سينمای ما - یادداشتی بر مجموعه تلویزیونی اغما / مجموعه‌ای که تماشاگرش را به اغما می‌برد
شنبه 17 بهمن 1388 - 7:51

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



یادداشتی بر مجموعه تلویزیونی اغما / مجموعه‌ای که تماشاگرش را به اغما می‌برد
یادداشتی بر مجموعه تلویزیونی اغما / مجموعه‌ای که تماشاگرش را به اغما می‌برد


سینمای ما - ساسان امیر کلالی: هر گاه در مورد سينما و تلويزيون صحبتي به ميان مي آيد، نا خودآگاه يك سوال در ذهنم شكل مي گيرد: آيا ميزان استقبال تماشاگر از يك سريال و يا يك فيلم سينمايي را مي توان معيار خوب يا بد بودن سريال يا فيلم دانست؟   
خب طبيعتآ نبايد به اين سوال جواب مثبت دهيم. يعني اين كه نمي توان به تماشاگر اعتماد 
كرد و استقبال او را معيار ارزشگذاري خوب و بد در نظر گرفت. شايد بر من خرده بگيريد ولي اين واقعيتي است كه بايد آن را پذيرفت. چه بسا فيلمهايي بودند كه در پيشگاه صاحب نظران و منتقدان از جايگاه ويژه اي برخوردار بودند ولي تماشاگران برخورد مناسبي با آن اثر نداشتند. و حتي بالعكس.   و اينجاست كه سوال ديگري مطرح مي شود : اگر يك فيلم نتواند تماشاگر را جذب كند و اصطلاحآ ديده نشود پس به چه دردي مي خورد؟
 
  سريالهاي سيروس مقدم شاهدي براين مدعاست. سريالهايي كه با اقبال عمومي روبرو مي شوند ولي واقعا حرفي براي گفتن ندارند. از روزهاي زندگي و پليس جوان گرفته تا نرگس. البته اين را بگويم كه هميشه اين گونه افراد را تحسين كرده ام. چرا كه در شناخت سليقه تماشاگر بي نقص عمل مي كنند. نکته‌اي در مورد همه سريالهاي سيروس مقدم وجود دارد و هميشه من تماشاگررا گول مي زند. و آن شروع همراه با جذابيت آنهاست. به گونه‌اي كه هرگاه يك سريال جديد از اين كارگردان را مي بينم در ابتدا اميدوار مي شوم از اين كه قرار است با يك سيروس مقدم جديد روبرو شوم. ولي بعد از چند قسمت متوجه مي شوم كه اين اميدواري خيالي بيش نبوده است.   در مورد سريال اغما اولين نكته عنوان اين سريال است.
فكر ميكنم اين عنوان مربوط به 
تماشاگر است و اينكه قرار است او به حالت اغما رود. چرا كه بعد از گذشت چندين قسمت هنوز متوجه نشده كه چه چيزي رابايد  دنبال كند. اگر در قسمتهاي ابتدايي سریال، قضيه كنجكاوي تماشاگر در پيدا كردن خط اصلي داستان يك امتياز مثبت محسوب مي شد، در اواسط کار، این نکته، به سر در گمي تماشاگر بي نوا تبديل ميشود. تماشاگر در ابتدا فكر مي كند كه قرار است اوضاع نا مساعد زندگي پژوهان را پس از مرگ همسرش دنبال كند. كمي بعد بحث شك و ترديد شخصيت اول به خدا مطرح مي شود. اما اينجا پايان كار نيست. سر و كله شخصي بنام الياس با گريم و سر و شكلي كه حاكي از حضور يك شخصيت معنوي در زندگي پژوهان است پيدا مي شود. فردي كه الهاماتي به او مي شود و پژوهان را در جريان اين الهامات قرار مي دهد. بايد اعتراف كنم كه اين قسمت ( يعني حضور يك شخصيت ماورايي در زندگي پژوهان ) پرداخت مناسبي داشت. گاهي مرا به اين فكر وا مي داشت كه قرار است شاهد يك رابطه شمس و مولوي وار از اين دو شخصيت باشيم. ولي حيف. حيف از اين پتانسيل قوي كه راهي براي آزاد كردن انرژي نهفته خود نمي يابد. و امان. امان از كارگردان كه اجازه نمي دهد يكي از اين موضوعات را به سر انجام برساند و مدام از اين شاخه به آن شاخه مي پرد. كارگردان به يكباره الياس را با آن سابقه اش به فردي ديو صفت  تبديل مي كند. اشتباه نكنيد اين قضيه را به حساب فريب و ايجاد شوك به تماشاگر نگذاريد. شما را نمي دانم ولي من اين مساله را به ميل تماشاگر آزاري كارگردان نسبت مي دهم. بعد از گذشت 15 قسمت از سريال هنوز متوجه نشده ام كه بالاخره قرار است چه چيزي را دنبال كنم. خيلي سعي كردم منطقي را در سريال پيدا كنم كه با آن منطق از اين شاخه به آن شاخه پريدن هاي متوالي را توجيه كنم ولي متاسفانه در جستجوي اين منطق خود نيز به اغما رفتم. شايد مشكل اصلي اين سريال اين باشد كه در آغاز ، كارگردان توقعاتي را در تماشاگر ايجاد مي كند كه در ادامه نمي تواند مسير داستان را در جهتي صحيح و روندي كه اين توقعات را برآورده كند ، به جريان در آورد. به هر حال در روزگاري كه موضوعاتي مثل حضور جن و پري در سريالها و فيلمها به يك اپيدمي تبديل شده ، كارگردان ما هر چه كه دلش خواسته به تماشاگر تزريق مي كند و اصلآ  قرار نيست منطقي وجود داشته باشد كه بخواهيم سريال را بر اساس آن منطق توجيه كنيم.   فكر مي كنم ديگر صلاح نيست كه در مورد موضوع سريال صحبت كنم. چرا كه كمكي به بيرون آمدنمان از اغما نمي كند.  بازيهاي بازيگران در همه سريالها ي سيروس مقدم همه غلو آميز و غير واقعي بوده. البته در هر سريالي يكي دو بازيگر از اين قاعده مستثني هستند مثل شوكت در نرگس و پژوهان با بازي امين تارخ در اين سريال (گريه او را در سردخانه بالاي جسد همسرش بياد بياوريد ). بازيهاي ايرج نوذري ، ناصر ممدوح ، لعيا زنگنه و شيرين بينا به شدت غلو آميز و تصنعي است.   اين همه بدي از سريال گفتين ولي انصافآ يك نكته مثبت در اين سريال وجود دارد كه نمي توان از آن براحتي گذشت. تصوير برداري جالب امير معقولي مسئله ايست كه خيلي ها او را تحسين كردند. هر چند نورپردازي ها گاهي تماشاگر را آزار مي دهد اما انتخاب زواياي مشكل و در عين حال غير متعارف دروبين ( مانند تصاويري كه در آنها از آينه استفاده شده و يا سكانسي كه الياس در باغ با پژوهاني كه در ماشينش است و در مورد مراجعه يك پسر جوان به بيمارستان صحبت مي كنند ) ما را دلخوش نگه مي دارد كه وقتمان را بيهوده تلف نكرده ايم. اين همه گفتيم ولي چه فايده ؟ مگر در مورد سريال نرگس كم از اين كارگردان انتقاد شد ؟
آيا تاثيري در روند كار او مشاهده شد؟ انگار قرار نيست اين كارگردان به 
اين صحبتها توجه كند.از قرار معلوم هم مسولان صدا و سيما روي خوشي به او نشان مي دهند كه او در هر سال حداقل يك سريال مي سازد.  


