سينمای ما - يك نويسنده رمان‌هاي دفاع مقدس، مهندس ضرغامي را تهديد كرده در صورت پخش فيلم «اخراجي‌ها» از صداو سيما، خود را در مقابل مسجد بلال به آتش مي‌كشد
شنبه 17 بهمن 1388 - 7:53

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



يك نويسنده رمان‌هاي دفاع مقدس، مهندس ضرغامي را تهديد كرده در صورت پخش فيلم «اخراجي‌ها» از صداو سيما، خود را در مقابل مسجد بلال به آتش مي‌كشد
يك نويسنده رمان‌هاي دفاع مقدس، مهندس ضرغامي را تهديد كرده در صورت پخش فيلم «اخراجي‌ها» از صداو سيما، خود را در مقابل مسجد بلال به آتش مي‌كشد


سينماي ما- برخي رسانه هاي نزديک به اصولگرايان خبر داده اند يک نويسنده رمان هاي دفاع مقدس، در نامه اي خطاب به ضرغامي نسبت به نمايش فيلم اخراجيها درتلويزيون اعتراض کرده است. ابوالفضل درخشنده نويسنده مجموعه داستان هاي " تخريبچي دوران" در نامه خود با اشاره به خبر پخش فيلم اخراجي ها از صدا و سيما خطاب به مهندس عزت الله ضرغامي نوشته است: «اگر بخواهيد با پخش اين فيلم سراسر دروغ و اهانت، به مقام شامخ شهداي والا مقام و رزمندگان غيور هشت سال جبهه هاي جنگ، از تريبون رسمي کشور اهانت نماييد، بنده حقير در اعتراض به اين هتک حرمت، در مقابل مرقد مطهر شهداي والا مقام «.گمنام در مسجد بلال ، اقدام بايسته را بعمل خواهم آورد.»
به ادعاي پايگاه اينترنتي مبارزين ،اين نويسنده رمان هاي دفاع مقدس، ضرغامي را تهديد كرده در صورت پخش فيلم اخراجي ها از صداو سيما، خود را در مقابل مسجد بلال به آتش مي كشد!
گفتني است كه قرار است «اخراجي ها» در چهار قسمت به همراه دو قسمت از پشت صحنه اين فيلم طي روزهاي اخير از يكي از شبكه هاي سيما پخش شود.
نامه اين نويسنده به شرح ذيل است:

رياست محترم سازمان صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران
جناب آقاي مهندس ضرغامي
سلام عليکم:
احتراماٌ باستحضار مي رساند: در تاريخ 18/2/86 نقد خود را در خصوص فيلم تخيلي اخراجي ها در روزنامه جمهوري اسلامي به عرض رسانده ام .
متاسفانه اخباري منتشر گرديده است که آن سازمان در نظر دارد فيلم تخيلي و سراسر اهانت آميز اخراجي ها را در سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش کند ! از آنجايي که نويسنده و کارگردان محترم فيلم اخراجي ها مدعي است که در فيلمش سعي کرده است ارزش ها را به بهترين نحو ممکن نمايش دهد ، بالاجبار لازم دانستم تا نکاتي را به عرض حضرتعالي برسانم:

1- حضور روحانيت در جبهه ها بدليل شرايط آموزشي و رزمي، با لباس متداول بسيجي ها (خاکي ) يکسان بود . و تنها عمامه بر سر مي گذاشتند و همگام با ساير نيروها در تمامي آموزش ها و عمليات ها ي رزمي شرکت مي کردند . و در اصل هيچ فرقي بين روحاني و غير روحاني در تمامي عرصه هاي رزم وجود نداشت.
در حالي که در فيلم اخراجي ها ، تنها يک روحاني آن هم با عبا و قبا مشاهده مي شود! نه در لباس رزم !
آيا اين امر چه چيزي را به مخاطب القاء مي نمايد ؟! به غير از اين است که روحانيت معظم که نقش محوري در تمامي عرصه هاي جنگ داشته اند ، تنها در پشت جبهه و نهايت خط دوم جنگ به ارشادات مولوي وار بسنده مي کردند؟!

البته ناديده گرفتن اين امر در لباس رزمي روحانيت، ناشي از غفلت نويسنده و کارگردان محترم فيلم اخراجي ها بوده است . و مطمئن هستم ايشان نخواسته اند همگام با رسانه هاي معاند اينگونه القاء کنند که حضور روحانيت در جبهه ها تنها به مراسم مذهبي پشت خط خلاصه مي شده است !

