سينمای ما - بعد از به نام پدر، به حاتمی‌کیا و گلزار فرصت بدهیم / اشتباه نسل قبل درباره محسن مخملباف را دوباره تکرار نکنیم
شنبه 17 بهمن 1388 - 17:37

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



بعد از به نام پدر، به حاتمی‌کیا و گلزار فرصت بدهیم / اشتباه نسل قبل درباره محسن مخملباف را دوباره تکرار نکنیم
بعد از به نام پدر، به حاتمی‌کیا و گلزار فرصت بدهیم / اشتباه نسل قبل درباره محسن مخملباف را دوباره تکرار نکنیم


سینمای ما - در هفته ای که گذشت آن قدر حرف و حدیث خبر و تحلیل از "ابراهیم حاتمی کیا" داشته ایم که هم این کارگردان صاحب سبک سینمای ایران تبدیل شود به "چهره هفته" و هم اینکه هرچه الان می خواهم بنویسم را به نظرتان تکراری جلوه دهد.
راستش را بخواهید من واقعا نمی فهمم این همه سرو صدا برای چیست و ازآن مهمتر اینکه نمی فهمم اصلا واقعی است یا کاسه ای زیر نیم کاسه است و صحبت بازارگرمی و ازاین جور چیزهاست.

امیر قادری از خط ممتدی می گوید که حاتمی کیا با فیلم های دهه هفتادش بین "کرخه" و "راین"(رزمندگان و مردم) کشید و حالا همین خط برایش دردسر شده است چونکه می خواهد بیاید این طرف خط.

نیما حسنی نسب به "حلقه سبز" و ضعفهایش اشاره می کند و ازاینکه دوره فیلمهای به یاد ماندنی کارگردان محبوبش دارد به پایان می رسد نگران است.

یکی از علاقمندان حاتمی کیا می گوید فیلمهای او جای "حاج کاظم" و فاطمه" است و نه گلزار و افشار و دوسه تا نظرسنجی هم گذاشتیم که نشان داد عده زیادی مخالف بازی کردن دوبازیگر یادشده در فیلم "دعوت" هستند.(و اتفاقا همین نظرسنجی ها بود که کمی واقعی بودن هیاهوها را زیر سوال برد)

به نظر شما این همه سروصدا واقعی است؟آیا فکر نمی کنید داریم کمی قضیه را بزرگش می کنیم؟این درست که حاتمی کیا کارگردان بزرگی است و در کارنامه اش چندتا از بهترین های سینمای ایران به چشم می خورد ولی آیا او تنها کارگردان بزرگ سینمای ماست؟آیا هیچ به یاد دارید پیش از ساخته شدن فیلمی از مهرجویی یا کیمیایی این همه جنجال به پا شده باشد؟

"حاتمی کیا"یی داریم که بعد از فیلم شعاری "به نام پدر" احساس کرده است باید طرحی نو دراندازد،خوب بگذاریم بیندازد و بعد درموردش حرف بزنیم.

"محمدرضا گلزار"ی داریم که درحال حاضر پرسروصداترین ستاره سینمای ایران است و به هر دلیلی تا کنون درهیچ فیلم مهمی بازی نکرده است(بجز "بوتیک") و حالا دارد شانس بازی در فیلمی از یک کارگردان بزرگ را بدست می آورد.خوب،چه ازاین بهتر؟ازاین حیث فیلم جدید حاتمی کیا می تواند خیلی به سینمای ایران کمک کند،هم می تواند کارگردانش را از حال و هوای فیلم بد قبلی اش بیرون بیاورد و هم این که به دو بازیگر محبوب سینمای عامه پسند کمک کند تا توانایی های نهفته خود را(اگر دارند) در عرصه های دیگری از سینما هم به معرض نمایش بگذارند.می ماند یک سوء تفاهم خیلی بزرگ: این که حاتمی کیا با "عباس" و "حاج کاظم" مقایسه می شود را اصلا نمی توانم درک کنم،این بزرگوار یک کارگردان سینماست،پرویز پرستویی و حبیب رضایی و محمدرضا گلزار و مهناز افشار هم بازیگران این سینمایند،بحثی اگر هست بحث بازیگر خوب یا ضعیف است نه چیز دیگر،این اشکال ماست که از بعضی ها تصویرهای اشتباهی می سازیم و بعد هم انتظارات اشتباه تری از آنها پیدا می کنیم.قضیه"مخملباف" و طلب عاقبت به خیری حاتمی کیا در "شب شبشه ای" که یادتان هست؟همین توقعات بیجاست که یک نفر را از "توبه نصوح" می رساند به "سکس و فلسفه" دیگر، پس خدا کند اشتباهی که نسل قبلی در مورد مخملباف و سینمایش کرد ما در مورد حاتمی کیا تکرار نکنیم.


