سينمای ما - «توفیق اجباری» پروانه نمایش گرفت تا دومین اکران عید فطر باشد
شنبه 17 بهمن 1388 - 7:49

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



«توفیق اجباری» پروانه نمایش گرفت تا دومین اکران عید فطر باشد
«توفیق اجباری» پروانه نمایش گرفت تا دومین اکران عید فطر باشد


سینمای ما ـ امیر کاظمی : « توفیق اجباری » ٬ ساخته ی محمد حسین لطیفی ٬ اواخر هفته گذشته پروانه نمایش گرفت . « توفیق اجباری » با بازی محمدرضا گلزار ٬ باران کوثری ٬ رضا عطاران ، بهاره رهنما ، نيوشا ضيغمي ، مجيد ياسر و ليلا عباسي قرار است اکران دوم عید فطر باشد. مواد تبلیغاتی فیلم از جمله عکس ها ٬ پوستر ٬ آنونس و تیزر های فیلم نیز در حال آماده سازی می باشند . «توفیق اجباری» داستان بازیگری با نام رضا گلزار است که از همسر خود (باران کوثری ) جدا شده است ٬ رضا و همسرش یکدیگر را دوست دارند اما برخی ارتباطات رضا باعث نارضایتی همسرش از او می شود و در این میان دخالت برادر زن رضا گلزار ( عطاران ) در زندگی گلزار و همسرش باعث اتفاقات جالبی می شود . لازم به ذکر است تاکنون تنها اکران « کلاغ پر » به کارگردانی شهرام شاه حسینی ٬ برای عید فطر قطعی شده است . دیگز عوامل « توفیق اجباری » عبارتند از : كارگردان: محمدحسين لطيفي ، مديرفيلمبرداري: محمدرضا سكوت ، صدابردار: سيامك نيازي ، طراحي صحنه و لباس: محسن نوروزي ، طراح چهره‌پردازي: محسن بابايي ، مدير توليد: مجيد ياسر ٬ تدوین : کاوه ایمانی ٬ موسیقی : کارن همایون فر ٬ عکس : احمد احمدی
دوشنبه,9 مهر 1386 - 16:49:12

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

ساره
دوشنبه 9 مهر 1386 - 17:4
1
موافقم مخالفم
 

بازم به شما كه خبرهاتون دسته اول است

فقط زمان اكران خصوصي هر دو فيلم را هم اعلام كنيد

مرسي

سعيد
دوشنبه 9 مهر 1386 - 17:23
-3
موافقم مخالفم
 

اميدوارم فيلم خوبي باشه و ارزش ديدن رو داشته باشه اميدوارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

elnaz
دوشنبه 9 مهر 1386 - 18:5
-3
موافقم مخالفم
 

akh jooon golzar ,man ke az alan montazeram ke filmash ekran beshe ta cinamaro beterekonam >golzar joon damet garm


دوشنبه 9 مهر 1386 - 18:12
-3
موافقم مخالفم
 

گلزار اومد به به

مونیکا
دوشنبه 9 مهر 1386 - 18:29
-1
موافقم مخالفم
 

خیلی عالیه !!! امیدوارم این فیلم اقای لطیفی هم مانند دیگر فیلم هاشون زیبا و جالب و دیدنی باشد

کاش پوریا پورسرخ هم در این فیلم بازی میکرد . کاش


دوشنبه 9 مهر 1386 - 20:45
0
موافقم مخالفم
 

ey baba man eteraz daram pas beghie filma ke too nobate ekranan chi akhe ?

بابک
دوشنبه 9 مهر 1386 - 20:46
2
موافقم مخالفم
 

میگن سینمای ما عجیب غریبه. همینه

مثل اینکه هر چی بازیگر بدتری باشی و هیچی بلد نباشی بیشتر شانس داری.

خوب شد آقای لطیفی رو به این فیلمهایی که در حد خودشونه آوردند. چون داشتند آبروی سینمای دفاع مقدس رو می بردند. روز سوم رو که می دیدم از اول تا آخر به ضعفهای بیش از حد کارگردانیش می خندیدم(تانک و عراقیها دم در خونشونه بعد میره یک ربع جر و بحث می کنه و یک قبر هم درست می کنه و صحنه سازی هم می کنه. ولی هنوز عراقیبها نرسیدند. وقتی میاد بره, تازه می رسند. یا صحنه های درگیریش. من که فقط به این چیزها می خندیدم. بعد سیمرغم بهش می دن. نه به خاطر اینکه چیزی بلده ها. به خاطر اینکه خواستند استاد مهرجویی رو اذیت کنند.) زنده یاد ملاقلی بور هم فیلم جنگی می ساخت و ایشون هم فیلم جنگی ساختند. لطیفی فقط بلده فیلمهای سرگرم کننده و حالب بسازه. در حد فیلم جنگی و فیلم های ماندگار نیست.

یکی میتونه به من بگه این گلزار چی از سینما می خواد؟ مگه میشه یه نفر 15 تا فیلم بازی کنه ولی هنوز هیچ بلد نباشه؟ خیلی از خردسالان سینمای ما از آقای گلزار بهتر بازی می کنند.

فیلمهاش هم از بس مسخره و بی ارزشه تند تند اکران میشند. بدونه هیچ مشکلی. می دونید چرا؟ برای اینکه فیلمهاش نه در باره ی مشکلات اجتماع حرف می زنند و نه انتقادهای سیاسی. بس مشکلی بابت مجوز ندارند. از طرفی هم تجاری و بی ارزشند به همین دلیل سریع اکران میشند.

سینمای ما اینجوری می خواد بیشرفت کنه؟ جلوی فیلمهایی مثل نیوه مانگ(که جشنواره ای نیست که برود و جایزه نگیرد) سنتوری و به رنگ ارغوان و....... رو می گیرند. و هر چی بنجل میاد رو مجوز میدن. فیلمهایی که ارزش فکر کردن هم ندارند. کلاغ بر و محاکمه و اگه میتونی منو بگیر و توفیق اجباری و ...........

ولی خوشحال شدم که این دفعه خانوم مهناز افشار حضور ندارند. چون دیگه خیلی این زوج تکراری شده.به آقای گلزار هم تبریک میگم. و امیدوارم با همین فیلمها خوش باشند. و به آقای لطیفی هم تبریک میگم. که خودشون فهمیدند که در حد چه فیلمهایی هستند.

SETAREH
دوشنبه 9 مهر 1386 - 20:56
2
موافقم مخالفم
 

CHE EYDE FETRI KHAHIM DASHT!!!!!!!!!!!4 ANGOSHTIE RADANO TOFIGH EJBARIE GOLZARO...........VAY CHE SHAVAD


دوشنبه 9 مهر 1386 - 21:13
0
موافقم مخالفم
 

che hali konim

حامي گلزار
دوشنبه 9 مهر 1386 - 21:33
-2
موافقم مخالفم
 

ايول گلزار دوباره گل مي كاره آخ جون عيد فطر چه شود

هم كلاغ پر هم توفيق اجباري......هوررررررررررررررررررررااااااااا

ghazaleh
دوشنبه 9 مهر 1386 - 21:45
-1
موافقم مخالفم
 

alieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

یه گلزاری
دوشنبه 9 مهر 1386 - 21:48
-1
موافقم مخالفم
 

mer3000000000000000000000000000000

mr kazemi


دوشنبه 9 مهر 1386 - 22:22
0
موافقم مخالفم
 

kheily alie

یاسمن
دوشنبه 9 مهر 1386 - 22:44
0
موافقم مخالفم
 

چه عید فطری خواهد شد با این فیلمهای خوب و جذاب ........


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 0:12
0
موافقم مخالفم
 

babak jan to in mah ramezon nazar dahanemon baz beshe ,golzar behtarine ,golzar joon doset darim

میثم
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 1:22
2
موافقم مخالفم
 

آقا بابک گل گفتی.

این حامی گلزار و یه گلزاری و ....... بیکارند. هر وقت که یه خبر از گلزار میشه, میان نظر در بیت میدن.

بدترین عید فطر برای سینماهای ما امساله. شاید تجاری ترین عید فطر باشه. ولی واقعا" ما می خوایم با این فیلمها و بعضی از بازیگران(بلا نسبت استاد گلزار) بیشرفت کنیم؟

آمار این فیلمها در سینمای ما داره روز به روز بیشتر می شه. خدا به ما رحم کنه.

هواداران گلزار صمیمانه بهتون تبریک میگم. حتما" الان صبح تا شب خیره به بوسترهای آقای گلزار که بر در و دیواره اتاقتان چسباندید, هستی,د تا عید فطر بشه.

خوش بگذره.


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 1:42
0
موافقم مخالفم
 

وست عزیز بابک جان شما همه گفتنی ها را گفتید! من کاملا با شما هم عقیده هستم

aidin
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 6:1
0
موافقم مخالفم
 

MAN VAGHAN TRY KARDAM KE DAR MORED film m like mother nazaram ro bedam vali nashod in ja migam ke khili afsoos mikhoram ke 49.9 darsad benandehay in saite barayy in chenin filmi ke khili ale hast shans baray gereftan osckar ghaeel nestand

nazila
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 8:19
0
موافقم مخالفم
 

تا پارسال جشنواره فیلم فجر و دوستداشتنی ترین جشنواره ایران میدونستم اما امسال باورم نمیشد که جایزه ها انقدر بی ربط و بی انصافانه داده بشه .. حضور اخراجیها توی جشنواره . سوالیه که هنوز ذهن من و مشغول کرده !!

بيتا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 8:31
1
موافقم مخالفم
 

مرسي آقا بابك .... چقدر خوب كه با شما هم عقيدم وگرنه چطوري ميشد از اين همه حرف حق ايرادي گرفت؟؟!! راست ميگيد كسي كه بعد از 15 تا فيلم هنوز از نظر فن بيان و طرز راه رفتن ايرادهاي اساسي داره معلومه كه كارگردانها فقط براي فروش بيشتر فيلمهاشون ازش استفاده ميكنن.كه ضايع هم ميشن (مثل گل يخ).حيف كه يكي از فيلمهاي باران رو به خاطر اينكه نميتونم آقاي گلزار رو تحمل كنم نميبينم.

SALAR
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 10:31
2
موافقم مخالفم
 

CHERA INGHADR AZ GOLZARE BOZORG BAD MIGIN

?????

ON OSTADE BAZIGARIE KESHVAREMONE

MIKHAYN ONAM MESLE MAKHMALBAFO PANAHIO ... AZ DASTESH BEDIM

?????

MIDONIN AGE ONO AZ DAST BEDIM CHI MISHE

??????

FEKR KARDIN VAGHTI ONO AZ DAST BEDIM 2KHTAR DABIRESTANIA CHE ZARBEYE ROOHIE BOZORGI MIKHORAN

?????

sana
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 11:25
2
موافقم مخالفم
 

اقای لطیفی خیلی ماهی من همیشه طرفدار فیلماتون بودم /دوستون داربم اقای لطیفی

sana
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 11:30
1
موافقم مخالفم
 

چه عید فطری بشه امسال با بهرام وباران ورضا

armin
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 11:42
-1
موافقم مخالفم
 

golzar ke nemitoooone baziiiigari kone chera dast az cinema bar nemidare bere hammun musighi

سعيد
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 12:40
-1
موافقم مخالفم
 

اميدوارم اين فيلم هم مانند بقيه كارهاي باران عالي باشه.

سحر م
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 12:42
1
موافقم مخالفم
 

ايول ايول داداش رضا

گل كاشتي رضا جوووووووووووووووووووووووونم

مهر ماه ماه محمدرضا گلزاره.......فقط محمدرضا گلزار عزيز

الهي فداش شممممممممم


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 12:51
1
موافقم مخالفم
 

چقدر خوب..........

مهسا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 14:37
2
موافقم مخالفم
 

واقعا آدم لذت مي بره , ي سوپر استار كه بيشتر نداريم دلمونم به اين خوشه ديگه

آرش ک
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 14:42
0
موافقم مخالفم
 

آفرین بابک. آقای لطیفی با این 3 تا بازیگر (بهداد/کوثری/پور سرخ) گند زدن .مطمئن باشید دوام نمی آرند. بذار این دخترای دبیرستانی با این فیلمها خوش باشند.


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 14:46
0
موافقم مخالفم
 

رضا گلزار عشق منه

بیتا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 14:54
1
موافقم مخالفم
 

اتفافا فیلم روز سوم بهترین فیلم جنگی بود که من دیدم چون از یک دید دیگه به این مصیبت نگاه میکرد و فیلم اصلا مصنوعی نبود

البته قبول دارم مشکلات کوچیک و بزرگ کارگردانی داشت ولی نه اونقدر که بخواد لج کسی رو در بیاره

آقای لطیفی واقعا کارگردان بزرگ و درست و حسابیه

در ضمن مشکل از کارگردانا نیست باز خدا خیر بده همینارو که چهار تا فیلم تجاری میسازن وگرنه کلاه سینمامون پس معرکس

مشکل از جای دیگه ای که هممون میدونیم و نمیتونیم بگیم


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:17
1
موافقم مخالفم
 

خیلی ممنون...........

خبر واقعا عالی ای دادید

عید فطر امسال واقعا عیده..........