2- از ضعف علمي و مذهبي فيلم نامه در خصوص نقش لقمه حلال در زمينه سازي استحاله شخصيت هاي اصلي فيلم که بگذريم ، از اين نکته نمي توان به سادگي گذشت که درست است خيلي ها به دليل جبرزمان و مکان توفيق حضور در جبهه نصيبشان شد، ولي خيلي از اين افراد با شنيدن اولين صداي انفجار ، يا راهي شهرهاي خود شدند و يا جايي در تدارکات و آشپزخانه براي خود دست و پا کردند ، و مابقي اگر در جبهه ماندند و در عمليات ها شرکت کردند ، تحت تأثير فضاي خاص معنوي جبهه استحاله شدند .

در حالي که در اين فيلم کمترين توجه به نقش تأثيرات معنوي و فرهنگ ناب ايثار و از خودگذشتگي در روند بازسازي و خود سازي افراد شده است. صحنه هاي توسل و توکل و خودسازي رزمندگان ما در جبهه ها ، در اين فيلم کجاست ؟!

بگذريم که حتي در سکانسي اين تحول نيز به سخره گرفته شده است ! ( به برخورد آقاي حيايي با شخصيت کريم ( سوسکه ) توجه بفرماييد.

آيا از مجموع اين صحنه ها ، مخاطب چه تصوري از رزمندگان ما در جبهه در ذهنش به تصوير کشيده مي شود؟! آيا اين تصور در ذهن بينندگان فيلم اخراجي ها شکل نگرفته است:
آنان که ظاهر مذهبي دارند ، افرادي متظاهر هستند ! بر عکس امثال مجيد سوزوکي و دارو دسته اش افرادي صادق ، شجاع و ...
3- در صحنه پاياني فيلم مجيد سوزوکي فيلم اخراجي ها ، در حالي که آرپي جي زن ، پشت سر او قرار دارد ، با قمه به شکار تانک مي رود !اين صحنه چه چيزي را در ذهن مخاطب القاء مي کند ؟!


جناب آقاي مهندس ضرغامي !
رزمندگان ما با شجاعت شهيد شدند ، نه مثل شخصيت فيلم اخراجي ها با حماقت ! آيا اين ظلم به شهداي والا مقام ما نمي باشد ؟!
رزمندگان ما نرفتند که کشته شوند و حتي نرفتند که بکشند ! بلکه رفتند تا به تکليف خود عمل نمايند . کشته و کشته شدن فرع ماجراست . حتي به آرزوي خود شهادت رسيدن نيز با واقع نگري و شجاعت بود، نه به مانند مجيد فيلم اخراجي ها با حماقت !
4- در آيات و احاديث بسياري آمده است که هنگام جان دادن شهيد ، دو ملک سر او را به زانو مي گيرند و...

بزرگواراني که شاهد جان دادن بسياري از همرزمان شهيدشان بوده اند ، عرايض اين حقير را تأييد مي نمايند که در هنگام جان به جانان تسليم کردن ، شهدا ذکر مي گفتند ، نه به مانند شخصيت فيلم اخراجي ها که در لحظه ي آخر نيز مي خواهد دشنام دهد که جلوي دهان او را مي گيرند ! ( آيا اين جفا به شخصيت والاي شهدا نيست ؟!) از اين ها گذشته، فرمانده ي با تجربه که بالاي سر مجيد سوزوکي است ، به جاي داد و فرياد براي سيگار گذاشتن گوشه ي لب مجيد سوزوکي ، چرا شهادتين را به وي القاء نمي کند ؟!
مجيد سوزوکي دهان خود را نجس مي دانست ، فرمانده چرا شهادتين را براي او زمزمه نمي کند ؟!

5- صحنه ي ميدان مين ، ظاهراٌ بزرگترين شاهکار نويسنده و کارگردان فيلم اخراجي ها بوده است !
در حالي که فرمانده در کنار ميدان مين درخواست داوطلب براي رفتن روي مين مي کند ، مجيد سوزوکي قهرمانانه گيوه هايش را ور مي کشد و درست مثل لات هاي دهه 50 ، پا به عرصه ميدان مي گذارد . و با هر قدمش دنيا و تمام علاقه هاي خود را پشت سر مي گذارد و هر قدمش محکم تر از قدم قبلي برداشته مي شود . زيرا تمام علاقه ها و عشق هاي دنيايي که دست و پاي او را بسته است ، از سر بدر مي کند و محکم تر قدم بعدي را بر مي دارد.
اين سکانس که در اصل شاهکار فيلم اخراجي ها مي باشد ، آيا مي دانيد چه ذهنيتي را به مخاطب القاء مي کند؟

