سينمای ما - معيارهاي كميته انتخاب براي معرفي ميم مثل مادر به كميته اسكار اعلام شد
شنبه 17 بهمن 1388 - 18:54

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (70 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (346 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



معيارهاي كميته انتخاب براي معرفي ميم مثل مادر به كميته اسكار اعلام شد
معيارهاي كميته انتخاب براي معرفي ميم مثل مادر به كميته اسكار اعلام شد


سينماي ما - فیلمنامه و ساختار، نوع و امکانات عرضه و پخش، استقبال مردم و مضمون و نگاه ملی از معیارهای انتخاب "میم مثل مادر" به عنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است.

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار که بر اساس فهرست پیشنهادی ارائه شده از سوی خانه سینما و با همفکری و سازماندهی بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شده بود، در مرحله نخست بررسی را به هشت فیلم از میان محصولات به نمایش درآمده محدود کرد.

امیر اسفندیاری سخنگوی این کمیته اعلام کرد: "پس از اعلام هشت فیلم در مرحله اول، در مراحل بعدی پس از بررسی گزارش‌هایی در خصوص سطح موفقت فیلم‌ها در مجامع داخلی و خارجی، اکران عمومی، سوابق کمپانی‌های عرضه کننده در خارج از کشور و بازخوردهای مطبوعاتی و انتقادی در نشریات خارجی، اعضا کمیته به "پاداش سکوت" میری، "خون بازی" بنی‌اعتماد و عبدالوهاب، "زمستان است" پیتز، "میم مثل مادر" ملاقلی‌پور و "وقتی همه خواب بودند" حسن‌پور رسیدند."

وی ادامه داد: "با توجه به بررسی‌های به عمل آمده به لحاظ فیلمنامه‌، کارگردانی و مسائل فنی و امکان تاثیرگذاری بر مخاطبان، نظر هیئت انتخاب به سه فیلم "پاداش سکوت"، "خون بازی" و "میم مثل مادر" متمرکز شد. در آخرین جلسه این کمیته فیلم "میم مثل مادر" مرحوم ملاقلی پور به اتفاق آراء و با بررسی جمیع جوانب به عنوان نماینده سینمای ایران در هشتادمین مراسم اسکار معرفی شد."

امیر اسفندیاری، محمد بزرگ نیا، کمال تبریزی ، مجتبی راعی، محمدرضا سکوت، علیرضا شجاع نوری، رسول صدرعاملی، تقی علیقلی‌زاده و اکبر نبوی اعضا کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای حضور در مراسم اسکار بودند.



منبع خبر : مهر
پنجشنبه,5 مهر 1386 - 1:28:56

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


پنجشنبه 5 مهر 1386 - 11:15
2
موافقم مخالفم
 

che fayde har kodoom az filma ke beran kasi dardnakie oona ro oonja nemifahme

arash
پنجشنبه 5 مهر 1386 - 12:41
2
موافقم مخالفم
 

vali khoon bazi jadidtar va bakelas tar bood taze mozooesh jahani bood oona defae moghadaso dark nemikonan

arash
پنجشنبه 5 مهر 1386 - 12:45
2
موافقم مخالفم
 

ولی خون بازی هم موضوعش اجتماعی بود هم جهانی اعتیاد مشکل همه دنیاست. اما دفاع مقدس که برای اونا قابل درک نیست.همه جا میخوان زور گویی کنن.

pouyan
پنجشنبه 5 مهر 1386 - 18:38
1
موافقم مخالفم
 

خدا كنه كه موفق بشه ولي من مطمئنم كه خون بازي مي تونست موفق تر باشه.مي دونم كه خيلي هاي ديگه هم با من موافقن


پنجشنبه 5 مهر 1386 - 23:7
0
موافقم مخالفم
 

خوب وقتي نظراي آدم رو تو سايت نمي ذارين پس چرا هي مي گيد نظر بديد نظر بديد. واقعا كه بعد ادعاتونم ميشه

گلشیفته & رادان
جمعه 6 مهر 1386 - 0:39
-1
موافقم مخالفم
 

باز هم میگم امیدوارم به جنبه هنری این اثر توجه شود...به امید موفقیت گلی عزیزم

احسان
جمعه 6 مهر 1386 - 3:24
0
موافقم مخالفم
 

خانم یا آقای(گلشیفته&رادان)

اگر نشستی که گلی اسکار بگیره زهی خیال باطل

اونجا قرار نیست بازیگر اسکار بگیره به فیلم اسکار میدن.

