شعبده‌باز :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
پنجشنبه 21 آذر 1387 - 6:37
اخبار:      • صدرعاملی کوشید تا سوءتفاهم‌ها در رابطه با سخنرانی‌اش درباره حجاب را از بین ببرد؛ / من هم می‌توانستم حرفی بزنم که همه خوش‌شان بیاید      • تور تهرانگردی داریوش مهرجویی همراه با محیط طباطبایی      • ده‌نمکی: بعضی‌ها نمی‌خواهند اخراجی‌ها افسانه‌ای شود      • گفتگو با تهمینه میلانی درباره معماری، نه سینما؛ / فیلم‌هایی را می‌بینم که محله دارد، مثل قیصر و گوزن‌ها، لذت می‌برم      • بیژن امکانیان بعد از 15 سال به صحنه تئاتر برمی‌گردد      





سه‌شنبه 15 خرداد 1386 - 12:52

شعبده‌باز




1- سلام
2- فکر کنم هرچقدر هم که بگم این مدت فوق العاده سرم شلوغ بود فایده ای نداشته باشه، به نظر خودم هم اصلا دلیل منطقی ای نمی یاد چه برسه به شما!
3- مستقیم می رم سر اصل مطلب یعنی فیلم "شعبده باز"(Illusionist). تا اواخر فیلم دنبال جواب این سئوال می گشتم که چند ستاره برای این فیلم مناسبه،برای من معمولا فیلمنامه نقش تعیین کننده ای در تعداد ستاره های یک فیلم داره. درمورد "شعبده باز" هم کارگردانی، فیلمبرداری، طراحی لباس و بازیگری به نظرم خوب می آمد و فیلمنامه هم داشت خوب پیش می رفت ولی چند سکانس پایانی فیلم باعث شد یک شوک چند دقیقه ای بهم وارد بشه. تنها حدسی که امکان نداشت بزنم این بود که فیلم اینطور به پایان برسه. نمی خوام درباره پایان فیلم صحبت کنم چون ممکنه بعضی از دوستان فیلم رو ندیده باشند.(وگرنه اندازه چندتا روزنوشت طولانی حرف برای گفتن دارم.) اصلا نمی خوام هیچکدام تان لذت دیدن پایان شگفت انگیز "شعبده باز" را از دست بدید. ولی لطفا دوستانی که این فیلم را دیدند درباره چند سکانس پایانی اش نظرات شان را بگویند.
4- از فیلم که بگذریم... صفحه سينمايي "هم میهن" رو می خونید؟ چطوره؟
5- سعی می کنم زودتر روزنوشت بگذارم، فعلا خدانگهدارتان

بازگشت به روزنوشت هاي شادي طلوئي

نظرات

سیاوش پاکدامن
دوشنبه 21 خرداد 1386 - 12:18
یک مقایسه

برای من فیلم شعبده باز فقط یک فیلم خوب است، شاید یکی از دلایلش این باشد که قبلش The Prestige کریستوفر نولان را دیدم و این دو را با هم مقایسه میکنم، هر دو فیلم نم مشابه و زمان وقوع نزدیک به هم دارند و به نظرم برای مقایسه مناسب باشند.

فیلم نولان واقعی تر است، یعنی حقه هایی که در طول فیلم میبینیم و بعد پشت آنها مشخص میشود بیشتر به واقعیت نزدیک است تا آن حقه ی درخت که از گلدان رشد میکرد.

پایان پرستیژ خیلی غیر قابل پیش بینی تر و دور از ذهن تر است، نمیدانم چرا ولی پایان شعبده باز را تا حدود زیادی درست حدس زدم، مخصوصا آن دکتر که قبلا در ایستگاه قطار دیده میشود، خیلی چیزها لو میرود.

حقه پایانی هر دو فیلم هم نزدیک به هم است( از این نظر که اصل شعبده باز گم را گم میکنیم) ولی باز هم پرستیژ یک قذم جلوتر است.

کلا با بازیگران دو فیلم مشکل دارم( از نظر انتخاب بازیگر نه بازی آنها)(چقدر حرفه ای - صدای تعجب و تحسین حضار) ، مخصوصا بازیگران زن که کلا آن سمپاتی لازم را ایجاد نکردند( با کلاس " باهاشان حال نکردم") و مخصوصا تر ، جسیکا بیل که اصلا نبود.

اما در مجموع شعبده باز یک فیلم خوب است که میتوان به دوستان پیشنهاد کرد( بعد از پرستیژ البته) و حالی بهشان داد.

هانيه جوادي منش
سه‌شنبه 29 خرداد 1386 - 15:29

فكر مي كردم واقعآ قر ار زودتر از اينها مطالبتونو بخونيم منتظريم تا روز نوشتها تونو حداقل هر چند روز يك بار بخونيم

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  






             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 0.473727941513 seconds.