سينمای ما - اعتراضی دیگر به «حلقه سبز» / «حلقه سبز لطمه‌هاي جبران ناپذيري بر سيستم اهداي عضو كشور وارد كرد»
شنبه 17 بهمن 1388 - 16:25

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



اعتراضی دیگر به «حلقه سبز»
«حلقه سبز لطمه‌هاي جبران ناپذيري بر سيستم اهداي عضو كشور وارد كرد»
«حلقه سبز لطمه‌هاي جبران ناپذيري بر سيستم اهداي عضو كشور وارد كرد»


سینمای ما - آمنه رستمي، روانشناس تيم پيوند اعضاي دانشگاه شهيدبهشتي تهران گفت: سريال حلقه سبز لطمه‌هاي جبران ناپذيري بر سيستم اهداي عضو كشور وارد كرد.

 رستمي افزود: پس از پخش سريال حلقه سبز، بسياري از افراد كه داوطلبانه كارت اهداي عضو در صورت مرگ مغزي دريافت كرده بودند، از اهدا انصراف داده‌اند.

وي اضافه‌كرد: تعداد زيادي از اين افراد دليل‌انصراف خود را خرافه سرگردان شدن روحشان عنوان مي‌كنند اين موضوع در سريال حلقه سبز به بيننده القا مي‌شود.

رستمي اظهاركرد: از ديگر لطمه‌هايي كه سريال حلقه سبز به سيستم اهدا عضو وارد كرد طرح رابطه مالي ميان بيمار و پزشك بود كه موجب مي‌شود بيماران تصور كنند افراد پولدار در اولويت اهداي عضو هستند.

مدير واحد فراهم‌آوري اعضاي پيوندي دانشگاه شهيد بهشتي‌افزود: چنين ضربات غيرقابل جبراني به باورعمومي درحالي وارد مي‌شود كه اولويت بندي بيماران دريافت اعضاي اهدايي، هرگز به بيمارستان مربوط نمي‌شود.

رستمي اضافه‌كرد: برخلاف آنچه‌كه در سريال حلقه سبز پخش شد، مسئوليت تاييد مرگ مغزي به عهده يك فرد نيست و بايد چهار متخصص بيهوشي، داخلي، قلب و اعصاب مرگ مغزي را تاييد كنند و سپس نوبت به‌متخصص پزشكي قانوني مي‌رسد كه به نمايندگاني از قوه قضاييه مرگ را تاييد و پس از آن نماينده قوه قضاييه بايد رضايت اولياي دم را جلب كند.

وي گفت: در مجموعه حلقه سبز هيچ‌گونه كار كارشناسي انجام نشده و هيچ كارشناس پيوندي در جريان توليد آن حضور نداشت در حالي كه براي ساخت چنين سريالهاي بايد از افراد متخصص استفاده شود.

رستمي اظهار داشت: ساخت فيلم‌هاي مستند در زمينه اهداي عضو، پس از مرگ مغزي تاثير بيشتري بر روي مردم مي‌گذارد و ما اميدوارم مسئولان صدا و سيما با ساخت فيلم‌هايي واقع‌بينانه، تا حدودي صدمات وارده به سيستم اهداي عضو را جبران كنند.


منبع خبر : ایرنا
سه شنبه,28 اسفند 1386 - 4:12:56

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

mitra
سه‌شنبه 28 اسفند 1386 - 9:37
0
موافقم مخالفم
 

vaghean kee......

khoda nagzare azashoon....

احسان
سه‌شنبه 28 اسفند 1386 - 15:25
0
موافقم مخالفم
 

دیگه نمیدونم چی بگم. خسته شدم از این همه حرفهای الکی. فقط موندم این ادمایی که ادعای تحصیلکردگی و روشن فکریشون میشه چرا حرفایی میزنن که به درد دوران جاهلیتم نمیخوره. راجع به خط 7 و 8 بگم که سریال عین واقعیت رو به تصویر کشید و اصلا اغراق نکرد. خود من بارها و در تمام زمینه ها دیده ام که هر کس پول دارد مورد احترام است و کارش زود راه می افتد. راجع به بقیه مطالب هم خود روابط عمومی حلقه سبز قبلا توضیح داده بود. واقعا اعتراض بی موردی بود.

بهار
چهارشنبه 29 اسفند 1386 - 10:20
1
موافقم مخالفم
 

با کمال اظهارتاسف برای انصراف دهندگان باید بگویم که متاسفانه پزشکان ما{ ازمابهتران ! }اصلا تحمل اینکه درفیلمی از آنان حتی انتقادی کوچک شوند را ندارند! و فوری باقدرتی که دارند به اعتراض برمی خیزند! مادر من پزشک است و با افسوس فراوان می گویم که درست درتضادبا دروغهای شاخداری که درمتن خبرایرنا آمده همه اتفاقاتی که در سریال حلقه سبزمی افتد واقعیت محض است و بازهم متاسفانه باید بگویم که درمحیط بیمارستانهای ما حوادث ناخوشایندی اتفاق می افتد که حاتمی کیا یک هزارم آن را هم در سریال فوق العاده اش بیان نکرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ARIA
چهارشنبه 29 اسفند 1386 - 17:48
0
موافقم مخالفم
 

پزشکان خون مردم را کم درشیشه کرده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درکار فیلمساز بزرگی که بهترین سالهای زندگیش را در جنوب زیر رگبارگلوله دشمن بوده هم دخالت می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا قباحت دارد!! بس است!! دست بردارید!! دستتان دیگر برای همه رو شده!! متاسفانه هنرمند آزاده و متعهدی مثل حاتمی کیای عزیز همیشه دشمن دارد. اصلا انسان خوب همیشه مخالفان بسیار دارد. ژاندارک و گالیله هم در زمان خود بسیار دشمن داشتند.

دریاولعیا
چهارشنبه 29 اسفند 1386 - 18:24
0
موافقم مخالفم
 

ما خود دراروپا در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستیم. و هیچ اشکال پزشکی در حلقه سبز نمی بینیم. تا به حال 10قسمت این سریال را از IRIB 1 تماشاکرده ایم.به عقیده ما انصراف این عزیزان بسیار جاهلانه بوده و نه ازروی عقل. چون سریال دربطن خود {کاملا برخلاف نظر سطحی نگران } تنها تبلیغ کننده اهدای عضو است و اصلا اعمال حسن را به عنوان یک عقب افتاده ذهنی منطقی توجیه نمی کند. البته این را هم باید گفت که حلقه سبز از جنبه ای دیگر سریالی است در ستایش زندگی. حسن زندگی را دوست دارد و این کاملا طبیعی است و به همین دلیل است که با اهدای قلبش مخالف است.

روزبه
پنجشنبه 1 فروردين 1387 - 1:36
1
موافقم مخالفم
 

چرابایدعده ای با تماشای یک سریال ازوصیت خودانصراف دهند؟ واقعا مسخره و مضحک است.اگرحلقه سبز واقعا این تاثیر راگذاشته تقصیر استاد حاتمی کیا و سریالش نیست. بلکه تنها مقصر مردم ساده انگارند. یک سوال دارم:چطور شخصیت حبیب پارسادر سریال مدارصفردرجه روی جوانان انقدر تاثیرنگذاشت؟؟؟؟ اگرمی گذاشت که الآن ایران بهشت برین بود!!!! چون حبیب یک جوان پاک ومنزه بود و نه مثل اغلب جوانان امروزی که تا ته هر خلافی را رفته اند!!!!!! پس می توان نتیجه گرفت که کسانیکه ازاهدای عضو انصراف داده اند فقط دنبال یک بهانه کوچک بوده اند که حتی اگراین سریال ساخته نمی شد به زودی منصرف می شدند!!!

نوشین
پنجشنبه 1 فروردين 1387 - 3:44
1
موافقم مخالفم
 

جناب تهیه کننده حلقه سبز هم گفتن که یک سری از مسائل و انتقادات مورد قبول ولی نه همش!!!!!!!!!!!!!!

اخه مردم از خودگذشته ایران که میان کارت عضویت میگیرن با یه سریال که اخرش منظور خوب رسوند میان متحول میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این سریال از خود گذشتگی وایثار یاداور شد ومهمتر از اون بخشیدن وپاک رفتن..........فکر میکنم مردم ما از این حرفا فهیم ترن

مردم میرن واسه شهادت و...بعد بیان با یه سریال جا بزنن خنده دار بهونه خوبی واسه انتقاد کردن نیست.

