از نگاه شما

شما مخاطبان سایت سینمای ما مي توانيد عکس‌ها، فیلم و یا فایل‌های صوتی خود را از حوادث و رويدادهای جاري سینمای ایران با نگاهي طنز آميز و نقادانه به اين بخش ارسال كنيد


download block
Play  |  Download ] آنونس فیلم سینمایی «برخورد خیلی نزدیک»
Play  |  Download ] اهدای خرس طلایی برلین به اصغر فرهادی
Play  |  Download ] نشست مطبوعاتی فیلم «سعادت آباد» - 1
Play  |  Download ] صحبت‌های حامد بهداد و پولاد کیمیایی درباره «جرم»
Play  |  Download ] نشست مطبوعاتی فیلم «جرم» - 1
Play  |  Download ] نشست مطبوعاتی فیلم «خیابان‌های آرام»
Play  |  Download ] نشست جنجالی فیلم «پایان نامه» - 1
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • با دريافت بورس تحصيلی يک ساله از سوی سرويس تبادلات دانشگاهی آلمان؛
    اصغر فرهادی ساکن برلين می‌شود

  • شنیده‌های سایت سینمای ما تا چند ساعت دیگر تائید می‌شود؟
    آنهایی که امشب سیمرغ بلورین را به خانه خواهند برد

  • بسته خبری سایت "سینمای ما" درباره پخش کمدی تازه مهران مدیری در فضای مجازی
    یک هفته روی طول موج غوغای تازه مهران مدیری: مهران مدیری مامور وزارت اطلاعات است!

  • «جدایی نادر از سیمین» و «جرم» رکورد دارند
    نامزدهاي دريافت سيمرغ بلورين مسابقه سينماي ايران معرفي شدند

  • جدال فیلم‌ها در گیشه نوروز؛ کدام فیلم پرفروش می شود؟
    اکران فیلم‌های فرهادی، ده‌نمکی، جوان، گودرزی و کیمیایی در آغاز سال نو

  • در میان سیل پیام‌های تبریک برای موفقیت جدایی نادر از سیمین علیرضا سجادپور گفت:
    شاید جایزه اصغر فرهادی یک انتخاب سیاسی بوده است

  • ادعای فروش سه‌ میلیارد تومانی فیلم شیش و بش از زبان محمدرضا گلزار
    هیچ فیلمی در نوروز 90 توان رقابت با ما را نخواهد داشت و باید سه روز برای بلیت توی صف بمانید

  • برگزیدگان بیست و نهمین جشنوراه فیلم فجر مشخص شدند؛
    «جرم» مسعود کیمیایی بهترین فیلم جشنواره فجر شد

  • آیا راضی می‌شوید سرپناه خود را بفروشیم؟
    تهیه‌کننده «قلب یخی» ورشکست شد

  • در پی صحبت‌های جنجالی مسعود فراستی در برنامه هفت؛
    انجمن منتقدان در محکومیت عملکرد یک منتقد در تلویزیون بیانیه داد

  • اختصاصی سایت "سینمای ما"/ یادداشت محمدرضا شریفی نیا در ستایش "جدایی نادر از سیمین"
    چقدر اصغر فرهادی بودن خوب است

  • همه چیزهایی که ممکن است درباره فیلم جدید اصغر فرهادی ندانید
    از قطع فیلمبرداری توسط محمود کلاری تحت تاثیر حسی صحنه‌های فیلم تا بازی پیمان معادی در نقش یک عاشق شجریان

  • هدیه به علاقه‌مندان سینما و کاربران سینمای ما؛
    عکس ها و ویدئویی از لحظه‌های اهدای خرس طلایی جشنواره برلین به اصغر فرهادی

  • عکس‌ها: محسن هردان
    گزارش تصویری از کنسرت گروه دارکوب با حامد بهداد در برج میلاد تهران

  • معرفی فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر 29 + گالری عکس
    «جدایی نادر از سیمین» درباره جدایی نادر از سیمین است!

  • گفت‌وگوی اسكرين ديلي درباره "جدایی نادر از سیمین" و کارهای آینده اصغر فرهادی + عکس دریافت خرس طلایی برلین
    تصمیم دارم فيلمی در يك كشور خارجي بسازم

  • اختصاصی سایت "سینمای ما" + توضیح و اصلاح فایل دانلود
    آیا «آتشکار» سرانجام به سینماها می‌آید؟/ آنونس متفاوت و تماشایی فیلم «آتشکار» ساخته محسن امیریوسفی

  • خیابانی در جواب انتقادها از گزارش بازی‌های تیم ملی در قطر گفت بگو این قدر علیه من بنویسه تا جونش در بیاد! + عکس جوانی‌های آقای گزارشگر
    چند نمونه از جمله‌های عجیب و سوتی‌های وحشتناک جواد خیابانی که این روزها همه را شوکه کرده است

  • شرایط ویژه اکران نوروز 1390 سینماها چگونه است؟
    اگر برنامه اکران نوروزی با بهترین فیلم‌های سینمای ایران پر شود...

  • واکنش یک سایت اصولگرا به "گزارش یک جشن" و "خیابان های آرام"
    این فیلم ها به سفارش مستقیم یا مدیریت غیرمستقیم و پنهان یا شاید کنترل از راه دور جریان فتنه ساخته شده است