منبع خبر : سینمای ما
سه شنبه,10 مهر 1386 - 3:13:23

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

m
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 8:17
0
موافقم مخالفم
 

من کاملا با شما موافقم

pouyan
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 11:5
4
موافقم مخالفم
 

هميشه سريال هاي سيروس مقدم همينطور بي معني و بي سر و ته بوده.اخه يه كارگردان مگه چقدر توانايي داره كه سالي 5 تا فيلم تلويزيوني و 2 تا سريال بسازه.....آقاي مقدم يكم يواش تر به سوي بي هدف بودن گام برداريد.وقت هست.......


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 11:54
0
موافقم مخالفم
 

آقای امیر کلالی آیا واقعا تصویر برداری این کار را نقطه قوت می دانید؟ آقای معقولی ساده ترین اصول را هم رعایت نکرده . البته این طبیعی است.کارهای آقای مقدم انقدر تاسف بارند که خرابکاری های آقای معقولی در آنها دیده نمی شود. ای کاش مسئولان مخاطبان را انقدر بی شعور فرض نمی کردند و هر چیزی را با عنوان برنامه روی آنتن نمی فرستادند!

امیررضا نوری پرتو
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 11:54
0
موافقم مخالفم
 

ساسان جان سلام. دست مریزاد! زدی تو خال! واقعا تماشای سریال های این آقا اعصاب پولادین می خواهد. غلو و اغراق حرف اول و آخر مجموعه های سیروس مقدم است. خسته نباشی ساسان جان.

یاسمن
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 12:39
1
موافقم مخالفم
 

اغما فیلم جذابی است. شاید جذابیت ان به خاطر تصویر برداری قوی ان است.واقعا باید قدر چنین تصویربرداران با فکر را دانست. شک ندارم که اگه اغما تصویرهای جالب و حساب شده نداشت نمی توانست مخاطب خود را جذب کند. ویک نکته که برای من سواله:

چرا همه فیلمهای سیروس مقدم پر از دود و مه و بخار است؟

طوری که اگه اسم کارگردان را حذف کنند می توانیم بفهمیم که ساخته سیروس مقدم است.

سحر م
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 12:52
0
موافقم مخالفم
 

اين حامد كميلي هميشه نقش منفي داره....فكر كنم خودش هم كلا قاطي باشه و بدجنس

مريم كراري
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 12:56
0
موافقم مخالفم
 

فيلمبرداري اين سريال اتفاقا به نظر من از مصاديق بارز تماشاگر آزاري در آن است. استفاده بي حد و حساب از فيلترهاي رنگي و لنزهاي وايد تنها حاصلي كه داشته خستگي چشم بيننده است كه به بيزاري هرچه بيشتر از اين سريال بي معني مي انجامد. واقعا كاربرد اين همه تصاوير محدب و كج و معوج در يك سريال تلويزيوني كه هر روز به مدت نيم ساعت پخش مي شود چيست؟

مهسا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 14:25
1
موافقم مخالفم
 

من هم کاملا موافقم

آرش ک
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 14:44
0
موافقم مخالفم
 

متاسفم برای این خرافه پرستی ،در سال 2007 برای پیرزنا سریال ساخته.

maryam
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:29
2
موافقم مخالفم
 

me30 ke be rOooztarin khabararo mizarin!!!vaghean mamnOon!!!

نازنین
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 17:38
3
موافقم مخالفم
 

چرنده...

با عرض معذرت...

S.H.
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 17:45
1
موافقم مخالفم
 

EGHMA FILME KHEYLI ALI HASTESH VALI AKHARESH MALOOM NEMISHE KE CHIECHON...............................................

Reza
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 17:46
4
موافقم مخالفم
 

واقعا حیف وقت که برای این سریال صرف بشه . به نظر من تو برنامه کودک و نوجوان پخش میشد بهتر بود . یه جراح مغز از شنیدن خواستگاری کردن دخترش توسط یکی دیگه فکرش مغشوش میشه و چندبار نزدیکه تصادف کنه !! فیلمبرداریش هم تا حدی خوب هست ولی کارگردان درست استفاده نکرده و باعث اذیت تماشاگر شده . تو سریال نرگس هم همینجوری و بدون اینکه دلیلی وجود داشته باشه یه چیزایی مطرح میشد و بعدا بدون نتیجه گیری رها میشد . استفاده از بعضی نشانه ها هم دقیقا از فیلمهای ترسناک سینمای جهان کپی شده . واقعا فکر میکنن تا کی میشه مردم رو با این داستانهای آبکی سرگرم کرد .

saba
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 19:3
2
موافقم مخالفم
 

dar in ke tasvirbardarie seriale eghma ghavist shaki nist ama siruse alvand kargardane besiar khoobist va anche mibinim dekopaje bi nazire oost na tasvirbardari ama noor pardazi moshkel darad:pari shab az otaghash birun miayad va az peleha pain miayad ke az panjareye rah pele noore rooz be dakhel tabide'pari be hayat ke miresad dobare noorpardazi marbut be shab ast


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 19:37
2
موافقم مخالفم
 

این دفعه حق دقیقا با شماست. این که ناگهان الیاس بشود یک شیطان یا یک بنده شیطان به همان اندازه توی ذوق می زند که رابطه معنوی که قبلا الیاس بهش تظاهر می کرد جذاب بود .

جدا از روند سیروس مقدم که انگار یک عادت ذاتی است و یا دلیلی نمی بیند از این رویه دست بردارد .یک نقد کلی دیگر هم می توان کرد و اینکه چرا در سریالهای ماه مبارک که انقدر تلوزیون تاکید داره دیده بشه ،نفس هادی را در نظر نمی گیرند ، همیشه انسان در آماج وسوسه شیطان است و همیشه هم البته سر تسلیم فرود می آورد اما هیچ هدایتی در راه نیست و از طرف نفس هادی انسان هیچ عملی صورت نمی گیره ؟؟؟جدا چرا مگه توی این ماه شیطان در غل و زنجیر نیست؟

هيوا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 19:40
1
موافقم مخالفم
 

قسمت هاي اول با بازي خيره كننده امين تارخ هر بيننده مشكل پسندي را پاي تماشاي فيلم مي كشاند ولي گويا به مرور زمان با سردرگمي كارگردان در پيشبرد قصه، در بازي امين تارخ هم كمي تشويش احساس مي شود، اين بازيگر گويا نمي داند بالاخره بايد چه حسي را نشان دهد تا اين كارگردان مشوش راضي گردد، بي ايماني، شك، اعتماد به الياس، نگاه داشتن دوستي هاي قديمي و ...

SETAREH
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 19:49
-3
موافقم مخالفم
 

FILM ZAF DARE GHABOOL

DIGE AN KESHESHE AVALIE KE TAZE SERIAL SHORO SHODE BOODO NADARE DOROS

HAME BE KENAR....

FELAN KE TO IN MAH RAMEZOONI YE JORI SARE MARDOMO GARM KARDAN

IN KHODESH YE HONARE BOZORGE

TARAFDARIYE BIKHODIAM NEMIKONAM...VALI KHODAYI MAN YE MONTAGHEDIRO NADIDAM AZ YE FILM TARIF KONE...JAYE IN HARFA PISHNEHAD BEDAN

bahador
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 20:11
1
موافقم مخالفم
 

be naaram seryale badi nistama mozooesh yekam tejrariye yani jadidan bacheha az rooye daste ham minevisan ta mibinan javabe yeki dorost bood javabe hamoono cop mizanan. ay konid kare jadid era bedid na zarfe 2sal 2 ta kare shabihe ham .