منبع خبر : سینمای ما
جمعه,2 آذر 1386 - 0:41:54

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

یک دلخسته
جمعه 2 آذر 1386 - 0:59
-3
موافقم مخالفم
 

بخدا از شما دیگر بعید است

راستش را بخواهید من یکی به این نظرسنجی ها اصلا اعتماد و اطمینان ندارم اینجا یک دنیای مجازی هست توی دنیای واقعی و حقیقی کمتر هستند کسانی که به چشم خودشان هم اعتماد داشته باشند اما در اینجا ما باید به عقل خودمان هم شک کنیم ...

من یکی مخالفت سرسختانه خودم رو با این کار ابراهیم حاتمی کیا اعلام میکنم و میگویم با جان و دل از سینمایی که دوستش دارم و میپرستمش دفاع میکنم و نمیگذارم که سینمای محبوب من آلوده سینمایی چون کلاغ پر و عروس فراری و میهمان و توفیق اجباری و... شود ...

سینمای من سینمای هنر است

سینمای من سینمای حقیقت است

سینمای من سینمای پاکی هاست

سینمای من سینمای بزرگان است

سینمای من سینمای بوی پیراهن یوسف ها - آژانس شیشه ای ها - بنام پدرها - از کرخه تا راین ها - اتوبوس شب ها - شب یلداها - سگ کشی ها و...

سینمای عزت الله انتظامی ها و نصیریان ها و مهتاب نصیرپورها و محمدعلی کشاورزها و نیکی کریمی هاست

حتی سینمای آتش بس هم هست اما فقط به خاطر تهیمنه میلانی ...

از سایت معظم سینمای ما خواهشمندم دیگر دست از اینگونه گفتار بردارند ...

سحر
جمعه 2 آذر 1386 - 1:17
0
موافقم مخالفم
 

ما همیشه به گلزار فرصت میدیم چون بهترینه و بهترین خواهد بود گلزار جون دوست داریم

ماکان
جمعه 2 آذر 1386 - 1:31
-2
موافقم مخالفم
 

مرسی.

نسل سومی
جمعه 2 آذر 1386 - 1:35
0
موافقم مخالفم
 

خوب که اینطور ؟؟معادله شما یه ایرادی داره و اونم اینه که فقط به قول سینمایی هااز povگلزار به ماجرا نگاه شده .

به سر طیف دوم بازیگرا چی میاد؟؟اون ادمایی که با نوع کارکردنشون توی سینمای صاحب فکر و ابرومند این مملکت سالهاست با حداقل ترین دستمزدها (به نسبت بازیگران سینمای تجاری) و به مهجور ترین شکل ممکن کار کردن و با همه مشکلات تن به سینمای بدنه ندادن.اونا چی میشن؟؟

اصلا نمی خوام مرثیه سرایی کنم ولی تصور می کنم این اتفاق عین ظلمه که ادمی در هر نقشه سطحی بازی کنه و اجازه پیدا کنه به راحتی نقشی رو که باید در این اشفته بازار کار خوب نصیب و حق بازیگران غیر تجارتی ما باشه رو صاحب بشه.

ایا این به نوعی دلسرد کردن بازیگران گزیده کار ما نیست؟ ایا ما بازیگران گزیده کار متعلق به سینمای غیر تجاری در موقعیت اقای گلزار یا خانم افشار کم داریم؟؟

این حرکت اقای حاتمی کیا دهنکجی اشکار به اصول اخلاقی تضمین کننده حرمتهاست.اصول نا نوشته ای که شخص حاتمی کیا وسینمای مورد نظرش داعییه تعلق به ان را دارد.

از میان حدودا 60 فیلمی که در سال تولید می شود چند فیلم سهم سینمای تجاری و چند فیلم سهم سینمای هنری ماست؟؟همه میدانیم سهم سینمای عمیق و متفاوت ما از انگشتان دو دست تجاوز نمی کند که همه بضاعت و سهم هنرمندان دگر اندیش ماست .

این عمل نادیده گرفتن مرزها و بی احترمی به ساحت هنر است.بله اقای گلزار یا خانم افشار بازیگران این مملکت هستند در این هیچ شکی نیست ولی امثال این دوستان در این سینما شکر خوری و منفعت طلبی را انتخاب کردن و به نظر من حق وعدل ایجاب می کنه به حرمت کسانی که خود خواسته محرومیت و امساک را انتخاب کرده و با سالی حداکثر یک فیلم به همه ثابت کردن که حاضرند محرومیت بکشن ولی در کارهای سطحی ظاهر نشوند-حق ندارند و نباید در سینمای حاتمی کیایی که به ظاهر متعلق به سینمای هنری ماست ظاهر شوند.

همه حرفهایی که زدم نه قانون است ونه مکتوب فقط وجدان است و وجدان .اگر داریم جور دیگر باشیم اگر هم که نه که تسلیت می گویم به هنر و هنر مندان .

از قدیم می گفتن کار خوب کنید تا به بهشت بروید .عملا دیدیم اینگونه نیست:

"خوشگل باشید به بهشت می روید"

بیتا
جمعه 2 آذر 1386 - 1:46
0
موافقم مخالفم
 

از کی دارید مینالید خودتون این همه جنجال به پا کردید که چیو ثابت کنید من نمیدونم ولی حالا میخواید یه جوری از سرتون باز کنید که تقصیر شما نبوده

آقای حسنی نسب اگر از فیلم حلقه سبز خوشش نمیاد دلیل بر نداشتن احساس عمیقیه که باید برای دیدن این شاهکار تلویزیونی و این دیالوگای قوی و پر محتوا وجود داشته باشه پس تو سر کار آقای حاتمی کیا نزنید ایشون هنوز همون کارگردانه آژانس شیشه ایه

ولی با یه حرفتون موافقم و اونم این که گفتید باید به گلزار و افشار فرصت داد تا ببینیم که چیزی تو چنته دارن یا نه البته قابل به ذکر است که این حرف رو وقتی زدید که دیدید کار از کار گذشت و حاتمی کیای باهوش همون کاری رو که مطمئن بود درسته انجام داد و با گلزار قرار داد بست

سورنا وحید
جمعه 2 آذر 1386 - 2:50
0
موافقم مخالفم
 

لطفا بگویید این یاداشت چه چیز تازه ای ویا نظر متفاوتی داره؟

(البته خود شما هم در اولش به این بدیهی اشاره داری)

و اینکه گلزار در بوتیک چطور ظاهر شد که او و فیلمش را شما قبول دارید. در صورتی که گلزار در کارنامه خود بازی در فیلم اتش بس و حتی فیلم کما را دارد

چون در بوتیک ریش داشت و نقش مایه دار نبود . من فیلم بوتیک را دوست دارم (مخصوصا نقش مقابله گلزار : گلشیفته و نیز حامد بهداد)

ولی حقیقت و انصاف نیست بقیه فیلم های او را غیر مهم بنامیم.

ببخشید اصلا شما فیلم سکس و فلسفه مخملباف را دیدید؟

اکثرا فقط این فیلم را از روی اسمش نقد میکنند.