اين سکانس فيلم اخراجي ها مي گويد :
تمام سرداران ، فرماندهان ، و يادگاران باقي مانده از جنگ ، کساني هستند که در هنگام خطر ديگران را به قربانگاه فرستادند و خود نظاره گر بودند، ديگران را به کشتند دادند تا خود زنده بمانند ! در حالي که واقعيت چيزي بغير از اين دروغ چندش آور است.
واقعيت اين است که در هنگام خطر و يا طبق فيلم اخراجي ها ، در هنگام روي مين رفتن ، اولين کسي که خود را فدا مي کرد ، فرمانده بود.
ولي در فيلم اخراجي ها ، فرمانده ديگران را قرباني مي کند تا خود سالم باقي بماند !

بعبارت ديگر فيلم اخراجي ها با هنرمندي کامل مي گويد: سرداران باقي مانده از جنگ ديگران را به کشتن دادند تا خود باقي بمانند! اين دروغ تاريخي در فيلم اخراجي ها آنقدر مشمئز کننده است که نمي توان هيچ توجيهي براي آن قايل شد.

رياست محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران !
همانگونه که نويسنده و کارگردان فيلم در مصاحبه هاي بسيار ، از نقاط قوت فيلم خود و توجه به ارزش ها به کررات داد سخن داده اند ، ولي متأسفانه ارزشهاي مورد نظر کارگردان بصورت شعاري در ديالوگ ها آمده است ( يعني پست ترين شکل طرح موضوع ) ، و ضد ارزش ها بصورت کاملاٌ حرفه اي در صحنه ها نمايش داده شده است، يعني حرفه اي ترين روش ممکن صرف القاء ضد ارزش ها و دروغ ها به نسل جنگ شده است !

يقين دارم که هنوز هم خود کارگردان محترم فيلم اخراجي ها، نفهميده است که چه خيانتي به واقعيت هاي جبهه هاي جنگ هشت ساله ما نموده است .

جان کلام !
نويسنده و کارگردان فيلم اخراجي ها ، با ساخت اين فيلم ، دل خيلي از رزمندگان جبهه هاي هشت سال دفاع مقدس را سوزانده است .

پس به ما حق بدهيد که اگر صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ،( که بودن اين کشور و به طبع آن صدا و سيمايش مرهون جان فشاني دلاورمردان رزمنده در جبهه هاي جنگ تحميلي مي باشد)، بخواهد اين فيلم سراسر دروغ و توهين و اهانت را در هر زماني پخش کند ، ما نيز حق داشته باشيم که عکس العمل نشان دهيم.

رياست محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ، جناب آقاي مهندس ضرغامي!
اگر خداي ناکرده اين خبط صورت گيرد و بخواهيد با پخش اين فيلم سراسر دروغ و اهانت، به مقام شامخ شهداي والا مقام و رزمندگان غيور هشت سال جبهه هاي جنگ، از تريبون رسمي کشور اهانت نماييد ، بنده حقير در اعتراض به اين هتک حرمت ، در مقابل مرقد مطهر شهداي والا مقام گمنام در مسجد بلال ، اقدام بايسته را بعمل خواهم آورد.

که وقتي دل بسوزد ، چه باک که جسم هم بسوزد!

تقديم احترامات شايسته
نويسنده ي مجموعه داستان هاي تخريبچي دوران
ابوالفضل درخشنده



منبع خبر : خبرگزاري هنر
سه شنبه,10 مهر 1386 - 19:49:48

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

مهسا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 20:2
3
موافقم مخالفم
 

اخراجی ها که موردی نداره

دیبا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 20:4
0
موافقم مخالفم
 

عجب آدمایی پیدا میشن

mosi
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 20:8
-1
موافقم مخالفم
 

damet garm abolfazl

بردیا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 20:19
0
موافقم مخالفم
 

چرا این قدر خبراتون قدیمیه


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:23
2
موافقم مخالفم
 

خدایا توبه!!!

mm
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:42
1
موافقم مخالفم
 

movafegham bahash badjoor

شبنم
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 22:9
-1
موافقم مخالفم
 

من با این حرف هایی که این نویسنده زده کاری ندارم و فقط می خوام نظر شخصی ام رو راجع به این فیلم بگم من واقعا موندم که عقل این مردم کجا رفته که به سینماها رفتند و لات بازی یه عده رو تماشا کردند آخه خودتون انصاف بدید کجای این فیلم ارزش اینو داشت که رکورد فروش فیلم ها رو بشکنه و به فروش بالایی برسه واقعا برای مردممون که همچین سلیقه ای دارند متاسفم....

