشن چون به هيچ وجه زيبا نيست بايد يكي ديگه رو انتخاب مي كردن هم بزرگياش هم بچگي هاش از نظر من برادر كوچيكشه كيه همش باهاشه اون مو فرفريه خيلي خيلي خيلي زيبا تر از كاراكتر بچگي هاي حضرت يوسف هست انتخاب كاراكتراي حضرت يوسف اصلا جالب نيست

افسانه
جمعه 11 مرداد 1387 - 2:27
-1
موافقم مخالفم
 

سلام اقای سلحشور جا داره تشکر کنم از سریالتون ولی واقعا اشکالاته بزرگی توی اینکار هستش!

اولیش: انتخاب بازیگر نقش حضرت یوسف (در جوانی)! آخه چرا اینقدر زشت؟؟؟؟؟تا جایی که همه میدونیم حضرت یوسف چهره ی خیلی ملکوتی و زیباتری داشته اند!!!!در انتخاب بازیگر اشتباه کردید...بازیگری با قدی کوتاه و چهره ای عادی؟؟؟؟؟!!!!!!

با اینکه امروزه تلوزیون ایران دارای بازیگران مرد خوشچهره و توانا تری مثل آقای (حامد کمیلی) که مطمئنا برای اینکار فوق العاده بودند باز شما شخص دیگری رو انتخاب کردید...آیا وجود چهره ای غریبه و ناآشنا برای مخاطب تا این اندازه مهم بوده؟؟؟؟

دوم: واقعا اینطور فکر میکنید که حضرت یعقوب تا این اندازه سرد و بی تفاوت بوده است؟؟؟؟

آیا بهتر نبود برای تقش یوسف (نوجوانی) از بازیگر بهتر و تواناتری استفاده میکردید؟؟؟طوری که گاهی در میان دیالوگهای سنگین خود را گم نکند و تپق نزند؟؟؟؟؟

چرا اینقدر مطالب را کش میدهید؟؟؟؟ با اینکه مردم ایران تا حدودی از این جزئیات آگاهند...

بازهم میگویم::::::: شما در انتخاب بازیگر بزرگترین اشتباهها را کردید!!!!!

همین و بس

خدانگهدار

رضا
جمعه 11 مرداد 1387 - 3:44
0
موافقم مخالفم
 

واقعا براتون متاسفم كه كامنت منرو كه سراسر واقعيت بود نذاشتين!!!!!!!!! واقعا متاسفم.هم براي شما هم براي خودم كه بي جهت وقت عزيزمو با نظر دادن تلف كردم.............

حسین مقیسه
شنبه 12 مرداد 1387 - 2:39
1
موافقم مخالفم
 

خدا را شکر که چنین پروژه ای را یک انسان متعهد،ارزشی و حرفه ای دست گرفت و به سرانجام رساند.

آقای سلحشور امیدوارم شبه انقادهای افرادی که بیرون گود نشسته اند و از قضا بعضی از آنها هم اصلا توانایی درک و عمل به چنین کارهایی ندارند خستگی این کار عظیم را بر جان گرامیتان نگذاشته باشد.هرچند میدانم که کار برای اولیای خدا خود انرژی زاست و کسی که در این راه قدم برمیدارد ، سختی انجام و سرانجامش بسیار پرحلاوت و شیرین است.

شما نمونه بارز انسانی هستید که از از نعمت هایی که خداوند در اختیارتان گذاشته است در راه درست و به صورت صحیح استفاده می کنید.

واقعا خسته نباشید و خداوند روزیتان را روزافزون نماید.


شنبه 12 مرداد 1387 - 10:12
0
موافقم مخالفم
 

عزيز دلم موقعي كه اين سريالو ميساختن حامد كميلي تو مهدكودك بوده در ضمن كم مونده بود فقط اونو وردارن بذارن جاي يوسف پيامبر با اون ابروهاش

محمد
شنبه 12 مرداد 1387 - 20:23
1
موافقم مخالفم
 

از جناب صلحشور با این همه حمایتی که از ایشان میشود و با توجه به این همه میدانی که به ایشان تعلق دارد و خصوصا پس از اینهمه کارهای مشابه که کرده بود حداقل انتظاری که میشد داشت این است که بجای غرق شدن در رقم دستمزدشان برای: نویسندگی ، تحقیق ، کارگردانی ، تهیه کنندگی و شاید تدوین هم. که با در نظر گرفتن بودجه ی 7000000000 تومان ، حتما رقم قابل توجهی هم هست. کمی هم به فکر آن تعهدی میبود ،که تنها دلیل ارتزاق ایشان از جیب ملت مسلمان در این سالها بوده. وقتی صحبت از پول میشود آن هم با این ارقام ، واقعا مرد میدان میخواهد که از وسوسه های مشابه آقا فرج جان سالم به در برد.