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 20:38
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من كسي كه از فيلمبرداري اين كار تعريف ميكنه چيزي درباره فيلمبرداري و مهمتر از اون نورپردازي نميدونه. كار از اين لحاظ زير صفره. تنها نقطه كمي اميدواركننده اين كار فيلمنامه عليرضا افخمي و داريوش مختاريه كه اونم با ساخت ضعيف استاد مقدم چيز زيادي ازش نمونده.

مهسا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:6
2
موافقم مخالفم
 

باید خدمتتون عرض کنم که اولا شما در مغز اقای مقدم نیستسد که برای خودتون میبرید ومیدوزید که کارهای مقدم بی سروته اتفاقا خیلی هم سروته داره و حامد کمیلی هم خیلی آدم پاک و خوبی است قابل توجه اون دوستی که نوشته بود که کمیلی قاطی و بدجنس است ودلیل اینکه بیشتر نقشهای منفی بازی میکند این است که بازی بسیار قوی و تحسین برانگیزی دارد چون که بازیگران فقط میتوانند در نقشهای منفی قدرت و عالی بودن خودرا ثابت کنند حامد کمیلی نیز خیلی طبیعی بازی میکند بترکه چشم حسود ان شاءالله

sam
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:14
0
موافقم مخالفم
 

enghadre sakht nagirid seriyale mahe ramezon bayad ba bavarhaye mazhabi mardom bazi konan ta tasir gozar bashe. sirose moghdame hamine vaghan baraye aghaye joodi motasefam.na be kare saheb delan na be eghma.


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:20
4
موافقم مخالفم
 

بچه ها به خدا این سریال تصویر برداری شده نه فیلمبرداری. آقای معقولی توی خوابشم دوربین فیلمبرداری دستش نگرفته چه برسه به اینکه بخواد یه سریال هم فیلمبرداری کنه! شما رو به خدا اینقدر به این هنر توهین نکنید!

اما جالب تر از همه روحیه تحسین بر انگیز آقای مقدمه! ماشالا که سر تا پاش اعتماد به نفسه!!!

سیروس جان شما بفرما خوش باش! به فرض شما همه مردم هالو اند! بد نیست سرتو از زیر برف در بیاری و به قول این دوستمون برای پیر زنای دوره قاجار فیلم نسازی! آقا جان قرن بیس و یکه

MOSI
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:32
-2
موافقم مخالفم
 

من هم معتقدم که فیلمبرداری این کار هیچ مزیتی براش محسوب نمیشه.به قول خانم کراری این آقا فقط تمایل داره از فیلترهای مختلف و نور پردازی های اغراق آمیز استفاده کنه. استفاده از لنزهاشون هم که دیگه بیشتر به اکستریم واید انگل شبیهه.به طوری که کادر ها از حالت چهار گوش دارن به دایره تبدیل میشن.معمولاً هم یکی از بازیگرها رو ّforeground میذارن تا چهره بازیگر بخت برگشته دفرمه بشه.


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:42
0
موافقم مخالفم
 

عزیزم حامد کمیلی شخصیتخودش برعکس نقشش هست من او را از نزدیک میشناسم وتو هم بهتره بری یه کم روانشناسی بخونی درضمن آقای مقدم فیلم هایی میسازند که اگر دقت وتمرکز بالا نداشته باشی نمیفهمی فکر کنم تا به حال یک فیلم را هرگز با دقت دنبال نمی کنی ،روی من که تاثیر فراوانی داشت.

محمدرضا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 0:13
1
موافقم مخالفم
 

بازی حامد کمیلی هم جالبه...ضمن اینکه یکی دیگه از نقاط قوت این سریال خوش صدا بودن بازیگرانشه...امین تارخ و حامد کمیلی که با هم تبادل دیالوگ دارن واقعا آدم از تنالیته صداشون آرامش میگیره همینطور لعیا زنگنه

خاطره آقائیان
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 3:26
1
موافقم مخالفم
 

آقا ساسان خان باید بگم:

اولا تبریک و تبریک

دوما قسمتی که راجع به شمس و مولانا گفتی رو خوب اومدی.منم دقیقا همچین فکری کردم.اما آخه مگه میشه خلاقیت اون هم به این وضع رو توی این سریال ها پیدا کرد؟

تازه اگر هم چیز جدیدی بیابند آنقدر تکرارش می کنن که حال آدم رو به هم می زنن.به نظرم این سریال تکرار همون سریال دو سال پیش ماه رمضونه که زنه شیطان بود(اسمش یادم نمیاد)احتمالا دو قسمت آخر هم یه منجی سر و کلش پیدا می شه و همه چیز خوب و خوش و خرم..

برادر بهتره وقتمون رو صرف دیدن این سریال های دره پیت نکنیم.من که 3-4قسمتش رو دیدم و بقیش هم دیگه بی خیال

نيلوفر
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 6:1
0
موافقم مخالفم
 

قسمت هاي اول سريال اغما خيلي خوب و جذاب بود.ولي هرچه به پايان آن نزديك ميشويم از جذابيت آن كم ميشود و خسته كننده.به نظر من آقاي مقدم خيلي رويايي هستند.اين موضوع كاملا از فيلمهاي ايشان پيداست و همان طور كه يكي از دوستان گقتند اگر اسم كارگردان را هم ننويسد كاملا معلوم است كار آقاي تارخ است.من معني اين همه دود و مه را در تهران و اين موقع از سال نميفهمم.اين دود و مه خيلي فيلمهاي آقاي مقدم را مصنوعي ميكند.


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 9:7
0
موافقم مخالفم
 

khoodaroo shookr mikonam ke az iran biroon amadam va enghadr chertoo pertoo nadidam va naghdhaieh mozakhraftar az in ham nakhandam.baba adam beshin har adam nashi ro ke adam nemizareh harf bazaneh

محمدرضا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 9:57
1
موافقم مخالفم
 

گذشته از بازي زيباي امين تارخ ، صدابرداري اين سريال خيلي عالي كار شده است ...

.

.

جالب اينكه براي اولين بار در سريال هاي تلويزيوني مردي « ريش دار » در نقش شيطان ظاهر شده ...

sharif
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 11:42
3
موافقم مخالفم
 

من نمي دونم مقدم واقعا چه اصراري داره تو تمام كاراش يه نقشي به حامد كميلي بده. كسي كه حتي ساده ترين اصول بازيگري رو هم بلد نيست. غلوآميز ؛ صدا سازي؛ ميميك بد ... واقعا نمي دونم چرا اين قضيه كه مدتي فردي رو به عنوان بازيگر اينقدر بالا مي برند و هر ماه بايد يك فيلم ازشون پخش بشه. بازي شيرين بينا كه مثل هميشه ! تصنعي تصنعي تصنعي ! فقط نمي دونم چرا تو مسافري از هند اينقدر خوب بود؟ شانسي بوده يا از دستش در رفته؟

ريحانه
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 13:52
0
موافقم مخالفم
 

تو اين سريال به نكاتي توجه شده كه در فيلمهاي ديگه نيست....بازي با احساسات تماشاگر كار سختيه و نميشه هم منطق را حفظ كرد هم تماشاگر را ترساند...من كه مشكلي با منطق فيتم ندارم دوست دارم از زاويه ديگري از فيلم لذت ببرم كاري كه تماشاگران ايراني به ان عادت ندارند...در كل اثار اقاي مقدم يك جسارت قوي داره ...همان طور كه تو نرگس

به خط قرمز ها نزديك شده بود...اين كار اينقدر ارزش داره كه ايرادات كارشون را ناديده بگيريم....