اردلان
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 23:26
-1
موافقم مخالفم
 

خوش. اومد خوب توپیده به ده نمکی!

mohem nist
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 1:23
2
موافقم مخالفم
 

be nazare man in agha joze avvalin kasayi booooode ke raftano filmo didan.................va in ke kargardane in film oon ghadr etelaat dare va ooon ghadr adame bozorgi hast ke bedooone filmesho che joori besaze va in ke age in film bade chera por foroosh tarin filme???? va in ke in agha ziyad harf miziane

khodesho mikhad besoozooone khob besoozoone be melllat che rabti dare ..............ma montazere pakhshe ekhraji ha hastimmmmmmmm montazerimmmmmm.

نيلوفر
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 6:46
0
موافقم مخالفم
 

آقاي محترم شما كه انقدر به خدا و پيغمبر و شهيد و مقام والاي شهيدان اعتقاد داريد نميدانيد كه همه ي اينها خودكشي را امري حرام ميدانند.شما راههاي ديگري هم براي اعتراض داريد.ميدانيد اين كار وقيهانه ي شما چه چيزي را به جوانان القا ميكند:

اينكه به هركه و هرچه كه اعتراض دارند جلوي چيزي كه به آن اعتقاد دارند خودكشي و خودسوزي كنند.

براي شما و تفكرات شما متاسفم.

بیتا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 14:1
2
موافقم مخالفم
 

مردم عجیبی داریم....هنوز هم نفهمیدم این فیلم چرا اینقدر فروش کرد؟! البته مسلما اگر ده نمکی تو مراسم اختتامیه فیلم فجر اون آشوب رو به راه نمی انداخت فیلمش اینقدرها هم نمی فروخت.... حالا با این اعتماد به نفس کلذبی که ÷یدا کرده میخواد قسمت دومشم بسازه!!!! اینو دیگه کجای دلمون بزاریم؟؟؟؟ گاهی فکر می کنم سینمایی که توش اخراجی ها پرفروشترین فیلم میشه بهتره که سنتوری توش بنمایش درنیاد...حیف ...حیف از فیلمها و کارگردانهایی که به خاطر تنگ نظری یه عده کارشون دیده نمیشه..اونوقت همون عده آدم محدود برای فیلمها و کارگردانهای دلخواهشون ببین چه امکاناتی فراهم میکنن... بیچاره ماها...

صنم
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 14:42
0
موافقم مخالفم
 

من به اين نويسنده حق مي دم ولي خوب ده نمكي كه كارگردان نبود حالا بدبخت هوس كرده يه فيلم هم بسازه مشكل اينجاست كه مردم خيلي از اين فيلم استقبال كردن و از فردا سيل اين جور فيلم ها وارد بازار مي شه .... پس به فكر اون باشين نه پخش اين فيلم از صدا و سيما

JavaD
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 20:10
0
موافقم مخالفم
 

Ba salam

Baradar Shoma behtare ke DASTANETOO benevisi

مريم
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 0:5
-1
موافقم مخالفم
 

فقط ميتونم بگم تا اونجايي كه من اطلاع دارم آقاي ده نمكي تا رده فرمانده گرداني پيش رفته و خيلي چيزا ميدونه.

راستي درحين ديدن فيلم هيچ كدوم از اين احساساتي كه اين اقا گفتن به من و خانواده ام منتقل نشد

هه كافر همه را به كيش خود پندارد

ali
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 0:44
0
موافقم مخالفم
 

نمی دونم چی بگم... کاش اصلا اخراجی ها ساخته نمیشد که این آقای محترمم دلخور بشه و قصد خود کشی کنه.خدا رو خوش میاد؟؟؟ والاااااااااااااااا

ز ن د گ ی
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 0:46
-1
موافقم مخالفم
 

دستک خوبی برای شهرت پیدا کردی آقای نویسنده. چقدر دلم براتون می سوزه . چقدر حقیرو محتاج توجه بودید که با چنگ انداختن به چنین کاری درحال ارضا کردن همه ی سالهای ندیده گرفتنتون هستید . چقدر تنگ نظر . چقدر مدعی . چقدر سطحی نگر . متاسفم واقعا براتون متاسفم . هر وقت خواستید خودتونو بسوزونید خبر بدید بیایم تماشا.

راستی ...... شما واقعا مرد جبهه اید ؟ ! ! ! ؟

مینا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 2:34
0
موافقم مخالفم
 

اینم اگه میخواس فیلم بسازه یه چیزی میشد مثل همون اخراجی ها ... تندرو بودن که شاخ و دم نداره!

