سينمای ما - چرا حامد بهداد بازی در فیلم بیضایی را رد کرد؟ / ابهام در ترکیب بازیگران « لبه پرتگاه »
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 17:57

I نظرسنجی I

جذاب ترین سریال نوروزی امسال تلویزیون کدام بود؟




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


هیچ


  (52 رأي)

گارگردان :
عبدالرضا کاهانی
به رنگ ارغوان


  (16 رأي)

گارگردان :
ابراهیم حاتمی كیا
تسویه حساب


  (25 رأي)

گارگردان :
تهمینه میلانی
پوپک و مش ماشاالله


  (6 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
طهران تهران


  (60 رأي)

گارگردان :
داریوش مهرجویی



چرا حامد بهداد بازی در فیلم بیضایی را رد کرد؟ / ابهام در ترکیب بازیگران « لبه پرتگاه »
چرا حامد بهداد بازی در فیلم بیضایی را رد کرد؟ /  ابهام در ترکیب بازیگران « لبه پرتگاه »


ترکیب بازیگران "لبه پرتگاه" بیضایی خیلی عجیب و غریب بود اما انصراف حامد بهداد از این جمع قضیه رو عجیبتر کرد. حضور بازیگرانی مثل نگار فروزنده، گلزار، مهران مدیری در فیلم بیضایی غیر قابل پیش بینی بود. با اینکه قبل از عید خبرهایی در این مورد شنیده بودیم اما با تکذیب اولیه این خبرها توسط بیضایی، دلمون کمی خوش شد که شاید این حرف ها فقط شایعه اند اما بعدش دلخوشیمون نقش برآب شد. حالا کار حامد بهداد هم بر حیرت ما اضافه کرد. همه فکر می کنن، بازیگران سینمای ایران برای بازی توی فیلم بیضایی سرو دست می شکنن اما کار بهداد باعث شد، بعضی ها در بعضی چیزها تجدید نظر کنن. دلیل این کار بهداد توی خبر انصرافش نامعلوم عنوان شده اما دلایل مختلفی از جمله اینکه می خواد توی فیلم لطیفی بازی کنه، دستمزدش کم بوده، از اینکه اسمش بین بازیگران اصلی نیست و حتی اعتراض به کوتاه بودن نقشش به گوش همه رسیده. به نظرم حالا دیگه خیلی مهم نیست که بخواهیم به دنبال دلایل این کار بگردیم، مهم اینه که این کار بازیگر کم سن و سال اما پر ادعای سینما بعضی از تابوها رو شکسته. در شرایطی که خیلی از بازیگران پیشکسوت و قدیمی سینما آرزوی بازی توی فیلم بیضایی رو دارن و از اعلام اسامی برآشفته شدن، یک بازیگر که هنوز چند صباحی از ورودش به سینما نگذشته از بازی توی "لبه پرتگاه" انصراف می ده و اینطوری شاید دل بعضی ها از اینکه بیضایی انتخابشون نکرده، خنک می شه.
راستش رو بخواهید از همون اول که اسامی بازیگران بیضایی اعلام شد، نگران شدم. با اینکه چند تا از دوستام مدام بهم گفتن که بیضایی بلده چطور از اینها بازی بگیره و جای نگرانی وجود نداره اما هنوز این نگرانی از بین نرفته و دعا می کنم، کار بیضایی خراب نشه و وجهه ای که توی این همه سال کسب کرده با "لبه پرتگاه" از بین نره. میدونید که ما چه جور مردمی هستیم، همونطور که یک نفر رو با تعریف و تمجیدهامون به عرش اعلا می بریم، همونطور هم به خاک سیاه می نشونیمش و انگار یک عده ای هم منتظرن که سر بزنگاه مچ آدمهایی روکه اسم و رسم دارن، بگیرن و عقده های چندین و چند سالشون رو ...


( این متن در روزنوشتهای گلاویژ نادری که لینک‌اش در پایین این صفحه قرار دارد هم قابل دسترسی است. )



منبع خبر : سینمای ما
جمعه,24 فروردین 1386 - 22:3:13

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات


جمعه 24 فروردين 1386 - 22:28
-1
موافقم مخالفم
 

mage bazigarash cheshan ,kheiliam khoban


جمعه 24 فروردين 1386 - 22:53
-2
موافقم مخالفم
 

aslan mohem nist ke hamed behdad gabolnakarde ,mohem ineke golzar bazi mikone


جمعه 24 فروردين 1386 - 23:25
0
موافقم مخالفم
 

ببخشيدا

mansour
شنبه 25 فروردين 1386 - 0:11
1
موافقم مخالفم
 

متاسفم براي آقاي بهداد چرا كه بر هيچ كس ژوشيده نيست كه آقاي بيضايي يكي از بزرگترين كاردگردانان سينماي ايران هست ولي كاش كمي از فيلم گفته شود تا بدانيم بازيگران بر چه حسابي انتخاب شده اند چرا كه از هر قشري در اين فيلم نماينده هست


شنبه 25 فروردين 1386 - 11:44
-1
موافقم مخالفم
 

golzar khobe, bageiro vel kon

SheiDa
شنبه 25 فروردين 1386 - 14:11
0
موافقم مخالفم
 

I Admit Him............

Baziish fogholadas va mitoone be har dalili enseraf bede........

Hatta age kargardanesh aghaye beizaee mohtaram bashe..........

ALI
شنبه 25 فروردين 1386 - 15:3
0
موافقم مخالفم
 
anarshist

cinema niyaz be botshekani ham dare gharar nist age1 nafar bot shod hame ham ghabolesh dashte bashan sagkoshi ke chizi nabod joz yek filme daraje3 .age jaye beyzayi har ki hamchin filmi misakht enghadr matrah nemishod in yeki ham mesle hamon az tarrkib golzar modiri malome chi darmiyad

Ali MoViE
شنبه 25 فروردين 1386 - 17:3
3
موافقم مخالفم
 

Ostad Mitonest Rahat Behtarina Ro Jaam Kone Amma AMatorha Ro Ovorde Ta Honare Bazi Gereftan Azashono Sabet Kone

Enserafe Behdad mitoone Barash Pashimoni Biare

رضا
شنبه 25 فروردين 1386 - 17:30
2
موافقم مخالفم
 

مهم نیست ، بازیگران فرعی شاید وقتی دیگر هم چندان مطرح نبودند اما بهترین بازیها را ارائه دادند . آقای بهداد هم احتمالا در ابتدا فکر میکرده اند بازیگران سطح بالاتری در فیلم حضور دارند که بازی در فیلم را قبول کرده اند . اگر هم برای کوتاهی نقش بوده یکبار نقش علیرضا خمسه در شاید وقتی دیگر را ببینند .

محمد حسین اجورلو
شنبه 25 فروردين 1386 - 18:59
3
موافقم مخالفم
 

البته حامد بهداد گفته به خاطر در پیش بودن یک سفر این نقش رو رد کرده

مصطفی جوادی
شنبه 25 فروردين 1386 - 19:1
-1
موافقم مخالفم
 

یعنی چی که نمی تونه پیشنهاد بیضایی رو رد کنه. آدم اگر دلش بخواهد می تواند پیشنهاد خدا را هم برای زندگی رد کند.


شنبه 25 فروردين 1386 - 19:9
-1
موافقم مخالفم
 

har bazigari ke ye kam herfeyi kar karde bashe va dar jashnvareha sherkat dashte bashe, vaghti esme amsale golzaro dar liste bazigarane beizayi bebine enseraf mide. hamoon behtar. bezarid ostad ba hamina filmesho besaze . rooze pashimoonie ostado az in entekhabhash daram az emrooz mibinam. vaghean heif


شنبه 25 فروردين 1386 - 20:57
-2
موافقم مخالفم
 

golzar moheme ke bazi mekone, bageiasho vel kon

nevisande
شنبه 25 فروردين 1386 - 22:37
-1
موافقم مخالفم
 

koor she cheshme hasooooooooood

felan mibinid ke beyzai ham golzar ro ghabol dare

akhe chera enghadr hasoodi mikonid

bas konid dige babaaaaaaa


يکشنبه 26 فروردين 1386 - 0:40
1
موافقم مخالفم
 

bikhod az entekhab golzar irad nagirid ,masalan age mekhast az bazigaray dige estefade kone ki ro bayad entekhab mekard ke az golzar behtar bashe,?hamchin migan ke engar to cinemai iran bazigara hamashon alian joz golzar,bikhod khodetono gane nakonid ,golzar behtarin entekhabe,hamed behdad ham bazigar khobi nist ke az naboodanesh kasi narahat beshe


يکشنبه 26 فروردين 1386 - 0:42
-1
موافقم مخالفم
 

جناب نويسنده! بازي گلزار در فيلم نشان دهنده اينه كه گلزار ،بيضايي رو قبول داره و براي همين حاضر شده تو فيلمش بازي كنه. نه برعكس. بيضايي بايد خوشحال باشه كه افرادي مثل گلزار و مديري به عنوان كارگردان قبولش دارن.


