سينمای ما - کاش همان یانگوم نشان می‌دادند / یادداشتی بر فیلم کلاغ‌پر
سه‌شنبه 20 بهمن 1388 - 4:25

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (99 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (349 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



کاش همان یانگوم نشان می‌دادند / یادداشتی بر فیلم کلاغ‌پر
کاش همان یانگوم نشان می‌دادند / یادداشتی بر فیلم کلاغ‌پر


سینمای ما -  رضا نبی‌زاده: خیلی وقت است که دیگر وقتی به سینما می روم ، می دانم قرار نیست غافلگیر شوم . همه چیز مثل همیشه است و هر چیزی راکه می بینم ، قبلا جایی دیگر دیده ام و هیچ چیز جدیدی وجود ندارد . برای همین دیگر زیادی دنبال نکته ی کلیدی که در پس دیالوگی یا نمایی پنهان شده باشد نمی گردم. می دانم همینقدر که به بزرگترین جسم روی پرده نگاه کنم بس است . فیلم ها هیچ پرسشی را مطرح نمی کنند و هیچ چیز را به چالش نمی کشند . انگار همین اندازه که در فیلم اتفاقی بیفتد تا مردم بخندند کافی است .
کلاغ پر هم درست بر طبق همین قواعد بنا شده . یک فیلمنامه ای که بعید می دانم بیشتر از یک هفته کار برده باشد ، چند بازیگر معروف که حضورشان موفقیت تجاری فیلم را تثبیت می کند و یک کارگردان که تا جایی که می تواند از بازیگرانش ، با لباس های شیک و قشنگ نمای نزدیک بگیرد و هر جا هم کم آورد چند نمای دور هم همراه با موسیقی بگذارد تا موقع تدوین دچار مشکل نشوند . در این بین به خاطر اسپانسرهای فیلم ، هر وسیله ای را بدون اینکه حتی فکر کنند واقعا با عقل جور در می آید یا نه در فیلم می گذارند . از گوشی مبایل و تلویزیون تا مارک لباس و ........ آخرش هم می گویند: "این فیلم برای مردم است ! " نمی دانم واقعا سازندگان چنین آثاری هنوز نفهمیده اند که سینمای به اصطلاح " عامه پسند " چه توانایی دارد ؟ چقدر می توانند موثر باشند ؟ همین چند روز پیش پسری را دیدم به عکس امیر جعفری در فیلم میوه ی ممنوعه اشاره می کرد و می گفت :" آرزو دارم شخصیتم مثل جلال باشد ! " آن وقت سازندگان کلاغ پر از این تاثیر غاقل ماندند و ساده انگارانه ترین نشانه ها را در این فیلم گذاشته اند تا مطمئن شوند همه ی تماشاگر ها موضوع را فهمیده اند . از تسبیح گردن انداختن و صلوات فرستادن رضا ( محمد رضا گلزار ) در اول فیلم ، نوع برخورد کردن با سارا ( مهناز افشار ) و دیگر نشانه ها که در صحنه ی نماز خواندنش به اوج خود می رسد ، نشان می دهد که ما قرار است یک جوان سر به راه شیک نجیب آقا را در فیلم ببینیم . استفاده از دمدستی ترین ایده ها و نشانه ها برای معرفی شخصیت ها . اتفاقی که در مورد باقی بازیگر ها هم افتاد . شخصیت های خود فروخته با کروات و مدل موهای عجیب ( اگر با باشگاه بیلیارد هم قرار داد می بستند مطمئن باشید شخصیت های بد ، آنجا بازی می کردند ) و انسان های خوب با ظاهری ساده و قلبی مهربان که هر لحظه آماده ی بخشیدن نامزد سابقشان هستند .
بیشتر این مشکلات به خاطر فیلمنامه ی فاجعه ی این فیلم است . نمونه ی یک فیلمنامه با داستانی به شدت کلیشه ای و نخ نما و سکانس هایی که مشخص است فقط به خاطر شرایط اسپانسر نوشته شده . چیزهایی که اصلا نه تنها با منطق رئال ، بلکه با هیچ منطق و معیاری جور در نمی آید . آن تلویزیون بزرگ و آن همه امکانت عجیب و غریب تنها با نشان دادن یک آنتن چرخان ( نمی دانم این هم جزو تبلیغ ها بوده یا نه ؟ ) و گفتن این دیالوگ که : مثل اینکه تو فیلم زیاد نگاه می کنی " توجیح می شود ؟ یا آن لوس بازی های گلزار و ماتیک زدنش که یکی از مبتذل ترین و بدترین راه ها برای خنداندن مخاطب است ، با آن جمله که : "من از اینجا رد ماتیک رو روی یقه ی لباس این پسره می بینم " قابل قبول می شود ؟ درست مثل کسی که می خواهد خودش را جای کس دیگری جا بزند و مدام می گوید :" من فلانی نیستم " .
این فیلمنامه ی خیلی بد در اجرا هم به همان بدی در آمد . بازی آدم آهنی وار بازیگران این فیلم آنقدر یک نواخت و بدون انعطاف بود که نه می شد شکست عشقیشان را باور کرد ، نه عاشق شدن دوباریشان را ! گلزار با آن لحن لوس و چهره ی به اصطلاح معصومش فقط با گفتن :" تو می خواستی یه چیزی بگی " می خواست عاشق شدنش را همان طور که خوشحالی اش از دعوا کردن نامزد سابقش و مسعود را با بالا پایین پریدن ها و آن نوع رقص مسخره اش، نشان دهد .
در نهایت هم کلاغ پرنه تنها آن چیزی نشد که مردم می خواستند بلکه آن چیزی که عواملش هم می گفتند نشد ! واژه ی کمدی البته این روزها به خیلی از فیلم ها نسبت داده می شود اما حاضرم قسم بخورم تماشاگران فیلم روز سوم خیلی بیشتر از تماشاگران این فیلم خندیدند !
به هر حال چند هفته ی دیگر کلاغ پر از پرده برداشته می شود . تمام می شود و از خاطره ها ، بدون اینکه حتی گوشه ای از ذهن کسی را اشغال کند ، حذف می شود . مردمی که برای دیدن مدل موی جدید گلزاربه سینما رفتند مطمئنا چیزی از دست ندادند و آنها هم که آمدند سرگرم شوند، اگر به آرشیوشان مراجعه می کردند و یکی از آن فیلم ها را بیرون می کشیدند ، همین قدر ( شاید هم بیشتر ) سرگرم می شدند ، همان طور که اگربه جای دیدن کلاغ پر تلویزیون را روشن می کردند از تماشای یانگوم لذت می بردند !


