سينمای ما - این "چهار انگشتی" فقط انگشت شست ندارد؟ / یادداشتی بر فیلم 4 انگشتی
سه‌شنبه 20 بهمن 1388 - 19:54

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (100 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (350 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



این "چهار انگشتی" فقط انگشت شست ندارد؟ / یادداشتی بر فیلم 4 انگشتی
این "چهار انگشتی" فقط انگشت شست ندارد؟ / یادداشتی بر فیلم 4 انگشتی


سینمای ما - ندا میری: فواد بد؟ فواد خوب؟
فواد (اینجا هنوز فواد خوب و بد نداریم) از خانواده اش خداحافظی می کند، به سمت قطاری که قرار است اورا به تهران برساند تا آرزوهای دور و درازش را به کف بیاورد.
فواد بد از ترس دیر رسیدن به ایستگاه و جا ماندن از قطار از زیر قران رد نمی شود، چرخ ماشین اش پنچر می شود، به قطار نمی رسد، توی ایستگاه با خانمی که احتمالا همین الان از سفینه مریخ پیاده شده آشنا می شود. دزدی می کند، چاقو کشی می کند، معتاد می شود، یکی از انگشت هایش را از دست می دهد، رفیق روزهای دورش را می کشد... و ته ته همه این کارها خیانت می کند.
این همان آدم بد ماجراست! فواد به محض این که نام اش را از دست می دهد قدم در مسیر از دست دادن می گذارد. از دست دادنی که محدود به انگشت و چشم اش نیست. تبدیل می شود به فرزاد، می شود چهار انگشتی، می شود فرزاد یک چشم .... و خلاصه کم کم هیچ هویتی ندارد.
فواد خوب از زیر قران رد می شود، ماشین اش از روی میخ افتاده بر جاده رد نمی شود، دقایق آخر به قطار می رسد. با دختر معقول و مرتب و سر به راهی آشنا می شود. همین می شود که قدم در راه بدست آوردن می گذارد، از عشق و کار و زندگی گرفته تا اعتقاد و اقتدار و توانایی .....
این همه ماجرا فقط برای اینکه ما بفهمیم فاصله صعود و سقوط یک لحظه بیشتر نیست؟ اینجا سوالی که برای من بیننده پیش می آید، این است که این تصاویر شلوغ و پلوغ درهم، یک قصه تو در تو که از فرط اجرای نچسب اش به زحمت بیننده را حتی درگیر لایه های بیرونی اش می کند (چه برسد به اینکه با مفاهیم درونی اش ارتباط برقرار کند) قرار است در خدمت چه چیزی باشد؟ از کی تا حالا لازم است ساده ترین و ابتدایی ترین مفاهیم هستی را انقدر سخت و پردردسر به بیننده نشان بدهیم؟ واقعا برای تقابل نهاد پاک و نهاد پلید اینهمه داستان سرایی گزنده الزامی است؟ چرا قیافه آدم بدها همیشه اینقدر اغراق آمیز و مصنوعی است؟ بر اساس کدام قانون همه آدم های بی غیرت و بی خاصیت شبیه هم اند؟ نمی شود در فضایی ساده و صمیمی با داستانی واقعی تر همین قصه های تکراری را برای آنها که گوش شنوا ندارند گفت؟ راستی اصلا چه اصراری است که برای آنها که گوش شنوایی ندارند به تکرار مکررات بیافتیم؟
متاسفانه "چهار انگشتی" پیش از آنکه مخاطب را در فضای تقابل خیر و شر گیر بیاندازد، در تعریف داستان تکراری اش گیر افتاده است. فضاهای رنگ به رنگ پارک ها و خانه های اشرافی و ماشین های پر زرق و برق و گیس و گیس کشی های آنچنانی اش به جای تاثر و تاثیر احساس مضحکی از جنس خوب که چی بشود را در ذهن بجا می گذارد.
خیلی جالب است فواد خوب ماجرا با فواد بد ماجرا هیچ فرقی نمی کند. متاسفانه هیچکدام شان را دوست نداریم. اینجا همان نقطه ای ست که "چهار انگشتی" در تعریف داستان اش و انتقال مفاهیم مدنظرش (عجالتا بخوانید شعار های مدنظرش) شکست فاحشی می خورد. وقتی نه خوبی آنقدر اصیل است که گیرمان بیاندازد و نه بدی آنقدر جذابیت دارد که ضربان شیدایی مان را بکار بیاندازد. مشکل اینجاست که به نظر من عشق حتما بهانه می خواهد! حتی اگر بهانه اش را نفهمیم و ندانیم این همه دوستت دارم ها از کجا آب می خورد. برای ارتباط برقرار کردن و دوست داشتن هر چیزی یک مجموعه ساده و دم دست حتما لازم داریم. ماجراهای فواد داستان ما حتی اگر بهرام رادان محبوب و متبحر هم قصه گوی اش باشد، شیرینی ندارد. متاسفانه با تمام احترامی که برای راوی چهارانگشتی قائلم، بهرام رادان چهارانگشتی اصلا دوست داشتنی نیست، هر چقدر هم که خوب نقش آدم بد ماجرا و آدم خوب ماجرا را بازی کند و به نقشش سوار باشد، هر چقدر هم لبخندهای شیطانی دلفریب و تبسم های معصوم خرج کند. بهرام رادان ان قدر خوبی آشکار و پنهان دارد که متاسفانه جنس اش با جنس "چهار انگشتی" ذره ای نمی خواند. این ماجرا به خوب یا بد بودن فیلم ربطی ندارد همانطوری که فیلمهای دم دستی تری را هم به لطف بلندی قد رادان دیده ایم و از حضورش لذت هم برده ایم. این تجربه تازه را من اما نمی فهمم.
و تنها چیزی که می ماند: آقای کارگردان! فیلم خوب و فیلم بد را هم همین تک لحظه های ناب می سازند. یک دم حقیقت سرزنده بی رنگ و نقاب می تواند یک فیلم را نجات دهد. کاش "چهار انگشتی" شما هم از زیر قران عبور می کرد.


