خودت را مبرا ندان !
اول بگم فکر نکنید که کامنت ها رو نمی خوانم ، یا اصلا به روی خودم هم نمی یارم بحث داغ اینجا موضوع روشنفکریه . می ترسم یه چیزی بگم این آتیش رو کم کنم بعد بزنم از دم سایت رو بسوزونم . راستش نسبت به خیلی چیز ها نظر خاص ( و در برخی از موارد به قول دوستان خلکی ) دارم . در مورد روشنفکر هم به قول امیر رضای عزیز اون قدر بحث کردم که حالا مجبورم با ریش و سبیل هام موهای زبونم رو هم بتراشم . پس من خود در این مورد انصراف می دم . موضوع دیگر اینکه آمدم جواب یکی از دوستان نو ظهور مان را ( توجه کردید چند روزیه دوستان از پشت در یک هو ظاهر می شوند ) رو بدم . دوست عزیز امیر پارسا ، فکر کردم اگر منظورم را واضح تر بگم شاید ابهام ها بر طرف بشه . گفتم فیلم پارک وی فیلم خوش ساختی است ولی فیلم خوبی نیست . خوب هنوز هم همین رو می گم . چون این فیلم از نظر بازی ها ، دکوپاژ ، میزانسن و کلا جنبه های فنی فیلم بسیار خوبی بود . منظور از بسیار خوب هم این نیست که در حد شاهکار است اما با توجه به بضاعت سینمای ایران ( نمی دونم چه جوری گفتی نسبت به سینمای ایران هم بد است جون کلا جلوه های ویژه در ایران از حد آب پاش فرا تر نرفته ) کار قابل قبولی است . دوست عزیز گاهی در سینما همین قاب های بدون ارزشی که می گی آن چنان زیبا می شوند که هیچ دیالوگی توانایی تفسیرشان را ندارد . مثال بارزش هم بابل ایناریتو است که باوجود ایرادات فیلنامه ای زیاد چنان کارگردانی استادانه ای دارد که چشم تماشاگر کمتر به سمت بدی های فیلم می رود . به هر حال هنوز هم معتقدم جیرانی در خلق فضا هایی که در سینمای ایران به نوزاد ها می ماند بسیار موفق بوده ، و اگر کمی بیشتر از یک کم روی فیلمنامه تمرکز می کرد ( دقت کردید جیرانی همیشه ی نیمه ی دوم فیلم را می بازد ) اثر قابل تامل تری پدید می آمد . و نکته ی دیگر این که اگر فکر می کنی هر کسی می تواند صحنه های دشوار را در بیاورد یک بار دیگرتاریخ سینمای ایران را مرور کن تا بفهمی این فیلم در ایران چه قدر خوش ساخت است . جمله ی این دفعه : تو می توانی به هر یک از عقاید و مسلک هایی که در این گوشه و آن گوشه ی جهان پیروانی دارند یا ندارند معتقد باشی ، می توانی آن ها را به ترازوی عقل یا صلاح خویش بسنجی ، و بدین یا بدان یک بپیوندی . این حق توست و هیچکس بستانکار تو نیست . اما این که ما مردم دنیا را همه ، به جز زرتشتیان فی المثل ، منحط و مخبط و کافر و بدکاره بدانیم ، تنها به این دلیل که خود پیرو زرتشتیم ، تعصبی ابلهانه است . از احمد شاملو اول بگم فکر نکنید که کامنت ها رو نمی خوانم ، یا اصلا به روی خودم هم نمی یارم بحث داغ اینجا موضوع روشنفکریه . می ترسم یه چیزی بگم این آتیش رو کم کنم بعد بزنم از دم سایت رو بسوزونم . راستش نسبت به خیلی چیز ها نظر خاص ( و در برخی از موارد به قول دوستان خلکی ) دارم . در مورد روشنفکر هم به قول امیر رضای عزیز اون قدر بحث کردم که حالا مجبورم با ریش و سبیل هام موهای زبونم رو هم بتراشم . پس من خود در این مورد انصراف می دم . موضوع دیگر اینکه آمدم جواب یکی از دوستان نو ظهور مان را ( توجه کردید چند روزیه دوستان از پشت در یک هو ظاهر می شوند ) رو بدم . دوست عزیز امیر پارسا ، فکر کردم اگر منظورم را واضح تر بگم شاید ابهام ها بر طرف بشه . گفتم فیلم پارک وی فیلم خوش ساختی است ولی فیلم خوبی نیست . خوب هنوز