بانی
پنجشنبه 1 فروردين 1387 - 15:53
1
موافقم مخالفم
 

سال نو مبارک!!! تاجایی که من اطلاع دارم حلقه سبز چندین مشاور پزشک دارد. واگراشکالاتی هم در زمینه پزشکی باشد به حاتمی کیا چه مربوط است؟! حاتمی کیا در دانشگاه هنر در رشته فیلمنامه نویسی تحصیل کرده و بسیار فیلمنامه نویس قهاری است. پزشکی که نخوانده!!!! به نظرمن که فضای بیمارستان کاملا طبیعی است. ولی اگرنقصی هم باشد برعهده دکترهای باسواد{!} محترمی است که سمت مشاور را داشته اند!!! لازم به تذکراست که دکترها هیچگاه دلشان به حال مردم بیچاره نسوخته!!! بلکه تنها به فکرپرکردن جیب های خودهستند!!!!! مگریادتان نیست به خاطرپول پرستی باعث مرگ هنرمندفقید مهدی فتحی شدند؟؟ تاعمردارم فراموش نمی کنم!


جمعه 2 فروردين 1387 - 12:20
0
موافقم مخالفم
 

اگه یک زن در ایران از ناچاری جدا بشه روزی هزار دفعه بهش توی رسانه توهین میشه تا بقیه بشینن بسوزن وبسازن تا امار طلاق مدینه فاضله بالا نره وما مثل خاجی ها نشیم هیچ نهادی اعتراض نمی کنه اما دکتر مهندس سازمان علوم پزشکی برای یک فیلم واقعی از رفتار پزشکان مملکت ما چه زود طبل رسوایی فیلمو زدن انهایی که رفته برگ اهداشونو پس گرفته دنبال بهانه بوده خیر سرشون اگه اعتقاد داشتن همون بهتر بره پسش بگیره در ضمن همیشه پولدارها در همه چیز در اولویت هستند


جمعه 2 فروردين 1387 - 12:49
1
موافقم مخالفم
 

چطور کسی به ان تکه نچسب فیلم که گلی مورد تجاوز واقع شده بود اعتراض ندارد ایا با این تکه از فیلم که از حاتمی کیا بعید بود چه کسی وچرا میخواست با اموزش زیر پوستی بگوید زن در ایران کالا است اگر دست خورد بمیرد بهتر است حتی اگر دکتر شده باشد و چرا میخواست به ذهن القا کند نبا ید یک زن تنها توی جاده برود اگر این تکه نا مفهوم از فیلم حذف میشد اصلا تا ثیری در روند فیلم نداشت تا کی می خواهند به دختران بگویند بی مرد نمی توانید زنده باشید کل بودجه صدا وسیما صرف ایجاد وهم و توهین به زنها ودختران میشود

سهیل
جمعه 2 فروردين 1387 - 13:38
0
موافقم مخالفم
 

اگر وضعیت پیوند اعضا در کشورمان انقدر خراب است که با پخش یک سریال عده زیادی از کسانی که فرم اهداء عضو را پرکرده اند از این کار منصرف میشوند که واقعاً فاتحه پیوند اعضا را در ایران خواند . آخر چرا ما اینقدر اهل نمک خوردن و نمک دان شکستن هستیم مطمئن باشید اگر کسی با اعتقاد و یقین کامل و بر اساس باورهایش تصمیم به اهدا عضو بگیرد با دیدن این سریال از کرده خود پشیمان که نمیشود هیچ افراد بسیار دیگری را نیز به این کار دعوت می کند اگر عده ای با دیدن این سریال تصمیم گرفته اند که از اهدای عضو خو د داری کنند مشکل ابراهیم حاتمی کیا نیست بلکه مشکل از آنفرد است که به راحتی تغییر عقیده داده است مطمئن باشید که چنین فردی قطعاً در صورت عدم پخش این سریال نیز بعد از مدتی تغییر عقیده می داد و از کار خود پشیمان میشد اهدای عضو کار بسیار بزرگی است و این کار بزرگ توسط آدمهای بزرگ انجام خواهد شد. آدمهایی که با باور این مسئله که عبادت به جز خدمت خلق نیست در طول حیات خود نیز از خود گذشتگی های بسیاری نشان داده اند و به همنوعان خود کمک بسیاری کرده اند آدمی با این باورها هیچ وقت حاضر نمیشود بعد از مرگش اعضا بدنش که میتواند چندین نفر را به زندگی برگرداند در بدنش بی فایده باقی بماند پس عزیزان بیایید در این سال چدید یک مقدار انصاف داشته باشید، یک مقدار قدر شناس باشید

حلقه سبز مثل همه سریالها دارای نقاط مثبت و منفی بود هیچ سریالی بدون عیب و نقص نیست ولی اینکه ما کاهش افراد متقاضی پیوند اعضا را به خاطر این سریال بدانیم کمال بی انصافی است

به قول ما ایرانی ها «گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری »


جمعه 2 فروردين 1387 - 14:41
0
موافقم مخالفم
 

واقعا خجالت داره

دوستان بالايي همه حرفا رو زدن نيازي نيست ما چيزي بگيم...

فقط خيلي شوكه شدم

m
جمعه 2 فروردين 1387 - 17:41
0
موافقم مخالفم
 

با این موضوع کاملا مخالفم. به نظرم کسیکه بادیدن یک فیلم [ می گوییم فیلم و نه واقعیت ! ] به این راحتی از اهدای عضو پشیمون بشه،حتما پس ازمرگ هم روحش درعذاب قرار می گیره! پس چه بهتر که چنین سریالی ساخته شد که بزدلان منصرف بشن! در ضمن،حسن گلاب یک شخصیت عقب افتاده س ! و نه عاقل! اگرعاقل بود که مثل خانواده فاطمه،خادم مسجد و همه شخصیتهای فیلم بااین موضوع موافقت میکرد!! کلام دیگراینکه حتی خیلی ازافرادسالم دور و برمان هم قبل ازدیدن این سریال با اهدای عضوشان مخالف بوده اند. مثل خودم!! درهرصورت اصلا قشنگ وعاقلانه نیست که اعمال و رفتار یک ملت را تقصیر یک فیلم و یا سریال بیندازید. مگر خدا به انسان عقل،اراده و اختیار برای تصمیم گیری نداده؟؟؟!!!!!! مهم ترین چیزی که می خواهم بگویم اینست که در مورد من کاملا برعکس بود!!!!!!!!! من پس ازتماشای این سریال بسیار زیبا،آموزنده و تأثیرگذار تصمیم گرفتم وصیت کنم که بعد از مرگم همه اعضایم را ببخشند!!!! بسیار ممنونم ازکارگردان محبوبم حاتمی کیای بزرگمرد.

Sahel
شنبه 3 فروردين 1387 - 12:17
0
موافقم مخالفم
 

baba vel konin in serialo yek kare khoob ham ke mishe shoma ha azyat mikonin va enteghad mikonin in serial alie chon aghaye Farrokhnejad tooshe sohbat nadare ishoon yeki az behtarin bazi gar haye iran hastan bayad ghadreshoon ro bedoonim vali chi begam

Baharak J
شنبه 3 فروردين 1387 - 12:53
0
موافقم مخالفم
 

Salam bebakshin man tooye site isna khoondam ke baraye aghaye hamid khane gol sanehe pish oomade mishe inja tozih bedin ke ishoon alaan haleshoon khoobe ya na morakhas shodan az bimarestan ya na mamnoon misham

شیفته حاتمی کیا
شنبه 3 فروردين 1387 - 21:48
-1
موافقم مخالفم
 

من شیفته استاد بزرگ سینمای ایران حاتمی کیا و آثار بی نظیرشان هستم. درجواب خانم رستمی فقط یک جمله می گویم: جواب ابلهان خاموشیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يکشنبه 4 فروردين 1387 - 1:10
0
موافقم مخالفم
 

کاش دست کم سریال خوبی بود و اینهمه ضرر میزد باز نمیسوختم

اما حالا هم یه سریال سطح پایین دیدیم و هم اینهمه زیان

عجبا از حاتمی کیا

اقا جون نه دنیا رو گرفتی نه اخرت رو

ای داد اشتباه شد دنیا به ماها که مخاطب بودیم نرسید به اقای کارگردان اما ........

