سينمای ما - حل يك مسئله رياضي در سالن تاريك..! (نگاهی به فیلم آتش سبز)
سه‌شنبه 20 بهمن 1388 - 19:55

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (100 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (350 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



حل يك مسئله رياضي در سالن تاريك..! (نگاهی به فیلم آتش سبز)
حل يك مسئله رياضي در سالن تاريك..! (نگاهی به فیلم آتش سبز)


سینمای ما - پویان عسگری: 1)در اين سال‌ها گفته اند و گفته‌اند و بارها تكرار كرده اند كه شطرنج باد فيلم بزرگي است.كه زمان اكرانش كسي آن را درك نكرد.كه از بهترين هاي تاريخ سينماي ايران است.كه الماس است و برليان و ياغوت.سي و يك سال از اولين نمايش فيلم مي‌گذرد و محمد رضا اصلاني دومين فيلم بلند داستاني‌اش را ساخته است
2)احتمالا الآن هم حكم‌ها در جيب است تا صادر شود.منظورم الصاق الماس و برليان به فيلم جديد است.اما باور كنيد و از ته دل باور كنيد كه آتش سبز بسيار فيلم بدي است.فيلمي است كه مي خواهد قواعد داستان گويي سينما را از نو خلق كند.فيلمي كه هر چه پيش مي رود كمتر فهميدني مي شود و بيشتر ثقيل.به حل يك مسئله ي خسته كننده رياضي مي ماند.ما تماشاگران راحت طلبي نيستيم اما خب آدم به سالن سينما نمي رود كه مسئله حل كند كه ذهنش انباشته از ديالوگ هايي شود كه فهم هر كدامشان يعني جا ماندن از فيلم.فيلم افسانه اي و آييني ساختن هم آدابي دارد.نمي‌شود همين طور هر چه خواستي نشان دهي و از تماشاگر انتظار داشته باشي كه باورش كند.كه بفهمدش و با آن همراه شود.ممزوج كردن واقعيت و خيال هم آداب دارد.از اين به آن رفتن و از آن به اين آمدن بايد روي منطق و اصول باشد.وگرنه نتيجه اش مي‌شود سكانس دادگاه فيلم كه نمي داني چيست و تازه مي‌خواهد نتيجه گيري فيلمي باشد كه از اولش هم چيزي مشخص نيست و همه چيز در گنگ ترين شكل ممكن اتفاق مي‌افتد(البته اگر اسمش را اتفاق بگذاريم!)
3)تماشاگران سي و يك سال پيش را نمي دانم كه حالا چه احساسي دارند.اما حداقل خيالم از خودمان راحت است كه زير بار الماس و برليان بودن اين يكي نرويم و فقط چيزي را باور كنيم كه در سالن تاريك ديده‌ايم.يعني يك معجون گنگ و سرگيجه آور كه نام فيلم را روي‌اش گذاشته‌اند.
شنبه,13 بهمن 1386 - 10:14:14

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

علیرضا
شنبه 13 بهمن 1386 - 11:18
5
موافقم مخالفم
 

من نمی خواهم از لحن زننده و نگاه سطحی نویسنده شکایت کنم.فقط می خواهم بگویم «یاغوت» با قاف نوشته می شود برادر منتقد!

هیلدا
شنبه 13 بهمن 1386 - 11:46
1
موافقم مخالفم
 

اینم شد نقد؟ فقط نظر خودتو نوشتی .

amir
شنبه 13 بهمن 1386 - 11:54
1
موافقم مخالفم
 

اگر ممكنه حداقل از نقد كسي استفاده كنيد كه قواعد نقد نويسي رو بلد باشد .

اقاي عسگري ما هم يدون توجه به نظر شما ترجيح ميدهيم فيلم رو در سالن تاريك سينما ببينيم تا مثل شما و سي سال پيش سرمان نيايد

مهتاب
شنبه 13 بهمن 1386 - 17:52
14
موافقم مخالفم
 

چقدر زننده ....

امیر حسین
يکشنبه 14 بهمن 1386 - 0:13
-2
موافقم مخالفم
 

ما ساندویچتو بخور لطفاً کاری با فیلمسازا نداشته باش

سیاوش
يکشنبه 14 بهمن 1386 - 2:1
-1
موافقم مخالفم
 

بابا چرا درک نمی کنید به این میگن یک فیلم ملی معناگرا . اگه نفهمیدین مهم نیست ، مهم اینه که تو سینما بگیرید بخوابید تا یادتون بره دور و برتون چه خبره. این اسمش سینمای فاخره . سینمای ارشاد پسند که حتی یک مورد هم اصلاحیه نداره.