اریان
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:21
1
موافقم مخالفم
 

فیلمی که گلزار توش باشه ارزش اسم بردنم نداره


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:26
-2
موافقم مخالفم
 

لطفا عکس های بیشتری از توفیق اجباری بزارید


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:56
0
موافقم مخالفم
 

fagat golzar

سارا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:58
-2
موافقم مخالفم
 

گلزار جون مرسي

داريوش
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 15:59
0
موافقم مخالفم
 

جناب اقاي بابك شما كه انقد منتقد تشريف دارين چرا شغلتونو عوض نميكنين چون سينماي ايران به همچين مخرب حرفه احتياج داره

در ضمن اين گلزار بود كه اقتصاد مريض سينماي ايران رو به بهبودي برده يني مردم از فيلماي گلزار استقبال ميكنن و شما حق ندارين به سليقه مردم توهين كنين

فرناز
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 16:9
0
موافقم مخالفم
 

اگه واقعا از گلزار بدتون مياد( حسوديتون ميشه) چرا مياين نظر ميدين خيلي روتون زياده ,پروا


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 16:15
0
موافقم مخالفم
 

گلزار فوق العادس خيلي ماهي گلزار جون

darush
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 16:30
0
موافقم مخالفم
 

babak khan shoma ke enghad montaghde hazeghi hastin chera nemirin montaghed shin chon cinemaye ma baraye pasraft be montaghedaii mmese shoma mohtaje

dar zemn in golzar bood ke eghtesade cinemaye irani ro be pishraft borde

shoma darin be salighe lardom toohon mikonin

chon mardom miran filmaye golzaro mibinano bekhatersh kharj mikonn

ta on film milyardy forosh kone

سونيا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 16:54
1
موافقم مخالفم
 

قابل توجه بعضيها 22سالمه و بچه مدرسه ايم نيستم اما از گلزار فوق العاده خوشم مياد و همچنين خانوادم كه خيلي دوسش دارن پس لطفا ساكت شين

شاهین
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 17:34
-1
موافقم مخالفم
 

من نمی دونم که کی به این آقای بابک گفته تو نظر بده؟! آقا بابک شما بهتر است بری یه قل دوقلتا بازی کنی تو را چه به این حرف ها.!

خوشحال شدیم وقتی فهمیدیم که توفیق اجباری عید سعید فطر اکران می شود.

علیرضا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 17:38
-2
موافقم مخالفم
 

من از همه ی دوستان معذرت می خوام. چون اینجا مکان مناسبی برای این بحث نیست. ولی چون چند تا از دوستان اسم فیلم روز سوم رو آوردند و یک نفر هم گفت که این فیلم با ارزشی است, مجبورم یک مطلبی رو بگم. امیدوارم من رو ببخشید.

روز سوم جزو فیلمهای متوسط رو به بایین ماست. این فیلم واقعا" خوش ساخت و جذاب است(مثل تمام فیلمهای لطیفی). ولی مملو از ضعف. من هر لحظه که سعی می کردم از دیدن این فیلم که سوژه ی جذابی دارد, لذت ببرم, یک ضعفی از فیلم نمایان می شد و یک سوال در ذهنم ایجاد می شد و اذیتم می کرد. که به این ترتیبند:

در یکی از سکانسهای اولیه فیلم می بینیم که رضا قصد داره سمیره رو به بیرون ببره. ولی مشاهده می کنه که عراقیها در فاصله ی کمی از آنها هستند. به داخل میره و کلی دعوا می کنه و حرف می زنه. بعد یک قبر آماده می کنه(ساختن اون حداقل یک ربع وقت می بره.) و صحنه سازی هم می کنه و .... و میشه حدود 25 دقیقه. هنوز عراقیها نرسیدند. آیا این باور بذیره؟ همونطور که دوستمون آقا بابک گفتند.

یا اینکه چند عراقی از روی بشت بام به نقطه ای که در تیر راس است شلیک کرده و رضا و برزو ارجمند (که اسمش تو فیلم یادم نیست) رو هدف قرار می دن. چندین ثانیه اونها رو به رگبار می بندن. ولی همه ی تیرها به اطراف می خوره. در حالی که حتی یک تیر هم می تواند به هدف مورد نظر در آن نقطه ی تیرراس بخورد.

در صحنه ای که یکی از دوستان رضا در خانه رو با آربیجی منهدم می کنه و همراه با کس دیگری بیرون می آید, ابتدا رو به یک طرف می کند ولی بعد منصرف می شون و رو به طرفی دیگر می کند و بعد از چندین ثانیه شلیک می کند. در تصاویر هم معلوم بود که سربازان عراقی در جای خود وایسادند و کاری نمی کنند. و مشخص است که این به دستور کارگردان است تا داستان و فیلمنامه ی آشفته به جلو بروند.(این قسمت رو و سربازان عراقی را که در جای خود میخکوب هستند رو یکبار با دقت ببینید تا به راحتی متوجه شوید.) وگرنه در همان لحظه ی چرخش به او شلیک می شد. نکته ی جالب دیگه این بود که وقتی آربیجی زن این فیلم در طول فیلم به تانک ها شلیک می کرد, همه ی آربیجی ها قبل از این که به تانک برسند به چند متر جلوی آن می خوردند.(آن هم از فاصله کم. آیا ممکن است؟ آربیجی یا برخورد می کند و یا از کنا رد می شود. مگر خمباره است که به زمین برخورد کند. از این فاصله) دلشان نیامده که در این فیلم یک تانک منهدم کنند.

نکته ی جالب دیگه این بود که چطور چند رزمنده ی ساده به شهری که توسط عراقیها تسخیر است می روند و سالم بر می گردند؟ و چند نفره, همه ی عراقیها رو می کشند و در آخر هم از روی رودربایسی توسط کارگردان شهید می شوند. مگر آنها کوماندو بودند ؟ به جز یک نفر که تکاور بود. بقیه رزمنده های ساده بودند. و این قسمت فیلم بسیار کلیشه ای بود. و من رو یاد فیلمهای رمبو (سیلوستر استالونه9 و کمانده (آرنولد شوارزینیگر) انداخت.

سکانس کانال هم یکی از سکانس ها تاثیر گذار و جالب فیلم بود. ولی مثل کل فیلم غیر قابل باور.طولانی شدن بیش از حد وصیت ها. عراقیها هم صبر کرده اند تا وصیت آنها تمام شود و بعد بیایند.سکانس آخر هم زیبا و هم مجددا" ضعیف بود. چرا فواد وقتی می بیند که سمیره توسط برزو ارجمند داره به او طرف رود میره, تفنگش رو میندازه و به آب می بره؟ در حالی که می توانست به راحتی از کناره ها به برزو ارجمند شلیک کند و سبس سمیره رو به ساحل برگرداند.و این یعنی یک فیلمنامه ی آشفته و دم دستی که هدفش فقط ساختن یک فیلم ملودرام بوده. و مصنوعی بودن صحنه های درگیری با عراقیها در این فیلم(به جز فیلمنامه که ضعق شدید فیلم است) یکی از باشنه های آشیل این فیلم است.

باران کوثری هم که یکی از بازیگران توانمند کشورمونه که نتونسته لهجه ی جنوبی رو دربیاره و به شدت از این لحاظ دچار ضعف است. ولی بازیش خوب است.

فیلمبرداری ابراهیم غفوری هم که بدتر از این نمی شد. ولی جلوه های ویژه ی این فیلم انصافا" عالی بود. و یکی از معدود نقاط مثبت این فیلم. فیلم در مجموع خوش ساخت بود. ولی به شدت ضعیف.

حالا به نظر شما که وجدانهای آگاهی دارید آیا کارگردانی محمد حسین لطیفی در حد کاندید شدن بود ؟ تا چه برسد به سیمرغ. و این نشان می دهد که فقط قصد دارند استاد مهرجویی رو آزار بدهند.

من به شخصه فیلم روز سوم رو فیلم جنگی نمیدونم. بلکه یک ملودرام عاشقانه می دونم که فضا و موقعیت جنگ بهانه ای برای روایت اونه. ضعف های کارگردانی و فیلمنامه ی این فیلم به شدت توی ذوق می زند. و من روز سوم رو فیلم با ارزشی در سینما نمی دانم. و آیا انصاف است که فیلمی با چنین ضعفهایی(بازی خوب بازیگران جدا) سیمرغ بگیرد؟ یعنی جشنواره در این حده؟ مگه هر فیلمی که بیشتر سرگرم کرد باید بهترین فیلم بشه؟

من هم خوشحالم که آقای لطیفی به ژانری که توانایی کارگردانی آن را دارند, برگشتند.

یا حق

علیرضا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 18:8
0
موافقم مخالفم
 

در مورد آقای گلزار هم من قبلا" همه ی حرفهام رو زدم. و دیگه در این زمینه بحث نمی کنم. ولی معتقدم که کاش کمی ایشون به هواداران و مردم و سینما احترام میزاشت و بازیش رو تقویت می کرد.چون همیشه در تاریخ سینما ایران, تمام ستاره ها برای رسیدن به جایگاهشون, زحمت کشیدند. مثل بهروز وثوقی. یا همین دوره ی خودمان. امین حیایی که 10 سال نقش های بی ارزش بازی کرد تا به اینجا رسید. یا برویز برستویی که از تئاتر شروع کرد. بهرام رادان که همه جور حرفی را تحمل کرد تا اینچنین معتبر شد.و گلشیفته فراهانی که برای نقشش از عصاره ی وجودش مایه میزاره. و برای نقشی مثل روناک در اشک سرما, مدتها در دشت و کوه با چوباها و کردها صحبت می کند. و بازیهای زیر بوستی به رخ همه ی ما میکشه. یا همین باران کوثری که مشخص است او هم مثل ستاره های به حقی است که نام بردم و.....

ولی آیا آقای گلزار ذره ای زحمت برای نقششان می کشند؟ همش نقش یک بسر بولداره ناز داره عاشق کش. و آن هم با بازیهای ضعیف. و فیلمهای ضعیف تر و تجاری و کلیشه ای. ایشون برای جایگاهشون زحمت نکشیدند. بلکه از یک نعمت خدادادی(زیبایی) سو استفاده کردند. و چون خیلی به خودشان مطمئنند که مردم دوستشان دارند و به درد سینما می خورند, به همین دلیل ذره ای تلاش برای بهبود بازی خود نمی کنند. و این کاملا مشهود است. و آگاه نیستند که چهره روزی از زیبایی می افتد, ولی آن چیزی که ماندگار است, بازیهای یک بازیگر است.ایشون به عنوان سرگرمی به سینما نگاه می کنند. و درگیر بودن ایشون با انواع و اقسام شغلها و بیزینسها نشان از ارادت خاص ایشون به سینما هست.

در مورد توفیق اجباری هم حرف خاصی ندارم. فقط باید بگم که چرا این فیلم که تازه 5/1 هست که آماده ی نمایش شده باید با این سرعت اکران شود؟ در حالی که فیلم دندان گیری هم نیست.

بس سایر فیلمها چی؟ شاهکارهای سینمایی چی؟ چرا ما باعث شدیم که عباس کیارستمی و مخملباف و بناهی دیگر در ایران فیلم نسارند؟ چرا باعث شدیم که فیلم کارگردان عالیمان بهمن قبادی اکران نشود(نیوه مانگ). چرا جلوی یک شاهکار سینمایی با نام سنتوری را می گیریم؟ چرا حرمت کارگردان آن را که دین بزرگی بر گردن سینما و سینما دوستان دارد را نگه نمی داریم؟ چرا با توقیف سنتوری باعث شدیم که استاد مهرجویی انگیزه ی ساختن فیلم نقاب زیبا را از دست بدهد و ما را در حسرت یک فیلم دلچسب دیگر بگذارد؟ استادی که هنوز هم دیدن درخت گلابی و لیلا ی او خسته نمیشوم. چرا و چرا.

این گله ی من است.

الان هم خیلی هاتون میاین میگید که گلزار بهترینه و گلزار تنها سوبر استاره ایرانه و.....

بله گلزار تنها سوبر استار ایرانه. ولی تنها سوبر استار به نا حق. چون بقیه ی سوبر استارها همگی به حق و شایسه هستند(بهرام رادان- امین حیایی- محمد رضا فروتن- گلشیفته فراهانی- هدیه تهرانی و....)

یا حق

ماندانا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 18:55
-1
موافقم مخالفم
 

مرسي از خبر واقعا خوشحالم كرديد دستتون درد نكنه ,,منم گلزارو خيلي دوست دارم

بیتا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 19:46
0
موافقم مخالفم
 

اتفاقا هر سه بازیگر با بازیای قویشون توی روز سوم تعجب همرو بر انگیختن مخصوصا پوریا که خیلی خوب تونست خودش رو هم پای باران و حامد بالا بکشه

در ضمن گلزار بازیگر بدی نیست ولی جزء اون دسته بازیگراییه که اگر کارگردان خوب باهاش کار کنه خیلی خوب از پس نقش بر میاد

مثل بوتیک کما یا آتش بس البته توی گل یخم خوب بود

sam
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:6
1
موافقم مخالفم
 

salam agha babak dametgarm nazaret ba hale vali man nemifahmam baran ke bazigar khobiye chera ba in latifi kar mikone?

