پنجشنبه 24 تير 1389 - 12:34


















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



در مراسم رونمایی کتاب شکیبایی
هنرمندان یاد و خاطره زنده‌یاد خسرو شکیبایی را گرامی داشتند

سینمای ما- مراسم رونمایی از کتاب خسرو شکیبایی دیروز با حضور هنرمندان و چهره‌های شاخص سینما، تئاتر و تلویزیون و با گرامیداشت یاد و خاطره این بازیگر فقید و محبوب برگزار شد. در این مراسم که دیروز یکشنبه برگزار شد محمدرضا جعفری‌جلوه، هوشنگ گلمکانی، اکرم محمدی، هارون یشایایی، داریوش اسدزاده، امیر سیدزاده، میکائیل شهرستانی، رضا بنفشه‌خواه، فرزین محدث، رضا فیاضی، آناهیتا همتی، صدرالدین حجازی، محمد متوسلانی، جعفر پناهی، مسعود رایگان، نظام‌الدین کیایی، حبیب رضایی، امیر زند، حسین خانی‌بیگ، حبیب ایل‌بیگی، احمدرضا اسعدی، رحمان مقدم، محمد زرین‌دست، بهاره رهنما، فرهاد بشارتی، هائده حائری، حمیدرضا افشار، اصغر بیچاره، رضا استادی، امیرمحمد زند، جلیل فرجاد، مازیار رضاخانی، مهرداد صدیقیان، مهرداد فلاحتگر و ... حضور داشتند.

مراسم ساعت 18 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه این برنامه، صدای زنده یاد خسرو شکیبایی برای حضار در سالن پخش شد. رضا رشیدپور مجری این برنامه روی سن آمد و از جمشید مشایخی دعوت کرد تا برنامه را آغاز کند.
مشایخی گفت: با تشکر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به سهم خودم از آقای هادی منبتی که طرفدار هنر ایران زمین است، تشکر می‌کنم و با افتخار به وجود نازنین معلم بزرگوارم حمید سمندریان. به او نمی‌گویم استاد چرا که ایشان من را به حقیقت رساند و او سمتی بالاتر استادی دارد. با تشکر ویژه از دلسوزانی که زحمت کشیدند و این کتاب را تهیه کردند و به هیچ وجه، قصد، نیت و چشمداشت مالی نداشتند بلکه اینها عاشق هنرمندان هستند.

در ادامه این مراسم تصاویری از درگذشتگان سال 1389 با عنوان کلیپ یاد یاران برای حضار در سالن به نمایش درآمد. شهاب حسینی دیگر سخنران مراسم بود. وی گفت: در محضر شما سخن گفتن کمی دشوار است اما از روح بلند زنده‌یاد خسرو شکیبایی مدد می‌گیرم تا چند کلامی را بگوییم. در یک کلام می‌توان در مورد این عزیز سفر کرده بگوییم که زنده‌یاد خسرو شکیبایی تجسم عینیت یافته خلوص بازیگری بود.


مهتاب کرامتی دیگر بازیگری بود که درباره بازیگر خاطره‌انگیز سینمای ایران صحبت کرد: یادم هست روزی، روزگاری زندگی آکنده بود از عشق و عشق توانایی به امید رسیدن، یافتن، لحظه‌ها را ساختن، دشمنی‌ها را بدور انداختن. دلم می‌خواست درد سینه را مرهمی باشم برای سینه چاکان، من عاشق شدم به خانه پروین، ولی بی‌پروا بگوییم، عاشقانه نمی‌گویم، باورها را بشکن، آری عاشق مرده، اما من هنوز عاشقم، عاشق یک خوشه پروین.

رسول نجفیان بازیگر و آهنگساز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که قطعاتی را برای حضار اجرا کرد. پس از او نوبت به مجید جعفری رسید که با اشاره به زندگی حرفه‌ای و خانوادگی خسرو شکیبایی یاد این هنرمند را گرامی بدارد.ژیلا صادقی مجری تلویزیون هم در بخش دیگری از برنامه از خاطره همکاری با این بازیگر در ماه رمضان سال 85 گفت.