منبع خبر : سینمای ما
یكشنبه,18 آذر 1386 - 16:52:45

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

sara
يکشنبه 18 آذر 1386 - 17:43
0
موافقم مخالفم
 

khanoome miri ba shoma vaghan movafegham faght soal inja ast ke bahram radan ba bazi toye hamchin filmi che tojihi dare

رجايي
يکشنبه 18 آذر 1386 - 17:44
1
موافقم مخالفم
 

خيلي ممنون. دستتون درد نكنه كه يه قسمت سايت رو به خلاص داستان فيلما اختصاص دادين.

نویسنده
يکشنبه 18 آذر 1386 - 17:47
-2
موافقم مخالفم
 

خانم میری من نمیدونم شما با چه منطقی همچین حرفی میزنید.

من یک خواهش دارم از شما:دوباره این فیلمرو ببینید.

این بی انصافی محضه که دوبار شما این فیلم متفاوت رو تکراری محسوب کردید.

شما میگویید این فیلم تکراریه لطف کنید و یک فیلم شبیه این مثال بزنید.

مثل اینکه شما فیلمهای سطحی رو بیشتر می پسندید

آیا صعود و سقوطه زندگی مسئله ی کمیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی دوستانه به شما توصیه میکنم بیشتر فیلم ببینید و بعد دست به نقد شوید.

هيچكس
يکشنبه 18 آذر 1386 - 19:23
2
موافقم مخالفم
 

ارزش اين نقد را هم نداشت

تارا
يکشنبه 18 آذر 1386 - 19:31
-2
موافقم مخالفم
 

منتقد باید از روی اصول حرفش را بزند نه از روی سلیقه یا بهتر بگم بد سلیقه گی.

sana
يکشنبه 18 آذر 1386 - 19:37
1
موافقم مخالفم
 

از نظر شما همه فیلم ها بدند یک فیلم نیست که از نظر شما خوب باشد نقد هم گفتن خوبی هاست هم کاستی ها اما شما .............این را شانس اوردیم که حداقل از بازی بهرام تعریف کردید......

دانیال
يکشنبه 18 آذر 1386 - 19:39
0
موافقم مخالفم
 

من کاری به فیلم ندارم چون ندیدم...ولی چرا همه ی منتقدان دوست دارن تافته جدا بافته باشن.

ساغر
يکشنبه 18 آذر 1386 - 19:42
0
موافقم مخالفم
 

کاش کمی تخصصی تر بنویسیم

سینمای ما شما چرا؟

Reza
يکشنبه 18 آذر 1386 - 22:39
0
موافقم مخالفم
 

با سلام . به نظر من برای نقد فیلم ، باید ژانر فیلم و قواعدی که کارگردان تو اثرش اعمال کرده رو در نظر گرفت . تفسیر خوبی و بدی مثلا تو سینمای وسترن یا فرق میکنه با سینمای رئال . وقتی آدم بده ی داستان برای شکنجه دادن ، از وسایل شهربازی استفاده میکنه یا به فردی که میخواد بکشتش قرص اکس میده تکلیف بیننده روشنه . من موقع دیدن فیلم ، مواردی رو که در بالا نوشتین جدی نگرفتم و دوستش داشتم . تو سینمای آپارتمانی و بزن دررویی ایران همین چهارانگشتی هم غنیمته و استارت یه سینمای متفاوت رو زده حالا گیریم کمی هم با ایراد .

لیلا
يکشنبه 18 آذر 1386 - 23:33
1
موافقم مخالفم
 

خیلی مسخره بود خداییش فقط به زوره بهرام رادان می

شد تحملش کرد.


يکشنبه 18 آذر 1386 - 23:51
0
موافقم مخالفم
 

من هم این اصرار رادان رو برای بدمن بودن درک نمی کنم.

گیریم دنبال نقش متفاوت ست. به قول خودش سیاه سیاه نه خاکستری

اما....

اما به چه قیمتی؟؟

روشنک
دوشنبه 19 آذر 1386 - 9:7
0
موافقم مخالفم
 

ممنونم خانم میری

متاسفانه چهارانگشتی یک نا امیدی بزرگ بود هم در طرح و هم در اجرا.

گل درشت
دوشنبه 19 آذر 1386 - 9:23
-1
موافقم مخالفم
 

این کارگردانها مردمو خر گیر آوردن ( دور از جون )

مگه ما از پشت کوه آمدیم که از این فیلم های بچگانه خوشمون بیاد؟

با این فیلم های دوزاری .......

سعید
دوشنبه 19 آذر 1386 - 11:4
-1
موافقم مخالفم
 

سلام منم فکر میکردم فیلم جالبی باشه که به نظرم نبود

البته به اون بدی هم که شما میگی نبود

به هر حال...هیچی..بیخیال نگم بهتره

parichehr
دوشنبه 19 آذر 1386 - 13:57
1
موافقم مخالفم
 

لطف كنين راجع به بازيگري كه دو بار به خاطره همين نقشهاي متفاوت جايزه گرفته نظر نديد.

بابا چقدر شماها (منتقدينو ميگم) حسودين خوب اگه بلدين برين خودتون فيلم بسازين

keyvan
دوشنبه 19 آذر 1386 - 14:5
-1
موافقم مخالفم
 

shoma faqat ru esma naghd minvisin....age in filmo yeki dige misakht hamin khanum koli tarifo tamjid mikard....

bazia cheshme didane filme motefaveto nadaran

محمود
دوشنبه 19 آذر 1386 - 14:27
0
موافقم مخالفم
 

منم با نظر شما تا حدودی موافقم خانم منتقد

شیوا
دوشنبه 19 آذر 1386 - 14:38
-1
موافقم مخالفم
 

اره فقط انگشت شست نداشت ...منم دقت کردم

مگه بقیه چی میگن؟

شیدا
دوشنبه 19 آذر 1386 - 16:2
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من چهار انگشتی با کمی دقت فیلم بدی نمیشد.

آقای رادان هم مطمئنن نمیدونسته که کارگردان قدرت این دقت رو نداره.بازی بهرام رادان بد نبود ولی اونهایی که از بازی بهرام رادان بد میگن من فکر میکنم انتظار بیشتری از بهرام رادان دارن.واقعا این همون بازیگر سنتوری.

همون بازیگری که با دقت زیاد کارهاشو انتخاب میکنه؟علاوه بر ازدواج صورتی اینهم از اشتباهای کارنامه ی بهرام رادان.

اما با این حال بازم بهشون خسته نباشید میگم.واقعا به بازیش ایمان دارم.


دوشنبه 19 آذر 1386 - 16:11
-3
موافقم مخالفم
 

به نظر من که فیلم خوبی نبود

نيكي
دوشنبه 19 آذر 1386 - 18:18
0
موافقم مخالفم
 

parichehr جان! مگه نشنيدي كه ميگن منتقدا ، فيلمسازاي شكست خورده ان؟ خب اينا نميتونن فيلم بسازن كه مي‌شينن درباره فيلماي بقيه حرف ميزنن و ايراد ميگيرن ديگه. البته اين نوشته كه نقد نبود. خلاصه داستان بود. فكر كنم نويسنده اش يه منتقد شكست خورده باشه كه كارش كشيده به نوشتن خلاصه داستان فيلم اونم با اين نثر ضعيف.


دوشنبه 19 آذر 1386 - 19:25
-4
موافقم مخالفم
 

خیلی خوبه که چنین نقد هایی نوشته بشه تا بدونیم قراره وقت و پولمونو سر چه مهملاتی هدر بدیم و این کار رو نکنیم


دوشنبه 19 آذر 1386 - 19:29
1
موافقم مخالفم
 

خانم منتقد شما فیلمرو دیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شاید مشکل داری با پیشرفت سینمای ایران.

برای اطلاعت میگم این فیلم در ژانر رئال قرار نمیگیره.

از این سایت توقع نداشتم................

آلبا
دوشنبه 19 آذر 1386 - 19:38
-1
موافقم مخالفم
 

منتقد باید به فیلمساز کمک کند نه نقد بی منطق بکنه.یعنی یک روزی می شه حسادت از ایران بره؟؟؟؟؟؟؟

من به سهیلی و رادان تبریک میگم.

nevisandeh
دوشنبه 19 آذر 1386 - 20:7
2
موافقم مخالفم
 

ba shoma kamelan movafeghan

shomaha ke hey migid radan radan pas lotfan berid shahkare ishon o bebinid

ye filme besyar zaiiiiiiiiiif va nabavarane

akharesham nafahmidim chi shod

enghadr dastan dar dastan bod ke hame ro gij o vij karde bod

akharesham nafahmidim adam khoobe ki bod ??? hmmmm

mahdokht
دوشنبه 19 آذر 1386 - 22:1
-3
موافقم مخالفم
 

4angoshT filmie ke baiad ba deghat negah kard na sarsari manam ba in harf moafegham ke khanum e montaghed film o faghat Dde dark nakarde! va dare kholaseie film o taarif mikone! shomaha faghat zahere film o DDn film kheili por mohtava bud agar be cheshm e barname koodak nemididin! khanum e montaghed az film hamin marz e beine khoobi o badi o didan ei kash baztar negah konim!

مریم
سه‌شنبه 20 آذر 1386 - 11:6
-1
موافقم مخالفم
 

منم از فیلم خوشم نیومد..از اقای رادان هم بیشتر انتظار میرفت

منصور
سه‌شنبه 20 آذر 1386 - 15:33
2
موافقم مخالفم
 

فیلم بسیار عالی بود.

سامان
سه‌شنبه 20 آذر 1386 - 18:27
0
موافقم مخالفم
 

نقد بدی بود ولی فیلم عالی بووووووود

شهره
چهارشنبه 21 آذر 1386 - 0:42
1
موافقم مخالفم
 

یه منتقد باید قصدش اصلاح باشه نه تـــــــــخـــــــر یــــــــب متاسفم...... وای . وای . وای

مینا
چهارشنبه 21 آذر 1386 - 8:55
-2
موافقم مخالفم
 

مرسی از شما که با تعصب قضاوت نمی کنید. من هم اتفاقا خیلی اقای رادان را تحسین می کنم اما خیلی خیلی فیلم بدی بود.

شهاب
چهارشنبه 21 آذر 1386 - 10:58
0
موافقم مخالفم
 

به نظرم فیلم خوبی نبود

از نقد هم خوشم نیومد

رحیم
چهارشنبه 21 آذر 1386 - 20:17
1
موافقم مخالفم
 

سلام

خانم میری خوشبختانه یا متاسفانه این اولین نقدیه که از شما می خونم..

ببخشید ..شما واقعا این فیلما دیدین.به نظر من این نوشته شما نقد نبود.غرض ورزی بود.این فیلم یه سبک جدید داشت.همینکه سبب میشه بیننده را تا آخر فیلما با دقت دنبال کنه،توش لوسبازی و بچه بازی هایی که تو خیلی از فیلمای امروزی دیده میشه ،نیست و بازم مثل خیلی از فیلما قصه عاشقانه تکراری نداره خودش کلیه.

درسته که فیلم یه سری ایرادا داره ولی واقعا اصلا اون طوری نیست که شما دربارش حرف زدین.

به نظر من باید قضاوت این فیلما به دست بیننده هایی بدن که فیلمای اکران شده تو این چند وقتا دیدن و خودشون بین اون فیلما،داستانشون،کار گردانیش ،هیجانشون،بازیگراش و .. مقایسه کنن.

حتم دارم نظر اکثریت خلاف نظر شما خواهد بود.

خیلی ممنونم از آقای سهیلیو بیشتر از اون از بهرام عزیز که امیدوارم یه روزی از همین سایت خبر اکران سنتوری را بشنوم.

.

مینا
پنجشنبه 22 آذر 1386 - 11:1
-1
موافقم مخالفم
 

به نظر من تا حدی درست میفرمایین

سروش
پنجشنبه 22 آذر 1386 - 11:12
-2
موافقم مخالفم
 

من با رحیم بسیار بسیار بسیار موافقممممم.

مرجان علی صفری
پنجشنبه 22 آذر 1386 - 12:3
1
موافقم مخالفم
 

متاسفانه ما عادت داریم بخاطر علاقه مون نسبت به بعضی آدمها تمام کارهای آنها رو چشم بسته تایید کنیم. اینکه بهرام رادان برای ما محبوبه معنی اش این نیست که هر دری وری ای هم بازی کنه باید بگیم خوبه. این فیلم خیلی بده. حتی اگه هزار تا تجربه تازه دیگه هم داشت باز بد بود. چون اصولا اجراش افتضاحه! و بعلاوه ایده ها و قصه اش کهنه است! اینهمه آدمی که با این یادداشت مشکل دارن به نظر من کسایی هستن که از عشق بهرام رادان کور شدن! اینهمه ایراد رو نمی بینن!

بیتا
پنجشنبه 22 آذر 1386 - 14:6
0
موافقم مخالفم
 

بابا دیگه اینقدرها هم بد نبود... در حد و اندازه بهرام رادان نبود ، قبول ولی مثل اینکه تو قحطی فیلمنامه گیر کردیم دیگه!!!

خانم میری همونطور که ما هنوز ساخت یک فیلم اکشن مطابق با معیارهای روز دنیارو بلد نیستیم...همونطور هم نقد کردن رو بلد نیستیم(که اگر منتقدین درست و حسابی داشتیم مسلما وضعمون بهتر بود)...جایزه دادن رو هم بلد نیستیم و حتی مجوز دادن رو هم بلد نیستیم.. تو سینمائی که کارگردانهای بزرگی مثل مهرجوئی اجازه اکران فیلمشون رو ندارند، خوب معلومه که شارلاتان و قصه دلها و.. باید اکران بشه دیگه!! بازم 4انگشتی از این فیلمها خیلی بهتره...

ستاره
پنجشنبه 22 آذر 1386 - 17:50
0
موافقم مخالفم
 

راستش منم حالم گرفته شد وقتي فيلم رو ديدم ! همش در طول فيلم به اين فکر مي کردم که بهرام رادان رو چه حسابي بعد از فيلمي مثل سنتوري يه هو پريد پايين؟!! از حق نميگذريم! خوب بازي کرد هر چند که نقشها باور پذير نبودن (آخه مگه تو نبودي که از باورپذير نبودن شخصيتهاي حکم و سربازهاي جمعه گله داشتي؟چرا دوباره جا پاي همونا گذاشتي؟!)

بهرام خان ! بيا و بگو چي شد که اينجوري شد؟! اينجوري شايد دل ما آروم گرفت کمي !


جمعه 23 آذر 1386 - 23:18
-1
موافقم مخالفم
 

be nazare man filme 4angoshti behtarin filme saeed soheilie baraye khanoome miri moteasefam

نسرین
شنبه 24 آذر 1386 - 10:54
0
موافقم مخالفم
 

مرسی خانم میری

موفق باشین

بهاره
شنبه 24 آذر 1386 - 11:6
2
موافقم مخالفم
 

منم از فیلم و بازی اقای رادان و خانم فولادوند بدم اومد

اما از بازی اقای جمشیدپور خوشم اومد.ممنون

SETAREH
سه‌شنبه 27 آذر 1386 - 22:11
0
موافقم مخالفم
 

4 ANGOSHTI NA KHEYLI ALI BOOD KE BEKHAYM KARGARDANESHO TAHSIN KONIM NA KHEYLI CHERT KE BEKHAYM KOLE FILMO BA NAGHDAYE BI SARO TAH ZIRE SOAL BEBARIM..........BAHRAME RADAN,BAHRAM RADANE HAMISHEGI NABOOOOOOOD!!!!!!!!!!!!!!1HALA CHERA?...BAYAD AZ KHODESH PORSIDE SHE

DAR KOL BARAYE RADAN TOFIGHI NADASHT

MERC


چهارشنبه 28 آذر 1386 - 3:16
1
موافقم مخالفم
 

فيلم را كه مي بينم با خودم مي گويم اين رادان هم طبل تو خاليستها. كارگردان خوب كه از بازيگر بد بازي خوب مي گيرد مي شود سنتوري.كارگردان بد هم كه بازيگر خودش بايد گليمش را از آب بكشد مي شود 4انگشتي.رادان واقعا گليمش را از آب نكشيد.


پنجشنبه 29 آذر 1386 - 11:41
-4
موافقم مخالفم
 

اصلا نقد جالبي نبود

ناتاشا
پنجشنبه 29 آذر 1386 - 20:43
0
موافقم مخالفم
 

واقعا تعجب !!!!!!!!!! . از سایت سینما ما بعید بود که نقد هایی که پشتش نه فکری است ونه عقلی را بزند. من و خیلی از مردم دیگه می دونیم که دلیل نوشتن همچین نقدهایی حسادت و.............است. ارزش شما همان فیلمهای عاشقانه ی تکراری است.

