News
  • پاسخ علی رفیعی به ادعای سرقت فیلمنامه «آقا یوسف»
    تا کی قرار است از یک نمایشنامه مهجور که نه به اجرا درآمده و نه به چاپ رسیده، مستمسکی برای سردادن فریادهای به ظاهر مظلومانه‌ ساخت؟
  •  
  • نگاهی به منازعه قلمی منوچهر محمدی و سیدضیا هاشمی + جدول
    محمدی: با شجاعت اعلام کنید کی از سینما خواهید رفت؟/ هاشمی: مایه مسرت است که پدرخوانده معنوی پا از نهانخانه بیرون گذاشته است
  •  
  • سریال جدید سیروس مقدم در 30 قسمت روی آنتن شبکه یک می‌رود
    تصویربرداری سریال «تا ثریا» در نیاوران ادامه دارد
  •  
  • نگاهی به فیلم «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی
    چرخشی آشکار به سمت سینمای اجتماعی قصه‌گو
  •  
  • مهرشاد کارخانی اقتباس آزادی از «فرار از تله» ساخته جلال مقدم می‌سازد
    حامد بهداد و پولاد کیمیایی در «اکباتان» هم‌بازی می‌شوند
  •  
  • در خصوص اتهامات اخير مطرح شده سرقت هنري و اقتباس فیلمنامه
    جواد شمقدري به علیرضا سجادپور براي ارائه راهكار جهت حل مشكل تازه سينما دستور داد
  •  
  • اولين عكس از حضور سينمايي خداداد عزيزي در فيلم رضا عطاران
    فیلمبرداری «رضا هرگز نمی‌خوابد» تمام شد
  •  
  • خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ جلوی دوربین سینما رفت
    فیلمبرداری «بي‌‌خداحافظي» به کارگردانی احمد اميني شروع شد
  •  
  • بازیگر پیشکسوت در بخش ICU بيمارستان آتيه بستری است
    محمدعلي كشاورز ملاقات ممنوع شد
  •  
  • اینجا دانلود کنید؛
    ترانه تیتراژ سریالهای «سه دونگ سه دونگ» با صدای فریدون و «سی امین روز» با صدای مهدی هدایی
  •  
  • اینجا دانلود کنید؛
    ترانه های تیتراژ ابتدایی و پایانی برنامه «ماه عسل» با صدای مهدی یراحی و مهدی یغمایی
  •  
  • اینجا دانلود کنید؛
    مازیار فلاحی قطعه ای به زبان انگلیسی برای فیلم پروانگی خواند
  •  
  • گفتگوی مهتاب کرامتی با لیلا حاتمی درباره استفاده نوزاد از شیر مادر به درخواست یونیسف انجام شد
    بچه‌دار شدن دلیلی برای رهاکردن کارهایمان نیست
  •  
  • مشخصات و خلاصه داستان و نقش بازیگران سریال کمال تبریزی
    روایتی از وقایع و رویدادهای سیاسی ایران از سال 1320 تا زمان پیروزی انقلاب در سریال «سرزمین کهن»
  •  
  • با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در هفت هفته در تهران
    «ورود آقایان ممنوع» با شکستن رکورد «اخراجی ها 3» بر صدر جدول فروش تهران نشست
  •  
  • وحیده محمدی فر با ارسال یادداشتی خبر سایت "سینمای ما" را تایید کرد
    واقعاً متاسفم که یک کلام ساده و منطقی ناگهان تبدیل به یک تکذیبیه علیه خود آدم می شود
  •  
  • با شكايت‌ عليرضا حقيقي و الناز شاكردوست
    هيات منصفه مطبوعات «خبر ورزشي» و «خبرآنلاين» را مجرم شناخت
  •  
  • این روزها بازار شکایت و ادعای کپی برداری و اقتباس بی مجوز حسابی داغ است
    مهدي صباغ‌زاده ادعاي كپي‌برداري فيلم‌نامه «خاك و آتش» را به شدت تكذيب كرد
  •  
  • شکایت از دکتر علی رفیعی در خصوص مصادره‌ غيرقانوني و غيراخلاقي موقعیت یک نمایشنامه
    متن «آقا یوسف» اقتباسی بی مجوز از نمایشنامه «شب» است
  •  
  • راهنمای کامل سریال‌های ماه مبارک رمضان در سایت "سینمای ما"
    تمام آنچه می‌خواهید درباره متن و حاشیه سریال‌های رمضان امسال بدانید
  •  


















       





    سینمای ما - «هارون يشايايي» گفت: مجموعه بازي‌هاي «خسرو شكيبايي» در سينماي ايران بسيار ماندگار است اما آن چيزي كه باعث شد هامون ماندگار شود، شباهت آن شخص به شخصيت روشنفكر خسرو شكيبايي بود.