محسن D
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 9:51
1
موافقم مخالفم
 

اخراجی ها یک فیلم سطحی و ضغیف بود که فقط برای گیشه و فروش و محبوبیت و جنجال وعبور از خط قرمز ساخته شده بود...این فیلم ادامه فیلم مارمولک بود..

حرف های این رمان نویس من را تخت تاثیر قرار داد و واقعیت ها را گفته است

محسن راد
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 11:29
-2
موافقم مخالفم
 

من اگه جای این آقا بودم

از ساخت اخراجیهای 2 جلوگیری می کردم

راستی از ناصر تقوایی خبر دارین؟!

سهيل
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 12:10
1
موافقم مخالفم
 

من هم به اين نويسنده عزيز حق مي دهم كه بخواهد در قبال پخش اين فيلم سراسر كذب و رياكارانه آقاي دهنمكي دست به اعتراض بزند اما نويسنده عزيز مسعود خان ده نمكي با اين چيزها بهش بر نمي خوره و هنوز هم حرف غلط خود را تكرار مي كند اين عمل شما باعث ميشود كه بار ديگر نام مسعود ده نمكي و فيلم اخراجي ها به سر زبان ها بيافتاد و يك تعداد كساني هم كه افتخار نديدن اين فيلم را داشته اند بازهم فقط از روي كنجكاوي cd اين فيلم را تهيه كرده و به تماشاي آن مي نشينند برادر عزيز اين اعتراض ها بايد زودتر از اين و در زمان اكران فيلم انجام ميشد


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 18:36
0
موافقم مخالفم
 

دوست عزیز شبنم جان من در جواب شما نظرم را اینجا نوشتم ولی مثل همیشه سانسور!!!!

فکر نمی کنم حرف عجیبی زده باشم! من فقط گفتم اگر اجازه داده میشد سنتوری اکران بشه الان همه فهمیده بودن که فیلم یعنی چه و رکورد فروش یعنی چه!

کسی که در این سایت بخش نظر سنجی راه انداخته نباید انتظار داشته باشه همه نظرات در تعریف و تمجید از عقایدش باشه! کسی که نظر میخواد تحمل شنیدن نظر مخالف را هم داره!!!!

نسیم
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 21:13
-2
موافقم مخالفم
 

به نظر من همه ایراد هایی که به فیلم گرفتن درسته.اقای ده نمکی خیلی سعی کردن یک سری حرفا رو با ساختن فیلمی که درون مایه طنز داره انتقال بدن.اما به نظر من اصلا موفق نبودن.مردم این فیلمو فقط به خاطر طنز بودنش نگا کردن.واسه همین خوب فروش رفت.....البته این جناب درخشنده هم زیادی تند رفتن....آخه بنده خدا اینجوری که مردم بیشتر از کار شما انتقاد میکنن نه آقای ده نمکی....

Hassan Kachal
جمعه 13 مهر 1386 - 1:58
0
موافقم مخالفم
 

HAMISHE YADETOON BASHE NAZARE JAM ESHTEBAH NEMIKONAN !!! VAGHTI YE FILMI BA 90% REZAYATE MOKHATAB ROBEROO MISHE HATMAN YE CHIZI BOODE !!! MAA IRANIHA BADIMOON INE KE NEMITOONIM MOVAFAGHIYATE KASI DIGA RO BEBINIM !!! BE JAYE INKE BAHASH REGHABAT KONIM MIKOBIMESH ZAMIN ! BE NAZARE MAN TOO IN DORAN KE KHANDE GHEIMATE KHOON DARE KARE KHOOBI BOOD ! FILMI KE TAMASHACHI RO TAHTE TASIR GHARAR BEDE (KHANDE VA GERYASHOONO DAR BIYARE) FILME MOVAFAGHIYE ! HATMAN SEYED JAVADE HASHEMI BAYAD DOBARE TOO IN FILM SHAHID MISHOD KE IN AGHA DELESH KHONAK BESHE ? AKHE TA KEY BA NAGHSHE YE MOTAD GERYE KONIM VA BE NAGHSHE GOLAH GHERMEZI BEKHANDIM !TAZE KI GOFTE JEBHEHAYE MA SARASAR FERESHTE BOODAN !!! DOZDO LAT HAM TOOSH NABOODAN !DEHNAMAKI EKHRAJIHAYE 2 VA 3 RO HAM BESAZ !!!