هم همین رو می گم . چون این فیلم از نظر بازی ها ، دکوپاژ ، میزانسن و کلا جنبه های فنی فیلم بسیار خوبی بود . منظور از بسیار خوب هم این نیست که در حد شاهکار است اما با توجه به بضاعت سینمای ایران ( نمی دونم چه جوری گفتی نسبت به سینمای ایران هم بد است جون کلا جلوه های ویژه در ایران از حد آب پاش فرا تر نرفته ) کار قابل قبولی است . دوست عزیز گاهی در سینما همین قاب های بدون ارزشی که می گی آن چنان زیبا می شوند که هیچ دیالوگی توانایی تفسیرشان را ندارد . مثال بارزش هم بابل ایناریتو است که باوجود ایرادات فیلنامه ای زیاد چنان کارگردانی استادانه ای دارد که چشم تماشاگر کمتر به سمت بدی های فیلم می رود . به هر حال هنوز هم معتقدم جیرانی در خلق فضا هایی که در سینمای ایران به نوزاد ها می ماند بسیار موفق بوده ، و اگر کمی بیشتر از یک کم روی فیلمنامه تمرکز می کرد ( دقت کردید جیرانی همیشه ی نیمه ی دوم فیلم را می بازد ) اثر قابل تامل تری پدید می آمد . و نکته ی دیگر این که اگر فکر می کنی هر کسی می تواند صحنه های دشوار را در بیاورد یک بار دیگرتاریخ سینمای ایران را مرور کن تا بفهمی این فیلم در ایران چه قدر خوش ساخت است . جمله ی این دفعه : تو می توانی به هر یک از عقاید و مسلک هایی که در این گوشه و آن گوشه ی جهان پیروانی دارند یا ندارند معتقد باشی ، می توانی آن ها را به ترازوی عقل یا صلاح خویش بسنجی ، و بدین یا بدان یک بپیوندی . این حق توست و هیچکس بستانکار تو نیست . اما این که ما مردم دنیا را همه ، به جز زرتشتیان فی المثل ، منحط و مخبط و کافر و بدکاره بدانیم ، تنها به این دلیل که خود پیرو زرتشتیم ، تعصبی ابلهانه است . از احمد شاملو اول بگم فکر نکنید که کامنت ها رو نمی خوانم ، یا اصلا به روی خودم هم نمی یارم بحث داغ اینجا موضوع روشنفکریه . می ترسم یه چیزی بگم این آتیش رو کم کنم بعد بزنم از دم سایت رو بسوزونم . راستش نسبت به خیلی چیز ها نظر خاص ( و در برخی از موارد به قول دوستان خلکی ) دارم . در مورد روشنفکر هم به قول امیر رضای عزیز اون قدر بحث کردم که حالا مجبورم با ریش و سبیل هام موهای زبونم رو هم بتراشم . پس من خود در این مورد انصراف می دم . موضوع دیگر اینکه آمدم جواب یکی از دوستان نو ظهور مان را ( توجه کردید چند روزیه دوستان از پشت در یک هو ظاهر می شوند ) رو بدم . دوست عزیز امیر پارسا ، فکر کردم اگر منظورم را واضح تر بگم شاید ابهام ها بر طرف بشه . گفتم فیلم پارک وی فیلم خوش ساختی است ولی فیلم خوبی نیست . خوب هنوز هم همین رو می گم . چون این فیلم از نظر بازی ها ، دکوپاژ ، میزانسن و کلا جنبه های فنی فیلم بسیار خوبی بود . منظور از بسیار خوب هم این نیست که در حد شاهکار است اما با توجه به بضاعت سینمای ایران ( نمی دونم چه جوری گفتی نسبت به سینمای ایران هم بد است جون کلا جلوه های ویژه در ایران از حد آب پاش فرا تر نرفته ) کار قابل قبولی است . دوست عزیز گاهی در سینما همین قاب های بدون ارزشی که می گی آن چنان زیبا می شوند که هیچ دیالوگی توانایی تفسیرشان را ندارد . مثال بارزش هم بابل ایناریتو است که باوجود ایرادات فیلنامه ای زیاد چنان کارگردانی استادانه ای دارد که چشم تماشاگر کمتر به سمت بدی های فیلم می رود . به هر حال هنوز هم معتقدم جیرانی در خلق فضا هایی که در سینمای ایران به نوزاد ها می ماند بسیار موفق بوده ، و اگر کمی