بنده ی خدا
سه‌شنبه 22 مرداد 1387 - 19:49
1
موافقم مخالفم
 

خانم سارا دهدار به نظر من شما فقط نقاط ضعف را می بینید گرچه من عقیده دارم نقاط ضعف ان چنانی در این کار وجود ندارد در ثانی سلیقه ها در مورد زیبایی یک نفر متفاوت است و اقای سلحشور نمی توانستند نظر تمام مردم را در مورد بازیگر نقش حضرت یوسف جویا شوند این مهم است که از این سریال درس هایی مثل صبر و توکل به خدا بیاموزیم

من نمی دانم چرا همه به این بودجه ای که خرج شده نگاه می کنند به تلاش و زحمتی که پنج سال کشیده شده نگاه نمیکنند

راستی سارا خانم بهتره یه نگاهی به فیلم سینمایی حضرت ابراهیم بکنید تا ببینید فیلم ضعیف چه فیلمیه

مهناز
جمعه 25 مرداد 1387 - 12:54
1
موافقم مخالفم
 

اقای سلحشور ولایت عشق کجا وسریال شما کجا ای کاش کمی از اقای فخیم زاده یاد بگیرید

احمد
دوشنبه 18 شهريور 1387 - 13:11
1
موافقم مخالفم
 

به نظر من سریال خیلی عالیه مخصوصا در انتخاب بازیگران حرف دیگران رو گوش نکنید که می گن سریاله افتضاحیه/از آقای سلحشور هم به خاطر کارگردانی بسیار خوب تشکر می کنم

محمد
شنبه 23 شهريور 1387 - 0:44
-1
موافقم مخالفم
 

به نام یکتا

سلیقه و نظر با استدلال عقلی و حقیقی تفاوت بسیاری دارد

دوستان خوبم

این نظرات اکثرا پایه منطقی ندارد و صرفا سلیقه است

چرا که بسیاری از دوستان دلیل های کاملا غیر واقعی به کار میبندند از جمله رانت و پارتی که خود نوعی تهمت است

چشمانمان را باز کنیم و ببینیم آیا در این فقر کارهای ارزشی و تاریخی این سریال هیچ جایگاهی ندارد؟

به فرض مثال آقای میر باقری پدر تاریخی سازان ایران

آیا در حضور ایشان کسی حتی با وجود توانایی نباید عرض وجود کند؟

این چه دلیل و منطقی است؟

به عقیده بنده که خود سابقه درس و تجربی هنر و فیلمسازی را دارم همینکه در این برهه و با این تبلیغات همه جانبه دشمن ایشان جسارت انجام این کار را با زحمت 5 ساله به خرج دادند جای شکر دارد

ضمنا دوستان منطقیه من بدانند که ممکن است گاهی عده ای به بهانه دلسوزی، قصد تخریب نظام و شخص خاصی را داشته باشند و از این روست که ما باید مراقب این کنش ها باشیم

یا علی

سولماز
يکشنبه 7 مهر 1387 - 12:20
-1
موافقم مخالفم
 

آقاي سلحشور واقعا بهتون تبريك مي گم ... يوسف پيامبر جذاب ترين و دلچسب ترين و زيباترين و در نوع خود باكيفيت ترين سريالي بود كه من ديدم و منحصر به فرد ترين سريال مذهبي ، من در مورد نظرهاي ديگه نمي دونم چي بگم اما فقط مي تونم با اطمينان بنويسم هركسي صاحب نظر و هنر نيست و در آن حد نيست كه بخواد در مورد يك كار هنري بزرگ نظر بده و هركسي در چارچوب هويت و سليقه شخصي خودش كه در حد خودش هست چيزي مي گه و در اصل فقط هم مي خوان چيزي گفته باشن حتي خودشون هم معني نظرهايي كه مي گن و نمي دونن فقط مي خوان به اصطلاح سازمخالفي بزنن تا به قولي بگن كه مثلا خيلي بيشتر مي دونن اما درست برعكسش هست ... من هم اول از ديدگاه سليقه كاملا شخصي خودم مي گم كه انخاب بازيگرها ي حضرت يوسف عالي بود اما اگه از نظر خيلي ها بايد خيلي چهره ها واقعي تر نشون مي داد من با پوزش بايد بگم كه بايد خود حضرت يوسف و از بهشت مي آوردند تانقش هاش و بازي كنه .... يا ده سالي وقت مي ذاشتند تا دور دنيا رو مي گشتند تا يك چهره كاملا استثنائي پيدا كنن ... ديالوگ هاي سريال هم جذاب و دلنشين بود وخلاصه جزئيات سريال هنرمندانه و عالي بود .... اينهايي كه نوشتم از نظر شخصي خودم و در حد خودم بود كه ممكنه مثه نظرهاي ديگه در حد يك حرف ويك نظر ساده و سليقه اي باشه ...