مهران مدیری هم از هنرمندانی بود که چند جمله درباره شکیبایی صحبت کرد: هنگامی که وارد سالن شدم دست‌نوشته‌ای از مرحوم خسرو شکیبایی به من دادند تا یکی از آنها را برای شما قرائت کنم اما وقتی آنها را می‌خواندم، یک چیز مشترک میان آنها وجود داشت و آن هم غم و اندوه بود و این سوال به ذهنم آمد که چرا ما خوشحال نیستیم.

این بازیگر و کارگردان گفت: ما عمدتا مشهوریم، پولداریم.اما خوشحال نیستیم، جمله‌ای به ذهنم آمد که یکی از زیباترین کلام‌های تاریخ ایران است که در فیلم "کمال الملک" ساخته شادروان علی حاتمی عنوان شد و در آن کلام استاد جمشید مشایخی درخشان ظاهر شده‌اند. جایی که کمال الملک به مظفرالدین شاه، گفت: در ممالک دیگر فراوان هنرمند مثل من وجود دارد و یکی را بیش از دیگری ارج می‌نهند اما من در اینجا یک تنم و شما با این یک تن چه کردید.

آیدین آغداشلو دیگر سخنران این مراسم بود که یاد شکیبایی را گرامی داشت: من اینجا هستم به خاطر این که وقتی بزرگی از میانه می‌رود، از هر جمعی و جماعتی فرقه‌ای به یاد او جمع می‌شوند و هر کس به فراخور حال خود هدیه‌ای را به میان می‌آورد.

وی گفت: او را از قدیم می‌‌شناختم و همیشه او را دوست داشتم. او نازنینی بود به تمام معنا و هر چه اساتید از او بگویند درست است، چرا او سراسر مهر بود و از همه مهم‌تر این که او آزاری نداشت و از این امر ثمره‌های فراوانی برد. در فیلم‌هایی از او که پخش شد، دیدم که چقدر جوان، رشید و قد بلند بود.

حمید سمندریان کارگردان سرشناس تئاتر دیگر سخنران این جلسه بود که از سال‌های دور گفت، علیرضا خمسه هم از محبت و خوشرویی بازیگر فیلمهای "هامون" و "پری" صحبت کرد.

درادامه این مراسم از کتاب شادروان خسرو شکیبایی رونمایی شد. مجری از جمشید مشایخی، حمید سمندریان و پروین کوشیار خواست تا روی سن بیایند و جوایز کسانی که در تهیه این کتاب نقش داشتند،اهدا کنند. اکبر عالمی، جلال‌الدین معیریان، هادی منبتی، الهام قره‌خانی،ناصر میرباقری، امیر مهرتاش مهدوی، محمد زمانیان، علیرضا داد، احسان میرباقری، رضا رشیدپور،اسرافیل شیرچی، سام مشایخی، فاضل جمشیدی، بابک مانی، محمد رضا قوام‌پور، جواد میر هاشمی، مونا میرباقری، فخرالدین میرباقری، فریدون خسرویان، بهرام گوهری، علی ظهوری‌راد، شراره ایرانی، جمید پورکرباسی، محمد حسین فردوسی، حمید جواهری، حسام حاجی‌عباسی، امید مردان بیگی، جواد میرهاشمی روی سن آمدند و تقدیر شدند.

در ادامه لوج تقدیری توسط حمید سمندریان به جمشید مشایخی اهدا شد. سیاوش طهمورث و هوشنگ توکلی هم در دقایق پایانی مراسم چند جمله‌ای درباره شکیبائی صحبت کردند.

مراسم رونمایی از کتاب خسرو شکیبایی با اجرای ترانه‌ای با صدای علیرضا عصار به پایان رسید.



منبع : مهر

به روز شده در : دوشنبه 21 تير 1389 - 18:2

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       












  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 0.216964006424 seconds.