    «هارون يشايايي» در نخستين سالمرگ «خسرو شكيبايي»گفت: 2 فيلم را با مرحوم «خسرو شكيبايي» عزيز كار كردم كه با وجود درخشش در هر 2 فيلم به نظر مي‌رسد «هامون» از توجه بيشتري برخوردار شده است اما هيچ‌گاه نمي‌توان بازي استثنايي خسرو را در «كيميا» از خاطره‌ها فراموش كرد.
    وي ادامه داد: خسرو در «كيميا» نقش اول فيلم را به عهده داشت و بازي هنرمندانه‌اش در تمامي وجوه مختلف فيلم آنطور كه بايد و شايد مورد توجه قرار نگرفته است و به نظر مي‌رسد بازي ماندگار او در «هامون» بر كارنامه‌ بازيگري‌اش سايه انداخته است، در حالي كه او در فيلم‌‌هاي نظير كيميا، سارا و فيلم تلويزيوني مدرس بسيار استثنايي ظاهر شده است.
    اين تهيه‌كننده سينماي ايران افزود: خسرو در «كيميا»، توانست ويژگي‌هاي مختلف اين شخصيت را در سه مقطع جنگ‌زدگي، اسارت و آزادگي به خوبي، به نمايش بگذارد و به همين دليل اين فيلم در ذهن همه علاقمندان سينما ماندگار شده است.
    يشايايي خاطرنشان كرد: در «هامون» نيز جاي پاي مهرجويي و راهنمايي‌هاي او در بازي «خسرو شكيبايي» كاملاً مشهود است، اما «هامون» به دليل نزديكي به شخصيت روشنفكر خسرو ماندگار شده است.
    وي تصريح كرد: اوج كار «شكيبايي» را در تلويزيون مي‌توان در شخصيت مدرس ديد، به همين دليل خاطره‌اي از اين نقش در ذهن من باقي مانده است كه مربوط به زمان فيلم‌برداري «كيميا» مي‌شود كه براي گرفتن اجازه فيلم‌برداري از داخل صحن خدمت آقاي طبسي رفتيم و ايشان پس از اينكه متوجه شد «خسرو شكيبايي» نقش «شهيدمدرس» را ايفا كرده است و نه يكي از روحانيون، اجازه داد ما بدون هيچگونه مشكلي در داخل صحن امام رضا (ع) فيلم‌برداري كنيم.
    يشايايي در خاتمه گفت: خسرو آنقدر بزرگ بود كه حتي اگر در صحنه مشكلي برايش بوجود مي‌آيد براي اينكه كار لطمه نخورد استوار مي‌ايستاد و پيشنهاد مي‌داد كه متن را با كمي تغيير ادامه دهيم و اين كار در «كيميا» اتفاق افتاد و او با دست شكسته بسياري از سكانس‌هاي فيلم را بازي كرد.

    همچنین سيروس الوند گفت: خسرو شكيبايي پيش از آن كه به سينما بيايد در صحنه تئاتر كار كرده بود و ساده به سينما نيامد بلكه پيشينه داشت و به سادگي اسطوره نشد.

    «سيروس الوند» در نخستين سالمرگ خسرو شكيبايي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: خسرو به لحاظ اين كه در ابتدا در دوبلاژ و در راديو كار كرده بود و تجربه بازي بر روي صحنه تئاتر داشت، وقتي به سينما و تلويزيون آمد بدن آماده‌ و صداي پرورش‌ يافته‌اي داشت.
    وي افزود: به دليل علاقه‌اي كه خسرو به ادبيات داشت، نحوه استفاده از اين صداي خوش را بلد بود و با شرايط فيزيكي مناسبي از صحنه تئاتر به سينما آمده بود در نهايت بايد گفت كه خسرو بازيگري صاحب پيشينه بود و به سادگي به سينما نيامد و همين عامل باعث شد كه او اسطوره شود.
    اين كارگردان سينماي ايران خاطرنشان كرد: به لحاظ كاري، خسرو تنها به متن اكتفا نمي‌كرد و برخلاف بسياري از بازيگران براي به دست آوردن نقش خود تحقيق مي‌كرد و حتي در مواردي، تحقيقات خود را به صورت عملي و در صحبت با موارد عيني نقش خود ادامه مي‌داد.
    كارگردان فيلم «يكبار براي هميشه» تصريح كرد: خسرو اهل گفتگو بود و بخصوص بخش عمده‌اي از كارش را قبل از آغاز فيلمبرداري انجام مي‌داد. به اين نحو كه مدت‌ها با كارگردان براي رسيدن به نقش مناسب بحث و گفتگو مي‌كرد و همين نكته، او را از سايرين متمايز مي‌كرد.
    الوند ادامه داد: خسرو قابليت بازي در نقش‌هاي مختلف با هويت‌هاي مختلف را داشت و به همين دليل بود كه وقتي بازي او را در فيلم «هامون» مي‌بينيم متوجه مي‌شويم كه هيچ ارتباطي بين اين بازي و فيلمي مثل «يك بار براي هميشه» وجود ندارد و كاملا جنس متفاوتي از بازي را ارائه داده بود به همين دليل او توانايي بازي در نقش‌هاي متفاوت فرهنگي را داشت.
    وي گفت: قبل از شروع فيلمبرداري «يكبار براي هميشه» حدود يك ماه با هم تمرين كرديم كه 15 روز آن با دوربين بود و شايد همين تمرين‌ها و صبوري‌هاي او بود كه منجر به بازي‌هاي درخشان خسرو و فاطمه معتمدآريا شد.
    كارگردان فيلم «مزاحم» در خاتمه اظهار داشت:‌ «خسرو شكيبايي» در هر دو فيلمي كه با وي كار كردم، از نظر همكاري و هم‌زيستي، فوق‌العاده قلب مهرباني داشت و قلب او براي بي‌شمار آدم جاي داشت و هيچ كس از او ناراحت نمي‌شد، كما اينكه مرگ و فقدان او بر جامعه سينمايي كشور تاثير گذاشت و هنوز هم عده‌اي مرگ او را باور ندارند.