منبع خبر : سینمای ما
دوشنبه,30 مهر 1386 - 15:18:38

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

سهيل
دوشنبه 30 مهر 1386 - 15:36
4
موافقم مخالفم
 

كاملاً حق با شماست بعضي از اين كارگردان ها ديگر شورشو در اوردن چند تا بچه ژيگولو كنار هم جمع مي كنند و مي گويند مثلاً فيلم ساختيم مخاطب هم كه نگو كشته و مرده بچه ژيگول به خدا خسته شدم دلم يك فيلم كار درست مي خواد يك فيلمي كه وقتي ميبينمش از ديدنش پشيمان نشم تو اين چند ماه اخير به تعداد انگشتاي دو دست هم فيلم خوب تو سينماها نشان داده نشده است همه فيلمها شدن در پيت

عسل
دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:16
0
موافقم مخالفم
 

بسیار خوشمان آمد

یه فیلم به خاطه قشنگیش همه جا ازش صحبت می شه یه فیلمم به خاطر افتضاحیش

ستاري
دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:18
1
موافقم مخالفم
 

آقاي نبي زاده من براي شما دست زدم واقعا اين سايت سينماي ما با منتقدين نظير شما و جلالي و خانم سلطاني آينده درخشان تري از كلاغ پر خواهد داشت !

من كه خيلي عامه پسندم حتي فيلسوفان اين سينما هم فهميدن شما چقدر با سازندگان كلاغ پر مشكل شخصي داريد ! بخصوص حتما فيلمنامه نويس اين فيلم كه يك جايي يك چيز تر بشما فروخته است كه حتي تاريخ روزهاي نگارش فيلمنامه را هم نوشتيد! كارگردان بيچاره فيلم هم مطمئنا يك بار جواب سلام شما را درست نداده است كه حتي فروش فيلمش را هم منكر مي شويد چون من با نوشته شما مطمئن شدم كه تماشاگران كلاغ پر مازوخيسم شديدي دارند كه حتي براي ديدن چنين فيلم مزخرف كه حتي خنده اش از ان چيزي كه شما گفتيد كمتر است ، اينقدر پول ميدهند كه هر پنج تا فيلم محبوب شما روي اكران اندازه يك روز اين فيلم نفروخته است ! دلم براي مازوخيسم تماشاگران كلاغ پر خيلي سوخت و از آن بيشتر دلم براي شما سوخت كه هر روز با كار كردن اين جماع در سينما كه حتما جاي شما را تنگ كرده اند چه شكنجه اي مي شويد !

آقاي نبي زاده ... من علاقه عجيبي دارم تا وقتم را تلف بكنم و جواب شما مدعيان سينماي امروز بدبخت ايران را بدهم !

من فيلا براي خانم سلطاني كه حتما در مورد كلاغ پر اساسي با هم مشورت كردين نوشتم كه كلاغ پر فيلم بدي است چون كارگردانش اصلا سينما را نشناخته و فجر هم بايد آن سيمرغ ده دقيقه اي را از اين ادم پس بگيرد ولي اين دليل نميشود كه آن سيمرغ را بشما بدهند خيالاتان راحت باشد چيزي نصيب شما نخواهد شد !

كاش شما منتقدين سينما (اين اسمي است كه شما روي خودتان گذاشتيد ) بلد بوديد در سينماي ايران يادبگيريد كه جمعي كه در يك فيلم ظاهر ميشوند ... هر يك كاري دارند و مثل شما از بيكاري در سينما رنج نمي برند تا از كار كردن طراح كلاغ پر ، فيلمنامه نويس و بازيگران و كارگردان اين فيلم اينقدر رنج ببريد ! من نميدانم شما كه بلديد عطسه هاي موجود در فيلم كارگردان هاي بزرگ از پيش تعيين شده را لحظه به لحظه مثل آقاي خياباني گزارش بكنيد چطور در مورد اين جور فيلم ها اينقدر سطحي و پيش پا افتاده ميشويد كه خيلي زود يك روانشناس از روي نوشته هايتان مي تواند عقده ها و دشمني هاي شخصي خودتان را با هر فيلم بروز بدهيد ! واقعا در تعجب هستم ! شما نمي خواهد جواب بدهيد ... چون نمي توانيد تا چند لحظه ديگر عليرضا سر و كله اش پيدا ميشود و جواب همه را ميدهد !

راستي يادتان رفته بود به فرج حيدري مدير فيلمبرداري فيلم فحش بدهيد ... دفعه بعد يادتان نرود !


دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:29
-1
موافقم مخالفم
 

fagat va fagat baladin be golzar gir bedin! namarday hasood

sepehr
دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:36
-1
موافقم مخالفم
 

montazare filmhaye khub bashid...yekish tofighe ejbarie


دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:46
6
موافقم مخالفم
 

maskhare khodeti


دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:47
0
موافقم مخالفم
 

اين نگاه چيز جديدي نيست. نگاه بالا به سينماي ايران. نگاهي كه در مجله هفت دنبال ميشه. اگه سينماي ايران انقد بدبخت و بيچاره و حقيره لطفا زودتر سايتتون رو تعطيل كنين چون شما دارين از اخبار و اتفاقات همين سينما ارتزاق ميكنين.

علیرضا
دوشنبه 30 مهر 1386 - 16:49
0
موافقم مخالفم
 

ستاری: اشتباه نکن. من دیگر تصمیم گرفتم جواب هر کسی را ندهم.

شما اگر قرار بود سینما را بفهمی و درک کنی, خیلی وقت بیش فهمیده بودی.