نجمه
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 15:52
0
موافقم مخالفم
 

سحر جان عزیزم حامد خودش خیلی شخصیت آرومی داره تنها نقطه مثبت سریال بازی امین تارخ همشهری شیرازی خودم و حامد کمیلی هستش در ضمن این تکیه کلام رز گل من هم واقعا بحث خنده ای شده اینروزا اگه بجای اینکه الیاس شیطان بشه همون شخصیت معنوی میموند و چشم دکتر رو به روی خیلی از معنویات باز میکرد آموزنده تر بود آخه قصه سریال منو یاد او یک فرشته بود انداخته با این تفاوت که شیطونه آقا شده به جای خانوم دختر امسال .بنابراین بحث تکراریه اگه بخاطر بازی تارخ و کمیلی و البته با عرض پوزش چون من یه کم شوخم خندیدن از رز گل گفتن حامد کمیلی نبود عمرا سریال رو دنبال میکردم.


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 15:52
-1
موافقم مخالفم
 

avalaye serial khoob bood vali be vasatash ke resid aslan...!!!

اشكان
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 16:16
2
موافقم مخالفم
 

من نمي دونم چرا شما داريد اين قدر توقع خودتونو بالا مي بريد؟؟؟بابا فيلم مال ماه رمضونه!كار فشرده بوده!

فيلمنامه روز به روز به دست بازيگرا و كارگردان مي رسيده!

شما داريد اين فيلمو با استانداردهاي خيلي بالا مي سنجيد!

بريد ببينيد فيلم هايي كه كارگرداني قوي تري داشته اند چه قدر وقت و امكانات براشون صرف شده؟؟؟

به نظر من اغما فيلم خوبيست....با توجه به امكاناتي كه در اختيار كارگردان كذاشته شده واقعا قابل تحسين است!

بيشترين مشكل فيلم ضعف فيلمنامه است كه اونم تقصير آقاي مقدم نيست!لطفا بدون آگاهي كافي به ايشون توهين نكنيد................ممنون

javad
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 20:9
1
موافقم مخالفم
 

بايد در ميان ضعف ها نقاط قوت رو جستجو كرد. نميدونم چرا هيچكدوم از دوستان از بازي درخشان خانم غزاله جزايري در نقش رز سخني به ميون نميارن؟


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 21:4
-3
موافقم مخالفم
 

به نظر من اين فيلم خيلي جالبه.شماها هم اگه از اين فيلم خوشتون نمياد كسي مجبورتون نكرده كه نگاه كنيدميتونيد كانالو عوض كنيد!در ضمن خانومي كه گفته بودي حامد كميلي حتما قاطي و بد جنسه اينو بدون كه قضاوت كردن درباره ي كسي كه نمبشناسيش گناهه عزيزم!

غفوریان
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 21:17
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من آقای مقدم ناخواسته یه جورایی سریال کمدی ساخته.آخه کجا یک جراح مغز میاد حاشیه ی طرح تحقیقیش شعر عاشقانه مینویسه؟یا دکتر بی هوشی مدام تو بیمارستان قدم میزنه و همه مشکلاتشونو با او در میون می ذارن مثل دکتر و

پرستار و پری...تا اونجایی که ما میدونیم دکتر بی هوشی فقط سر اعمال جراحی حضور داره.

باید منتظر پایان غافلگیر کننده ی سریال هم باشیم!!!!!!

صدف
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 22:0
1
موافقم مخالفم
 

خدمت اون كسي كه ميگه حامد كميلي ساده ترين اصول بازيگريو بلد نيست بايد بگم كه شما خودتون از بازيگري چي سرتون ميشه؟اين بازيگر جوونه تازه وارد اين عرصه شده بايد بهش فرصت داد تا تجر به كنه وياد بگيره بايد ازش حمايت كرد!نه اينكه اينجوري ازش ايرادگرفت!

خ.رشيد
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 23:53
0
موافقم مخالفم
 

موضوعات پيش پا افتاده و تكراري .توهين به تماشاچي و عنوان نمودن مسائل غير واقعي حيف از پول ملت

..
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 1:29
0
موافقم مخالفم
 

با تمام ضعف های موجود نمیشه از نقاط قوت از جمله ساختار شکنی اینگونه سریال ها گذشت.همین طور از توانا یی های خانم "لعیا زنگنه" که حال و هوای خاصی به سریال بخشیده امیدوارم در ادامه ی داستان از توانایی های این بازیگر ارزنده در سریال بیشتر استفاده شود.

شاکی
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 6:17
2
موافقم مخالفم
 

از نقدی که کردید سپاسگزارم بی تعارف حرف دل اکثر بیننده های ایرانی بود!ولی شما یه چیز رو از قلم انداختید شما به یکی از حسنات بارز و پسندیده ی کارگردان اشاره نکردید!اینکه آقای مقدم تبحر زیادی در انتخاب بازیگر دارند!!!ایشون مردان زن نما!! را به عنوان شخصیت های اول داستان (الیاس)،و همچنین زنها و دختران لات را به عنوان زنان جسور معرفی می کنند(رز، نسرین)!!!!!!!

البته چنین هنرمندانی باید مدیون آقای مقدم باشند که توسط چنین کارگردان منحصر به فردی !! به دنیای بازیگری را یافتند.

RAli
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 14:56
0
موافقم مخالفم
 

motasefane ein film mokhalef ba arzeshhaye sazmane heivanat ast chonke tu ye sahne badjuri gorbe bichararo azar dad!

اقلیما
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 15:26
-2
موافقم مخالفم
 

سلام

یه زره مغرضانه راجع به این فیلم صحبت شد.این کار حداقل یه سر و گردن از سریالهایی که الان برای ماه رمضان ÷خش می شه بالاتره(البته با اجازه از میوه ممنوعه)بازی های قوی توی این سریال بازی عالی حامد کمیلی و امین تارخ.

شما مثا اینکه فقط می خواین چون اسم سیروس مقدم روی این سریال اونو نابود کنید که اینم یادتون رفته که سیروس مقدم با ساختن پرواز در حباب یکی از بهترین سریالهایی که راجع به اعتیاد بود رو ساخته فیلم برداری این کار هم که عالی.

بهتر یه زره با انصاف باشیم

zahra
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 16:53
1
موافقم مخالفم
 

ايرج نوذري فقط ميگه در استاد بودن پژوهان شكي نيست.در با تجربه بودن پژوهان شكي نيست

لعيا زنگنه هم بد بازي ميكنه و تا دوربين زوم ميكنه رو صورتش لبخند مليح پرتاب ميكنه ازش حال مريض ميپرسن ميمونه چي بگه صحنه اي كه مولود مرد عوض اينكه خودش يه كاري كنه عاجزانه داد ميزد پژوهان پژوهان انگار بار اولشه


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 17:51
2
موافقم مخالفم
 

be nazare man ham beyne tamamiye in serialha eghma az hame behtare


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 18:55
2
موافقم مخالفم
 

خب كسي كه ذره را زره مي نويسه بايد بگه اين سريال خوبه

...
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 21:51
-1
موافقم مخالفم
 

من به یه جای کار شدیدا معترضم و اون اونجایی که شیطان با تعصب از زبان فارسی پیش از اسلام دفاع میکرد. دست مریزاد!وقتی خودمون این طور خودمون رو بکوبیم دیگه از دیگران نمیشه انتظاری داشت.اگر هم فیلمی در دفاع از خودمون نمی سازیم لااقل این طور فرهنگمون رو نکوبیم.

اما یک حرف دیگه هم هست ...

جناب شاکی!یک کم عفت کلام داشته باش! مرد زن نما یعنی چه؟؟؟؟!!!!!! ا.........

