سينمای ما - ادعای جلیلی: تاثیر منفی بین‌المللی واکنش‌های رادان و ده‌نمکی
شنبه 17 بهمن 1388 - 17:42

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



ادعای جلیلی: تاثیر منفی بین‌المللی واکنش‌های رادان و ده‌نمکی
ادعای جلیلی: تاثیر منفی بین‌المللی واکنش‌های رادان و ده‌نمکی


سینمای ما - ابو الفضل جليلي کارگردان مطرح سينما گفت : برخي واکنشهاي صورت گرفته به جشنواره فيلم فجر سال گذشته ُدر مجامع سينمايي دنيا بازتاب بسيار منفي داشته است و تاثيرات منفي اين واکنشها همچنان باقي مانده است.جليلي در گفت وگو با خبرگزاري هنر گفت :مهمانا ن خارجي جشنواره فجر و مديران جشنواره هاي خارجي ُشايد هنگام برگزاري جشنواره فجر هيچ اظهار نظري درايران نکردند ولي وقتي به کشور خود بگشتند بازتابهاي منفي از اين واکنشهاي ارائه مي دادند.وي ادامه داد:تعدادي از مهمانان خارجي جشنواره فجر وقتي من به کشورشان سفر کردم از واکنشهاي سينماگران به جوايز در مراسم اختتاميه بسيار تعجب مي کردند و مي گفتندکه در هيچ کجاي دنيا اين گونه واکنشها سابقه نداشت است. جليلي بااشاره به سينماگري که در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر به جايزه نگرفتن فيلمش معترض بود وبازيگري که سيمرغ خودرا در اعتراض ،برروي زمين گذاشت گفت :تاثيرات منفي اينگونه اقدامات ،هنوز که هنوز است در مجامع سينمايي دنيا برجا مانده است.

منبع خبر : آژانس خبری هنر
جمعه,2 آذر 1386 - 14:41:59

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

sana
جمعه 2 آذر 1386 - 15:0
-3
موافقم مخالفم
 

بهرام برای اعتراض سیمرغ رو زمین نذاشت و هدفش چیز دیگه ای بود این و بهرام چندین بار گفته ولی بهرام م م م م م م م م مگه نمیدونی بعضیا چه جوری فکر میکنن کاش این کارو نمیکردی تا بهونه دستشون نمیدادی......

علی سینما
جمعه 2 آذر 1386 - 15:3
1
موافقم مخالفم
 

ای بابا،اقای جلیلی،از ده نمکی بیشتر از این انتظار دارید؟؟؟؟


جمعه 2 آذر 1386 - 15:19
1
موافقم مخالفم
 

movafegham

bababozorg
جمعه 2 آذر 1386 - 16:15
0
موافقم مخالفم
 

hala khobeke radan in karo kardo santori pakhsh nashod pas bebinid ke age nemikard che etefaghi mioftad

شاهین
جمعه 2 آذر 1386 - 17:40
1
موافقم مخالفم
 

خب کار دهنمکی که طبیعی بود ...  بهرام رادان هم کار بسیار درستی کرد . وقتی فیلمی مثل روز سوم بهترین فیلم میشه و کارگردانش بهترین کارگردان پس جای مهرجویی کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما خود سیمرغو باید بدن بهش دیگه . چون روز سوم که یه دروغ فاحش بود . چطور میشه 7-8 نفر بدون این که یه تیر بخورن از بین هزار تا سرباز و تانک و هلی کوپتر بگذرن . بعدش هم برن وصیت کنن که مثلا فیلم بار احساسی هم داشته باشه . پس لطفا اقای جلیلی یا هرکسی که هستی لطفا در این باره حرف نزن.

a
جمعه 2 آذر 1386 - 17:53
1
موافقم مخالفم
 

yaniiiiiiiiii chi ?yani hich jaye donia be davari ha va be bazi masaele jashnvarehaaa eteraz nemikonand.yekam be jashvareha deghat konid bebinid faghat toye iran ekhtelaf nazar nistttttttttttttt,hame ja az in chizaaaa hast,

رحیم
جمعه 2 آذر 1386 - 17:54
0
موافقم مخالفم
 

بابا بی خیال....مورچه چیه که کله پاچش چی باشه.

(((بازتاب جهانی جشنواره فیلم فجر!!!!!)))))

واقعا خنده داره.

حق با معترضین بود.

عاطفه
جمعه 2 آذر 1386 - 19:6
0
موافقم مخالفم
 

در هیچ کجای دنیا این واکنشها سابقه نداشته چون هیچ کجای دنیا همچین جشنواره ای با این مدیریت و داوری و کارگردانی که فقط اسم کارگردانو یدک میشه نداریم!!!

در باره ی بهرام رادانم فکر می کنم تو شب شیشه ای کاملترین جوابو خودش داد!!

شبنم
جمعه 2 آذر 1386 - 19:9
-1
موافقم مخالفم
 

بعضي وقت ها يه عده مثل رادان بي منظور كاري انجام مي دن يا عده اي هم مثل ده نمكي با ناپختگي كاري مي كنند كه عواقبش مدتها دامنگير سينماي ماست ...شايد بعضي وقت ها يادمون مي ره كه توي ايراني زندگي مي كنيم كه خيلي ها توي دنيا روي كوچكترين حركات ما زوم كردن و دنبال حاشيه سازي هستند پس كاش ما اين اجازه رو با دقت بيشتر و نكته سنجي در اعمالمون به اونها نديم

نسرین
جمعه 2 آذر 1386 - 19:39
5
موافقم مخالفم
 

خیلی چیزهادرایران تعجب انگیزه ...و باتمام دنیا فرق داره اینم روش.....


جمعه 2 آذر 1386 - 19:41
0
موافقم مخالفم
 

جلیلی خودش اول از همه چهره ی ایران رو خراب کرده!

Sara
جمعه 2 آذر 1386 - 20:10
0
موافقم مخالفم
 

aGhaye Jalilie aziz behetOon Tosie mIkonam Mosahebeye akhire Bahram Radan o Dar shabe shisheyi Negah kOnid..ba deghat Ham Negah kOnid.Nazari Ham Dar moerede Masoud DEhnamaki nadaram


جمعه 2 آذر 1386 - 21:2
1
موافقم مخالفم
 

ببخشید ولی من فکر میکنم ارادت خاص همه به جناب ده نمکی باعث میشه که اینطوری راجع به رادان حرف بزنید! بهرام رادان هم چند روز بعد از اختتامیه جشنواره و هم چند بار دیگر در مطبوعات و در سایتهای مربوطه و همچنین در برنامه پر بیننده شب شیشه ای دلیل این کار و دلیل اینکه چرا سیمرغ بلورینو روی زمین گذاشت توضیح داد که به نظر من بسیار منطقی بود! و جای هیچ شبه ای باقی نذاشت!

از همه به اصطلاح اهل هنر خواهش میکنم جبهه گیری را کنار بذارن و رفتاری شایسته هنر و هنرمند داشته باشن!

بیتا
جمعه 2 آذر 1386 - 21:23
2
موافقم مخالفم
 

آقای جلیلی اینهمه واکنشهای عجیب و غریب تو مراسمها خارجی رو تا به حال ندیدید؟؟؟ با آقای دهنمکی کاری ندارم چون کارشون فقط بازازگرمی واسه فیلمشون بود...ولی بهرام رادان بارها علت کارش رو توضیح داده و گفته که کارش احترام به سیمرغ و سن بوده و دوست نداشته مثل یک کارگر که جایزه میگیره و میره خیلی ساده بیاد وبره...