بانی جان اقای کارگردان هم به همون چیزهایی فکر میکردن که اطبای مورد نظر شما. یقین بدونید .

اگر نه اینهمه کم فروشی از حاتمی کیای بزرگ بعید بود

homan
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 1:25
0
موافقم مخالفم
 

با عرض سلام

اينجانب دانشجوي پزشكيم وبايد بگويم بعضي فيلم سازان براي جذب مخاطب فيلم هايي مي سازند كه نه با عقل و نه با دين سازگار نيست واز واقعيت نيز بدور است (مانند اغماء و همين فيلم ).اي كاش فيلم سازان وجدان را به جاي مخاطب ملاك قرار مي دادند و به تبعات سوء كار خود در بين مردم عوام و كم تحصيل جامعه نيز بودند.


يکشنبه 4 فروردين 1387 - 1:51
0
موافقم مخالفم
 

mozakhraf tarin seriali ke ta be hal didam, maan khodam pezeshke javany az caanada hastam, va in film motmaenan tasirate bady dar jame darad

آریا
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 17:10
1
موافقم مخالفم
 

آقاهومن و جناب دکترمقیم کانادا ؛ شما بهتراست ابتدا سوادسینمایی،هنری،فلسفی،عرفانی،معنوی،روانشناسی وجامعه شناسی خودرا بالا ببرید! و بعد در یک سایت سینمایی تخصصی اظهارنظر کنید!! لطفا ازدموکراسیی که آقایان حسنی نسب و قادری بوجود آورده اند، و همه نظرات حتی نظرات ابلهانه راسانسور نمی کنند،سوءاستفاده نکنید!! درست است که خواندن آناتومی،بافت شناسی،فیزیولوژی و جنین شناسی و.... سواد علمی آدم رابالا می برد، ولی به شعورمعنوی آدم چیزی اضافه نمی کند!! لطفا معلومات عرفانی تان راباخواندن کتابهای معنوی افزایش دهید!! نقدکردن فیلم به درک و جهان بینی گسترده نیازدارد.

طلوع
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 17:32
1
موافقم مخالفم
 

من هم مثل آقا یا خانم «شیفته حاتمی کیا » درپاسخ به رستمی می گویم: حسود هرگز نیاسود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همیشه جامعه پزشکان ، چون بی هنرند! ، به هنرمندان حسودی می کنند! مخصوصأ اگر آن هنرمند، دستشان رابرای همه رو کند!! البته لعیا و دریا هم انگاردانشجوی پزشکی اند!! چطور با واقعیتهای حلقه سبزمخالفت نکردند؟؟!!! منطق را از آنان یادبگیرید!

soheil
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 18:9
0
موافقم مخالفم
 

آقا هومن من علی رغم احترام خاصی که برای پزشکان متخصص و متعهد کشورمان قائلم با نظر شما کاملاً مخالفم پزشکان جامعه ما باید این نکته را مورد عنایت قرار دهند که نه حلقه سبز و نه اغما سریالی در باره علم پزشکی نیستند و نباید توقع یک سریال صرفاً پزشکی مانند پرستاران و یا ... را که مدتی است صدا و سیمای کشورمان را قبضه کرده اند داشته باشیم .

روزبه
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 18:20
0
موافقم مخالفم
 

یک جا گفته بودم که مخالفان حلقه سبز از 2 دسته خارج نیستند:1 -یا دکتر و جوجه دکترند و ناراحتند که چرا جنایات هم شغلشان توسط یک کارگردان محبوب و فهیم و متعهد روشده! 2 -و یا بیچاره ها سواد و درکشان درحد فیلم هنری وعمیق نیست،بلکه طرفدارآثارتجاری اند. دیدید حدسم درست بود! هومن خان دکتر و جوان بی اسم درکانادا ،ازمخالفان سرسخت سریالند!!! [ هرچندفکرمیکنم یک نفرند! } هومن جان! شما لازم نیست به استاد بزرگ و فرزانه سینمای ایران حاتمی کیای محبوب ،درس اخلاقیات یاد بدهید! او بهترین کارگردان پس ازانقلاب است و ماندگارترین آثارسینمای ایران متعلق به اوست.کمی مطالعه درزمینه تاریخ سینمای ایران برایتان ضرری ندارد!! درضمن،پاسخی به کامنت خانم یا آقای بی اسم: عمق سریال رابچسبید،و نه سطح آنرا. مگردرفیلم زیبای سگ کشی اثراستادبیضایی به گلرخ تجاوز نشد؟؟ مگرشما دراین مملکت زندگی نمی کنید تا بدانیدمتأسفانه چقدرآمار تجاوز بالاست؟؟؟ شایددر دنیا رتبه اول رادارد!! می دانید درهمین تهران خودمان روزی چند دخترکشته تجاوزشده راپیدا می کنند؟؟؟ اینها واقعیت و البته بسیار وحشتناک و دردآوراست.چیزی که متأسفانه کمتردررسانه های ما به آن اشاره می کنند؛مگرانسانهایی نکته بین مثل استادان حاتمی کیا و بیضایی.

بانی
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 18:54
2
موافقم مخالفم
 

جواب به فردی که نام خود را ننوشته و منظورمن را اشتباه فهمیده. پزشکان معترض به حلقه سبز دلشان به حال مردم بیچاره ای که به قلب و کلیه و...نیازدارند،نسوخته.اعتراض انها تنها به این دلیل است که اگرعمل پیوندکمتری انجام دهند، متاسفانه نمی توانند یوروهای بیشتری را در بانکهای خارج از کشور پس اندازکنند! افسوس که پزشکان ما انقدرپولکی شده اند که اگردرحال مرگ هم باشی،تاپول نگیرند،هیچکاری انجام نمی دهند. حالاچه شده سر این سریال برای ما ادای ابن سینا رادراورده اند، خدا می داند! مهدی فتحی هنرمندبرجسته را بخاطر مادی بودن بیش ازاندازه شان به کشتن دادند.... متاسفم که شما آقای حاتمی کیا را اصلا نمی شناسی.به خودت کمی زحمت بده و مصاحبه های او را بخوان و ببین.مثلا شب شیشه ای را.... اوهمان حاتمی کیای ازکرخه تاراین وآژانس شیشه ایست.وهمچنان متعهدومسؤول دربرابرنابسامانیهای جامعه، به کارخودادامه میدهد. به قولariya ،اوهمان کسی است که بهترین سالهای عمرش را درخوزستان زیربمبارانهای عراقیها گذرانده. حاتمی کیا یک هنرمند آزاده است. اگر یک یا حتی چندفیلم ازاورا هم دوست نداشته باشیم،دوست نداشتن خود او ،غیرممکن است......

...
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 19:19
-1
موافقم مخالفم
 

دوستان!شما باور می کنیداون کسیکه نظرداده،پزشک باشه؟؟؟! چه پزشکیه که انقدرغلط املایی داره!! canada را نوشتهcaanada ! جامعه را جامه { یعنی لباس! } نوشته!! اگرهم واقعا پزشکید، حداقل اول املای خود را قوی کنید! بعد از یک کارگردان خوب و سریال جالب و درخور تأملش عیب وایراد بگیرید!! مرسی!!

آزاده
يکشنبه 4 فروردين 1387 - 21:45
2
موافقم مخالفم
 

نمي دونم چي بگم نمي خوام قبول كنم كه مردم كشورم مفهومو اين قدر سطحي مي بينن يا مي خوان ببينن چرا هيچ كس فكر نمي كنه؟ چرا همه اولين چيزي كه به فكرشون مي رسه مي گن؟ چرا اصل موضوعو نمي بينين؟ فقط مي خواين انتقاد كنين؟ نمي تونم باور كنم كه كسي بخواد يه آدمو خراب كنه يا آدامارو. يعني شما در حد كلاغ ژر و نصف مال من نصف مال تو هستين؟ همين ماييم كه مي ذاريم فيلمايي مثه اين يا سنتوري به باد انتقاد گرفته بشن يا اصلا اكران نشن چرا؟ چون با اعتقادات ما جور در نميان خنده داره فكر كنم محدود كردن ديد آدما آسون ترين كاره


دوشنبه 5 فروردين 1387 - 0:37
2
موافقم مخالفم
 

کاش اقای حاتمی کیا میدونستن با ساخت این سریال نه چندان جالبشون چه ضربه های جبران نا پزیری وارد میکنن قطعا هیچ کدوم از شما دوستان .عزیزی تو لیست پیوند ندارید که هی شعار میدید و به راحتی دم از بی سوادی و کم شعوری مردمی میزنید که انصراف دادن گیرم حرف شما درست اما عزیزان این اتفاق افتاده میفهمید واقعا متوجه میشید؟

اره اونها اشتباه کردن درست کم سوادن بله

اما دوستان مریض ها چه گناهی دارن همینطوری هم اوضاع اهدا عضو در ایران اسف باره هر ساله صدها قلب و کلیه و......زیر خاک میرن و میپوسن بدبختانه

در حالی که میتونن جون ادمها ادمهایی مثل عزیزان خودمون مادر هامون برادر هامون دوستانمون رو نجات بدن تو رو به خدا قبل از شعار دادن کمی هم به چنین چیزهایی فکر کنید

این سریال متوسط ایا چنین ارزشی رو داشت؟

خدا کنه همه زودتر این سریال رو فراموش کنن!

اقای حاتمی کیا خوب زخیره ای برای دنیاست سریال سازی تو تلویزیون ما هم خبر داریم اما کاش دست رو چیزهایی بگزارید که قبلش کم ی فقط کمی به جامعه و مردمی که توش داریم زندگی میکنیم و سطح فهمشون هم فکر کرده باشید

البته سریال از نظر مضمونی در سطح عوام بود این رو به راحتی میشه از دیدگاه کاملا متفاوت منتقد ها و دیگران فهمید!

کاش به چیزهای دیگری هم فکر بشه کاش یکسونگری نشه کاش.........................

و کاش اسم هیچ عزیزی امسال تو لیت انتظار برای پیوند اعضا نره امین


دوشنبه 5 فروردين 1387 - 2:42
0
موافقم مخالفم
 

Hamid is the best Hatamikia is the best too leave them alone baba

م
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 11:19
0
موافقم مخالفم
 

حلقه سبز تاثیر منفی درجامعه گذاشته؟؟ چطور روی من نگذاشته؟؟ چطورمن که ازمخالفان سرسخت اهدای عضو،قبل ازتماشای این سریال زیبا بودم،حالا موافق سرسخت اهدای عضو شده ام و اکنون بادید و شناختی وسیع وعمیق نسبت به این موضوع {و نه ازروی احساسات! } حاضرم این وصیت را انجام دهم؟؟؟لطفا جواب من را بدهید!! در بالا هم نوشته ام که خدا به انسان،عقل واراده واختیاربرای تصمیم گیری داده.اگرکسی هم کارت عضویت خودرا پس داده،تنها مشکل،کم عقلی وبچه بودنش است! اتفاقاپخش این سریال باعث شد که فرهنگ اهدای عضودرایران بیشترجابیفتد.{اصلا هدف ازساخت این سریال ،این بوده است.}و مردم درطول حیات خود،این وصیت راباشناخت کافی و رضایت کامل عقلی انجام دهند.ای کاش قدرکارگردانهای باایمان و میهن دوستی مثل حاتمی کیا ها را بیشتربدانیم.به قول یکی ازکاربران این سایت:ایرانی ترین فیلمساز ایران.

آزاده
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 17:22
0
موافقم مخالفم
 

و كاش مي شد سطح درك و شعو مردمو اندازه گرفت و زير فيلما نوشت:

اين فيلم براي افراد زير شعور 16 توصيه نمي شود.

ولي به خاطر يه عده نمي شه از گفتن اين محتوا به بالاي 16يي ها (!) صرف نظر كرد.

و اين كه:

مرگ پايان كبوتر نيست

مرگ وارونه ي يك زنجره نيست

مرگ در ذهن اقاقي جاري ست

مرگ در آب و هواي خوش انديشه نشيمن دارد

...

و همه مي دانيم ريه هاي لذت پر اكسيژن مرگ است

آزاده
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 17:28
1
موافقم مخالفم
 

مرسي كه گفتيد حاتمي كياي كبير آزاده ست

روزبه
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 18:41
0
موافقم مخالفم
 

برای بار صدم می گویم:::{ زبانم مو درآورد!!! } ماطرفداران حلقه سبز هیچ نسبت دوستی یا فامیلی با هیچیک ازعوامل سریال نداریم و خرجی ماراهم نمی دهند! تا از آنها الکی دفاع کنیم! حتما این سریال ما را تحت تاثیرقرارداده.چقدر زور می گویید!!! همه که نباید مثل هم فکرکنند!!! من فکرمی کنم شما مخالفان سریال هستیدکه ازروی بی منطقی و یا دهن بینی با آن مخالفت می کنید!!! شما خودتان هستید که شعارمی دهید!! و برای ما شدید منجی عالم بشریت!! درضمن! خانم یا آقای ناشناس! زخیره و بگزارید را با « ذ » می نویسند!! املایتان بسیارضعیف است! حالابایدباورکنم جزء «عوام »نیستید؟؟؟؟؟؟! و جزء «منتقدها و دیگران » هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه! باورنمی کنم!!!!

خانوم
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 19:22
1
موافقم مخالفم
 

درجواب به کاربری که دوشنبه ساعت 0:37 نظرداده: 1_ طرز حرف زدن شما اصلا قشنگ نیست.شما ازکجا می دانیدماکه حلقه سبزرادوست داریم،درافرادفامیل کسی رانداریم که احتیاج به پیوند اعضادارد؟ اتفاقاداریم. 2_بله!حرف شما درست است. کسانیکه کارت عضویت خودراپس داده اند،ازشعورپایینی برخورداربوده اند.چون انسان عاقل،هرتصمیمی که بگیرد،روی آن مصر است وهیچ عاملی نمی تواند مانع ازآن شود. 3_پدرومادرمن هم،کارت عضویت دارند واین سریال رابا لذت ازابتدا تا انتها دیدند.چرا پشیمان نشدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما جواب بدهید. 4_درخانواده شما هم، حتما اتفاق نیفتاده فردی که آلزایمر داشته و دربیرون ازخانه گم شده و مرده، را بیمارستان بدزدد،و با کمال نامردی به دانشگاهها برای تشریح بفروشد.سالها پیش درخانواده ماچنین اتفاقی افتاده و به خاطرهمین بادیدن سریال حاتمی کیا دلم کمی خنک شد. 5_درسریال حلقه سبزفقط شخصیتی با اهدای عضو مخالف است که عمدا عقب افتاره ذهنی است.بقیه کاراکترها که موافق صددرصدبودند. 6_آیا مسعودکیمیایی هم وقتی گوزنها را می ساخت،باید فکرمی کردشایدعده ای به خاطرعلاقه به بهروزوثوقی معتادشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درمورداین سریال همینطوراست. 7_لطفا عمق سریال رادرک کنید.و نه سطح. سریال موضوعی فلسفی و عرفانی رامدنظرقرار می دهدکه هنوزدربسیاری ازکشورها مطرح است. 8_لطفا استقلال فکری داشته باشید.به حرفهای منتقدان چکاردارید؟؟ مگرهمین منتقدین ما نبودند که فیلمهای استثنایی دایره مینا،باشوغریبه کوچک،دوزن،نیمه پنهان،سگ کشی و.... را زمانی له کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهارسبز
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 19:50
0
موافقم مخالفم
 

بی نامی که ازکانادا کامنت داده، یا به دروغ می گویدکه پزشک است. و یا شاید تابه حال درایران دربیمارستانها حضورنداشته تا ببینددر انها چه بلبشویی است.مادر من پزشک است ومن ازهمه باندبازیهایی که دربیمارستانها به خاطراهدای عضو اتفاق می افتد،مطلعم. حلقه سبزسریالی عین واقعیت است وهمانطورکه گفتم،حاتمی کیای عزیز تنها به گوشه ای از افتضاحاتی که دربیمارستانهای ما اتفاق می افتد،اشاره کرده.اگربه همه انها اشاره میکرد که دیگر آبرویی برای کارکنان بیمارستانها باقی نمی ماند! شما اگردر کانادا زندگی وکارمی کنی،بایدحتما بدانی که جو بیمارستانهای آنجا باایران اززمین تا اسمان متفاوت است.درآنجانظم کامل حکمفرماست و نه پارتی بازی! راستی!همه افرادخانواده ما تحصیلات عالیه دارند.[عام نیستند] وحلقه سبز رادوست داشتند. من هم چندین بار کتاب کمدی الهی شاهکار دانته راخوانده ام.و اتفاقا بایدبگویم که به دلیل مطالعه این کتاب، با دیدی باز، گسترده و متفاوت ،به تماشای این سریال می نشستم.واقعا جالب وبی نظیربود...

هومن
دوشنبه 5 فروردين 1387 - 22:36
0
موافقم مخالفم
 

سلام

درس اخلاقيات؟وقتي يك سريال در سيستم بيمارستاني كشور اثر منفي داره و شخصي نظير دكتر رستمي ميگه كه داوطلبان پيوند عضو رو كم ميكنه نبايد اعتراض كنيم؟شما تا به حال يه مريض كه نياز به يه عضو پيوندي مثل كليه داره را از نزديك ديدين؟مي دونين حرف بالا يعني چي؟يعني ده ها نفر نمي تونند عضوي كه در حالت عادي نصيبشون بشه را از به دست بيارن.يعني اينكه كارگردان تو اون دنيا بايد جواب بده.اگه منم به قول دوستان جوجه دكتر باشم مطمئم باشين روانشناس تيم پيوند اعضاي دانشگاه شهيدبهشتي مثل من نيست .خدا هم گفته اگه جون يكي نجات بدين انگار جون همه رو نجات دادين(32 مائده)

سريال اغماء رام نفهميدم در مورد چي بود!!

حتي رئيس دانشگاه امام صادقم به شدت به اين سريال اعتراض كرد كه البته فك كنم سطح علمي ايشون از 40 كارشناس!! سريال يه خورده بيشتر باشه!

شمام به جاي كينه از پزشكان به فكر اون دنيا باشيد كه دشمني يكي شما رو به تباهي نبره(89 هود)

در ضمن با اون پايينيم يكي نيستم!!


دوشنبه 5 فروردين 1387 - 23:39
0
موافقم مخالفم
 

امار تجاوز در تهران ما بالا نیت یک عده که قصد ......دارند امار را بالا اعلام میکنند تا انگشت نما نشوند ما ملتی هستیم که شهید داده ایم کلی بچه یتیم بازمانده از جنگ داریم کلی زن رنج کشیده و خسته از دست تنهایی یتیم داری کلی مادر پیر چشم به راه مفقود اثرخجالت اور است که از ده میلیون جمعیت تهران 50نفر بی بند وبار را به همه تعمیم دهیم وبا پر رویی ان را داد هم بزنیم اگه یک نفر نظرش را داده شما برای توجیح ان اداره امار نشو و ساده به اخبار گوش نسپار اگر حاتمی کیا را واقعا میشناسید او هم باز مانده از نسل همان جنگ است اینجا مملکت امام زمان است طبل رسواییش را نزنید

koorosh
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 15:9
0
موافقم مخالفم
 

با بهار،آریا،سهیل،M،آزاده،و بانی کاملاموافقم.جان کلام را ادا کردند،دیگرجای سخنی برای من باقی نمی ماند. محال است کسی هنرهفتم رادوست داشته باشد و حاتمی کیا رادوست نداشته باشد. تقریبا همه کسانی که مخالف سریال حلقه سبزند،نوشته شان پرازغلط املاییست.ازنظر روانشناسی، آدم بهتراست اول خود و معایب خود را اصلاح کند،سوادخودرا زیادکند،و بعدازدیگران عیب بگیرد.آیاسخنم بی ربط است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کیمیا
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 15:26
0
موافقم مخالفم
 

آقای روزبه راست گفته و واقعا ازخودش آمارنداده.درایران آمارتجاوز بالا نیست؟اصلا مساله اخبار راست یادروغ نیست.من «ماما » هستم و خدامیداندچقدربااین موضوع سروکاردارم.آیاتابه حال درپزشکی قانونی بوده اید تا بدانید چقدردخترتجاوزشده و یا کشته تجاوزشده رامی آورند؟ واقعاتکان دهنده است.یا خوابید،و یاخودرابه آن راه زده اید.شما انگارساده انگارید و فکرمی کنیددربهشت برین زندگی می کنید.ازخدا می خواهم برای هیچیک ازدختران ،چنین اتفاقی نیفتد.بسیاربسیاردیده ام این دختران را... یاکشته شده و یا زنده بی روح ومرده..خدا به خیرکند...

آزاده
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 16:19
-1
موافقم مخالفم
 

چرا وقتي يك نفر نظرشو مي گه بدون فكر قبول مي كنيد؟ حالا مي خواد هر كي باشه. مرجع تقليد كه نيست اين دكتر رستمي(!) آدما حتي آدماي مهم اشتباه مي كنن ديگه از ملاصدرا كه بالاتر نيست! و اين كه كسي حق نداره به جاي خدا تصميم بگيره كي گناه كاره و كي نيكوكار و كي بايد مواخذه بشه و...

اگر هم انتقاد به معني كينه باشه كينه داشتن از آقاي حاتمي كيا (يا همون انتقاد)-كه فكر كنم حداقل كساني كه فيلماشو ديدن بشناسنش- كار...

به نظر من هنرمند يعني حاتمي كيا به خاطر همين هر كس به من مي گه هنرمند خوشحال نمي شم.

نگاه
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 17:47
0
موافقم مخالفم
 

من که قبل ازحلقه سبز هم با اهدای عضو مخالف بودم.. دلیلش رامیگویم: آیا تابه حال به این موضوع فکرکرده ایدکه وقتی عضوی از یک انسان خوب و پاک،به یک انسان مثلا بد وگناهکارو مفسد درجامعه، پیوند بخورد،آن دهنده، درگناهان گیرنده شریک میشود؟ و روحش درعذاب قرار میگیرد؟؟ البته عکس آن هم مصداق دارد{گیرنده خوب وخیرخواه}. ولی بازهم کلا مخالفم، مگرخانواده دهنده 100%طرف گیرنده رابشناسد.و بداندگیرنده فردنیکوکار و مفیدی برای جامعه اش است.فقط دراین صورت موافقم.

عماد
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 17:54
0
موافقم مخالفم
 

واقعا" انگار پزشکان عزیز ما در ایران زندگی نمی کنند!! واقعا" چه کسی می تواند تبعیض هایی که در بیمارستانهای ما رخ می دهد را انکار کند!! هر کسی پولدار تر عزیزتر!!! حالا شما فکر کنید که خانواده ی آن بیمار مرگ مغزی شده فقیر و بی کس باشد!! اصولا" مگر پزشکان ما یقین دارند که روح فرد اهدا کننده کاملا" در آرامش خواهد بود؟؟!! از کجا معلوم سرگردان نشود؟؟ وافعا" لازم است کمی واقع بین باشیم! گذشت ان زمان که جان انسان عزیزتر از پول بود!

نویسنده
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 18:24
0
موافقم مخالفم
 

من نویسنده هستم و تا به حال مقاله ها و نقدهای بسیاری ازمن، راجع به کارگردانها و آثارتحسین برانگیز سینمای ایران ،درهفته نامه ها و ماهنامه های تخصصی به چاپ رسیده.حقیقتی رابرایتان بگویم: بسیاری ازمردم، واقعا فیلمهای عمیق را اصلا نمی فهمند،و گناهی هم ندارند،تقصیرخودشان نیست و این موضوع،ربطی به تحصیلات عالیه ندارد.بلکه به مطالعه کتابهای فراوان و شناخت سمبولها مربوط است؛من حدود 14سال است که در زمینه رؤیا و تعبیرخواب مطالعه می کنم.و به همین خاطر،سمبولهای سینما راراحت درک می کنم.حلقه سبزسریالی ظاهرا ساده،اما بسیارسمبولیک است.استادحاتمی کیا مردبزرگی است و بیهوده فیلم نمی سازد.بدانید حرفها و پیامهای بسیاری در پشت کارهایش نهفته است... او بی دلیل سن حسن گلاب را 27 انتخاب نکرده.ازسال 59 تا86 می شود27 سال،حسن متولد 59 است..دوست ندارم بیشترازاین،مطلب رابازکنم...هرکس درحد واندازه شعور معنوی خود،فیلم را درک می کند.و این طبیعی است...

