سينمای ما - ادعاي تازه درباره فيلم محمد علي طالبي:«فيلمنامه "ديوار" بر اساس طرحي از من و بدون اجازه نوشته شده است.»
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 6:29

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1333 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



ادعاي تازه درباره فيلم محمد علي طالبي:«فيلمنامه "ديوار" بر اساس طرحي از من و بدون اجازه نوشته شده است.»
ادعاي تازه درباره فيلم محمد علي طالبي:«فيلمنامه "ديوار" بر اساس طرحي از من و بدون اجازه نوشته شده است.»


سينماي ما- يك مستندساز مدعي شد: محمدعلي طالبي، فيلمنامه «ديوار» را بر اساس طرحي از من و بدون اجازه نوشته و حتي در مقطعي معتقد بوده كه اين طرح قابليت تبديل به فيلم سينمايي را ندارد. علي كرامتي، مستندساز، گفت: وقتي خبر توليد فيلم «ديوار» را در خبرگزاري‌ها ديدم، بسيار متعجب شدم كه چگونه طرحي كه به گفته محمدعلي طالبي، قابليت تبديل به فيلم سينمايي را ندارد، بعد از 6 سال داراي اين قابليت شده و آقاي طالبي در تماسي كه با ايشان گرفتم، اظهار كردند كه «من اقتباس خودم را از اين داستان كرده‌ام» در حالي كه فيلمنامه ايشان همان طرح اوليه من است و تنها داستانش اندكي تغيير كرده است. گويا وي مستنداتي دارد كه نشان دهنده درست بودن حرف‌هاي اوست و اعلام آمادگي كرده كه در صورت لزوم اين مستندات را ارائه خواهد كرد.
كرامتي در مورد ايده اصلي فيلمنامه «ديوار» كه فيلمبرداري آن طي دو روز اخير آغاز شده، گفت: اواخر سال 80 كه من در كنار پارك بسيج زندگي مي‌كردم، با كمال تعجب، ديدم كه دختري با مانتو و مقنعه در ديوار مرگ مستقر در پارك، در حال موتورسواري است. وي افزود: من در آن زمان در شبكه 3 فعاليت مي‌كردم و چون ديدم اين موضوع، جذابيت سينمايي بالايي دارد، پس از صحبت فراوان با خانواده اين دختر كه زينب نام داشت، توانستم آنها را راضي كنم كه اجازه بدهند اين دختر در فيلم بازي كند و داستان زندگي‌اش را فيلم كنم.
وي در ادامه گفت: پس از آن به همراه دوستم زارع‌زاده چندين بار به سراغ اين افراد رفتيم و سپس،‌تصميم گرفتيم تا فيلمساز خوبي براي ساخت اين ايده پيدا كنيم و چون در ژانر سينمايي كودك و نوجوان، به كار محمدعلي طالبي علاقه داشتيم، به دفتر ايشان رفتيم و ايشان نيز از طرح ما استقبال زيادي كرد.
كرامتي افزود: چون زمان عيد نزديك بود، اين دختر به همراه خانواده‌اش به زاهدان كه موطن اصلي آنها بود برگشتند و من هم به همراه زارع‌زاده با هزينه شخصي به زاهدان رفتيم و تصاوير بسيار جذابي از زندگي اين خانواده و كار اين دختر گرفتيم كه به تنهايي مستند بسيار جذابي مي‌شود.
كرامتي در ادامه اين گفتگو در مورد به وجود آمدن طرح اصلي فيلمنامه، گفت: وقتي طالبي از سفري كه به خارج از كشور داشت برگشت، ما يك كپي VHS از اين فيلم‌هاي مستند به او داديم و حتي بعد از آن، ما طي دو جلسه، اين دختر و پدرش را به تهران دعوت كرديم تا محمدعلي طالبي با آنها صحبت كند كه اين ملاقات در دفتر من اتفاق افتاد.
وي افزود: بعد از مدتي كه با آقاي طالبي تماس داشتيم، كم كم برخورد ايشان با ما سرد شد و تعداد ملاقات‌هاي‌مان با هم كم‌تر شد و سرانجام روزي ايشان به ما گفتند: «اين ايده قابليت تبديل به فيلم سينمايي را ندارد» و با اين حرف نوار ويديويي مستند را هم خواهر ايشان به ما برگرداند.
كرامتي ادامه داد: در اين مدت من با طالبي قطع رابطه كردم اما زارع‌زاده كه هنوز با او در ارتباط بود، اظهار كرد كه طالبي دوبار به ملارد كرج كه منزل اين خانواده در آنجا بود، رفته است و با آنها صحبت كرده كه فيلم ويديويي اين ملاقات‌ها هم موجود است.
وي در ادامه افزود: طرح اوليه من بر اين اساس بود كه پدر اين دختر در حادثه‌اي از ديوار مرگ پرت مي‌شود و پايش مي‌شكند و اين دختر براي كمك به خانواده در ديوار مرگ كار مي كند و تنها تفاوت فيلمنامه طالبي با داستان من،‌در اين است كه در فيلمنامه ايشان پدر دختر مي‌ميرد و به جز اين بعضي لوكيشن هاي داستان هم تا حدي تغيير كرده است.



منبع خبر : فارس
جمعه,21 اردیبهشت 1386 - 4:4:52

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.892728090286 seconds.