نگران واکنشهای منفی نباشید ...کلا ما هر کاری بکنیم اونها اونطوری که دوست دارند برداشت میکنند


جمعه 2 آذر 1386 - 21:25
-1
موافقم مخالفم
 

اشکال از کسی بود که مسئولیت طراحی آن محل را داشته که یک میز ناقابل برای آن جا در نظر نگرفته بود. البته از این مشکلات در ایران کم نداریم چه برای یک مراسم بزرگ چه یک جایی مانند دست شویی که اصلا لازم نمی دانند که یک چوب لباسی در آن قرار بدهند! باورتان می شود که اصلا حتی به ذهن شان خطور نمی کند؟!!!!!!!!

hadi kafii
جمعه 2 آذر 1386 - 21:41
-1
موافقم مخالفم
 

vaghean nemidoonam bayad chi begam

nilou
جمعه 2 آذر 1386 - 22:18
1
موافقم مخالفم
 

ey baaaaaaaaaabaaaaaaaaaaaaa shoma ham hama ro vel kardino faghat gir dadin be in radane bichareh????????????

bahar . tabasom
جمعه 2 آذر 1386 - 23:2
1
موافقم مخالفم
 

vaghti darkeshon dar hade ine ke dehnamaki ro ba radan yejor mibinand va vakonesh haye onaharo dar ye daste gharar midan dige entezari bish az in ezhare nazarha nemishe dasht

سارا
شنبه 3 آذر 1386 - 1:28
-1
موافقم مخالفم
 

آقای جلیلی حق دارند. بهرام رادان و مسعود ده نمکی و هرکس دیگری با هر هدف و انگیزه ای که این کار رو کردند، به هر حال بسیار غیر حرفه ای بوده.

آقای رادان هم هرقدر توضیح بدهند، به اندازهء تصویر کاری که کرده اند، گویا نیست. متاسفانه بعضی ها هیچ نمی دونند روش حرفه ای یعنی چی....

برای مثال به یاد بیارید صحبت های آقای اصغر فرهادی در جشنواره سال 84. چقدر متین و حرفه ای اما گویا حرفش رو زد. وقتی که اعتراض کرد به دیده نشدن فیلمبرداری حسین جعفریان: «حسین جعفریان فیلمبرداری که خیلی تلاش کرد فیلمبرداری اش دیده نشه و دیده هم نشد!»

خود بنده هم بعد از اون جریان از دوستان فرانسوی علاقمند به سینمای ایران چنین انتقادهایی رو شنیدم.

همايون كاملي
شنبه 3 آذر 1386 - 2:2
-2
موافقم مخالفم
 

تاوان ادا هاي ايشان را سنتوري پس داد. هيشكي از خودش نپرسيد چرا كيارستمي مهرجويي بيضايي پرستويي و و اين جور حرف نميزنن. تازه سمند هم كه هنوز به برنده ها داده نشده. رادان بايد حرمت كسي متل نصيريان رو نگه ميداشت و از تازه كارها پيروي نميكرد.

...
شنبه 3 آذر 1386 - 4:18
-2
موافقم مخالفم
 

رادان سیمرغ را انداخت روی زمین چون خیال می کرد باید بهش اسکار می دادند.

dorrin
شنبه 3 آذر 1386 - 7:3
0
موافقم مخالفم
 

benazare man harfe in agha doroste. barkhorde dehnamaki ke kheily bad bood, joori ke hatta parviz parastooi ham halesh gerefte shodo shock shod. radan ham age ghablesh tozih dade shagholghamar nakarde, harkas baraye harkare badi ke mikone mitoone be rahati dalil biare va hala simorgho roo zamin gozashtanesh bad nabood benazare man va inke goft bayad dobare filmo bebinan chon mehrjooi eleo bele kheili bad bood. beharhal filmi ke bayad entekhab mishod be onvane filme khoob entekhab shode va ma too hich maraseme dige tooye kharej az keshvar in barkhorda ro nemibinim vali khob irane dige! hamechizesh hamintore, mardome tond ba raftare zananade. bish az in az irania nemishe moteasefane tavagho dasht. hamechishoon be ham miad!

mehran
شنبه 3 آذر 1386 - 8:32
1
موافقم مخالفم
 

man aslan jashnvareye filme fajr ra yek jashnvare ba mafhoome vagheie nemidoonam pas be baztabesham fekr nemikonam

Deer Hunter
شنبه 3 آذر 1386 - 8:58
0
موافقم مخالفم
 

اعتراض چیز عجیبی نیست که! این جور مراسم هم جون میده واسه اعتراض. مگه مارلون براندو همین کارو توی مراسم اسکار نکرد! به نظرم رادان کار نادرستی انجام نداده. البته از آقای ده نمکی به قول یکی از دوستان بیشتر از این انتظار نمیره!!!

محسن راد
شنبه 3 آذر 1386 - 9:16
0
موافقم مخالفم
 

نمی دونم چرا انقدر واکنش منفی در نظرات دیده میشه از مدیران سایت خواهش می کنم که با دقت روی نظرها ،او نا رو چاپ کنن،اینکه چند تا بچه مدرسه ای میان در مورد این مطلب و عشقشون به رادان می گن که نشد حرف! با آقای جلیلی کاملا موافقم در ایران فقط دو جشنواره داریم که یکیش مثلا معتبرتره و از اوناس که دودمان آدمو به باد میده! سینمایی که انقدر ادعای فرهنگ می کنه باید مراسمش طوری برگزار بشه ک نه حرمتی زیر پا گذاشته بشه و نه ... کسی منکر شایستگی های مهرجوی و سنتورش! نیست ولی به هیئات داوران هم باید حق داد . در خوشبینانه ترین حالت-...چند نفر انسان هستند با آرمان و عقیده های مختلف، و طبیعیه که آرا و نظراتشون برای برخی جالب نباشه! خواهش می کنم خواهش می کنم خواهش می کنم حتی اسم اخراجیها رو توو سایتتون نیارین همین کارارومی کنین که طرف انرژی می گیره که یکی دیگه بسازه و فکر کنم این بار خودشم داور باشه! .................................. همچنان هیچ کس از تقوایی خبری نداره!؟ من روز را دوست دارم ولی از روز گار می ترسم!

سونيا
شنبه 3 آذر 1386 - 12:27
0
موافقم مخالفم
 

با تاسف شديد براي رادان كه به خودش اجازه بي احترامي به جشنواره را مي دهد . براي مخالفت ,راه هاي درست تري هم هست...

به حركت تحسين برانگيز خانم رخشان بني اعتماد بينديشيد كه با نامه اي از داوران خواست اسم اورا از ليست كانديداي بهترين كارگرداني خارج كنند...

آقا رادان شما با اين حركت قصد ديگري داشتيد ...

مسعود
شنبه 3 آذر 1386 - 13:46
1
موافقم مخالفم
 

من با سارا موافقم . جشنواره حرمت داره حالا هر چقدر هم که بعد.

اون زمانی که آقای بهرام خان رادان توی گهواره خوابیده بودن علی نصیریان -که تو هیِات داوران جشنواره پارسال بود-تازه واسه خودش کسی شده بود

حالا خودت تا تهشو بخون.....

درویش
شنبه 3 آذر 1386 - 13:59
-1
موافقم مخالفم
 

اینا رو ول کن آقای جلیلی

از فیلمات چه خبر؟ 10 شدن دیگه؟؟؟

ما که هیچ کدومو ندیدیم والا


شنبه 3 آذر 1386 - 14:15
4
موافقم مخالفم
 

بهرام رادان در شب شیشه ای به اندازه کافی درباره این موضوع صحبت کرد اما نمی دونست که هنوز هم یسری ادمای بی منطق تو این حیطه است و به نظر من اقای ده نمکی هم حق داشتند این طوری اعتراض کنند پس تعجب مهمان های خارجی هم بی جا بوده.

علی
شنبه 3 آذر 1386 - 17:58
3
موافقم مخالفم
 

باشه آقای جلالی شما هر وقت سیمرغ گرفتی یک کاری بکن که همه خبرگزاری های دنیا از اقدام جالب توجه و زیبا و دوست داشتنی و ... شما تعریف و تمجید کنند... آخه آدم آخه انسان یعنی ما اینقدر بدبخت شدیم که باید واکنش ملل دیگر در مورد حرکتی از سینماگران ما اینقدر برایمان مهم باشه توی جشنواره خودشان پر از اتفاقات و اعتراضات مختلف هست جدا از آن هم شما اگر واقعا جریانات جشنواره رو دقیقا دنبال کرده بودید حداقال دلیل حرکت بهرام رادان رو میدونستید... پس این نشان میدهد خود شما هم زیاد در جریان نیستید... اگر مسئله آبروریزی هم باشه بیشترین چیزی که توی چشم و مورد توجه هست پوشش است از شما خواهش میکنم اگر این بار از همین ملل که اینقدر قبولشان دارید جایزه ای برنده شدید کت رو با شلوار شیش جیب ست نکنید من هم با دیدن عکس شما به عنوان یک ایرانی خجالت کشیدم...

