سينمای ما - با صداقت،با صمیمیت،بدون شعار،بدون گلزار / یادداشتی بر فیلم در شهر خبری نیست
سه‌شنبه 20 بهمن 1388 - 4:30

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (99 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (349 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



با صداقت،با صمیمیت،بدون شعار،بدون گلزار / یادداشتی بر فیلم در شهر خبری نیست
با صداقت،با صمیمیت،بدون شعار،بدون گلزار / یادداشتی بر فیلم در شهر خبری نیست


سینمای ما - امیر جلالی: درشرایطی که همه از فیلمهای اکران تابستان می نالیدند و سینمای ما با شعار"فیلم متوسط وجود ندارد" به استقبال فیلم های بد رفته بود،فیلمی روی پرده آمد از کارگردانی ناشناخته(یا لااقل کمتر شناخته شده)به نام "سید رضا خطیبی سرابی"(این نام طولانی را به یاد داشته باشید که نکته دارد).


نگاهی کوتاه به لیست فیلم های اکران عید فطر که می اندازیم یک فیلم گلزار_افشاری می بینیم (کلاغ پر)،یک کمدی_درام(پسران آجری)،یک فیلم از "ابوالقاسم طالبی"(دست های خالی_اسم کارگردان به مثابه ژانر!)،یک معناگرا(خدا نزدیک است) و همین فیلم "در شهر خبری نیست،هست".چون از تماشای این فیلم خیلی لذت بردم و تمام عصبانیت و کسالتی که پس از تماشای "کلاغ پر" پیدا کرده بودم را به دست فراموشی سپردم خواستم احساسم را با شما هم تقسیم کنم و امیدوارم که موفق شوم.


"در شهر..." دوداستان را به صورت موازی روایت می کند،داستان پسری که خیال می کند «تهران شهر خیلی خوبی است و مردم مهربانی دارد» وبه همین دلیل به تهران آمده تا خرج ازدواج با نامزدش را تحصیل کند و داستان مسافرکشی به نام "جواد"(فرهاد آئیش) که ناخواسته درگیر یک ماجرای گروگان گیری می شود.


آنچه "در شهر..." را این همه دل پذیر کرده است راحت و رها بودن آن است.یکی از ایده های فیلم درباره تصورات واهی و باطلی است که روستانشینان درمورد تهران و مردمانش دارند(یا ما خیال می کنیم دارند)،فاصله طبقاتی و عدالت اجتماعی هم درفیلم مطرح می شود ولی حتی در مرتبط ترین سکانس ها نیز حرف و سخنرانی و بیانیه ای نمی بینیم.


فکر می کنم تا همین جا توانسته باشم منظورم را برسانم و بگویم چرا "در شهر..." فیلم خوبی است،چون ما یاد گرفته ایم که فیلم خوب با ایده خوب متفاوت است و هر ایده خوبی اگر بخواهد بر تماشاگر تاثیر بگذارد باید تبدیل به یک فیلم خوب شود و خیال می کنم "خطیبی" و فیلمش توانسته اند این کار را بکنند.برای فهم بهتر این مطلب می توانیم "درشهر..." را مقایسه کنیم با "قاعده بازی" احمدرضا معتمدی.


مجله "فیلم" مصاحبه ای با "معتمدی" کرده که درآن کارگردان کمدی ساز ما مدام نظریه پردازی می کند و حرف های فلسفی می زند و گلمکانی هم مرتب می گوید آقای معتمدی! ما داریم راجع به "قاعده بازی" گفتگو می کنیم و این حرف هایی که شما می گویید در فیلم نیست!


بزرگترین امتیاز "درشهر..." آن است که هیچ جای فیلم،کارگردان را نمی بینیم که چهارپایه ای گذاشته باشد و مشغول سخنرانی باشد ،حتی "خطیبی" هرجا خواسته حرف های جدی بزند با یک ترفند و نقشه ای تیزی ماجرا را گرفته است. جایی از فیلم "اصغر" (محمدرضا شریفی نیا) و "جواد" دارند درمورد پولداری ثروتمندان و فقر فقرا چرت وپرت می گویند ( تازه چرت و پرت می گویند و نظرات باوئر و مارکس و انگلس را بازگو نمی کنند) ولی کارگردان به جای اینکه تصاویر بسته این دو نفر را نشان دهد زوم می کند روی چهره مسخره سگ "مریم" (افسانه بایگان) که چشم هایش را درشت کرده و دارد به دقت وراجیهای این دو را گوش می کند و غرولند می کند.


این همان فضایی است که در فیلمهای "برادران کوئن" (مثلا ای برادر کجایی؟) یا در مقیاسی کوچکتر در دو فیلم خوب "ژان پیر ژونه" ( امیلی و یکشنبه طولانی نامزدی ) به چشم می خورد، یعنی فضایی گروتسک و سرشار از بازیگوشی های تصویری و صوتی (زنگ های موبایل و ساوند تراک هایی که در ماشین "جواد" ، خانه "مریم" و رستوران ایتالیایی پخش می شود از جمله این بازی های صوتی هستند) و حالا با دیدن "در شهر..." می توان چنین فضایی را تجربه کرد.


حالا برویم سراین بحث که چرا فیلم هایی چون "در شهر..."اینقدر کم ساخته می شوند و مهمتر این که چرا نمی فروشند؟ چرا "رضا خطیبی" را کسی نمی شناسد؟ چرا فیلم بدی مثل "کلاغ پر" باید پرفروش شود؟ چرا تهیه کننده های متمول و پرنفوذی مثل پویا فیلم به جای اینکه آدم خوش چهره ای مثل گلزار را به نمایش بگذارند و سودهای کلان ببرند سعی نمی کنند فیلم بسازند؟ این ها مسائلی است که می شود به آنها فکرکرد و در موردشان نظر داد. شاید چیزی را نتوانیم عوض کنیم ولی وقتی بفهمیم چقدر باهم نظرات مشترک داریم کلی دلگرم می شویم واین اصلا چیز کمی نیست .


موخره : فکر کنم "سراب" جایی در آذربایجان باشد و خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم فیلمسازی که معتقد است در شهر خبری نیست در عنوان بندی با فونت درشت نوشته است " کارگردان : سید رضا خطیبی سرابی "



منبع خبر : سینمای ما
پنجشنبه,26 مهر 1386 - 19:39:35

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اوا
پنجشنبه 26 مهر 1386 - 20:55
1
موافقم مخالفم
 

من هم باشما موافقم وبسیار متشکرم.


پنجشنبه 26 مهر 1386 - 21:28
-3
موافقم مخالفم
 

نمی دونم شما چرا هر چی می خواین بگین یه گلزارم بهش اضافه می کنین. یعنی ان قدر اذیتتون می کنه!

sara
پنجشنبه 26 مهر 1386 - 22:53
-2
موافقم مخالفم
 

dorost sohbat kon rajebe golzar joonam, kheily in sait namarde, be che ejazeii be golzar tohin mikonid han han han???

بیتا
پنجشنبه 26 مهر 1386 - 23:19
1
موافقم مخالفم
 

کاشکی این فیلم و تو داهاتا نمایش میدادن تا هر کی از راه رسید سرش و ندازه پایین و بیاد تهران

با اینکه فیلم و ندیدم ولی با این نقد فکر کنم ارزش دیدن داشته باشه


پنجشنبه 26 مهر 1386 - 23:49
1
موافقم مخالفم
 

vagan ke ,to in sait har chi mishe be golzar rabtesh midan ,baba bas konid dige ,akhe golzar che hizom tary be shoma forokhte !!???

طلا
پنجشنبه 26 مهر 1386 - 23:53
3
موافقم مخالفم
 

احسنت به سید رضا خطیبی سرابی :-)

امیدوارم به زودی امکان ساخت فیلم دومش هم فراهم بشه .

بی نام
جمعه 27 مهر 1386 - 0:17
0
موافقم مخالفم
 

سلام من هم موافقم.

فیلمهای روی پرده و در حال اکران خوب نیستند.


جمعه 27 مهر 1386 - 0:21
-4
موافقم مخالفم
 

GOLZAR KHEILY ALIE

ا.د
جمعه 27 مهر 1386 - 0:31
0
موافقم مخالفم
 

کلاغ پر اشغال محض بود موافقم والبته مطلب تون تر غیبم کرد در شهر... رو ببینم. ممنون

حامد
جمعه 27 مهر 1386 - 0:49
2
موافقم مخالفم
 

سلام

گلزار با اینکه چهره و تیپ خوبی داره بازی خوبی هم از خودش به نمایش می گذاره ولی شما بخاطر مشکلی که باظاهر گلزار دارید بازی اون رو نمی بینید.

سینما به آدمی مثل گلزار نیاز داره که مردم رو به سینما بیاره تا از این طریق پولی هم وارد چرخه سینما بشه و شما هم به نظر مردم احترام بزار .

این همه که فیلمهای دیگران رو نقد میکنی خودت فیلم بساز که ما واقعا ببینیم که کارت تو چه سطحی هست در ضمن خود شما هم اگر بخواهید فیلم بسازید خیلی دوست دارید برای جلب توجه مردم از گلزار استفاده کنی.

خدا نگهدار

ستاري
جمعه 27 مهر 1386 - 2:11
2
موافقم مخالفم
 

آقاي امير جلالي شما كه خود را منتقد مي دانيد و مدعي هستيد كه سينما را خوب مي شناسيد و به خودتان اجازه ميدهيد در مورد سينما و فيام اظهار نظر بكنيد حتما بايد بدانيد كه تهيه كننده فيلم را تهيه مي كند و كارگردان آنرا مي سازد . اگر پذيرفته ايد كه تهيه كنندگان پويا فيلم گلزار را گذاشته اند تا سود ببرند و پس كارگردان فيلم كلاغ پر آنجا چه ميكرده است !؟

شما كه سنما را خوب مي شناسيد و تلاش كرديد تا براي فيلم در شهر خبري نيست يك تيزر برويد تا شايد نظر چهارتا مشتري را جلب بكنيد حتما بايد بدانيد كه كساني قرار است حرفهاي شما را درك بكنند كه سينما را مي شناسند وگرنه بقول شما و همكارانتان تماشگر عامه پسند كه اين چيزها حاليش نيست !!! مگر همينطور نيست !؟ پس چطور بخودت اجازه داديد تا بخورد اهالي سينما بدهيد كه تهيه كننده گلزار را گذاشته پول در بياورد و كاگردان آنجا بوق بوده است !!! حتما ما بايد باور بكنيم بله !؟ سعي كنيد نظر خودتان را راجع به در شهر خبري نيست ، هست براي خودتان نگهداريد چون آخر سر طاقت نياورديد و بقول دكتر شريعتي از كارگردان فيلم مورد علاقه تان چنان بد دفاع كرديد (فونت درشت ) كه گند همه چيز در امد !

كاگرداني كه فيلم در شهر خبري نيست هست را مي سازد تا به روستائيان بگويد در شهر خبري نيست بدش نمي آيد تا در شهر خبري باشد و اسم او را با فونت درشت ببينند ! بالاخره جذابيت است و همينجا كار خراب ميشود .كسي كه به چيزي كه ساخته خود اعتقاد ندارد سينماي فيلمش نيز در جمعه دو ميليون تومان مي فروشد و از دست جنابعالي و تيزر سايتي شما هم هيچ كاري برنمي آيد و سالن همچنان خالي ميماند . مردم بزرگ هستند و آنها كه نبودند حالا ديگر بزرگ شده ا ندو نه به مطلب شما كاري دارند و نه به آن فيلم ! اگر شما اعتقاد داريد كه تهيه كننده پويا فيلم اينقدر خوب مي داند كه گلزار براي فروش ميلياردي بس است و مردم هم همان كار را مي كنند پس كار از جايي ديگر خراب است ! سام و نرگس و چشمان سياه را كه فراموش نكرديد ؟ آنها نفروختند !چرايش را حتما شما مي دانيد !!؟‌فكر مي كنم گلزار در انجا هنوز خوشگل نشده بوده است ! آقاي جلالي فيلم كلاغ پر بي برو برگرد كارگردان ندارد ! اين را همان تماشاگري كه شما صبح تا شب به او لقب عام را ميدهد هم مي داند كه كلاغ پر كارگرداني ندارد !

كارگرداني هم امكانات نيست چون كلاغ پر تمام امكانات را دارد !!! از مدير فيلمبرداري خوب تا سرويس چلوكباب عالي براي كاركنانش ولي اگر كلاغ پر مي فروشد و فيلم مورد علاقه شما نمي فروشد و آتش بس مي فروشد و فيلم هاي مورد علاقه شما نمي فروشد و فيلم چشمان سياه و سام و نرگس نمي فروشد ولي كما مي فروشد حتما يك دليل روانشناسانه دارد كه بايد تحقيق بشود و هيچ ربطي هم به فونت درشت تيتراژ ندارد و زيبايي گلزار هم ناتوان تر از آن است كه تماشاگر عصباني سينما را از خانه بيرون بكشد ! يكروز به يك كيوسك مراجعه بكنيد و تمام نشريات زرد و سرخ و ابي و تمام مجلات تخصصي سينما را بگيريد و با دقت ورق بزنيد ! متوجه خواهيد شد كه تمام نشريان ايران حتي آنها كه مربوط به جانوران و علم است يك صفحه هنري دارد و يك نفر هم در آن قلم فرسايي مي كند و چپ و راست براي اينكه خود را استاد و كارشناس نشان بدهد به مردم توهين مي كند و براي سليقه شخصي خود مانند شما دست مي زند ! كلاغ پر كارگرداني وحشتناكي دارد ولي حتما چيزي دارد كه مي فروشد ... بايد آنرا پيدا كرد ... پويا فيلمي ها فيلمهاي خوب هم دارند : آواز تهران ...آوازقو ...

و كماي سياست زده خوش ساخت و تجاري !

اجاره نشين ها و ليلا هم مي فروشد ... اخراجي ها هم مي فروشد ... شاخه گلي براي عروس هم مي فروشد ..

اگر دقت كرده باشيد تمام فيلم هاي پر فروش يك مليارد و خرده اي مي فروشد .... يعني ما صد هزار تماشاگر ثابت داريم كه هيچ كاري بشما و نظرات شما و همكارانتان ندارند ... ليلا را مي بينند ... مكس را و اجازه نشين ها و كما و اخراجي ها و مارمولك و ... كلاغ پر را ... فيلم خوب را هم ديده اند ... فيلم بد را هم ديده اند و متوط را هم ديده اند ... همه آنها يك ميليارد فروش مي كنند ...بهتره تحقيق بكنيد ببينيد كه چرا پويا فيلم تماشاگر خودش را مي شناسد و شما نمي شناسيد ... بهتر است بپرسيد و تحقيق بكنيد كه چرا مردم با شما و همكارانتان كاري ندارند ... اين ها را پيدا كرديد اونوقت همه چيز سر جايش برميگردد و ممكن است فيلم مورد علاقه شما هم فروش بكند ... پيدا بكنيد نه پرتقال فروش را ... مشكل را پيدا بكنيد !

asal
جمعه 27 مهر 1386 - 8:25
3
موافقم مخالفم
 

من این فیلمو ندیدم ولی وقتی رفتم پسران آجری اولش

تبلیغ این بود فکر کنم همه فیلما خوب بودن به جز کلاغ پر

بابا ترو خدا از پسران آجری هو بنیسید فیلمه بدی نبود البته

در مقابله کلاغ پر عالی بود

Mozhdeh
جمعه 27 مهر 1386 - 10:21
0
موافقم مخالفم
 

.to hagh nadari dar morede golzar injoori begi. man yeki az khaharane golzaram va baad az khoondane nozagrafate to delam nayumad javabeto nadam .man ham kalagh par va dar shahr........ro didam.albate gabul daram ke kalagh par be film haye gablie golzar nemirese vali MOHAMMAD REZA GOLZAR dar har surat harf nadare..

موحد
جمعه 27 مهر 1386 - 11:33
-2
موافقم مخالفم
 

چهارشنبه هفته قبل با زبان روزه با دوستامون رفتیم کلاغ پر .به قدری مزخرف بود که غیر قابل باور بود. فقط نبودین توسینما قدس همدان تا ببینی ملت با زبان روزه چه فحشی به گلزار وسازندگانش میدادند خدا عاقبت و اخر عوامل فیلمو به خیر کند که اینقدر بدوبیرای روزه دار پشت سرشونه درضمن تو شهرستان مثل تهران نیست که چنین فیلمهای اشغالی رو بعد ازتموم شدنش تشویق کنن


جمعه 27 مهر 1386 - 12:0
2
موافقم مخالفم
 

golzar alie


جمعه 27 مهر 1386 - 12:55
-1
موافقم مخالفم
 

khoshetoon omadea@alan seyle tarafdare ghiafe mirizan saretoon!

شيده
جمعه 27 مهر 1386 - 13:34
2
موافقم مخالفم
 

متاسفم كه اين سايت نميخواد از دشمني با محمدرضا گلزار عزيز برداره. اگه گلزار هم مثل بقيه بهتون باج ميداد خوب بود لابد .

ماهان
جمعه 27 مهر 1386 - 13:47
-1
موافقم مخالفم
 

بسیار عالی و مفید بود

t-s
جمعه 27 مهر 1386 - 14:17
-2
موافقم مخالفم
 

سلام اصلا هر انسان عاقلي مي تونه حتي اگه از روي هنرپيشه هاي در شهر خبري نيست تشخيص بدهد كه فيلم بسيار ضعيفي است اقلا در فيلم كلاغ پر آدم دو تا هنرپيشه معروف مي بينه ولي تو فيلم در شهر خبري نيست چه طور؟

Shima
جمعه 27 مهر 1386 - 16:36
1
موافقم مخالفم
 

chera pesara ba golzar moshkel daran? engar har ki betune halesho begire borde

elahe
جمعه 27 مهر 1386 - 19:57
1
موافقم مخالفم
 

agay movahed: dige kam chakhan bego etefagan tanha kasi ke to film kalag par khob bood, golzar bood, va hame to cinema ino migoftan ,chera esrar darid dorog begid

vida
جمعه 27 مهر 1386 - 20:58
1
موافقم مخالفم
 

be golzar chikar darin ????har kasi toin sait dar galeb nagd har chi dost dare mige, ki be shoma in hago dade?! ki hastid shoma ke bekhodeton ejaze midid har chizi ro be ham rabt bedid!? age shoma montagedid, halam az har chi montagede beham mikhore

J.J
جمعه 27 مهر 1386 - 21:7
0
موافقم مخالفم
 

Vaghean Dar In Film Hich Khabari Nabood,MozakhrafTarin Filme Zendegim Bood,TaHala Az In Film BadTar Too In Chand Saal Nadide Boodam,Aghaye Jalali Shoma Va Tarafdaranet Bejaaye Hasoodi Kardan Be Golzar Va Enteghaade Alaki berid Peye.......

DarZemn Hamin Golzar Khan Faghat Be Mitoone Be Cinemae Iran Komak Kone

Man Har 5ta Filme Ekraan Shodaro Didam Va Moshakhas Shod Ke KalaghPar Az Har Filmi Ham ke Badtar Bood (Ke Behtar Ham Bood) Az In FILMe MOZAKHRAF behtar Bood

Man VagheAn baraye Aghaye Aeesh Motasefam Ke Dari In Filme Eftezaah Baazi Karde

Az SharifiNia Ham Ke Dige Entezari Nemiri Chon RoozBeRooz Karesh Badtar Mishe

سید علیرضا مصلحی (sam)
جمعه 27 مهر 1386 - 22:53
1
موافقم مخالفم
 

با تمام نظراتتون رو موافقم دارم ولی شما بعضی از مشکلات فیلم رو نگفتید مثل :

1.حجم موسیقی فیلم بسیار زیاد بود و معلوم نبود که آهنگساز این فیلم چه انسان خبره ای بود چونکه اکثر موسیقی فیلم از فیلمهای دیگر معروف جهان ( پالپ فیکشن ، امیلی ، حادثه توماس کراون و .... ) کپی برداری شده بود !!!! حالا این اشکالی ندارد چونکه ممکن است کارگردان تعمدا این کار را کرده باشد اما اینکه نود درصد فیلم را موسیقی های جور وا جور و با ژانر های مختلف تشکیل بدهد اعصاب آدم را خورد می کند .

2. فیلم از لحاظ فصه گویی کمی ضعیفبه نظذ می رسید که چون این فیلم جزو فیلمهای اول کارگردان است قابل چشم پوشی است !

3. صداگذاری خیلی بد بود .

پ.ن : اینکه آقای خظیبی معروف و شناخته شدخ نیستند به خاطر اینه که تا حالا دو تا فیلم بیشتر نساخته اند !

پ.ن 2 : آینده بسیار خوب برای ایشون پیش بینی می کنم چونکه فیلم پر بود از ایده های جدید و خلاق که به واسطه ی اجرای بد تلف شده بودند ( البته نه همشون )

پ.ن 3: تیتراژ فیلم که توی کله پزی هست رو خیلی خیلی دوست دارم


جمعه 27 مهر 1386 - 23:3
0
موافقم مخالفم
 

واقعا براتون متاسفم که درشهر ... را فیلم با ارزشی میدونین

مهسا
شنبه 28 مهر 1386 - 0:28
2
موافقم مخالفم
 

جهت اطلاع شما ودوستان باید بگم که بله "سراب" یکی از شهرستانهای آذربایجان شرقیه (نزدیک سرعین معروف!)و منطقه بسیار سردسیریه. خیلی خوبه که آدم تو این دوره زمونه، اصل و نسب خودشو فراموش نکنه.با اینکه این آقای سرابی رو من نمی شناسم ولی با این حرفای شما، ازش خوشم اومده!

ali
شنبه 28 مهر 1386 - 2:6
2
موافقم مخالفم
 

من با حامد موافقم


شنبه 28 مهر 1386 - 9:53
1
موافقم مخالفم
 

بابا ژان پیر ژانت کجا سید رضا خطیبی سرابی کجا ؟ برادران کوئن رو که هیچی .

س.ح
شنبه 28 مهر 1386 - 11:29
-1
موافقم مخالفم
 

سلام........

من با حرفای "ستاری" کاملا موافقم، به نظر من فروش یک فیلم ربطی به بازیگر فیلم نداره (البته ممکنه بازیگر تا حدودی نقشی در فروش داشته باشه اما نه تا این حد که شما بزرگش کردین)

گلزار فقط فیلم های "کلاغ پر" ، "کما"، "آتش بس" و"بوتیک" رو بازی نکرده، "گل یخ" گلزار نقش اولش رو بازی کرده "زمانه" همینطور "سام و نرگس" این فیلم با بازی گلزار در نقش اول به فروش آنچنانی نرسید با این که کارگردانا عالین "ایرج قادری" "پور احمد" پس بازیگر نقش چندانی در فروش فیلم نداره اگه داشت "گل یخ" 3میلیارد فروش میکرد.

گلزار تو "مارمولک" ، "اخراجی ها" ،"لیلا" و خیلی از فیلم های پرفروش دیگه بازی نکرده پس چطور پرفروش از آب در اومد و مردم ازش استقبال کردن؟

شما که مثلا اسم خودتونو گذاشتید منتقد در حالی که نمیدونید انتقاد چند نقطه داره و نمیدونید که یک منتقد واقعی باید خوبی ها و بدی های همه ببینه هم بدیهای بازیگر مورد علاقش هم خوبی های اون بازیگر بیچاره ایی که از قیافش یا تیپش خوشش نمیاد ، شماها که میگن گلزار خوب بازی نمیکنه باید به عرضتون برسونم که نه"بهروز وثوقی" از روز اول "بهروز وثوقی" بوده نه "محمد علی فردین" از روز اول "محمد علی فردین" برای این که بهتون ثابت بشه پیشنهاد میکنم یک روز بشینید و با دقت تمام بدون این که به بدیهای گلزار یا خوبی های بهرام رادان فکر کنید فیلم"بیست سال انتظار" با بازی "بهروز وثوقی" و فیلم "قیصر" باز با بازی"بهروز وثوقی" ببینید و بازی این هنرمند سرشناس رو در این دو فیلم با هم مقایسه کنید و روز بعدش بشینید و فیلم "چشمه آب حیات" با بازی "فردین" و فیلم "گنج قارون" باز با بازی "محمد علی فردین" ببینید اون وقته که متوجه میشید که نه فردین از روز اول ورودش به سینما فردین بوده و نه بهروز وثوقی از روز اول بهروز وثوقی.

اگه هر بازیگری با اولین فیلمش میشد سوپراستار که دیگه نیازی به کلاسهای بازیگری نبود که آقا بهرام شما درش شرکت کنه که اگه این یه کلاس هم نرفته بود فکر کنم الان شما حتی اسمش رو هم نمیدونستید. حالا تو فیلم "گیلانه" نقش یه معلول بازی کرده بخیال خودش خیلی هنر کرده یا اگه نقش یک معتاد رو خوب کنه و براش جایزه بگیره اصلا تعجبی نداره چون خود واقعیش رو اورده جلو دوربین و به نمایش گذاشته، حتی اگه به من هم بگن بیا و نقش خود واقعیت رو بازی کن بازی میکنم و جایزه بهترین بازیگر هم میگیرم.

میگم اصلا هیچ کلاسی برای آموزش انتقاد وجود نداره اگه وجود داره پیشنهاد میکنم حتما بری اگه تواناییش رو نداری خیالی نیست شهریش با من تو فقط برو و صحیح انتقاد کردنو یاد بگیر.

به کوری چشم بعضی ها : زنده باد گلزار ............. زنده باد خواهران گلزار

علیرضا
شنبه 28 مهر 1386 - 17:30
2
موافقم مخالفم
 

ستاری عزیز: من دیگر تصمیم ندارم حرف زیادی از آقای گلزار بزنم. چون خانوم بهاره صدیق زاده این درخواست رو کردند. ولی یک چیز را بهتان می گویم:

عزیز من : بویا فیلم موسسه ای است که زبانزد خاص و عام است. و لقب این موسسه, آقایان علیخانی و فرحبخش مدتهاست که برای جیب مردم عزیز ما کیسه دوخته اند. این امریست انکار ناشدنی.

شاهکارهای اخیر این موسسه, فیلمهای مهمان و کلاغ بر هستند.

در فیلم مهمان این موسسه ی گرانقدر از فرمول بویا فیلم + امین حیایی استفاده کرده. در اکثر مواقع کمدیهای امین حیایی بسیار می فروشد. چون بازیگر محبوبیست. آنها در آن فیلم بدون در نظر گرفتن معیارهای فیلم خوب, فقط ریش و قیچی را به امین حیایی سبرده اند. و او فقط خودش به خاطر توانایی ذاتیش فیلم را می گرداند. ایرادهای فراوان فیلمنامه را بگیر تا توی کادر بودن بوم. مانند طنزهای روتین و.....

در شاهکار کلاغ بر. این موسسه ی عزیز برای سر کیسه کردن مردم عزیزمون فرمول دیگری به کار برد: گلزار+ افشار. که تاکید بیشتر بر روی گلزار است.

به آقای امیر جلالی گفته بودید که شما سلیقه ی مخاطب رو نمی شناسید. ولی بویا فیلم می شناسد.

وقتی این فیلم رو در سینما می دیدم در اون سکانسی که آقای گلزار لباس مانکن را به تن کردند و با کراوات به داخل کادر دوربین آمدند, فریادها بود که از دختر خانوم های عزیز بلند می شد. یکی از خانوهای ردیف بشت من گفت: وای. چرا انقدر خوشگله. یکی گفت: عین ماه میمونه و.....

آقای گلزار در فیلم آتش بس از چهره ی خود تعریف کردند. ولی در این فیلم مدام در حال تعریف از خود و مقایسه ی خود با برد بیت!!! و انتخاب شدن به عنوان مدل و لوس بازیهای بچگانه و چشم و ابرو آمدن بودند. خوب معلومه که اینها به دستور تهیه کنند گان این فیلم به فیلم تزریق شده تا گیشه رو راحت تر به دست بیاورد. که توانسته.

این فیلم بدترین فیلم اکران سال 86 است. به همراه اگه میتونی منو بگیر. فکر نکم این کار موسسه ی بویا فیلم به خاطر مردم باشد. به قول آقای امیر جلالی آنها به فکر جیب خودشانند.

ستاری عزیز این شمایی که از ماجرا برت شده اید. همین امثال شما عزیزان از فوق بنجل ها حمایت می کنید. تازه کمر به حمایت از این فیلم هم بسته اید!!!!

گفتید بس چرا چشمان سیاه و چند فیلم دیگه با وجود گلزار نفروخت؟ صرف حضور گلزار فقط کافی نیست. بلکه باید فضایی برای دلربایی ایشون وجود داشته باشد. ولی در چشمان سیاه چون فیلم از این صحنه ها نداشت و موضوعش کمدی گیشه ای و اواخواهری و عاشقانه!!! نبود و زوج ایشون یعنی خانوم افشار هم نبودند, لذا فیلم فروش نکرد.

شما مدام می گویید مردم از این فیلم حمایت کردند. بس صحبت نکنید. ولی عزیز من, باید سلیقه ی مردم را بهتر کرد. نباید سوار موج مردم شد. چون مردم فیلم کلاغ بر را شاهکار هنری می دانند.

اگر این حمایت ها نبود الان مسئولان بویا فیلم, یا می نشستند و واقعا فیلم می ساختند و یا در موسسه اشان را گل می گرفتند. دریغ از یک فیلم خوب. باز موسسه ی هدایت فیلم فیلم های متوسط و خوب هم دارد. من خیلی برای آقای شایسته احترام قائلم. ولی آقایان فرحبخش و علیخانی ..........................

گفتید که اگر همه چیز را تهیه کننده می گوید بس کارگردان چه کاره است؟

عزیزم یک کارگردان بیست و چند ساله که می خواهد با یک فیلم به سینما وارد بشود و آن هم با موسسه ی بویا فیلم, مجبور است اطاعت کند. و هر چه تهیه کننده گفت بگوید چشم. و خودش هم راضی است با فیلم بر فروش کارش را شروع کند. مثل ابراهیم شیبانی. که بنجلی به اسم زهر عسل رو ساخت و فروخت. حتی استاد مهرجویی هم با همچین فیلمهایی شروع کرد(الماس 33.هر چند نفروخت). دیگه چه توقعی از بقیه دارید؟نکند می خواهید آقای شاه حسینی شرایط هم بگذارند؟فرق موسسه ی هدایت فیلم و بویا فیلم اینجاست. که در بویا فیلم یک کارگردان فیلم اولی مجبور است مطابق میل همه فیلمی مثل کلاغ بر رو بسازد. ولی در موسسه ی هدایت فیلم, یک کارگردان فیلم به اسم حمید نعمت الله آزاد است و شاهکاری با نام بوتیک می سازد. ولی فیلم بد همه جا هست.

من آقای امیر جلالی را بابت این نقد تحسین می کنم. حرفشان کاملا صحیح است.درود بر ایشان

یا حق

amir
شنبه 28 مهر 1386 - 23:28
-1
موافقم مخالفم
 

be nazare man golzar-afshar baese naboodie cinema mishawand


يکشنبه 29 مهر 1386 - 12:37
1
موافقم مخالفم
 

در شهز خبری نیست واقعا ارزش دیدن داره.


يکشنبه 29 مهر 1386 - 13:40
0
موافقم مخالفم
 

رضا خطیبی یه ایرانی مقیم فرانسه است فیلم قبلی اش (فرداهای قشنگ تهران) هم کار خوبی بود که تو ایران پخش نشد.


يکشنبه 29 مهر 1386 - 14:20
2
موافقم مخالفم
 

واقعا براتون متاسفم که درشهر ... را فیلم با ارزشی میدونی

سارا
دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:1
-2
موافقم مخالفم
 

سلام.. بله فیلم زیبایی بود.. خیلی لذت بردیم..

لیلا
دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:3
-1
موافقم مخالفم
 

این کورش ستوده، که تو این فیلم بود، همونیه که تو کافه ستاره هم بود...!!!


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:4
-1
موافقم مخالفم
 

ما که هنوز ندیدیم.. ببینیم و تعریف کنیم........


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:5
-3
موافقم مخالفم
 

ما بالاخره نفهمیدیم که این پسره چرا اینقدر میدوید....


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:7
-1
موافقم مخالفم
 

رفتیم فیلم رو دیدم فقط به خاطر داش کورش خودمون.. ای ول. ایشا الله نقش اول.... دمت گرم . تو کافه ستاره هم خیلی خوب بودی...


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:7
-1
موافقم مخالفم
 

فیلم آخرش یکمی خسته کننده بود.. ولی جالب بود


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:8
2
موافقم مخالفم
 

بازی شریفی نیا خیلی خوب بود....


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:9
1
موافقم مخالفم
 

من او ن صحنشو که شریفی نیا بچه کوچیکرو هول میده خیلی دوست داشتم...


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:15
1
موافقم مخالفم
 

این که یک فیلم کم فروش باشه، چیزی از از ارزشهای یک فیلم کم نمیکنه....

در شهر .... فیم خوبیه، برید ببینید. پشیمون نمیشین.


دوشنبه 30 مهر 1386 - 2:17
0
موافقم مخالفم
 

اسم اون پسره که میدوید چیه؟؟؟

ijjj
دوشنبه 30 مهر 1386 - 6:38
-2
موافقم مخالفم
 

هميشه گلللللللللللللللزار

سارا
دوشنبه 30 مهر 1386 - 17:23
0
موافقم مخالفم
 

در شهر .... بسیار عالی بود وحداقل این امتیازوداشت که ادمو میخندوند من از سید رضاخطیبی تشکر می کنم و به کسانی که میخواهند سینما بروند پیشنهاد میکنم که به جای کلاغ پر به دیدن این فیلم بروند.

ف-ش
دوشنبه 30 مهر 1386 - 17:27
-2
موافقم مخالفم
 

من از بازی اقای ضرابی و اقای اییش و اقای شریفی نیا بسیار خوشم امد وبسیار ممنونم.


دوشنبه 30 مهر 1386 - 17:29
-3
موافقم مخالفم
 

من هم با نظر سارا موافقم بسیار فیلم خاص و قشنگی بود.

سعيد rainyboy
دوشنبه 30 مهر 1386 - 18:51
-1
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم . مدتي است سريالهاي تلويزيون خيلي بهتر از فيلماي سينمايي شده:

زير تيغ ،مدار صفر درجه،راه بي پايان(كه حداقل در حد سريال هست).الان هم حلقه سبز و بيصدا فرياد كن

بهنام
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 3:54
-3
موافقم مخالفم
 

اقاي موحد اولا كه كلاغ پر براي عيد فطر اكران شد وهيچكس بعد ماه رمضان روزه نيست كه بخواد با زبون روزه فحش بده دوما هم شما هم همه همدانيها بيجا كردين كه به گلزار بد و بيراه گفتين

امیر جلالی
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 11:32
-3
موافقم مخالفم
 

سلام بچه ها،از اینکه تو مطلب من فقط گلزار و حواشیش براتون مهم بود زیاد خوشحال نشدم،ولی به هر حال من همیشه دوست دارم با رفقام یه موضوعو سوژه کنیم و بزنیم تو سرو کله هم و لذتشو ببریم و امیدوارم شما هم این قضیه رو دوست داشته بشین.

از امیر قادری خواستم بذاره مطلبی رو که راجع به گلزار نوشتم بذاریم رو سایت،اگه نشد می ذارم تو وبلاگم،دلم می خواد همتون بخونید مخصوصا خانم ستاری.

مرسی ازاینکه یادداشتمو خوندین و نظر دادین،فعلا.


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:2
-1
موافقم مخالفم
 

GOLZAR BEHTARINE


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:17
3
موافقم مخالفم
 

GOLZARO CHI KAR DARIN ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????MIKOSHAMETON


سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 14:49
2
موافقم مخالفم
 

MAN NEMIDONAM CHERA ENGADR BE GOLZAR GIR MIDID

مهدی
سه‌شنبه 1 آبان 1386 - 18:58
-2
موافقم مخالفم
 

آقایون و خانوما ، اینقدر زوررررررر نزنین.....

گذر زمان نشون میده که کی هنرپیشه و فیلمساز ماندگارتریه.

درشهر فیلم خوبیه با اینکه فیلم اول کارگردانشه...

پر از ایده های نو

حضور تک تک هنرپیشه هاشون عالی بود.

خسته شدیم اینقدر چهره تکراری بعضی از این نابازیگرای تکراری رو دیدم.

الان موج بازیگرهای واقعیه،کسایی که فقط با یک پلان حضورشون تو ذهن همه میمونن. نمونش همین بازیگر جوون و تازه نفس( کورش ستوده ) که اتفاقا فیلم در شهر فیلم دوومشه...و اولیش کافه ستاره بود.


چهارشنبه 2 آبان 1386 - 14:5
-1
موافقم مخالفم
 

golzar take

مهدی
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 20:28
3
موافقم مخالفم
 

به این آقا یا خانوم بیکار و بیسوادی که پشت کامپیوترش نشسته و هی سنگ لازیگر فیلم کلاغ پر رو به سینه میزنه بگین بره یکم فیلم ببینه و چند جلد کتاب بخونه...

نیلو
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 20:35
-2
موافقم مخالفم
 

انقدر به گلزار گیر ندید خجالت بکشید دیگه بسه فهمیدید

vida
چهارشنبه 2 آبان 1386 - 23:3
1
موافقم مخالفم
 

amir gadery havaset bashe dafei dige be golzar to in sait tohin beshe, khafat mikonam

شهروز
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 17:27
5
موافقم مخالفم
 

وای بازم گلزار!!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه چرا اینقدر بهش گیر میدین خدا وکیلی داره به سینما کمک میکنه!!!!!!!!!