بیشتر از یک کم روی فیلمنامه تمرکز می کرد ( دقت کردید جیرانی همیشه ی نیمه ی دوم فیلم را می بازد ) اثر قابل تامل تری پدید می آمد . و نکته ی دیگر این که اگر فکر می کنی هر کسی می تواند صحنه های دشوار را در بیاورد یک بار دیگرتاریخ سینمای ایران را مرور کن تا بفهمی این فیلم در ایران چه قدر خوش ساخت است . جمله ی این دفعه : تو می توانی به هر یک از عقاید و مسلک هایی که در این گوشه و آن گوشه ی جهان پیروانی دارند یا ندارند معتقد باشی ، می توانی آن ها را به ترازوی عقل یا صلاح خویش بسنجی ، و بدین یا بدان یک بپیوندی . این حق توست و هیچکس بستانکار تو نیست . اما این که ما مردم دنیا را همه ، به جز زرتشتیان فی المثل ، منحط و مخبط و کافر و بدکاره بدانیم ، تنها به این دلیل که خود پیرو زرتشتیم ، تعصبی ابلهانه است . از احمد شاملو اول بگم فکر نکنید که کامنت ها رو نمی خوانم ، یا اصلا به روی خودم هم نمی یارم بحث داغ اینجا موضوع روشنفکریه . می ترسم یه چیزی بگم این آتیش رو کم کنم بعد بزنم از دم سایت رو بسوزونم . راستش نسبت به خیلی چیز ها نظر خاص ( و در برخی از موارد به قول دوستان خلکی ) دارم . در مورد روشنفکر هم به قول امیر رضای عزیز اون قدر بحث کردم که حالا مجبورم با ریش و سبیل هام موهای زبونم رو هم بتراشم . پس من خود در این مورد انصراف می دم . موضوع دیگر اینکه آمدم جواب یکی از دوستان نو ظهور مان را ( توجه کردید چند روزیه دوستان از پشت در یک هو ظاهر می شوند ) رو بدم . دوست عزیز امیر پارسا ، فکر کردم اگر منظورم را واضح تر بگم شاید ابهام ها بر طرف بشه . گفتم فیلم پارک وی فیلم خوش ساختی است ولی فیلم خوبی نیست . خوب هنوز هم همین رو می گم . چون این فیلم از نظر بازی ها ، دکوپاژ ، میزانسن و کلا جنبه های فنی فیلم بسیار خوبی بود . منظور از بسیار خوب هم این نیست که در حد شاهکار است اما با توجه به بضاعت سینمای ایران ( نمی دونم چه جوری گفتی نسبت به سینمای ایران هم بد است جون کلا جلوه های ویژه در ایران از حد آب پاش فرا تر نرفته ) کار قابل قبولی است . دوست عزیز گاهی در سینما همین قاب های بدون ارزشی که می گی آن چنان زیبا می شوند که هیچ دیالوگی توانایی تفسیرشان را ندارد . مثال بارزش هم بابل ایناریتو است که باوجود ایرادات فیلنامه ای زیاد چنان کارگردانی استادانه ای دارد که چشم تماشاگر کمتر به سمت بدی های فیلم می رود . به هر حال هنوز هم معتقدم جیرانی در خلق فضا هایی که در سینمای ایران به نوزاد ها می ماند بسیار موفق بوده ، و اگر کمی بیشتر از یک کم روی فیلمنامه تمرکز می کرد ( دقت کردید جیرانی همیشه ی نیمه ی دوم فیلم را می بازد ) اثر قابل تامل تری پدید می آمد . و نکته ی دیگر این که اگر فکر می کنی هر کسی می تواند صحنه های دشوار را در بیاورد یک بار دیگرتاریخ سینمای ایران را مرور کن تا بفهمی این فیلم در ایران چه قدر خوش ساخت است . جمله ی این دفعه : تو می توانی به هر یک از عقاید و مسلک هایی که در این گوشه و آن گوشه ی جهان پیروانی دارند یا ندارند معتقد باشی ، می توانی آن ها را به ترازوی عقل یا صلاح خویش بسنجی ، و بدین یا بدان یک بپیوندی . این حق توست و هیچکس بستانکار تو نیست . اما این که ما مردم دنیا را همه ، به جز زرتشتیان فی المثل ، منحط و مخبط و کافر و بدکاره بدانیم ، تنها به این دلیل که خود پیرو زرتشتیم ، تعصبی ابلهانه است . از احمد شاملو
|