نوید
شنبه 3 آذر 1386 - 19:49
1
موافقم مخالفم
 

من نمی دونم چرا تو مملکت ما همه عاشق ادمای احمق هستند؟ ادمایی که هر بلایی سرشون بیاری حالیشون نیست هیچی نمیگن صداشونم در نمیاد. نمی دونم چرا کسی از ادمای شجاع و حق طلب خوشش نمیاد؟ حالا خوب بود بهرام رادان مثل خر(البته بلا نسبت) سرشو می انداخت پایین جایزشو می گرفت می رفت رد کارش بعدم همه می گفتند احسنت چه پسر خوبی (گور بابای مهر جویی و زحمتایی که کشید)به نظر اقایی جلیلی اگر کار رادان بد بود به نظر من اعتراضش خیلی بجا بود. حاضر شد خودش فحش بخوره ولی از سنتوری و مهرجویی دفاع کنه.


شنبه 3 آذر 1386 - 19:53
0
موافقم مخالفم
 

mamnoon jalili.

mamnoon

مژگان
يکشنبه 4 آذر 1386 - 18:53
-2
موافقم مخالفم
 

آقای جلیلی

اگر این واکنشها در کشور های دیگه بی سابقه بوده دلیلش اینه در هیچ کشوری هم داوری ها به این گونه که در سینمای ما هست نبوده.

در هیچ کشوری همونطور که گفتید مثل ایران روابط بر سینما تسلط نداشته .

پس

تاهر وقت این روال باشه مطمئنا مخالفان زیادی سر بر می آورند.

خواهش هم می کنم اعتراض رادان رو با بازار گرمی ده نمکی یکی نکنین و کنار هم نگذارین.

alii
سه‌شنبه 6 آذر 1386 - 13:12
1
موافقم مخالفم
 

اون بالا دیالوگ لیلا( اصرار) درسته بابا!!!!!

علی ن
سه‌شنبه 6 آذر 1386 - 14:20
0
موافقم مخالفم
 

هر جا که داوری وجود داره ،اعتراض هم وجود داره ، این حق طبیعیه هر کسیه که به رای یا نظر صادر شده اعتراض کنه و نظر خودشو بگه ( هر چند که خیلی وقتها توی نتیجه فرقی نداره ) حالا هر کی به روش خودش ، یکی مثل ده نمکی فکر می کنه اینجا هم باید با داد و دعوا بیاد ، یکی مثل رادان سیمرغ رو زمین می زاره ، یکی تو دو جمله با کنایه می گه !

یعنی چی که هیچ کس صداش در نیاد که همه بگن به به چه جشنواره کار درستی ، خودتون رو هم گول می زنین ؟

ساناز
يکشنبه 19 اسفند 1386 - 2:30
1
موافقم مخالفم
 

متاسفانه هر كس كه خواهان عدالت باشه اينچنين مورد اعتراض قرار ميگيره.

رادان اگه بي غيرت وناسپاس بود جايزشو ميگرفت و دم نميزد.

نكنه كاره داورا و اين سيستم خوب بود كه فيلمه مهرجويي حتي ديده هم نشد!!!!!!!!!!!!!!!!!

ده نمكي كه اگه غير از اين بود باعث تعجب ميشد.

Rahil
پنجشنبه 20 فروردين 1388 - 2:17
0
موافقم مخالفم
 
ادعای جلیلی: تاثیر منفی بین‌المللی واکنش‌های رادان و ده‌نمکی

khob motasefane ma adamhaye enteghad paziri nistim, bahram radan ki hast ke aslan behesh jayeze bedan.

hamoon ham az saresh ziyad bood

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.900501966476 seconds.