سينمای ما - «نگاهي ويژه به سينماي معاصر ايران» در فصل‌نامه "سينه است"
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 3:56

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (34 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (20 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (132 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (91 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (317 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (67 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (96 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (342 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1333 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



«نگاهي ويژه به سينماي معاصر ايران» در فصل‌نامه "سينه است"
«نگاهي ويژه به سينماي معاصر ايران» در  فصل‌نامه "سينه است"


سينماي ما - فصل‌نامه بسيار معتبر سينمايي «سينه است» در شماره جديدش - تابستان 2006- مجموعه‌اي شانزده صفحه‌اي درباره سينماي ايران چاپ كرده با عنوان كلي «نگاهي ويژه به سينماي معاصر ايران» . اين مجموعه از پنج مقاله تشكيل شده و نخستين مقاله را كه به نوعي در حكم مقدمه اي بر كل مجموعه است، مسعود مهرابي با عنوان «يك بستر و چند رويا: تاريخچه اجمالي سينماي ايران» درباره سه مقطع تاريخي سينماي ايران نوشته است. ريچارد پنيا مدير جشنواره نيويورك كه از علاقه‌مندان و پيگيران سينماي ايران بوده، مطلبي درباره حضور فيلم‌هاي ايراني در جشنواره ها نوشته و حميد نفيسي باز هم به موضوع موردعلاقه‌اش يعني سينماي به قول خودش «لهجه‌دار» و  آثار فيلمسازان مهاجر ايراني پرداخته است. اوهاد لندزمن درباره يكي از ويژگي‌هاي شاخص سينماي به اصطلاح «جشنواره‌اي» ايران يعني تلفيق واقعيت و خيال نوشته است . راهول حميد هم موضوع تازه و جالبي را برگزيده و آن هم تلاش برخي از فيلمسازان ايراني براي پشت سر گذاشتن مرزهاي جغرافيايي و ساختن فيلم در چشم اندازهاي جديد، از جمله و به خصوص در عراق و افغانستان است. علاوه بر اين ها فهرست منابعي براي مطالعه بيش‌تر درباره سينماي ايران معرفي شده كه شامل مقاله‌ها ، كتاب‌ها، نشريه‌ها ، وب سايت‌ها و دي وي دي هاي مختلف در اين زمينه است . طبعا يكي از منابع معرفي شده هم فصل نامه  فيلم اينترنشنال است . اكنون كه به نظر مي رسد اقبال عمومي مخاطبان و نخبگان غربي به سينماي ايران، دست كم در مقايسه با چند سال پيش كم تر شده، رويدادهاي دلگرم كننده‌اي مثل انتشار همين مجموعه در نشريه مهمي مثل سينه‌است نشان مي دهد كه سينماي جدي و هنري ايران هنوز هم فرصت براي جبران مافات و احياي اعتبار گذشته‌اش دارد. سرمقاله اين شماره از سينه‌است هم به سينماي ايران اختصاص دارد.


 


 

چهارشنبه,1 شهریور 1385 - 14:52:54

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 0.994600057602 seconds.