نیلو
شنبه 5 آبان 1386 - 19:12
1
موافقم مخالفم
 

سینمای ایران بدون گلزار هیچههههههههههههههههههههههههههههههه

فیروزه
يکشنبه 6 آبان 1386 - 15:1
-2
موافقم مخالفم
 

من هم کاملا با شما موافقم از اینکه هر فیلم بی خود وبی محتوایی پر فروش شود

صنم
سه‌شنبه 8 آبان 1386 - 0:51
2
موافقم مخالفم
 

بازم سلام

البته نمي دونم چرا به اين فيلم مي گيد خوبه شايد واقعا سينما سرم نمي شه!ولي نمي دونم چرا توي اين سايت درباره هر چي كه گفته بشه نهايتش صددرصد همه كاسه كوزه ها سر گلزار بخت برگشته مي شكنه جالبه نمي دونم چرا بازم باآقا عليرضا موافقم شايد چون يه كم انصاف به خرج دادن و به جاي انتقاد بي منطق منصفانه حرف زدن ولي بازم در مورد سام و نرگس فرمول ايشون چندان كارساز نيست .... در ضمن يه سوال دارم از شما آخه وقتي توي يه سايت منتقدي به صورت كاملا بي ربط اسم آقاي گلزار رو مي چسبونن به تيترشون و با توهين به ايشون دنبال مشتري براي خودشون مي گردن واقعا از تهيه كننده ها كه درآمدشون مبتني بر تعداد مشتريه چه انتظاري بايد داشت؟ وقتي يكي كه اسمش منتقده نمي تونه از وسوسه سوء استفاده از اسم گلزار رها بشه وقتي كارگرداني مثل پور احمد هم از اين وسوسه جان سالم به درد نمي بره و با اين حال فيلمش نمي فروشه !!! واقعا فكر نمي كنيد بقيه مطالب حالت شعاري پيدا مي كنه و اونوقت آدم به طرفداران گلزار حق مي ده چون گويا در سينماي ايران وما!ديواري كوتاهتر از ديوار گلزار پيدا نشده .....البته منظورم اين نيست كه فيلم كلاغ پر فيلم خوبيه ولي وقتي كسي دوست داشته مانكن باشه و برحسب تصادف وارد سينما شده خوب بايدم دوست داشته باشه روي پرده مثل مانكن بشه و... ولي اين دليلي براي توهين مطلق به اون نيست ...

البته در تمام دنيا چنين فيلم هايي وجود داره كه اتفاقا اونها هم ممكنه بفروشه ولي حرف منتقد هاشون هم دررد داره چون اول خودشونو از وسوسه سوء استفاده از اسامي رها كردند

منصفانه بگين اگه كلمه گلزار رو از تيترتون حذف مي كردين الان چند تا كامنت اينجا بود؟

yeki az baradaraye GOLZAR
چهارشنبه 9 آبان 1386 - 4:41
1
موافقم مخالفم
 

MAN NEMIDOONAM IN REZA GOLZARE GOLE GOLAB CHIKAR KARDE KE SHOMAHA ENGHAD BADIN BAHASH.dooste aziz ,reza golzar khosh ghiafas,khoshtipe,hamisham behtarinaro dare az hame mohemtar mardomo dare.... momkene too filmaye avalesh zaeif bazi karde bashe vali az BOOTIK be invar vaghean bazei khoobi karde. alanam harki azash bad bege faghat roo hesabe HESADATEo bas ! pas montaghedine gerami sa'ay nakonid ke dadash rezaye maro kharab konin chon ba in kar faghat khodetoono kharab mikonid...... movafagh bashid !

ms
چهارشنبه 9 آبان 1386 - 19:12
-3
موافقم مخالفم
 

filme jalebi bood idehaye jadidi dasht vali zaf haei ham dasht ...be harhal az filmaei ke alan ekran hastand yesaro gardan balatar bood

شهروز
پنجشنبه 10 آبان 1386 - 19:2
0
موافقم مخالفم
 

خاك برسرسينماي ايران كه به ستاره اي چون گلزار اينطورتوهين مي كنه حقشه بره گدايي

هوادار گلزار......سينا
پنجشنبه 10 آبان 1386 - 19:7
-1
موافقم مخالفم
 

گلزارحررررررررررررررررررف نداري

به كوريه چشم حسودات.....

د
دوشنبه 14 آبان 1386 - 10:31
-5
موافقم مخالفم
 

با نطر صنم موافقم

از 68 کامنت 38تاش مربوط به گلزاره

یعنی از نصف هم بیشتر

تازه من خیلی با دقت نخوندم

محمود
سه‌شنبه 20 آذر 1386 - 11:34
-4
موافقم مخالفم
 

من چه بکنم با این همه صداقت و صمیمیت و .....؟

امیر جلالی من و بیخیال تو خودت چه میکنی با این همه شیطونی؟

من میگم تو فقط فیلمای گلزار و نقد کن داداش این طوری ملت نه به صداقتت شک میکنه نه به صمیمیت و نه به شعورت...امیدوارم کامنتم رو بذارین..اخه یعنی چی هر کس هر نقد ابگوشتی که دلش خواست بذاره فقط به یک دلیل(خدا شاهد) اون وقت نظرات بقیه........بیخیال

ترنم
دوشنبه 20 اسفند 1386 - 9:52
3
موافقم مخالفم
 

فقط فردین تهرونی ها قدرش را ندانستند

ترانه
جمعه 8 خرداد 1388 - 19:17
-1
موافقم مخالفم
 
با صداقت،با صمیمیت،بدون شعار،بدون گلزار / یادداشتی بر فیلم در شهر خبری نیست

گلزار عاليه. اصلا تو با گزار چيكار داري. گلزار عزيز اصلا تو رو تحويل نميگيره . بهترين بازيگر ايران محمدرضا گلزار است فهميدي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کاوه
چهارشنبه 14 مرداد 1388 - 14:20
-1
موافقم مخالفم
 
با صداقت،با صمیمیت،بدون شعار،بدون گلزار / یادداشتی بر فیلم در شهر خبری نیست

فیلم خیلی خوبیه و من که لذت بردم.

از روی فیلم Pulp Fiction ساخته شده بود ولی باز هم ارزش 2 بار دیدن رو داره.

پیشنهاد میکنم حتمآ ببینید.

در مورد گلزار هم ! خوب طبعیه که یه بازیگر چنتا طرفدا و چنتا مخالف داشته باشه. دوستاران گلزار به دل نگیرید....

البته من از گلزار بدم نمیاد چونکه بعضی فیلماش رو خوب بازی میکنه ولی سرجمع چونکه فیلم های بدش بیشتر از خوبشه قابل قبول نیست.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.52277708054 seconds.