  • Live Content
  • سيمرغ بلورين فيلم منتخب بينندگان به جدايي نادر از سيمين رسيد.
  • 2011-02-16 22:55:49
    15 129
    :
    اصغر فرهادي من خوشحال شدم كه از اين آقايون جايزه‌اي نگرفتي تو جايزتو از مردم گرفتي
    2011-02-16 22:59:03
    farhad radman :
    farhadi ostadiiiiiii hamisheeeeeeeeeeee
    2011-02-16 23:36:53
    hamid :
    emsal hagh be haghdar resid
    2011-02-16 23:37:24
    sr :
    اصغر فرهادی جایزه ها رو درو کرد
    2011-02-17 00:01:51
    :
    اصغر فرهادی کنج قلب مردم جایزه توست به خاطر شرافت و شجاعتت
    2011-02-17 00:04:50
    hb :
    سیمرغ ها دقیقا همونی شد که شما گفتید شیطونا از کجا فهمیده بودید؟
    2011-02-17 00:09:45
    حمیدرضا نصیری :
    سیمرغ بلورین بهترین فیلم، حق جدایی نادر از سیمین بود؛ فیلمی که جایزه ی بهترین کارگردانی، فیلمنامه، فیلمبرداری و صدابرداری را می برد از همین داوران، چگونه است که بهترین فیلم را نمی برد؟ چه المانهایی جز اینها، یک فیلم را تبدیل به بهترین فیلم می کند؟!!!
    2011-02-17 00:17:53
    مهدی :
    خیلی خوشحالم که فیلم آقای فرهادی بازهم درخشید براشون توجشنواره برلین هم آرزوی موفقیت دارم
    2011-02-17 00:23:48
    حامد :
    اگر من داور بودم 10 سیمرغ را بالای سر فرهادی به پرواز در می اوردم.
    2011-02-17 00:48:19
    امير :
    كيميايي رو عشقه
    2011-02-17 01:03:37
    امير :
    كيميايي رو عشقه
    2011-02-17 01:03:40
    میثم :
    غیر از این انتظار نداشم . راستی پارسال فیلم بینندگان چی بود؟
    2011-02-17 01:33:41
    رضا :
    به رنگ ارغوان
    2011-02-17 12:01:51
    :
    بي پولي
    2011-02-17 14:32:06
    ندا :
    اصغر فرهادی هرجشنواره عالی تر از جشنواره دیگر
    2011-02-18 20:11:19
    نام
    ارسال نظر
  • جايزه سيمرغ زرين به محمد بزرگ نيا ،راه آبي ابريشم رسيد
  • 2011-02-16 22:52:42
    1 30
    وثوقي :
    مينويسم به زبان مادري تا نشود فراموشم كه اهل كجايم .در غربت چشم انتظار فيلم مسعودم كه اميدوارم جايزه هر چند ناچيز اما به حق را بگيرد مسعودخان تنمان ضايع شده رفاقتمان كه جايي نرفته
    2011-02-17 01:02:51
    نام
    ارسال نظر
  • جايزه ويژه داوران به داريوش مهرجويي رسيد.
  • 2011-02-16 22:50:02
    5 53
    Ebi-s :
    جدایی نادر از سیمین آبروی جشنواره برلین رو خریده اونوقت به جرم جایزه میدن. خیلی مسخرس
    2011-02-16 23:55:51
    hafez :
    vaghean maskharas filmesh..khande dare ke behtarin film shode!!!!!!
    2011-02-17 00:20:07
    میثم :
    ابی جان هرچند نظر من هم روی جدایی بود و هست اما استدلال شما هم درست نیست درضمن باید به رای داور ها احترام گذاشت چون حتما بر مبنای یکسری دلیل منطقی که برای اونها ثابت شده بود رای دادن.
    2011-02-17 01:32:24
    علي :
    جدايي نار از سيمين فيلمي تكراري فقط جرم
    2011-02-17 06:00:10
    Ebi-s :
    منطق این جایزه فقط قدردانی از کیمیایی بوده نه چیز دیگه
    2011-02-17 09:53:58
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم:جرم(مسعود کيميايي)
  • 2011-02-16 22:43:51
    20 39
    جليل :
    با همه احترامي كه براي كيميايي قائلم اما بهترين فيلم، روايت فرهادي از جدايي نادر از همسرش سيمين بود. و مطمئنم يك حبه قند جزء بهترين فيلم هاي دهه 80 خواهد بود. زمان ارزش اين فيلم را نشان خواهد داد.
    2011-02-16 22:52:49
    K.K :
    بالاخره استاد سیمرغ رو هم گرفت.
    2011-02-16 23:14:07
    حسین :
    حقش بود بی انصافی نکنید خواهشاً... حداقل برای یه عمر زحمتش
    2011-02-16 23:43:01
    علی :
    استاد تو دهه پنجاه فیریز شده بایدم برای مسخره کردن مردم دهه هشتاد بهش جایزه داد تا یخش باز شه یه فیلم امروزی بسازه . البته اگه بلد بود می ساخت
    2011-02-17 00:13:13
    حمیدرضا نصیری :
    قطعا حق جدایی نادر از سیمین بود. جرم، یک اثر آشفته بود با فیلمنامه ای که تکلیفش با خودش معلوم نیست و پر از شعار بود؛ بر عکس فیلم اصغر فرهادی که با فیلمنامه ای منسجم، به ظریف ترین شکل، مناسبات و اخلاقیات اجتماع رو به مدرنیته ی ایران را نقد می کرد.
    2011-02-17 00:24:15
    مهدی :
    اصلافکرنمی کردم به کیمیاای هم جایزه بدن ولی امسال حق به حقداررسید
    2011-02-17 00:25:08
    samiya :
    حق کیمیایی سیمرغ بود !! جرم واقعا عالی بود !!!
    2011-02-17 00:50:30
    امير :
    اشك شوق در چشمانم حلقه زده كيميايي ديوانتم
    2011-02-17 01:05:15
    :
    ostaaad??????:D
    2011-02-17 01:08:41
    mojtaba :
    aslan haghesh nabud ba in filme bikhodesh faghat asghare farhadi
    2011-02-17 01:38:24
    محمد :
    واقعاااا حق "یه حبه قند" رو خوردن . واسه این هیئت داوران خودخواه متاسفم .
    2011-02-17 01:49:20
    :
    فرهادی جوونه وحالا حالاها وقت داره ولی کیمیایی سنی ازش گذشته معلوم نیست شاید یه روز از خواب بلند شیم و ببینیم از بینمون رفته.مثل علی حاتمی .
    2011-02-17 04:34:59
    z.h :
    نوش جون استاد.جواب زحماتش رو گرفت
    2011-02-17 07:39:37
    هیرکانی :
    حق استاد کیمیایی بود اما به جاش نه برای این فیلم چون سالهای قبل نگرفته بود خواستن تلافی کنن اگر(ایشالا) اصغر فرهادی خرس طلا رو بگیره در برلین حیثیت داروران جشنواره نابود میشه
    2011-02-17 09:21:37
    محسن آزاددل :
    دمش گرم تبریک به استاد کیمیایی
    2011-02-17 09:53:49
    liomessi :
    آفرین آقا مسعود کارت عالیه
    2011-02-17 15:39:43
    اردلان :
    واقعاً متاسفم که جایزه رو به جدایی نادر از سیمین ندادن.فیلم شاهکار بود.جرم واقعاً فیلمی در حد سیمرغ نیست ولی جدایی عالی بود.امیدوارم توی برلین جایزه بگیره و به حقش برسه.من این فیلمو توی جشنواره 2بار دیدم و واقعاً لذت بردم...
    2011-02-18 00:24:50
    علی خان وقارسلطانی :
    تو را به سیمرغ احتیاجی نیست این سیمرغ است که به تو محتاج است این جشنواره بود که با جایزه ای که به تو داد برای خود اعتبار خرید چقدر دوس دارم جرم سریعتر اکران شه تا بارها ببینمش و تا اخر عمر باهاش زندگی کنم حالا دیگر انتخاب بهترین فیلمت کمی سخت شد!
    2011-02-18 02:34:59
    م. احمدزاده :
    متاسفم. نمیدونم با این فضاحتی که داوران به بار آوردن چه جوابی دارن که به مردم بدن؟ فیلمی که بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا و تصویر رو میبره بهترین فیلمه یا فیلمی که فقط کیمیایی کارگردانشه؟
    2011-02-18 20:03:12
    ندا :
    جای امیدواریست بلاخره کیمیای رو دیدن
    2011-02-18 20:12:04
    نام
    ارسال نظر
  • برنده ديپلم افتخار بهترين فيلمنامه:آلزايمر
  • 2011-02-16 22:37:28
    3 23
    هیرکانی :
    بطورکامل حقه اصغر فرهادی بود اما فرهادی هم مثینکه داره میشه حاتمی فیلمهای خوب میسازه اما یه عده . . . قدرش رو نمیدونن و بعد از چند سال به ارزشش فیلماش پی میبرن وقتی سینمکا پر از کمدی های تجاری بدردنخور شد
    2011-02-17 09:29:26
    احمدزاده :
    به آقای فرهادی تبریک میگم ولی حقش بیشتر از انهاست!
    2011-02-17 14:30:41
    صابر :
    واقعا متأسفم که به جرم دادن ... ما لیاقت اصغر فرهادی رو نداریم ... فیلمش رفته برلین نامزد اصلی بهترین کارگردانیه بعد ما تو داخل کشور ... متأسفم !
    2011-02-17 16:54:58
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه;اصغر فرهادي(جدايي نادر از سيمين)
  • 2011-02-16 22:36:14
    3 41
    امير :
    اين جايزه حق كيميايي بود نه فرهادي
    2011-02-17 01:06:36
    هیرکانی :
    چجوری میشه بهترین فیلمنامه و کارگردانی رو از جایزه های اصلی جدایی بگیره اما بتهرین فیلم جرم بشه که هیچ جایزه اصلی رو نبرده؟؟؟ داورها تقسیم غنائم کردن
    2011-02-17 09:27:45
    Ghazaleh :
    کیمیایی و فر هادی هر دوعالی بودند
    2011-02-17 16:45:43
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين تدوين:ندارها
  • 2011-02-16 22:30:47
    1 12
    امير :
    خداييش حق پولاد بود
    2011-02-17 01:07:25
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش 1 مرد: مهدي هاشم(آقا يوسف,آلزايمر)
  • 2011-02-16 22:19:44
    4 32
    امین :
    مهدی هاشمی هم بالاخره به جایزه ای که حداقل برای یک عمر فعالیت حرفه ای درجه یک لایقش بود رسید... والبته که بازیهای پولاد و پرستویی هم خوب بودن...
    2011-02-17 01:49:19
    اردلان :
    این وسط فقط حق پیمان معادی خورده شد در شرایطی که بازیش شاهکار بود...
    2011-02-18 00:26:54
    ندا :
    جایزه کجا مهدی کجا!!!!
    2011-02-18 20:12:49
    :
    بابا پیمان معادی نابازیگره . سیمرغ مال بازیگره.
    2011-02-19 04:55:07
    نام
    ارسال نظر
  • برنده ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش مکمل زن:ساره بيات،جدايي نادر از سيمين
  • 2011-02-16 21:52:26
    6 58
    بهارنوروز :
    نه !!!حق ساره بیات سیمرغ بودنه دیپلم افتخار.آخه چرا؟چون اولین کارسینمائیشه؟ مهنازافشار15 ساله که درسینماست گرفتن سیمرغ توسط اون هنرنیست. حق ساره بیات بود.بااین جایزه می خوان مسیربازیگری افشار روتغیربدن .
    2011-02-16 22:05:03
    حامد :