يکشنبه 26 فروردين 1386 - 0:55
4
موافقم مخالفم
 

amatorha !!!!!manzoret golzar na?khejalat nemekeshi ino migi ,golzar hatman bayad morg begire ta bazigar beshe,GOLZAR BEHTARINE HAM TO BAZIGARY HAM AZ NAZAR CHEHRE,DAFE AKHERET BASHE KE INO MIGI

الهه
يکشنبه 26 فروردين 1386 - 8:0
3
موافقم مخالفم
 

موضوع دیگه ای که یادم رفت اینه که برام جالبه استاد سینمای ایران از انتخاب بازیگران جوان نمی ترسه اما منتقدان جوان ما با همه چیز محافظه کارانه برخورد می کنن.

اینو هم یه بار دیگه تاکید می کنم که حساب مدیری رو هم از بقیه جدا کنین.اون بازیگر واقعا با استعدادیه حداقلش اینه که برای خودش سبک داره .

سینا
يکشنبه 26 فروردين 1386 - 9:34
-1
موافقم مخالفم
 
تحلیلی بر ترکیب بازیگران فیلم بیضایی

اینکه حامد بهداد انصراف داده مسئله چندان مهمی نیست.اون به هر دلیلی می تونه انصراف بده.اجباری که در کار نیست.اما در مورد ترکیب بازیگران در مورد گلزار شنیدم قراره در این فیلم نقش یه ستاره سینما رو بازی کنه و با توجه به ویژگی هایی که برای نقش مورد نیاز بوده انتخاب شده.پس با توجه به نقشی که قراره بازی کنه مشکلی نیست.

در مورد مدیری هم فکر نمی کنم مشکلی باشه.کسی به استعداد بازیگری مدیری شک داره؟

مدیری بازیگری رو از تئاتر شروع کرده.بازیگر کارای قطب الدین صادقی بوده.در تلویزیون هم که سبک خاصی از بازیگری رو ارائه داده.هر سال بهترین بازیگر طنز میشه.در فیلم تبریزی هم که بازی کرده و بازیش با طنز خاص و ظریفی همراه بوده.

مژده شمسایی هم که بازیگر بسیار خوبیه.نگار فروزنده هم که حالا بعد از بازی در چند فیلم سینمایی تجربه اش خیلی بیشتر از اوائل کارش شده و خیلی پیشرفت کرده.

من نمی فهمم مشکل الان چیه؟

بذارید فیلم ساخته بشه بعد اگه بد شد انتقاد کنید هیچ جای دنیا ندیدیم قبل از ساخته شدن فیلمی به اون انتقاد کنن!

در کل به نظرم برای چهار بازیگر اول مژده شمسایی و مهران مدیری انتخاب های خوبی هستن اما در مورد گلزار و فروزنده جای بحث داره که اون هم بهرام بیضایی با توجه به دید خودش انتخاب کرده و دیگه حرفی نیست چون بهرام بیضایی قراره فیلمو بسازه نه ما.در ضمن ما نمی دونیم فیلمنامه چیه ولی بیضایی می دونه شاید واقعا حضور گلزار لازمه.


يکشنبه 26 فروردين 1386 - 19:55
3
موافقم مخالفم
 
نغمه

گلزار هم آدمه آخه؟

میلاد مولوی
يکشنبه 26 فروردين 1386 - 20:34
0
موافقم مخالفم
 

منظورتون از پر ادعا چیه؟؟؟ بهداد بازیگر خوبیه اینو همه می دونن. بهتره ما یه مقدار واسه دیگران و تصمیماتشون احترام قائل بشیم موافقی گلاویز نادری؟ راستی تو نوشتن این نقدای سطح بالا رو از کی یاد گرفتی؟ امیر قادری باید تو انتخاب همکاراش دقت کنه . همین طور نیما حسنی نسب

Admin
يکشنبه 26 فروردين 1386 - 21:25
-1
موافقم مخالفم
 
همکار خوب

سایت سینمای ما به همکاری با خانم گلاویژ نادری، بسیار افتخار می‌کند جناب میلاد مولوی.


يکشنبه 26 فروردين 1386 - 23:4
4
موافقم مخالفم
 

بی طرفانه به سینمای بیضایی نگاه می کنم ولی به هر دلیل منطقی و یا بی منطقی این بار از این کار حامد بهداد خوشم اومد .


دوشنبه 27 فروردين 1386 - 0:32
0
موافقم مخالفم
 

متأسفم كه در گذاشتن پيا‌م‌ها صداقت نداريد و هر كدوم به نفعتونه مي‌گذاريد، دارين به سطح روزنامه‌هاي زرد نزديك مي‌شين تبريك مي‌گم

وكيل وصي‌هاي سينماي ايران

بازيگر‌ها يادشون باشه از اين به بعد از شما اجازه بگيرن و بعد قرارداد ببندند يا بازي در فيلمي را نپذيرند

ماهرخ کمالی
دوشنبه 27 فروردين 1386 - 6:27
2
موافقم مخالفم
 
جناب اقای بهرام بضایی از شما ممنونم که...

1_ هر بازیگری مختار است در رد یا انتخاب هر فیلمنامه ای مختار باشد و فراموش نکنیم فیلم نامه استاد بیضایی یا هر شخص دیگر الزاما شاهکار نیست که نتوان از ان گزشت اما از طرف دیگر حامد بهداد هم بازیگری انقدر معتبر نیست که بخواهد به اسانی از کنار پیشنهاد اغوا کننده استاد بگزرد حتما مسایل دیگری مطرح است ... اما مقایسه محمد رضا لطیفی با بیضایی که دلیلی در رد پیشنهاد استاد ازجانب حامد جان امده بود از خنده روده برمان کرد... دختر ایرونی را کسی دیده ؟... من هنوز زجه های گلرخ کمالی در گوشم سوت میکشد .. اما نیمیدانم چرا موقع دیدن دختر ایرونی در ماهواره انهم از زور بیکاری و انداختن پارازیت بر روی کانالهای دیگر اصلا نخندیدم هر چند فیلم کمدی بود و قصد ان داشت که با شادی مفهموم خود را برساند ... حقیقتش ان است که دیگرانی هم که انجا بودند و اتفاقا ادمهایی

کا ملا سطحی بودند انجا که باد نمبخندیدند

2_ امیدوارم اقای گلزار بازی زیبا و به یاد ماندنیشان درفیلم بوتیک را در این فیلم هم تکرار کنند و به سهم خود عیاری باشند بر ارزشهای احتمالی لبه پرتگاه

3_خانم گلاویژ نادری لطف کنید و به جای ترسیدن بر خدشه دار شدن اعتبار بیضایی بار دیگر نمایشنامه ها .. مصاحبه ها

و کتب استاد را مطالعه کنید فیلمهایش را ببینید و باز هم بیشتر مطالعه کنید اعتبار بیضایی به 1 فیلم بسته نیست که امثال من و شما بخواهیم داغ دارش باشیم منو شما بهتر است دلنگران احوال پریشان و سواد اندک خود باشیم و از بیضائیها بیاموزیم انچه را که درشان اموختنیست ... بیضایی تنها 1 فیلم ساز نیست که اعتبار جهانیش بسته به 1 فیلم باشد حتی اگر دختر ایرونی بسازد... که اگر ساخت باید به او تند ترین انتقاد ها را کرد اخر او بهرام بیضاییست .. بیضایی بودن خیلی سخت است و باید مصائبش را هم پزیرفت اما زیر سوال بردن اعتبار بیضایی با 1 فیلم هرچند ضعیف از جنس همان خالی کردن عقده های چندین و چند ساله میباشد

4_ جناب اقای بهرام بیضایی از شما ممنونم که باز هم دست به ساخت فیلم میزنید ... امیدوارم این فیلم بهترین فیلم شما باشد

گلاويژ نادري
دوشنبه 27 فروردين 1386 - 15:2
1
موافقم مخالفم
 

آقاي ميلاد مولوي عزيز؛

نوشته من نقد نيست. نقد تعريف ديگري داره. در تمامي اين يادداشت هم حرفي از بد بودن بازي حامد بهداد نزدم. لطف كنيد، دوباره بخوانيد.