اما از ديدگاه هنري با اجازه همه هنرمندها و از آنجا كه دستي در هنردارم مي تونم با اطمينان و جرئت بنويسم كه انخاب بازيگرها از نظر زيبايي چهره و نوع گفتن ديالوگ خيلي استثنايي و جذاب بود و واقعا هنرمندانه ايفاي نقش مي كردندحتي بعضي وقتها آنقدر مجذوب نقش كودكي و نوجواني يوسف مي شديم كه مطمئن مي شديم آن دونقش مخصوص و منحصر به فرد دوبازيگر عزيز بود و حتي نقش جواني يوسف هم زيبا و باوقار متانت خاصي هنرنمايي ميكنن و نقش زليخا هم كه زيباترين بازيگر ايران هست اين نقش و زيبا ايفا كردند .... هميشه بعد از يك زيبايي زيباتر هم هست تا بينهايت پس نميشه كه آخرين نفر زيبايي رو پيدا كرد براي يك سريال و واقعا نمي دونم بيننده ها چه انتظاري بيش از حد زيادي دارن براي هرقسمتي كه به قول خودشون منتقد سرسخت بودند

اما در كل هيچ وقت اين سريال و بازيگرهاش فراموش نميشه و حتي و من خودم شخصا دوست داشتم به تك تك هنرمندهاي سريال و نوسنده و كارگردان عزيز هديه اي مي دادم به نشونه تشكر فراوان از اين همه هنر و هنرنمايي اما تنها چيز ناقابلي كه مي تونم هديه يه خسته نباشيد هنري به همه هنرمندهاي اين سريال از جمله نويسنده و كارگردان عزيز كشور ما كه تكرارنشدني هستند... بدرود...

مختار
دوشنبه 8 مهر 1387 - 7:36
0
موافقم مخالفم
 

حضرت يوسف خوش چهره ترين و زيباترين بشري است كه خداوند خلق كرده و درست كه به زيبائي او نمي توان كسي را يافت ولي ميشد با توجه به بضاعت سينماي ايران اشخاصي مثل محمد رضا گلزار يا به قول يكي از دوستان آقاي حامد كميلي را براي ايفاي اين نقش انتخاب نمود . بنده فكر ميكنم اگر يك جوان خوش سيماتر بجاي اين هنر پيشه انتخاب ميشد از نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تمام مقدسات به خطر مي افتاد . بهتر نيست بجاي اينكه مصلحت انديشي نمائيم واقع گرا باشيم ؟ اگر قرار است مجموعه اي با اين هزينه گزاف ساخته شود حداقل كاري كنيم كه كوچك و بزرگ و مرد و زن براحتي نتوانند از آن ايراد بگيرند و يا اگر كشورهاي ديگر اين سريال را در ماهواره ديدند ايران را مسخره نكنند. بنده با كمال احترامي كه براي آقاي سلحشور قائلم ولي معتقدم ايشان در سينما و تلويزيون ايران نقشي مشابه آقاي مايلي كهن در فوتبال ايران را بازي ميكنند . هر چند دست اندر كاران سينما و تلويزيون اهميتي به نظر مردم و انتظارات بينندگان نمي دهند بايد قبول كرد در اين سي سال هر چه خواستند ( به مصلحت انديشي ) به خورد بيننده سينما و تلويزيون دادند . شاد باشيد.

فرزان م ن
پنجشنبه 18 مهر 1387 - 23:35
0
موافقم مخالفم
 

میدونی اونجای که حضرت یوسف از نوجوانی به جوانی میرسه یعنی10 الی11 سال بزرگتر میشه همه عین 10 سال پیش ماندن وپیر نشدن ولی خود حضرت یوسف بزرگ شده هونیفر حدود 70 سال پیرتر شده و عزیز مصر هم ریش بزیهاش سفید شده حتی اون کسی که به حضرت یوسف دفاع از خود را یاد می داد هم هیچ تغییری نکرده میدونی چرا به این اشاره کردم چون او در حال مبارزه با حضرت یوسف درنوجوانی بود و یک دفعه فیلم به 10 سال بعد یعنی جوانی حضرت یوسف رفت و او هیچ تغییری نکرد

حسین جعفری
جمعه 19 مهر 1387 - 16:56
-1
موافقم مخالفم
 

بازیگر حضرت یوسف خیلی عالی بازی می کنه رودست خشگلیشم کسی نیومده

شهرام راد
دوشنبه 29 مهر 1387 - 10:31
-1
موافقم مخالفم
 

به نظر من سریال زیبا آموزنده و حاوی نکات برجسته و روشنی است که ذهن هر بیننده را مجذوب کرده و او را به عمق مطلب برده و به او این را می رساند که خداوند بزرگ چطور میتواند پایان تمام شبهای سیاه و ظلمانی را به خورشید درخشان و روشن برساند.