می بینم که طرفدارای سایتتون همه حرفه ای هستن.

ببینم آخر هر ماه قرعه کشی ساعت دیواری ندارین آقای قادری.

sana
جمعه 6 مهر 1386 - 10:0
-2
موافقم مخالفم
 

خون بازی خیلی موفق تر میشه بالاخره میره واسه اسکار یا نه؟؟؟؟؟

فرزاد
جمعه 6 مهر 1386 - 14:32
-1
موافقم مخالفم
 

منم خیلی متعجبم از اینکه نظرم در پست اولی که نامزدهای اسکار معرفی شدند تایید نشد .

واقعا دلیلش رو نمی دونم . سایت سینمای ما با این همه بازدید کننده و انتخاب های سلیقه ای . ؟؟

از بزرگترهای سایت !! می خوام که به این موضوع رسیدگی کنن . چون طبعا تعداد کسانی که نظرات رو تایید می کنند بیش از یک نفر هست و این گزینش ها مطمئنا سفارش شده هست .

فرزاد
جمعه 6 مهر 1386 - 14:34
0
موافقم مخالفم
 

دلایل کاملا سطحیه و متاسفانه غیر فنی .

اگر خون بازی معرفی می شد باران کوثری , بیتا فرهی , محمود کلاری و سپیده عبدالوهاب شانس نامزد شدن داشتند .

افسوس ...

sina
جمعه 6 مهر 1386 - 22:1
-1
موافقم مخالفم
 

خون بازی برتری هایی داشت ولی در عوض خیلی حرفی برای گفتن نداشت...

من که از خون بازی اطلاعات جدیدی به دست نیاوردم و فقط اعتیاد رو به خوبی به تصویر کشیده بود. ولی میم مثل مادر چرا

Emily
شنبه 7 مهر 1386 - 0:8
2
موافقم مخالفم
 

فیلم میم مثل مادر بهترین فیلم هست...خیلی گریه اور بود...خیلی....................:(

علی
شنبه 7 مهر 1386 - 11:43
-1
موافقم مخالفم
 

باز هم معيارهاش رو ننوشتيد!به نظر من اين فيلم برای کشوندن مردم به سینما فيلم خوبی بود ولی حرفی برای گفتن نداشت و فقط از احساسات مردم بهره می برد همانند فيلم های هندی!

عاطفه
شنبه 7 مهر 1386 - 15:38
2
موافقم مخالفم
 

اگه میم مثل مادر انتخاب شده و نه خون بازی, مهم ترین دلیلش فروش جهانی فیلمه که خوب میم مثل مادر از این نظر برتر بود, به هر حال معیار آکادمی اسکار فقط جنبه ی هنری فیلم نیست.

سنگ تیپا خورده رنجور
شنبه 7 مهر 1386 - 22:13
0
موافقم مخالفم
 

اولا اینکه هر جور بخوای حساب کنی میم مثل مادر بهترین فیلم سال پیش بود.

دوما به نظر من خون بازی چیزی برای گفتن نداشت، یه چیز معمولی بود. حیف کلاری که فیلم برداری این فیلم رو بر عهده داشت. البته من معتقدم این فیلم فقط تحت تاثیر صحنه های قابل پرداخت داخل جنگل (!) و بعضی قسمتهای دیگه با این روش فیلم برداری شده .

بعدم انکه به نظر من یه اعلامیه بالای بنر سایت بزنید ، با مضمون اینکه فیلمهای غیر انگلیسی فقط در بخش بهترین فیلم نامزد میشن.

یه چیز دیگه، به نظر من تو ایران از بازی خوب و هنری تعریف بدی شده، به طوری که عام مردم که به سینما میرند یا سی دی فیلم ها رو برای گزراندن وقت و سرگردمی نگاه میکنند فکر میکنند هر بازی گری جیغ جیغ کنه یا تو سر خودش بکوبه یا خوب عصبانی بشه و داد بزنه بازی جالبی اراعه کرده. به نظر من اگر خانم فرهانی فقط از جلوی دوربین رد بشه اون سکانس قشنگتر از این میشه که باران کوثر توش بازی کنه. البته این نظر منه و ممکنه کمی هم متعصبانه باشه.

Ali
يکشنبه 8 مهر 1386 - 0:4
1
موافقم مخالفم
 

***Faghat ***KHOON BAZI

گلشیفته & رادان
يکشنبه 8 مهر 1386 - 0:10
0
موافقم مخالفم
 

جناب احسان مثلا عقل کل من کی گفتم گلی اسکار میگیره ...من برای گلی در کارهای بعدی اش ارزوی موفقیت کردم ...یه کم فکر کنی متوجه میشی ..سعی کن ......دیگه هم در مورد گلشیفته اظهار نظر نکن چون در اون حد نیستی ...بهتره یه سری هم به نظر سنجی ها بزنی تا ببینی جایگاه گلشیفته کجاست ؟؟ محبوب ترین و بهترین بازیگر زن حال حاضر سینمای ایران ...شب به خیر

علیرضا
يکشنبه 8 مهر 1386 - 4:14
1
موافقم مخالفم
 

چند تا نکته رو میگم. و امیدوارم که همه توجیه بشید که میم مثل مادر بهترین گزینه برای اسکار بود:

1) اسکار معتبرترین جشنواره ی دنیاست. و محل خوبیه تا هر کشوری از جمله ایران, بتونه بخشی از فرهنگ و تمدن و اهدافش رو اونجا نشون بده. میم مثل مادر فرهنگ و تمدن و دین ما رو نشون می داد. آیا خون بازی و زمستان است و... این گونه بودند؟ میم مثل مادر ظلمهایی که در حق ایران شد را به گونه ای ملموس نشان می دهد.(ان هم توسط مادر) آیا سایر فیلمها اینگونه اند؟ موضوع میم مثل مادر جزو موضوعاتیه که متعلق به همه ی دنیا و مذاهب است. یعنی مادر. و مربوط به ایران و یا یک تمدن نیست. آیا سایر فیلمها ایگونه اند؟

می دونستید که در اسکار ساختار یک فیلم اهمیت زیادی نداره و مهم ارتباط برقرار کردن فیلم با حاظرینه؟ چون اسکار مثل جشنواره ی گلدن گلوب نیست.

تنها فیلمی که از ایران در اسکار موفق شد فیلم بچه های آسمان بود. آیا این فیلم خیلی حرفه ای و مدرن بود؟ یا تکنیک بالایی داشت؟ این فیلم به خاطر اینکه موضوعش به طرز عجیی همه را تحت تاثیر قرار می داد, موفق شد. کاری که فیلمهایی مثل کافه ترانزیت نمی توانند بکنند. بس برقراری ارتباط خیلی مهمه. آیا شما منکر این هستید که میم مثل مادر در میان فیلمهای چند سال اخیر سینما, بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار می کند؟ میم مثل مادر فیلم بسیار محبوب و ماندگاریه و صد البته مقدس.

می دونستید که سال قبل در حالی که همه فیلم چهارشنبه سوری رو برتر می دونستند, فیلم کافه ترانزیت به خاطر بین المللی بودنش به اسکار رفت؟ چون فکر می کردند که به موفقیت فیلم کمک می کنه. ولی این فیلم در اسکار شکست سنگینی خورد. آیا جایز بود که دوباره امسال هم کار سال قبل را کرد و فیلم زمستان است رو به خاطر بین المللی بودنش و حضور در چند جشنواره, به اسکار فرستاد؟ در حالی که از لحاظ ساختاری در برابر سایر فیلمها بایین تر است. بس باید دیدگاه را تغییر داد. و فیلمی را فرستاد که بیشتر از بقیه احساسات رو برانگیزد. چون هیچ فیلمی از ایران نمیتونه از لحاظ فنی در اسکار به چشم بیاد. ولی از راه تحت تاثیر قرار دادن و خوش ساخت بودن می تواند(مثل بچه های آسمان). و این تنها راه موفقیت ماست. هر چند که میم مثل مادر از لحاظ فنی هم از سایر فیلمها از جمله خون بازی بهتر بود. آیا فیلمبرداری شابور بورامین چیزی از محمود کلاری کم داشت؟ آیا کارگردانی ملاقلی بور خیلی بهتر از خانوم بنی اعتماد نبود؟ آیا بازی گلشیفته فراهانی یک سر وگردن برتر از بازی خوب باران کوثری نبود؟ و.....................