به جای اینکه از عقلت استفاده کنی و منطقی حرف بزنی, مدام تمام منتقدان را متهم به حسادت و غرض و .... می کنی.

گویی که کسی حق ندارد در باب فیلم بنجل نظری بدهد. شما یاد بگیر که هر نظری که دیدی و مطابق میلت(و بازیگران مورد علاقه ات) نبود, سکوت اختیار کنی و مدام با بی ادبی تمام دیگران را متهم به چیزهایی نکنید که حتی خودتان هم ازش چیزی سر در نمی آورید.

عزیزم بسیار برایت متاسفم. نمی دانم واقعا چقدر از سینما می دانی که چند روز است مدام بیجا سنگ این فیلم را به سینه می زنی و به این در و آن در می کوبی و حرفهای تکراری می زنی و به گونه ای مسخره به کسی تهمت می زنی و با اطلاعات زیر صفرت حرفهای مضحک می زنی. تمام هواداران گلزار هم گفته اند که این فیلم یک فیلم مسخره ی به تمام معنا است. ولی واقعا" شما چه می گویید؟ تعریفتون از سینما چیه؟ حیف هدر دان وقت که با شما بحث شود. مطالب شما ارزش نگاه کردن هم ندارد.راستی نکند مشکلتان اصلا با سایت سینمای ما هست؟همه جا غرض ورزی هست و در این سایت هم همینطور. ولی دیگر کلاغ بر ارزش غرض ورزی را هم ندارد. و تمام نقدها در این سایت در این باب به حق هستند.خوش باشید.

من آقای نبی زاده را هم بابت این نقد تحسین می کنم.

یا حق

elena
دوشنبه 30 مهر 1386 - 17:32
0
موافقم مخالفم
 

shoma nagd mikonid ya ogdehay deletono khali mikonid?!!!! adabam ke mashala gort dadi ,dige chizi nemikhay be golzar begi???!!!na to ro khoda beia bego

م.ا.
دوشنبه 30 مهر 1386 - 18:7
1
موافقم مخالفم
 

آقاي منتقد! "توجيح" نه! "توجيه". احتمالا اشتباه تايپي بوده! ولي بد نيست چند تا كتاب بخوني. لااقل دستت تو تايپ روون مي شه!

Shadi
دوشنبه 30 مهر 1386 - 18:34
-3
موافقم مخالفم
 

bahatoon movafegham

masoud
دوشنبه 30 مهر 1386 - 18:34
5
موافقم مخالفم
 

man nemidonam akhe golzar shomaro chi kar karde ke chesh nadarid roono bebinid

شعبون
دوشنبه 30 مهر 1386 - 19:2
2
موافقم مخالفم
 

تا زمانی که ملت ما پول میدن و بلیط میخرن و میرن امثال کلاغ پر رو نگاه میکنن و پرفروشترین فیلمهامون اخراجی ها و آتش بس هست . مگر اون تهیه کننده خر سرش رو گاز گرفته که جور دیگه ای فیلم بسازه ؟ اصلاح رو باید از خودمون شروع کنیم . برای کلاغ پر تبلیغ منفی کنید تا کسی پاشو تو سینما نذاره!

الیاس
دوشنبه 30 مهر 1386 - 19:10
2
موافقم مخالفم
 

من کاری به این مقاله ندارم اما واقعا اگه رضا گلزار می خواد پیشرفته کنه باید از بازی در این فیلم های بی ارزش بی ارزش بی ارزش واقعا پرهیز کنه. مطمئنا به خاطر چهره زیبایش یا پیشرفت بازیگریش الان مورد توجه مردمه اما چه تضمینی هست که در سالهای آینده که باید به عنوان یک پیشکسوت بازیگری بهش نگه بشه همچنان کسی برایش ارزش قائل بشه!

parinaz
دوشنبه 30 مهر 1386 - 20:19
1
موافقم مخالفم
 

naghde jalebi bod ,, manam delam baraye ye iflme khob tang shode ,

شهرزاد
دوشنبه 30 مهر 1386 - 20:39
-2
موافقم مخالفم
 

من كه نديدم يعني انقدر مزخرفه؟

ستاره
دوشنبه 30 مهر 1386 - 22:1
-1
موافقم مخالفم
 

به نظر من نقد بسیار کاملی در توصیف پدیده ای به نام کلاغ پر بود و بر خلاف نظر برخی دوستان منتقد هیچ دشمنی و خصومت شخصی هم با کسی نداشت.

کلاغ پر به حدی افتضاح و مزخرف هست که برای برشمردن "آب بندی" هاش(ببخشید لغت بهتری به ذهنم نمیاد ) نیاز به هیچ خصومت شخصی نیست!

در اثبات مزخرف بودن این فیلم همین بس که به جز طرفداران جناب گلزار که در هر حالت با آثار ایشون موافقند هیچ کس دیگه پیدا نمی شه که حداقل چند نکته مثبت کوچولو در این فیلم یافته باشه...

می گید نه ؟ کل نظرات رو ببینید.

یه نکته دیگه اینکه واقعا شرم آوره که منتقد رو کسی بنامند که چون کاری در سینما پیدا نکرده منتقد شده.

نقد البته از نوع درستش بسیار ارزشمند و آگاهی دهنده است.

چه چیزی از این زیبا تر که با خوندن یه نقد صحیح از اطلاعات و دانسته های یه آدم مطلع تر بهره مند میشیم حتی اگر باهاش موافق نباشیم .

ميلاد مهدويان
دوشنبه 30 مهر 1386 - 22:25
2
موافقم مخالفم
 

كاملا موافقم اتفاقا من كه تازه شروع به نوشتن نقد كردم و بعضا هم چاپ ميشه دقت كردم ديدم همونهايي كه من نوشته بودم رو شماهم ياد آوري كرده بودين.

محسن D
دوشنبه 30 مهر 1386 - 22:57
4
موافقم مخالفم
 

مقصر اصلی ما هستیم

اگه استقبال نکنیم دیگه این طور فیلمها ساخته نمی شود


دوشنبه 30 مهر 1386 - 23:19
3
موافقم مخالفم
 

فیلمنامه خیلی ضعیف بود و بازی ها همه تکراری.

در واقع تلاشی بود برای دستیابی به فروش آتش بس که توهمی بیش نبود.


دوشنبه 30 مهر 1386 - 23:58
-3
موافقم مخالفم
 

vaghan naghde shoma ghashang bood va bavar nakardani,kalaghpar abaki bood


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 0:20
-3
موافقم مخالفم
 

salam edea nemikonam naghd karedan baladam vali fekram nemikonam intori to ye site honari raje be honarmandaye khodemon intori sohbat konim bishtar halate parkahsho tohin dasht ta naghd!!!!

علی رضا
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 11:28
0
موافقم مخالفم
 

این فیلم هم مانند تمامی فیلمهایی که گلزار وافشار همبازی بوده اند یک فیلم گیشه ای است که بر اساس تقابل این دو برایش فیلنامه می نویسند یعنی اول این دو به عنوان بازیگر انتخاب می شوند بعد مراحل ساخت فیلم انجام می شود

sara
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 12:5
1
موافقم مخالفم
 

az golzar khily khosham meiad , bazisham kheily dost daram

فرزانه
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 13:24
-4
موافقم مخالفم
 

نقد عالی بود

من خیلی وقته که به سینما نرفتم چون اصلا حسشو ندارم واقعا اکثر فیلمهایی که اکران میشن اصلا ارزش دیدن ندارند

من فکر میکنم اگه همه ما برای فکر وشعورمون ارزش قائل باشیم واز این فیلمهای سطحی وبی محتوا استقبال نکنیم دیگه کسی به خودش اجازه نمیده از این جور فیلمها بسازه

ارزش فیلمهای خوب ما رو فقط در جشنواره های خارجی میدونن

به نظر من باید با دیدن هر فیلمی علاوه بر سرگرم شدن یه چیز تازه یادگرفت


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 16:43
0
موافقم مخالفم
 

mikham khafat konam

مینا
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 22:39
-1
موافقم مخالفم
 

خیلی مسخره بود فیلنامه اش هم تکرار 1 فیلم خارجی بود

دقیقا کپی از یک فیلم دیگه . شما از فیلمی که حسام نواب صفوی حرص بده !!توش بازی میکنه چه توقعی دارید ؟؟؟؟نه واقعا چه توقعی دارید؟


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 23:1
1
موافقم مخالفم
 

شما 1 فیلم فقط 1فیلم اسم ببرید که این اعجوبه (نواب صفوی )بازی کرده باشه واین فیلم ارزش دیدن داشته باشه

اگه فیلماش یادتون نیست من یادتون میندازم:13 گربه روی شیروانی سرود تولد عروس فراری و......

عاشق حسام
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 15:24
-3
موافقم مخالفم
 

مينا خانم تو به چه حقي نسبت به يكي از با تحصيلات ترين و با شخصيت ترين بازيگران سينما اين طور گستاخانه حرف ميزني!؟از طرز صحبت كردنت معلوم هست كه شعور و فرهنگ پاييني داري

نبايد توقع زيادي هم ازت داشت.اين دفعه رو از روي ناداني و كودنيت مي گيرم ولي يه بار ديگه اسم مقدس حسام رو بياري همچين حالت رو مي گيرم كه توهين به حسام يادت بره.فهميدي؟؟!


چهارشنبه 2 آبان 1386 - 15:27
-4
موافقم مخالفم
 

اون كسي كه در باره حسام اظهار نظر كردي

همه ي فيلم هاي حسام عالي بوده اين رو فروش بالاي اونها اثبات مي كنه .پس خواهشا حرف زيادي نزن اگر يه كم فهم داشتي مي دونستي كه بد يا خوب بودن يك فيلم هيچ ربطي به بازيگراش نداره نقش اصلي را فيلم نامه و كارگردان ايفا ميكنه

حسام فيلم بازي نكرده كه تو خوشت بيات براي من و دوستدارانش بازي كرده به تو هم هيييچ ربطي نداره كه دخالت مي كني اگر ناراحتي مي توني به ديدن فيلماي ايشون نري كسي مجبورت نكرده

حسام كسي هست كه نقش حضرت ابراهيم بازي كرده توي فيلمهاي ملاصدرا و كيف انگليسي پا به پاي بزرگترين و با سابقه ترين بازيگرهاي ايران بازي كرده در فيلم پر محتواي شمعي در بادبازي عالي از خود به نمايش گذاشته

پس لطفا حرف بيخود نزنيد

hesam lover
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 18:20
3
موافقم مخالفم
 

esme hesame mano nayarid.sheytoone mige bezanam fakesho biaram payin

بابک
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 20:15
1
موافقم مخالفم
 

اون کوچولویی که از حسام نواب صفوی دفاع کرد:

بچه جان حسام کی نقش حضرت ابراهیم رو بازی کرده؟ اون نقش حرت اسماعیل رو بازی کرد.

در ضمن بله خوب و بد بودن یه فیلم به بازیگر ربط نداره. ولی بازیگر با توجه به نوع بازیش و سطحش تو فیلمهای خاصی بازی می کنه. نواب صفوی بازیش به درد کلاغ بر و سرود تولد و سوغات فرنگ و ...... می خوره.

همه نقشهای تکراری. هر چند خوب بازی می کنه بعضی موقع ها. ولی سطح و نوع بازیش در حد همین فیلماست.

محیا
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 20:41
-4
موافقم مخالفم
 

این فیلم ارزش این همه بحث و جدل نداره..اخه هنرپیشه هاش چی بودن که بخوای سرشون دعوا کنید

...
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 21:0
-3
موافقم مخالفم
 

حسام عالیه.لطفا حرف الکی و گزافه نپرانید

م
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 21:1
-2
موافقم مخالفم
 

خیلی هم فیلم خوبی بود.ناراحتید خوب نرید ببینید

roya
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 23:11
1
موافقم مخالفم
 

khily ali bood ,kheily khob bood ,,behtar az in nemishod ,golzar jonam ke namber one iran az har nazar ,golzar joon doset darim

...
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 0:43
-3
موافقم مخالفم
 

آقای رضا نبی زاده

ای کاش از بازی حسام و مهناز و بهنوش و مهمتر از همه بازی بد احمدی هم تو این فیلم نقد می کردید

اینطوری مطمئن می شدیم نقد شما واقعی هست و بدون دشمنی با گلزار

واقعا نمی دونم چی بگم درسته طرفدار گلزارم بازیش هم در این فیلم آنقدر که شما گقتید بد نبود بلکه با چنین فیلمنامه ضعیفی بهتر از این هم نمی شد بازی کرد

گلزار برای بهتر شدنش تلاش می کند و این خیلی مهم است چرا واقعا چرا شما همیشه می خواهید گلزار را که هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی یاورد بد و حتی بدتر از بد جلوه بدهید خواهش می کنم در نقدهایتان کمی انصاف را رعایت کنید اول از کارگردان و دستیاران و نویسنده و بقیه گروه فیلمساز نقد کنید بعد به سراغ بازیگرانش بروید آن هم همه بازیگرانش نه یک نفر که در این فیلم اتفاقا از دیگر بازیگران بهتر بازی کرد

تشکر

کبوتر
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 13:5
2
موافقم مخالفم
 

رفیق من سنگ صبور غم هام. به دیدنم بیا که خیلی تنهام

هیچکی نمیفهمه چه حالی دارم. چه دنیای رو به زوالی دارم

آرزوی دیدن سنتوری با آهنکهای زیبای محسن چاوشی گویا

باید تا ابد در دلهامان باقی بماند.

مجنونم و دلزده از لیلیا. خیلی دلم گرفته از خیلیا

نمونده از جوونیام نشونی. پیر شدم پیر تو ای جوونی

گلشیفته که بی شک محبوبترین بازیگر زن امروز ایران است

با همراهی بهرام رادان که او نیز از محبوبیت بسیاری نزد جوانان

برخوردار است با نقش آفرینی در این فیلم در اندیشه ایجاد

تحولی عظیم در سینما بودند .اما.......

تنهای بی سنگ صبور.خونه ی سردو سوت و کور

توی شبات ستاره نیست.موندیو راه چاره نیست

اگر چه هیچکس نیومد.سری به تنهاییت نزد

اما تو کوه درد باش . طاقت بیار و مرد باش....

دلیل عدم اکران سنتوری بر ما پوشیده است.اما ما

هواداران سنتوری و طرفداران گلی به سینما نخواهیم

رفت تا شاید این طلسم با سنتوری شکسته شود...

انشاء الله.


پنجشنبه 3 آبان 1386 - 17:20
2
موافقم مخالفم
 

اوه اوه اوه خیلی رادان محبوبه نگی جاییا جوک سال میشه

parinaz
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 18:2
1
موافقم مخالفم
 

hamash taghsire radane!!!

nima
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 18:53
0
موافقم مخالفم
 

lotfan taeed konid: na baba chi migiiiiiiiiiiiiiiiii. etefaghan kheyli ham filme sar garm konande va ghashangi bud va aghaye mohtaram motmaeen bashid ma be khatere MODELE MUYE AGHAYE GOLZAR naratfim in filmo bebinim chon ghablan tooye SHABE SHEESHEI dide budim! shoma az un daste nevisandegani hastin ke1)faghat be golzar gir midin 2)ghalam va kaghaz ra be ghole rashid toor moghadas nemidanid! (albate dar inja bayad goft kibordo!)

niloo
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 18:55
4
موافقم مخالفم
 

vaghean afarin agha ya khanume ... ke alhagh khub neveshti! golzar az hame behtar bud bad shoma miain uno naghd mikonin! oh ohoh

niloo
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 19:5
1
موافقم مخالفم
 

shoma khodetoono montaghed midunan vali in chenin nist! agar shoma .....budid hatman midunestid ke kargardan 37 salesh bishtar nist va avalin filme bolandeshe pas bayad tashvighesh kard , moteasefan baraye maha ke faghat hameye kargardana bayad familishon merjooi bashe ta azash tarif konim ya bhtar begam esme filmesh SANTOORI ( ke man didam va kheylli ham bikhod bud)bashe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RASTI NHASSOOOODD BAZI BASE INGHADR BE MOHAMMAD REZA GGIIIIIIR NADIN BABA BE KHODA KHOSH NEMIBININ(taiid konid)

مهشید
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 19:59
-2
موافقم مخالفم
 

اصلا هم این طوری که شما میگی نیست! فیلمی که گلزار جون توش بازی کنه دیگه اصلا جای حرفو انتقاد نداره.... اتفاقا خیلی هم قشنگ و متفاوت بازی کرده بود....


پنجشنبه 3 آبان 1386 - 20:52
0
موافقم مخالفم
 

اقاي بابا بزرگ(بابك)من منظورم اين بود كه حسام توي فيلم ابراهيم بازي كرده و توي تايپ اشتباه كردم .اوني كه منظورم را بايد مي فهميد فهميده.من يادم نمي ات كه درباره صحبت هام شما را مخاطب قرار داده باشم كه اظهار وجود فرموديد

من به اون اقا يا خانومي كه به حسام توهين كرده جواب دادم از كسي هم نظر نخواستم

فقط خواستم از از اعتقاداتم دفاع كنم

...
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 22:49
2
موافقم مخالفم
 

نیلوی عزیز ممنون.

واقعا ای کاش ارزش قلم رو نویسندگان ما بیشتر می دونستند.با تشویق کارگردانان تازه کار کاملا موافقم.وقتی اولین کار بلند یه کارگردان جوان که نیاز به کمک با تجربه های این حرفه داره عالی نباشه بهتر است با احترام اشکالات کارش را بگوییم و هدایتش کنیم به سمت بهتر شدن نه اینکه با کوبیدن او و فیلمش امید بهتر شدن را از او بگیریم.در ضمن نیلو جان من خانم ... هستم.

تشکر.