از همه کسانیکه در ساخت این مجموعه زیبا زحمت کشیده اند با تمام وجود قدردانی و اظهار سپاس میکنم.

زهره
چهارشنبه 8 آبان 1387 - 12:26
0
موافقم مخالفم
 

سریال بسیار قشنگیه ممنون نمیدونم چرا بعضیا قدرشو نمی دونن فقط اسم بازیگر بزرگی یوسف چیه

نوجوان
شنبه 11 آبان 1387 - 10:16
0
موافقم مخالفم
 

از سريال ريباتون ممنون واقعاً جذاب و ديدنيه از بازيگر نقش حضرت يوسف هم كه اسم ايشان را نمودم متشكرم ديالوگها را خيلي خوب ادا مي كنند همچين از ساير بازيگران و دست اندركاران سريال سپاسگزارم .

غنچه
چهارشنبه 15 آبان 1387 - 18:9
0
موافقم مخالفم
 

بله منم واقعا نظرات رو که میخونم خنده م میگیره چون بعضی ها فقط بعد از پخش اولین قسمت از سریال شروع به انتقاد کردن و بعضی ها هم که از روی تبلیغاتش در مورد فیلم اظهار نظر کردن واقعا امیدوارم اقای سلحشور و سایر دست اندر کارا این نظرات رو نخونن وگرنه خستگی کار به تنشون میمونه من نمیدونم همه چرا انقدر حرص پول خرج شده واسه ساخت سریالو میخورن 3 یا 4 میلیارد واقعا در مقابل این سریال زیبا منطقیه در مورد بازیگرها هم کم لطفی میکنید درسته که از سوپر استارهای مطرح سینما و تلویزیون نیستن اما نقش محوله رو به خوبی ایفا میکننن مخصوصا مصطفی زمانی بازیگر نقش جوانی یوسف که کلی ایراد ازش گرفتن در حالی که واقعا زیباست و جانشین بهتری هم براش وجود نداره کتایون ریاحی هم که بحثش جداست و کسی در توانایی های او شکی نداره البته از نظر سنی واسه این نقش زیاد مناسب نبودن ولی با توجه به اینکه همچنان زیباترین بازیگر زن ایران هستن بهترین گزینه بودن

باز هم متشکرم و مخصوصا برای اقای زمانی ارزوی موفقیت هر چه بیشتر در کارهای بعدیشونو دارم

نيما
چهارشنبه 13 آذر 1387 - 13:14
0
موافقم مخالفم
 

با تشكر از زحمات آقاي سلحشور و همكارانشون كه زحمت زيادي براي فضا سازي و گريم عالي كشيد فضا سازي اين فيلم مانند مردان آنجلس خيلي خوب بود . درك زمان وقوع داستان چيزي نيست كه هر كارگرداني از عهده آن برايد مانند فيلم امام حسن كه فضا و كريم هاي رومي داشتند به جاي عربي و امام حسن در فيلم سازي هم مظلوم بود. بايد توجه داشت كه زيبايي را بايد در عصروقوع داستان بررسي كرد در آن زمان بين مردان موجود و نشان داده شده در فيلم زيبايي يوسف مثال زدني يود اين زيبايي را بايد در همان زمان و در مقايسه با ديگر مردان آن روزگار در نظر گرفت نه اينكه با پسران امروزي كه شايد زيباتر از يوسف پيامبر واقعي بوده اند انجام داد ولي بازيگر دوره نوجواني ايشان قطعا مي توانست بهتر انتخاب گردد .كودكاني كه بدون آرايش زيبايي و معصوميت داشته باشند زياد است . در ديالو گ ها هم بايد بيشتر دقت مي شد چون ما ديا لوگهاي فيلم امام علي را شنيده ايم باور داريم مي توان فيلم تاريخي را با متن قويتر بسازيم نا گفته نماند اگر اين فيلم را آقاي مير باقري مي ساختند شايد خيلي اشكالات ديگر از قبيل فضا سازي مصنوعي و گريم هاي نامربوط و اشكالات ديگر در ظاهر مي يافتيم و باور پذيري كل فيلم زير سوال مي رفت .به هرحال اينكه آقاي سلحشور در متن فيلم نامه بايد تلاش بيشتري مي كردند واضح است . باز هم از همه عوامل زحمت كش فيلم تشكر مي كنم .