احمد دستاران
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:7
-1
موافقم مخالفم
 

فقط زمان اكران خصوصي هر دو فيلم را هم اعلام كنيد

مرسي

www.cinemaerooz.blogfa.com


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:29
2
موافقم مخالفم
 

من گلزار خيلي خوشم مياد گلزار جون دمت گرم


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:48
0
موافقم مخالفم
 

آقای علیرضا درود بر شما.شما حرف دل همه ما را بسیار واضح گفتید


سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 21:54
0
موافقم مخالفم
 

چرا گلزار رو بازیگر ضعیفی می دونید مثل اینکه فراموش کردید که ایشون در فیلم هایی بازی کردند که با استقبال شدید مردم رو به رو شده مثل آتش بس و کما و بوتیک. البته قبول دارم که بعضی ار فیلم های ایشون زیاد چنگی به دل نمی زنه ولی این رو هم باید قبول کنید که ایشون خیلی به اقتصاد سینمای ایران کمک کردند ولی شما باز هم از ایشون ایراد می گیرید در ضمن هنگامی که اسم سوپراستار به گوشمون می خوره خیلی ها نام گلزار در ذهنشون هک می شه پس حتما در بازی ایشون چیزی وجود داره که این لقب رو گرفتند و فکر کنم خیلی بی انصافی باشه که بخواهیم بگیم گلزار در این حرفه اش هیچ تلاشی نمی کند!!!

در ضمن فکر نمی کنم که فروش فیلم های ایشون فقط بخاطر چهره شون باشه چون ظاهر افراد بعد از مدتی عادی می شه ولی هنوز ایشون در بین مردم طرفداران زیادی دارند

بهتره اینجا این رو هم اشاره کنم که خیلی از بازیگر های پیشکسوت ما گلزار رو از بازیگران خوب ایران می دونند

صبا
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 22:17
-2
موافقم مخالفم
 

اه!!!!!!! این باران کوثری اگه تو این فیلمای درپیتی بازی نکنه نمیشه؟ داره گند میزنه به سابقه هنریش!

در ضمن گلزار بره تو همون شام آخر و گل یخ و ... بازی کنه!

لطیفی هم سریال بسازه سنگین تره!

paarmida
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 0:0
-2
موافقم مخالفم
 

علیرضا /میثم /بابک صمیمانه حرف دل منو زدین سپاس بی پایان! کاشکی مردم ما یه ذره ظاهر بینی شونو کمتر میکردن و باعث نمیشدن گلزار پولساز لقب بگیره اونوقت خیلی راحت فید میشد هر چی میکشیم از خودمونه!

طاها
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 1:45
1
موافقم مخالفم
 

ماهم که نفهمیدیم بابک و میثم یک نفرند!!!!!!!!!!(جزو نظرات اول صفحه)

آقا بابک یا آقا میثم(مطمئن نیستم اسمت همینا باشه اصلا شاید دختر باشی)

انشاءت

غلط املایی های تکراریت و

سبک فاصله گذاشتن بین پارگراف هات داد میزنه بابک و میثم یکی هستن.

تو اینقدر ضعیفی و بدبختی که برای گول زدن خودت با یه اسم جعلی میای نظر مزخرف خودتو تائید می کنی.

تو با این ضعف شخصیتی که داری اصلا صلاحیت حرف زدنم نداری چه برسه به اظهار نظر.

علیرضا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 4:34
-2
موافقم مخالفم
 

آقا یا خانوم بی نام: بله گلزار ستاره است. و به اقتصاد سینمای ما کمک کرده. ولی به چه قیمتی؟ به این قیمت که با بازیهای ضعیف خودش یکی از باشنه های آشیل فیلم ها بشه؟ و همه ی مردم وقتی که او در یک فیلم حضور دارد, از بی محتوا بودن و ضعیف بودن آن فیلم مطمئن شوند؟ این ستاره بودن به دل می نشیند؟ محبوبیت اگر با اعتبار همراه نباشد به دل نمی شیند.

منظور من این است که کاش کسی که قراره به اقتصاد سینمای ما کمک کنهو از لحاط بازی هم عالی باشه. نمونه ی قدیمیش بهروز وثوقیه که نامش یک آس برای فیلم بود. که هم به آن اعتبار میداد و هم به فروشش کمک می کرد. مثالهای کنونی اش را هم که می دانید.

اگر قرار است که کسی که می خواهد به اقتصاد سینمای ما کمک کند, ذره ای ارزش بازیگری نداشته باشد بهتر است از این کمک خودداری کند. چون دلچسب نیست. و خود مردم ما مقصرند. که همونجور که از فیلمهای طنز حمایت بیش از حد می کنند که باعث میشه هر ساله با فیلمهای بی ارزشی از طنز روبه رو شویم و یا از فیلمفارسی ها حمایت می کنند و باعث تداوم ساخت آنها می شوند, خودشان هم با حمایت از این بازیگر باعث شدند که او با بازی که ارزش فکر کردن نداره و ضعیف ترین حد ممکن است, به ستاره تبدیل شود.

در ضمن بازی گلزار در کما حتی متوسط هم نبود. یک بازی مثل همیشه ضعیف. با این تفاوت که نابغه ای به اسم امین حیایی بود تا فیلم را بگرداند.

بوتیک هم که نیمی از موفقیتش رو مدیون بازی شاهکار گلشیفته فراهانی است. و گلزار در این فیلم بهترین بازی خود به همراه آتش بس را کرد. یعنی متوسط.

یا حق.

مهشید
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 7:24
0
موافقم مخالفم
 

وااااااااااااااااای!!!

من که دیگه مردم....دیگه نمیتونم صبر کنم....هم کلاغ پر هم توفیق اجباری...واااااااااااای!!

یعنی عید فطر تهرانه؟!!!خدا کنه زود اکران بشه....

راستی چرا بعضیا این طوری در مورد گلزار جون حرف میزنن؟کی گفته نقشاش مثل همه؟ و همش نقش بچه پولدارو عاشقو اینا بازی میکنه؟؟ شما برین کلاغ پرو ببینین بعد اظهار نظر کنین....اون وقته که همهتون ضایع میشین..!!ها ها ها

رویا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 9:5
1
موافقم مخالفم
 

باتشکر از خبرخوبتون

از خوشحالی نمی دونم چی باید بگم !!!!!

setareh
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 10:36
1
موافقم مخالفم
 

ba salam

man ham ba nazare aghaye babak va alireza movafegham

یه گلزاری
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 10:54
2
موافقم مخالفم
 

سلام اه اه اه بازم جنگ های زرگری همیشگی بابا بسته دیگه تا کی می خواین ادامه بدید نشد یه خبری رو از بهرام و رضا بزارن ما هم به نظرات هم احترام بزاریم در ضمن آقای علیرضا به قول آقای رادان قیافه ارث باباست آدم به ارث باباش از نظر شما می نازه نمی نازه که عرصه سینمای ما موج آرومی نداره که گاهی پروخروش گاهی آروم وقتی آروم و می تونی سوارش بشی و سواری بگیری که که فبها والا کلاهت پسه معرکست والا سوارت می شه و باید به خیلی چیزا تن بدی فکر می کنم منظورم و واضح گفتم در ضمن همه این بزرگانی که گفتی مثل عباس کیارستمی و داریوش مهرجویی و استاد مخملباف به گردن این سینما حق دارن و واقعا هم دارن

فیلمی مثل سنتوری هر چقدرم که بمونه و نخواد اکران بشه چون نه موضوع فیلم و نه کارگردانش تاریخ مصرف نداره بس فیلم نه تنها فراموش بلکه روز به روز محبوب تر و ماندگار تر می شه چون اسم کارگردانی مثل مهرجویی روش مهر خورده بس نباید نگران اکرانش باشیم بالاخره که اکران می شه دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره و اما رضای عزیز که منم یکی از طرفدارای پر و پا قرصشم به نظرم نظر هر کسی برای خودش مقدمه و مقدسه و این یه چیزه واضحی هست در ضمن رضا هنوز استارت به اون صورت نزده بالاخره این ماشینه راه می یوفته شاید از نظر خیلی هامون یک مقدار دیره اما بالاخره مجبوره که روشنش کنه ولی آقایون بابک و میثم و علیرضای عزیز که همیشه هوادار نقدهای جنجالی و خوبش بودم آیا چهره تا چه اندازه می تونه بمونه 1 سال 2 سال 3 سال دیگه حدش 7 ساله مردم دارن می بیننش به خاطرش سینما رفتن ولی ناحقی اگرم بگیم که همش چهره بوده رضا خوب نقطه های اوجی هم تو کاراش داشته که قابله تحسین باشه مردم ما هم اونقدر باهوش هستن که کسی و که نخوان با رفتارشون سقوط آزادش بدن در ضمن حرف بیزینس و کارای تجاری از رضا گفتید خوب شماها خوب می دونید که سینمای ما اوصولا اونقدر اهالی خودشو تضمین مالی نمی کنه که آدم فقط بخواد در امد زاییش از طریق سینما باشه اونقدر در کل دستهای پشت پرده و ضعف های شدید داریم که بقیش حالا بماند من نه منتقدم نه چیزه دیگه یکی هم مثل خودتون یه گلزاری ولی اگر کارهای تجاری رضا نبود فردا که دیگه نتونست کار کنه باید زندگی عادیشو بچرخونه یا نه ولی آقایون میثم و بابک و علیرضا و همه کسایی که حرفای شما رو تایید کردند قبول دارم بجز رضا سوپراستارای دیگه ای هم داریم که الحق باید روی بازیشون قسم خورد بهرام عزیزم اوایل بازیش نقصهایی رو داشت از اول رادان سنتوری و تقاطع نبود که رادان شمعی در باد و شورعشق بود ولی می دونید چرا یه دفعه شد رادان به خاطر اینکه دید اگر بخواد همینطوری بازی ضعیف ارائه بده سری می ره کنار تلاش کرد تا به اوج رادان بودن خودش برسه به اون اوجی که بشه سنتوری به اون اوجی که بشه رادان واقعی مطمئن باشید مردم ما باهوش تر از اونی هستن که بخوان فقط گول ظاهر افراد و بخورن فردا رضا هم بخواد به قول شماها روند آتش بس و که فوق العاده بود طی نکنه یه مدت کم کار و بعدش سری می ره کنار ولی خیلی پسره باهوشی استارت و می زنه می ره جلو به این زودیا کنار بکش نیستش

قربون همتون

یه گلزاری

مهسا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 11:19
1
موافقم مخالفم
 

من هم با دوستان موافقم گلزار اصلا بازیش خوب نیست


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 12:42
-3
موافقم مخالفم
 

گلزار خيلي عالي بازي ميكنه شما هم بريد غاز بچرونيد

bardia
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 12:54
-1
موافقم مخالفم
 

salam man bardia golzar baradare reza golzar hastam mamnoon az shoma ke inghadr rezaro hemaya mikonid

یاسمین
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 13:17
1
موافقم مخالفم
 

واااااااااااااااااااااااااااااااااای خدای من .آخجون دو فیلم رضا جان با هم اکران میشه .چقدر خوشحالم.امیدوارم این دو فیلم هم جز فیلم های پر فروش سال بشه.من که شخصا هر کدوم را حدود 4 الی 5 بار میرم و میبینم.قربون گلزار.

فقط گلزار

فقط گلزار.


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 13:19
0
موافقم مخالفم
 

خواهشا هرچه زود تر آنونس این فیلم دیدنی را بذارید.مت منتظریم هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.

آمیار
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 13:36
-1
موافقم مخالفم
 

ای ول به لطیفی که زود زود فیلم می سازه

مهيا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 13:47
-1
موافقم مخالفم
 

من نمي دونم اخه ما چرا اين شكليم هنوز فيلم نيومده مي گيم فيلم دندون گيري نيست بابا بزاريد بياد اگه بد بود اونوقت نظر بديد اخه هنوز كه نيومده من خودم طرفدار گلزارم اما در كل هر فيلمي رو اول مي بينم بعد اظهار نظر مي كنم فقط دوست دارم اين فيلم و بازياش خوب باشه تا دهنه ي عده بسته بشه تا بفهمند از پيش اظهار نظر نكنند

ريحانه
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 14:5
2
موافقم مخالفم
 

نگاه حرفه اي به مسائل بين ايراني ها در حال از بين رفتنه...خيلي از حاميان اقاي گلزار ميگن: مودبه.و اقاست و...اينقدر تعريفهاي اغراق اميز مي كنن كه بازي هاي افتضاحش را ناديده ميگيرن...فقط جايزه اسكار مونده كه به اين اقا بدن اين اقا اگه سينما براش ارزش داشت اجازه نمي داد همش ازش استفاده تجاري بكنن مدام تو هر اگهي تبليغاتي و فيلم فارسي مشاهده ميشه....طرفداران گلزار چه توجيهي داريد؟؟؟؟؟؟

آناهيت
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 14:28
-2
موافقم مخالفم
 

من فقط به خاطر رضا عطاران دوست دارم اين فيلم رو ببينم.


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 15:2
-1
موافقم مخالفم
 

صبا خانوم ما همه منتظر دستورات شما بودیم

دريا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 15:47
2
موافقم مخالفم
 

عليرضا خان ديگه چي !!!!!!!!!گلزار تو بوتيك به خاطر گلشيفته خوب بازي كرده تو كمام به خاطر امين حيايي تو اتش بسم حتما به خاطر تهمينه ميلاني واقعا حالم داره بهم مي خوره از اين حسادت تو حتي نمي خواي قبول كني كه گلزار خودشم نقش داشته واقعا كه برو خودتو گول بزن حرفات مفتم نمي ارزه

بیتا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 16:11
3
موافقم مخالفم
 

آقای علیرضا نظرتون در مورد فیلم روز سوم رو خوندم وکاملا با انتقادی که نسبت به سکانس اول فیلم داشتین موافقم متاسفانه طولانی بودن این سکانس شدیدا از جذابیتش کم کرده اما در مورد بقیه سکانس ها شما که با چنین دقتی فیلم رو دیدید مطمئنا دیدید که آخرش نوشته این فیلم با الهام از یک داستان واقعی است

در مورد صحنه در گیری رضا و امیر مطمئنا کارگردان نمیاد اول فیلم مهره های اصلی خودش رو به کشتن بده(ایرادای شما شدیدا بنی اسرائیلیه)چون همه کارگردانا یه همچین کاری رو میکنن کدومش اول فیلم بازیگر اصلی رو به کشتن میدن؟

در مورد صحنه کانال واین که عراقیها منتظر موندن چطور متوجه نشدین که فواد با چه التماسی با بالا دست خودش صحبت میکرد که داخل کانال رو به آتش نکشن و صبر کنن تا اونا بیان بیرون به همین دلیل بود که تو اون صحنه هیچ بمبی به طرف کانال شلیک نشد

در مورد آخر فیلم هم که میگید تو رودربایسی با کارگردان شهید میشن خوبه که بدونید هیچ کدوم از اون افراد واقعی شهید نشدن و جون سلام از این معرکه بدر بردن

و سکانس آخر فیلم هم که به بازیه استاد جوان سینمای ایران حامد بهداد ایراد میگیرید باید گفت که شما هیچ احساسی نسبت به عشق ندارید چون فواد از ترس از دست دادن سمیره میخواست فقط به آب بره و مانع رفتنش بشه بعدشم چه فرقی داشت که مثلا به قول شما از کناره ها امیر رو بزنه چون آخر به دست سمیره کشته شد

پس شما خیلی دقیق به دیدن فیلم نشستید و حتما با بینش قبلی فیلم رو مشاهده کردید

شماها که سینمایی هستید وبه قول خودتون منتقد درست و حسابی چطوری اجازه میدید به کارگردان بزرگ و عزیز مون آقای لطیفی با چنین جبهه گیریی صحبت کنید

ایشون هم آثار ارزشمندی دارن مثل عینک دودی یا دختر ایرونی شاید از نظر شماها این فیلمها تجاریه ولی از نظر خیلیا از جمله من این فیلمها خیلی هم جای فکر داره

سجر
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 16:25
0
موافقم مخالفم
 

از مدیر سایت تمنّا می کنم نظراتی رو که باعث توهین به علاقه مندی بعضی افراد می شه تایید نکنن!

چند وقت پیش هم به آقای پورسرخ توهیناتی شد که خیلی ها رو ناراحت کرد!!!

مطمئنناً شما از داورها بیشتر نمی دونین، پس خواهشن راجع به روز سوم این طور صحیت نکنین!!!!!!!!

آقای لطیفی امسال بهترین کارگردان شدن و روز سوم هم که ساخته ی ایشون بود بهترین فیلم جشنواره شد تا خیلی از حسودا که نمی تونستن موفقیّت جناب لطیفی رو ببینن از حسودی بترکن!!!!!!!!!!!!!

انشالله جشنواره 26 هم آقای لطیفی بهترین کارگردان می شن و آقای پور سرخ هم بهترین بازیگر نقش اوّل مرد............!!

سحر
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 16:27
2
موافقم مخالفم
 

منم با نظر ریحانه موافقم!!

گلزار اگه چهره خوبی نداشت،

هیچ وقت به اینجا نمی رسید!!

بیتا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 16:29
1
موافقم مخالفم
 

در ضمن انقدر سینمای ما رو وابسته به سنتوری و استاد مهرجویی ندونید از این فیلمها زیاد میاد و میره کیه که استاد بودن مهرجویی رو رد کنه ولی بدبختیه سینمای ما اکران نشدن سنتوری نیست شماها که به گلزار و سینمای فیلم فارسی ایراد میگیرید چرا خودتون انقدر کوتاه و محدود فکر میکنید بالاخره این فیلم هم اکران میشه

ولی همه که برای بدبختیه جامعه رو دیدن به سینما نمیرن خیلیهام دوست دارن از دو ساعت توی سینما بودن انرزی بگیرن و وقتی میان بیرون فقط حالشون خوب باشه و حوصله نقد فیلم یا نگاه کارشناسانه ندارن

در ضمن شماها در مورد گلزار بی انصافی میکنید اگر یه بار سام و نرگس و بوتیک یا شام آخر و آتش بس رو دوباره ببینید متوجه پیشرفت گلزار میشید اون هم به اندازه خودش برای بهتر شدن زحمت کشیده انقدر چشمهاتون رو به روی چیزایی که براتون صرف نداره نبندید

گلزار بازیش خیلی بالاتر از حد متوسط بود و همیشه هم نمیشه بازیه خوب یک نفر رو وابسته به بازیگریه ماهرانه ی کسه دیگه دونست گلشیفته معرکه است ولی نمیتونه با بهترین بازیهم روی بازیه یکی دیگه خیلی تاثیر بذاره همون طور که این اتفاق توی فیلم از رده خارج زمانه نیفتاد

asal
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 16:50
0
موافقم مخالفم
 

ایول به این می گن فیلم کارگردان محمد حسین لطیفی بازیگر باران کوثری باران که مطمئنا گل می کاره ولی خدا کنه بعضیا گند نزنن به فیلم

علیرضا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 18:38
-1
موافقم مخالفم
 

مهیا: منظور من رو از اینکه گفتم فیلم دندون گیری نیست, به درستی متوجه نشدی. فیلم توفیق اجباری شاید فیلم ضعیفی باشد, شاید متوسط باشد و شاید متوسط رو به بالا. ولی مطمئنن یک فیلم ماندگار و شاهکار که نیست. چون شاهکارها را از قبل می شود حدس زد که شاهکار باشند یا نه. ولی آیا انسان آگاهی می گوید که توفیق اجباری می تواند یک شاهکار باشد؟ چون همه می دانیم که آن فیلم حداکثر متوسط رو به بالاست.(و شاید ضعیف).

منظور من این بود که این فیلم در مقابل بعضی از فیلمها که شاهکارند و فیلمهای بسیار عالی, چرا باید در عرض 1 ماه اکران بشه. ولی آنها باید مدتها بشت خط بمانند. و آن کلمه ی دندون گیر, نسبت به آن فیلمها بود. که بی شک درست است. چه کسی می تواند بگوید که توفیق اجباری هرچقدر هم که خوب باشد, می تواند از سنتوری بهتر باشد؟

یه گلزاری: در مورد اینکه گفتید گلزار هنوز استارت نزده باید بگم:آقای گلزار مدتهاست که استارت زده. ولی به هدف بازی در فیلم های بی ارزش. چون همان ابتدا توانست یک بازی قابل قبول در فیلم ماندگار بوتیک بکند. ولی بس چرا از آن فیلمها فاصله گرفت و به طرف سیزده گربه و زهر عسل و گل یخ و تله و..... رفت؟ اگر علاقه به بهتر شدن بازیش و حضور در فیلمهای خوب داشت می توانست درست تصمیم بگیرد و مثل بقیه ی ستاره ها حداقل از هر 5 فیلم در دو فیلم عالی بازی کند؟ بس چرا گلزار بعد از بوتیک تنها در یک فیلم متوسط به نام آتش بس بازی کرد و بقیه همه ضعیف بودند؟ چرا راه بوتیک را ادامه نداد؟ چرا باعث شد که همه او را بازیگر ضعیفی بدونند و فقط برای فیلمهای تجاری از او دعوت کنند. او اگر علاقه به بیشرفت دارد باید از بازی در این فیلمها برای مدتی فاصله بگیرد. و بازی خود را تقویت کند. آیا این کار را می کند؟

اینکه سیبنمای ما هیچ چیزیش معلوم نیست و همه احتیاج به شغل دوم دارند رو قبول دارم. و کسی منکرش نیست. و خیلی ها هم این گونه اند. ولی تا چه مقدار؟ایشون به قدری درگیر بیزینس و تبلیغات و به تازگی تاسیس یک آرایشگاه هستند که برای سینما کمتر از همه وقت می گذارند.

درست میگید رادان هم که ار بدو تولد فیلم سنتوری رو بازی نکرده. آهسته آهسته آمده جلو.ولی بعد از یک مدت یک چیزی نشان داد و به صورت غیر مستقیم اعلام کرد که دوست دارد بیشرفت بکند. یعنی نقشهای متفاوت و خاص گرفت و سعی کرد تنها در فیلمهای تجاری بازی نکند. فرصت کار با بزرگان سینما را غنیمت شمرد و تلاش در بهبود بازی کاملا" از فیلمهایش معلوم بود. ولی آقای گلزار آیا در این 9 سال تلاش کرده اند که نقشهای متفاوت و خاص بازی کنند؟ ایشون فقط نقشهای ساده و تکراری رو به گونه ای ضعیف بازی کرده اند. آیا کمی تلاش کرده اند که از فیلمهای تجاری و بی ارزش فاصله بگیرند؟ نه. ایشون فقط در فیلمهای تجاری و بی ارزش بازی می کنند.

آیا فرصت بازی با بزرگان سینما را غنیمت شمرده اند؟ نه. به خاطر بازی در فیلم آرش معیریان شانس حضور در فیلم استاد مهرجویی رو از دست داد. و به خاطر قرار داد با یک شرکت, شانس حضور در فیلم مسعود کیمیایی رو از دست داد. آیا در بازیش ذره ای تلاش برای بهتر شدن مشاهده می شود؟ نه. در بازیش نوعی سردی است و هیچ شادابی و طراوتی دیده نمی شود و فیلمها تقریبا" در یک سطح است(به جز بوتیک و آتش بس. که متوسطند).

در ضمن شما اشتباهی بازی رادان در شمعی در با رو ضعیف گفتید. بازی رادان د شمعی در باد حزو 4 بازی برتر اوست. و به هاطر این فیلم سیمرع گرفت.

من که دشمن گلزار نیستم.من از این گلزار که بازی قبولی ندارد خوشم نمی آید چون ملاک علاقه ی من در سینما به کسی, ابتدا بازی و فیلمهای اوست. و سبس رفتار و شخصیت و چهره ی او.

موفق باشید


چهارشنبه 11 مهر 1386 - 19:26
2
موافقم مخالفم
 

کی آنوس فیلم رو می ذارید

من که دیگه طاقتم تموم شده

شيدا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 20:24
0
موافقم مخالفم
 

آنونس و عكس بزاريد از اين فيلم, گلزار جون منم عاشقتم خيلي ماهي

پيرزن عاشق گ
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 21:7
3
موافقم مخالفم
 

ننه جون خدا خيرت بده كه ما رو با اين خبرا خوشحال مي كني

بیتا
چهارشنبه 11 مهر 1386 - 23:54
2
موافقم مخالفم
 

به قول پوریا پور سرخ عزیز که یه حرف خیلی قشنگ زد:تو سینمای ما اثر بزرگ مهم نیست شخص بزرگ مهمه

آقای علیرضا کاری که هنوز پخش نشده از کجا انقدر مطمئن در مورد متوسط و رو به بالا و رو به پایینش صحبت میکنید

همونطور که مسعود کیمیایی چنین اسم بزرگی با فیلم رئیس باعث شد خیلی از اونایی که سینما رو به خاطر فیلماش دوست داشتن وسط فیلم سالن رو ترک کنن

پس مسعود کیمیایی و استاد مهرجویی و هر کس دیگه ای هم میتونه کار بد داشته باشه همون طور که یکی مثل نعمت ا... بوتیک رو خلق میکنه


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 0:27
1
موافقم مخالفم
 

امير جون عكس و انونس بزار از اين فيلم ,من ديگه طاقت ندارم

ali
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 0:56
-1
موافقم مخالفم
 

باید به ستاره خانم تبریک بگم به خاطر این دیدشون به سینما وبازیگری که با هوشمندی مثال زدنی خودشون اسم بهرام رادانی را که نمی دونه بازیگری چیه رو کنار استاد گلزار نوشتن. ماشالا به چهره شناسی!!!

هاله
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 1:5
-1
موافقم مخالفم
 

من هیچ گونه نظری در مورد بازیگران فیلم نمیدم اما کارگردان فیلم هنوز تو فضای تلویزیون مونده...اگر روز سوم یه کار تلویزیونی بود خیلی بهتر از نسخه ی فعلیش میشد...اگر هم کارهای قبلیشون مخاطبان زیادی رو جذب کرده دلیل بر توانایی بالای ایشون نیست بلکه موضوع و بازیگرانی که فیلم داشته در جذب مخاطب موفق بوده وگرنه کدوم یک از فیلمهای ایشون فیلمنامه ی خوب داشته؟ یا به نوعی یک اثر خوب در سینما محسوب میشده؟ قرار نیست برای اینکه سینما رو نجات بدیم از اعتماد مخاطبان سو استفاده کنیم!!

مخاطبی که به واسطه ی زرق برق های تبلیغیه یه فیلم به سینما کشیده میشه نه تنها باعث نجات سینما نیست بلکه به نوعی تخریب این سینما رو هم به همراه داره! کمیت مهم نیست کیفیت مهمه! آقای لطیفی در تلویزیون و در آن آشفته بازار فیلمهای هفتگی میتونن بهترین باشند چون کارهاشون از سر تلویزیون با آن همه خط قرمز زیاد هم هست...اما سینما را بسپاریم به دست بزرگانی چون تقوایی و مهرجویی و بیضایی و کیمیایی و فرمان آرا و... که کم کم داریم کوچک می شماریمشان....تا هستند اینها کمی شاگردی کنیم و یاد بگیریم تا یک روز درس پس دهیم! تا شاید یک روز حمید نعمت ا.. های سینما بیشتر شود...

گلشیفته & رادان
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 2:4
2
موافقم مخالفم
 

سلام.نقل از رادان در شب شیشه ای : رمز موندگاری سیمرغ نیست ..وارد شدن در دلهای مردمه ...حرف من و خیلی از دوستان اینه که گلزار بازیگر فیلم تجاریه نه فیلم موندگار و دیدنی ...فرض کنید نقش هومن سیدی در یک تکه نان به گلزار پیشنهاد میشد ایا قبول میکرد که به خاطر نقش موهاش رو از ته بزنه ؟؟؟؟؟؟ بله سینمای ما به فیلم های تجاری و کمدی هم نیازمنده اما تا چه اندازه؟؟؟ همون طور که گلشیفته عزیزم گفته بود ........اما گلشیفته این را هم گفته بود ما میتونیم سلیقه مردم رو بالا ببریم پایین بیاریم ....دوستان کمی فکر کنید که چرا از هر 10 فیلم فقط 1_2 تا باید ارزش دیدن داشته باشه چرا؟؟ ما کیارستمی_قبادی_پناهی و...رو از دست دادیم و با این روند مطمئن باشید دیر یا زود مهرجوئی_حاتمی کیاو.. رو هم هز دست میدیم ...نتیجه ان هم اینه که داریم میبینیم یعنی فقر فیلمنامه و کم کاری افرادی نظیر گلشیفته_پرستوئی_کیانیان_ پسیانی_هدیه تهرانی و... پس مطمئن باشید با این روند دیگه هیچ تهیه کننده ای حاضر به سرمایه گذاری روی فیلم های خوب و موندگار نمیشه و این یعنی خدا حافظ سینمای ایران ...پس بیایم به قول گلشیفته سلیقه مردم رو بالا ببریم

علیرضا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 3:12
-2
موافقم مخالفم
 

بیتا: در مورد سکانس آخر فیلم باید بگم که: بله فواد نگرانه از دست دادن سمیره است. ولی او که تا به اینجا به خاطر سمیره چندین نفر را کشته, چگونه انقدر ناشیانه عمل می کند؟ حتما" معتقدید که عشق بیش از حد باعث شده.اتفاقا" علاقه اش به سمیره باید باعث می شد تا بهترین راه را برای برگرداندن سمیره انتخاب کند.چرا انقدر بچگانه تفنگ را به زمین انداخت؟ فرد نظامی و خشنی چون فواد که این همه انسان را کشته, چطور چنین کاری می کند؟ خیلی راحت می توانست امیر را بزند. مگر چه اتفاقی برای سمیره افتاده بود؟ فقط 2 متر از ساحل دور شده بود.

در مورد سکانس بل هم کاملا" حق با شماست. و من معتقدم که آن سکانس بیش از حد طولانی بود. و این را خیلی ها می گویند. چرا شما فکر می کنید من به بازی عالی و بی نقص حامد بهداد توهین کردم؟ ایشون کاری رو که کارگردان و فیبمنامه می گوید را انجام می دهند.

درمورد اینکه کارگردان نمی تواند بازیگران اصلیش را در ابتدا بکشد (رضا و امیر) 100% باهاتون موافقم. ولی شما متوجه صحبت بنده نشدید. ببینید. مثلا" قراره که در یک فیلمی بازیگر نقش اصلی آن مورد خطر مرگ قرار بگیرد. ولی چون بازیگر اصلی است, باید زنده بماند. بس باید آن صحنه به گونه ای طراحی شود که او به گونه ای که امکانش وجود دارد نجات یابد. و در روز سوم هم قرار بوده که به رضا و امیر شلیک شود و آنها فرار کنند. ولی باید این صحنه به گونه ای باور بذیر ساخته شود. چون امکان ندارد که 4 نفر از روی یک بشت بامی با ارتفاع کم به چند نفر در یک نقطه ی تیر راس, چندین ثانیه با مسلسی شلیک کنند ولی همه ی تیرها به اطراف بخورد. آن صحنه باید گونه ای دیگر ساخته می شد. این فیلم داستانش واقعی بود. ولی تمام ریز اتفاقات و دیالوگها که واقعی نیست. بس کارگردان باید این سکانس ها را طبیعی بسازد. این نکته را چندین نفر در سینما اشاره کردند.

یا اصلا" همان سکانسی که دوست رضا در خانه را با آربیجی منهدم می کند.اگر الان فیلم دم دستتان هست, حتما" آن سکانس را نگاه کنید. و ببینید که چطور اون آربیجی زن چندین ثانیه لف می می دهد و تغییر جهت می دهد, ولی عراقیها در جای خود میخکوب هستند. در واقعیت به راحتی به او شلیک می شد. فیلم را دوباره ببینید و مصنوعی بودن آن سکانس رو متوجه بشید. به خدا قسم این سکانس باعث خنده ی بسیاری در سینما شد.

یا ِآن سکانسی که فواد با هلیکوبتر در برواز است و اون فرد خمیده ای را که در حال حمل کردن سمیره هست رو با تیر می زنه. اصلا" مگه ممکنه؟ در هیچ جای دنیا نمی شود از آسمان و فاصله ی بسیار زیاد, یک فرد را بر روی زمین با کلت کمری زد. تمام دوستان رضا توسط تک تیر انداز کشته شدند. و این طبیعی است. شاید بشود با کلت یک نفر را بر روی زمین زد. ولی احتمالش خیلی کم است. در ضمن, فواد که عاشق سمیره است, چطور این کار بر از ریسک را انجام می دهد؟ در حالی که بدن آن فرد خمیده با بدن سمیره کمتر از نیم متر فاصله دارد. آیا می شود از این فاصله با کلت کمری هدف رو زد؟ فواد نترسیده که تیر به سمیره بخورد؟ اصلا" چرا این فرد خمیده را تک تیر اندازها نزدند. در حالی که از همه واجب تر بود. و این ضعف کارگردان است. و نشون از عدم آگاهی لطیفی نسبت به جنگ و جبهه است.

یا اون قسمتی که فواد از خانه ی رضا فرار می کند. چند ساعت قبل تمام نیروها برای تصرف خرمشهر فراخوانده شده بودند. و فواد خود به تنهایی به آنجا آمده بود. ولی چطور بعد از خروج از خانه, انبوهی از نیروها در کنار او بودند؟ مگر بی سیم زده بود؟ اصلا" چطور از اون خانه بیرون آمد؟

یا همون نحوه ی آربیجی زدن در این فیلم. که تمام آربیجی ها به تانک ها به چند متر جلوتر از آنها می خوردند. به خصوص سکانسی که برادر رضا بر روی زمین است. و تانک در چند متری آنها. و آریجی به گونه ای مضحک به زمین می خورد.مگر خمباره است که به صورت یک منحنی حرکت کند و به زمین بخورد؟ از اون فاصله یا به تانک می خوره و یا از کنار رد میشه.

بیتا خانوم, ضعفهای این فیلم بی شمارند. و برای فهمیدن آنها باید بیش از یکبار این فیلم را دید. و مطمئنن داوران جشنواره گول ظاهر جذاب این فیلم رو خوردند و متوجه ضعفهای بیش از حدش نشدند.

در ضمن من کی بی آقای لطیفی توهین کردم؟ من خیلی آقای لطیفی را دوست دارم. چون با اینکه فیلمهایشان ماندگار نیست, ولی بسیار خوش ساخت و جذاب هستند. من منظورم این بود که برای موفقیت در سینمای دفاع مقدس, باید جنگ رو لمس کرده باشی. ابراهیم حاتمی کیا و ملاقلی بور 8 سال جنگ را از نزدیک دیدند. ملاقلی بور جنگ را می شناخت. و به همین دلیل توانست شاهکاری به اسم سفر به چزابه خلق کند. آقای لطیفی کارگردان بسیار احساسی هم هستند. و متناسب سکانسهای جنگی و شلوغ نیستند. و در زمینه ی فیلمهای اجتماعی و طنز و عامه بسند بسیار موفق هستند. و بهتره در ژانری که تخصص دارند کار کنند. چون وگرنه حاصلش می شود روز سوم. که مثل همه ی فیلمهایش جذاب و زیباست. ولی چون سینمای جنگ رو نمی شناسد بر از عیب و ایراد. که بد جوری آزار می دهند.

علیرضا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 3:40
0
موافقم مخالفم
 

بیتا خانوم: منظور من رو در مورد فیلم توفیق اجباری به درستی متوجه نشدید.اینکه نباید در مورد یک فیلم قبل از دیدنش نظر داد, کاملا" درست است. و من هم این کار را نکردم. و گفتم که این فیلم می تواند ضعیف باشد و یا متوسط و یا متوسط رو به بالا. ولی بی شک نمی تواند فیلم ماندگار و شاهکاری باشد. چون فیلمهای ماندگار و شاهکار یک قواعد خاصی دارند و می شود آنها را بیشبینی کرد. ولی مشخص است که توفیق اجباری یک فیلم سرگرم کننده و عامه بسند است(مثل همه ی کارهای لطیفی). و این احتیاجی به دیدن فیلم ندارد. بلکه طبق قاعده می شود فهمید. نکنه انتظار دارید که توفیق اجباری مثل درخت گلابی باشد؟ و یا فیلمهای به مانند آن؟

بله فیلم رییس فیلم خوبی نبود. ولی با توجه به اسم کارگردان(که چندین شاهکار در کارنامه ی خود دارد.) و همچنین موضوع فیلم می شد انتظار یک شاهکار را داشت. که نشد.

ولی آیا می شود انتظار داشت که توفیق اجباری شاهکار باشد؟ نمی دونم چه جوری منظورم را بهتون بگم. ببینید: توفیق اجباری مثل سایر طنزهای کشور ماست و آدم آگاهی نمیگه که می تواند شاهکار باشد. این فیلم می تواند مثل اگه میتونی منو بگیر یک کمدی ضعیف و بی ارزش باشد.می تواند مثل نصف مال من نصف مال تو یک کمدی متوسط باشد. و یا می تواند مثل نون و عشق و موتور هزار و یا مارمولک یک کمدی خوب باشد. که این کمدی خوب, می شود یک فیلم متوسط رو به بالا در سینمای ما. چون کمدی هر چقدر هم که بخنداند و ساختار خوبی داشته باشد, باز هم به آن شاهکار هنری نمی گویند.

در مورد آقای گلزار باید بگم که:بازی ایشون در کما به شدت ضعیف بود. و چیزی برای عرضه نداشت. وگرنه خودشون از بازیشون در این فیلم مثل بوتیک و آتش بس یادی می کردند.

بازیشون در بوتیک هم یک بازی متوسط بود. اگر می خواهید متوجه بازی خوب و شاکار بشید(در مردان) بازیهای رادان در سنتوری و شمعی در باد و تقاطع رو ببینید. بازی حامد بهداد در بوتیک و روز سوم رو ببینید. بازی فروتن در قرمز و تعداد زیادی فیلم دیگر ببینید. بازی برستویی و امین حیایی رو در تعداد زیادی از فیلمها ببینید و.....

در ضمن: بازی بازیگر مقابل بیشترین تاثیر رو برای بهتر شدن بازی یک بازیگر دارد. و این رو همه ی بازیگران بارها گفته اند. و این یک اصل در سینماست. و شما این اصل رو فراموش نکن.

در مورد اینکه اینگونه فیلمها مثل توفیق اجباری باید ساخته اکران بشند من مواقم. و چه کسی مخالف است؟ منظور من اینه :1) تعداد این فیلمها داره بیش از حد زیاد میشه. و باید کنترل بشند و در یک تعداد خاص بمونند. 2) چرا باید اینگونه فیلمها به راحتی اکران بشند و هم از لحاظ مجوز و هم از لحاظ قرار داد اکران, هیچ مشکلی نداشته باشند. و حق انبوهی از فیلمهایی که مدتها در نوبت اکران هستند رو بخوردند. و شاهکارها بمانند و اینها اکران شوند. 3) همین فیلمهای طنز هم باید خوب باشند و شعور مخاطب رو دست کم نگیرند. و نشوند مثل کمدیهای موسسه ی بویا فیلم. که شارلاتان و مهمان را می سازد. و فقط امین حیایی را به کار می برد تا یک نفره مردم را بخنداند. و یا اینکه به جای خنده بخوابی.(اگه میتونی من رو بگیر. و تا حدودی قاعده ی بازی و...). و بازیهای خوبی هم به مردم نشان بدهند.

این تمام حرفهای من بود. بی برده و شفاه.

موفق باشید.

JavaD
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 11:1
-2
موافقم مخالفم
 
Ba salam....agha alireza manam JavaD(modire webe Goli) ****BIYAYIID BEDOONE GHARAZ VARZII FILM RA TAMASHA KOONIM**** CHON SANTOORI SIMORGH NAGERET KE EY KASH MIGEREFT BA BAGHIIYE FILMHA BARKHOORD NAKOONIIIM ********CHERA FAGHAT SANTOOR************* BIAYID NAGHDI SALLEM VA DOOSTANE DASHTE BASHIM Chand ta nokte mikhastam begam omidvaram bekhooni YEK:AKHE CHERA FILMI RO KE NADIIDII BEHESH NOMREH MIDI......AZ ROYE BAZIGARAYE FILM MISHE FAHMID KE FILM KHOB HAST YA NA VA MAN BEHET MIGAM KE BARAN KOSARI TA HALA CHAN TA FILME DARI VARI BAZI KARDE???????AKHE ADAM BAYAD YE KAM ENSAF HAM DASHTE BASHE DIIGE DO:TAMASHAGARE CINEMA HAMISHE BAYAD FILM RO BEDOONE GHARAZ VARZI BEBINE....KHODETAM KE MIDOOONI MANAM AZ TARAFDARAYE SAR SAKHTE MEHRJOOEI HASTAM.....VALI CHON BAHASH LAJJ HASTAN VA BEHESH SIMORGH NADADAN KE NEMISHE GOFT HAR KESSI KE BE JAYYE OON SIMORGH GEREFT ADAME BISAVADI AZ LAHAZE CINEMAST VA MA BAYAD ONO KHORD KOONIM...BE NAZARE MAN <<ROOZE SEVVOM>>YE SHAHKARE.....VALI TO AZ ROYE GHARAZI KE BE FILM DASHTI NEGASH KARDI VA NAGHDI RO HAM BARESH NEVESHTIII.... SEVOOM:AZ LAHAZE NAGHDE FILME ROZE SEVVOMBAYAD BEGAM BAZI BAZIGARASH KE ENSAFAN ALLIYE AZ RASOOL GEREFTE TA BARAN VA PORIYA VA HAMED BA IN SOHBATI KE GOFTI FILMNAME ZAAF DARE MOVAFEGHAM VALI BEDOON KE FAGHAT YEKAM ZAAF FARE FAGHAT YE KAAMMM SEKANSE KANAL KE VAGHEAAN MAHSHARE NA TOOLANIII AST NA GHOOLOOV ANGIIZZ NIROHAYE ARAGHI DARAN BE OONA NAZDIIK MISHAN VALI HANOOZ BEHESHOOON NARESIIDAN ....MAGE HAR JA SOHBATE JANGE FEELLLFOOR DO TARAF MOREDE HAMLE GHARAR MIGIIIRAN....AZ TARAFII FOOAD KHODESH EJAZE HAMLE ROO NEMIIDE SEKANSI KE MALEK DAR RA BA RPG HADAF GHARAR MIDAHAD VA BAAD BE BIROON MIAAYAD AGAR DOROST BEBINI BE SOORATE SLOW PAKHSH MISHAVAN NA NORMAL....PAS MAKSE KE SHOMA MIGID KAMELAN RAAF MISHE....IN SEKANSOO BEDOONE SLOW FARZ KOON OOONVAGHT BEBIN CHI MISHE..... mAGAR SHOMA FASELE FOAD TA MARDI KE SAMIRE ROO BE DOOSH GEREFTE ANDAZE GEREFTEIIID.....KHODET HAM KE MIGI BA KOOLLT MISHE SHELIIK KARD EHTEMALESH HASS.....YE KAM GHOLOV DARE VALI BA KOLT HAM MISHE ADAM KOOSHT YA EHTEMALE ADAM KOSHTAN BA KOLT HAM HAS HAMIIN SEKANSI KE REZA VA AMIR BE RAGBAR BASTE MISHAVAND NASHI AZ ZAAAF DAR FILM BARDARII AST....SHOMA BE GOONEII TASAVVOOR KARDE IID KE ENGAR REZA VA AMIR DAR FASE KAMII AZ ARAGHIIHA GHARAR DARAN VA HATMAN BAYAD YE GOOLOOLEE CHIZI NOOSHE JAAAN KOONAN AGAR ENGHAD BE ARAGHIHA NAZDIIK BOODAN KE EHTIYAJII BE ZADANEEE MOONAVVAR NABOOD AZIIZ...YA ASLAN ARAGHIHA MAGE KOOR BOODAN KE INN 2TA ROO OON PAIIN GHABL AZ SHELIIKE GOLOLE VA HENGAME BEGOO MAGOO HASHOON BEBIINAN ZAMANI KE FOOAD AZ KHANE FARAR MIKOONE NIROOHA BARAYE TASAROOOFE KHORAM SHAHR RAFTE BOODAN MAGE OONJA GHESMATII AZ KHOORAM SHAHR NABOOD !!!!!!!BOOD YA NA AMMA SEKANSE AVALLE FILM KE MIGIN KHEYLI KESH DARE BEBIN VAGHTI ARAGHHA DASHTAN NAZDIIK MISHOODAN BAZAM ADAM TOOYE OOON KOCHE BOODE KE JELOOYE OONA VAISE VA MOGHAVEMAT KOONEEAGAR KASI NABOOD KE ARAGHIHA BAYAD BE RAHATI KHORRAM SHAHROO MIGEREFTAN TOO DASTESHOOON CHOON ZAMANI HAM KE OONA TO KHOONEAN BAZAM PAS ZAMIINE SEDAYE TIIROO TOOFANGOO GOOLLOOLAS....YE KAM AMIGH BE MOZO NEGAH KOON ALIREZA JOOON SHOMA AZ KOOJA MIDOONIN KE OON RAZMANDE HA SADE BOODAN....KESSI KE BA TOFANGE DOORBIIN DAR SHELLIK MIKOONE RAZMANDE SAADEEEII HAST??FEK NAKOONAM BADESHAM YE NAFAR TAKAVAR VASE INKE AZ CHAN TA RAZMANDE BE GHOLE SHOMA SADE MOHAFEZAT KOONE BASSEEE daR MOREDE NAHVEYE ESABATE RPG HA HAGH BA SHOMAS DELESHAN NAYAMAD TANKI RA MONFAJER KOONAND VALI CHAN TA TANK ROO KE MONFAJER KARDAN...DIIGE GHARAR NIS BARAYE YE FILM KE YE JEBHEYE VAGHEII BE RAH BENDAZAN **************************************** AAMMA SHAHKARE FILM.......YANI SAHNEYE AKHARE FILM KE CHERA HAMED TOFANGOO ANDAKHT.....CHERA HAMED RO BE SAMIRE KARD OO DASTE KHALIISHOO NESHOON DAD.....CHERA KARGARDAN ESRARESH BAR INN BOOD KE DASTE KHALIIYE FOOAD OOO ROO NESHOON BEDE....FOOAD BA IN RAFTARESH CHI MIKHAS BEGE???JOOZ INE KE BAAD AZ MOLAGHAT BA SAMIIRE DAR KHANE AZ SHEDDAT KHOON RIIZII FOOAD KHEYLI KAM SHOODE BOOD LAZEMEYE BE DAST OVORDANE ESHGH KE FAGHAT KHOON OO KHOON RIZI NIIST SAHNEYE AKHAR JANG VA KHOON RIIZII ROO KAMELAN BE CHALESH MIKESHI CHERA FOOAD BAYAD TOTE AB KOSHTE MISHOOD.......INA HAME YE CHERAHAYII HASTAN KE KHODET BAYAD TO ZEHNE KHOODET BEHESHOON JAVAB BEDII....CHERA DASTE SAMIRE BAAD AZ SHELLIK BE FOOAD BE DAKHELE ABB MIRE????? VA KOOLLLI CHERAYE DIIGE SHOMAYI KE IN NAGHDOO KHONDII AVALAN MAN VA ALIREZA BA HAM KAMELAN DOOST HASTIIM INO AZ BAZI NAGHDAYI KE NEVESHTAM MITOONIIN BEFAHMIN VALI IN NAGHDE ALIREZA ROO DAR MOREDE ROOZE SEVVOM ESHTEBAH MIIDOOONAM ****BIYAYIID BEDOONE GHARAZ VARZII FILM RA TAMASHA KOONIM**** CHON SANTOORI SIMORGH NAGERET KE EY KASH MIGEREFT BA BAGHIIYE FILMHA BARKHOORD NAKOONIIIM
ساناز
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 11:5
-3
موافقم مخالفم
 

قابل توجه بعضي ها, بازي در كما كجاش ضعيف بود ؟خيليم عالي بود , در ضمن شما كه طرفدار رادانيد مثل اينكه كارنامه زيباي ايشون رو يادتون رفته ازدواج صورتي شورعشق عطش رز زرد سربازان جمعه و... حتما بازي خوبشون تو خونبازي نظرتو جلب كرده اره? در مورد سنتوري كه انقدر بهش مي نازيد بايد بگم طبق صحبت خودتون گلشيفته و اقاي مهرجويي خيلي نقش داشتن و رادان كار خاصي نكرده


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 11:16
1
موافقم مخالفم
 

فقط گلزار خداييش تك تو سينماي ايران از هرنظر


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 13:24
3
موافقم مخالفم
 

من شخصآ از باران كوثري متنفرم

مهسا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 14:21
-2
موافقم مخالفم
 

اصلا بازی گلزار خوب نیست این فیلم هم اگر بگیره فقط به خاطر گیشه است مثل اتش بس


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 14:29
0
موافقم مخالفم
 

من هنوز منتظر آنوسم هاااااااااااااااا

بیتا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 15:18
-2
موافقم مخالفم
 

آقای علیرضا درباره اون کلت کمری بگم که این اشتباهی بوده که در ادیت فیلم از جانب تدوین گر فیلم رخ داده چون حمالی که سمیره رو میبره زمان فیلمبرداری توسط تک تیر اندازا مورد حمله گلوله قرار میگیره نه فواد در ضمن شما هم منظور من رو متوجه نشدید من میگم فوادی که قرار به دست سمیره کشته بشه چه فرقی داره که امیر رو بکشه یا نه چون با کینه ای که سمیره نسبت به فواد پیدا میکنه نمیشه گفت حرفای امیر روش تاثیر میذاره تا فواد رو بکشه در مورد بقیه سکانس ها هم کم و بیش باهاتون موافقم

ولی شما بازم حرف خودتون رو میزنید میگید چون کیمیاییه پس باید شاهکار باشه ولی نبوده پس ببینید یک فیلم ساز حرفه ای و مقتدر مثل کیمیایی هم میتونه آبروی خودش رو ببره

گلشیفته ورادان مگه گلزار توی سام و نرگس موهاش رو از ته کوتاه نکرد؟

در ضمن بازیه یه بازیگر خیلی میتونه روی طرف مقابلش تاثیر بذاره ولی نه در حدی که بخوایم بگیم بازیه فلان بازیگر به خاطر نقش مقابلش خوبه پس خود اون شخصی که کلی زحمت کشیده برای این نقش چی میشه

و بهرام رادان نسبت به توانایی هایی که داره توی شمعی در باد و تقاطع خیلی خوب ظاهر نشد سیمرغ دلیل بر بهترین بودن نیست همون طور که به گفته خودتون روز سوم لایق سیمرغ نبود ولی بهش دادن پس میشه گفت رادان هم به خاطر این فیلم لایق سیمرغ نبود

الی
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 16:32
1
موافقم مخالفم
 

والله چقدر بیکارید!!!!!!!!!!!

میخواهید فیلم را ببینید می خواهید نبینید!!!!!!!!!!!

نه رادان این نظرها را میخواند نه گلزار خداییش!!!!!!!!!!


پنجشنبه 12 مهر 1386 - 18:3
1
موافقم مخالفم
 

vaghean!!! manam ba shoma moafegham na radan in nazararo mikhoone na golzar!!!!!!!!

جیبا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 18:11
1
موافقم مخالفم
 

عشق است باران اما گلزار.....

مهسا
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 20:40
1
موافقم مخالفم
 

ای کاش گلزار توش بازی نمیکرد این قدر از این گلزار و باران کوثری بدم میاد که حد نداره عوضش عاشق حامد کمیلی ام

ali
پنجشنبه 12 مهر 1386 - 21:1
0
موافقم مخالفم
 

lotfan tarikhe ekran khososiro ham begid.


جمعه 13 مهر 1386 - 10:30
1
موافقم مخالفم
 

هر چقدر از این چرت و پرت ها بگید بازم من می گم فقطططططططططططططططط گلزار

گنده لات
جمعه 13 مهر 1386 - 11:46
0
موافقم مخالفم
 

کور شود هر انکه نتواند دید...........................

گنده لات
جمعه 13 مهر 1386 - 11:50
5
موافقم مخالفم
 

میدونی ما یه استاد داریم که میگه اونایی که خیلی دروغگو های خوبی هستند می تونن بازیگرای موفقی بشند اما اونایی که قلبهای صافی دارن و از پس یه دروغ در نیان کلاشون پس معرکست خدا به دادشون برسه میدونی!؟؟؟؟

گنده لات
جمعه 13 مهر 1386 - 11:52
-1
موافقم مخالفم
 

و اونایی که قلبهای پاکی دارند باید با دقت نظر و تمرین های بسیار به درجه های بالاتر برسند هرکی این نظریه منو رد کنه معلومه که نه از سینما چیزی سرش میشه نه حرفهای اساتید رو میخونه..........

علیرضا
جمعه 13 مهر 1386 - 12:49
-1
موافقم مخالفم
 

بیتا:اگه اینجور که شما میگید باشه و مشکل از تدوینگر باشه, باز هم مقصر لطیفی است. چون کارگردان معمولا" همیشه به تدوین فیلم نظارت می کند تا اگر تدوینگر دچار ابهام و خطا شد, او را یاری کند.

در مورد سکانس آخر هم درسته, قرار بوده فواد به دست سمیره کشته بشه. و حتی اگر فواد امیر رو هم می کشت باز توسط سمیره کشته می شد. و من منظور شما رو فهمیدم. ولی فیلم باید به گونه ای منطقی و واقعی باشد. ما می دانیم که قرار است فواد به دست سمیره کشته شود و به قول شما چه فرقی دارد که امیر را بکشد یا نه. ولی تمام فیلم ها می خواهند مثل زندگی واقعی روایت شوند. خوب اگر فرض کنیم که چیزی که در سینما می بینیم یک زندگی واقعی است, آیا فواد می دانسته که قرار است به دست سمیره کشته شود؟ نمی دانسته. بس باید تمام تلاشش را می کرده و امیر را هم به راحتی مثل خیلی از کسان دیگر می کشت تا به سمیره برسد. و این بایان درست است. که با منطق جور در می آید.چون ما می دانیم که فواد قراره به دست سمیره کشته شود. آیا خود او می داند؟

در مورد آقای کیمیایی هم من همین رو می گم که حتی کیمیایی هم می تواند سابقه ی کاریش رو زیر سوال ببره.ولی من منظورم این بود که با توجه به سوابق او و موضوعی که از فیلم قبل از اکران گفته شده بود, می شد منتظر یک شاهکار بود. که اصلا" این گونه نشد.

ولی در ارتباط با فیلمهایی مثل توفیق اجباری که کسی در این مورد صحبت نمی کند.

در ضمن در مورد اینکه گفتید آقای گلزار در سام و نرگس موهاشون رو کوتاه کردند هم باید بگم که: اون فیلم, فیلم اول آقای گلزار بود. و اصلا" کسی ایشون رو نمی شناخت. آیا یک کسی که فیلم اولش را بازی می کند برای بازی شرط و شروط می گذارد؟ آقای گلزار در آن زمان فقط می خواستند وارد سینما شوند. آیا بعد از سال 80 موهاشون رو کوتاه کردند؟ یا اصلا" کار دیگری کردند؟ چون نخواستند در چهره اشان تغییری ایجاد شود.

در مورد اینکه رادان در شمعی در باد به نسبت تواناییهاش خوب بازی نکرد هم موافقم. او در شمعی در باد یک بازی خوب رو به نمایش گذاشت. و نه شاهکار. و از آن زمان که 4 سال می گذرد, در حال بیشرفت است.

موفق باشید


جمعه 13 مهر 1386 - 13:20
3
موافقم مخالفم
 

موندم خبردرمورد توفیق اجباری است شما در باره ی روز سوم حرف می زنید

بهنام
جمعه 13 مهر 1386 - 14:43
0
موافقم مخالفم
 

متاسفم کاش کلاغ پر و توفیق ... همزمان اکران نمی شدند چون احتمالا هر کدوم می تونستن عالی بفروشند ولی حالا توی این رقابت معلوم نیست کدوم برنده میشن ؟ اینقد این کل کل های الکی رو لطفا نذارید جز نظرات. خیلی بی خود هستن

maryam
جمعه 13 مهر 1386 - 15:36
0
موافقم مخالفم
 

man ye harfi daram chera maha yad nemiigiirim be nazare ham ehhteram bezariimo0 napariim be hamDge!! kho0o0w yeki az go0olzar kho0shesh miadd yekii badesh miadd!! nazare hameye mar2m ke nemishe yekii bashew!! man be aghiideyee tamamee ashkkkkhaC ke asheghe go0olzaran ehteram mizaram!! bashe asan Esho0on alii bazii miko0nan!! harrchii sho0ma begiid!! valii hala ke sho0oma haghee harf zadan dariin maham mikhaim harff bezaniim!! age hamash az go0olzar ya harr ka3 DgeE tariif ko0onim ke o0on shakhsh bo0ozo0rg nemiishe o0o kare bo0oz0rgii nemiko0new!!! aghaye gooolzarr ham cho0on ke kaC azasho0on naghdee 2ro0st va bejaYii nakarde fek mikonan baziisho0on alii o0 harff nadarew!!! azbas ke aXesho0on ro0o majaleha bo0odeo0 so0ojeye kho0oB baraye po0orfo0oro0sh sho0danee majaleeE bo0dan!! isho0onam ( ba arrze mazeerat) ta hodo0oD maghro0or sho0doan!!! beBninn mann ke asan nemi2nam bahhram radano0 ba go0lzar mo0ghaye3 ko0nam!!! aghaye radan 2ye fiilme santo0orii fo0gho0lade bo0dan!! asan ham rabT be bazii go0olshifte farahanii nadasht!! valii taa bazii go0lzaro0o 2 fiilme to0fighe ejbarii naDDm nemi2niim harfii rajebe baziisho0n bezanim!! shayaad Eso0on 2 in fiilme bazii kho0oB be namayesh go0ozashte bashan!!! shayad ham me3 hamishew ghiiere ghable ghabo0l bazi karde bashan!!! va3 tarafdaanare go0lzar : Nteghad chiize baD nist!! age mo0ontagheDn az golzarii ke sho0oma do0o3sh dariin naghd nako0onan kho0odew sho0oma ham dar ayandeE nachandan do0r be mo0ontagheDn mipAvanDd!!! amaa manke naghdaye bala ro0 kho0ondam ye chiiziio0o nafahmidam belakhare bahs sare to0ofiighe ejjbariiyee ya ro0oze 3???

محیا
جمعه 13 مهر 1386 - 17:15
1
موافقم مخالفم
 

خوشحالم که این فیلم اون قدر نظرتون و جلب کرده که در موردش این قدر به جون هم افتادید و در موردش بحث می کنید ولی فقط این و میگم که همتون خیلی بی انصافید

اگه یه کارگردان یکی از کاراش نسبت به کار های دیگش بدتر میشه دلیلی نداره که تمام کارهاش رو زیر سوال ببرید مثل این که همتون یادتون رفته فیلم خوابگاه دختران آقای لطیفی و که هنوز در ایران هیچ کس نتونسته در ژانر وحشت چنین فیلمی بسازه یا کار عینک دودیشون رو یا حتی صاحبدلان و وفا رو که بهترین سریال های ما بودن. لیاقت شما همون کارگردان هایی مثل ده نمکیین که بخوان براتون فیلم ارزشمند بسازن.

شما اول معنیه ارزسمند بودن و فیلم قسنگ رو بفهمین بعد راجع بهش حرف بزنین

حرف های آقای علیرضا و بابک و ...

خیلی من و ناراحت کرد که این کارگردان های ما که از جونشون مایه میذارن برای چه آدم های قدر ناشناسی فیلم می سازند

محیا
جمعه 13 مهر 1386 - 17:19
2
موافقم مخالفم
 

نمی دونم نظرم اومد یا نه اما امیدوارم همتون بخونید و پیش خودتون فکر کنید من منتظر یه جواب درست و قانع کننده ازتون هستم البته مثل بقیه حرفاتون عجولانه و بی فکر نباشه

mahya
جمعه 13 مهر 1386 - 17:30
1
موافقم مخالفم
 

vaghan ke


جمعه 13 مهر 1386 - 19:28
-1
موافقم مخالفم
 

خواهشا از اين فيلم عكس و آنونس بزاريد


جمعه 13 مهر 1386 - 20:9
-1
موافقم مخالفم
 

گلزار بهترينه

گنده لات
جمعه 13 مهر 1386 - 21:37
1
موافقم مخالفم
 

خداییش هیچ وقت پشت رادان چیزی نگفتم چرا گناهاشو بشورم؟! اما برای شما هم متاستفم که دارین گناهای گلزار رو میشورین بدتر به خودتون گناه اضافه میکنین که حرف خودتون رو به کرسی بنشونین ................متاستفم........

گنده لات
جمعه 13 مهر 1386 - 21:39
-2
موافقم مخالفم
 

امیر اقا منتظر انونس فیلم هستم..........

در ضمن جواب به اونی که میگه همه ی طرفدارای گلزار دخترند نه عزیز تیر و طایفه ی ما همه پسرا گلزارین اما دختراش نه!!!!!!!!!!! نمیدونم چرا ولی همشون پسترشو حداقل یهکیشو چسبوندن تو اتاقاشون عزییییییییییییز کوچولووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

roya
جمعه 13 مهر 1386 - 23:38
-2
موافقم مخالفم
 

sallam lotfan agar anonse tofighe ejbary ra darid hatman bezarid mamnoonammmmmmmmmmmmmmm

علیرضا
شنبه 14 مهر 1386 - 10:43
0
موافقم مخالفم
 

محیا: عزیزم شما فکر می کنی که من یا ما, به خاطر اینکه این فیلم خیلی فیلم بزرگیه, در موردش بحث می کنیم؟ عزیزم. کارشناسان سینمایی هم همیشه در مورد همه ی فیلم ها صحبت می کنند. حتی فیلمهای مثل اگه میتونی منو بگیر و صحنه ی جرم ورود ممنوع. و این نشون از بزرگیه این فیلمها نیست.بلکه صحبتیست در مورد چگونگی این فیلمها.

100% حرفت درسته. هیچ وقت یک کار ضعیف از یک کارگردان باعث نمیشه که کارهای دیگرش زیر سوال بره. مگر من این کار رو کردم؟ من در همون کامنت هم گفتم که آقای لطیفی رو خیلی دوست دارم. من به هیچ وجه کارهای خوب ایشون رو منکر نشدم. بلکه گفتم که به خاطر اینکه جنگ رو از نزدیک لمس نکرده اند و در این زمینه تجربه ای ندارند و همچنین آدم احساسی هستند, مناسب سینمای دفاع مقدس نیستند. و در زمینه ای که تخصصش را دارند بسیار موفقند. یعنی فیلم طنز و اجتماعی و عامه بسند. و همیشه بهتره که هر کسی در زمینه ی تخصصی اشان کار کنند. و می بینیم که کارگردانان بزرگ ایران هم چون در زمینه ی جنگ تخصص آنچنانی ندارند, در این زمینه فعالیت نمی کنند. عزیزم من خوب قدر زحمات رو می دونم. در ضمن (خارج از بحث آقای لطیفی) اگر یک کارگردان در فیلمش از جون مایه بزاره, درسته بسیار قابل احترامه, ولی در صورتی که چیزی برای عرضه نداشته باشه و به سینما کمک نکنه, با ارزش نیست.

مطالبی که من میگم کاملا" بر اساس منطق و فهم سینماییه. و اگر این حرفها رو می زنم به این دلیل است که به درستیش مطمئنم. این حرفهای من عجولانه نیست. حرف های شما به دور از چارچوب سینمایی و بیرو احساسات است.

بهنام: فاصله بین کل کل بی خود و تبادل نظر, از زمین تا آسمان است.

در ضمن انقدر هم نگویید آنونس فیلم را بذارید. آنونس این فیلم هنوز ساخته نشده. و در واقع هنوز بخش این آنونس شروع نشده. وگرنه برای گذاشتنش در سایت که احتیاجی به یادآوری نیست.

علیرضا
شنبه 14 مهر 1386 - 10:49
0
موافقم مخالفم
 

مریم: همیشه در تمام بحثها, بحث به شاخ و برگها هم می رود و بحث در مورد آقای لطیفی و توفیق اجباری, نا خواسته به سمت روز سوم هم رفت.

فکر نکنم مشکلی داشته باشه. چون همین بحث باعث شد تا برخی ابهامتن برطرف بشه. تعدادی بیشتر درمورد روز سوم بدانند.

یه منتقد حرفه ای هم وقتی قراره در مورد فیلم یک کارگردان مطلبی بنویسه, بیشتر اوقات یادی هم از فیلمهای دیگر او می کند. که در اینجا یک مقداری بر رنگ تر بود.

جوجو
شنبه 14 مهر 1386 - 13:8
1
موافقم مخالفم
 

آخ جووووووووووووووووووووووووون چه عید خوبببببببببببببببببببی

asal
شنبه 14 مهر 1386 - 20:2
2
موافقم مخالفم
 

من که فقط به عشق بارانو کارگردان توپش می رم نه به خاطر گلزار اگه باران تو این فیلم نبود عمرن می رفتم

JavaD
شنبه 14 مهر 1386 - 21:57
0
موافقم مخالفم
 

سلام علی جون....

سینما همین است....سینما سلیقه است همین و همین.....

میبخشی دو موضوع رو می خوام با هات مطرح کنم....

1-راجع به اون چیزی که در سینما ما نوشته بودم...و سر سختانه پاش ایستادم....

خودت واقعا خوب میدونی که بسیاری از ایراداتی که به فیلم گرفتی بنی اسراییلی هست.....

حتما سلیقه ها با هم تفاوت دارد...بی شک......

شاید سلیقه شخصی تو روز سوم را نپذیرد یا آن را فیلمی متوسط ارزیابی کند ولی این نظر به قطع قابل هضم برای همه نمی باشد....

پس اینجا به نقد نیاز است و نقد است که تمامی راه ها را به روی ما باز میکند و سبب شناخت صواب از ناصواب میشود باز هم می گویم نقد نه تنها کوبیدن فیلم به دلیل رد شدن توسط سلیقه نقاد......

بله روز سوم بی نقص نبود ولی وارد کردن نقص بی مورد کمی ارزش نقاد را پایین می آورد...البته بیشتر از کمی !!!

شاید قسمت عمدهای از این انتقادات یا کوبیدن هایت به دلیل این است که سنتوری موفق نشد ولی خود میدانی که ملاک نه مرغ است نه سیمرغ نه سه هزار مرغ !!

تنها پذیرش مردم بهترین ملاک است.....

سعی کن همیشه بی طرف به قاضی بروی....شاید ایراداتی که میگیری بر سنتوری هم به نحوی دیگر وارد شود.....

نقدی که میکنی همیشه خالی از غرض ورزی باشد همیشه....

اما شاهکار فیلم سکانس آخرش است ....(که باید در موردش بحث کرد نه سایر انتقادات بی مورد که به قول همان دوست بنی اسراییلی است و بس !.....)

چرا فواد امیر را نکشت......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در آن نقد هم به تو دوست خوبم چندین چرا گفتم که امیدوارم در موردشان فکر کرده باشی...لا اقل اندکی....

جوابش یک جمله است یک جمله....

ْ"" عشق بر هم زننده تمامی منطق هاست حتی منطق خونریزی و جنگ""

بیتا
شنبه 14 مهر 1386 - 23:5
0
موافقم مخالفم
 

آقای علیرضا انگار خیلی به خودتون مطمئنید که یه منتقد درست و حسابی هستید

آدم انقدر خودش رو دست بالا نمیگیره

محیا جون کاملا باهات موافقم

لطیفی ارزشش بیشتر از این حرفاست

leyla
يکشنبه 15 مهر 1386 - 1:50
1
موافقم مخالفم
 

سلام به عزیزانی که محترمانه نظر گذاشتند.

نمی خواستم نظر بزارم ولی با حرفای آقای بابک نشد. فقط می خوام یه چیزی به این بابک خان بگم.

آقا بابک سلام.

این طور که من از حرفای شما فهمیدم شما به فیلمهایی میگید فیلم خوب و درجه یک که:

1_ جلوی اکرانش رو بگیرند.

2_ فیلم از بدبختی مردم بگه.

3_ فیلمی باشه که قشر خاصی از مردم برن ببینن.

4_ سیاسی باشه و مردم و اذیت کنه.

و ...

آخه داداش من یعنی شما واقعا فکر میکنید مردم نباید بخندند

یعنی دوست داری به بدبختی ها و گرفتاری هاشون فکر کنند.

شما اصلا نمی دونید سینمای ما و مردم ما به چه چیزی برای آرامش خیالشون احتیاج دارند.

به خدا حرفاتون آخر نامردیه.

همه می دونن که خنداندن مردم و شاد کردن دل حتی برای یک لحظه چقدر خدا رو خوشحال می کنه .

همین فیلم های در پیتی که شما می گید خنده رو به ما هدیه میده.و از نظر خیلی ها بسیار هم عالی هستند و اصلا هم در پیت نیستند.

فکر میکنید اگر فیلمی اکران بشه یعنی خوب نیست که اکران شده؟؟؟؟؟؟

به نظر شما علی سنتوری مشکل اعتیاد رو حل کرد؟؟؟؟؟؟

به نظر شما خون بازی معتادان رو ترک داد؟؟؟؟؟

آره این فیلمها مفیدند و تعدادشان هم کم نیست.

اما تاثیر این فیلم ها رو در جامعه دیدی؟؟؟؟؟

بزار یه جور دیگه منظورم رو بگم...تاثیر آتش بس رو مردم بیشتر بود چرا؟ چون یه چیزایی از زندگی کردن آموزش داد چون لبخند رو به دلای مردم هدیه داد. چون هنوز که هنوزه در مورد این فیلم صحبت میشه بین مردم.چون اون ور آب یه روانشناس هست که این فیلم رو به بیمارانش نشون میده تا حد اقل بفهمند که فقط تو زندگی به چند تا آدم اطرافشون جوابگو نیستند و خودشون هم وجودی دارند.

دیگه از چی بگم؟؟؟؟؟؟از فروشش که چقدر به همین سینمای ما کمک کرد سینمایی که دچار بحران شده بود نجات داد و از چاه کشیدش بیرون.

باعث شد مردم با سینما آشتی کنند. آخه داداش من چرا بدون اینکه درست بشینی و فیلمها رو ببینی قضاوت می کنی.

من با همه فیلمهای خنده دار ایرانی موافق نیستم اصلا

ولی بعضی ها خیلی تاثیر گذارتر از اون فیلمایی که بعد از دیدنشون کلی اشک میریزی و آه می کشی و با سردرد و خستگی و فکر و خیلات عذاب آور زندگیتو می کنی.به امید اینکه شاید روزی روزگاری اون فیلم سیاسی یا غمگین اجتماعی دلی رو به رحم بیاره و مردم تو واقعیت لبخند بزنند.

آقای بابک خان شما بعضی از بازیگران رو مسخره میکنید شما آقای گلزار رو مسخره کردید و گفتید ایشون بازی بلد نیستند.

آیا شما تا به حال جلوی دوربین قرار گرفته اید؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا بلد هستید که یکی دو صحنه از بازی های اخیر آقای گلزار رو بازی کنید...در همون حدی که خود جناب گلزار بازی کردند...بلدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصلا چیزی در باره بازیگری می دونید؟

این حرفا اینجا جاش نیست کسی حق انتقاد داره که بره تحقیق کنه مطالعه کنه بازی شخصی که داره ازش انتقاد می کنه و از نزدیک ببینه یا حداقل از اولین فیلم تا آخرین فیلمش رو تجزیه و تحلیل کنه.نه اینکه از روی احساسات یا حسادت های بچه گانه آن هنرمند رو محاکمه کنه.

آقای بابک خیلی حرف برای گفتن دارم اما این جا واقعا جای خوبی برای بحث کردن نیست.

آقا بابک و طرفداران حرف های ایشون

فقط می توانم بگویم حرفی نزنید که کسی از شما برنجد چون وقتی کسی از شما رنجیده شود تمام زندگیتان رنج خواهد بود.

می دونید تا به حال خیلی ها با حرفاشون با مقایسه های نا به جاشون دل محمدرضا گلزار عزیز رو شکستند و ایشون هم بارها و بارها گفتند که از این حرفا میگذرند .

آره آقایون و خانم هایی که با گلزار دشمنی دارید و نمی دانم این هنرمند چه آزاری به شما رسانده که نا به حق در موردشون حرف میزنید. آقای گلزار خیلی بزرگوارتر از این حرفاست که بخواد شما رو نبخشه.

اما بزرگواری ایشون در گذشتن از حرفای شما دلیل نمیشه که شما اینقدر نا حق درباره ایشون نظر بدید.

در ضمن عزیزان هنوز فیلمهای توفیق اجباری و کلاغ پر دیده نشده و هنوز برای قضاوت کردن شما خیلی زود بود.

ما گلزاری ها که همیشه مثل خود ایشون صبر کردیم و گذشتیم.

خدا شما رو ببخشه.

علیرضا
يکشنبه 15 مهر 1386 - 5:26
1
موافقم مخالفم
 

بیتا: من کی گفتم که یک منتقد درجه یکم؟

من گفتم به صحت حرفهایم اعتماد دارم. این بحث دارد به سمت کل کل میرود. به همین دلیل من دیگر باسخی نمی دهم.

لیلا": خواهر گل من. یک طومار نوشتی و همه را متهم به حسادت کردی و یک مشت گناه کار که فقط خدا باید آنها را ببخشد.

من کاری به حرفهای آقا بابک ندارم. ولی عزیز من تمام حرفهایت اشتباه بود. می خواهی بگویم نوع این کامنتت چگونه بود؟

در این کامنت قصد داشتی با آوردن استدلال و منطق سینمایی و حرف های کلیشه ای و مخلوط کردن آن با احساسات و علایق شخصیت, به نظر خودت هم از آقای گلزار حمایت کنی و هم اینکه دیگران رو هم قانع کنی. ولی این حرفهایت بسیار سطحی است.

واقعا" در این سایت و در یک کامنت نمی توانم به طور کامل توجیهتان کنم.

در عالم سینما به این نوع حرف شما یک نوع کلیشه بردازی می گویند. گفتن این جمله که مردم ما نیاز به طنز دارند یک جمله ی سطحی و قدیمی و تکراری است. که اکثر کسانی که طنزهای بی ارزش می ساختند این جمله را به کار می بردند.

طنز باید در سینما باشد. ولی به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه وقتی می خواهیم فیلمی به یک جشنواره ی معتبر بفرستیم, به اندازه ی انگشتان دست هم فیلم خوب نداشته باشیم و همه طنز باشند؟ به قیمت اینکه این فیلم ها که هیچ اعتباری به سینمای ایران نمی دهند حق سایر فیلمها را بخورند و شعور مخاطب رو دست کم بگیرند؟ به قیمت ساخته شدن مهمان و اگه میتونی منو بگیر و نصف مال من و..... به قیمت فراموش شدن هنر و ازش هنری و سینمایی در فیلمها؟ چیزی که در 98% طنزهای سینمای ما یافت نمی شود.

طنز باید ساخته شود. ولی در یک تعداد معین و نه اینکه 60% فیلمها طنز بشوند. طنز باید ساخته شود. ولی نه این طنزهای کنونی سینما که چیزی جز یک بنجل سینمایی نیستند. طنز باید ساخته بشود. ولی نه به قیمت به زوال کشیدن سینمای ایران.

شما در جملاتتان سعی داشتید تصاویری از آگاهی و تسلط به سینما را نشان بدهید. ولی از آنجا که دیدگاهتان بسیار سطحی و کلیشه ای و بیرو علاقه به یک بازیگر است چیزی جز جملاتتان سطحی و بی مربوط نگفتید.

شما به نظرتان فیلمی که گریه داشته باشد خوب نیست و می گویید فیلم مورد علاقه ی آقا بابک فیلمهای بر از داد و فریاد و.. است. لیلا خانوم شما از آنجا که بازیگر مورد علاقه اتان میانه ای با سینمای هنری و اجتماعی و سطح بالا ندارد. و در فیلمهای طنز و تجاری و کلیشه ای و بی ارزش بازی می کند. این حرف را می زنی. همونطور که گفتم یک دیدگاه سطحی و از روی علاقه و تهی از آگاهی.

آن فیلمها هستند که سینما را روی با نگه می دارند.

گفتید که آتش بس به سینما کمک کرد و مردم هم قبولش کردند و... بله این فیلم به اقتصاد سینما کمک کرد. ولی مشکل اینجاست که ما چرا باید بزاریم که فیلمی مثل آتش بس و اخراجی ها به سینمای ما کمک کنه؟

باید سلیقه ی مردم را بالا برد. باید آنها را متوجه کرد که همانطور که از فیلمهایی مثل چهارشنبه سوری و شوکران و میم مثل مادر(به خاطر تحول عمیق در زانر ملودرام کشور) سگ کشی و حمایت کردند و آنها را فیلمهای بر فروشی کردند, از سایر فیلمهای هنری حمایت کنند. از فیلمهای با ارزش حمایت کند. تا آنها بشوند فیلم بر فروش سینما. نه آتش بس.

در ضمن ارزش فیلم سنتوری به بیان اعتیادش نیست. که شما این حرف های کلیشه ای را می گویی. ارزش این فیلم در بار هنری اش است. ارزش این فیلم در چشمان تیزبین و ذهن خلاق مهرجویی بزرگ است. ارزش این فیلم در این است که چیزی برای عرضه در سینما دارد. بیام یک فیلم ارزش آن نیست. از آنجا که شما فاقد اطلاعات سینمایی هستید. و حرف های عامیانه و از روی علاقه می گویید100% متوجه منظور من نمی شوید و بحث هم بی فایده است. چون شما سینما را نمی شناسید. و اینجا هم مکان مناسبی برای تمام حرفها نیست. توجیه شما غیر ممکن است.

موفق باشید


يکشنبه 15 مهر 1386 - 10:12
0
موافقم مخالفم
 

گلزار خيليم عاليه, شما هم از سينما هيچي سرتون نمي شه بهتر اظهار نظر نكيد

سحر
يکشنبه 15 مهر 1386 - 17:12
1
موافقم مخالفم
 

گلزار جون به نظر من بازيش خوبه ,من كه خيلي دوسش دارم خيلي بامزه س

مهسا
يکشنبه 15 مهر 1386 - 17:43
-2
موافقم مخالفم
 

به نظر من اقای گلزار در موسیقی موفق تر هستند تا بازیگری

شهلا
يکشنبه 15 مهر 1386 - 22:57
1
موافقم مخالفم
 

لیلا جون 100 درصد با حرفات موافقم و تک تک کلماتش رو هم قبول دارم. راستی به کوری چشم بعضی ها: پس کی آنوس می ذارید؟؟؟

خانم شماره ي7
دوشنبه 16 مهر 1386 - 6:17
2
موافقم مخالفم
 

آقاي بابك خان

جناب آقاي محمدحسين لطيفي خوب بلدند فيلم بسازند

شما فقط يكبار روز سوم رو با حضور قلب وبه خاطر شهدا ببينيد

اونوقته كه نه تنها به خرمشهر و آبادان بلكه به تمام خاك ايران افتخار مي كنيد

(باچشم دل ببين)

گنده لات
دوشنبه 16 مهر 1386 - 13:1
-1
موافقم مخالفم
 

من اگه اینجا مدیر بودما نظر های علیرضا رو تایید نمیکردم...................

م.س
سه‌شنبه 17 مهر 1386 - 13:2
3
موافقم مخالفم
 

این کیه به اسم بردیا گلزار اومده نظر داده هاهاها بردیا عمرا همچین حرکتی نمی کنه .... ولی ایول خندیدم کلی به اینکه ملت چقد بی کارن

بهروز
جمعه 26 مهر 1387 - 0:23
1
موافقم مخالفم
 

من فقط نظر خودم میگم. هنر واقعای بازیگری را فقط باید در سینمای قدیم ایران دید و همچون اسطوری چون بهروز وثوقی........ تمام

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.926089048386 seconds.