مينا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 22:53
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من يه سريال ضعيفه كه ميشد گفت نسخه ي دوم او يك فرشته بوده حالا با كمي تغيير براي جذابيت بيشترم از حامد كميلي استفاده كردن تو انتخاب بازيگرم كه مصيبتن گريم مخصوصا توي انتخاب كميلي بااون گريم افتضاحش

niloufar
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 23:20
0
موافقم مخالفم
 

Faghat Yek vajabkhako miveye mamnoe asheeghe

اندیشه
جمعه 13 مهر 1386 - 9:2
1
موافقم مخالفم
 

چرا هیچکس از گریم حامد کمیلی انتقاد نکرده؟!!! مو و ریشش هر شب به یه رنگ متفاوت درمیاد!!یه شب قهوهای،تو یه قسمت بور بور.یعنی درآوردن یک چهره بدون تغییر، اینقدر برای گریمور محترم سخت بوده؟ البته با توجه به اینکه در سه گانه یازده اسکاری ارباب حلقه ها،ارلاندو بلوم بی نوا در قسمت اول با چشمهای قهوهای و در قسمتهای دوم و سوم با چشمهای آبی ظاهر شد، میشه از این مورد چشم پوشی کرد.....


جمعه 13 مهر 1386 - 12:50
0
موافقم مخالفم
 

من به یه جای کار شدیدا معترضم و اون اونجایی که شیطان با تعصب از زبان فارسی پیش از اسلام دفاع میکرد. دست مریزاد!وقتی خودمون این طور خودمون رو بکوبیم دیگه از دیگران نمیشه انتظاری داشت.اگر هم فیلمی در دفاع از خودمون نمی سازیم لااقل این طور فرهنگمون رو نکوبیم

املا درست میگید.با شما موافقم

x
جمعه 13 مهر 1386 - 12:58
1
موافقم مخالفم
 

میشه لطفا نقدی هم بر سریال میوه ممنوعه بنویسید ....


جمعه 13 مهر 1386 - 14:8
1
موافقم مخالفم
 

چرا فقط بلدین به دیگران توهین کنید حامد كميلي سيروس مقدم دوستای مدرستون نیستن (گفتم تا ببینید اگر بهتون بی احترامی بشه چه حالی میشین) بعدم مگه فقط ادم های مذهبی ریش دارن؟


جمعه 13 مهر 1386 - 22:50
2
موافقم مخالفم
 

جالب اينجاست اسم فاميل شخصيتها اصلا تهش ي معروفي كه تو 99 درصد فاميليها هست و نداره! پژوهان، جودت، برديا! عجب! سه تا شونم پزشك!

مجید
شنبه 14 مهر 1386 - 0:42
3
موافقم مخالفم
 

آقای تارخ مثل همیشه شاهکار کردن.من واقعا عاشق بازی ایشان هستم

sepideh
شنبه 14 مهر 1386 - 5:49
-2
موافقم مخالفم
 

baraye adamaye sathe sakhte nashode khayle ameghe va dar ayne hal sade ye kam be maghzeton feshar beyaren mifahmen film che cheziro donbal mikone aslan sakht nist bazegaraye fogholadaye dare


شنبه 14 مهر 1386 - 14:50
1
موافقم مخالفم
 

فیلم غیر واقعی و بی خودیه بازی کمیلی واقعا ضعیف و اغراق شده اس.از امین تارخ انتظار نداشتیم توی همچین فیلمی بازی کنه.تازگیها که دیگه واقعا افتضاح شده مخصوصا با ورود اون جاهله و اون دهاتیا....

راستی برای شیطان از نور ابی استفاده شده که خیلی غلطه ابی رنگ ارامش و پاکیه باید از نور قرمز استفاده میشد

صدف
شنبه 14 مهر 1386 - 21:26
1
موافقم مخالفم
 

فكر كنم كه سطح اگاهي شما خيلي پايين باشه!چون نور ابي از نظر انرژي وچاكراه اصلا نماد ارامش نيست!و رنگ خوبي نيست!

nasrin
يکشنبه 15 مهر 1386 - 0:44
-1
موافقم مخالفم
 

be nazare man moghasere asli seda va simast bayad nezarati rooye serialhaye mahe ramezan dashte bashe seriale eghma vaghean mozakhrafe

شاکی
يکشنبه 15 مهر 1386 - 1:35
0
موافقم مخالفم
 

جناب سه نقطه؟!!!!

یعنی واقعا نمیدونی مرد زن نما یعنی چی؟

مرد زن نما به کسی میگن: که ابروهاش عجیب شبیه زن هاست!!!!چشمها بهره ی زیادی از ریمل و سایه برده و موهاش هر روز به یه رنگ در می آید و خیلی هم شبیه زنها صحبت می کنه !!!! البته بهت حق می دم چون اگه یه کم فکر می کردی می دیدی که شیطان قصه ی ما صفتهای زنونه داره!!!!

خب اینم از درس امروز!!

شاکی
يکشنبه 15 مهر 1386 - 1:57
0
موافقم مخالفم
 

جناب سه نقطه؟!!!!!

معمولا زن ها ابروهاشون رو بر می دارن و از سایه و ریمل استفاده می کنن و موهاشون رو رنگ می کنن و خب زنها معمولا با ادا و ناز صحبت می کنن نسبت به مردها.

به نظر شما جناب سه نقطه اگه یه مردی تمام این صفت هایی که مخصوص زنها هست رو داشته باشه بهش چی مگن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهتره واقع بین باشیم و الکی کسی رو بت نکنیم، کسی با این جور گریم و شمایل تو هیچ جای دنیا بازیگر نشده مگه اینکه . . .

امیدوارم که الان معنی مرد زن نما را متوجه شده باشید!!


يکشنبه 15 مهر 1386 - 15:52
2
موافقم مخالفم
 

جناب شاكي!! از كي تا حالا اسم گريم شده رنگ و سايه و ريمل و آرايش زنونه؟ اگه اين طور باشه خيلي نقشاي ديگه هم هستن كه گريم سنگين دارن... اگه قرار بود گريم رو آرايش تلقي كنن كه همه مردا زن نما مي شدن... در مورد ابرو هم... من نميدونم و اهميتي نميدم كه حامد كميلي ابروهاشو برداشته يا نه... ولي حتي اگرم برداشته باشه خيلياي ديگه هم هستن كه اين كارو كردن... تازه... من نميدونم اين بدبخت كجاش با ادا و عشوه صحبت ميكنه... بابا ريتم صدا و طرز صحبت كردنش اينه... اتفاقا خيلي هم مردونه ست... به نظر من كه هيچ شباهتي به ناز نداره...

من هيچ نظري راجع به حامد كميلي ندارم... كسي رو هم بت نمي كنم... ولي فكر ميكنم اين شمايي كه داري بيش از حد بي انصافي ميكني... در ضمن قرار نيست گريم و شمايل كسي رو بازيگر كنه...اتفاقا اين گريم مزخرف كارشو سخت تر ميكنه...به نظر من كه بازيش قابل قبوله...

شاكي جان اگه از كسي بدت مياد لازم نيست اينجوري بهش توهين كني... اگه هم كميلي ارزش بازيگر شدن يا به قول خودت هنرمند شدن رو نداشته باشه خيلي زود دورانش تموم ميشه... شما نميخواد خودتو اذيت كني...

sara
يکشنبه 15 مهر 1386 - 16:16
2
موافقم مخالفم
 

man be ghiafeye hamed komeyli kari nadaram

vali age bazi balad nabud jayezeye teatre fajro nemibord

سحر
يکشنبه 15 مهر 1386 - 20:57
-2
موافقم مخالفم
 

سلام

واقعاً اين سريال ضعف هاي زيادي داره؟!

كارگرداني؟

كارشناس مذهبي؟

اون هم از سناريو؟

اسم اون كارشناس را بر مي داشتن خيلي بهتر بود؟!