ملاقلی بور در زمان حیاتش خیلی از دست مسئولین و سینمایی ها ناراحت بود. ولی حالا میم مثل مادر به حقش رسید. و شما هم بهتر بجای این کارها, برای میم مثل مادر آرزوی موفقیت کنید. تا روح ملاقلی بور شاد بشه. و مطمئن باشید که شانس میم مثل مادر برای موفقیت در اسکار, از فیلمها سال های قبل خیلی بیشتره.چون موضوعش همه رو تحت تاثیر قرار میده.و مدتها در فکر فرو می بره.نه اینکه مثل کافه ترانزیت دیدن و ندیدنش فرقی نداشته باشه. چون نه بیامی داره نه ساختار خوبی و نه جذابیت.

علی آقا:از کی تا حالا ملودرام شده فیلم هندی؟ مگه گریه فقط برای هنده؟ بس تایتانیک و رومئو و ژولیت و حتی فیلم تخیلی مثل کینک کونگ و.....هم فیلم هندین.ژانر ملودرام خیلی در هالیوود محبوبه.لابد همه فیلم هندین. علی آقا: این رو برادرانه میگم که: فاصله بین ملودرام و فیلم هندی خیلی زیاده. فیلم هندی هم یک نوع ملودرامه. ولی ملودرامه کلیشه ای و بی محتوا و با ساختار ضعبف. آیا میم مثل مادر محتوا نداشت؟ آیا لحظه به لحظه ی اون بیام نداشت؟ آیا از لحاظ فنی و بازیگری در حد شاهکار نبود؟ در ضمن ملاقلی بور این فیلم رو برای مادرش و حضرت فاطمه(س) ساخت. و با تمام وجودش. تو فکر کردی که او این فیلم رو برای موسسه ی بویا فیلم که استاد بنجل سازی و تجاری سازی است ساخته؟ او برای مادران دنیا این فیلم رو ساخت. کسی برای یک فیلم تجاری خود را غرق در فیلم نمی کند. در مورد بد کسی این حرف رو زدی. ملاقلی بور صادق ترین و باک ترین کارگردان ما بود. که برای رضایت و جیب کسی فیلم نمی ساخت.

من فکر می کنم که بعضی از مردم ما(عده ی کمی مثل تو) انقدر فیلمهای طنز بنجل در سینما دیده اند(مهمان و شارلاتان و.....) و فیلمهای ضعیف. که وقتی یک ملودرام ساخته می شود به آن فیلم هندی می گویند(البته تعداد خیلی کمی. چون اگر تعدادشان زیاد بود که میم مثل مادر انقدر محبوب و ماندگار نمی شد.). برادر من آشنایی با واژه ها بد چیزی نیست. این رو میگم که: در اسکار خوش ساخت بودن مهمه. و نه خوش ساختار بودن.

برای موفقیت میم مثل مادر دعا کنید.

یا حق.

moony
سه‌شنبه 10 مهر 1386 - 1:43
0
موافقم مخالفم
 

haghe khoon bazi bood vali khob ma iranim va morde parast!

حمد عراقى
شنبه 29 دي 1386 - 19:13
0
موافقم مخالفم
 

من خودم اين فلم خيلى زياد را دوست دارام واقعا فلم خوبى براى جا معه

جمیل
پنجشنبه 8 فروردين 1387 - 2:42
1
موافقم مخالفم
 

بهمن قبادی

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.80303311348 seconds.