فرزاد
سه‌شنبه 28 فروردين 1386 - 2:19
-2
موافقم مخالفم
 
آقای نادری با سند حرف بزن !

اول لازمه جواب خانوم کمالی رو بدم .

من با قسمت اول بخش اول حرفتون ! موافقم ولی این که میگید بهداد بازیگر معتبری نیست همونقدر ما رو خندوند که مقایسه بیضایی و لطیفی شما رو خندونده بود ! ( البته کذب محصه که حامد به خاطر بازی تو فیلم لطیفی انصراف داده ) روزی می رسه که سینمای ایران به حامد بهداد تعظیم می کنه . هنر حامد فراتر از این حرفاست .

در قسمت دوم حرفتون از بازی به یاد موندنی ! گلزار تو بوتیک گفته اید . بوتیک فیلم ارزشمندیه ولی من هر چی فکر کردم نشانه ای از بازی به یاد موندنی گلزار توش ندیدم ! یه نقش ساده که هر بازیگر معمولی یی هم می تونست اون رو بازی کنه . اگه به بازی گلزار تو بوتیک می گید به یاد ماندنی پس بازی مثلا معتمد آریا تو گیلانه یا شکیبایی تو هامون چیه ؟؟

در اخر میگم جناب نادری من به هیچ وجه شما رو به عنوان منتقد نمی تونم قبول کنم چون تعصبی بر خورد می کنید . وقتی فیلم رئیس رو تو سه تا فیلم منتخب جشنواره امسالتون انتخاب می کنید که مجله فیلم شرمش اومد حتی اسمشو نمایان کنه و از نقطه چین آبرومند استفاده کرد ! دیگه چه انتظاری میشه داشت ؟؟ در ضمن حامد بهداد 34 سالشه . و اینکه بزرگان برای بازی تو فیلم بیضایی سر و دست می شکونن به حامد ربطی نداره . عنوان کردن شایعات هم مضحک بود چون هیچکدوم تاییید نشده .

در مورد فیلم هم باید گفت انگار بیضایی هم زده به جاده خاکی و با انتخاب گلزار پول رو به اعتبار ترجیح داده ! امیدواریم اینطور نباشد .


سه‌شنبه 28 فروردين 1386 - 7:22
1
موافقم مخالفم
 

بهتر که بهداد رفت . دوباره می خواست نقش یه روانی مهتاد عصبی رو بازی کنه. همین رو فقط بلده

sheida86_8
سه‌شنبه 28 فروردين 1386 - 12:13
1
موافقم مخالفم
 
Ehteram Chize Khubie!!!!

Mamnoon AghAye Farzad babate eteghad ,nazar va defae kheili khoobetoon az hamed..

Man fekr mikonam Cinemaye iran hamin halasham bayad be vojoode hamed behdad EFTEKHAR kone va ghadresho bedoone.

Kash ye bare dige filme in zan harf nemizanad ya hamoon filme bootik ke khanume kamali motaghede golzar beyad mandanitarin baziro kardaro 2bare bebininn.Golzar be nesbate bazihaye sathe payinesh shayad too in film az hamishe behtar boode dar soorati ke too kolle film vaght bara neshoon dadane khodesh dasht,vali AGHAYE BEHDAD e aziz ba hamoon chand daghighe bazish mesle hamishe derakhshid.kie ke betoone mesle oon bazi kone?

Lotf konid Enghadr rajebe enserafe ishoon va maghame aghaye beizayi mesle bache Intellectual haye Cafe ha harf nazanid.

Maghame aghaye beizayi baraye hichkas pooshide nis va harkasi jaye khodesho dare.

Va fekr mikonam yadetoon rafte aghaye KIAROSTAMI e aziz baraye filmi ke moteassefane nimekare raha shod az bazigare fogholadeyi mesle Hamed Behdad estefade kard.

Aghaye farzad khodetoono narahat nakonid,va motmaen bashid dir ya zood in jamaat be hamin natijeyi miresand ke ma residim....i


سه‌شنبه 28 فروردين 1386 - 16:4
-2
موافقم مخالفم
 

همون بهتر كه بعضي ها انصراف دادن

امید
چهارشنبه 29 فروردين 1386 - 0:4
1
موافقم مخالفم
 
دفاعیه

سلام به همگی.

من کاملا با آقا فرزاد موافقم. لطفا واقع بین باشید. حامد بهداد بازیگر خیلی خوب و با استعدادی هست. به نظر من هنر و استعداد بازیگری آقا حامد از گلزار خیلی بیشتر و بهتره. من از آقای بیضایی تعجب می کنم که از گلزار در فیلمشون استفاده می کنند. لطف کنید اول فکر کنید بعد نظر بدهید و به هیچ وجه بازی آقای بهداد را با گلزار مقایسه نکنید جون حامد خیلی بهتره . در ضمن شما که وکیل و وصی مردم نیستید شاید خود حامد صلاح دیده که توی این فیلم بازی نکنه صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

sheida86_8
چهارشنبه 29 فروردين 1386 - 0:56
0
موافقم مخالفم
 
Hamed Behde(...)Ostad Beizayi va Golzar

Va albate faramoosh kardam begam Ostad beizayi OOnghadr Bozorg o ghodratmandand,makhsoosan dar arse nevisandegi va albate kargardani(Harchand niazi be goftan nist) va Oonghadr ghabele setayesh ke man o shoma behtare baraye HATTA taarif az ishoon kheili mohtat bashim.

Ishoon va amsaleshoon mesle aghaye kiarostami,aghaye naderi,bahman ghobadi va... be noee Peighambare Cinemaye Iranand,Va ostad bedoone shak baraye hamchin Cast ee behtarin va dorost tarin dalayelo dare,va motmaenan mesle hamishe natijeye khubi mide.

Hamoontor ke Hamed Behdad e Aziz ba hameye tavanayihaye khire konandash ghat'aan manteghitarin va shakhsi tarino mohtaramtarin dalayelo baraye enserafesh dare.

Beharsoorat baraye Golzar ham arezooye moafaghiat mikonam.

Omidvaram Rooze Sevom zoodtar ekran she ta hame betoonan mesle hamishe az Baazie binazire Hamed Lezzat bebaran.

فرزاد
چهارشنبه 29 فروردين 1386 - 1:55
-1
موافقم مخالفم
 
گلاویژ نادری !!!!

ممنون شیدا خانم . من ناراحت نیستم ولی وقتی می بینم یه عده از خودشون حرف در می یارن و خیلی راحت تو سایت معتبری مثل سینمای ما منتشر میشه ناراحتم . در ضمن تصحیح می کنم من فکر می کردم این یادداشت رو امیر قادری نوشته ! خانوم نادری یه بار دیگه بخون برای شما نوشتم !

گلرخ کمالی
چهارشنبه 29 فروردين 1386 - 7:3
-3
موافقم مخالفم
 
لبه پرتگاه ...