HAMASEH
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 18:51
-1
موافقم مخالفم
 

دوست عزیز! خواهشمندم نسل شهیدان،جانبازان وحاتمی کیاها را که هم نسل پدران ومادران ما هستند،باجوانان پایین[ازنظرمعنویت] و تهی امروز[به طورکلی]مقایسه نکنید! دراین دوره و زمانه واقعا جوان مثبت ومفید ،کم پیدا می شود. و به این دلیل والدین به هنگام ازدواج فرزندان خود،بسیارمشکل دارند! به هیچکس نمی توان اعتماد کرد،همه دروغگو شده اند.. به قول همین حاتمی کیا:فرق دوغ و دوشاب رابدانید! شهیدان محترم وخانواده های گرامیشان چه ربطی به نسل ما دارند؟؟؟من خودم هم ،جوانم،ولی ازنسل خود بسیارگلایه مند و بیزارم.آبروی ایران وایرانی رابرده اند.. جوون هم جوونای قدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!! ازنظرامنیت هم که ایران واقعا واویلاست!! من بی اغراق بدون پدر و یا برادرم،جرأت ندارم پامو ازخونه بذارم بیرون!! اصلا احساس امنیت نمی کنم..

روزبه
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 19:27
1
موافقم مخالفم
 

آفرین به آزاده عزیز! حقا که دخترفهمیده ای هستی و برازنده این اسمی. هومن جان عزیز! اگریک آدم دراین مملکت، با وجدان،و جایش دربهشت باشد،آن یک نفر،حاتمی کیاست.بله!تو می خواهی به اودرس اخلاق بدهی.می خواهم بدانم چندتا ازفیلمهای اورادیده ای؟؟؟؟؟؟ می دانی حاتمی کیا چقدربه این مملکت خدمت کرده؟؟؟؟؟ می دانی زمانی که تو و من، شاید حتی به دنیا نیامده بودیم ویا شیرخواره بودیم،او و امثالش،بهترین سالهای جوانیشان را کجابودند؟؟؟ درجبهه.مابسیارمدیون آنهاهستیم.اگرآنهانبودند،الآن من و تو هم نبودیم تا دراین سایت،باهم بحث کنیم؛ شایدهم به زبان عربی «البحث»می کردیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 او به اندازه موهای سرهمه ما،کتاب خوانده وتجربه دارد. اگردکتری توانست فقط 1 صفحه ازفیلمنامه های او را بنویسد و کارگردانی کند،همه انگشتهای خودراقطع می کنم!!!! می دانی ایرج قادری دانشجوی داروسازی دانشگاه تهران بوده؟؟!! فیلم هندی هایش رادیده ای؟؟!! استاد اکبرعالمی_مربی حاتمی کیا_ازنبوغ سرشار او،بسیارگفته. ضمنا؛لطفا زودقضاوت نکن! من ازدکترها اصلا کینه ندارم،خودم دانشجوی داروسازی ام! بیا تعصبها راکناربگذاریم و چشمهایمان را برواقعیتهای جامعه نبندیم............

بهار
سه‌شنبه 6 فروردين 1387 - 20:5
0
موافقم مخالفم
 

حتما نباید یک روانشناس،سوادسینمایی هم داشته باشد.نقدکردن سینما ،یک تخصص است وممکن است کسی پروفسورباشد وفیلم سطحی بپسندد.کسی رامی شناسم که پروفسور بیمارستان است وفیلمهای مزخرف گنج قارون،دالاهو،زیردرخت هلو و عینک دودی، فیلمهای محبوبش هستند! و سگ کشی اثر فوق العاده بهرام بیضایی،فیلم منفورش! بامزه بود،نه؟؟! مادرم همیشه ازکودکی این رایاداوری می کرد: دکترشدن چه آسون آدم شدن چه مشکل!

Dima
چهارشنبه 7 فروردين 1387 - 9:51
2
موافقم مخالفم
 

من درایران زندگی نمیکنم.اماباتوجه به اخبارونظرات،فکرنمیکنم اگرهم کسی ازاهدای عضومنصرف شده،بخاطرحلقه سبزباشد.اگزکسی عنوان کرده دلیل آن،دیدن حلقه سبزاست،دروغ وبی ربط گفته،خواسته دلیلی برای اینکاربگوید.شما چرا باورمیکنید؟ اتفاقات عجیب وغریب درایران بسیارمی افتد.عده ای بخاطر دیدن گوزنها معتادشده! وعده ای دیگربخاطرحلقه سبزکه مشوق اهدای عضواست،کارت عضویت خودراپس میدهند! همانطورکه بعضی دوستان دربالا نوشتند،فقط کسی درسریال بااهدای عضوش مخالف است که ازنظرذهنی،عقب افتاده است.چطورمردم والدین فاطمه را الگو قرارنمی دهند؟


چهارشنبه 7 فروردين 1387 - 13:28
0
موافقم مخالفم
 

خانم کیمیا قسم میخورم که شما نه ماما هستی نه کارمند پزشکی قانونی فقط از ان دسته ادمهایی هستی که از کثیف جلوه دادن و دیدن دنیا لذت میبری تا خودت را معصوم بدانی کارمند پزشکی قانونی انقدر سطح فکرش پایین نیست به این سبکی که جناب عالی وضعیت این دختران را مو به مو توضیح می دهی معلوم است از وصف العیش نصف العیش خیلی لذت میبری اینجا مدینه فاضله نیست هیچ جایی مدینه فاضله نیست زمان پیغمبر هم بوده و هست


چهارشنبه 7 فروردين 1387 - 13:42
0
موافقم مخالفم
 

hamaseh خانوم شما به یک نوع ترس مرضی مبتلا هستید حتما به یک روان پزشک مرا جعه کن پیش چشمت داشتی شیشه کبود زان سبب دنیا کبودت می نمود. به امید بهبود شما

آزاده
چهارشنبه 7 فروردين 1387 - 18:58
0
موافقم مخالفم
 

مرسي روزبه جان ولي من هنوز از دام جان تارها رو نريختم كه آزاده شم!

من قبول ندارم كه اگه كليه ام تو بدن يه قاتل باشه منم قاتلم. گناه براي كارهاي اختياريست اما اگه بفهمم مطمئنا ناراحت مي شم با اين موافقم. و اين كه هر انساني فرصت درست شدنو داره فرصت عوض كردن نظرات اشتباهشو داره هميشه اينو فراموش مي كنيم.

نميدانم پس از مرگم چه خواهد شد

نمي خواهم بدانم كوزه گر از خاك اندامم چه خواهد ساخت

ولي بسيار مشتاقم كه از خاك گلويم

سوتكي سازد به دست كودكي مشتاق و بازي گوش

و او يك ريز و پي در پي دم گرم خودش را در گلويم سخت بفشارد

و خواب خفتگان آشفته تر سازد


چهارشنبه 7 فروردين 1387 - 19:0
0
موافقم مخالفم
 

آقا يا خانوم نويسنده مي شه چندتا كتاب درباره سمبول ها معرفي كنين؟

هما
پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 1:17
0
موافقم مخالفم
 

از نظر من هم این سریال چیزی در حد فهم عوام بوده و این رو به راحتی میشه از سبک نگارش طرفدارانش فهمید.

HAMASEH
پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 10:4
0
موافقم مخالفم
 

احساس امنیت نکردن در یک جامعه ،بیماری نیست،اگراینطورباشدکه همه مردم ایران بیمارند!!!! این جامعه است که بیمار است و احساس ناامنی رادرامثال من بوجود می آورد،سیستم انتظامی کشور بیمار است..شماخودتان بیشتربه بیماری ترس مبتلا هستیدکه حتی حاضر نیستید نام خودرابنویسید!!!!من چندین کشورخارج رفته ام،چطورآنجاها احساس امنیت می کنم؟؟؟؟ چون قانون دارد،چون پلیس همه جاحضوردارد...درایران هیچکس احساس امنیت نمی کند{مخصوصا زنان.شما 100%مردی،اگر زن بودی،میفهمیدی چه میگویم.}،درایران همه نگرانند نکند موتورسواری کیفشان را بدزدد و یا لمپنی روی صورت و دستشان اسید بپاشد...و..... واقعاتعجب میکنم ازاین همه رؤیاپردازی شما.لطفا صفحات حوادث رادرهمین نشریات خودمان مطالعه نمایید...

روزبه
پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 11:52
0
موافقم مخالفم
 

تو خیلی باسوادی هماخانم؟؟؟!!! شنیدم در دانشکده ادبیات دانشگاه «سوربون» فرانسه درس خوانده ای؟؟؟!!! کاملا ازسبک نگارشت معلومه که یه روزی می شی «سیمین دانشور» دوم و «سووشون» دوم راخلق می کنی!!!!!! شاید هم بشی «آن ماری شیمل»!!!!!! البته بیشترفکرکنم استعداد درطنزنویسی داری!!!!!! چون انقدر به همین 2 جمله نوشته ات خندیدم که دلم دردگرفت «خاص خانم»!!!!!! مرسی واقعا که ما رو عیدی حسابی خندوندی!!!!!! حتی بیشترازمهران مدیری!!!!!!

Dima
پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 18:5
0
موافقم مخالفم
 

با روزبه و کیمیا موافقم.من هم که پسر هستم،خیلی درجامعه ایران احساس امنیت نمی کنم،چه رسد به دختران. تا به حال دراین سایت،هیچ نظری تهوع آورتر و بی ادبانه تر ازنظرفردی که درجواب به کیمیاخانم داده،نخوانده ام؛اصلا نمی توانم آنرا هضم کنم.این فرد بی نام،انقدر بی فرهنگ است که حتی طرزصحبت کردن باخانمها رادرخانواده مردسالارش اصلا به او یاد نداده اند.به جای آن خانم،من ناراحت شدم.درخانواده ما،همواره برای زنان احترام خاصی قایلند.«شما مامانیستی»،«ازکثیفی دنیا لذت می بری»،«سطح فکرت پایین است»...اینها یعنی چه؟ ازنوشتن چنین جملات قبیحانه ای شرمت نیامد؟؟ تاوقتی که تحمل نداشته باشیم نظرات مخالفان خود رابشنویم،و فوری باحرفهای رکیک و ناپسند و هزاران تهمت ناروا{ فحشای کلام }آنها رابشکنیم،پیشرفت که نمی کنیم،روز به روز درجا می زنیم وعقب می رویم. واقعا تاسف آوراست.امریکا وکانادا با زیرکی،مغزهاراازاقصی نقاط دنیا جذب می کنندو ماباهمین اشتباهات خود،مغزهارا فراری می دهیم.کشور کره راببینیدکه سالها قبل به ایران کلفت ونوکرمی فرستاد وحالاشده یکی ازقطبهای مهم صنعتی واقتصادی دنیا؛همه کشورهای عربی دارند از ما جلو می زنند؛ اما ما هنوز پله های اول دموکراسی را هم طی نکرده ایم.به فرض محال که حرفهای خانم کیمیا همه دروغ محض باشد،و ایران بهشت زمین و همه مردم ایران ازبیگناهی پسرپیغمبرباشند،شما حق نداری به او توهین وبی احترامی کنی،او نظرش رابدون توهین به دیگران بازگوکرده واین حق همه ماست،همه عزیزان دربالا درکمال ادب،نظرات خودراگفته اند،بدون توهین به کسی.انگارفقط تو غیر نرمالی. اگرتحمل شنیدن نظرات دیگران _حتی 180درجه مخالف_رانداشته باشیم،تا200سال دیگرهم مملکتمان رشد نمی کند.جامعه زمانی پیشرفت می کندکه هرکس آزادانه و با رعایت حقوق دیگران { بی توهین } نظرات و پیشنهادات خودرا ابرازکند.ازهمین حالا دراین سایت سینمایی خوب، دموکراسی راتمرین کنیم.....

ساحل
پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 18:36
-2
موافقم مخالفم
 

من ازخواندن ده باره نظرات آزاده و روزبه بسیارلذت بردم. این دو عزیز بسیار زیباکلام هستند.

راستی! چقدر بعضیها مکارند! توجه کنید یک نفر 7 فروردین به فاصله 14دقیقه دو کامنت فرستاده: یکی برای حماسه و دیگری برای کیمیا ! فکر می کنه ما دورازجون .. هستیم. چقدر هم فوضوله! تو مگه وکیل وصی حماسه ای؟ احساس امنیت نکردن او درجامعه ناامن ایران ،به تو چه مربوط؟ والله! ازدست شما فوضولهاست که امنیت نداریم! مگرکیمیا گفته پروفسور نجوم دانشگاه هاروارد ه که قسم دروغ میخوری دروغ می گه؟ چقدر بچه! واقعا مهدکودک هم زیادته!

راستی!خوانندگان سایت سینمای ما! اولین جک سال 1387 را توسط هما خواندم:طرفداران حاتمی کیا عام اند! پس حتما طرفداران سیروس الوند و سعید سلطانی خاص اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 21:23
0
موافقم مخالفم
 

ازنظرعلمی و جامعه شناسی،دادن آمار کلی اشکالی ندارد.وقتی میگوینددرایران آمارتصادفات،انقدراست ویا چنددرصدجمعیت به ایدز،هپاتیت یا آلزایمر مبتلا هستند،عیب دارد؟ اتفاقابرعکس.آماردرهرزمینه ای باعث میشودکه مردم چشم وگوش خودرابیشتربازکرده و بهتردقت ورعایت کنند.کسیکه برای اولین بار،کشته شدن دختران توسط خفاش شب رااعلام کرد،سطح فکرش پایین بود؟وازاین موضوع لذت می برد؟برعکس،اودلسوزبودومی خواست به دختران هشداردهدکه سوارماشین شخصی نشوند.من کجای سخنم ادعای معصومیت کردم؟سخنانت بسیار بی ربط و جفنگ بود..هیچکس کامل ومعصوم نیست،گل بی عیب فقط خداست.ضمنافکرنمی کنم هیچ انسان عاقلی ازکثیف بودن دنیالذت ببرد...

اگرمی دانی که اینجا مدینه فاضله نیست،پس چراازشنیدن حقایق تلخ جامعه ناراحت می شوی؟تجاوزهم مثل بسیاری ازفجایع دیگرمثل قاچاق،اعتیاد،قتل،سرقت،و....درجامعه مابسیاروجوددارد و مسبب آن بیماران روانی هستندوچرانبایدآن رادادبزنیم؟تافریادنزنیم،کسی نیست که جلوی آنهارابگیرد..

آیاوقتی استادبیضایی که بی تردیدموردقبول همه است،درسگ کشی این موضوع رانشان می داد،خودنیزلذت می برد؟یااینکه می خواست آگاهی دهد؟

نویسندگان وخبرنگاران ما هم، درصفحات حوادث روزنامه ها ومجلات تخصصی داخل کشورمثل «ااطلاعات»صدهافجایع ونابسامانیهای جامعه رامنعکس میسازندتا مردم حواسشان رابیشترجمع کنندوبدین وسیله کمکی به امنیت بیشترکرده باشند.آیاآنهالذت می برند؟

آیاوقتی دراخبارایران وجهان مدام ازجنایات سربازان امریکایی درافغانستان وعراق،وصهیونیستهادرفلسطین ولبنان میگویند،لذت می برند؟؟

وصف العیش نصف العیش درموردمن معنا ندارد،من که مردنیستم!!بخاطرسطح فکر و فرهنگ پایینت بسیارمتأسفم...


جمعه 9 فروردين 1387 - 0:47
-2
موافقم مخالفم
 

جمع کنید بابا سریال خوبی نبود دیگه حالا کارگردانش هر کسی میخواد باشه تو نظر سنجی مجله سروش از منتقدین درباره ی این سریال حتی نتونست یک رای هم بیاره

فکر میکنم مدار صفر درجه بالاترین امتیاز رو داشت خدایی هم از هیچ نظر قابل قیاس نیستن بس که سریال اقای فتحی بهتر بود

خانوم
جمعه 9 فروردين 1387 - 17:42
-1
موافقم مخالفم
 

1_هما جون گفته که ازسبک نوشتاری طرفداران سریال معلومه که عام هستند. پس لطفا کامنت یکی ازمخالفان سریال رادرساعت 0:47 روز9 فروردین بخوانید.نوشته: جمع کنید بابا !!! این سبک نوشتاری به نظرشما خیلی سطح بالاست؟؟؟؟ مرا که به یاد لات های فیلمفارسی می اندازد!!!!

2_با وجود احترام بسیاری که برای همه منتقدان قایلم،اما نظرات بیشترآنها را قبول ندارم.شهریور1379 هنگام 100سالگی سینما درهفته نامه «سینما» ، یک منتقدمعروف،فیلم محبوبش را گنج قارون ، و دیگری « درامتدادشب» و «پشت و خنجر»اعلام کرده بودند![ ازمبتذلترین فیلمهای سالهای قبل ازانقلاب]...

منتقدین فیلمهای خوب وتأثیرگذار دایره مینا، دوزن، و سگ کشی رازمانی له کردند. باشو غریبه کوچک تنها فیلم خوب زمان خودش و استادبهرام بیضایی را دکترهوشنگ کاوسی[ ازمجرب ترین منتقدان] دربرنامه ای تلویزیونی چنان کوبید که حیرت کردم. منتقدان نسبت به نیمه پنهان_که تنها فیلمی بودکه صادقانه و جسورانه همه مسایل سالهای اول انقلاب رابه تصویرکشیده بود_واکنش سرد و منفی نشان دادند.

هرسینمادوستی می تواند به نوبه خود،منتقد هم باشد.منتقدفقط کسانی نیستند که لزوما درنشریات می نویسند،شایدکسی باشدکه قدرت درک و نوشتاری بالایی داشته باشد،اما نظرات او هیچ گاه چاپ نشده باشند.

3_سریال تاریخی_سیاسی مدارصفردرجه رابایدباسریالهایی تاریخی_سیاسی همچون هزاردستان و کیف انگلیسی مقایسه کرد.حلقه سبزسریالیست که به دلیل پرداختن به موضوعات روح و زندگی و مرگ، سریالی عرفانی و مذهبی محسوب می شود. و مقایسه آن بامدارصفردرجه ،بسیاردورازعقل است.

4_مخالفان سریال،اگر می خواهند ثابت کنندکه از عوام نیستند،بهتراست ازاین دیکتاتوری هیتلرگونه دست بردارند و به عقاید متفاوت مخالفان خود احترام گذاشته وآنها را عام نخوانند.شمااگرمخالفان سریالید،حتما دلایل خودتان رادارید؛ ماطرفداران سریال هم _که کم نیستیم_دلایل موجه خودمان را.


جمعه 9 فروردين 1387 - 18:2
0
موافقم مخالفم
 

دوستان عزیزان بازم قرصها تون رو نخوردین اصلا نقد فیلم به شما چه ربطی دار ه

قاقالا خشکه
جمعه 9 فروردين 1387 - 21:27
-1
موافقم مخالفم
 

ایول ایول داش ازاده رو ایول


شنبه 10 فروردين 1387 - 0:42
0
موافقم مخالفم
 

اکر به اغما نمره ی 5 از بیست رو بدیم حلقه ی سبز ناپلئونی ده میگره و به زور قبول میشه اونم به خاطر بازی زیبای اقای فرخ ن÷اد وگرنه رد میشد.

روزبه
شنبه 10 فروردين 1387 - 1:7
0
موافقم مخالفم
 

واقعا کیف کردم dima جان! طرف که اتفاقا دراین قسمت بدون ذکر اسمش چندین نظرداده،خیلی بی نزاکت وخطرناکه. دختربیچاره کجا وضعیت این دختران را مو به مو شرح داده که مثل .. هار بهش پریدی؟ فقط نوشته روحیه ندارند. نه! پس حتما به نظرتو می آیند وسط خیابان هندی می رقصند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اصلاچرابحث رامنحرف کنیم؟حیف نیست؟

حلقه سبز،حلقه عشق است و قداست،سعادت ومعنویت...

باغ مادرطرف سایه دانایی بود.

باغ ماجای گره خوردن احساس وگیاه،

باغ ما نقطه برخورد نگاه وقفس وآینه بود.

باغ ماشاید،قوسی از«دایره سبز»بود...

روح من درجهت تازه اشیاجاری است.

روح من کم سال است.

روح من گاهی ازشوق،سرفه اش می گیرد.

روح من بیکاراست.

قطره های باران را، درز آجرهارا می شمارد.

روح من گاهی،مثل یک سنگ سرراه حقیقت دارد...

زندگی رسم خوشایندی است.

زندگی بال وپری داردباوسعت مرگ ،

پرشی دارداندازه عشق.

زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یادمن و تو برود...

آزاده
شنبه 10 فروردين 1387 - 13:45
0
موافقم مخالفم
 

جمع كنيم بابا؟ كارگردان مهم نيست. نويسنده مهم يست. بازيگر مهم نيست. حتما حمل و نقل مهمه ديگه.

من منتقداي سروشو نمي شناسم دلايلشونم نمي دونم شايد از بين 2 نفر راي نياورده باشه.

و اين كه يك تكه نانو نمي شه با چارخونه يا غرب وحشي مقايسه كرد. من خودم مدار صفر درجه رو دوست داشتم و تقريبا ديدمش ولي آخه عزيز من مقايسه شرايط داره.

در ضمن اين جا شده شب شعر سهراب:

مرد آن شهر اشاطير نداشت

زن آن شهر به اندازه ي يك خوشه ي انگور نبود

هيچ آيينه ي تالاري سرخوشي ها را تكرار نكرد

چاله آبي حتي مشعلي را ننمود

دور بايد شد دور

شب سرودش را خواند

نوبت پنجره هاست

...


يکشنبه 11 فروردين 1387 - 1:31
0
موافقم مخالفم
 

از سفر که برگشتم اومدم سراغ سایت محبوبم و خبرها و نظرها رو خوندم

راست گفتن که ایرانی ها بیشتر ار پنجاه درصدشون بیکارن

ازاده و روزبه عزیز در روزهای مختلف یعنی چندین روز بارها و بارها به این سایت وجالب اینکه دقیقا این صفحه مراجعه کردن و کامنت گذاشتن!!!!!!!!!!!!جل الخالق یعنی اوقات بی کاری تون اینقدر زیاده که یک صفحه ی مشخص رو صد بار باز کنید و هی شعر و جوابیه بنویسید

من اصلا کاری به این سریال ندارم

کاش من هم به اندازه ی شما اوقات بطالت ببخشید بیکاری داشتم

اخ نه اشتباه کردم همیشه گفتن مواظب باش چه ارزویی میکنی!

دایی جان دکتر
يکشنبه 11 فروردين 1387 - 20:33
0
موافقم مخالفم
 

اندکی صبر صحر نزدیک است...


چهارشنبه 14 فروردين 1387 - 8:2
0
موافقم مخالفم
 

اين جا رو گذاشتند كه درباره ي خبر بالا نظر بديد و جالبه كه شما به اين سريال اصلا كاري نداريد يعني جالب كه چه عرض كنم مضحكه واقعا به اين قسمت خنديدم من اصلا کاری به این سریال ندارم !! خوب بهتره بري قسمت سريال هاي آقاي مقدم و صحت نظر بدي يا هر وقت مطلبي با عنوان چگونه اوقات فراغت خود را سپري كنيم گذاشتند نظر بدي.

و اين كه باز كزدن يك صفحه از history زياد وقت نمي بره ولي باز كردن تمام صفحات و خوندن مطالب و نظرها و مقايسه ي اونا باهم و چك كردن اسم افراد و اين كه كي و كجا كامنت دادند و كجا ندادند خيلي بيشتر وقت مي بره.

در ضمن براي اطلاع مي گم هر كسي وقت استراحتشو يه جوري مي گذرونه ما ترجيح مي ديم درباره ي هنرمند مورد علاقه مون صحبت كنيم و اگه تونستيم نظر حتي يك نفرو عوض كنيم هر چند كه اين جا همه گوشاشونو گرفتن!

من كه از بازترين پنجره با مردم اين ناحيه صحبت كردم

حرفي از جنس زمان نشنيدم...

چيزهايي هم هست

لحظه هايي پر اوج...

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.962073087692 seconds.