آرمان
جمعه 2 آذر 1386 - 3:43
0
موافقم مخالفم
 

چرا ما از یک کارگردان باید فقط انتظار داشته باشیم تو موضوع جنگ و حواشی اون فیلم بسازه. من شخصا با کار آقای کیمیایی برای دعوت از ستاره ها موافقم .دیدن آقای پرستوی یک کم تکراری شده.

نازی و رضا
جمعه 2 آذر 1386 - 11:42
0
موافقم مخالفم
 

سایت سینمای ما !!!!

شما از مردم گله مندید ؟؟؟

این شما نبودید که اول از همه مخالفت خود را ابراز کرده و باعث جنجال آفرینی شدید ؟؟؟

از طرف حک فیلم چه چیزی به شما رسیده که اینطور نظرتان عوض شده است ؟؟؟

ما این کار حاتمی کیا را شدیدا محکوم مینماییم

گلزار بازیگر نیست

او یک جوان قرتی است که فقط به درد مانکن بودن میخورد و بس همان بهتر که برود نماینده ایکات شود و برای آنها تبلیغ کند ...

گلزار بازیگری است که به درد همان فیلمهای ایرج قادری میخورد که او را وارد دنیای بازیگری کرد ...

گلزار را چه به حاتمی کیا و امثالهم ؟

به وبلاگ زیر سری بزنید نویسنده ای که نامش آشکار نیست دیروز مقاله جالبی برای گلزار و سینمای کلاغ پر نوشته حتما کطالعه کنید تا بدانید گلزار به کدامین سینما تعلق دارد !!!

باز هم متاسفیم

فرزانه
جمعه 2 آذر 1386 - 12:13
1
موافقم مخالفم
 

چه عجب این مدیران سایت یه کم به خودشون اومدن ویه حرف منطقی زدن

آره باید به استاد حاتمی کیا فرصت داد تا ژانر جدید ی رو تجربه کنن و اونهم با بازیگران جدید

این کار ایشون دلیل بر این نیست که هر چی فیلم قبلا ساخته اند دیگه فراموش کردهاند وافکارو عقایدشون رو دراون فیلمها دیکه قبول ندارن ایشان میخوان حرفهای خود به یه سبک دیگه بیان کنن فقط همین به همین سادگی

حالا چرا بعضی ها با کوتاه فکری همه شخصیت ایشان را زیر سوال میبرن اصلا اونا همه چیزو باهم قاطی کردن و فکر میکنم خودشون هم متوجه نیستن چی دارن میگن

خلاصه در مورد فیلمی که هنوز ساخته نشده نباید قضاوت نا درست کرد

به هرحال اگر این فیلم استاد به خاطر جنجالهایی که این چند وقت به وجود اومده ساخته نشه یا بعد از ساخت به سرنوشت غم انگیز سنتوری و به رنگ ارغوان دچار بشه مطمئن باشین طر فدارای استاد ساکت نمی شینن

nemidunam
جمعه 2 آذر 1386 - 12:37
-1
موافقم مخالفم
 

harvaght ye chizi az sinama halimun shod onvaght ejaze darim to kari kasi mesle hatami kia enteghad konimmmmmmm(har joor rahati agha ma hastim)mer c

مهسا ازاد اور
جمعه 2 آذر 1386 - 13:17
-1
موافقم مخالفم
 

من اگه جای فرخ نژاد بودم یه دسته گل با روبان سیاه واسه حاتمی کیا میفرستادم تا اخر عمرم هم باهاش قهر می کردم .واقعا که خلایق هر چه لایق.