1_مورخ27 فروردین نظری را فرستادم که ناراحتی فرزاد نامی را بر انگیخت

2_جناب فرزاد من عرض نکردم حامد بهداد بازی گر معتبری نیست این را شما به من نسبت دادی و نتیجه بیدقتی شماست من نوشته بودم بهداد بازیگر انقدر معتبری نیست و معنی این جمله این است که توانسته پله های پیشرفت را طی کند و چه بسا در سالهای اینده بتواند به اعتبار برسد و من به خاطر ندارم که مارلون براندو یا داستین هافمن یا همان اساتید معنوی جناب بهداد از شکم مادر بازیگر متولد شده باشند موفقیت انها حاصل سالها رنج بردن است در کنار استعداد ذاتیشان ...شما برادر کاسه داغ تر از اش نشو این مسعله را بازیگر مستعدی مثل بهداد هم هرچنددر ظاهر تایید میکند ان طور که مشخص است بزرگان هم ابتدا از گمنامی شروع کردند سپس کمی توجه دیگران را به خود جلب کردند و بعد شدند جزء بزرگان و معتبران تاریخ سینما

3_جناب فرزاد که ای کاش نام فامیلی شمارا میدانستم و به ان نام شما را خطاب میکردم ... نمیدانم چرا شما و همفکرانتان دوست دارید 1 برگه کاربون روی 1 ادم مشخص بیندازید و تمام عالم را شبیه ان ادم کنید بازی درخشان اقای شکیبایی چه ربطی دارد به بازی درخشان گلزار در بوتیک؟؟

کسی که 1 همچین نظری را میدهد کاملا مشخص است که از بازیگری تنها اسم و رسم بزرگانش را میشناسد.. تنها وجه شباهت بازی گلزار و شکیبایی بر میگردد به عالی بازی کردن هر کدام از این دو در نقششان به ویزه بازی شکیبایی اما جنس این 2 بازی کاملا از هم جداست A.. بازی شکیبایی 1 بازی کاملا برون گرایانه با اکت و ریتم و ضرباهنگ بسیار بالاست و نمانگر عصیان روحی 1 اهل فلسفه در بن بست فکری قرار گرفته که اتفاقا اهل بحث و جدل و مناسبات برونگرایانست ... B... بازی گلزار 1 بازی کاملا درون گرایانه با ریتم و ضرباهنگ پایین و نماینگر مجادلات روحی جوانی درونگرا که بر خلاف هامون به دان معنا روشنفکر نیست حده اقل در ظاهراینگونه نیست و دغدغهاش بحث معاش روزمره و عدم توازن فرصتهای برابر برای بسر انجام رسیدن یک زندگی ساده وسالم است برای خود و همراهانش هرچند تمام این موارد نام برده شده در بوتیک شکل نمادین دارد و منظور نظر اقای نعمت الاه در این فیلم نقد عدم وجود عدالت اجتماعیست حرکت اسانسور از پایین به بالا و بلعکس از و به سمت منزل شاهپوری حرکت نمادین از پایین ترین طبقه اجتماعی به بالاترین ان حرکتی که عامل جریانش عدهای جوان ساده و در باطن معصومند بله فرزاد جان بازی گلزار ساده بود و چه زیبا سادگی و معصومیت جوانانی را نشان داد که در این برهوت جهانی و با حظور گرگ باطنانی مثل شاپوریها هنوز به دنبال رویاندن جوانه های عشق وامیدند هرچند در رویاندن شکوفه عشق و عدالت و ازادی جوانه هایش را با اشک خون گوش خود ابیاری کنند و بازی زیبای گلزار نماد سادگی و معصومیت و البته سردی موجود در بازیش حکایت غمی انبوه ناشی از برخی از سرخوردگیهاست.... اگر بخواهیم با دید شما به بازیگری نگاه کنیم همه بازیگران باید 1 گونه بازی کنند و انوقت دیگر اصلا هنر بازیگری مفهومی ندارد هر نقشی با توجه اتمسفر موجود در فیلم نامه جنس مشخصی از بازی را میطلبد شما میتوانید برای اگاهی بیشتر در باب بازیگری به کتاب 3 جلدی مجموعه اموزهای بازیگری نوشته استانیسلاوسکی انتشارات سروش مراجعه کرده و در امتداد ان مجموعه کتبی که از استلا ادلر و لی استراسبرگ و شاگردانشان در بازار کتاب در باب هنر دشوار بازیگری موجود است فراهم کرده انها را بخوانید به امید افزایش عمق دید همه ما...

3_در مورد بیضایی اینگونه نظر دادن که با انتخاب گلزار پول را به اعتبار ترجیح داده اصولا بحثی ندارم جواب این بخش از افاظات شما در جوابیست که برای اقا یا خانوم گلاویزه نادری فرستادم ... فکر میکنم شما اصولا ادمهای عصبی برایتان دلپزیرند و باز خورد ابن فشار های عصبی در دنبال کردن و یدتایید کردن نقشهایی در عالم بازیگریست که ان نقشها مبتنی بر داد و ششیشه شکستنو فریاد و عصیان باشد و نوعی فرافکنی مصنوعیرا در ادم برانگیزاند که البته این مسئله یعنی همه ادمها وقتی با شخصیتی همزات میشوند نقطه مشترکی بین خود و ان کارکتر میابند در اوج این مسئله شاهد کاتارسیس و تزکیه روانی پس از تجربه مشترک دراماتیک بین مخاطب و صاحب اثر هستیم..

...اما دوستان باور کنید بیضایی هم 1 انسان هست و حق دارد دوستار پول باشد امابه چه قیمتی پول را صاحب شدن مسئله این است ؟؟ اگر بیضایی میخواست میلیونر شودامکانش را داشت بیایید عقده های سرکوفته و صفات خاکی خود را به فرهیختگان نصبت ندهیم

4 _ خانوم شیدای گرامی مطمعنا نه تنها سینمای ایران بلکه مملکت ایران باید به وجود استعدادهایش افتخار کند در این شکی نیست _بهداد هم از ان جمله _اما مگر میشود نقد نکرد مگر میشود واقعیت را ندید استعداد ربطی به خطا پزیر بودن ندارد... داشتن استعداد لزوما موید اعتبار نیست میتوان از استعداد در جهت رسیدن به اعتبار به خوبی استفاده کرد شهرام جزایری هم فرد بسیار با هوش و با استعدادی بود ایا از نظر شما و هم فکرانتان او ادم معتبری است ؟؟ مشت نمونه خروار

5_ خانوم شیدای گرامی حرف حق را باید پزیرفت حال در کافه سنزقمو پاریس_ که معلوم است از کافه نشینی بدتان میاید _ یا در دیزی سرای داش ابرام توسط 1 مشت بچه روشنفکر نما یا 1 مشت قیصر خان شما چرا میخواهید صورت مسئله را پاک کنید ؟ وقتی 1 مشت ادم این گونه در مورد بیضایی نظر میدن ادم مجبور میشه برای بار هزارم همون حرفای کلیشه ای را تکرار کنه اما بازم این کلیشه ها حقیقت داره بحث صرفا بر سر بیضایی نیست بیضایی 1 نمنه است از این جریان

6_ خانوم شیدای گرامی کسی از بازی خوب حامد بهداد و اصلا تمام بازیهای خوب بوتیک ایرادی نگرفت در اون فیلم گلزار نقش اول را داشت و اصلا اتمسفر فیلم از نگاه او به محیط پیرامون شکل میگیرفت مگر کسی میتواند از نقش کوتاه اما تاثیر گزار داریوش ارجمند یا احمد نجفی در سگ کشی یا هر بازیگر دیگری که خوب بازی کرده در هر فیلمی ایراد بگیرد ؟ جمله معرف استاد روس را حتما میدانید بازیگر کوچک داریم و نه نقش کوچک از حیث طول مدت زمانی

7_ بیاییم خوب مطالعه کنیم خوب بفهمیم بعد اظهار نظر کنیم اقایان و خانومها نه شماها نه من نه بیضایی نه هیچ کس دیگه صد در صد حق نداره اشتباه نکنه اما تحمل حرف سبک بسیار ناراحت کنندست وقتی بیضایی یا همفکرانش رو بارها تحدید به ترور و مرگ میکنند و براش در محیط پیرامونش جهنم میسازند و با قلم و حرفاشون او و همفکرانش را شکنجه روحی از راه دور و نزدیک میکنند انهم صرفا به جرم ابراز فکر اما او بازهم در فیلمها و اثارش از جستجو بر سر هویت پنهان و از سر گرفتن ازادی و عدالت و میگه ان هم با زبانی فاخر از حیث تکنیک و عیار فنی و محتوایی حال ما میتوانیم با بخشی از سخنانش _چه در مقوله تکنیکی یا محتوایی _موافق یا مخالف باشیم اما بحث بر سر اعتبار و شخصیت او یا هر شخص شناخته شده یا ناشناخته انهم بدین راحتی تیر خلاص زدن بر ان کاریست که ما بچه ایرو نیها از عهدش خوب بر میایم در نظر بگیرید 1 مشت ادم کم خرد بلند شن بگن بیضایی خودش و به پول و گلزار و هر فکر فاسد دیگه ای که در مغزشون میگزره دادو ستد کرده و اخر نتیجه بگیرن نکنه بیضایی اعتبارش از دست بده یا حتی داده رفتار و سکناتشون ادم و یاد پیرزنای اسکلت مانند و هاف هافوی فیلم گاو میندازند که سر تا پاشون رو ظاهر بینی و ظاهر پرستی و ارتجاع گرفته حالا در این زمانه شما اسمشو بزار ارتجاع مدرن

8_ باز هم تکرار میکنم بیضایی در نهایت 1 انسان است مشترک از نظر بسیاری از مسایل مادی با ما و مثل ما محتاج پول برای زندگی و اینده ..من که بسیار بسیار خوشحال میشوم بیضایی ملیارد میلیارددرامد داشته باشد اما چگونه وصول این درامد مهم است که مطمئنا بیضایی سعی میکند تا انجا که برایش مقدور است از کسب سالم باشد حده اقل از ظاهر امر اینچنین بر میاید حالا اگر گلزار یا مدیری یا هر کس دیگر در این راه به او کمک کنند و انها هم در کنار بیضایی بر شخصیت هنری خود بیفضایند اشکالی دارد که ماتم زده شده اید؟؟ یا اینگونه کپک زده و بچگانه عکس گریانش را در بالای صفحه با ان متن سبک زیر صفحه چاپ کرده اید که اسطوره شکست ؟؟ ایا شماها میخواهید به بیضایی CASTING تدریس کنید ؟به چند جمله بالاتر برمیگردم گلزار یا مدیری هم البته استعداد خود را در برخی از بازیهای خوبشان به رخ کشیده اند و میتوانند به سهم خود بر ارزشهای احتمالی لبه پرتگاه بیفزایند اما فکر میکنم ان کسانی که لبه پرتگاه ایستاده اند افراد دیگری هستند نه گلزار نه بهداد ونه ........M_KH_22_21@YAHOO.COM

sheida86_8
پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 16:57
-2
موافقم مخالفم
 
The End!!!

Khanume kamalie aziz benazar miresad shoma motaghedid hameye bozorgane bazigari baad az salha ranjo zahmat dar in arse be esmo rasmi dar tarikhe cinema miresand(Albate dorost ast vali na baraye hame)va ba in tozihat bazigari vojood nadarad ke zatan bazigar be donya amade bashad va dar badve voroodash be mahboobiat beresad...!!Akhar magar mishavad mahboobiato bozorgie aghaye kianian ra ba golshifteye aziz moghayese kard ke shoma dast be chenin moghayeseyi baraye aghye behdad va masalan marlon brando zadeid?Va aya in ghias herfe ist?

Harkodam azin bozorgan motmaennan nesbat be jaygahe senni va ham radifaneshan sanjide mishavand va aya shoma be bozorgie bazigari chon taraneh alidoosti ke dar ebtedaye voroodash be cinema chenan derakhshid ke dar kamtarin sen moafagh be daryafte jayeze shod shak darid?

Va albate JALEBTARIN!!!!! erja ra dar bande 3 neveshtetan dade boodid?!!!Ke hatta baraye tozih va tafsire mokhalefatam ba chenin aghideyi sharm daram........(Va omidvaram aghaye farzad ham nadid begirand!).......

Darbareye bande 4:behtar ast bare digar neveshtehaye mara bekhanid va begooid aya az estedade jenabe BEHDAD gofteam ya derakhshesho etebari ke azin estedad be bar neshaste?Va ghat'aan ingoone nist ke hameye bazihaye aghaye behdade aziz ra dar ayande taeed konam va hichgah khatayi nabashad...harfe man az derakhsheshash dar bazihast va......Baz ham moghayeseye jalebe shoma....?!!!

Va dar morede bande 5:Rooye sohbatam dar neveshteye ghabli motlaghan ba shoma nabood va dar natije dalili baraye tozihe harfam nemibinam.

Dar akhar khanoome mahrokhe aziz dalile lahne ranjideye in yaddasht madood bardashthaye nadoroste shomast...harchand omidvaram taasori az harfhayam bevojood nayayad va agar dar neveshteam khatayi hast khoshhal mishavam az tozihetan!...

Ba tamame ehteram:Sheida


پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 17:16
-4
موافقم مخالفم
 

kheili khosh halam ke golzar dar filme aghaaye beyzaee bazi mikonan.

darzemn hichvaght behdado ba aghaye GOLZAr moghayese nakonid ,chon malooma ke

GOLZAR hamishe take!!!!

فرزاد
پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 19:12
-1
موافقم مخالفم
 
علامه دهر !!

در حالیکه به شدت دارم می خندم می خوام جواب سرکار خانوم کمالی حکیم رو بدم .

خیلی جالبه که حرف خودتون رو تکذیب می کنید ! هر ادمی که چشم و سواد ! داشته باشه نوشته مورخه 85-1-27 !!! شما رو خوند که فرمودید ! بهداد بازیگر معتبری نیست . و من هرچه فکر کردم نتوانستم فرقی یبن معتبر نبودن و اونقدر معتبر نبودن بیابم ! (شایدم این از نشانه های حکیم بودنه !و ما که فقط طرفدار اسم ها هستیم و از سینما هیچی نمی فهمیم از این قضبه بی اطلاعبم ! )

نمی دونم پیش کشیدن اسم براندو و ...! چه ربطی به بحث داشت ؟؟ مگر کسی گفته اونها فبل از اینکه متولد بشن هنر مند بودن ؟؟؟ واقعا باید قدر هوش خودتو بدونی . که می خوای از این راه کسانی که تو باغ نیستند رو منحرف کنید ! به جرات میگم حامد بهداد استعدادی تو سینمای ابرانه که هنوز کشف نشده

در مورد بازی درخشان هم در صورتی که همچنان می خندم می نویسم که کسی مقایسه ای بین شکیبایی و گلزار نکرد . من گفتم اگر بازی معمولی گلزار تو بوتیک از نظر شما درخشان و خارق العاده است !!! شکلبایی در هامون چگونه است ؟ ( دقت کن به این قضیه میگن مثال زدن ! شما که علامه دهرهستید یابد هضمش کنید ! )

در مورد بیضایی خوب به من و شما مربوطی نمی شه که داره چه می کنه به قول یکی از اساتید نمی دونم تو سرش چی می گذره . دیگه هر مخاطبی که فقط یه خورده از سینما می فهمه می تونه منطق گرا باشه که برادر من خواهر من گلزار اصلا بازیگر حرفه ای یی نیست . هر وقت گلزار تونست مثلا نقش رادان تو گیلانه رو بازی کنه می تونیم به عنوان بازیگر همه فن حریف روش حساب کنبم نه اینکه در اوج حماقت بازی ساده ش تو بوتیک رو با شاهکار شکیبایی تو هامون مقایسه کنیم و بگیم گلزار تو بوتیک درون گرایانه بازی کرد شکبیایی تو هامون برون گرابانه !!!!! خوب خواهر علامه دهر مگر گلزار تا حالا فیلم برون گرابانه هم بازی کرده ؟؟

حوصله اینکه بحث و برات باز کنم ندارم . رو حساب همین که می دونم یه روشنفکر تمام عیاری می سپرم به خودت که بفهمی چی گفتم !

در آخرم سعی کن وقتی بحثی می کنی در مورد بحث نظر بده نه اینکه شاخ و برگهای مضحک و بی ربط و بچسبونی به بحث تا خودت و فکرت رو تحمیل کنی . ( جواب هیچ کدوم از حرفای بی ربطی که نثارمن کردی رو نمی دم )

فقط یه نمونه ش رو میگم اونم این که هیچ کس نگفت حتما ( دقت کنید حتما ) بیضایی پول رو یه اعتبار ترجیح داده . هیچ انسانی از پول بدش نمی یاد این جمله یه حدس بود ( شما بخون کنایه ) فقط هم به خاطر حضور گلزاریزرگ ! ( که بازی فوق العادش تو بوتیک هیچ وقت از اذهان سینمایی بیرون نمی رود ) که گلزار به بازیگیری استاد تعظیم می کنه یا مثل این 7-8 سال هیچ فرقی به حالش نمی کنه . اینفدر تو حرفات تناقض هست که نمی دونم کدومش رو جواب بدم . یه جا میگی بیضایی هم آدمه و از پول بدش نمی یاد ( در صورتیکه می دونید این بحپ فقط به خاطر نا بازیگری گلزار پیش اومده و حضورش تو فیلم استاد .. جایی دیگر می گویید گلزار در بوتبک فوق العاد بود ! یا نظرتون در مورد حامد بهداد که البته زباد مهم نیست !!!!

اگه خواستبد جواب بدید می تونید از واژه نویسنده استفاده کنید !


پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 23:49
-1
موافقم مخالفم
 

golzar akhareshe

احمد
جمعه 31 فروردين 1386 - 0:27
-1
موافقم مخالفم
 
سلام

سلام

من یه اماتورم تو فیلم دیدن

ولی کاسبی و بازار و در یه پله مهمتر یعنی تبلیغات بازار رو خیلی خوب میشناسم

آقای بهداد شم اقتصادی بازرگانی خوب و شاید هم بینظیری دارد

تا حالا فکر کردین که آدم باید چقدر با هوش باشه که با یه حرکت اینقدر ساده بتونه این همه نظر رو به خودش جلب کنه به نظرم این یه سوئ استفاده وقیحانه از اعتبار یه آدم معتبره وگرنه میشد خیلی اروم کنار کشید مثل محمد سلوکی در سنتوری مهرجوئی مگه نه


جمعه 31 فروردين 1386 - 0:40
0
موافقم مخالفم
 

behdad dige keie ?golzaro bechasb


جمعه 31 فروردين 1386 - 0:47
-2
موافقم مخالفم
 

farzad khan ,bahram radan ke to gilane hamash khab bod !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!chi migi to?

فرزاد
جمعه 31 فروردين 1386 - 2:55
1
موافقم مخالفم
 
تصحیح !

من احساس می کنم منظورمو تو بند اخر حرفم خوب نتونستم برسونم . منظورم اینه که امیدواریم بیضایی با دعوت از گلزار به کیفیت کارش لطمه نزنه . که مطمئنا همینطوره و احتمال زیاد یه نقش درونگرا برای گلزار در نظر گرفته !!

فرزاد
جمعه 31 فروردين 1386 - 4:6
1
موافقم مخالفم
 

من نظرات تایید شده رو الان خوندم .خانوم شیدا منم مثل شما از خوندن بند3 جواب خانوم کمالی متعجب شدم و ایندفعه به جای خنده , می خواستم گریه کنم برای این نوع طرز فکر , ولی ترجیح دادم جواب ندم ولی حالا که اشاره کردید هم اون بند رو یادآوری می کنم هم توهین هایی که به کلیه افرادی که تو این بحث شرکت کردن ( مخصوصا من ) که یه ذره تند حرف زدن من تو جواب قبلی هم ناشی از همون می شد :

اینکه ما بازی حامد بهداد رو به این دلیل دوست داریم که خودمون با کاراکترهایی که ایفا می کنه ارتباط برقرار می کنیم یاصریحتر بگم ما مشکل داریم ! باید بگم این حرف فقط از زبان یک آدم نا پخته می تونست بیرون بیاد و فکر می کنم خودشونم از این حرفی که زدن به شدت پشیمونن . جا داره بازم به بهداد تبریک گفت که اینقدر خوب از عهده نقش هاش بر می یاد که ملموس به نظر می یاد ! بگذریم .

خانوم کمالی می خواستم به یکی از توهینهای بی پروا و بی اساستون اشاره کنم تا خودتون قضاوت کنید :

" در نظر بگیرید 1 مشت ادم کم خرد بلند شن بگن بیضایی خودش و به پول و گلزار و هر فکر فاسد دیگه ای که در مغزشون میگزره دادو ستد کرده و اخر نتیجه بگیرن نکنه بیضایی اعتبارش از دست بده یا حتی داده رفتار و سکناتشون ادم و یاد پیرزنای اسکلت مانند و هاف هافوی فیلم گاو میندازند که سر تا پاشون رو ظاهر بینی و ظاهر پرستی و ارتجاع گرفته حالا در این زمانه شما اسمشو بزار ارتجاع مدرن "

نمی دونم جمله یه خطی یه من چطور چنین استدلالهایی ازش شد ! هم من هم شما می دونین که بیضایی نیازی به پول سینما نداره وگرنه 7-8 سال یه بار فیلم نمی ساخت . بعدم کی گفته بیضایی و امثال بیضایی ها پول رو به هر قیمتی می خوان ؟؟ مطمئن باش بیضایی هم می تونه فیلمهای مضحکی مثل شارلاتان یا شام عروسی و .. رو بسازه و با سرمایه ش زندگی کنه ولی چه نیازی به این کار هست ؟ به چه قیمتی ؟؟

مطمئن باش لبه پرتگاه به خاطر حضور گلزار کیفیتشو از دست نمی ده چون بیضایی می دونه که از گلزار تو چه نقشی استفاده کنه !


جمعه 31 فروردين 1386 - 14:52
0
موافقم مخالفم
 
سارا

حیف از فیلم استاد بیضایی کهناشی و بیسوادی مثل گلزار و مدیری در آن بازی کنند .


جمعه 31 فروردين 1386 - 17:54
-1
موافقم مخالفم
 

nashi va bisavad khodeti,golzar behtarine

س م بدیعی
جمعه 31 فروردين 1386 - 22:17
-1
موافقم مخالفم
 
خانم کمالی ممنون

خانم کمالی من دانشجوی فوق لیسانس سینما هستم البته این را نگفتم تا بخواهم بگم چون سینما خواندم فقط من میتونم نطر بدم اما من کاملا با صحبتهای شما موافقم و تمام اظهاره نظزها را خوندم متاسفم برای بعضیها که نسنجیده حرفی را به میون میکشن و در ضمن حرفای قبلیشون یا دشون میره . در یکی از این نظرها خوندم گفته بود بیضایی زده به جاده خاکی پول و به اعتبار ترجیح داده و از این اراجیف من دوستانم از نزدیک با استاد رابطه داشتن برای مشاوره و تهیه گزارش و ... و شاهد رنج بردن ایشون بودیم که از دست این جور ادمها چه میکشن حتی اگر به روی خود نیارن که البته در سگ کشی نشون دادن.. به نطر من اینها حتی استعداد خوندن و درک مطلب شما را نداشتن که حرف شما اصلا چی هست ؟ به هر حال از شما به خاطر حسن نظرتون تشکر میکنم . موفق باشید

احمد
شنبه 1 ارديبهشت 1386 - 11:21
1
موافقم مخالفم
 
گلرخ کمالی

باز هم سلام کمی راجع به نوشته های خانم کمالی با دو نام گلرخ و ماهرخ فکر کنید نه اصلان چرا فکر دوباره بخوانید

فکر میکنم کمی اگر با هوش باشید یا حتی اگر فیلم سک کشی را دیده باشید متوجه میشوید که این جواب محترمانه از کیست -

من
يکشنبه 2 ارديبهشت 1386 - 0:45
1
موافقم مخالفم
 
لبه پرتگاه

jenabe ahmad ke goftid behdad ba inkar mikhast beyzayio kharab kone hamed ke in khabaro rasman montasher nakard ! inkaro khanoome naderi ba shame shayee pardazi va shakhsiat shenasie khodeshoon bozorg kardan dar zemn mehrjooyi khodesh solooki ro gozasht kenar solooki enseraf nadade bood

man az aval too jaryane in bahs boodam jalebe khanoom ya aghaye samiee az khanoome mohtarame kamali defa mikonan .. az kodoom harfesh defa mikonid ?chera esme iz harfeshoon albate ba dalil nemizanid chon tamoome harfashoon jolotar range ria gereft va khod be khod takzib shod be nazare man nazarate aghaye farzad - aghaye molavi va khanoome sheida manteghi tare ..

dar zemn shoma doctoraye cinema ham dashte bashid vali shoooore cinemayi nadashte bashid faydeyi nadare .. yadetoon ke narafte ostad beyzayi khodesh diplomast

. mosalame ke beyzayi poolo be etebar be har gheymatii tarjih nemide

علیرضا ترابی
يکشنبه 2 ارديبهشت 1386 - 1:54
-1
موافقم مخالفم
 
منطق

سلام . بدیعی عزیز مگه اینجا در مورد تحصیلاتتون پرسیدن که میگید فوق سینما می خونید ! واقعا چه ربطی داشت ؟ شما از کجا می دونید تمام کسانی که اینجا نظر داده اند چه تحصیلاتی دارند ؟؟ در ضمن بر کسی پوشیده نیست و حتما شما هم می دونید که بیضایی بزرگ هم دیپلمه است و تحصیلات اکادمیک ندارد پس همه چیز تحصیلات نیست . با توجه به اینکه من خودم فوق می خونم می تونم بپرسم کدام دانشکده درس می خونید ؟ چون نحوه حرف زدنتون اصلا سینمایی نیست و از حرفی که در مورد گزارش و ... زدید میشه حدس زد کجای کارید !

شما که جمله نویسنده متن رو می اورید توضیحاتی که بعدش داده رو هم مطالعه کنید تا بفهمید منظورش چی بوده! اقا فرزاد گفت امیدواریم پول را به اعتبار ترجیح نداده باشه که این فقط در حد نطفه است و امید . و اضافه کرده که بیضایی اگه پول دوست بود یا بهتر بگم پول سینما دوست ! بود و بهش نیاز داشت راحت با ساخت فیلهایی چون شارلاتان و .. که فروششون تضمینه خودش رو ارضا می کرد . پس از حرف خانم کمالی حداقل در این رابطه که بیضایی پول رو مثل بقیه ( شاید آرش معیریان ! ) دوست داره دفاع نکنید .

مطمئنم بقیه نظرات رو نخوندید یا دلیلی نداشته بازگو کنید چون منطق پشت سرشون بوده.

به اعتقاد من هم بهداد از خوبها و آینده دارهای سینمای ایرانه ولی این دلیل نمیشه از انصرافش خوشحال شده باشم

خواهش می کنم قبل اینکه نظری بدید یا بیخودی کسی رو محکوم یا تایید کنید کمی مطالعه سینمایی داشته باشید !

خوش باشید

آرزو
يکشنبه 2 ارديبهشت 1386 - 14:48
0
موافقم مخالفم
 
حامد بهداد

آقای بیضایی حق داره از هر بازیگری که دلش بخواد دعوت به کار کنه.

یک بازیگر هم یا قبول می کنه یا رد می کنه.

این که دیگه اینهمه بحث و دعوا نداره.

کار حامد بهداد هم اصلا عجیب نیست. معیار های انتخاب حامد با خیلی ها متفاوته.

حامد بهداد بر خلاف اغلب بازیگرا هدفش اثبات کردن خودش به دیگران نیست و البته پزیرش این مطلب واسه همه آسون نیست.........

همینه که حامد رو از سایرین متمایز کرده.

خانم کمالی مطمئن باشید اگر حامد بهداد بازیگر و انسان تاثیر گذاری نبود اینهمه به خودتون زحمت نمیدادید تا معمولی بودنش رو با انواع استدلال ها ثابت کنید.


يکشنبه 2 ارديبهشت 1386 - 23:22
0
موافقم مخالفم
 

behdad aslan bazigare ke engad bahs be vojod omade ,mohem ineke golzar hast bageisho vel kon

sheida86_8
دوشنبه 3 ارديبهشت 1386 - 12:29
-1
موافقم مخالفم
 
.....Afsoos

Behtar nist bejaye hameye in harfo hadis ha ye mosahebeye koochik ba khode aghaye Behdad e Aziz bokonid ta Hadde aghal be khodetoon sabet she ishoon chera enseraf dadan.........(Khanume Naderi ba shoma hastam)Va ba shomahayi ke eddeaye savado tahsilat darid amma neshooneyi azash nist!

Moteassefam baraye khodam va baghie(Aghaye

Farzad,Khanume Arezoo,Aghaye Torabi,Aghaye Omid va...)ke az Honare Hamed Pishe Shomaha!!defa kardim!!!!


سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1386 - 23:3
1
موافقم مخالفم
 

BORO BABA HAMED DIGE KEIE?KHEILY GOLZAR BAHALE ,MAN ASHEGESHAM

taraneh
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1386 - 23:12
-2
موافقم مخالفم
 

man az negahi kamelan bitarafane sohbat mikonam va be aghayed va hamchenin negahe mohtataneye gelavij naderi ehteram migzaram va ghabool daram hich tohini dar neveshtashoon dar rabete ba hamed behdad be cheshm nemikhore , rastesh ro bekhayd man az hamed behdad aslan khosham nemiumad va hamishe ham dar barabare tarif tamjidate digaran az oon , moze migereftam va hata vaghti dar akhbar haye cinemai entekhabe hamed behdad baraye asaare kargardanhaye bozorgi mesle naser taghvai va abbas kiarostami mididam shoke va hata shaki mishodam ama vaghti filme rooze sevom ro didam , ba inke ba toop o tashar rafte boodam va mikhstam sanadiati bar in eddeam dashte basham : ke baba in hamed behdad kie ke allaki gondash kardid , ( albate mane nooi hichvaght ham ghasde gonde kardane kasi ro nadaram ) ama motesefane ya khoshbakhtane be ghadri mahve bazish shodam , ke hata forsat nakardam filmi ro ke didam naghd konam , ( chon eshkalate film kam va ghabele gozasht nabood ) man khodam be onvane yek ozve koochak az fareghotahsilane reshteye teatr , say daram harfi bezanam ke sanadiat dashte bashe va in tarifi ke az bazie ishoon dar filme rooze sevom kardam ( chon in tanha filmie ke man az hamed behdad didam ) az sare na,agahi ya hata tarafdare felani boodan nist , mesle azizani ke az bazigarane moorede alaghashoon faghat bekhatere tarafdar boodanesh ya chehrash hemayat mikonan , hamchenin shenidam behdad dar filme (( raghs ba mah )) ( ke mesle bad shansi haye digeye hamed behdad pakhsh nashod -filme aghaye tagvai ke motevaght shod va filme aghaye kiarostami nime kare raha shod- ) naghshe yek raghaseye koor ro bazi mikone ( ino dar javabe azizi goftam ke onvan karde bood faghat balade naghshe motade assabi ro bazi kone ) ke khode aghaye kiarostami ba didane aghaye behdad dar in film ishoon ro entekhab karde , vaghean che naghshi mitoone doshvartar az in baraye yek bazigare mard bashe ? -raghase va koor- albate na inke meyaram faghat naghsh haye khas bashe , man be maghooleye naghsh haye khas eteghadi nadaram ama yek bazigare khoobe ke har naghshe farie va kootah ro toori behesh joon mide ke khas va morede tavajoh beshe ( va be aghideye man moondegar beshe ) . ghezavate adelanaro bar ohdeye khodetoon migzaram ... albate in neveshtaro baraye defaie az kasi naneveshtam ama pishnahad mikonam dar aalame honar nesbat be arzesh haye kasi va dar ghebale talashhashon dar in arse , namak nakhorim o namakdoon beshkoonim .

ba tashakor az gelavij naderi va site cinemaema . motmaenam ke matne ishoon az sare kheyr khahi va delsoozi baraye asare fakhere aghaye beyzai boode va oonche ke man neveshtam serfan baraye kasani bood ke az abe gelaood , mahi gereftan .

نویسنده
جمعه 1 تير 1386 - 22:22
-1
موافقم مخالفم
 

خانم ترانه

شما که با دیدن روز سوم به استعدادهای حامد بهداد پی بردید

بهتون توصیه می کنم بوتیک رو حتما ببینید چون مطمئنم اعتقادتون چند برابر خواهد شد

م
شنبه 16 تير 1386 - 19:6
2
موافقم مخالفم
 

اولا" درباره ی آقای بهداد این طوری نباید صحبت کرد

آقای بهداد اصلا"به نقش کوتاه و بلند اهمیتی نمیدهد

از کجا معلوم شاید فیلم نامه خوبی نبوده و شاید چون بازیگران فیلم های آقای بیضایی بیشتر تئاتر بازی میکنند (شاید خود آقای بیضایی این طور می خواهد) بهداد پیشنهاد را قبول نکرده هنوز فیلم ساخته نشده لطفا" اینقدر تعریف

نکنید دلیل نمیشه که آقای بیضایی این دفعه هم فیلم خوبی بسازه

آقای ویلسون
جمعه 22 تير 1386 - 9:45
0
موافقم مخالفم
 

اههههههههههههههممممم

1 - بهترین بازی حامد بهداد توی تمام فیلمهاشه .

2 - این اعجوبه اصلاً بلد نیست بد بازی کنه .

3 - هم آقای بیضائی آدم خیلی محترمی و هم حامد بهداد.

4 - میدونم خودتون اینو بهتر میدونید .

5 - عجب نابغه ای هستم من. اصلاً بلد نیستو مطلب بنویسم .

6 - خوبه که خودم میدونم و ...

7 - لطفاً ( به توان 1000 ) یکی جواب مطالب بی جواب ما رو بده .

8 - .....

آقای ویلسون
جمعه 22 تير 1386 - 9:54
-1
موافقم مخالفم
 

البته این رو هم میدونم که :

1 - بعد از 13 به در عیدت مبارک این موقع هاست که صدق می کند .

2 - ..... باید بخندم .

-------------------------------------------------------------

شرمنده دیگه یه مدت طولانی تو بستر بیماری بودم ( کما ) البته نه بخاطر فیلم کما..... بگذریم .

بعد از یکسال اومدم تو سایت دیدم چه غوغایی شده ، نتونستم چیزی نگم . البته دیگه عید گذشته دیگه شرمنده اخلاق ماهتون برم .

آقای ویلسون
جمعه 22 تير 1386 - 10:5
-2
موافقم مخالفم
 

جون هر کی دوست دارین سریعتر بررسی کنین .

البته میدونم اینجا سوئیس نیست ، ولی بعد از یکسال دلمون داره میترکه .

البته میدونم این مشکل منه .

ولی مرام شما دیگه آخرشه .... مرام خیلی مهمه

اوه ببخشید حواستون رو پرت کردم ، ادامه بدین داشتین یه چیزهایی می گفتین در مورد حسن نیت . ئه حرفهاتون تمام شد، پس بذارین من بگم ....

شرمنده ما این همه یه طوری هستیم .... آخه من دوست دارم بعد از این سیبیل بذارم و ....

آقا اجازه بده ما توهین نکردیم ها ....

میدونم خودتون میدونید

Elnaz
شنبه 23 تير 1386 - 8:38
1
موافقم مخالفم
 

salam baraye tamamie kaasani ke dar in bakhsh nazar dadan vali chizi az honare bzigaari nemidunan moteassefam bandehaye khoda GOLZAR ASLAN HONARE BAZIGRI NADAREE tamamee vojudde Hamed Beehdad honre bazigarie in neshun mide ke karee Beyzayee zaief bude ke Behdad ghabul nakarde

sara
سه‌شنبه 24 مهر 1386 - 21:10
0
موافقم مخالفم
 

hamed behdad eshghe har ja ke bashe

zahra
جمعه 27 مهر 1386 - 15:3
2
موافقم مخالفم
 

hamed eshghe hatman moshkel dashte ke natooneste ghabool kone.be kasi rabti nadare.hamed ye bazigare herfeeeye ke har kari bokone doroste

zahra
جمعه 27 مهر 1386 - 15:11
-1
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد يك هنرپيشه ي حرفه ايه .حتما مشكل داشته كه رد كرده و به كسي مربوط نيست...

hunny
چهارشنبه 28 آذر 1386 - 15:21
-1
موافقم مخالفم
 

khob dust nadashte bazi kone shayad bara khodesh dalili dashte mage har kas behesh pishnahad dad bayad ghabul koneا

fatemeh
دوشنبه 3 دي 1386 - 13:37
1
موافقم مخالفم
 

hamed is an outstanding and titanic actor.I wish all the best for him and his unbeatable and bold choices.

hamed
چهارشنبه 3 بهمن 1386 - 12:3
-1
موافقم مخالفم
 

این چه وضعشه اخه نباید هر چی از دهن شون در امد که بگن.من خودم وقتی این مطلب را خواندم خیلی ناراحت شدم چه برسه به اقای بهداد ، به نظرم اخر اون مطلب همش توهین بود به اقای بهداد که واقعا کار زشتی بود.

اونی که این مطلب را نوشته یک ذره جنبه نداشته حتما معیار های اقای بهداد با بقیه فرق داره.

فاطمه جون
چهارشنبه 24 بهمن 1386 - 15:55
-1
موافقم مخالفم
 

آقای بهداد بهترین بازیگر مرد سینما است و لططططططططططفا در کارهای ایشون دخالت نکنید.

shahnam
شنبه 4 اسفند 1386 - 17:40
-3
موافقم مخالفم
 

salam hamed behdad behtarim bazigare

شقايق
دوشنبه 6 اسفند 1386 - 16:31
-2
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفام كه بازيگر خوش اتيه اي مثل حامد را نديد گرفتند سيمرغ حق واقعيه حامد بوده و هست در يك جمله مي گم كه عا شششششششقتم


شنبه 18 اسفند 1386 - 19:30
2
موافقم مخالفم
 

اینقدر خوشحالم که حامد بهداد بازی در فیلم"لبه پرتگاه"رو رد کرد.چون گلزار لیاقت بازی با حامد بهدادو نداره.

maryam
شنبه 3 فروردين 1387 - 18:0
0
موافقم مخالفم
 

hamed har chand kotah ama va khatereii tolani modat mitonest to film beyzaii hozor dashte bashe

on nagsh baray bazi kardan dost dre na baray naghshesh

be har hal hamed bi dalil na nagofte

vahid
چهارشنبه 9 مرداد 1387 - 0:38
0
موافقم مخالفم
 

salam avval...... mikham begam tanha naghshi ke reza jooooonetooon mitoone azash defa kone shahkare nematollah yani BOOTIQUE e oonam vase hozoore hamede va bas are hamed setareye bi oofoole bad az khosroye bozorg...

ایلیا
سه‌شنبه 12 آذر 1387 - 21:3
-2
موافقم مخالفم
 

eleya

دوستان سلام

سینمای ما مشکلات عمیق تری دارد تا اینکه کدام هنرمند چه می کند

مشکلاتی از جمله کم بود فیلمنامه های قوی - عدم امکانات سینمایی -جلوه های ویژه - عدم اجازه دادن به سایر اندیشه ها - تکرار مکررات موضوعی فیلم ( 2 نفر عاشق هم می شند سومی نمی ذاره ) - کمبود اطلاعات روانکاوانه ... وووو

موفق باشید

ایلیا
سه‌شنبه 12 آذر 1387 - 22:46
0
موافقم مخالفم
 

eleya

دوستان سلام

سینمای ما مشکلات عمیق تری دارد تا اینکه کدام هنرمند چه می کند

مشکلاتی از جمله کم بود فیلمنامه های قوی - عدم امکانات سینمایی -جلوه های ویژه - عدم اجازه دادن به سایر اندیشه ها - تکرار مکررات موضوعی فیلم ( 2 نفر عاشق هم می شند سومی نمی ذاره ) - کمبود اطلاعات روانکاوانه ... وووو

موفق باشید

sagar
دوشنبه 26 مرداد 1388 - 18:41
-1
موافقم مخالفم
 
چرا حامد بهداد بازی در فیلم بیضایی را رد کرد؟ / ابهام در ترکیب بازیگران « لبه پرتگاه »

gplzar bazigar nist faghat ye mankane

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.47670888901 seconds.