    دیپلم!!! آخه چرا؟ واقعن داوری میکنند یا کاغذ میخونند؟
    2011-02-17 00:51:18
    سارا :
    والا ما بازي جالبي از مهناز افشار نديديم حق ساره بيات و خوردن تفلك
    2011-02-17 03:31:34
    :
    اگه عکس (گزارش تصویری جشنواره برلین )رو دقیق نگاه کنید متوجه میشید چرا سیمرغ ساره بیات تبدیل به دیپلم شد.
    2011-02-17 04:27:14
    مليكا :
    ديگه بيچاره خود ساره هم ميدونست سيمرغ و ميگيره كه همچين نامه اي به پدرش داد بخونه.سيمرغ به مهناز افشار؟مسخره اس؟
    2011-02-17 09:36:08
    :
    با گذشت زمان معلوم میشه که ساره بیات واقعا بازیگر فوق العاده ای هستش یا این هنر بازی گرفتن فرهادیه.
    2011-02-17 18:14:36
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مکمل زن:مهناز افشار، سعادت آباد
  • 2011-02-16 21:50:58
    11 42
    مهدي :
    واقعا كه!!!
    2011-02-16 21:52:03
    pulp66 :
    حقش بود
    2011-02-17 00:05:32
    مریم :
    ایوووووووووووووووول!بلاخره بش دادن!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2011-02-17 00:10:00
    حمیدرضا نصیری :
    همگان می دانند که حق ساره بیات بود؛ حالا به هر کس می خواهند بدهند...
    2011-02-17 00:19:36
    عماد :
    حق ریما رامین فر بود
    2011-02-17 00:41:35
    حامد :
    حقت نیست! اینو بدون
    2011-02-17 00:51:47
    سارا :
    عجيبه
    2011-02-17 03:32:11
    :
    حق ساره بیات بود. بازی مهناز افشار تو سعادت آباد به پای بازی ساره نمی رسید ...
    2011-02-17 13:52:19
    اردلان :
    بدون شک حق ساره بیات بود.همونطور که حق شهاب حسینی و پیمان معادی رو خوردن.بازی شهاب شاهکار سینمای ایران بود ولی بهش دیپلم دادن...!!!
    2011-02-18 00:29:13
    ندا :
    حقش نبود ...مهناز کجا جایزه کجا؟؟؟
    2011-02-18 11:09:52
    سارا :
    حقش نبود .....حقش نیست
    2011-02-18 20:04:58
    نام
    ارسال نظر
  • برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مکمل مرد:حامد بهداد،جرم
  • 2011-02-16 21:48:42
    21 64
    مهدي :
    حق شهاب را دو لپي خوردن!!!
    2011-02-16 21:52:32
    sr :
    بالاخره حامد بهداد سیمرغ رو گرفت
    2011-02-16 21:58:23
    حسین :
    باور کنید حقش بود نه برای این فیلم تنها که برای بوتیک برای 7دقیقه برای گربه ها و....برای ادب و احترامش به بزرگان سینما
    2011-02-16 23:48:16
    هستی :
    وقتی حق بهداد رو سالهای قبل دو لپی میخوردن شما کجا بودی!
    2011-02-16 23:48:25
    حمیدرضا نصیری :
    کسی هست که ادعا کند حق شهاب حسینی نبود؟!!!
    2011-02-17 00:20:43
    امير :
    حق بهداد بود منتها زير سايه ابرمردي چون كيميايي
    2011-02-17 01:10:14
    الهه :
    واااااااااااااااااااااااااااای بالاخره جاییزشو دادن ... همیشه حقش بود و حقشو می خوردن ... واقعا تبریک میگم بهش ...
    2011-02-17 01:45:02
    امین :
    جایزه ای رو که باید مدتها پیش بهش میدادن الان دادن! ولی خوشحالم که خوشحاله که اونو الان و سر فیلم کیمیایی گرفت...
    2011-02-17 01:45:56
    علی :
    استاد حامد بهداد
    2011-02-17 08:15:06
    محسن آزاددل :
    خوشحالم بلاخره حقشو گرفت بدشانسی شهاب حسینی بود که بازی خوبش زیر سایه حامد بهداد قرار گرفت
    2011-02-17 09:52:50
    جافنا :
    دوستان عزيز من تعجب مي كنم مي گين به خاطر بوتيك و هفت دقيقه تا پاييز و..حق بهداد بوده ظاهرا شما هم مثل داروران مصلحتي كار مي كنيد.ما كاري به گذشته نداريم اين جشنواره هركي حقشه بايد ببره اين حرفها مال رنسانسه.اوني كه شما مي گي سيمرغ من در آوردي يهترين مجموعه آثار هستش.همه مي دونن كه خواستن جدايي نادر از سيمين جوايز رو نبره حق ساره بيات و شهاب حسيني پيمان معادي وليلا حاتمي رو خوردن.بهترين كارگزدان رو از ترس برلين به اصغر فرهادي دادن وگرنه اونم نمي دادن.شهاب حسيني پارسال وامسال گناهش اين بود كه يه سيمرغ قبلا گرفته بود.پارسال كه واسه پرسه در مه حتي كانديد نشد ولي تو جشن خانه سينما وجشن منتقدان جايزه رو به شهاب دادن.اينجا هم كه همه منقدين با اختلاف حق شهاب مي دونستن.واقعا براشون متاسفم.متاسفم كه به جاي دادن جايزه به ساره بيات با اون شاهكارش به يه بازيگر تجاري سيمرغ دادن.مشكلي نيست جايزه شهاب رو مردم دادن نه دوستان ياسي هيچي از سينما ندون.اين داورا كجا داورهاي جشنواره بيست وهفتم كه جايزه رو به شهاب براي سوپر استار ودرباره الي دادن كجا؟(حاتمي كيا-مجيدي -صدر عاملي)
    2011-02-17 13:18:29
    من :
    خوشحالم که حامد برای فیلم کیمیایی جایزه برد.
    2011-02-17 13:51:18
    میلاد :
    با تمام ارادتی که نسبت به حامد دارم ولی این جایزه حق شهاب حسینی بود.
    2011-02-17 15:19:55
    :
    بابا این حرکت خودزنیه شهاب که همه رو تحت تاثیر قرار داده و میگن باید سیمرغ رو میبرد.این حرکت رو قبلا حامد تو فیلم دلخون انجام داد به اونم اون زمان دیپلم دادن.
    2011-02-17 18:14:11
    محسن آزاددل :
    حامد بهداد به آنچه استحقاقشو داشت رسید. خوشحالم تلاش چند سالت نتیجه داد. و بلاخره به لطف بازی در جرم جاودانه ی استاد کیمیایی تو بهتر دیده شدی و سیمرغ رو گرفتی. تو رو در جرم و سعادت اباد دیدم و الحق که چه خوش درخشیدی امیدوارم روزی بتونم انتهای خیابان هشتم تو که باز هم درخشیدی رو ببینم چه چیزی بهتر از اینکه برای بازی در فیلم کارگردان محبوبت سیمرغ گرفتی... تو می تونی فاتح پرده باشی قربون اما رضا...
    2011-02-17 21:14:53
    اردلان :
    بازی شهاب حسینی توی این فیلم جاودانه شد حتی اگه سیمرغ نگیره...
    2011-02-18 00:32:20
    ترانه :
    حق حامد بهداد رو باید خیلی وقت میدادن جایزه ها نوبتی شده! امسال تو بازیگری هیچ کس رو دست شهاب حسینی نازنین بلند نشد.این رو همه منتقدین هم تایید می کنند.شهاب حتی تو فیلم های ضعیف هم نقطه عطف فیلمه چه برسه که با کارگردانی مثل فرهادی کارکنه.شک نکنید که اگر حامد بهداد رو قبلاً حقش رو داده بودند این سیمرغ برازنده شهاب بود و بس...ضمناً شهاب هیچ وقت تو بازیش غلو نکرده و طبیعی ترین بازی ها رو ارائه داده و ادا در نیاورده(قابل توجه کسی که با دلخون مقایسه کرده بود)
    2011-02-18 03:53:05
    ندا :
    خدایش حقش بود نوش جانش
    2011-02-18 11:11:24
    اشکان :
    ببینید 11 سال به هر دلیلی حق حامد ندادن من نمی گم توی هر 11 سال ولی حداقل توی 5تاش حق مسلم حامد سیمرغ بوده با دلیل اینو می گم.شما ها فقط خود زنی شهاب رو دیدید کاری که حامد توی بوتیک و دل خون انجام داده بود.لطفا مغرضانه مطلب ننویسید.
    2011-02-18 15:33:36
    شیما :
    حامد بهداد سرانجام به حقش رسید مبارکش باشد
    2011-02-18 20:03:56
    نوا :
    گل گفتی آقا اشکان.
    2011-02-19 01:26:35
    نام
    ارسال نظر
  • برنده ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد:محسن تنابنده،ندارها
  • 2011-02-16 21:45:49
    3 28
    عماد :
    حق حسین محب اهری یا بهروز بقایی بود
    2011-02-17 00:44:18
    مهشید :
    تو شایسته بهترین ها هستی محسن تنابنده عزیز. تبریک میگم
    2011-02-17 04:43:50
    rastin :
    numbre 1 hasti aghaye Tanabandeh,haghet bud
    2011-02-18 00:56:27
    نام
    ارسال نظر
    جدول فروش
    فروش کل روزهای نمایش نام فیلم
    345 36 ادمکش
    355 36 چراغ قرمز
    166 36 خاله سوسکه
    171 29 نفوذی
    84 29 عروسک
    28/5 15 خروس بی محل
    41 38 عصر جمعه
    24/8 38 عصر روز دهم
    31/5 34 طبقه سوم
    • ارقام فروش به میلیون تومان است.
    Top Site Banner
    گفت و گو
  • سیر خلق و تکامل شخصیت کلاه‌قرمزی و پسرخاله و آینده آن از زبان تهیه‌کننده برنامه‌
    سرگذشت و سرنوشت پول‌سازترین عروسک تاریخ ایران
  •  
  • گفت‌ؤگو با سیاوش اسعدی، کارگردان "حوالی اتوبان"
    ساخت «حوالي اتوبان»نوعي بندبازي در ميان دولبه‌ خاص بود
  •  
  • گفت‌وگو با بهرام توکلی، کارگردان "پرسه در مه" درباره حاشیه و متن فیلم
    چرا سرنوشت اکران سینمای یک کشور هفتاد میلیونی با سلیقه‌های متفاوت باید توسط پنج نفر و در یک اتاق صورت بگیرد؟
  •  
  • گفت‌وگو با کیانوش عیاری؛
    بازی مهدی هاشمی در هزاران چشم باعث انتخابش در روزگار قریب شد
  •  
  • گفت‌وگو با محسن اميريوسفي کارگردان آتشکار:
    اتفاقاتي كه براي «آتشكار»افتاده خودش يك فيلم است
  •  
  • جابر قاسمعلی: داوری ما کاملاً نخبه‌گرا بود
    ناگفته‌های داوری جشنواره فیلم فجر از زبان یکی از داوران
  •  
  • گفت‌و‌گو با آهنگساز سريال «مختارنامه»؛
    امیر توسلی: همه توانم را برای موسیقی «مختارنامه» گذاشتم
  •  
  • محسن اميريوسفی:
    گفتند 86 ساله‌ها هم «آتشکار» را نبینند
  •  
  • گفت‌وگوی اسكرين ديلي درباره "جدایی نادر از سیمین" و کارهای آینده اصغر فرهادی + عکس دریافت خرس طلایی برلین
    تصمیم دارم فيلمی در يك كشور خارجي بسازم
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما" : وحید نصیریان می گوید رگ دستم را می زنم اما سراغ صبا نمی روم
    کمترین توقع من این است که "قلب سیمرغ" را اکران کنند
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • ماجرای پرداختن برنامه نود به موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین
    شوخی‌های سینمایی فردوسی‌پور در ۹۰

  • با دريافت بورس تحصيلی يک ساله از سوی سرويس تبادلات دانشگاهی آلمان؛
    اصغر فرهادی ساکن برلين می‌شود

  • هدیه به علاقه‌مندان سینما و کاربران سینمای ما؛
    عکس ها و ویدئویی از لحظه‌های اهدای خرس طلایی جشنواره برلین به اصغر فرهادی

  • نمایش عمومی چند روزی است که آغاز شده است؛
    اولین عکس‌ها و تازه‌ترین خبر‌ها از نمایش مهرجویی

  • آیا راضی می‌شوید سرپناه خود را بفروشیم؟
    تهیه‌کننده «قلب یخی» ورشکست شد

  • عکس‌ها: محسن هردان
    گزارش تصویری از کنسرت گروه دارکوب با حامد بهداد در برج میلاد تهران

  • با خرس‌هاي طلا و نقره‌اي جشنواره‌ي «برلين»
    اصغر فرهادي و دست‌اندركاران «جدايي نادر از سيمين» وارد ايران شدند

  • در میان سیل پیام‌های تبریک برای موفقیت جدایی نادر از سیمین علیرضا سجادپور گفت:
    شاید جایزه اصغر فرهادی یک انتخاب سیاسی بوده است

  • سرانجام منتشر شد؛
    تصویر حضرت ابوالفضل (ع) در سایت «مختارنامه»

  • جدال فیلم‌ها در گیشه نوروز؛ کدام فیلم پرفروش می شود؟
    اکران فیلم‌های فرهادی، ده‌نمکی، جوان، گودرزی و کیمیایی در آغاز سال نو


  • عکسی قدیمی از تحریریه مجله فیلم در سال 1364

  • شرایط ویژه اکران نوروز 1390 سینماها چگونه است؟
    اگر برنامه اکران نوروزی با بهترین فیلم‌های سینمای ایران پر شود...

  • طعنه ‌‌صفارهرندی ‌‌به‌ حاتمی‌کیا‌:
    همان ‌آدمی ‌که پارسال ‌به ‌او باج ‌داده شد،امسال‌ چهره ‏‌دیگری‌‌ نشان ‌داد

  • اظهار نظر صریح علیرضا سجادپور درباره فیلم‌های مطرح جشنواره 29 فجر
    "جدایی نادر از سیمین" محافظه‌کار، "اخراجیها 3" عامیانه و پوپولیستی،" 33 روز" بهترین فیلم تاریخ جشنواره، "پایان‌نامه" یک جسارت ویژه، "ورود آقایان ممنوع" کمدی فمینیستی فاخر، و...

  • مراسم «تجلي اراده ملي» با اهدای جوایز بخش های جنبی جشنواره فجر 29 برگزار شد
    «جدايي نادر از سيمين» و «سي‌وسه‌ روز» هر کدام پنج جايزه گرفتند

  • پس از بازگشت کارگردان و فیلمبردار از جشنواره برلین با دست پر
    فیلمبرداری "برف روی کاج‌ها" به کارگردانی پیمان معادی از سر گرفته شد

  • اختصاصی سینمای ما؛
    عکس‌ها و آنونس فیلم «برخورد خیلی نزدیک»

  • پشت پرده داوری جشنواره فیلم فجر؛
    اگر قرار بود نظر علی معلم اعمال شود، 11 دقیقه صحبت کافی بود!

  • جدایی نادر از سیمین دربرلین به نمایش در آمد؛
    گزارش تصویری از حضور اصغر فرهادی و بازیگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره برلین

  • بازیگر طنزهای تلویزیونی:
    چرا پورمخبر بیشتر از من باید پول بگیرد؟

  • Fajr Pics
    News
  • نام رقبای نوروزی این دو فیلم فردا اعلام می شود
    اكران «اخراجي ها 3» و «جدايي نادر از سيمين» در نوروز قطعي شد.
  •  
  • نادر طالب زاده حرف های مطرح شده درباره مهمان برنامه «راز» را كذب محض و تهمت‌ يك سايت‌ اينترنتي می داند
    اسدالله نيك‌نژاد جزو سنديكاي كارگردانان هاليوود است و نمي‌تواند فيلم مستهجن بسازد
  •  
  • گفت وگوی روزنامه نگار ایرانی مقیم ایتالیا با جرج کلونی درباره ایران
    جرج کلونی به ایران سفر می کند؟
  •  
  • یکی از مدیران سینمایی کشور علاقه شدیدی به بازیگر شدن دارد
    قول یکی از تهیه کنندگان به آقای مدیر برای ایفای نقش در سینما
  •  
  • فعالیت های تازه و جنجالی پیمان عباسی در سینما به سرانجام می رسد؟
    زندگی سوپراستار زن ایرانی با حضور احتمالی مهناز افشار، توفیق اجباری 2 برای روکم کنی اخراجیها 3 ، زندگی رضا ثادقی و پشت صحنه بازرگانی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان
  •  
  • سایت "سینمای ما" در آستانه نوروز 1390 مشغول خانه تکانی اساسی در فضای مجازی است
    پوزش از کاربران گرامی سایت "سینمای ما" به دلیل مشکلات فنی در به روزرسانی و استفاده از رسانه
  •  

  • مهری ودادیان در 74 سالگی درگذشت
  •  
  • عنوان افتخاری برای آقای بازیگر
    عزت‌الله انتظامی رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم شهر شد
  •  
  • پارسا پیروزفر برای اجرای نمایش در سال جدید برنامه‌ریزی می‌کند
    گروه بازیگری "گلن‌گری گلن‌راس" قطعی شد
  •  
  • آغاز نمایش جهانی برنده خرس طلایی جشنواره برلین
    تاریخ اکران عمومی «جدايي نادر از سيمين» در فرانسه اعلام شد
  •  
  • شاهکار دوست داشتنی اصغر فرهادی همچنان جایزه می برد + فهرست جوایز جهانی "درباره الی"
    «درباره الي» جايزه بهترين فيلم، فيلم‌نامه و بازيگري جشنواره‌ «سانتادومينگو» را به‌دست آورد
  •  
  • علیرضا سجادپور خبر نقل حرف هایش درباره فیلم های جشنواره در خبرگزاری فارس را تایید نکرد!
    یک خبر خوش در آستانه نوروز: از سال آینده اکران مخاطب خاص با آثار عباس کیارستمی شروع می شود
  •  