sg,g
جمعه 2 آذر 1386 - 13:45
1
موافقم مخالفم
 

آژانس شیشه ای هم از رو بعد از ظهر سگی کپی بود . هر کسی و میخوان گنده کنن می چسبوننش به مخملباف

vahid
جمعه 2 آذر 1386 - 15:36
-1
موافقم مخالفم
 

ببینید درسته که گلزار بازیگر خوبی نیست ولی خیلی هم بازیگر بدی نیست ولی ما اگر الان در مورد بازی گلزار در دعوت قضاوت کنیم در حق گلزار ظلم کردیم چون اون تا حالا فقط در یک ژانر بازی کرده و در آن کلیشه شده پس بهتر یک فرصت بیش بدیم تا ببینیم میتواند در نقشی به جز نقش یک جوان خوش تیپ وقیافه که همه دخترا فداش میشن بازی کنه یا نه؟والبته حاتمی کیا هم بی گدار به آب نمیزند حتما یک چیزی میدونسته که این انتخابها را کرده حاتمی کیا هم قطعا نمی خواهد موقعیت خودش را در ژانر جنگ خراب کند .

باتشکر


جمعه 2 آذر 1386 - 16:58
-2
موافقم مخالفم
 

بابا بابا جنگ و همه خاطرات خوب وبدش تموم شد یکمی هم به دغه دغه ای امروزی بپردازید مگر حاتمی کیا کارگردان نیست مگر او به خوبی بلد نیست مشکلات را بیان کند بگذارید یک بار هم که شده فارغ از جنگ و اثرات آن به روز باشد از کسانی هم که با حضور افشار و گلزار ناراحت هستند بگم براتون متاسفم که فقط جلوی بینی تون رو می بیند


جمعه 2 آذر 1386 - 19:2
3
موافقم مخالفم
 

بس كنيد تو رو خدا همين شماييد كه اين خط كشيها رو مي كنيد وگرنه ما كه آقاي حاتمي كيا رو هم دوست داريم هم با رضا گلزار هم با پرويز پرستويي اصلا كاش حاتمي كيا اين دو رو كنار هم مي گذاشت تا مثل هميشه كارهاي نو و بي نظيرش همه رو متعجب كنه

بهتره آقاي قادري بي خيال توهم فانتزيش بشه

جنابعالي هم بي خيال توهم توطئه بشين!!!

مهرگان
جمعه 2 آذر 1386 - 19:36
2
موافقم مخالفم
 

قربون قلم این بزرگواری که این مطلب رو نوشت

تا کی گلزار و افشار رو توی فیلمای الکی ببینیم شاید 1 فرجی شد یخ این دو تا آب شد.

خاکستری
جمعه 2 آذر 1386 - 23:15
0
موافقم مخالفم
 

من دومین باری که تو زندگیم بایک نوشته یاحرف موافقت

میکنم ومیگم که واقعا حق با تو


شنبه 3 آذر 1386 - 1:17
4
موافقم مخالفم
 

baba bazam akhe golzar ba afshar gharare bazi kone dige khaste shodim az in zoje tekrary

علی
شنبه 3 آذر 1386 - 2:38
2
موافقم مخالفم
 

مگر لارمه فیلم اجتماعی ساختن گلزار و افشار است.

مگر مجید مجیدی فیلم اجتماعی نمی سازد؟

مگر صدرعاملی نمی سازد؟

مگر....

کدام فیلم اجتماعی قوی ای با وجود بازیگران ضعیفی مثل گلزار و افشار و ... ساخته شده است

تکلیف خودتان را مشخص کنید!

....
شنبه 3 آذر 1386 - 3:15
2
موافقم مخالفم
 

گلزار و افشار یخ نیستند. بقیه زیادی جیغ می کشند و مردم پر سر و صدای ایران از اون جیغ جیغ ها خوششان می آید.

بيتا
شنبه 3 آذر 1386 - 9:0
2
موافقم مخالفم
 

خوبه والا دسته گلو شما به آب داديد حالا غرشو به ما ميزنيد؟؟؟؟؟

شماها بدون اينكه خبر تائيد شده ‌اي داشته باشيد هي هر روز گفتيد اين انتخاب شد...اون انتخاب شد.. خوب حالا دلتون خبر دست اول ميخواست...باشه ولي ديگه نبايد حرفهاي خودموني مارو اينطوري بازتاب ميداديد كه براي همه دردسر بشه....