خيلي سعي كردن فيم علمي باشه اما...

shirin
دوشنبه 16 مهر 1386 - 1:33
2
موافقم مخالفم
 

siroose moghadam hich harfe tazei baraye goftan nadare?akhe in che seriale mozakhrafie?

شاکی
دوشنبه 16 مهر 1386 - 3:25
-2
موافقم مخالفم
 

بهتون حق می دم و با هاتون هم موافقم ! وقتی توی جامعه ای زندگی می کنیم که از پسر 12 ساله تا پدربزرگ 72ساله بزک کرده میان تو خیابون ،حامد کمیلی می شه شخصیت رویایی با جذابیتهای مردانه ی فراوان!!!! متاسفانه این فقط شامل حال آقای کمیلی نمی شه و منم هیچ مشکلی با ایشون ندارم. جوی هست که سینما و تلویزیون را در بر گرفته مثل گریم سریال 40سرباز که انگار اتاق گریمشون سالن آرایش عروس بوده!!!!!!!!اتفاقا مسئله اینجاست که من فرق بین گریم و آرایش رو تشخیص می دم که با شما به تناقض رسیدم!خیلی از گردشگرهای خارجی که به ایران می آیند یکی از چیزهایی که براشون جالبه اینکه مردای ایران که به غیرت و هیبت مشهورن چرا اینقدر بزک کردن!!!من خودم یه مردم می دونم که جذابیت و هیبت یه مرد به این چیزها نیست ولی به قول شما اینقدر دست اندرکاران سریال نقاط ضعف ایجاد کردند که این مسائل رو بپوشونه!

اگه انتقاد منم بی اساس بود هیچ کس اینقدر بهش دامن نمی زد، از همتون صمیمانه سپاسگزارم.

ب.ا
دوشنبه 16 مهر 1386 - 4:35
0
موافقم مخالفم
 

اونقدر که مدعی آزادی بیان هستیم خودمون داشتنش رو از بقیه دریغ می کنیم. عزیزان بهتر است به نظرات هم احترام بگذاریم. جناب شاکی هم نظرشون رو گفتند شما ها هم نظرتون و اینم خوبه که نظرات هم دیگر را نقد کنیم .

توی نقد اولیه جناب شاکی به خیلی چیزها اشاره شده بود ولی دوستان نقد آقای کمیلی را خواندن!

در هر صورت من با نظرات جناب شاکی موافقم به نظر من نباید نسبت به بازیگر ها همیشه به به و چه چه را بیاندازیم باید واقع بین باشیم.

آرسته راستین
دوشنبه 16 مهر 1386 - 5:55
6
موافقم مخالفم
 

آقای امیر کلالی نقد واقع بینانه ای بود اما در مورد نوع تصویر برداری اغما چنین نظری ندارم . متاسفانه این سبک تصویربرداری در این سریال است که آدم را به اغما میبرد نه مضمون و درون مایه داستان، همانند زیراندازهای چهل تکه ی قدیمی! در سریال هدف مشخصی دنبال نمیشه اگر هم شده خوب پردازش نشده و اینجاست که نوع تصویربرداری نه تنها نتونسته کمکی به بهبود روند پردازش داشته باشه بلکه به سر در گمی و گیجی مخاطب بیشتر دامن زده است و بیشتر ،اثر در امتداد خط او یک فرشته بود (کپی برداری) ، سیر می کند. سکانسهای تیره و تار و هیجانهای بیجایی که با حرکت دوربین در کار وارد شده یک سبک نو محسوب نمیشود بلکه کار را مغشوش کرده و من نمی دانم این چه افه ای است که در کار آقای مقدم باب شده آیا هزینه ی نورپردازی اینقدر هنگفته ؟ کل کار شبیه ماشینی در حال حرکت میمونه که رانندش با سرعت زیاد و به صورت مارپیچ ویراژ میده! آیا سلیقه ی بینندگان فقط یک بهانه است؟ و چون کار عوام پسند شد یعنی زدیم به هدف ! آیا یک هنرمند اینقدر کارش بی ارزش شده که باید از سرمایه گذاری روی اثر چشم پوشی کرد؟ بهتر نیست روی کارهای ماه رمضان وقت بیشتری بگذاریم؟ اینکه یک سریال پر باشه از بازیگران خبره دردی رو دوا نمی کنه وقتی کل کار قوی نباشه و سناریو روز فیلم برداری به بازیگر برسه چه انتظاری از تلاش بازیگران داریم .عزیزان وقتی وسط تصویربرداری مدیر شبکه دستور می ده که خانم زنگنه چادر بپوشن با توجه به فشار کار و وقت کم ،گروه مجبور میشن سکانسهای ایشون رو از اول و با چادر بگیرن! چرا نباید از اول همه تصمیمشونو در مورد بازیگران بگیرن ؟ متاسفانه ما عادت کردیم به کارهای دقیقه ی نود! (و اینجا هند نیست که کارگردانانش سالی ده - پانزده تا اثر بدهند بیرون! )و اینکه رنگ قرمز و آتشیه شیطان رو به آبی آب تشبیه کنیم ایده ی جالبی نیست... در واقع حامد کمیلی هم گزینش مناسبی برای شیطان چند وجهی نبوده است و باید اکثر مواقع حقیقت را بپذیریم متاسفانه یا خوشبختانه! اما در آخر حداقل از این خوشحالم که سطح کاریه خانم زنگنه چند وقتی میشه که بالا رفته است! نا گفته ها بسیارند...


دوشنبه 16 مهر 1386 - 6:17
0
موافقم مخالفم
 

من نمیدونم انگار صداوسیما کار یاد گرفته هر سال ماه رمضون یه فیلم شیطون بازی به خورد مردم بده اون هم چه فیلم هایی اسف بار! وحشتناک! انقدر احمقانه که حتی بچه ها هم باور نمیکنن واقعا متاسفم!!!!!!

محمد
دوشنبه 16 مهر 1386 - 16:7
1
موافقم مخالفم
 

انصافا بازي لعيـــا زنگـــنه در اغما بسيار خوب است كمي انصاف داشته باشيم.


دوشنبه 16 مهر 1386 - 20:35
-1
موافقم مخالفم
 

حیف پول

حیف نظر

حیف وقت

ali akbar
دوشنبه 16 مهر 1386 - 21:51
-1
موافقم مخالفم
 

bah bah!aghaye tarokh khastegi to bazi ro tamrin konid lotfan.migan shoma moaleme bazigari hastid,bichare samandarian!az sheytan eva gozashte,girimore aziz lotfan kami az karhaye bozorgan yad begirid.

raste hoseyni arayesh ya girim in film amoozande ast.lotfan az amoozesh khod dari farmaed.masrefe in hame lenz dige baraye chie?ba 40 sarbaz mosabeghe midin?

negar
سه‌شنبه 17 مهر 1386 - 13:20
0
موافقم مخالفم
 

filme khoobi mishod basheh ageh hamicheez az jomle filmnameh az gab barnamehreezi mishod.eide khoobi bood vali ehteij be zamane bishtari dasht.be nazar man ageh film vage binaneh jolo miraft behtar bood. bayad begam behtar ast gonah gerimor va nevisandeh ro be paye bazigar nanevisim.l

Fereshteh
سه‌شنبه 17 مهر 1386 - 13:43
1
موافقم مخالفم
 

agaye SHAKI! bayad begam ke nabayad begim ke in bazigar bade chon gerimoresh khoob gerimesh nakardeh! ya bazigere badieh choon kargardan ya nevisandeh chenin matni barash neveshteh! hamoontoor ke nabayad adamo ro az tarze lebas pooshidan ya cheezhaye digeh gezavat kard. YEK BAZIGAR YANI BAZIGARI KE HAR NO NAGHSHI RO BAZI KONEH VA JORAT DASHTEH BASHEH VA DAR BARABAR AFRADI MESL SHOMA MOHKAM BASHEH. NA AGAYE SHAKI????