شنبه 7 دي 1387 - 20:3
0
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

عالی بود

فقط توصیه ای که به مصطفی زمانی دارم اینه که همیشه تو فیلم های بعدیش مثل همین یوزارسیف باشه چون ما ایشونو همینجوری شناختیم پس باید سعی کنه ذهنیت ما رو نسبت به حضرت یوسف واقعی و خودش عوض نکنه منظورم مثل بازیگر نقش حضرت مریم نباشه که ما تو اون فیلم خیلی ازش خوشمون میومد ولی کم کم که فیلمای بعدیشو دیدیم خیلی متاسف شدیم و اون ذهنیت ما رو هم نسبت به خودش وهم نسبت به حضرت مریم واقعی خراب کرد فکر میکردیم واقعا همون جوریه که تو اون فیلم پاک بود ولی تو کارای بعدیش خودشو نشون داد

باید خیلی مواظب خودش باشه

یوسف
شنبه 7 دي 1387 - 20:19
-1
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

عالی بود

فقط باید مصطفی زمانی سعی کنه تو کارای بعدیشم دانشا الله نقش همچین آدمایی رو بازی کنه وذهنیت ما رو نسبت به این همه چیز خراب نکنه چون خود من خیلی روش حساب میکنم امیدوارم مثل بازیگر نقش مریم مقدس نباشه چون من اول از اون خیلی خوشم میومد چون توی اون فیلم واقعا پاک بود ولی متاسفانه خودشو تو فیلمای بعدی که بازی کرد نشون داد که اصلا همچی آدمی نبوده

پس باید خیلی مواظب خودش باشه

سیما
شنبه 12 بهمن 1387 - 0:50
-2
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

سلام خدمت دست اندرکاران ساخت فیلم حضرت یوسف .فیلم خوبیست اما اشکالاتی دارد امید است انتقاد پذیر باشید ، وبه توصیه اهل قلم توجه نمایید زیرا آنان ممکن است ا یراداتی ببینند که به چشم شما نیاید ،دست شما درد نکند .

مریم
جمعه 9 اسفند 1387 - 0:52
-2
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

از زحمات آقای سلحشور تشکر میکنم

مریم
جمعه 9 اسفند 1387 - 0:56
0
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

از زحمات آقای سلحشور تشکر میکنم

حمید
يکشنبه 2 فروردين 1388 - 17:46
1
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

اقای سلحشور کارتان محشربود...

مهدیه
يکشنبه 30 فروردين 1388 - 15:14
0
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

بد نیست گاهی اوقات واقعا کمدی میشه باز هم از حق نگزریم زحمات زیادی گشیدن مرررررررسی


جمعه 18 ارديبهشت 1388 - 19:52
0
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

بسیار عالی بود

AMIR PAYKAN
جمعه 18 ارديبهشت 1388 - 21:29
0
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

سریال یوسف تمام شد ...و مثل همیشه پایان سریال های ایرانی افتضاح....

کی به آقای سلحشور گفته فیلمساز خوبی هستی ؟؟؟؟

اصلا کی گفت فیلم بسازی؟؟؟؟

درجه ی فیلم 2 بود ...نه 1

خیریه
يکشنبه 10 خرداد 1388 - 12:49
-1
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

با سلام من از اهالی چبی امارات متحده عربی هستم. سریال یوسف پیامبر شاید از معدود سریالهای ایرانی باشد که از مر. ایران گذشته و به مالزی و اندونزی هم رسیده است. در اینصورت این انتقادها را بر چه پایه ای حساب کنیم؟ حسادت؟ تنگ نظری یا... خوذتان قضاوت کنیدولی قضاوتی منصفانه. من حدود هشت یا نه فیلم و انیمیشن از زندگی یوسف (ع) دیده ام و باید اعتراف نمایم که این سریال بهترینشان است.سریالی است که جنبه های معنوی اش فوق العاده میباشد. ضمنا بهتر از آقای مصطفی زمانی متصور نیست.


سه‌شنبه 6 مرداد 1388 - 12:40
-1
موافقم مخالفم
 
جنجال‌های سریال یوسف پیامبر (ع) شروع شد

به نام خدا

سریال یوسف پیامبر عالی بود و برخی افراد که قصد وارد کردن ایرادهای غیر واقعی را به این مجموعه دارند .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.722386837006 seconds.