از همه بدتر نظرسنجي تون بود كه راجع به انتخاب بازيگران فيلميه كه هنوز ساخته نشده...

بابا بزاريد بسازه ..ببينيد..بعد اظهار نظر كنيد...

همون موقع هم گفتم اين كارو نكنيد..

به خدا اگه شاعر سينماي ايران از ساخت فيلم پشيمون بشه يا به خاطر اين سروصداها مجوز ساختش باطل بشه يا هر اتفاقي كه پروژه رو تعطيل كنه بيفته ها... به قول فروتن: ديگه نميدونم چي ميشه و چكار ميكنم....

Deer Hunter
شنبه 3 آذر 1386 - 9:16
1
موافقم مخالفم
 

ببینین این حساب دو دو تا چار تاس! بازیگر مهمترین ابزار کارگردان برای فیلم سازیه. واسه من قابل قبول نیست که گلزار توی فیلمی از حاتمی کیا بازی کنه. فقط دو جور میشه! یا اینکه حاتمی کیا فیلمشو در حد توانایی های گلزار بیاره پایین، یا اینکه گلزار یه شبه بشه پرویز پرستویی. آقای حاتمی کیا لطفا نزولی رو که توی " به نام پدر " از شما دیدیم جبران کنید. مگه سینمای در حال سقوط ما چند تا کارگردان خوب داره؟ ولی تا دلتون بخواد گلزار داره!!!!

امير عبدي
شنبه 3 آذر 1386 - 10:55
0
موافقم مخالفم
 

مشت نمونه خروار است

گلزار و افشار كجا؟ .......................................................................................................فروتن و پرستويي و كريمي و تهراني كجا؟

گلزار وافشار براي فيلم هاي صرفن تجاري و بي محتوا خوب هستند ولي هنرپيشه هايي مثل خانم نيكي كريمي,آقاي شكيبايي , محمد رضا فروتن و...., هم فيل م پر فروش بازي مي كنند هم به محتواي فيلم احترام مي گذارند حالا به جز موقعيت هاي كمي كه ممكن بوده فيلم ضعيفي كار كنند ,

----- تاسف براي حاتمي كيا كه اين دسته از بازيگران درست و حسابي را كنار گذاشته و گلزار و افشار را انتخاب كرده-- تاسف

فائزه
شنبه 3 آذر 1386 - 11:15
0
موافقم مخالفم
 

حالا چه اشکالی دارد یک نفر هم توبه نصوح بسازد هم سکس و فلسفه ؟

حقیرتر از حقیر: مهدی
شنبه 3 آذر 1386 - 12:24
0
موافقم مخالفم
 

ابراهیم حاتمی کیا تا بحال کاری نکرده که بعد پشیمون بشه و همیشه کارهایش به نفع سینمای ایران بوده پس بهتر ما ساکت بشینیم و نظر بیهوده ندیم زیرا اگر حاتمی کیا منصرف بشه به ضرر سینمای ایران است.

بهار
شنبه 3 آذر 1386 - 14:34
-1
موافقم مخالفم
 

شايد شانس باقي كارگردان هاي بزرگ سينماي ما اين است كه به اندازه ي ابراهيم حاتمي كيا در مورد باورهايشان اصولشان طرز فكرشان و اعتقاداتشان اطلاع رساني نكرده اند. شايد شانسشان اين است كه هيچ كدام به اندازه ي ابراهيم حاتمي كيا به وضوح يكي از پرسوناژهاي فيلم هايشان نبوده اند. شايد شانسشان اين است كه قهرمانانشان به ميزان قهرمانان فيلم هاي ابراهيم حاتمي كيا درباره ي بريدن و به هيچ كجا وصل نشدن قهرمانان سابق درد منتشر نكرده اند. اين ها بازي نيست. واقعي است به گمانم. و از نگراني مي آيد. شايد ما جبران كوچكي تاريخيمان را هميشه از بزرگي آدم هاي قصه هاي ابراهيم حاتمي كيا خواسته بوديم. و حالا تحمل اينكه هم ما كوچك باشيم هم آدم هاي قصه هاي ابراهيم حاتمي كيا كمي سخت است.

گلاب
شنبه 3 آذر 1386 - 16:18
1
موافقم مخالفم
 

نويسنده محترم!

بسيار بسيار بسيار بسيار بسيار سپاسگذارم!!! بالاخره يكي تو اين سايت (سايتي كه خودش همه اين جنجالارو شروع كرد!) يه حرف درست حسابي و منطقي زد!!!!!

ايشالا كه آقاي حاتمي كيا تو اين كارش گل بكاره و بتونه بهترين بازي هارو از افشار و گلزار بگيره كه دهان تمام مخالفين و جنجال سازها از حيرت همينجوري باااااااز بمونه!!!!!!!!!!

حسن دایی
شنبه 3 آذر 1386 - 23:33
0
موافقم مخالفم
 

ماشاالله به دلخسته

نمی دونم کیه ولی همه جا هست!!

اولین نفره !!!

nasrin
دوشنبه 5 آذر 1386 - 11:43
-1
موافقم مخالفم
 

kheili khobe hala vaghteshe ke be aghaye golzar va khanome afshar ham forsat bedin motmaenam filme topi mishe har kasi ke ba bazihaye in2 aziz mokhalefe dige hich harfi baraye goftan nakhahad dasht man az alan on rozo mibinam.

سارا
دوشنبه 5 آذر 1386 - 13:10
-2
موافقم مخالفم
 

سلام منم با شما موافقم ...اینکه باید اول فیلم و دید

و تبریک مجدد به همه ....راستی چقدر نوستراداموس داریم بچه ها تعطیلات خوش بگذره

mehran
سه‌شنبه 6 آذر 1386 - 12:20
-1
موافقم مخالفم
 

با سلام

ما هم بيشتر اوقات معلوم نيست چه چيز مورد نظرمان است يه وقت ميخواهيم كه هنرپيشه مورد علاقه مان را در نقشي كه فقط ميپسنديم ببينيم بعد يهو 180 درجه تغير ذائقه ميديم و ميگوئيم بابا اين هم در اين نقش كليشه شده اين تغير ذائقه در مورد كارگردان محبو بمان نيز رخ ميدهد در استعداد اقاي پرسنوئي شكي نيست اما خدائيش چند بار وقتي اقاي حاتمي كيا و اقاي پرستوئي را در كنار هم ديديم به خودمان نگفتيم باز تكرار حاج كاظم پس بهتر است به كارگردانان و بازيگران اجازه بدهيم تا با افراد مختلف كار كنند و منتظر نتيجه كار باشيم.

Reiza
جمعه 9 آذر 1386 - 0:27
2
موافقم مخالفم
 

درد برگ جامعه ایرانی - به گمان من - این است که به هر دلیل در مورد هرچیزی قضاوت ایدئولوژیک را بیش از هر نگاه دیگری مد نظر دارد. همه ما انسان هستیم و زندگیمان تشکیل شده از شکست ها و پیروزی ها. هم حاتمی کیا ممکن است - و حق دارد - روزی فیلم بد بسازد و هم هر بازیگر بی تجربه و ناکاربلدی - شما می گوئید گلزار! - روزی ممکن است از خودش بازی به یادماندنی به ما هدیه کند. و اصلاً مگر سینما فقط همین است که ما دوست داریم. همه جور سلیقه ای در سینما می تواند و باید فرصت بروز داشته باشد و ما می توانیم انتخاب کنیم نه ارزش گذاری.

AMIR
جمعه 9 آذر 1386 - 0:49
0
موافقم مخالفم
 

هركسي كه فكر ميكنه از حاتمي كيا بشتر ميدونه ; برود باحاج كاظم و پرستويي و كيانيان و فرخ نژاد و.......... يك فيلم در مورد سقط جنين اونهم تو جبهه بسازه.

حتما" اسكار ميگيره!!!!!!!!!!!!!

در غير اين صورت منتظر اكران فيلم باشه.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.868300914764 seconds.