mina
سه‌شنبه 17 مهر 1386 - 20:42
5
موافقم مخالفم
 

متاسفم از اینکه که نمیتونید معنی این سریال رو درک کنید وتواناییهای اقای مقدم رو نادیده میگیرید.الیاس به نوعی در زنگی ما وجود داره اما ما درکشو نداریم.شم کوچک هستین واسه این جور فیلمها.

dina
چهارشنبه 18 مهر 1386 - 23:26
0
موافقم مخالفم
 

man b ghiafeye hamede komeili kari nadaram vali vaghaan bazigare b tamam maanast ma honarpishee javuni k inghadar ghashang bazi kune nadarim.albate tamamiye seryalhaye moghadam vaghaandar eyne pormokhatab budan asab kharabkoon hastand!!!!!!

sahar
پنجشنبه 19 مهر 1386 - 1:10
2
موافقم مخالفم
 

khobeeeeeeeeeeee

علیرضا رفیعی
پنجشنبه 19 مهر 1386 - 21:54
-1
موافقم مخالفم
 

بعضی از حرف هایتان درست ولی داورانه قضاوت نکرده اید.....

نقد بی طرفانه را در وبلاگم یک روز بعد از تمام شدن سریال بخوانید..

نجمه
شنبه 21 مهر 1386 - 16:11
2
موافقم مخالفم
 

خدمت کسانی که گفتن حامد آرایش کرده این آرایش نیست و گریم هستش و برای شبیه شدن فرد به نقش مورد نظر بکار میره در ثانی من خیلی شنیدم که اعتراض کردن که چرا شیطون به این خوش تیپی؟اگر عزیزان یه کم وقت بذارن و کتب مذهبی رو مطالعه کنند و حتی داستان قوم لوط که چطور گول شیطان رو خوردند متوجه میشن که شیطان برای فریب دادن همیشه در زیباترین جذابترین و فریبنده ترین شکل ممکن ظاهر میشه چون انسان ذاتا زیبا پسنده ما هیچ وقت به طرف کسی که چهره زشت یا کریه داره جذب نمیشیم اینم که بخوایم بریم منبر که نه مگه خوب یا بد بودن آدما به چهرشونه یه بحثه جداست هیچ کس نمیتونه این واقعیت زیبا پسند بودن بشر رو کتمان کنه و شیطون هم همیشه از همین ضعف استفاده میکنه زیبایی در ظاهر و در کلام البته ناگفته نماند که الیاس که شخص مومن بوده ظاهرش واقعا همین بوده که شیطان به خاطر جلب اعتماد دکتر کالبد الیاس رو انتخاب کرده.

نجمه
شنبه 21 مهر 1386 - 16:20
-2
موافقم مخالفم
 

میدونم خیلی ها از این سریال شاکی هستن و کسانی رو که از این سریال حتی اگه چند خط تعریف کنن محکوم میکنن اما همین سریال بی سروته به قول خیلی ها یه پیام ساده داره اینکه هیچ وقت از خودمون غافل نشیم و به خودمون هم غره نشیم شیطان از نفس هم نزدیک تر به همه ما حرکت میکنه فقط منتظر یه بفرما هستش.اینقدر نشینید هی ندیده و نشناخته به جوون مردم لقب زن نما و بزک کرده و .......بدید اون گریمی بوده که باید انجام میشده خود جناب کمیلی خیلی صورت ساده ای داره تمیز کردنه ابروی کسی هم به ما ربط نداره بسیاری از بازیگرها اصلا کارگردانها بهشون میگن که باید یه کم ابروشون رو مرتب کنن نه اینکه مدل دار بردارن بله من خودمم با ابروی مدل دار برای مرد مخالفم اما تمیز کردن ابرو اونم واسه خاطر شغلی که یه بازیگر داره چه ایرادی داره اصلا بازیگر هم نباشه میخوام بدونم از کی تا حالا قرار شده قبر آدما و گناهانشون با هم عوض بشه؟مگه شما رو تو قبر یکی دیگه میذارن؟اینهمه قاتل و معتاد و جانی توی مملکت ریخته توی روز روشن ناموس مردم رو میدزدن هیچی نیست حالا گریم حامد کمیلی یا ابروش باعث فساد میشه یا قبرش رو با قبر ما عوض میکنن که گناهش بیاد واسه ما؟البته من گردن نمیگیرم اونم جوونه خدا بهتر میدونه.

بابا نقد فیلمتون رو بکنید چرا مدیون جوون مردم میشید؟چرا از تهمت زدن و آزار دادن لذت میبرید شما خودتون تا حالا صراط مستقیم میرفتید و بقیه راه کج؟ماه رمضونه استغفار کنید.

نجمه
شنبه 21 مهر 1386 - 16:31
-2
موافقم مخالفم
 

والا من موندم حامد کمیلی واسه این اسمش همه جا پیچید که بازی بسیار قوی از خودش نشون داد با اینکه از تلویزیون هم اومد نه از سینما اگه اینقدر توی این سریال از حامد کمیلی متنفر شدیم بخاطر قدرت بازیگریش بوده که به عنوان شیطون باورش کردیم.اون خانومی هم که گفتن حامد کمیلی انتخاب مناسب نبوده اتفاقا خیلی هم مناسب بوده چون ما همیشه فکر کردیم شیطون باید با چشمای کشیده و ابروهای شیطونی باشه اما قیافه کمیلی دقیقا برعکسه چون اون در حقیقت الیاس هست که شیطون از کالبدش استفاده کرده خود شیطون واقعی در این سریال همون آقای هست که توی قبرستون اومد سراغ دکتر و اون حامد کمیلی شیطون در شمایل الیاس هست که برای یه کسی که مومنه چهره مناسبی هستش رنگ موی روشن حامد کمیلی در این نقش هم برای روشن تر نشون دادن چهره یه نفره که انسانه خوبیه البته اگر الان عزیزان نمیگن مومن بودن چه ربطی به رنگ مو یا ریش داره باید بگم همونطور که گفتم ما مثلا برای شیطان یه تصویر ذهنی داریم که مثلا ابروهای رو به بالا داره از قدیم تصویر انسانهای مومن هم انسانهایی با شمایل روشن بوده تا جایی که من خوندم و شنیدم اون جنابی هم که در رابطه با حامد کمیلی به عنوان زن نما یاد کرده واقعا متاسفم خدا جوابتون رو میده شما حامد کمیلی رو میشناسی؟تا حالا چند نفر که از نزدیک کمیلی رو دیدن به شما صددرصد گفتن که اون زن نماست؟چی میدونی از خلق خدا تو؟خوب ماه رمضونت رو ساختی کسی الکی به هنرپیشه ها به به و چه چه نمیگه ولی اینجوری هم گناه کسی رو با بی انصافی و یکطرفه گردن نمیگیره.

نجمه
يکشنبه 22 مهر 1386 - 15:34
-1
موافقم مخالفم
 

ما تا حالا هر چی حامد کمیلی رو خارج از سینما و تلویزیون دیدیم با ریش و سبیل و ظاهر کاملا مردونه بوده چرا حسادت خودتون رو کنترل نمی کنید که بخواید واسه فروکش کردنش گناه مردم رو گردن بگیرید؟چرا اینقدر تهمت زدن واستون آسون شده؟با ابن کارتون به خدا توهین میکنید نه به بنده خدا چون حامد کمیلی رو خدا آفریده و خواسته که چشم و ابروش زیبا باشه صورتش زیبا باشه شما مشکلی دارید؟برید از خود خدا بپرسید که چرا کمیلی رو اینجوری خلق کرده که شما اینجوری بخواید به خونش تشنه باشید.حامد کمیلی تازگی نیومده به دنیای بازیگری به کسی هم التماس نکرده بازی هایی هم که ارائه داده یکی از یکی قوی تر بوده واقعا متاسفم که کینه شخصی تا این حد باعث گناه میشه.