میم بنام
جمعه 13 مهر 1386 - 5:10
-3
موافقم مخالفم
 

آیا زمان آن نرسیده که ببینیم , بشنویم و خود تصمیم بگیریم ؟

آقایی که می خوای برای ناآگاهی ما خودت را به آتش بکشی ! اگر واقعا اعتقاد داری آنچه می دانی حقیقت محض است چرا اینگونه بر آشفتی ؟

سحر
جمعه 13 مهر 1386 - 13:25
1
موافقم مخالفم
 

اگه صدا و سیما این فیلم مزخرفو پخش کنه منم هم چین تهدیدی می کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بیتا
جمعه 13 مهر 1386 - 15:19
2
موافقم مخالفم
 

اتفاقا خیلی هم قشنگ بود شما هم برو به کارت برس تو مسائلیم که بهت ربط نداره دخالت نکن

من با دیدن این فیلم بعد مدتها خندیدم

شاهکار نبود ولی عوضش دل آدم رو شاد کرد


جمعه 13 مهر 1386 - 23:32
3
موافقم مخالفم
 

من موندم تو سينما چرا اكران شد...............!

پرویز
شنبه 14 مهر 1386 - 7:37
-1
موافقم مخالفم
 

تو اگه خیلی به فکر اسلام و رزمندگان اسلامی چرا به این سریال های مزخرفی که تو تلویزیون پخش میشه اعتراض نمی کنی که همش داره خانوم بازی و فساد و فحشا رو به جوونا آموزش میده.

فیلم اخراجی ها گوشه ای واقعی از جبهه را نشون داد واین بدین معنی نیست که مردم فکر کنن کل جبهه وجنگ اینطوری بود .

تازه خودکشی هم کار احمقانه ای است که آدمهای بی منطق وناتوان و ضعیف حاضر به انجامش میشن.

علیرضا
شنبه 14 مهر 1386 - 23:27
0
موافقم مخالفم
 

من در مورد حرف این نویسنده چیز خاصی نمی توانم بگم. از یک طرفی حق دارند و از یک طرفی تند می روند. این تهدیدات و این حرفها کمی غیر منطقی است. و ایشون هم کمی بیش از حد به محتوای جنگی این فیلم ایراد گرفتند. یعنی این آقا واقعا" بزرگنمایی کردند. اگر قرا بود در جبهه ها اول فرمانده ها از روی مین رو بشوند که لشگر بدون فرمانده چه می شد؟ کجای دنیا فرمانده چنین کاری می کند؟

اما چیزی که مشخص است این است که اخراجی ها فیلمی بی ارزش در سینمای ما بود که به خاطر عدم اطلاعات کافی قشر وسیعی از مردممون در مورد سینما و فیلم با ارزش, به رکورد فروش دست یافت. و این چیزی جز تاسف برای سینما ندارد.

آقا سهیل"ک اگر این اعتراضات زمان اکران اخراجی ها هم می شد, فایده نداشت. چون این فیلم همه جوره حمایت می شد. و خوده آقای ده نمکی هم همینطور. ایشون در برنامه ی یک شب مهتاب شبکه ی 3 ,حدود 2 ماه قبل چنان حرفهایی زدند که همه تعجب می کنند. حرفهایشان و انتقادهای اجتماعی و سیاسی اشان درست بود. ولی به قدری از خط قرمز ها گذشتند و مطالبی را گفتند که تا کنون کسی جرات بازگو کردن آن را از رسانه نداشت.ایشون با خیال راحت این حرفها را در یک برنامه 90 دقیقه ای زدند. و کلی هم از بشت صحنه ی اخراجی ها بخش شد. کدوم فیلم سینما انقدر از سیما حمایت شده بود؟ این نشون میده که آقای ده نمکی به شدت حمایت میشه.

من واقعا" برای سینما متاسفم. کسی مثل ملاقلی بود که 23 سال به خاطر عشقش به وطن و مردم و شهدا فیلم ساخت, باید انقدر در حقش بدی بشود. یادتون هست که چطور فیلم مزرعه ی بدریش را نابود کردند. چطور فیلم نجات یافتگانش را توقیف کردند. کسی که نگران مردم بود. و صادق ترین و باک ترین کارگردان ما بود. و مدام از ناراحتیهایش بابت جوانان دم می زد. و در فیلم آخرش هم تمام این نگرانیهایش از اجتماع و جوانان را یک جا قرار داد. گویی که می دانست که مجال آخرش است. و در روزگا بر از ریا هنوز مصون مانده بود. ولی در حقش چه ها که نکردند. و چه آزارهایی که ندادنش. و وقتی رفت, فقط آن هم به خاطر اینکه در زمینه دفاع مقدس فیلم می ساخت, یادی از او کردند. وگرنه.................