    و بالاخره صغر هاشمي گفت: خسرو شكيبايي پديده‌اي در سينماي ايران بود كه هرگز تكرار نخواهد شد و راز ماندگاري او بين سينماگران و مخاطبان سينما در مردم‌داري او است.

    «اصغر هاشمي» در آستانه نخستين سالمرگ خسرو شكيبايي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، گفت: صحبت كردن از خوبي‌هاي خسرو شكيبايي سخت است، چرا كه او آنقدر خوبي داشت كه انسان نمي‌داند به كداميك از آنها اشاره كند اما حضور او در فيلم «زندگي» براي من آنقدر تجربه درخشاني بود كه همواره تك‌تك آن لحظات در ذهن من باقي مانده است.
    وي ادامه داد: كشف اينكه چگونه اين آدم توانست در قلب همه مردم ايران جاي بگيرد، چندان كار دشواري نيست و آنقدر نشانه‌هاي روشني در اين مورد وجود دارد كه تنها كافي است دقايقي به ويژگي‌هاي شخصيتي خسرو فكر كرد.
    كارگردان فيلم «زندگي» ادامه داد: مهم‌ترين خصوصيت خسرو، اين بود كه با همه به گرمي استقبال مي‌كرد به طور كلي آنقدر شخصيت دلنشيني داشت كه در اولين برخورد همه راه مجذوب خود مي‌‌كرد و به طوري كه آدم احساس مي‌كرد، سال‌هاست با او دوستي ديرينه‌اي دارد.
    هاشمي خاطرنشان كرد: ‌هميشه حسرت اين را خوردم كه چرا نتوانستم مثل او با ديگران برخورد كنم چرا كه رازماندگاري خسرو در مردم‌داري او بود و به همين دليل آدم احساس مي‌كند هميشه بايد از رفتار اين فرد درس بگيرد.
    وي در خاتمه تصريح كرد: از ويژگي‌هاي بارز بازيگري او همه سخن گفتند اما تنها چيزي كه من مي‌توانم بگويم از نظر بازيگري توانايي‌‌هاي حيرت‌انگيزي داشت كه از آنها به خوبي در انتقال شخصيت‌ها بهره مي‌گرفت و به همين دليل تجربه كوتاهي كه با او داشته‌ام هرگز از يادم محو نخواهد شد.

    طرح از: بزرگمهر حسین‌پور


    منبع : فارس

    به روز شده در : شنبه 27 تير 1388 - 1:53

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    کیانا
    شنبه 27 تير 1388 - 10:31
    10
    موافقم مخالفم
     
    امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید

    ای بابا ای بابا خدای من میبینی؟؟؟؟ میبینی کیو از بین ما بردی؟؟؟؟ خیلی زود بود خیلیییییی!!!!

    آراد
    يکشنبه 28 تير 1388 - 1:25
    -5
    موافقم مخالفم
     
    امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید

    من هم جزو همان عده هستم كه تمام روزهاي اين يك سال را باحسرت از دست دادن خسرو شكيبايي گذرانده ام.تمام صبحهاي اين 365 روز را با صداي آقاي شكيبايي شرو ع كرده ام.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 417779
    بازديد ديروز: 501779
    متوسط بازديد هفته گذشته: 365925
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 289006832



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات