|
|
|
صداها
|
|
|
(93 رأي)
گارگردان : فرزاد موتمن |
دو خواهر
|
|
|
(1339 رأي)
گارگردان : محمد بانکی |
|
|
|
|
|
|
دلايل كمكاري حميد نعمتالله بعد از ساخت «بوتيك» از زبان خودش | |
سينماي ما- حميد نعمتالله درسلسله نشستهاي سينماگران «نسل ما» در دانشگاه تهران دربارهي «بوتيك» گفت: فيلمنامهي «بوتيك» خيلي با قواعد فيلمنامهنويسي غربي منطبق نيست. يك اثر هنري بايد از پشتوانه غني فرهنگي ديار خودش ملهم باشد، در غير اينصورت به چيزي بدون معنا و احساس تبديل ميشود. وي دربارهي فيلمنامهنويسي با مضامين ايراني ادامه داد: در اين خصوص اگر به آثار با ارزش سينماي كشورمان چون آثار علي حاتمي دقت كنيم، متوجه تاثير ادبيات غني «حافظ»، «فردوسي» و «سهروردي» ميشويم. يك فيلمنامه خوب و ماندگار در وهله اول بايد مضمون جذاب و نابي داشته و براي خود نويسنده راضي كننده باشد. نعمتالله در خصوص كم كارياش بعد از ساخت «بوتيك» گفت: گرفتاريهاي مختلف شخصي، تعهد براي نوشتن چند فيلمنامه و حركتهاي اشتباهي كه براي نوشتن يك سريال 26 قسمتي داشتم ـ سريالي كه بعد از نگارش 20 قسمت بدون هر گونه توضيحي ادامه روند آن متوقف شد ـ باعث شكلگيري اين روند شد. نعمت الله درخصوص منابع الهام پذيريش براي نگارش فيلمنامه گفت: من بيش از اينكه فيلم ساخته باشيم فيلمنامه نوشتهام و عموما از خود زندگي و ديدن فيلمهاي خوب الهام گرفتهام. وي افزود: از سال 42 يك دفترچه كوچك همراهم بوده و مدام از دنياي پيرامونم كمك گرفتهام وبا دقت به ديالوگها و فضاي اطرافم مشق گرفتهام. خوب ديدن كنجكاو بودن و فضول بودن به زندگي باعث ميشود ظرايف را از دست ندهيم. نعمت الله شناخت درست از موضوعي را شرط لازم براي فيلمسازي دانست و تصريح كرد: شرط اساسي فيلمسازي براي من اين است كه درباره چيزي كه ميشناسم و درك ميكنم وعميقا در آن باره حس ميكنم فيلم بسازم و همواره تلاش داشتهام با موضوع مورد طرحم صادقانه برخورد كنم و همواره به احساسات واقعيام توجه نشان داده و به آنها در روند ساخت اثرم اشتياق نشان دادهام. نعمت الله در خصوص برنامههايش براي كار بعدي گفت: فكر مي كنم هر گونه برنامه ريزي دراز مدت براي كار بعدي عمل درستي نيست، بلكه مهم اين است كه در زمان حال چه چيزي براي ارزش بيشتري دارد كه بايد به آن بپردازي. علي علايي (منتقد) نيز در خصوص سينماي اجتماعي و مولفههاي آن در اين نشست گفت: در اكثر مضامين اجتماعي مسائلي چون فقر، اعتياد، مسائل جوانان، گسستگي ارتباط ميان نسلها وجود دارد، اما مساله مهم دراين خصوص برخورد فيلمساز با اين مسائل است. خود فيلمساز بايد به قصه يا شخصيتهايي كه ميخواهد درباره آن صحبت كند، مبتلا شود و آنقدر درجه ابتلا زياد باشد كه ديگر نتواند آن مضمون را رها كند تا به دغدغههاي اصلي او جهت خلق آن اثر بيانجامد.
منبع خبر : ايسنا | جمعه,14 اردیبهشت 1386 - 22:51:6
| آرشيو | | |
نظرات
شنبه 15 ارديبهشت 1386 - 1:22
1 |
|
|
|
khoda kone film jadid besaze ,be nazar man kargardane kheily khobie
|
m.v.ch
يکشنبه 16 ارديبهشت 1386 - 15:55
4 |
|
|
|
خدایی فیلم بهتر از بوتیک ندیدم(ایرانی)
|
دوشنبه 17 ارديبهشت 1386 - 15:58
-3 |
|
|
|
بهتر.نسازید لطفا . یادمه فقط14 دقیقه از فیلم رو تونستم تحمل کنم.
|
امير
سهشنبه 18 ارديبهشت 1386 - 2:6
-3 |
|
|
|
مطبوعاتي مطبوع:فيلمساز نادر
اگر قدر خودش را بيشتر ميدانست اكنون مثل سامان مقدم فيلمهاي بيشتري مي ساخت حميد منتقد خوبي بود اجتماعش را خوب مي شناسد كاش اوضاع ماليش امن بدهد تا او كار دل كند نه كار گل
|
اضافه کردن نظر جدید
|
|
|