آیا اگر ما خدایی نکرده مهرجویی و بیضایی و کیمیایی و...... رو از دست بدیم, رسانه به جز یک خبر کوتاه یادی از آنها می کنه؟ آیا می گوید که آنها 40 سال است که فیلم می سازند و دین بزرگی بر گردن سینمای ایران دارند؟ آیا آنها بیگانه اند؟ کسانی که در سینما فعالیت کنند بیگانه اند و یا گنهکار؟ که اینگونه باهاشون رفتار میشه...

سهیل
شنبه 14 مهر 1386 - 23:53
-1
موافقم مخالفم
 

خانم بیتا خانم شما که انقدر از این فیلم تعریف کردی واقعاً انسان ساده ای هستی آخه خواهر من سینما که فقط واسه خوش گذرانی و خنده و تخمه خوردن الکی خوش بودن نیست رسالت سینما بسیار بیشتر از این چیزهاییست که شما متصور هستید. اگر هدف تنها خندیدن و خوش بودن است که احتیاجی به 1500 تومان پول به جوب آب ریختن نیست آدم می ره تو خونش با دوستاش جلوی تلوزیون لم می ده با هم گل می گن و گل میشنفن تازه بیشتر هم خوش می گذره

خواهر عزیز من با سینمای کمدی مخالف نیستم اتفاقاً موافق هم هستم ولی این فیلم و امثال آن بیشتر از اینکه کمدی باشند هجو هستند . فیلم کمدی یعنی مکس، مارمولک، مرد عوضی، لیلی با من است، اجاره نشین ها و ...نه اخراجی ها تازه خواهر عزیز مگر شما موبایل نداری همه اون جوک ها و طنزهایی که در اخراجی ها به کار رفته بود از مدتها قبل به صورت sms میان مردم رد و بدل می شد و دیگر آن قدر یخ شده بود که دیگر قابل تحمل نبود

سهیل
يکشنبه 15 مهر 1386 - 0:2
0
موافقم مخالفم
 

جناب پرویز خان آخر عزیز برادر تا کی باید سوژه های سریال های ما تکرار مکررات باشد تا کی باید بعد از افطار پای تلوزیون بنشینیم و به لوده بازی یک تعداد بازیگر یخ زورکی لبخند بزنیم اخراجی ها بزرگترین دروغ سینمای ایران در طی چند سال اخیر است مسعود ده نمکی با ساخت اخراجی ها آبروی هرچه شهید بود برد

برادر من اگر می خواهی حقیقت جنگ را ببینی cd فیلم روز سوم را تهیه کن و آن را نگاه کن آنوقت است که به عمق فاجعه تا حدی هرچند اندک پی خواهی برد

Hassan Kachal
يکشنبه 15 مهر 1386 - 17:12
-1
موافقم مخالفم
 

Soheil aziz Man vaghean ba filme roooze sevvom shoma movafegham , choon kheili amigho dardnak bood ! vali ba inke dehnamaki aberooye shohada ro borde aslan movafegh nistam ! dehnamaki bakhshi az jang ro be tasvir keshid ! yani shoma migid dar jebhehaye ma dozdo lato motad nabood ! be nazare man dar jebhehaye na tanha ma balke dar tamame donye khaen va vatan foroosh ham vojod dasht va darad! dehnamaki ham ke nagoft hameye jebheha dozdo lat boodan, oon az har kodoom faghat yeki ro neshoon dade ! yani shoma migid jebhehaye ma sarasar FERESHTE boodan! be ghole khodet too filme rooze sevvom hameye mardom az bana va ghasab daran defae mikonan ! mage naghshe AMIR too rooze sevvom ye chaghookeshe zendani nist ! be nazare man hamejoor film az Shahkare mim mesle madar ta comedy kolah ghermezi bayad sakhte beshe , in mardoman ke bayad tasmim begirand !!!!!

بیتا
دوشنبه 16 مهر 1386 - 3:18
-2
موافقم مخالفم
 

من میگم شما نباید به سلیقه مردم توهین کنید حتما این فیلم هم یه جذابیتی داشته که انقدر فروش کرده دیگه

بله منم یه تار موی روز سوم رو با صد تا اخراجی ها عوض نمیکنم ولی اخراجی ها هم حقیقت داشته از روی کشک ساخته نشده این جور چیزا هم تو جبهه ها بوده

این فیلم برای من بیشتر از یک بار دیدن ارزش نداشت ولی 1500 تومنم رو با دیدن این فیلم توی جوب نریختم اتفاقا یه چیزایی هم ازش یاد گرفتم

در ضمن همه مردم که نمیتونن یه تماشاگر حرفه ای باشند و دنبال فیلمای آنچنانی و بشینن در باره ی هر فیلمی که میبینن نقد و بررسی راه بندازن

بهار
دوشنبه 16 مهر 1386 - 6:10
0
موافقم مخالفم
 

واقعا برای نسل سوم انقلاب متاسفم نمیدانم اگر امام خمینی این فیلم را میدیدند چه میگفتند؟؟؟ شهدا شفیعان قیامتند پس واقعا باید به حال خودمان تاسف بخوریم که مجید سوزوکی (قمارباز و شرابخوار و لات و...) شفاعتمان کند شهدا شاگردان مکتب حسین اند نه فردین!!!!

SETAREH
دوشنبه 16 مهر 1386 - 21:12
1
موافقم مخالفم
 

CHERA NEMIKHAN GHABOOL KONAN (BAZIA) KE DAR JEBHE HAME JOR ADAM BOODE......KHEYLIHA DAVTALABANE VA KHEYLI HA NAKHASTE RAFTAN BE JEBHE....DAR HAMIN FILM AZ KHOD GOZASHTEGIE KHEYLIHA AZ JAVANANI KE DAVTALABANE RAFTAN RA DAR KENAR LODE GI BAZIHAYE MAJID SOUZOKIO O ATRAFIYANESH DIDIM NA????????......AGHAYE DEH NAMAKI KHODESH DAR JEBHE BOODE PAS DALILI NADARE MAGHAME RAZMANDEGAN RO ZIRE SOAL BEBARE!!!!!!!!.....HARFE AKHARAMAM INE KE KHOBE AGHAYE DEH NAMAKI KHODESH GOFT IN FILM RO AZ ROOYE VAGHIAT SAKHTE!!!!!!!!!!!!!!MAGE GHEYRE INE?.....NEMIGAM EKHRAJIHA KHOBE YA BADE....ZAF DARE VALI IN NAGHD BI POSHTVANAS

سایه
چهارشنبه 25 مهر 1386 - 16:17
-3
موافقم مخالفم
 

کاشکی اخراجی ها پخش میشد میدیدیم این اقا میخواد چیکار کنه؟

Masoud A
شنبه 13 بهمن 1386 - 12:27
2
موافقم مخالفم
 

در کارکرد ده نمکی که دیگر هیچ نمیتوان نوشت، که برای او کفایت میکند نوشتن!!! اما برای فیلم مسخره و آبگوشتی "اخراجی ها" باید گفت که این فیلم فقط به قشر گرانقدر روحانی توهین نکرده، که به تمام ارکان و ملت بزرگ ایران توهین کرد که حتی به قشر عزیز با قدرت و مردانگی بسیار زیاد الوات!!! مملکت هم توهین کرد. القصه اگر بعد از دادن اجازه تولید به این فیلم توسط وزارت ارشاد، صدا و سیمای مملکت اسلامی ما هم بخواهد این توهین را سراسری کند این حقیر در درگاه حضرت حق نیز همراه جناب درخشنده خواهم بود... که همه باید با ایشان باشند...

لبیک یا خامنه ای ... لبیک یا خمینی(ره)

یک ایرانی
يکشنبه 6 بهمن 1387 - 9:1
0
موافقم مخالفم
 
يك نويسنده رمان‌هاي دفاع مقدس، مهندس ضرغامي را تهديد كرده در صورت پخش فيلم «اخراجي‌ها» از صداو سيما، خود را در مقابل مسجد بلال به آتش مي‌كشد

هم ماجرای این فیلم خیلی بیخود و بی‌سر و ته هست و هم سخنان این رمان‌نویس. بیشتر دیالوگهای فیلم لوده‌بازی‌های پیش پا افتاده یا جوکهایی تکراری است که همگان در کوچه و بازار شنیده و دیده‌اند. نگاه نویی هم از جنگ یا جبهه نشان نمی‌دهد. کارگردان فیلم خودش از کسانی است که دستی در خشونت علیه مخالف و منتقد دارد و این آقای رمان‌نویس هم باورها و رفتاریی همانند آن. البته کارگردان پشتش به جایی گرم هست که توانسته برخی از خط قرمزها را نادیده بگیرد و سودش را هم به جیب زده است. فقط ای کاش مردم نقدپذیری بودیم تا کمی پیشرفت می‌کردیم!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.795172929764 seconds.