سينمای ما - پاسخ معاون سیما به اظهارات دختر «شهریار» و «كمال تبریزی» / قرار نیست کاملا مستند باشد
شنبه 17 بهمن 1388 - 7:27

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



پاسخ معاون سیما به اظهارات دختر «شهریار» و «كمال تبریزی»
قرار نیست کاملا مستند باشد
قرار نیست کاملا مستند باشد


سینمای ما - معاون رئیس سازمان صدا و سیما گفت كه تغییرات و حذفیات سریال «شهریار» نه بار دراماتیك دارد و نه بار آموزش و نه بار ارتقای افكار عمومی.
مرتضی میرباقری در گفت‌‌وگو با فارس درباره اظهار نظرهای خانواده شهریار درباره سریال شهریار گفت: در هر صورت این سریال تیم نویسندگی داشته و تحقیقاتی انجام داده‌اند و بر اساس آن تحقیقات متنی فراهم شده و آقای تبریزی نیز به عنوان كارگردان ‌آن را ساخته است.
وی افزود: وقتی سریالی ساخته می‌شود بحث این نیست كه كار كاملا مستند باشد. در سریال شهریار نیز بحث این است كه این كار یك كار نمایشی بوده كه دستمایه‌ای نیز از بیوگرافی این شخصیت را نیاز داشته و با توجه به اینكه شهریار شاعر بوده و در منطقه آذری‌نشین ما یك شخصیت بزرگ و ملی محسوب می‌شود سریال نیز ما را باید به این نقطه برساند و به نظر می‌رسد كه در این مسیر حركت كرده است.
وی ادامه داد: درباره الفاظی نیز كه درباره این سریال به كار می‌رود و می‌گویند مثلا قیافه‌ای كه از آن فرد ارائه می‌شود باید كاملا منطبق باشد نیز باید بگویم همه اینها باید با بار دراماتیك كار همراهی داشته باشد و نكته‌ای كه خانواده جناب آقای شهریار ذكر كردند مواردی بوده كه با نویسنده و كارگردان هم در میان گذاشته شده و پاسخ یكدیگر را در این زمینه‌ها به یكدیگر می‌دهند كه كاملا طبیعی است.
وی تصریح كرد: معمولا در كارهای تاریخی كه ساخته می‌شود نیز باید یك سعه‌صدر از سوی وابستگان شخصیت‌های ملی و هم از طرف كسانی كه می‌خواهند در قالب یك اثر دراماتیك و نمایشی كار را عرضه كنند وجود داشته باشد و ما از اینكه مذاكره‌ای بین طرفین انجام بگیرد استقبال می‌كنیم و امیدواریم سوء‌تفاهمات برطرف شود. لیكن از اینكه اینگونه مسائل اسباب سوء‌تفاهم شود و دغدغه خاطر و نگرانی یا در خانواده یا در اصحاب هنر ایجاد كند باید پرهیز شود.
وی ادامه داد ما نیازمند این هستیم كه اصحاب هنر و شخصیت‌های ملی بتوانند ارتباط نزدیكی با یكدیگر برقرار كنند و بدانند كه هر ساختاری اقتضائات خاص خود را دارد. ما اگر می‌خواستیم درباره شهریار سخنرانی كنیم، مستند یا تله‌فیلم بسازیم هر كدام از آنها در یك قالب مختلف ساخته می‌شد و قالب سریال نیز آن‌چیزی است كه شما در حال حاضر آن را می‌بینید لذا برخی چون تفاوت ساختارها را نمی‌‌دانند برایشان سوءتفاهم ایجاد می‌شود.
وی درباره حذفیات سریال نیز گفت: در سریالی كه سازمان صدا و سیما سفارش می‌دهد در وهله اول باید مصالح ملی، منافع ملی و ضوابط عمومی جامعه را حفظ كنیم. ما در مراحل مختلف تلاشمان این است كه با همفكری‌هایی كه انجام می‌دهیم این اصول در نظر گرفته شود چنانچه در آخرین مرحله كه به پخش نزدیك می‌شود برسد، احساس كنیم برخی از موارد می‌تواند سوءتفاهم ایجاد كند به دلیل اینكه رسانه ملی هستیم به هیچ وجه اجازه چنین كاری را نخواهیم داد.
وی اظهار داشت: امكان دارد در زندگی یك شخصیت بزرگ واقعیت‌هایی وجود داشته باشد ما در سریال خود كه تمام واقعیت‌های زندگی این شخصیت را نشان نداده‌ایم و دلیلی ندارد برخی واقعیت‌ها كه می‌تواند اسباب سوء‌تفاهمات شود را نشان دهیم.
وی افزود: امكان دارد در رابطه با شهریار و اینكه ایشان در سنین پیری دچار فراموشی و یكسری بیماری‌هایی شده‌اند بخش‌هایی ساخته شود ولی ما صلاح نمی‌دانیم وقتی زندگی این شخصیت بزرگ را مطرح می‌كنیم این بخش‌های زندگی‌شان به طور برجسته نشان داده شود.
وی گفت: آنچه كه در مورد تغییر و حذفیات بوده مربوط به همین بخش است كه نه بار دراماتیك دارد و نه بار آموزش و نه بار ارتقای افكار عمومی.