لیلا
پنجشنبه 29 آذر 1386 - 20:47
0
موافقم مخالفم
 

خانم منتقد شما اصلا تا به حال فیلم دیدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از من به شما نصیحت دیگه نقد ننویس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ممممممد
پنجشنبه 29 آذر 1386 - 20:49
3
موافقم مخالفم
 

چهار انگشتی راهی برای فرار از فیلمهای عاشقانه!!!!!!!!! عالیییییییییییییییییییی بود

مهتاب
پنجشنبه 29 آذر 1386 - 22:2
1
موافقم مخالفم
 

سوزه فیلمنامه سوژه خوبی بود اما حیف که حاصل کار جالب در نیومده بود و اون سوژه بکر رو خراب کرده بود اگه بازی خوب رادان رو از فیلم بگیریم چیزی که خیلی آدم رو جذب کنه وجود نداره

سینا
شنبه 1 دي 1386 - 11:12
2
موافقم مخالفم
 

منم با نظر شما موافقم خانم منتقد


دوشنبه 3 دي 1386 - 13:32
-2
موافقم مخالفم
 

منم طرفدار فیلم نیستم ولی کاشکی یکی حوصلۀ اضافی داشت نقد بیخود شما رو نقد می کردم

یحیی
چهارشنبه 5 دي 1386 - 19:40
-4
موافقم مخالفم
 

چهار انگشتی را دیدم و لذت بردم........... نقدخیلی بد بود

کاکا
چهارشنبه 5 دي 1386 - 19:46
1
موافقم مخالفم
 

چهار انگشتی یک فیلم وسترن و متفاوت در تاریخ سینمای ایران بود و فیلم فلسفی و عالی بود .به درد مردم توفیق اجباری دوست ایران نمیخورد.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

علیرضا..هاه ها
يکشنبه 9 دي 1386 - 21:32
-2
موافقم مخالفم
 

.....بازی رادان فوق العاده بود.

روژان
دوشنبه 10 دي 1386 - 22:11
-2
موافقم مخالفم
 

سبک فیلم جدید بود

اگه از ضعف های فیلم بگذریم خود فیلم نامه تاثیر گذار بود

اما بهرام فقط تنها گناهش بازی تو ان فیلم بعد از سنتوری بود

که البته اگر بخوایم مدام سنتوری رو در نظر بگیریم بهرام حالا حالاها نباید فیلم بازی کنه

صادق
شنبه 27 بهمن 1386 - 14:59
-1
موافقم مخالفم
 

من نه به خاطر رادان بلکه به خاطر آقای هاشم پور فیلم را دیدم. اما باید بگویم اصلا ارزش دیدن را نداشت.

naser
شنبه 15 تير 1387 - 19:40
-1
موافقم مخالفم
 

فقط در 1 مورد موافقم که : نه خوبی آنقدر اصیل است که گیرمان بیاندازد و نه بدی آنقدر جذابیت دارد که ضربان شیدایی مان را بکار بیاندازد. من هم در معصومیت و شرارت فیلم اصالت ندیدم ولی در مورد نحوه جلو رفتن فیلم به جز دویل اول که باید با دویل اخر یکی میبود واز فلاش بک استفاده میشد بقیه ماجرا تقریبا خوب پیش رفت...........

میلاد
شنبه 22 تير 1387 - 22:36
-2
موافقم مخالفم
 

به نظر من فیلم فوق العاده ای بود

لطفا" بی انصاف نباشید. نسبت به فیلم های قبلی سعید سهیلی کار قوی تر و متفاوت تری بود.


دوشنبه 30 دي 1387 - 17:51
0
موافقم مخالفم
 
این "چهار انگشتی" فقط انگشت شست ندارد؟ / یادداشتی بر فیلم 4 انگشتی

خیلی متشکرم از این خانم یا آقایی که به این نکته ی مهم درباره ی این فیلم اشاره کردند که متاسفانه از چشم منتقد مخفی ماند:چهارانگشتی یک فیلم رئال نیست.وگرنه مطمئن باشید اقای سهیلی آنقدر فهمیده هستند که بدانند یک انسان در آن واحد نمیتواند دو شخصیت داشته باشد و در دو مکان باشد.من می پذیرم که فیلم در ایراد مفاهیم موردنظر ضعفهایی دارد.اما قطعا بی هدف ساخته نشده و فکر مسط بر کار خیلی عالی است.ضمنا ابدا موضوع آن تکراری نیست.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.16408014297 seconds.