سينمای ما - واکنش مخاطبان سایت سینمای ما در 24 ساعت اخیر در برابر فیلم 300 و ادامه ماجرا
شنبه 17 بهمن 1388 - 23:10

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (35 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (134 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (321 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (98 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (347 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1340 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



واکنش مخاطبان سایت سینمای ما در 24 ساعت اخیر در برابر فیلم 300 و ادامه ماجرا
واکنش مخاطبان سایت سینمای ما در 24 ساعت اخیر در برابر فیلم 300 و ادامه ماجرا


زیر مجموعه سینمای جهان متعلق به سایت سینمای ما ( به آدرس jahan.cinemaema.com ) انتشار مطالبی درباره فیلم جنجالی 300 را آغاز کرده است که به درد شناخت فیلم و بررسی بازخوردهای جهانی نسبت به نمایش آن می خورد. این در شرایطی است که کاربران سایت، با درج کامنت هایی در بخش مربوط به خبر دیروز و روزنوشت های امیر قادری، نظرهای شان را در باره این فیلم با دیگران در میان گذاشته اند که مطالعه همین کامنت ها، می تواند وجوه مختلفی از این پدیده نامناسب فرهنگی را روشن کند. « سینمای ما » از ادامه این بحث استقبال می کند. امیدواریم پیش از آن که برنامه های مختص عید نوروز در سایت آغاز شود، مجموعه این اظهارنظرها به جمع بندی مناسبی برسد. قول می دهیم این مجموعه اظهارنظرها را در قالب منظمی از طریق اینترنت در اختیار برادران وارنر، کمپانی تولید کننده فیلم 300 بگذاریم و از این طریق با پدیده شرم آور و حیرت انگیزی که این روزها با موفقیت تمام بر پرده سالن های سینمای جهان رفته، به شکلی فرهنگی و از راه بحث و کلمه برخورد کنیم. این کاری است که از دست ما برمی آید. پیام گذاشتن برای این یادداشت را فراموش نکنید و به بخش سینمای جهان سربزنید. به محض رویت فیلم، یادداشت هایی درباره 300، در دستور کار سایت سینمای ماست. برای رسیدن به این هدف، همه باید به هم کمک کنیم. - گزارش سینمای جهان از بازتاب‌های فیلم موهن «300»


(از کاربران عزیز نقاضا داریم پیامهای اعتراض خود را به شکل کامنت به این مطلب اضافه کنید...)

پنجشنبه,24 اسفند 1385 - 17:16:51

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

فرشید رحیمی
پنجشنبه 24 اسفند 1385 - 17:46
0
موافقم مخالفم
 
نمایش فیلم 300

سلام به تمامی دوستان عزیز در سایت سینمای ما بخصوص جناب آقای امیر قادری.در رابطه با فیلم 300 و آنچه که در محتوی فیلم هست نمیشه زیاد سخت گرفت . راستش اینکه از همون اول دولت های غربی بخصوص آمریکا سعی داشته تا به هر نحوی شده تصویر غلطی از ایران و ایرانی رو در ذهن تمام مردم جهان بوجود بیاره .حالا این میتونه با هر ابزاری بوجود بیاد . اما اینبار دست به دامن یکی مثل کمپانی وارنر شده که البته جای تعجب هم داره که چطور کمپانی وارنر داره وارد مقوله سیاسی میشه و چیزه دیگه هم که میشه گفت در فیلمهایی که در سینمای اروپا و امریکا ساخته میشه که هدفشون به صحنه کشیدن تاریخ فرهنگی و نمایش داستانهای اسطوره ایی یک ملیت میشه جایی از خراب کردن یک قوم و قبیله و یا ملیت نداره .اما اینبار مثل اینکه هدف اصلی غربیها برای تخریب فرهنگ غنی ایرانیان، استفاده از ابزار های جدید مثل سینماست.حالا نتنها سایت شما بلکه کارشناسان سینمای ایران باید بتونند راه مناسبی رو برای مقابله با این نوع توهینها پیدا کنند که نشان دهنده فرهنگی غنی ایرانی باشه.امیدوارم که تو این مهم موفق و پیروز باشید.

مرتضی بشیری
جمعه 25 اسفند 1385 - 1:54
0
موافقم مخالفم
 
مخالفت بافیلم 300

آمریکائیهابهتراست بجای به چالش کشیدن فرهنگ دیگران دنبال اصلاح فرهنگ داخلی خودباشند

نگار
جمعه 25 اسفند 1385 - 4:10
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من این یه فیلم دست چندمی هالیوودی از یه کارگردان درپیته! اونقدرم احمقانه اس که منتقدای امریکایی هم بهش خندیدن!

زیاد بهش توجه نشون دادن هم کار چندان عاقلانه ای نیست... همین قدریم که تا حالا مورد توجه قرار گرفته به خاطر همین جنجال هاس..

فکر می کنم این جوری به پر فروش شدن فیلم داریم کمک می کنیم... هر چند مسلما بی تفاوت هم نمیشه بود...

راه منطقی تر و عملی تری هم هست، حتما...


جمعه 25 اسفند 1385 - 5:20
-1
موافقم مخالفم
 

کاش به جای اینکه به کارگردان فیلم 300 فحش بدیم یه کم نبال کسایی باشیم که فرهنگ ایران رو به گند کشیدن


جمعه 25 اسفند 1385 - 11:44
1
موافقم مخالفم
 

به نظرم جاي اعتراض به فيلم 300 ، به فيلم مهمان ساخته‌ي سعيد اسدي معترض بشيد. اگه تو 300 به ايرانيان چند هزار پيش- به قول حضرات نياكان ما!!!- توهين شده، سعيد اسدي در فيلم مهمان به مردم ايران امروز توهين كرده. ابتدا يك سوزن به خودمون، بعد ان‌شاءالله يك جوالدوز و بمب گوگولي به ديگران.

احسان
جمعه 25 اسفند 1385 - 11:52
1
موافقم مخالفم
 

واقعا باعث تاسفه هم براي خودمون!هم براي هاليوود!!

linda
جمعه 25 اسفند 1385 - 12:26
-1
موافقم مخالفم
 
300

man ba defa az tarikh va tamadonemun movafegham ama nabaid faramush kard ke in avalin va akharin bari nist ke iran va tamadonesh be surate ye keshvare manfoor be jahan arze mishe moshkele asasi az tarafe kasani hastesh ke baes be vojud omadane chenin tasvire ghirevagheyiyi az iran va mardomesh dar keshvarhaye dige shodan

علیرضا
جمعه 25 اسفند 1385 - 14:25
0
موافقم مخالفم
 
آخه پرا

سلام به همه این فیلم از روی یک کتاب کامیک ساخته شده

و این داستان ربطی به این که به کشور ایران توهین شده نیست

به نظر من فیلم جالبی بود مردم ایران و کسانی که بر خورده تصمیم بگیرن این فیلم ها رو بسازن تا به بقیه ثابت بشه

سینما ما هم بخاط می تونه فیلم هایی مثل این بسازه با تصویری واقعی از تاریخ چرا که نه

مثلا فیلم امام علی به نظز من بهترین فیلم تاریخ سینما ایران بود

کشور ما هم باید برگردخ به گذشته از اون ور ها هم فیلم بسازن

که تاریخ چندین ساله ایران و قدرت اون به همه ثابت بشه نه این به شاه ها می رسن از اونا بدا رو بگن خوبی ها و کارهای که کردن رو هم به نمایش بدن تا به همه نشان بدن

میرسی از سایت سینما ما و همه دوستان

همت
جمعه 25 اسفند 1385 - 18:2
0
موافقم مخالفم
 
به چالش کشیدن فرهنگها

سلام: برای غرب فرق نمیکند فرهنگ ایرانی شرقی و یا اسلامی . انان با هر ابزاری به مخدوش شدن فرهنگها اقدام میکنند .خواه که موافق دولتها باشند یا مخالف عرف غرب همین است زمانی علیه زاپن روس و کشورهای اسلامی واز مدتها چیش هم کشور عزیزمان.و شاید با فیلم 300میخواهند غیرت و شرف ایرانی مسلمان وظن دوست را وزن کنند.

montaghed
جمعه 25 اسفند 1385 - 18:47
0
موافقم مخالفم
 
pool

aghayooni ke doost nadarand va nemigozarand pool kharje toolid va bazare cinemaye iran beshe vagheiyat ro bebinand.ta rooye cinemaye khodemun sarmaye gozari nakonim nemitoonim ba doshmanhamoon mobareze konim.in yek amre badihi ast.

حسين
جمعه 25 اسفند 1385 - 19:3
-2
موافقم مخالفم
 
300

300

سلام

من از سايت سينماي ما و تمام مردم ايران درخواست ميكنم

تا نسبت به فيلم ضد ايراني 300 عكس العمل نشان دهند .

اين فيلم كه ساخت امريكا است سعي در تحريف تاريخ ايران را دارد وايراني ها را انسان هايي وحشي و اهريمني همانند اورگ ها در ارباب حلقه ها به تصوير كشيده است.

ما بايد نسبت به اين فيلم اعتراض خود را اعلام كنيم .

هنگامي كه نام خليج فارس را تغيير دادند ايراني ها ساكت ننشستند و با ساخت بمبهاي اينترنتي آنها را مجبور به عذر خواهي از ملت ايران كردند .

واين بار هم ساكت نخواهيم نشست.

علي بزرگيان
جمعه 25 اسفند 1385 - 19:34
0
موافقم مخالفم
 

آنچه از خبر ها بر مي آيد فيلم 300 چندان فيلم در خوري نيست.اين مطلب را حتي منتقدان آمريكايي تصريح كرده اند.اما در اين بين چند نكته باقي ميماند

1:قدرت.هژموني امريكا حتي در عرصه فرهنگ انكار نا پذيرست.در برابر اين قدرت بايد وا داد يا مقابله كرد؟عملكرد حاكميت ايران در گذشته بخوبي جواب بالا را داده است.امريكا مانند درختي ست كه قدرت و توانش آنقدر شده است كه به ديوار همسايه سرك ميكشد.كدام حركت عقلايي ست تيشه زدن وقطع كردن شاخهاي اين درخت كه در نهايت رشد آن بيشتر ميشه يا هرس كردن و زيبا كردن شاخه ها؟

2:حتما شما نيز انيميشن كوتاهي كه در باره امريكايي ها و چگونگي دخالت انها در موردانرژي هسته اي ايران را تز رسانه ملي ايران ديده ايد.اين انيميشن را در كنار ديگر برنامه هاي تلوزيون ايران قرار بدهيد.جواب.هاي هوي نيست؟

3:اين اولين وآخرين اين جور فيلم ها نبوده ونخواهد بود اما سوال اساسي اين است كه ما چه كرده ايم؟بهتر بگم حاكميت ما با فرهنگ واصحاب آن چگونه برخورد كرده است؟وقتي در داخل مرزهايمان فرهنگ ايراني .نويسندگان و هنرمندان را محكوم ميكنند ديگر چه اميد به آن سوي آبها.

MaSsOuD.r
شنبه 26 اسفند 1385 - 0:43
-2
موافقم مخالفم
 
تمدن ايراني

سلام سال نو مبارك

متاسفانه در چند سال اخير با نام ايران به هر نحوي بازي مي شود.و چرا آن ها فقط با تمدن ما بازي مي كنند؟ چرا ما به آن ها اين اجازه را مي دهيم؟ نمي دانم!

براي من خيلي جالب است. كشوري با اين قدمت (حدود 200 سال) بخواهد تمدن 4500 ساله ما را زير سوال ببرد. آن هم كشوري مثل آمريكا.كه پيشنهاد مي دهم فيلم در رابطه با فرهنگ (غني!!!) خودشان بسازند.

البته امروزه افرادي هستند كه فرهنگ مارا از اين فيلم هم پايين تر نشان ميدهند...

در پايان از همه خواهش مي كنم نه فقط براي اين فيلم بلكه براي تمام بي احترامي ها به تمدن ايران ساكت ننشينند.

آلوچه خانوم
شنبه 26 اسفند 1385 - 2:30
-1
موافقم مخالفم
 

من فیلم رو ندیدم و به خاطر همین خیلی سخت تصمیم گرفتم که لینک بمب گوگلی رو توی وبلاگ بذارم ولی اینکارو کردم

صحنه های فیلم رو توی معرفی هفتگی اش که ديدم به درستی کاری که کردم مطمئن شدم ولی الان فکر میکنم عکس العمل های ما هیچ فایده ای نداره .

فیلم اول باکس آفیس هفته گذشته بوده . یعنی پرفروش ترین فیلم هفته گذشته !

این ماجرا مثل خلیج فارس و نشنال جئوگرافیک و از این حرفها نیست که با عکس العمل ما به نتیجه برسه . متاسفانه فکر میکنم اون فیلم راه خودش رو می ره به هدفش هرچی که هست می رسه و این آخرین فیلم این مدلی نیست و واقعا سوال من اینه مگه الان نمای بیرونی ما این اجازه رو میده که همچين تصور و تصویری در مورد دو هزار و پانصد پيشمون اشتباه به نظر برسه .

جای دیگه ای باید دنبال ایراد کار بگردیم شاید !


شنبه 26 اسفند 1385 - 3:48
-2
موافقم مخالفم
 

vaghti sinamaye defaye moghadase khodemon ro be hesh baha nemidim o har ki to on hite kar mikone ro honarmandnemidonim, vaghti fekr mikonim ona ye seri adamaye hamishe talabkarand, hamin mishe vaze ma,bi defa

---
شنبه 26 اسفند 1385 - 4:25
1
موافقم مخالفم
 
--

بالاخره ما نفهميديم اسم تيم قرمز پيروزي است يا پرسپوليس؟؟؟!!!

Ali
شنبه 26 اسفند 1385 - 6:27
-4
موافقم مخالفم
 
300

خیلی قشنگ و چرت بود

منا
شنبه 26 اسفند 1385 - 7:29
1
موافقم مخالفم
 

1.اينكه مردم در آمريكا از اين فيلم خوششان آمده دليل دشمني آنها با ايراني ها نيست زيرا بيشتر مردم آمريكا ايران را نميشناسند و حتي نمي دانند كجاي دنيا هست.

2.متاسفانه ما خودمان كوچكترين قدمي در راه شناساندن فرهنگ وتاريخ كشورمان به جهان نمي كنيم و وقتي ديگران به دليل نا آگاهي يا هر دليل ديگري كاري مي كنند كه توهين به ماست بر افروخته مي شويم و بمب گوگلي راه مي اندازيم.يادمان نرود كه تا چندي پيش بر زبان آوردن نام هخامنشيان در كشور خودمان جرم بدتر از گناه بود.وقتي ايراني ها خود به فرهنگ و تاريخ كشورشان بي توجه اند از ديگران چو انتظاري داريم .آنها در كنار 300 كورش كبير هم ميسازند .ما براي بالا بردن نام ايران چه مي كنيم؟ غير از اينكه سرزمين مادري مان را وجه المصالحه بازي هاي سياسي قرار مي دهيم. بهتر است از خودمان شروع كنيم.

3. به عنوان اولين گام در راه شناختن بهتر ايران به كمپاني برادران وارنربگوييد شاهان ايراني نيمه برهنه نبودند حلقه در گوش و بيني خود نمي كردند ما ايرانيها سفيد پوست هستيم و پارسي صحبت ميكنيم.شايد در فيلم هاي بعدي با مطالعه بيشتري عمل كنند.

ali
شنبه 26 اسفند 1385 - 10:22
0
موافقم مخالفم
 

Kashki Moshkelate Ma Faghat 300 Bood Bedonin Tohinhaiii Ke Az Toye hamin Mamlekat Be Farhange Iran Mishe Khili Badtare Hadeaghal Amricaii Nemian Pasargardo Bokonan Zire Ab ! ya bian Tishe be Risheye Takhte Jamshid Bezanan

ladan
شنبه 26 اسفند 1385 - 14:8
1
موافقم مخالفم
 

vaghean baesse taasoofe ke az tarafe hich hich masoole keshvary hiich eterazi be in masale nakardeand va hangamike khode ma hanooz farhange khodeman ra bala nabarim va ahamiyat be tarikh ba shekohe ghadim ke iraniha hata dar janghaye khod kassira be bardegi nemibordand farhange khod ra be digaran tahmil nemikardand haman tor ke kuroshe bozorg yahoodihara dar babilon azad kard va name kuroshe bozorg be onvane payambar dar torat amade ast ma daray chenin farhangi hastim in haghe ma nist.

فرشاد
شنبه 26 اسفند 1385 - 19:54
3
موافقم مخالفم
 

با درود

ایرانیان خدایی را می پرستیدند به نام اهورا مزدا که یکتا بوده

واین نشان می دهد ایرانیان یکتا پرست بودند وهستند

ولی یونانیان چندین خدا داشته اند و خدایان آنان روی کوه المپ زندگی می کردند .

اگه می خواهید در باره این جنگ بدونید یا بیشتر بدونین به

وب لاگ من http://www.irazad.blogfa.com

سر بزنید.

lost-destiny
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 0:1
4
موافقم مخالفم
 

من این فیلم را دیدم!

یک چیز خیلی دور از واقعیت....!

انقدر چرت بود که برام مثل یک فیلم کمدی شده بود و می خندیدم....از ناراحتی...از عصبانیت....!

من هم به این ساخته اعتراض می کنیم!

mahsssa
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 0:47
2
موافقم مخالفم
 

baba in hollywoodya ke adat daran be sakhtane injoor filma vali khodai filmi ke az roosh bazi computeri sakhte mishe ya inke az roo ketabi nveshte mishe ke yejoorai faghat vase khandeye mardom neveshte shode filme yani mishe esmesho gozasht film?man vaghean mmoteasefam omidvaram khali bandio bezaran kenar

یحیی
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 7:9
-1
موافقم مخالفم
 
ایرانی گری!

چه خبرتونه اینقدر شلوغش کردید؟ من تریلر فیلم را دیده ام و از حالا برای تماشای این اثر "اکشن" و "هیجان انگیز" و "حماسی" (و نه تاریخی) لحظه شماری می کنم.


يکشنبه 27 اسفند 1385 - 12:8
0
موافقم مخالفم
 

farhange irani chizi nist ke ba chand film tohinamiz az beyn beravad

مهدی
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 12:49
-1
موافقم مخالفم
 
فیلم 300

با سلام

در مورد این فیلم فقط میتوان گفت:

هیچ و پوچی بیش نیست و تاریخ خود گواه بر این است که ما ملتی با تمدنی بزرگ و عالی هستیم و این گونه توهین ها و تحریف واقعیت ها را اصلا نمی پذیریم و به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم. در واقع آنهایی که این توهین را به ما کرده اند باید به حال خودشان تاسف بخورند که میخاهند با آثاری این چنینی هویت ملتی کهن و با تمدن را خدشه دار کنند و مطمئنا بعدا از این عمل مضحک خود پشیمان خواهند شد.

linda
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 14:31
6
موافقم مخالفم
 

narahat nashin iran ye animeishen ba hazineye 500 milion tumani rajebe farhang va tamadonemun sakhte be name jamshid va khorshid ba sedaye parvize parastuyi va tarane alidusti va ...

آرش مودی
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 18:9
2
موافقم مخالفم
 
کدام بدتر است؟300 یا زیره آب رفتنه پاسارگاد

man baraye aghaye miler va kargardane filme 300 moteasef nistam chon midonam ke in aghayon chizi az tarikh nemidonan chon age tarikhe keshvare ma ro khonde bodan hata dorogh haye herodut va kazanfon ro khonde bodan alan khodeshon ham be filme khodeshon eteraz mikardan shayad ham in filmo nemisakhtan va bejash azemate iran dar doree hakhamaneshiyan ro misakhtan dastane mehrabani ba bozorgvarie koroosh . dariuosh va khashayar shah ro misakhtan

ama baraye masoline keshvaram moteasefam ke natanha kari baraye in tamadon va tarikhe bozorg va albate az dast rafte nemikonan hata ba daste khodeshon ono az beyn mibaran

آقایان مسئولین شما که هالیوود را محکوم میکنید که تمدن شما را زیر سئوال برده و توهین کرده . خوده

شما چرا کاری برای این تمدن نمی کنید چرا با دستان خودتون نابودش میکنید زیر آب رفتن حتی قسمتی از این تمدن. زیر آب رفتن آرامگاه ابر مردی که مسبب این تمدن هست آیا مساوی با نابودیش نیست؟

ما خودی هستیم و از تاریخ خودمون با خبریم

شاید شما هم...!!؟؟

dostan ma vaghti khodemon tamadonemon ro az beyn mibarim az gharibeha che entezari bayad dasht

رها آزاد
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 18:26
1
موافقم مخالفم
 

سلام دست اندركاران سايت سينماي ما .

اگر به كامنت هاي بالا دقت كرده باشيد اكثر قريب به اتفاق اونها به اين نكته اشاره مي كنند كه اول بايد از خودمون شروع كنيم . شما كه اين چنين تيتر ميزنيد " ايرانيان جهان متحد شويد " ... تا به حال شده يكبار محض خاطر " ايران " ايرانيان رو براي اعتراض به بي ... و ... و ... ( خود سانسوري ميكنم تا كامنتم را قرار دهيد ) سازمان ميراث فرهنگي در پاسداري از فرهنگ ايران ترغيب كنيد ؟

تا به حال شده به اين مساله كه چرا سياست هاى مسئولان , باعث شده تا سينماي ايران نسبت به تاريخ گذشته خود كم محلي كند , اعتراض نامه راه بياندازيد ؟

به نظر من به جاي اعتراض به كمپاني برادران وارنر , بايد به مسئولان " ايراني " كشور اعتراض كنيم كه چرا در شناساندن فرهنگ ايران زمين انقدر كوتاهي كرده اند ؟

كمپاني برادران وارنر به دنبال سود خود است ... و كاري ندارد كه نويسنده فيلم نامه چقدر در مورد ايران اطلاعات جمع كرده , همين كه فيلم جذاب باشد كافي است .

كوتاهي از ما ملت چشم بسته است .

موفق باشيد .

شیوا
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 19:1
1
موافقم مخالفم
 
?

توهین به یک تمدن غنی مثل تمدن کشوری مثل ایران واقعا شرم آور است. البته کسانی که اطلاعات و مطالعاتی هرچند اندک از پیشینه ایران داشته باشند به راحتی مفهمند که این فیلم کاملا مزخرفه... هرچند مسئولین مملکت خود ما هم چندان به حفظ پیشینه ایران راغب نیستند...یک نمونش آبگیری سد سیوند...چه طور میتوانند از پاساسرگاد بگذرند...اینها آثار به جای مانده از آن تمدن بیمثال تاریخ جهانه!

سهیل
يکشنبه 27 اسفند 1385 - 22:26
-2
موافقم مخالفم
 
فیلم

هی پسر... اون فقط یه فیلمه!

محمد
دوشنبه 28 اسفند 1385 - 3:1
1
موافقم مخالفم
 
اعتراض به فیلم 300

این اراجیف لیاقت خودشان وجد آبادشان است

مهیار هادی زاده
دوشنبه 28 اسفند 1385 - 4:22
0
موافقم مخالفم
 
حرف را باید زد

بار اول که قضیه این فیلم رو تو روزنامه اعتماد خوندم خیلی تعجب کردم که چطور ممکنه همچین فیلم احمقانه ای تو هالیوود ساخته بشه. بعد هم فکر می کردم سوژه فیلم این قدر مسخره است که حتما مثل فیلم اسکندر کله پا میشه ولی دیروز که صفحه اول سایت یاهو رو دیدم فهمیدم که نه بابا انگاری یه خبری هست.

واسه امیر قادری هم نوشتم. به نظرم جز ساختن یه بمب گوگلی کار بزرگ تری از ما ساخته نیست. که البته کار بزرگیه.

راستی چرا تو جریان ساخت فیلم کسی متوجه نشده بود و ما رو باخبر نکرد؟

حمید آخوندی
دوشنبه 28 اسفند 1385 - 6:12
0
موافقم مخالفم
 
فیلم 300

این واقعاً شرم آور است که اجازه بدهیم دیگران به گذشته پر از افتخار ما اهانت کنند. البته ایراد از ماست. مایی که در دبستان هایمان به بچه ها آموزش می دهند که شاهان ما همگی فاسد و شهوتران و مال اندوز بوده اند و هیچ نشانی از انسانیت نبرده اند، چه توقع از دیگران.

ما خودمان گذشته خودمان را نفی کردیم و در عین حالیکه گاهی به تمدن خودمان افتخار می کنیم، بانیان و مروجان آن را محکوم کردیم. این است بزرگترین تناقض قرن 21

مهدی
سه‌شنبه 29 اسفند 1385 - 6:14
-3
موافقم مخالفم
 
اعتراض به فیلم 300

این فیلم یک توهین واضح به تمام ایرانی ها و تمدن ماست از تمام ایرانی ها در این مورد به طور متحد اقدام کنند.

سعيد
سه‌شنبه 29 اسفند 1385 - 16:45
1
موافقم مخالفم
 

آيا مشكل ما فقط اين فيلمه ؟

چرا به خيلي چيزهاي ديگه اعتراض نمي كنيم ؟

هويت ما با اين جور چيزها خدشه دار نميشه !

ما نياز نيست براي اثبات حقانيتمون حنجرمونو بتركونيم ...

من فكر مي كنيم جواب اين فيلم سكوت بود !

ما هويت و تاريخ خودمونو داريم !

ما كوروش رو داريم !

عشق فیلم
چهارشنبه 1 فروردين 1386 - 11:3
4
موافقم مخالفم
 

من فکر کنم این فیلم بیشتر شبیه یک انیمیشن بود تا یک فیلم .

حسن عزیزمحمدی
چهارشنبه 1 فروردين 1386 - 11:49
0
موافقم مخالفم
 
اعتراض

این فیلم افسانه ودروغ و تحریف تاریخ است چون این 300 نفر بر بالای این تنگه فقط دو روز مقاومت کردند و کوروش دستور داد تنگه را سربازان ایرانی دور زده و انها را غافلگیر و نابود کردند

aRm
پنجشنبه 2 فروردين 1386 - 17:37
0
موافقم مخالفم
 
بی تمدن-شاخصه آمریکایی

از کشور و ملتی بی تمدتن و بی ریشه بیش از این انتظار نمیرود که با دروغ و تمسخر ملت های با تمدن سعی در بزرگ جلوه دادن خود کنند! اما تاریخ نشان داده که خوبی ماندگار و این کارها از بین رفتنی اند. کوروش با این کار ها خراب شدنی نیست!

پویا منوچهری
پنجشنبه 2 فروردين 1386 - 22:25
1
موافقم مخالفم
 
ایران نیرومند

همه میدانیم ایران در دوره هخامنشی و ساسانی بسیار نیرومند بوده و در نیمکره شرقی زمین اقایی میکرده . خشایار شاه به وصیت پدرش داریوش دوم که در فتح آتن نا کام بود (در جواب به آتش کشیده شدن یکی از ایالات ایران) آتن را فتح کرد . حال مردم آمریکا و جهان با کمی تامل چنین شکست سنگین و عجیب را در فیلم سیصد غیر ممکن خواهند دانست زیرا این تنها یک بازی سیاسیست و بس .

علیرضا ملکیان
شنبه 4 فروردين 1386 - 0:22
-1
موافقم مخالفم
 
ایران همیشه سربلند

به نظر من چیزهایی هست که خداوند آنرا تعیین کرده است. و بی شک نامهایی را او انتخاب کرد برای جاودانگی. و آنها کسانی بودند که بخشیدند ، نیکی کردند مهر ورزیدند و رفتند. این ماجرا همان ماجرای آن کاریکاتور دانمارکی است!

آیا آن کاریکاتور توانست چیزی از مقام حضرت رسول بکاهد؟ البته چون خداوند خواسته که این نام تا ابد زتده باشد و دین پاکش حدایت بخش مردم.

حال که فیلم 300 اینگونه توهین می کند با رسانه ای فراگیر و محبوب . باز هم تاثیری نخواهد داشت چون اگر خداوند می خواست ما اکنون هخوامنشیان را وحشی می پنداشتیم! و حال ما آنها را متمدن و باعث افتخار خود می دانیم و چیزیست که خدا تعیین کرده است.

دوستان من...

شک نکنید ، ایران همیشه سربلند خواه ماند...

اعتراض
شنبه 4 فروردين 1386 - 6:37
3
موافقم مخالفم
 
اعتراض به فیلم 300

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

اعتراض دارم

بازم بگم ؟

پویا نبی
يکشنبه 5 فروردين 1386 - 4:37
-2
موافقم مخالفم
 
از ماست که بر ماست

چرا بی خودی بال بال می زنید وقتی میایین به فیلمهای

چرتی سرمایه های کلان خرج می کنیم ( دوئل) و اون وقت

میامن از هویت این مملکت غاقل می شیم همین هم

هست وقتی میایم کلی خرج می کنیم تا کنفرانس

هلوکاست بر گزار می کنیم و تاریخ یک ملت رو زیر سوال

می بزیم همین هم میشه دیگه خدایش چند نفر از شما

حاضر خستید فیلم اخراجی ها رو ول کنید و به دیدن فیلم

داریوش کبیر برید تو رو خدا شعار ندید مطمئن باشید اگر

یک تهیه کننده ای انگیزخ رو نو مخاطب می دید از

این دست فیلمها هم می ساخت ولی چون مردم ما بیشتر

با مامولک و مانند های آن حال می کند دیگر کسی به

سمت تاریخ نمی رود همین ! پس حق با این است


يکشنبه 5 فروردين 1386 - 9:12
-3
موافقم مخالفم
 
دوستان

این فیلم فیلم زیباییست نه موضوع و بی حرمتیهاش به ایران بلکه یک فیلم به تمام معنا سرگرم کننده است به نظر من شکایتی به کارگردان و کمپانیه برادران وارنر وارد نیست چون اونا فقط از فیلم فروش بیشتر میخواند شاید افرادی پشت این فیلم بودند ولی من این فیلمو بدون تعصب دیدم ناراحت شدم ولی نه از دست هالیوود از دست خودم و کشورم

آر یوبرزن
يکشنبه 5 فروردين 1386 - 9:40
1
موافقم مخالفم
 
اعتراض

بادرود وعرض تبریک سال نو . من 2 کامنت ارسال داشتم ولی توجهی نشد.ولی مجددا وبرای هزارمین بار میگویم پدران ما در2600سال پیش یگانه پرست بودند وبزرگانی مانند حافظ - فردوسی - سینا - و.....دال بر حقانیت و ریشه دار بودن ماست وباید ازسازندگان کوته فکر این فیلم وامثالهم پرسید اگر چنین است که شما گویید پس تدریس کتب مهم ما مانند شفا وقانون سینا پس از چندین قرن در دانشگاه شما چه میکند؟

poya
دوشنبه 6 فروردين 1386 - 5:26
1
موافقم مخالفم
 
پویا نبی( اصلی)

من هم مثل تمامی ایرانی های ناراحت هستم ولی از این

بیشتر ناراحت هستم که یک عده آدم سود جو با استفاده

از اسم من دارن هر چی می خواهن می نو یسن همینجا

لازم می دانم که بگویم آن کسی که آن مطلب فوق را

نوشته من نیستم با تشکر دوست شما پویا نبی

کاترین
سه‌شنبه 7 فروردين 1386 - 2:39
-3
موافقم مخالفم
 

نمی دونم چرا ولی حتما یک جای کار ایراد داره که به خودشون اجازه می دن ما و فرهنگمون که فرهنگ بسیار غنی است به سخره بگیرین. نمی دونم ما انسان ها تا کجا می خواهیم پیش بریم هر چیزی حرمت خودش داره و بازیگرهای این فیلم هم به فرهنگ ملتی دیگر توهین کردن دانسته یا ندانسته البته این بگم که ما آدم ها خیلی وقت ها کارهای دانسته و ندانسته ای انجام می دهیم اون کسی که دانسته کاری را می کند و باز به کار خود اصرار دارد و حرف قانع کننده ای برای حرفهاش و کارهاش نداره به نظرم اهمیتی نداره که آدم خودش ناراحت کنه و بهم بریزه ولی کسی که ندانسته کاری می کنه و حالا می مونه که پشیمون بشه و تأمل کنه یا نه بازم بستگی به خرد اون داره در هر صورت ما نباید به هر کسی اجازه توهین به خودمون بدیم چون اگر توهینی هم از این فیلم به ایران و ایرانی باشد ما هم جز این ایرانی هستیم ما تو فرهنگمون نقطه ها و سررشته های بسیار لطیفی داریم مثل سهراب سپهری - فروغ فرخزاد - سیروس طاهباز - علی باباچاهی - سیاوش کسرایی - احمد شاملو - فریدون مشیری - مولانا- محمد مختاری - احمد شاملو - محمد علی صالحی و.............

می شه تا صدها سطر این اسامی نوشت و یادآوری کرد ولی به نظرم ما فراموش کردیم هم اینارو هم خودمون هم فرهنگمون و جوان هایی مثل ما که ایمیل می دهند بسیار هستند و به نظر تو این وادی گم شده اند.

برای همه عزیزان سلامتی آرزو دارم.

آمین

امل
سه‌شنبه 7 فروردين 1386 - 6:2
3
موافقم مخالفم
 
اعتراض

با این فیلمشان خودشان را مسخره کردن چون همه ی عالم و آدم ما ایرانی ها را می شناسند

امل
سه‌شنبه 7 فروردين 1386 - 6:14
2
موافقم مخالفم
 
اعتراض

با این فیلمشان خودشان را مسخره کردند چون عالم وآدم ما ایرانی ها را می شناسند

کامیار
سه‌شنبه 7 فروردين 1386 - 8:47
3
موافقم مخالفم
 

اینها چه فایده ای داره ؟ فرانک میلر میاد اینجارو میخونه ؟ شمام منتظرین از هر اتفاقی به نفع خودتون استفاده کنید .

parastoo
چهارشنبه 8 فروردين 1386 - 2:53
-1
موافقم مخالفم
 
eteraz

kheyli chert bood! chera bayad rajebe ma IRANI ha in joor film ha sakhte beshe?????????

آریا
چهارشنبه 8 فروردين 1386 - 18:22
-4
موافقم مخالفم
 
ما ایرانی ها؟

انقدر نظر داده شده که هر چی بگم تکراریه.اما این وسط یه چیز وجود داره که تاسف آورتر از همه اونه.

دوستان یه فاجعه در حال رخ دادنه و اون از خود بیگانگی ما ایرانی هاست.من به چندین سایت سر زدم.متاسفانه تعداد ایرانی های ازخود بیگانه کم نیست.خیلی جاها کورکورانه و بدون داشتن اطلاعاتی از این فیلم دفاع کردن.

حتی گاهی انشا شون طوریه که فکر میکنی یک ضد ایرانیه افراطی این متن رو نوشته.دارن با ما چی کار میکنن.

مطمئن باشید اگر فکر اساسی نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد چالش های عمیق اجتماعی و حتک حرمت های آشکارتری نسبت به فرهنگ ایران باستان اینبار توسط خود ایرانیان خواهیم بود.

ayda
چهارشنبه 8 فروردين 1386 - 20:20
-4
موافقم مخالفم
 
eteraz

be nazar man yek kesh vary ke khodesh yek tamadone dorust hesaby nadare nemitoone vase irani ke az yek tamadune kuhanbarkhordare film besaze.


جمعه 10 فروردين 1386 - 19:58
2
موافقم مخالفم
 
جواب منطقي

بيشتر نظرات ارسال شده واكنشي احساسي نسبت به موضوع فيلم هستش وهيچ كس بطور منطقي و بر پايه مستندات تاريخي دفاعي نكرده كه خواننده اين مطالب واقعيت تاريخ در اون مقطع رو بدونه

sepideh
شنبه 11 فروردين 1386 - 5:28
1
موافقم مخالفم
 
اعتراض

zendebad iran

zende bad tamaddone iran

emruz bayad bepakhizim va eteraz khod ra be gush jahan beresanim ke agar emruz saket beneshinim shahede terajedi amightari khahim bud

yeganeh
يکشنبه 12 فروردين 1386 - 18:40
2
موافقم مخالفم
 
irane sarfaraz

hamemeye mardome ma kheily khoob amricayiha ra

mishnasan aslan chizy be gheir az in az anha entezari nist in ma hastim ke bayad talash konim va ba estefade az honare haftom farhang va pishineye por eftekhare khod ra be jahanian neshan dahim

آفتاب
جمعه 17 فروردين 1386 - 18:6
-3
موافقم مخالفم
 
چرا؟

چرا کامنت من رو که اصل ماجرا وحقایقی که در این فیلم تحریف شده رو کامل و صحیح نوشتم و بدون هیج گونه مشکلی,نذاشتین .با شما هستم آقای ناظر!

sahar
يکشنبه 19 فروردين 1386 - 10:55
0
موافقم مخالفم
 
filme 300

film tanha yek barnameye takhayolli,va bishtar shabihe cartun bood ta 1 filme ba arzesh.tarikhe irano zire soal bordan,ba entekhabe shakhsiatha,va nahveye jang.

شهره
جمعه 20 مهر 1386 - 1:24
-2
موافقم مخالفم
 

من این فیلم را ندیده ام ترا به خدا به من هم نشان بدهید ولی چون شما اعتراض دارید من هم با نظرتان موافقم . اعتراض وارد است .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.08535981178 seconds.