منبع خبر : کارگزاران
چهارشنبه,18 اردیبهشت 1387 - 4:10:12

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 6:24
2
موافقم مخالفم
 

توی خود خبر نوشته منبع خبر کجاست بعد انتهاش نوشتین کارگزاران!

پریناز
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 10:17
-1
موافقم مخالفم
 

احسنت

اهورا
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 10:46
-2
موافقم مخالفم
 

پس تقصير اصلي از شما است و اعتراض دختر شهريار به شما وارد است كه با حذف سكانس هايي از اين كار ارزشمند ، آن را غير واقعي نشان داده ايد


چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 19:45
5
موافقم مخالفم
 

باین سریال باید درشبکه اذر بایجان نمایش داده میشدنه در شبکه سراسری

shaghayegh
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387 - 20:9
0
موافقم مخالفم
 

ببخشيد !!!!!!! يعني به عنوان سريال نمايشي هر شخصيت بزرگ اين مملكت رو ميشه چپ و چوله نشون داد ؟؟؟؟؟ يعني چي اين استدلال شما ؟

امیر
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 0:11
-1
موافقم مخالفم
 

واقعا عجیب که نه بلکه ناراحت کننده است که یکی از مسوولان بالا مقام سیمای ایران به این راحتی موضوع را بی اهمیت نشان میدهند.

1-اقآی میر باقری اتحماتی که از طرف بستگان آقای شهریار به این سریال زده شده شاید کوچکترینش چهره استاد شهریار بوده من تعجب میکنم که چرا این مثال رئ زدید!!!!!!!!!!!!!!!1

2-میر باقری: سعه صدر از طرف بستگان؟؟!!!!!

از شما که یک انسان فرهنگی هستید بعید _باز هم توقع از مردم؟؟!!_شما باید تیم تحقسق پژوهش و نظارت خوبی داشته باشید نه این که افکار عمومی صبر داشته باشند...!!!!!!!!!!!!

3-میر باقری:(و اینكه ایشان در سنین پیری دچار فراموشی و یكسری بیماری‌هایی شده‌اند)!!!!!!!1

لازم نیست شما نگران حقیقت باشید شما لطف کنید از هر گونه تحریف مسایل تاریخی جلو گیری کنید....به جای خوب صخبت کردن همان طور که وظیفه ملی و وجدانی شما ایجاب میکند عمل کنید.


جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 20:12
3
موافقم مخالفم
 

بد بود،یعنی خیلی بد بود

حیف نام بزرگ شهریار که از او هم بهره برداری و سود جویی میشه

وقتی دخترشون میگن تا 80درصد با زندگی واقعی پدرم مغایرت داشت دروغ که نمیگن!

والا با چبزهایی که ما هم خونده بودیم مشترکات کمی داشت

در ضمن این حرف که قرار نبود همش واقعیت باشه خیلی خیلی توجیه مسخره ایه

مريم
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 13:25
2
موافقم مخالفم
 

مسله مهم اعتراض خانواده و بستگان شهريار نيست بلكه شهريار متعلق به يك ملت است كه سرمايه هاي فرهنگي يك ملت نبايد به اين راحتي تخريب شود. صدا و سيما بهتر است ساخت سريالهايش را در حد همان نرگس و اغما و بيداري و .... بقيه سريالهاي آبكي و به قول خودش نمايش صرفاً وقت پركن محدود كند و از ساخت سريالهايي كه منجر به تحريف تاريخ ميشود بپرهيزد.


يکشنبه 22 ارديبهشت 1387 - 3:38
2
موافقم مخالفم
 

صدا وسيما حق تحريف واقعيتها را كه بر اساس مصالح ملي به خود داده است ولي ما حق تخريب وسؤ استفاده هاي ابزاري را از مشاهير مملكتمان نمي دهيم.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.99311590195 seconds.