رویا
جمعه 4 آبان 1386 - 10:41
1
موافقم مخالفم
 

مطمئنا مردمی که از این فیلم استقبال کردن تعدادشون از تو که یه نفری بیشتره وعقلشونم بالاتر .شما منتقدا با این انتقادهای بیخود نمی تونین از فرو ش این فیلمها جلوگیری کنین چون مردم هیچوقت ستاره های محبوبشونو بخاطر حرفهای مسخره تون تنها نمی ذارن

جان دل جانان
شنبه 5 آبان 1386 - 2:24
0
موافقم مخالفم
 

بچه ها شما صفحه نقدها را نگاه كنيد هميشه متوجه مي شويد كه طرفداران نقد كه فحاشي اين سايت چند نفر بيشتر نيستند و نثر همه شونم يك جوره ولي بقيه كه در مقابل اين فحاشي ها مي ايستند . تماشاگر واقعي سينما هستند . منتقد اين متن (نبي زاده) با نام ستاره از خودش دفاع كرده ... يكي هم اصلا فيلم را نديده ولي فحش ميده  همه اون هايي كه طرفدار حسام هستند مي دونن كه حسام تحصيلات حقوق داره ...

عاشق حسام
شنبه 5 آبان 1386 - 19:21
0
موافقم مخالفم
 

جان دل جانان من منظورتون رو درست متوجه نشدم اگر منظورتون اينه افرادي كه از حسام طرفداري كردند نمي دونند كه حسام تحصيلات حقوق داره و فقط مي خوان بحث راه بندازن در اشتباهي

اولا كه حسام هنوز ليسانس حقوقش رو نگرفته و 1 ترمش باقي مانده دوما كه حسام ليسانس تئاتر و بازيگري و مدرك افتخاري بازيگري و موسيقي از امريكا هم داره مدتي هم كلاس سمندريان مي رفته

ولي با اينكه افراد با تغير نامشون اينجا نظر مي ذارن موافقم

دانا
يکشنبه 6 آبان 1386 - 1:19
2
موافقم مخالفم
 

داوري امريست صليقله اي ونسبى بس به هم احترام بذاريم اينو خوده كلزار ميكه

میامی وایس مایکل مان
يکشنبه 6 آبان 1386 - 12:52
0
موافقم مخالفم
 

کلاغ پر یعنی افتتضاح گلزار یعنی یه ادم پولکی افشار یعنی یه دخترک پولکی کلاغ پر یعنی حماقت من و توی بیننده یعنی حماقت ایرانی خاک بر سر من خاک بر سر تو خاک بر سر ما ... حاجی فرحبخش ...  از خودم متنفرم ...

بنفشه
يکشنبه 6 آبان 1386 - 14:36
-2
موافقم مخالفم
 

چه جالبه که تحمل یک نقد رو نداریم

از خوندن کامنتها جا خوردم

گلزار،افشار،حسام نواب صفوی همه و همه بازیگر فیلم های کلیشه ای هستند، به نظر من حسام و گلزار از اون بازیگرایی هستند که هیچ اومیدی به بهتر شدنشون نیست

به هر حال بازیگری یک جو استعداد می خواد که این دو تا آقا به کل تعطیلند، بعدش هم فیلمهایی مثل کلاغ پر اصلاًنیازی به نقد ندارند


يکشنبه 6 آبان 1386 - 21:15
1
موافقم مخالفم
 

az salon haye por az jam'iyate filme kalaghpar besoozid...haha

صنم
دوشنبه 7 آبان 1386 - 1:56
1
موافقم مخالفم
 

سلام

البته قبول دارم كلاغ پر چنگي به دل نمي زد و به قول شما بعضي وقت ها لوس و حتي شايدجلف! بود ولي شما هم پياز داغشو زياد كردين در ضمن با يك جانبه نگريتون باعث شديد باز توي كامنت ها بحث بالا بگيره.......ولي خداييش با اين طرز نقادي شما اولين فكري كه به نظر آدم مي رسه اينه كه ببين طرف چقدر پول گرفته كه با بد و بيراه گفتن ايجاد جو بحث و ... بكنه و تماشاچيان اين فيلمو بيشتر كنه ...آخه ديگه همه مي دونن به ايراني جماعت بگي فلان كار رو نكن حتما انجام مي ده و شما وقتي با زبون بي زبوني مي گي اين فيلمو نبين يعني فروشش چند برابر مي شه!


دوشنبه 7 آبان 1386 - 13:51
5
موافقم مخالفم
 

هر کسی در این قسمت به گلزار توهین کرده نادون به تمام معناست

parisa
سه‌شنبه 8 آبان 1386 - 18:11
3
موافقم مخالفم
 

ba ekrane filme mozakhrafi mese kalagh par mikhayn santoorio az yade ma bebarin??? ma SANTOORI mikhaym

هيچكس
چهارشنبه 9 آبان 1386 - 14:27
1
موافقم مخالفم
 

خيلي جالبه. تا به حال اين همه نظر منفي راجع به يه نقد نديده بودم. انگار منتقد خودش بيشتر به نقد احتياج داره. يكي دو نظر مثبت هم درباره نقد به نظر ميرسه كه از طرف خود جناب منتقد ارسال شده!!-البته شااااااااااايد- آقاي نبي‌زاده! به جاي غرض‌ورزي‌هاي مرسوم كمي ديدتو وسيع كنين و به مسائل نگاه درستي داشته باشين.

کامی
چهارشنبه 9 آبان 1386 - 23:5
-1
موافقم مخالفم
 

نقد کاملا بجا و درستی بود ! بابا چرا نمیخواین قبول کنید که گلزار،افشار و صفوی فقط بازیگر گیشه هستند و بس ! آخه واقعا این فیلم چه پیامی داشت برای مخاطب ؟ چی می خواست بگه ؟فقط به این دلیل که طرفدار هنرپیشه های این فیلم هستید که نباید از این فیلم دفاع کنید، البته خب انتظاری بیشتر از این هم نمیشه داشت متاسفانه شعورتون در همین حد ! آخه کارگردان تو خجالت نمی کشی همچین فیلمی می سازی ؟! اصلا میشه اسمشو گذاشت فیلم ؟!

يك تماشاگر
جمعه 11 آبان 1386 - 4:24
1
موافقم مخالفم
 

نقد فيلم كلاغ پر

قبل از هر چيز لازمه بگم اونايي كه دنبال پيام مي گردن بهتره به اس - ام -اس خودشون سر بزنن تا اونجا پيام بگيرند . فيلم كارش پيام دادن نيست و اين حرفها مال افراديست كه نه چيزي از ادبيات ميدونن و نه از فيلم و تئاتر !

اما نقد قيلم كلاغ پر

آنچه از داستان كلاغ پر پيداست قرا بوده كه يك فيلم كمدي رمانتيك ساخته بشود ولي اين اتفاق بخوبي نيافتاده و از آنجايي كه سينما چند وجهي است ، گاهي خودش را به ساده ترين شوخي هاو گاهي به سخيف ترين مضوع ها مي پردازد .كلاغ پر نيز بدنبال يك فيلم رمانتيك بوده ولي متاسفانه كارگردان فيلم در پروژه اي قرار گرفته كه بسيار بزرگتر از او بوده و چنان تحت فضاي اطراف خود قرار گرفته كه به همه چيز جز فيلم فكر كرده ! بازي محمدرضا گلزار و مهناز افشار بدليل بي توجهي كارگردان و احساس حقارت در مقابل اين دو بازيگر دستهايش را بالا برده و آنها هر كار خواسته اند جلوي دوربين انجام داده اند . كسانيكه كه تصور مي كنند كه كلاغ پر تكرار آتش بس است نه فيلم كلاغ پر را ديده اند و نه آتش بس را اما آن چيزي كه در ذهن ببيندگان دو فيلم شباهت ايجاد ميكند نه داستان فيلم است و نه ساختار فيلم بلكه افشار و گلزار چون فكر تازه اي براي اين داستان نوع نداشته اند تلاش كرده اند لحظه ها و بازي هاي آتش بس را تكرار بكنند . در آتش بس صحنه اي وجود دارد كه گلزار مرتب از افشار مي پرسد : اون روز تو در خيابان نبودي ؟ جون من اون روز تو .... همين صحنه كه پيداست از بدنه فيلم نيست و كارگردان نيز تحت تاثير اين دو بازيگر قرار گرفته ، گلزار با همان تكرار آتش بس مي گويد : سارا تو اون روز چي ميخواستي بمن بگي ! اين جمله با همان ريتم آتش بس توسط گلزار تكرار ميشود ... آتش بس فيلمي نبود كه به نسخه دوم احتياج داشته باشد .فيلم آتش بس در بخش دوم چنان ضعيف و بي رغم بود كه كارگدان و نويسنده آن ميلاني به رو خواني كودكانه از روانشناسي رسيده بود در حاليكه كلاغ پر در بخش دوم داستانش جان مي گيرد و برخلاف بخش اول فيلم صاحب ريتم و فضا ميشود و در يك صحنه كمدي موقعيت در ويلاي مسعود كيهان (نواب صفوي )‌در اوج خود قرار مي گيرد . صحنه اي كه صداي مهناز افشار (سارا) از بيرون شنيدهه ميشود و حسام نواب صفوي تحت عنوان زن همسايه به او فحش ميدهد و گلزار كه ميداند در وبلا ميكروفن كار گذاشته شده سعي در ماست مالي كردن اوضاع دارد ! كلاغ پر براي كارگردان اول فيلم بزرگي بود و ستارگانش در حدي بودند كه كنترل آن توسط كارگداني نوپا غير ممكن بود و همين اتفاق باعث شده تا فيلم در بخش هاي صدمه ببينند . تا اينجا كافي است ، چون كامنت بيش از اين اجازه نميدهد .

اما در آخر با آنها كه دنبال حرفهاي سطحي فيلم هنري هستند بايد بدانند كه سينما هنر است و تمام فيلم ها نيز با همين ديد ساخته شده اند ولي چون سوژه هاي سينمايي وسيع است هركس به بخشي از آن علاقمند شده است .اجازه ندهيد سينما را با فوتبال اشتباه بگيرند .سينما فوتبال نسيت كه هر كس هرچه دلش خواست بگويد .

اما راجع به آنها كه شما تصور مي كنيد كه هنرمند هستند. بخش عظيمي از كارگرداناني كه شما به آنها لقب هنرمند مي دهيد آثار خود را عينا از روي آثار فيلم هي خارجي گمانم كپي كرده اند .شوكران فيلمنامه اش از فيلم آمريكايي مايكل داگلاس گرته برداري شده است بنام خانم پروانه ...ميس باترفلاي ! فيلم آب و آتش از روي فيلم نيوز شيپينگ صحنه به صحنه كپ شده است ! فيلم بيد مجنون از روي فيلم آمريكايي نابينا كه بازيگرش وال كيلمر است ، صحنه به صحنه كپي شده است ! فيلم تسويه حساب خانم ميلاني از روي فيلم آمريكايي (هارت بركر ) قلب شكنان صحنه به صحنه كپي شده است ! آتش بس نسخه وحشتناك يك تبليغ اروپايي است باضافه تقليد درگيري از خانم و آقاي اسميت ! تبليغ اروپايي مربوط به يك فروشگاه لوازم خانگي است . در اين تبليغ طولاني كه نزديك سه دقيقه است تمام صحنه هعهاي درگيري و كل كل دو بازيگر فيلم از روي همين تبليغ كپ برداري شده است . يك زن و شوهر دعوا مي كنند ...لباس هاي هم راقيچي مي كنند ...روي آنها اسپري رنگ مي پاشند ... اسباب ها را بسوي هم پرت مي كنند تا خرد بشود و بعد با هم آشتي كرده و به فروشگاه رفته و همان اجناس را براي دعواي بعدي مي خرند ! هنرمنداني كه شما تصور مي كنيد هنرمند هستند ... سارق هاي حرفه اي آثار سينمايي و ادبي هستند . اما سرقت يعني چي : شما وقتي ديالوگ يك فيلم را ترجمه مي كنيد و صحنه هاي آنرا از همان زاويه دوربين كپي مي كنيد سرقت محسوب ميشود .وگرنه برداشت از هر داستان و خطي الهام گرفتن است و آقاي مهرجويي در اين كار استاد است و از سالينجر و بسياري از نويسندگان غربي الهام مي گيرد ... براي مثال فيلم آب و آتش و فيلم كشتي خبر (شيپينگ نيوز) را حتما ببينيد ! در پايان فراموش نكنيد كه همه داراي سليقه هستند و آنها كه در سليقه ديگران دست مي برند و دخالت مي كنند ، بيمار هستند !

شادی جون
جمعه 11 آبان 1386 - 22:48
1
موافقم مخالفم
 

یک تماشاگر :

1.برو بابا !

2.کلاغ پر هم کپی از روی یه فیلم هالیوودی بود ، نمیدونی بدون !

منیژه رحمانی
سه‌شنبه 15 آبان 1386 - 15:54
0
موافقم مخالفم
 

منتظر باشید اوکی؟


سه‌شنبه 15 آبان 1386 - 21:51
-2
موافقم مخالفم
 

be nazare man ziad bad nabood!


چهارشنبه 16 آبان 1386 - 9:44
-1
موافقم مخالفم
 

به اون بدی هم که میگفتین نبود

يك تماشاگر
چهارشنبه 16 آبان 1386 - 10:25
-1
موافقم مخالفم
 

به نظر من هر بازيگري كه در فيلم بازي مي كند بايد به شخصيت اصليش نزديك باشد و كارگردانها بايد به اين خيلي توجه كنند به نظر من آقاي محمد رضا گلزار داراي چهره جدي و مغرور هستند و بايد نقشهايي را كه انتخاب ميكنند به اين چهره نزديك باشد . فكر ميكنم اينطوري خيلي موفق ترند . به هر حال اميدوارم موفق باشند .

امیر رضا
يکشنبه 20 آبان 1386 - 19:24
2
موافقم مخالفم
 

خیلی خوب می شود که یاد بگیریم هر فیلمی را به خاطر بازیگرانش که نون چهرهشان را می خورند نریم و ببینیم که عوامل فیلم چه کسانی هستند و چه مقامهایی را کسب کردند

taraneh
جمعه 25 آبان 1386 - 11:41
1
موافقم مخالفم
 

kash golzar inaro mikhon o hale hemey shoma ro migereft

hasooooood

ایلیا
شنبه 26 آبان 1386 - 16:6
4
موافقم مخالفم
 

بعضی ها گفتن حیف اون سرمایه ای که به باد رفت ولی چرا

حیف سرمایه اصلا سرمایه به درک حیف رضا گلزار که توی این فیلم بی خود بازی کرد ولی من خداییش نفهمیدم

کارگردان این فیلم یعنی آقای شهرام ساه حسینی فکر کرده

ما انقدر خریم که با دوتا بازیگر پر فروش کشوندتمون توسینماها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مائده
دوشنبه 28 آبان 1386 - 15:57
-1
موافقم مخالفم
 

سلام.

اصلا فیلم خوبی نبود اصلا ..............

بیخود بیخود ..... اصلا به چه هدفی ساخته شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یه جورایی هم با این"کارگردان این فیلم یعنی آقای شهرام ساه حسینی فکر کرده

ما انقدر خریم که با دوتا بازیگر پر فروش کشوندتمون توسینماها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

" حرف ایلیا موافقم ........... !

یک دلخسته
پنجشنبه 1 آذر 1386 - 22:23
-5
موافقم مخالفم
 

دوست گرامی سلام

با نظرات بسیار ارزشمندتان کاملا موافقم

در وبلاگی سینمایی دقایقی پیش نقدی بر این فیلم خواندم که بسیار بسیار جالب و خواندنی بود

در آنجا اشاره شده بود به اینکه سینمای ما مانند انسانی شده که رو به مرگ است و کسی فکر درمانش نیست و الآن حالت تهوع دارد ...

و کلاغ پر را فیلمی تهوع اور خوانده بود

از همه خوانندگان خواهش میکنم این نقد رو بخونن در وبلاگ سینمایی :

http://cinema-tv-teater.blogfa.com

http://cinema-tv-teater.blogfa.com

سارینا
سه‌شنبه 20 آذر 1386 - 11:23
3
موافقم مخالفم
 

سلام به نظرمنم فیلم خوبی نبود و خیلی هم برای بازیگرا جای کار نداشت...امیدوارم اقای گلزار بیشتر در انتخاباشون دقت کنن....در ضمن دلخسته جان اکثر اثار سینمای ایران متاسفانه چندش اورن به جز تعداد بسیار محدود که کلاغ پر تو بعضی از اونا گمه..باید انصاف داشت

مهتاب
شنبه 24 آذر 1386 - 11:21
-1
موافقم مخالفم
 

سلام اقای نبی زاده غرض از مزاحمت خدمتتون عرض کنم سه شنبه ها هم امپراطور دریا رو میده یه وقت پا نشی بری سینما خب؟

مرسی مسیو

محمد
سه‌شنبه 23 بهمن 1386 - 18:13
2
موافقم مخالفم
 

حرف حساب جواب نداره.

خوشم اومد.............

Yaser
دوشنبه 19 فروردين 1387 - 22:7
3
موافقم مخالفم
 

Age mozakhrafe chera in hame mardom mirizand ta Filmhaye golzar ro negah konan...

agaye golzar toye mosahebe ham gofte bodan injor adamha ro khob mishnasanha...

Hala ma ham onha ro shenakhtim.

زهرا
چهارشنبه 21 فروردين 1387 - 17:1
-1
موافقم مخالفم
 

به نظر کلاغ پر خیلیم خوب بود.

چشه حسودا کور.

اصن هر فیلمی که گلزار توش باشه خوبه(چون من همه رو دیدم).

گلزار فیلم چری و پرت بازی نمیکنه.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.39123606682 seconds.