  • 108 فيلم در بخش مسابقه سينمايي ويديويي جشنواره كيش حضور دارد
  •  
  • به کارگردانی وحید اسلامی و تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان
    "دزدان خیابان جردن" با بازی رضا شفیعی‌جم کلید خورد
  •  
  • پاسخ بدهید و جایزه بگیرید
    در مسابقه اینترنتی اکران فیلم "برخورد خیلی نزدیک" شرکت کنید
  •  
  • تکلیف فیلم کیومرث پوراحمد با حضور رضا صادقی چه شد؟
    فیلمنامه "بی‌خداحافظی" تا پایان سال آماده می‌شود
  •  
  • جديدترين فيلم مانيا اکبري آماده نمايش شد + اولین عکس‌های فیلم
    «يک، دو، يک» داستان زني است در راه انتخاب آينده زندگي‌اش
  •  
  • تهیه‌کننده «انتهای خیابان هشتم» دباره مشکلات ممیزی فیلم می‌گوید
    مسائل حاشیه‌ای مانع حضور «انتهای خیابان هشتم» در جشنواره فجر شد
  •  
  • آیین تجلیل خانه سینما از عوامل «جدایی نادر از سیمین» برگزار می‌شود
    خانه سینمای ایران دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره برلین را به اصغر فرهادی تبریک گفت
  •  
  • با حضور مدیرعامل خانه سینما
    مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسکن منتقدان برگزار شد
  •  
    I تبلیغات متنی I
    موسسه سینمایی پاسارگاد
    به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
    09121468447
    ----------------------------
    روزنامه تفاهم
    اولین روزنامه کارآفرینی ایران
    ----------------------------
    پارسيس
    مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
    ----------------------------

    موسسه سینمایی پاسارگاد
    ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
    09121468447
    search

    خبر عكس
    I نظرسنجی I

    مایل به تماشای کدامیک از نسخه‌های فیلم «جرم» (مسعود کیمیایی) در سینما هستید؟

    amar
    بازديد امروز: 38560
    بازديد ديروز: 195903
    متوسط بازديد هفته گذشته: 197643
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 242272147

    natije nazarsanji
       
    jashn
    bottom banner


    atashkar
    barkhord e kheili nazdik
    fajr posters 29
    fajr film 29

     
    fajr cinema 29
    • سینما ماندانا
    • موزه سینما
    • تالار ایوان شمس
    • سینما جوان
    • سینما ناهید
    • سینما صحرا
    • پردیس راکا
    • سینما شکوفه
    • پردیس تماشا
     
    • سینما فلسطین
    • سینما استقلال
    • اریکه ایرانیان
    • سینما سپیده
    • سینما آزادی
    • سینما آفریقا
    • پردیس زندگی
    • پردیس ملت
    • سینما فرهنگ
    fajr video
      آنونس فیلم سینمایی «برخورد خیلی نزدیک»
      اهدای خرس طلایی برلین به اصغر فرهادی
      نشست مطبوعاتی فیلم «سعادت آباد» - 1
      صحبت‌های حامد بهداد و پولاد کیمیایی درباره «جرم»
      نشست مطبوعاتی فیلم «جرم» - 1

    asrejomeadv

    tablighat




















    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Oscar count down
    Nokia
    i news
    سینمای ما- پس از چند روز اخبار ضد و نقیض و مطرح شدن اسامی مختلفی برای اکران نوروز  1390 بالاخره دو فیلم قطعی اکران عید اعلام شد. اكران «اخراجي ها 3» و «جدايي نادر از سيمين» در نوروز قطعي شد.محمدرضا صابري سخنگوي انجمن سينماداران با اعلام اين خبر گفت:...
    سینمای ما- محمد تاجیک: پیمان عباسی گفت: بهار آینده "توفیق اجباری 2" را کلید خواهیم زد و با آن روی "اخراجی ها 3" را کم می کنیم. عباسی در رابطه با آخرین فعالیت های خود گفت: فیلمنامه "درد سر ناز بودن" را که درباره پشت صحنه زندگی سوپراستار زن است به تازگی به پایان رسانده ام.  "درد سر ناز بودن" یک داستان کمدی است از پشت صحنه زندگی یک سوپراستار زن با توجه به اتفاقاتی که...
    سینمای ما- سایت "سینمای ما" در آستانه نوروز 1390 مشغول خانه تکانی اساسی در فضای مجازی است و به همین دلیل در روزهای اخیر اختلالاتی در بالا آمدن سایت و به روزرسانی و انتشار اخبار و تصاویر در محیط مجازی داشته است. پس از استقبال بی سابقه و رکوردشکن کاربران عزیز سایت "سینمای ما" از محتویات و فعالیت نیروهای فنی و تحریریه سایت در روزهای جشنواره و ثبت رکورد نزدیک به یک میلیون بازدید در یک روز، فهمیدیم که در آستانه تحولی جدی در ارتباط با مخاطبان رسانه های دیجیتال قرار داریم. با استفاده از تجربیات روزهای شلوغ جشنواره و کنترل فنی شرایط این ده روز با آمار بیش از نیم میلیون بازدید روزانه به این نتیجه رسیدیم که به دلیل این رشد روزافزون مخاطب و تغییرات به روز سایت در حوزه مالتی مدیا و انتشار خبر و عکس و فیلم با سرعت بالا و امکان ساده تماشا و دانلود آن ها باید به فکر سرور قدرتمندی باشیم که ارتباط ما و مخاطبان را به دلیل حجم بالای بازدید مختل نکند...[ادامه خبر]
    goldiran

    Main News
     
    سینمای ما- ... مدیر سینما ساحل و مدیر کل ارشاد اصفهان هم در مصاحبه‌هایی همین مسئله را تائید کرده‌اند و منکر اعمال فشاری برای برداشتن «آتشکار» از این سینما بوده‌اند، پس من برای چی دارم این مطلب را می‌نویسم؟!!.... زیرا پشت پرده سینمای ساحل اصفهان، سایه بزرگ مدیرکل محترم ارشاد اصفهان، جناب آقای حسینی وجود دارد که «آتشکار» را از پرده این سینما پایین کشید!
     
    سینمای ما- پس از چند روز اخبار ضد و نقیض و مطرح شدن اسامی مختلفی برای اکران نوروز  1390 بالاخره دو فیلم قطعی اکران عید اعلام شد. اكران «اخراجي ها 3» و «جدايي نادر از سيمين» در نوروز قطعي شد.محمدرضا صابري سخنگوي انجمن سينماداران با اعلام اين خبر گفت:...
     
    سینمای ما- نادر طالب‌زاده كه تهيه‌كنندگي و اجراي برنامه «راز» را بر عهده دارد، مطالب مطرح شده درباره‌ي مهمان هفته‌ي قبل اين برنامه را كذب محض و تهمت‌هايي خواند كه يكي از سايت‌هاي اينترنتي منتشر كرده است. طالب‌زاده با بيان اين مطلب توضيح داد: اسدالله نيك‌نژاد، مهمان جشنواره فيلم فجر بوده و تهمت‌هايي مثل ساخت‌ فيلم‌هاي غير اخلاقي توسط او، توهين به...
     
    سینمای ما- مهرانه رضایی فر:  ... حوالی اتوبان، اثری که در قدم نخست، از بازیگران خوبی بهره برده و کارگردان از عهده هدایت گروه بازیگرانش که غیر از شهاب حسینی، هیچ کدام پیش فرض خاصی را در ذهن تماشاچی ایجاد نمی کند، به خوبی برآمده است. نکته ای که قابل توجه می باشد، بازی امیدوارکننده نورا هاشمی، همسر سیاوش اسعدی کارگردان اثر، است که معلوم نیست به چه دلیل...
     
    سینمای ما- محمد تاجیک:...جرج کلونی در پاسخ به سوالی که گویا قرار بوده به ایران سفر کنید ؟ می‌گوید :بله دوبار تصمیم به این سفر گرفته شد و یک بار حتی برای آن برنامه ریزی کردیم . به من دو پیشنهاد در مورد ساختن فیلمهایی که داستان آنها در خاورمیانه اتفاق می افتد شده است .یکی از آنها یک پروژه عظیم است وچون تاریخ آن مربوط به...
    سینمای ما- محمد تا جیک: شنیده ها حاکی است یکی از مدیران سینمایی کشور علاقه شدیدی به بازیگر شدن دارد و به تازگی مذاکراتی را با یکی از تهیه کننده های سینمایی برای حضور در یکی از فیلم های وی داشته است. طبق اطلاعات رسیده به پایگاه اطلاع رسانی...
     
    سینمای ما- محمد تاجیک: پیمان عباسی گفت: بهار آینده "توفیق اجباری 2" را کلید خواهیم زد و با آن روی "اخراجی ها 3" را کم می کنیم. عباسی در رابطه با آخرین فعالیت های خود گفت: فیلمنامه "درد سر ناز بودن" را که درباره پشت صحنه زندگی سوپراستار زن است به تازگی به پایان رسانده ام.  "درد سر ناز بودن" یک داستان کمدی است از پشت صحنه زندگی یک سوپراستار زن با توجه به اتفاقاتی که...
    سینمای ما- سایت "سینمای ما" در آستانه نوروز 1390 مشغول خانه تکانی اساسی در فضای مجازی است و به همین دلیل در روزهای اخیر اختلالاتی در بالا آمدن سایت و به روزرسانی و انتشار اخبار و تصاویر در محیط مجازی داشته است. پس از استقبال بی سابقه و رکوردشکن کاربران عزیز سایت "سینمای ما" از محتویات و فعالیت نیروهای فنی و تحریریه سایت در روزهای جشنواره و ثبت رکورد نزدیک به یک میلیون بازدید در یک روز، فهمیدیم که در آستانه تحولی جدی در ارتباط با مخاطبان رسانه های دیجیتال قرار داریم. با استفاده از تجربیات روزهای شلوغ جشنواره و کنترل فنی شرایط این ده روز با آمار بیش از نیم میلیون بازدید روزانه به این نتیجه رسیدیم که به دلیل این رشد روزافزون مخاطب و تغییرات به روز سایت در حوزه مالتی مدیا و انتشار خبر و عکس و فیلم با سرعت بالا و امکان ساده تماشا و دانلود آن ها باید به فکر سرور قدرتمندی باشیم که ارتباط ما و مخاطبان را به دلیل حجم بالای بازدید مختل نکند...[ادامه خبر]
     
    سینمای ما- ... اين روزها خبر مي‌آيد كه توصيه شده است اين فيلم را زنان نبينند و جالب اين است كه اين توصيه‌ها از منابع دانشگاهي مي‌آيد، اما اين فيلم كاملا فيلم زنانه‌اي است، فيلمي كه به زناني مي‌پردازد كه به هر دليل امكان جلوگيري از بارداري را ندارند و يا به اين دليل كه وازكتومي مرد قابل بازگشت است، مي‌خواهند همسرشان اين عمل را ...
     
    سینمای ما- مریلا زارعی و لیلا حاتمی در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره برلین جایزه‌شان را به فریماه فرجامی تقدیم کردند. در ابتدای این مراسم ویژه که دوشنبه نهم اسفندماه در خانه سینما برگزار شد، محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما گفت: واقعیت این است که روزهای تلخی را در سینمای کشور می‌گذرانیم و جا دارد که...
     
    سینمای ما- مراسم تقدير از پيشكسوتان اجرا و مجريان موفق كه پنجشنبه هفته گذشته در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار شد، گرچه تا آخرين لحظات ديروز خبري از جزئيات آن انتشار پيدا نكرد،‌ اما طبق شنيده‌هاي خبرنگار محملي بود براي طرح دستورهاي تازه از سوي معاون سيما و بيان انتقادهاي تند توسط فرزاد حسني...
     
    سینمای ما- شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران درباره اهانت مدیرکل اداره نظارت وارزشیابی به منتقدان بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسیار متاسفیم که مدیرکل محترم اداره نظارت وارزشیابی معاونت سینمایی با ادبیاتی نامناسب و دور از شان یک مدیر فرهنگی، جامعه منتقدین را...
     
    سینمای ما- محسن امیریوسفی کارگردان فیلم سینمایی «آتشکار» در نامه‌ای از مسئولان دانشگاهی که مانع ورود خانم‌ها به نشست نقد و بررسی این فیلم شدند انتقاد کرد. در ابتدای این نامه آمده است: «خبر مبهوت‌کننده بود. برای نمایش و نقد و بررسی فیلم «آتشکار» باید از ورود خانم‌ها جلوگیری به عمل آید! پس از شنیدن این پیشنهاد بی‌شرمانه طبق روش همیشگی خودم...
     
    سینمای ما- ... شایعه شده انگار قرار بوده و هست در برابر هر فیلم، یک برنامه ساخته شود. مثلاً مجموعه «کلاه‌قرمزی و گیگیلی» ساخته شد و بعد فیلم «کلاه قرمزی و سروناز» اکران شد و همین جور امسال بعد از ساخت سریال فیلم آماده و ساخته شده روی پرده می‌رود...
     
    سینمای ما- ... این حیرانی و تقدسی که برای بعضی از آدم‌‌ها وجود دارد،‌ در همه ما موجود است. زمانی حاتمی‌کیا این شرایط را داشت. در ادبیات هم چنین شرایطی داریم. این جنجال‌سالاری موجود به خود ما آسیب می‌زند و اتفاقاً خود ما در آن...
     
    سینمای ما- مهرزاد دانش: چند ماه قبل که دو مجموعه «قهوه تلخ» و «قلب یخی» به بازار نمایش خانگی راه یافتند، قرار شد که برای کتاب سال ماهنامه سینمایی فیلم، مطالبی برای هر یک از آن​ها بنویسم و همین انگیزه​ای شد که هر هفته جزو خریداران این دو مجموعه باشم. انکار نمی​کنم که تا حدی علاقه و کنجکاوی خودم هم برای تماشای...
     
    سینمای ما- نزهت بادی: کاراکتر امین در فیلم «پرسه در مه» که شهاب حسینی نقش آن را بازی می کند، شخصیتی از‌خود‌بریده و پریشان است که پروسه دردناکی را در مسیر خلق شاهکارش طی می‌کند، یک سلوک گیج‌کننده از خلاقیت، سکون، تزلزل و ناامیدی که تا مرز خودویرانگری و فروپاشی روحی و جسمی...
     
     
    سینمای ما- مراسم تقدیر و گرامیداشت افتخارآفرینی فیلم "جدایی نادر از سیمین" چهارشنبه شب 11 اسفند با حضور عوامل این فیلم، رضا عطاران، شیرین یزدانبخش، امیر اثباتی، حبیب اسماعیلی، سارینا فرهادی، ساره بیات، کیمیا حسینی، ‌پیمان معادی، سیروس الوند و علی سرتیپی برگزار شد. این مراسم با کمی...
     
    سینمای ما- مهتا ملک‌زاده مدیر پردیس سینمایی ملت از فروش خوب فیلم‌های سینمایی "آتشکار"، حوالی اتوبان" و "پرسه درمه" در این مجموعه سینمایی خبر داد. ملک زاده در این ارتباط گفت: فیلم "آتشکار" از روزی که اکران عمومی آن آغاز شده، فروش خوبی...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : یدالله صمدی
    (3 رأي)
    کارگردان : هاتف علیمردانی، محمد لطفی
    (5 رأي)
    کارگردان : آرش معیریان
    (12 رأي)
    کارگردان : بهرام توکلی
    (65 رأي)
    کارگردان : سیاوش اسعدی
    (34 رأي)
    کارگردان : اسماعیل میهن دوست
    (16 رأي)
    کارگردان : محسن امیریوسفی
    (49 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    درباره محسن مخملباف؛ پرواز را به خاطر بسپار...


    مهرزاد دانش:
    الف)نوجواني را به ياد مي‌آورم كه در سنين 15-14 سالگي، يكي از روزهاي دانش‌آموزي‌اش در سال اول دبيرستان را به گريز از مدرسه و رفتن به سينما شهر قشنگ اختصاص داد كه آن موقع فيلم بايكوت را اكران كرده بود. يكي، دو سالي مي‌شد كه پسربچه مجله فيلم مي‌خواند و كم و بيش برخي چيزهاي سينمايي به گوشش خورده بود. براي همين سابقه ديدن فيلم‌هايي مثل آوار، گل‌هاي داوودي، گردباد، گمشده و... را از همين طريق پشت سر گذاشته بود و با خواندن درباره آنها در مجله، نگاهش را به سينما شكل مي‌داد. از فيلم خارجي جز آنچه تلويزيون هفته‌اي يك و نهايتا دو عنوان نشان مي‌داد خبري نبود و دستگاه ضاله ويدئو نيز در آن سال‌ها جايي در جو تربيتي خانواده نداشت مگر گاهي كه به ديدن برخي اقوام مي‌رفت كه البته جز فيلم هندي چيزي در بساطشان نبود. در چنين فضايي، تماشاي بايكوت يك زلزله بود. پسرك كه پاره‌اي تعلقات مذهبي داشت براي اولين‌بار فيلمي مي‌ديد كه درباره اثبات تعلقاتش بود، اما پايانش، نكته قطعي را مطرح نمي‌كرد. مرگ آن آدم اصلي زير باران، براي نوجوان راهگشاي مطلب خاصي نبود. باز فيلم را رفت ديد و باز هم و باز هم... تا مجله فيلم درآمد و مصاحبه‌اي با كارگردانش در آن درج شده بود و اين بار، ذهن كنجكاو اما خالي بچه، انگار وارد اقيانوسي از معرفت شده باشد: متني پر از ايده راجع به سينما، سياست، مذهب، ادبيات، اجتماع... و همان شد كه شد. يك جور علاقه رو به تزايد كه با تماشاي فيلم‌هاي بعدي (دستفروش، باي‌سيكل‌ران، عروسي خوبان و...) و فيلمنامه‌هاي چاپ‌شده و رمان‌ها و مقالات و مصاحبه‌ها و غيره تبديل به شيفتگي شد و مخملباف آن پسرك شد. ساعت‌ها مقابل حوزه هنري مي‌ايستاد تا مگر مخملباف سوار بر موتور از آنجا رد شود و ببيندش. ساعت‌ها در كتابفروشي‌هاي مختلف به دنبال كتابي كه مگر متني از او يا درباره او در آن چاپ شده باشد و حاصل اين كتابگردي‌ها البته مجموعه كاملي از گاهنامه سوره و مجموعه داستان‌ها و رمان‌هاي مستقلي شد كه چاپ اولشان بود. رفته‌رفته همه اينها به علاوه كلاسوري كه شامل بريده جرايدي پيرامون آثار او بود، يك جور آرشيو نسبتا كامل درباره محسن مخملباف را تشكيل داد. پسر بچه حتي ديدگاهش را هم‌سو با او تنظيم مي‌كرد اگر او درباره دفاع از حقوق زنان صحبت مي‌كرد، پسرك حامي زنان مي‌شد و اگر او از گروه‌هاي چپ در مقابل جناح بازار حمايت مي‌كرد، پسرك هم چپ‌گرا مي‌شد. حتي نوع پوشش ( از قبيل انداختن پيراهن روي شلوار) و راه رفتن (كمي قوز كرده به سمت جلو) و آرايش (داشتن ريش‌هاي تنك) هم از اين تقليد مصون نبود. در آستانه ورود به دانشگاه با اينكه از خواندن فيلمنامه نوبت عاشقي‌اش دل آزرده بود و حتي نامه‌اي را برايش نوشت و در آن از اينكه بتش از آرمان‌هاي اسلام و انقلاب فاصله گرفته است گله مفصل كرد، اما اين را به حساب شكوه‌اي عاشقانه گذاشت و باز با ناصرالدين‌شاه اكتور سينما و... به هيجان آمد. قضيه نسبيت‌گرايي كه بعد از خانه‌تكاني معروفش مطرح كرد، انگار تكانه‌اي ديگر بود در وجود پسرك و بعدا كه در سال‌هاي اول دانشگاه نظريه قبض و بسط را از مقالات كيهان فرهنگي پيگيري مي‌كرد، اين نيز به همان سابقه بر دلش نشست. همان سال‌ها بود كه همسر مخملباف درگذشت و جوانك از دانشگاه به مجلس ختم رفت و براي اولين بار از نزديك بتش را ديد كه با پيراهن سفيد جلو مسجد ايستاده است. دست دادن با آن آدم و گفتن جملاتي ولو كليشه‌اي از قبيل غم آخرتان باشد، گرمايي وصف‌ناشدني را براي اين جوان به همراه داشت؛ گرمايي كه پشتش به آتشي 8-7 ساله شعله‌ور بود...
    ب) نيازي به تصريح نيست كه آن نوجوان من بودم. اما ديگر خبري از آتش و شعله نيست. فيلم‌هاي مخملباف ديگر برايم جذابيتي ندارد و تماشاي‌شان اگر عصباني‌ام نكند، دست كم ملال‌آور است. آخرين نمونه‌اش همين جنسيت و فلسفه كه تا نيمه طاقت نياوردم و رهايش كردم. حرف‌هايش هم ديگر، تكان‌دهنده كه چه عرض كنم، حتي تامل‌آور هم نيست. آن ادعاها در حاشيه جشنواره كن درباره تصميم حكومت ايران به ترور او و خانواده‌اش حاصلي جز پوزخند، همراه نداشت. خب البته بخشي از اين قضيه طبيعي است. بيش از 20 سال از شكل‌گيري آن مقطع زماني خاص گذشته است و دو دهه فرصت بسيار كافي است براي تغيير آدم‌ها، چه آن كس زماني بت بود و چه آن كس كه زماني بت‌پرست. از آن زمان تا به حال بسياري از عقايدم عوض و بلكه استحاله شده است و يكي‌اش هم همين شيفتگي عجيب و غريب دوران نوجواني و اوايل جواني. اما حالا كه سواد و بينش و تجربه و... كمي دگرگون شده است، مجال خوبي است براي بازنگريستن به آن دوران كه نه فقط من، بلكه نسلي به مخملباف تعلق خاطر داشت و خاطره شكستن شيشه سينماهاي ايام جشنواره فجر كه بيش از هركس معطوف به فيلم‌هاي او بود مصداق خوبي بر اين ادعاست. علت اين شيفتگي چه بود؟
    1- مخملباف در يك دوران خلأ ظهور كرد. در آن سال‌ها، فيلمساز خوب البته كم نبود، اما اغلب آنها متعلق به سال‌هاي قبل از انقلاب بودند. در بين فيلمسازاني كه متعلق به جريان انقلاب بودند،‌ فقط يك مخملباف بود و بس. هنوز حاتمي‌‌كيا و ميركريمي و... جا نيفتاده بودند و بقيه- مثل همكاران او در حوزه هنري- آثارشان چنگي به دل نمي‌زد. براي خيلي كساني كه آن سال‌ها دل به مفاهيمي مثل انقلاب و مذهب بسته بودند، مخملباف يك اسطوره در عرصه هنر (سينما) به شمار مي‌رفت و حتي براي خيلي‌هاي ديگر يك جور الگو. معمولا موقعيت‌هاي خلأ، قابليت‌هاي يك انسان پرانگيخته را مضاعف نشان مي‌دهد. مخملباف فارغ از اين قاعده نبود. اين خلأ، البته فقط محدود به خود فيملسازان نبود. فيلم هم نبود و محدوديت پخش آثار خارجي بر اين ماجرا مي‌افزود.
    2- در موقعيت‌هاي محدود، زبان نماد پراستقبال‌تر مي‌شود. آن‌ سال‌ها نمي‌دانستيم كه نماد در سينما قاعده و قانون خاص خود را دارد و از اينكه در هر چيزي، نمادي كشف مي‌كرديم، كلي مشعوف مي‌شديم. مخملباف عاشق نمادپردازي بود و مخاطب هم عاشق كشف نماد. انگار سينما چيزي جز نماد نبود. آن سال‌ها خبر نداشتيم، قبل از اين پازل‌هاي نمادي، درام حرف اول را در سينماي داستاني مي‌زند، چيزي كه هميشه در سينماي مخملباف غايب بود. اما نماد و پيام داشت‌ ما را مي‌كشت. اينكه شرط‌بندهاي باي‌سيكل‌ران نمادي از شرق و غرب سياسي‌اند، اينكه آب در بايكوت به معني خداست، اينكه عكس كافكا در اپيزود دوم دستفروش تحقير دنياي ادبي- فلسفي غرب است، اينكه حباب در عروسي خوبان يعني رو به زوال بودن ارزش‌ها و... حال مي‌كرديم. كاري نداشتيم كه آن آب و عكس و شرط‌بند و حباب و... اصلا جايگاهي منطقي در مناسبات دراماتيك و شخصيتي و موقعيتي اثر پيدا مي‌كنند يا نه. از همين رو بود كه صحنه‌هايي مثل فصل ملاقات آخر واله و مريم در بايكوت يا آب پاشيدن پسرك به پدر دوچرخه‌سوارش در باي سيكل‌ران خيلي كم در فيلم‌هاي مخملباف رقم مي‌خورد. چون قرار بود تماشاگر فقط فكر كند نكته‌اي كه سال‌ها بعد به صراحت در بالاي در سينماهاي نمايش‌دهنده فيلم مرضيه مشكيني بر سر تماشاگر كوبيده شد و كساني را كه به قصد تفريح ونه انديشه به سينما مي‌رفتند از ديدن آن منع مي‌كرد، بي‌جهت نبود مخملباف در اكثر مصاحبه‌هايش، خود به تفسير و گشودن گره نمادهاي فيلمش مي‌پرداخت.
    3- بسياري از ما عاشق تماشاي جنجاليم، چه در ورزش چه در سياست و چه در سينما. حتي اگر وقتي داريم از خيابان رد مي‌شويم و دو نفر را گلاويز با هم مي‌بينيم، دورشان حلقه مي‌زنيم و معركه تماشا مي‌كنيم. جنجالي‌ترين چهره سينماي پس از انقلاب، جز مخملباف كيست؟ او به همه چيز معترض بود. از فارابي گرفته تا حضور فيلمسازان قبل از انقلاب، از چپ و راست گرفته تا قشري و روشنفكر، از برخي سطوح دولت و حكومت گرفته تا برخي لايه‌هاي حوزه خصوصي و مدني و اين اعتراض را نه فقط در فيلم‌هايش كه در مقاله‌ها و به ويژه صحبت‌هايش تجلي مي‌داد. اعتراض و جنجال، هيجان‌بخش است و اين نيازي بود كه به ويژه نسل ما شايد بيش از هر نسل ديگري بدان احتياج داشت.
    4- مخملباف روح زمانه‌اش را خوب مي‌شناخت. اگر در سال‌هاي حاكميت شديد ايدئولوژيك، توبه نصوح و دو چشم بي‌سو و استعاره را ساخت، در سال‌هاي گفتمان عدالت‌طلبي، سراغ عروسي خوبان و باي‌سيكل‌ران رفت و در آستانه پايان جنگ، دم از نوبت عاشقي زد و با آغاز دوران اصلاح‌طلبان، فيلمنامه سيب را نوشت با تمركز رسانه‌هاي جهاني به كردستان سراغ كردها رفت و با محوريت يافتن افغانستان سفر قندهار و الفباي افغان را ساخت، شايد برخي با نگاهي منفي از اين فرآيند به فرصت‌طلبي تعبير كنند، اما نگارنده چنين نمي‌انديشد. هوش سرشار مخملباف در يافتن سوژه‌هاي متناسب با اقتضاي زمانه يك فرآيند هنرمندانه و خلاقانه بود تا فرصت‌طلبانه؛ گرچه اين هوش عمدتا صرف يافتن سوژه‌ها مي‌شد و در پردازش آنها،‌ مثل ميوه‌اي مرغوب زير پا له‌شان مي‌كرد.
    5- گمان نمي‌كنم كسي از همان اول هم با سينماي مخملباف ميانه‌اي نداشته باشد و در عين حال منكر استعداد و خلاقيت خارق‌العاده او باشد. اين عبارت ديگر تبديل به كليشه شده است كه اگر شتابزدگي‌ها و پرشويي بلاوقفه ذهن او در ميان نبود، نبوغ و خود انگيختگي‌اش در مسيري منسجم‌تر شكل مي‌گرفت و بازتاب پيدا مي‌كرد. ساخت فيلمي مثل دستفروش، آن هم در ميانه دهه 60، هنوز به يك معجزه بيشتر شبيه است. از قالب اپيزوديك فيلم و اتخاذ لحن متمايز در هر قسمت از آن، كه بگذريم، تنوع و تعدد ايده‌هاي درخشاني مثل استحاله يك پيرزن در وجود يك دختربچه، برخورد شخصيت‌هاي اصلي هر سه اپيزود با هم درست در مقطع مياني زماني اثر، نشستن ايده‌هاي مذهبي و فلسفي در بافت كار و... نه تنها تماشاگر آن زمان را سر ذوق مي‌آورد كه حتي هنوز هم بعد از گذشت 20 سال يادآوري‌اش لذت‌بخش است. بله... بسياري از اين ايده‌ها (مثل سياه و سفيدشدن تصاوير عروسي خوبان در ميانه كار يا ظهور خود كارگردان در وسط صحنه و توضيح دادنش به پليس و...) قرباني شتابزدگي‌هاي متداول مخملبافي مي‌شد، اما اين جذابيت ذاتي قضيه را از بين نمي‌برد.
    6- مخملباف در پي «سينماي انديشه» بود اما اين سينما را با بمباران بي‌وقفه ايده‌ها به سمت ذهن مخاطب شكل مي‌داد و از همين‌رو يك جور پارادوكس در اغلب فيلم‌هايش به چشم مي‌خورد. چنين بمباران‌هايي معمولا آدم را خلع سلاح مي‌كند و چنان در گوشه‌اي به انفعال مي‌كشاند كه چاره‌اي جز پذيرش ماجرا در ميان نيست. يك جور تحميل انديشه در سريع‌ترين زمان ممكن بي‌ آنكه فرصتي براي نفس كشيدن و تامل كردن در اختيار قرار دهد و وقتي فيلم تمام مي‌شود و پا از سالن نمايش بيرون مي‌گذاري، آن انديشه‌هاي پرتاب‌شده چنان در ذهن رسوخ كرده‌اند كه با قدم زدن و تاني كردن خارج از دنياي سينما هم، به سختي خارج مي‌شوند؛ انديشه‌هايي در قالب احساسات تند و آتشين: تناقض‌نمايي از اين واضح‌تر؟
    7- چندي پيش در روزنامه‌اي، نامه‌اي از مخملباف خطاب به مديرعامل وقت بنياد فارابي درباره اجاره‌نشين‌هاي مهرجويي چاپ شد كه در آن خواستار محدوديت‌هايي براي فيلم و فيلمساز شده بود. درج اين نامه خيلي‌ها را به واكنش عليه مخملباف واداشت اما ظاهرا اين دوستان يا نمي‌دانستند يا فراموش كرده‌ بودند كه مخملباف خيلي قبل از درج علني اين نامه، به واكنش عليه خود پرداخته بود. اين ويژگي، خصوصيت كميابي است. اينكه خودمان عليه گذشته‌اي كه داشته‌ايم بشوريم. ضمن آنكه درج اين نامه تنها كاركردي كه نداشت افشاگري بود چرا كه مخملباف خود در بسياري از مصاحبه‌ها و اظهارات علني‌اش در همان زمان‌ها عليه فيلمسازاني همچون مهرجويي و بيضايي و كيميايي موضع مي‌گرفت. مساله مهم همين صراحت كلام است. در سال‌هايي صريحا يك‌جور موضع گرفتن و در سال‌هايي ديگر عليه آن مواضع صريحا خانه تكاني كردن. همين في نفسه براي علاقه‌مندان مخملباف ارزش بود.
    ج) سال‌هاست مخملباف به تكرار ايده‌هايي مشغول است كه ديگر برايمان جذابيتي ندارد و حتي جنجال‌آفريني‌هايش هم كهنه شده است. شعارزدگي و جلوه‌هاي متظاهرانه آثار اخيرش سوهان اعصاب است و انگار آن همه شور، كور شده است. عيبي ندارد. هركس دوراني دارد. اين چيزي از جلوه بايكوت و دستفروش و عروسي خوبان و باي‌سيكل‌ران و چند فيلم ديگرش نمي‌كاهد. حالا ديگر به چشم يك نوجوان شيفته به آنها نگاه نمي‌كنيم. اما مي‌توان با منطقي دروني زمان ظهورشان به آنها نگريست و همچنان تحسين‌شان كرد. چه باك كه مخملباف امروز از سينماي ايران فيد شده است. مهم آن است كه تصاوير فيكس‌شده سكانس‌هاي قبلي هنوز در ذهن‌مان زنده است. به خاطر سپردن پرواز با آگاهي از مردني بودن پرنده توصيه‌اي قديمي است اما هنوز كاربرد دارد. مخملباف و فيلم‌هايش جزئي مهم از تاريخ سينماي ماست، حتي اگر خودش ديگر تاريخ مصرف‌گذشته به نظر آيد.

    پنجشنبه,12 مهر 1386 - 13:10:50

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    مینا
    يکشنبه 15 مهر 1386 - 14:0
    0
    موافقم مخالفم
     

    زیاده روی همیشه پدیده ی زیانباری بوده ... اعتدال در هر کاری نهایت اندیشمندی است ... آقا محسن گاهی از آن طرف و گاهی از این طرف درحال افتادن است ... دریغ.

    f
    يکشنبه 15 مهر 1386 - 15:36
    1
    موافقم مخالفم
     

    اين نوشته درپرونده فوق جالب ومنصفانه بود.باتشكر

    الیاس
    پنجشنبه 19 مهر 1386 - 15:38
    -1
    موافقم مخالفم
     

    منصفانه بود

    رستمی
    شنبه 21 مهر 1386 - 13:0
    1
    موافقم مخالفم
     

    آقای دانش شرکت شما دراین پرونده سازی وتسویه حساب که اتفاقا حضرات سالها بود برای رسیدنش له له میزدند.متاثرم ساخت .نه از باب اینکه به مخملباف گیر دادی آدمهای بزرگ بزرگیشان قایم به ذات است نه به تعریف یا تکفیر این وآن ونمونه اش در اطرافمان بوده وهست .شما ویکی وحداکثر دوتای دیگرتان باید قدری دراطراف کاری که کردید بیشتر تامل میکردید مقاله !!!یا بهتر بگویم حقدنامه قادری وشاگرد متلون وسطحی وجعلی اش که نسبتی ازحسنی نداردراحتما خواندی اصولا همه را که بخوانی خیلی چیزها رومیشو د..مکرو ومکرا...والله خیرالماکرین .شما خودت اشاره کردی که سن وسالت جوری نیست که زمان شاه را درک کرده باشی وبلایای آن زمان (این رامیفهمم که ارزش کاری به میزان نیت وصداقت و..است وغیرازآ تهلکه است )این حلقوم های هماهنگ راچه به اینکه بخواهند ارزیابی چون مخملبافی بکنند !یادتان رفته چه به روز ش آوردند وهنوز هم هرازگاهی مضمونی براش کوک میکنند .هر دیدگاه .عمل عقیده وپدیده ای درظرف مکان ورمان وهزارکوفت وزهرمار ظاهر وپنهان موثر دیگر راآنهم به شرط اهلیت میبایست برسی ونقدونظرکرد .انشای علم بهتراست یا ثروت که نمی نویسیم .فقط ارجاعت میدهم به صداقتی که این انسان فرهیخته درکلیه آثارش داشته ودارد چیزی که متاسفانه این روزها کمتر خریدار دارد ودرماراتن زروزور پرستی گوساله های سامری نه اشتباهی که عمدی پرستیده مشوند چون خیلی چیزها رنگ باخته وخیلی ها باورکرده اند که عقب مانده اندومیبایست جبران کنند وقیمت ها برخلاف قیمت کالاخیلی ارزان شده دراطرافمان کم بزرگانی نیستند که جوجه ها وقلم به مزدهای کوتوله بدانان متعرض میشوند وازفراموشی تاریخی خلق ا...استفاده بهینه میکنند .ایکاش دشمن آدم حداقل منصف باشد.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات