|
|
|
صداها
|
|
|
(93 رأي)
گارگردان : فرزاد موتمن |
دو خواهر
|
|
|
(1344 رأي)
گارگردان : محمد بانکی |
|
|
|
|
|
|
رزیتا غفاری:مادر شوکران معاصرتر از مادر "پشت پرده مه" بود | |
سينماي ما- "رزیتا غفاری"با آن که در سینما چندان پر کار نیست، اما همین حضور کم نیز نشان داده است که بازیگر قابلی است و برای مقوله بازیگری و سینما احترام و ارزش قائل است. اگرچه او در اولین فیلمش(شوکران)، در نقش زنی معاصر و شهری که به اخلاق و رفتارهای همسرش شک دارد، ظاهر می شود و بازی خوب او نیز دیده می شود، اما بعداز آن، تا چند سال، در فیلم دیگری بازی نمی کند تا تجربه دوم پرویز شیخ طادی، یعنی "پشت پرده مه".
او درباره این کم کاری خود گفت : شوکران تجربه ای خیلی خوب و البته سختی بود. هم فیلم و هم نقشم را دوست داشتم طبیعی بود که اگر قرار بر آن می شد تا در فیلم دیگری کار کنم باید سرو کارم با گروهی حرفه ای باشد که این وسواس ها در آن لحاظ شده باشد.
او مهم ترین نکته برای حضور در فیلم پشت پرده مه را قبل از هر چیزی به فیلمنامه نویس و کارگردان آن پرویز شیخ طادی مربوط دانست من تقریبا تمام کارهای ایشان را دنبال کرده ام چه زمانی که طراح صحنه بودند چه زمانی که فیلم شریف و زیبای دفتری از آسمان را ساختند مسلم بود که از بازی در فیلم جدیدشان هم استقبال کنم.غفاری با اشاره به اینکه در هر دو فیلم در نقش مادری ظاهر شده است که هم نسبت به فرزندانش مسئولیت دارد و هم به نوعی زندگی مشترکش مطرح است گفت: در شوکران نقشم معاصرتر بود اما به نظر در پشت پرده مه پیچیدگی شخصیت من و دشواریش بیشتر است، فرزندم مشکل جسمانی دارد و به هر حال قضیه عشق هم در میان است و من باید که مدارا می کردم.و در مورد این که چقدر حضور دیگر بازیگر در کار او تاثیر دارد و در انتخابش موثر است گفت : در فیلم قبلی با خانم هدیه تهرانی و آقای عرب نیا بازی می کردم که به هر حال تجربه خیلی خوبی بود. اما در این فیلم هم آقای جهانگیر الماسی بازی خوب و فوق العاده ای داشتند، مسلما اگر بازیگر مقابلت آدمی حرفه ای باشد در کارت تاثیر می گذارند بازی علیرضا شیخ الاسلامی نیز خیلی خوب بود، واقعا خوب بود مدام احساس می کردم که پسر واقعی ام است.
در "پشت پرده مه" در کنار بازیگران آن به لحاظ موضوع و قصه، لوکیشن های فیلم نیز از جایگاه خاصی برخوردارند و انگار که برای خود شخصیت دارند غفاری در این باره گفت: من لوکیشن های فیلم را خیلی دوست داشتم، کلبه ای که در آن زندگی می کردم و آن کوهها و دامنه های پر گل انگار که تمام لحظه های فیلم را زندگی می کرد و باور می کردم که باید در حفظ خانه و زندگی ام کوشش کنم. در این فضا بواسطه فیلمنامه ای سنجیده آن فضایی سرشار از معنویت و راوت را احساس می کردم.
این بازیگر ضمن تاکید بر اینکه پشت پرده مه در کنار فیلمنامه سخت و پرازجزئیات و اجرای موفقیت آمیزش برای مخاطب لحظه های خامی را نیز بر جا می گذارد غفاری درباره یکی از این لحظه ها گفت: صحنه ای بود که خیلی در من تاثیر گذاشت و متاثرم کرد وقتی که فتاحی نزد مادر می آید و از مرتضی شکایت می کند و من وامانده شروع به زدن مرتضی می کنم باورم شده بود که مادر او هستم و از این که او را زده بودم دلم خیلی می سوخت. بعد از گرفتن این نما صورت علیرضا را بوسیدم تا درد آن کتک زدن از دلش در بیاید. لحظه ای هم که فتاحی مجبور می شود سبد گل ها را بر دوش بکشد و تا خانه بیاورد را دوست دارم.
"پشت پرده مه" درهمان نمایش جشنواره ای خود مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت اما این که در اکران عمومی خود چه واکنش هایی بر خواهد انگیخت معلوم نیست اما غفاری ضمن اشاره به ساختار و کارگردانی سنجیده فیلم و جذابیت فیلمنامه گفت: به نظرم مخاطبان از فیلم استقبال خواهند کرد چون فیلم با ناخودآگاه و فطرت آنها سر و کار دارد و برشی از تجربه های معنوی است و از عشق می گوید به لحاظ لوکشین ها هم جذابیت زیادی دارند من با این که تا حالا چند بار فیلم را نگاه کرده ام ، اما دیدن دوباره اش هنوز هم برایم دلنشین است.
| چهارشنبه,13 مهر 1384 - 17:16:1
| آرشيو | | |
نظرات
اضافه کردن نظر جدید
|
|
|