بعضی ها تا چشمشون به یه مردی میفته که به خواست خدا ظاهر مناسبی هم داره مثه اینکه میخوان حلق آویزشون کنن شروع میکنن به زدن برچسب زن نما و اوا خواهر و ..........بدون اینکه اون طرف رو بشناسن .جالبه ما در مورد سریالی بحث میکنیم که میخواد بگه گول شیطان رو نخورید حالا اونایی که میان بحث میکنن خودشون عین رفیق شیطان شدن تهمت میزنن پیش داوری میکنن.......

نجمه
يکشنبه 22 مهر 1386 - 15:41
1
موافقم مخالفم
 

در ضمن صدف خانوم کاملا درست گفتن رنگ آبی در متافیزیک و انرژی اصلا نماد آرامش نیست بر عکس انرژی سرد و بدی میده.اون نویسنده هم که گفته بود سریال با اومدن جاهل و دهاتیا بد شده یه سوال داشتم.مگه دهاتی بنده خدا نیست؟خوب اگه این دهات نشین ها نبودن که تا حالا منو شما از گرسنگی مرده بودیم ما ابتدایی ترین و در عین حال یکی از مهم ترین نیازهامون که همون غذا هستش رو مدیون زحمت این قشر هستیم.هر وقت به نظرت کسی پائین اومد و خواستی تحقیرش کنی به یاد بیار که اگر خدا میخواست میتونست تورو هم یه دهاتی یا یتیم یا فقیر خلق کنه پس حالا که به لطف خدا زندگیت خوبه به آفریده های خدا بی احترامی نکن.خدا هر لحظه که بخواد میتونه یه بنده رو محترم و دیگری رو خوار کنه براش کاری نداره .

زهره
دوشنبه 23 مهر 1386 - 10:32
-1
موافقم مخالفم
 

با سلام و عرض ادب

بدون ترديداحترام به مخاطب و همكاري جهت ايجاد وگسترش ارزشهاي فرهنگي بزرگترين رسالت اين رسانه پربيننده است. اما با اعتقاد راسخ به اين مهم ،باز هم هر ساله شاهد خلق برنامه هايي هستيم كه نه تنها به شعور مخاطب بي توجهي ميكند بلكه قصد ترويج افكار منسوخ و ضدارزش ها را دارد. منسوخ از اين ديدگاه كه ديگر براي بوجود آوردن باورهاي مذهبي لزومي به صحبت از موجودات خيالي و هولناك كه تمام توان خود را براي گمراه كردن بكار ميبرند ولي دست آخر اين فرزند آدم است كه گناهكار شناخته ميشود نيست وقت آن رسيده يا شايد گذشته كه بدانيم دانش و آگاهي را جايگزين خرافات كنيم و ضد ارزش از اين لحاظ كه كوچكترين توجهي به حرمت مشاغل و ظرافتهاي رفتاري در برخورد با برخي اقشار از جملي كاركنان كادر درماني نشده است كه همچون پادوهايي احمق سراميكهاي نامقدس بيمارستان را به بطالت و بلاهت گز ميكنند و شان آنان در چنين سريالهايي از برده هاي چندصد سال پيش هم بمراتب حقيرانه تر جلوه گر ميشود!!!

به اميد روزي كه افزودن به آگاهي مخاطب و ايجاد انديشه هاي نو و كارآمد سرمشق كارهاي تهيه كنندگان صداو سيما قرار گيرد. پيروز و بهروز باشيد

مریم
سه‌شنبه 24 مهر 1386 - 16:57
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من نکته منفی سریال صرف نظر از خط سیر مشخص نداشتن و فیلمبرداری یا نورپردازی، برمیگرده به مفهومی که سریال القا میکنه یعنی بیان بعضی از اصول و عقاید عرفان از زبان شیطان!! با کمی مطالعه قران میتوان دریافت احکام دین پوسته دین است و مغز آن عشق الهی است، داشتن کرامت توسط خواص الهی که با معرفت به حق نزدیک شدند مطلب شیطانی نیست که تمام عرفا و بزرگان دین ما آن را اثبات میکنند. من فقط نمیدونم چرا؟!! خراب کردن اسلام کافی نبود؟ حالا نوبت عرفان است؟!!!!!!!

الیاس
چهارشنبه 25 مهر 1386 - 8:59
0
موافقم مخالفم
 

الیاس بهترین شخصیت سریالهای ماه رمضان است!به آقای حامد کمیلی سلام برسانید بگید خیلی باحالی شیطون...!

تینا
پنجشنبه 3 آبان 1386 - 20:52
0
موافقم مخالفم
 

عالی بود خصوصاالیاس!!!!

soniya
يکشنبه 6 آبان 1386 - 0:32
-2
موافقم مخالفم
 

سلام قط حامد کمیلی انقدم بشت سر این بنده خدا صفحه نزارین بابا انصافتون و شکر اخه خدا را خوش مییاد

ستاره
دوشنبه 7 آبان 1386 - 11:29
2
موافقم مخالفم
 

به کوری چشم بعضی ها حامد کمیلی میتواند به بهترین بازیگر تبدیل شود چشم همه حسودو بخیل ها هم کف کفش هاش! این محبت خود خدا بوده که حامد تا این اندازه زیبا و بی همتاست. حامد بسیار جوان هست و با تجربه های بعدی با همون عشقی که خدا بهش داره بهتر و بهتر هم میشود اینو از الان میبینم.

hani
پنجشنبه 17 آبان 1386 - 16:22
2
موافقم مخالفم
 

salam mishe begid aghaye tarokh hatman ba man tamas begiran ya e-mail bedan kare kheyli vajebi daram

ASHEGHE DELSHEKASTEH
سه‌شنبه 29 آبان 1386 - 21:8
3
موافقم مخالفم
 

BE GHAME KASI ASIRAM KE ZE MAN KHABAR NADARAD

AJAB AZ MOHABBATE MAN KE DAR OOASAR NADARD GHALAT AST HAR KE GOOYAD DEL BE DEL RAH DARAD

DELE MAN ZE GHOSSEH KHOON SHOD DELE TO KHABAR NADARAD

mAHSA
جمعه 23 آذر 1386 - 2:22
0
موافقم مخالفم
 

OSTAD TAROKH SANGE TAMAM GOZASHTAND

VA BEHTARIN SERYAL KOMEYLI BOUD

AZ AVAMEL SERYAL TASHAKOR MIKONAM

افق
شنبه 29 دي 1386 - 12:45
-1
موافقم مخالفم
 

حامد کمیلی آدم بسیار خوبیه.خیلی هم با شخصیته و خوش اخلاق.اینقدر بشت سرش بد نگین

mitra
چهارشنبه 8 اسفند 1386 - 14:56
1
موافقم مخالفم
 

khily ghashang boud kami zafe nevesande daresh mashhod boud .be nazaram in hame enteghad doorost nest.bazigarane naghsheshon ro khob efa kardan.age khob fek konim mebinim ke in khode ma hastim ke ba be fekrihamon ebles ro mesazim. ba tashakor az hamed aziz omdvaram ke hameshe movafagh bashe.ba arezoye movafaghiyat baraye hame.

ana
پنجشنبه 15 فروردين 1387 - 23:50
-1
موافقم مخالفم
 

hamed is nice

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.766223907471 seconds.