كابوكي
يکشنبه 14 بهمن 1386 - 12:7
-1
موافقم مخالفم
 

بنده اين شانس را داشتم اگر بشه گفت شانس اين ياقوت و الماس را در جشنواره تهران ببينم البته جز تصاوير تيره و تار و ديالوگ هاي پرت و پلا نصيبي نبردم. در سال 58 دوباره فيلم را در كانون فيلم ديدم فكر كردم ان موقع حتما عقل و شعورم نرسيده بود ولي كماكان سياهي و پرت و لايي پا بر جا بود.مطمئنم هنوز هم عقل و شعورم نميرسد.

رضا
يکشنبه 14 بهمن 1386 - 22:18
2
موافقم مخالفم
 

امیدوارم فیلمسازی تو مملکت از رابطه بازی در بیاد


دوشنبه 15 بهمن 1386 - 0:49
4
موافقم مخالفم
 

برلیان نام لاتین الماسه

پس لطفا ننویسید الماس(و)برلیان!!!!!!

اقای عسگری

نجم الدین
دوشنبه 15 بهمن 1386 - 19:37
-13
موافقم مخالفم
 

" آن که در خواب است دو چشمش کور است ! "

اگر به گفته ی بعضی عزیزان خبرنگار حاضر در جلسه ی نقد و بررسی فیلم " آتش سبز " نیمی از صندلی ها خالی

بودند "، چه باک ! طبیعی است ذهن و روانی که در معرض شنیدن و دیدن خواندن آثار پاپ باب روز است ، این اثر

را تاب نمی آورد .چنین ذهنی تاب مواجهه با ریتم کلاسسیک ندارد . و قطعا دردناک تر آنکه عزیزان تارک سالن ، تاب

شنیدن یک قطعه ی موسیقی کلاسیک 11 دقیقه ای را هم ندارند، چه رسد 110 دقیقه فیلم .

ناچارند باخ را به فرمت پری باخ تبدیل کنند و این ام پی تری های بی امان ِ آماده ی بلعیدن را شب و روز مصرف کنند

. لای ساندویچ های هات داگی که نمی دانند چیست ، به معده بفرستند و باقی وقت را به هضم آن مشغول باشند و چاره

ی درد دلشان باد گلویی که لابد تقصیر کوکا کولاست !

مگر می شود هم سریال تلوزیون دید و هم عاشق مولانا بود؟ رمان صد من یک غاز عشقی خواند و از هزار و یک

شب هم حرف زد ؟ کاش فقط همین بود . بعضی از این رفقای فیلم بین ِ سینما دوست ،دو هفته یک بار ساقی فیلمشان را

می بینند . ده تا دی وی دی فله ای که یارو برایشان انتخاب کرده تماشا می کنند و خداحافظ شما تا دو هفته ی دیگر و

ده تا فیلم هنگ کنگی و هندی و درجه هشت اروپایی دیگر!

نه جان برادر ! " دو صندوقچه در یک جوال نمی گنجد " !

من از دیدن این فیلم در هراسم . از اینکه " آن که در خواب است دو چشمش کور است "

وای بر ما اگر باز هم دیر به در رسیده باشیم و دربان رفته باشد !

ناصر
سه‌شنبه 16 بهمن 1386 - 20:7
-4
موافقم مخالفم
 

تنها دليل موجه براي لذت نبردن از چنين فيلم فاخر و معناگرايي بي سوادي ادبي و فقر فرهنگي است عزيزان.

انسجام تصويري، حركتهاي خارق العاده دوربين، رفت و برگشت هاي زماني، ديالوگهاي همه فهم (از ديالوگهاي فيلمهاي استاد كيميايي يا استاد بيضايي هم يعني سخت تر بود؟) و هزاران مورد ديگر اين فيلم را در حافظه تاريخي ملت ما ثبت مي كند. و چه خوب كه اين فيلم لطيف با نگاهي عميق به افسانه هاي كهن ما در بخش بين الملل جشنواره به نمايش در آمد تا به جهانيان ثابت كنيم «هري پاتر زكي»

زياده عرضي نيست

فعلا

فرهاد
شنبه 20 بهمن 1386 - 15:51
4
موافقم مخالفم
 

(( بنويس حكمي نيست پرونده هم بده خودشون ))


يکشنبه 21 بهمن 1386 - 19:7
3
موافقم مخالفم
 

برليان نام تراشي از سنگ الماس و البته تمام سنگ‌هاي قيمتي است!!! نام لاتين الماس dimond است.

فریبا
پنجشنبه 25 بهمن 1386 - 0:4
4
موافقم مخالفم
 

دوستان عزیز سینمای ما ، اگر می خواهید نقد یاد بگیرید به این آدرس بروید :http://radiozamaaneh.com/radiocity/2008/02/post_283.html

برید ببینید این آقا چگونه نقد کرده فیلم آتش سبز رو . آدم کیف می کنه

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.96427297592 seconds.