سينمای ما - گزارشی درباره اتفاقی که این روزها جامعه ادبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است / به همراه گفتگویی با خود کریمی؛ / آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟
شنبه 19 بهمن 1387 - 5:35
اخبار:      • بيش‌ترين سيمرغ‌هاي بلورين جشنواره فجر در خانه كدام‌يك از سينماگران است؟ / ابراهيم حاتمي‌كيا چهار سيمرغ بهترين فيلم، مجيد مجيدي 4 سيمرغ كارگرداني، فاطمه معتمدآريا 4 سيمرغ بازيگري و فرامرز قريبيان و پرويز پرستويي 3 سيمرغ بازيگري دارند      • ستون هفتگي نيما حسني‌نسب در روزنامه «فرهنگ آشتي»-3 / ... و تمشك طلايي تعلق مي‌گيرد به آل پاچينوي كبير!      • معرفی سریال مناسبتی تلویزیون در ایام دهه فجر؛ / شب می‌گذرد...      • متن و حاشيه یکی از فیلم‌های پرستاره جشنواره امسال؛ / «شبانه روز» ملودرامي رمانتيك و زنانه از دو کارگردان جوان      • فهرست "ترین‌های" جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر تغییر کرد / مرور تازه‌ترين فهرست پركارترين سينماگران ايراني جشنواره فجر      






نظر سنجی

مشتاق تماشای کدام یک از فیلم‌های سینمای ایران بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر هستید؟




سينماي جهان
گزارش اختصاصی خبرنگار سینمای ما از افتتاحیه جشنواره برلین+عکس‌های افتتاحیه
هی آمریکا، این مرد مال شماست (یادداشت مانولا دارجيس -نيويورك تايمز- بر فیلم «راي شناور» ترجمه خاطره آقائیان)
پروژه‌های جدید مارتین کمپل و اورلاندو بلوم مشخص شدند
آمار اسکاری: وضعیت نامزدهای اسکار امسال
ورنر هرتسوگ و دیوید لینچ در فیلمی ترسناک همکاری می‌کنند
امیر کوشتوریتسا سراغ زندگی انقلابی مکزیکی می‌رود
تغییرات «وقايع‌نگاري نارنيا»: مایکل آپتد، 100 میلیون دلار و فوکس قرن بیستم
«سرزمين شيريني» سينمايي مي‌شود
ويژ ه پنجاه و نهمین جشنواره فيلم برلين: برليناله
آل پاچینو به نقش «شاه‌لير» در اقتباسی از شاهکار شکسپیر
سام ريمي و زاک اشنایدر در فکر دنباله‌های «مرد عنکبوتی» و «نگهبانان»
وزير فرهنگ فرانسه و خبر ساخت فیلم تازه وودي آلن در پاريس


سهم گمشده


  (16 رأي)

کارگردان:
حسن نجفی
-------------------------------------
ايستگاه بهشت


  (33 رأي)

کارگردان:
نادر مقدس
-------------------------------------
مخمصه


  (58 رأي)

کارگردان:
محمدعلی سجادی
-------------------------------------
پاپیتال


  (107 رأي)

کارگردان:
اردشیر شلیله
-------------------------------------
آتش سبز


  (164 رأي)

کارگردان:
محمدرضا اصلانی
-------------------------------------
خواستگار محترم


  (95 رأي)

کارگردان:
داود موثقي
-------------------------------------
دلداده


  (188 رأي)

کارگردان:
قدرت الله صلح میرزایی
-------------------------------------
چار چنگولی


  (143 رأي)

کارگردان:
سعید سهیلی
-------------------------------------
محیا


  (169 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------



گزارشی درباره اتفاقی که این روزها جامعه ادبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است / به همراه گفتگویی با خود کریمی؛
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟


سینمای ما - در حالی که برگزاری جوایز ادبی خصوصی در ماه‌های اخیر با مشکلات بسیاری همراه بوده است و حتی معاون فرهنگی وزیر ارشاد هم در سخنانی بی‌سابقه آشکارا به موضوع‌گیری علیه این جوایز و معیارها و ملاک‌های انتخاب برترین‌های این جوایز پرداخت، طی چند هفته گذشته یک موضوع دیگر فضای ادبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.نام نیکی کریمی در جمع داوران چهارمین دوره جایزه ادبی والس اعلام شد و همین خبر، تحرکی در فضای معمولا راکد ادبی ایجاد کرد.اعلام نام نیکی کریمی در میان داوران جایزه والس، نقطه آغاز جریانی بود که با واکنش‌هایی روبه‌رو شد. چهارمین دوره والس، این کارگردان و هنرپیشه سینما را انتخاب کرده تا در کنار چهار چهره ادبی، کریستف بالایی، مهدی کاشیگر، شهلا زرلکی و شهریار تقی‌پور به داوری رمان‌های منتشر نشده بپردازند.اصلی‌ترین واکنش‌ها به این انتخاب، ناظر به این موضوع بود که چرا باید یک سینماگر، در جمع نویسندگان و منتقدان ادبی،‌به داوری درباره رمان بپردازد.مخالفت‌ها با حضور نیکی کریمی به عنوان داور چهارمین دوره جایزه والس بیشتر به صورت شفاهی در محافل ادبی مطرح شد و منتقدی حاضر نشد اظهارنظرهایش را مکتوب کند. البته یکی دو سایت ادبی نثرهایی را با اسم مستعار منتشر کردند. کلیت این مطالب، ناظر بر این مدعا بودند که در حضور بسیاری از چهره‌های برجسته در فضای ادبی کشور، قرار گرفتن یک بازیگر در جمع داوران این جایزه، تعجب‌برانگیز است.



سینما و ادبیات به هم وابسته‌اند



اگرچه نیکی کریمی به عنوان داور جایزه والس نسبت به حرف و حدیث‌های مطرح شده بی‌اعتناست و تمایلی به حرف زدن در این مورد ندارد؛ اما درباره حضورش در جمع داوران چهارمین دوره جایزه ادبی والس  می‌گوید: «سینما و ادبیات بسیار به همدیگر وابسته هستند. اساسا همه هنرها به همدیگر وابستگی متقابل دارند.وی که در چندین جشنواره معتبر سینمایی به عنوان داور حضور داشته است، در ادامه عنوان می‌کند: «من با کوله باری از تجربه به این عرصه آمده‌ام و علاوه بر آن، یکی از لذت‌های زندگی‌ام، کتابخوانی است. به همین دلیل، برایم مهم است که بدانم رمان‌هایی که مجوز نگرفته‌اند، دارای چه فضا و حال و هوایی هستند».کریمی با بیان اینکه فضای ادبی ایران را مثبت می‌بیند، می‌گوید: «ما نویسندگان خوبی داریم که تلاش می‌کنند و آثار زیبایی می‌آفرینند؛ اما سانسور و خودسانسوری می‌تواند بر روند خلاقیت نویسندگان، تاثیرگذار باشد».مترجم رمان «نزدیک» حنیف قریشی درباره اندک بودن اقتباس‌های سینمایی از آثار ادبی،‌یادآور می‌شود: «اقتباس از داستان و رمان کار ساده‌ای نیست و وضعیت فعلی ما در این عرصه، جای تاسف دارد. حتی هنوز رمان مهمی مانند «سووشون» سیمین دانشور به شکل یک اثر سینمایی درنیامده است. البته بارها کارگردانانی به سمت این رمان رفته‌اند، اما هیچوقت این کار انجام نشده است. »



دبیر جایزه والس: نیکی کریمی با ادبیات بیگانه نیست



سعید طباطبایی، دبیر جایزه ادبی والس،‌طبعا از حضور نیکی کریمی در میان داوران این جایزه دفاع می‌کند، اما معتقد است: «مهم‌تر از این مسئله، اعتراضی است که جایزه والس به وضعیت نشر ایران دارد. طی سال‌های 85 و 86 فقط 25 رمان منتشر شده که نشان می‌دهد اوضاع نشر ما در حوزه ادبیات داستانی، بسیار اسفناک است».

وی دلیل انتخاب این داوران برای چهارمین دوره جایزه والس را «ایجاد نگاه‌های تازه در حضور ادبیات» عنوان می‌کند و در مورد نیکی کریمی می‌گوید: «خانم نیکی کریمی به عنوان مترجم ادبیات داستانی، چند اثر ترجمه کرده است که از جمله باید به رمان «نزدیکی» حنیف قریشی اشاره کرد؛ پس با ادبیات بیگانه نیست».طباطبایی اضافه می‌کند: «علاوه بر آن، ایشان در جشنواره‌های مختلف سینمایی، مقوله قضاوت و داوری را تجربه کرده است و با توجه به اینکه در نظر داریم در این جایزه، داوری‌ها با دید تازه‌تر و بازتری صورت بگیرد، حضور خانم کریمی می‌تواند در رسیدن به این هدف،‌ به ما یاری برساند».دبیر چهارمین جایزه ادبی والس یادآور می‌شود: «حتی اگر او به عنوان یک فعال عرصه سینما وارد این داوری شود، ایرادی ندارد. چون در جشنواره کن امسال، در کنار نیکی کریمی، نویسنده‌ای مانند گوستاو لوکلزیو داوری کرده است؛ حالا چه اشکال دارد که عکس این اتفاق هم بیفتد و یک سینماگر به قضاوت درباره آثار ادبی بپردازد؟



مدیا کاشیگر:
به داوری در کنار نیکی کریمی افتخار می‌کنم



مدیا کاشیگر هم که یکی از داوران جایزه ادبی والس است؛ از همان منظر طباطبایی به ماجرا نگاه می‌کند. چرا کسی به آقای لوکلزیو اعتراض نمی‌کند که در حوزه سینما به داوری پرداخته است؟ پس چرا نباید خانم کریمی در حوزه ادبیات، داوری کند؟این مترجم و شاعر در ادامه به موضوع ارتباط سینما و ادبیات اشاره می‌کند که در حرف‌های نیکی کریمی هم عنوان شد: سینما هنر روایت است، رمان هم هنر روایت است. اگر خویشاوندی‌هایی بین رمان و رشته‌های دیگر باشد، نزدیک‌ترین خویشاوندی با سینماست.دبیر جایزه ادبی «روزی روزگاری» یادآور می‌شود: ‌مگر بازیگران ما اولین کارشان این نیست که متن را می‌خوانند و مگر یک بازیگر خوب نباید یک رمان خوان حرفه‌ای باشد؟داور جایزه ادبی والس در پایان صحبت‌هایش مشخصا به حضور نیکی کریمی در جمع داوران این جایزه اشاره می‌کند و می‌گوید: «من خیلی افتخار می‌کنم که در کنار ایشان داوری می‌کنم و خیلی خوشحالم که خانم کریمی این داوری را پذیرفتند.با این اوصاف، آنچه می‌ماند انتظار برای برگزاری چهارمین دوره جایزه ادبی والس در اسفندماه امسال است؛ اینکه نیکی کریمی و دیگر داوران این جایزه چه رمان‌های منتشر نشده‌ای را به عنوان برگزیده، اعلام می‌کنند و آیا منتقدان در برابر این انتخاب‌ها موضع‌گیری می‌کنند یا نه.



منبع خبر : فرهنگ آشتی
جمعه,22 آذر 1387 - 12:33:50

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

سیاوش
جمعه 22 آذر 1387 - 12:40
-2
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

من نمی فهمم این خانم به واسطه کدام ویژگی شون داور این گونه جشنواره ها میشن بازیگر فیلمهای نازل چند سال اخیر اگر دارای وجاهت هنری بود لازم بود در این گونه فیلمها بازی نکند.

عباسي
جمعه 22 آذر 1387 - 13:1
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

ايراد به حضور خانم کريمي در هيأت داوران را برگزيدگان ايشان بايد پاسخگو باشند نه خود ايشان.فراموش نکنيد که نيکي کريمي بانويي فرهيخته وتحصيلکرده است واز سالها پيش ترجمه هاي بسياري از او بخصوص در مجلات سينمايي انتشار يافته است.

مسافران
جمعه 22 آذر 1387 - 13:33
-1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

این خانم یه ذره خجالت نمی کشه

وقتی شازده کوچولو را ترجمه می کنه (کتابی که در ایران با ترجمه شاملو به شازده کوچولو شاملو معروف شد) واقعا پررویی خودشان را نشان می دهند

به هرحال این ها همه اداهای روشن فکری

y
جمعه 22 آذر 1387 - 17:23
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

che rabti dare ke chun shamlloo ham tarjome karde in nabayad tarjome kone?to ke chizi az tarjome nemifahmi nazar nade

مژده خواجه
جمعه 22 آذر 1387 - 17:41
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

معذرت می خوام آقا یا خانم عباسی کسی که دیپلم داره از کی تا حالا تحصیل کرده محسوب می شه؟؟؟؟؟؟؟

سونیا
جمعه 22 آذر 1387 - 18:13
2
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

عباسی جان خانم کریمی دیپلم دارن نکنه ایشون هم ازاکسفرد دکترا گرفته و ما بی خبریم؟!


جمعه 22 آذر 1387 - 19:0
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

در مورد تحصیلگردگی خانم کریمی باید بگم کخ ایشان دیپلمه هستند. و تحصیلات دانشگاهی ندارند . در مورد تجربه ایشان هم که اکثرا مطلع هستند که عده ای نربان پیشرفت این خانم بوده اند در ضمن یعنی توی ایران با این همه آدم تحصیلکرده در زمینه ادبیات کسی دیگر وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟... عجیبه والا

لادن.ی
جمعه 22 آذر 1387 - 19:24
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

بله نیکی کریمی از خیلیها بهتره از خیلیها هم بیشتر حق داره

سایت محترم سینمای ما لطفا مغرض نباشید

باز یه ادم بی پارتی گیرتون اومد؟؟؟

روشن
جمعه 22 آذر 1387 - 21:29
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

ببخشید جناب عباسی من قصد بی احترامی ندارم ولی از کی تا حالا به افراد دارای مدرک دیپلم تحصیل کرده می گویند؟ پس با این حساب اشخاصی مانند داریوش مهرجویی ، امین تارخ، داوود رشیدی،عزت الله انتظامی و ... چه هستند؟

این خانم زبان انگلیسی را خوب می داند و به مدد بخت و اقبال و کمی استعداد توانسته در محضر داریوش مهرجویی چیز هایی بیاموزد.همین

Shahyar
جمعه 22 آذر 1387 - 21:56
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

she is not a good actor, certainly not an artist and defenitely she is not and cannot be a good judge for books

آزاده
شنبه 23 آذر 1387 - 0:25
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

خانم کریمی بهتر نیست خودتان باشید؟شما در دهه 70 به واسطه معیار های ظاهری آن زمان به عنوان بازیگر وارد سینما شدید و شرایط با شما یار شد و فیلم های مطرحی هم بازی کردید.فیلم هم ساختید ولی واقعا تجربه و دانش خود را در حد داوری جشنواره های معتبر جهانی می دانید؟مگر کسی می تواند با یکی دو فیلم کوتاه و 2 فیلم بلند در مقام داوری آثار بزرگان بر آید؟آنهم در سن 37 سالگی.برای این کار به تجربه طولانی ارزشمند یا دانش آکادمیک نیاز است.مثل رخشان بنی اعتماد،ابراهیم حاتمی کیا و ...

حامد
شنبه 23 آذر 1387 - 0:33
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

گاهی متعادل به نظر رسیدن در مدیوم شات( نمای متوسط) بهتر از کوچک دیده شدن در لانگ شات(نمای باز )است.

بهتر است همه ما اندازه قاب مناسب خود را بشناسیم.اینگونه متعادلتر به نظر می رسیم و کسی سعی نمی کند عدم تناسب را به رخ ما بکشد.

با آرزوی توفیق برای نیکی کریمی عزیز بازیگر سینمای ایران

شعله
شنبه 23 آذر 1387 - 0:42
-1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

دلم برای نیکی سوخت.یاد پری و دو زن بیفتید.به داوری اش کار نداشته باشید.او خیلی زحمت کشید.نیکی جان شما فیلم بازی کن به این بازی ها وارد نشو می بینی که...

bahar
شنبه 23 آذر 1387 - 1:58
2
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

shahyar please try to learn more about punctuation and grammer.

روشنک
شنبه 23 آذر 1387 - 2:23
-2
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

شايد اسم آقاي عباسي اشتباه شده ودرست آن "عباس"باشد. اسم فاميل اش را نه ميدانم

نگین
شنبه 23 آذر 1387 - 3:5
-1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

جدیدا" انگار باید به این موضوعات عادت کنیم.اینکه یک بازیگر (نویسنده و کارگردان و منتقد ادبی وفیلسوف و عکاس و مجسمه ساز و نقاش و...)هم میتونه باشه.ادمهای هم که سالها تو این مقوله ها درس خوندن وکار کردن باید بشینن تماشا کنن.

ولی به نظر من این موضوع یک ریشه دیگه هم داره.اینکه جماعت بازیگر ما از جایگاه خودش راضی نیست و به هر صورتی میخواد بگه

بیشتر از این جایگاه میدونه ومیفهمه.

این موضوع باعث میشه کم کم جایگاه اصلی خودشونم از دست بدن(گاهی هم خودخواسته.چون اونو سطح پایین میدونن)

به امید روزی که هر کس کت خودشو بپوشه.

Shahyar
شنبه 23 آذر 1387 - 8:43
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

Behyar, hala cheh rabti

dareh? She is not good enough. Is it crystal clear now? khodet zahmat-e punctuation o grammeresho beksh though, I bet my English is much better than niki karimi anyway


شنبه 23 آذر 1387 - 8:45
-3
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

O esmet eshtebah shod. Bahar na Behyar. Nazaram bara Bahar bood

shadi
شنبه 23 آذر 1387 - 12:49
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

از کی تا حالا ا دیپلم شده تحصیلات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اونم در دوره ای که حداقل مدرک برای نظر کارشناسی دادن فوق لیسانسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


شنبه 23 آذر 1387 - 13:20
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

انقدر بخل و حسد نداشته باشید!!

من که خوشحال شدم...


شنبه 23 آذر 1387 - 13:35
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

نخیر .حق ندارد.

farshid
شنبه 23 آذر 1387 - 14:41
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

انتخاب نیکی کریمی برای داوری یک مسابقه ی ادبی انتخابی واقع گرایانه و مثبت به حساب می اید .متاسفانه بعضی از دوستان با تنگ نظری به این موضوع واکنش منفی نشان داده اند .

بسیاری از هنرمندان و نویسندگان موفق در طول تاریخ هر گز دارای تحصیلات اکادمیک نبودند هر چند این به معنای ارزش مدارج علمی نیست .با یک نگاه گذرا به شاهکار های هنری رابطه ی میان خلاقیت و تجربه و تاثیر مثبت ان در خلق اثر هنری روشن می شود در حالی که چه بسیار افرادی که صاحب مدارج علمی معتبر بوده و هستند ولی در خلق اثر ممتاز ناکام بودند .

به راستی ایا نیکی کریمی به واسطه ی شناخته شدن به عنوان یک بازیگر محکوم است در حوزه های دیگر فعالیتی نداشته باشد؟؟!!

ارتباط میان هنرمندان عرصه های مختلف یک جامعه همیشه در جوامع پیشرو و مترقی دیده می شود و رمز پویایی و خلاقیت به شمار می اید .نمایشگاه عکس مشترک میان عکاسان حرفه ای کشور با برخی هنرمندان سینما در گذشته انتقاد هایی به همراه داشت که متاسفانه باز از همان نوع نگاه منفی و فرمولی نشات گرفته بود .در حالی که این تجربه مشترک گامی مثبت و رو به جلو به حساب می اید .

هر چند معتقدم ارتباط میان هنرمندان و نویسندگان نباید فقط منحصر به مسابقات ادبی و جشنواره های مختلف باشد و اگر قرار است به نزدیکی عرصه های متفاوت هنری کمک کنیم باید پا را از این فرا تر گذاشت .به راستی اگر سیمین دانشور زمانی که نویسنده ای گمنام به حساب می امد در رابطه با خلق اثرش به ارتباط فکری هنرمندان شناخته شده ی زمان خود احتیاج داشت چه پاسخی دریافت می کرد؟!!کاش به جایی می رسیدیم که قبل از اسم و رسم ادمها به نوع تفکر و ارزش اندیشه نوع انسان احترام می گذاشتیم.

به نظرم انتخاب نیکی کریمی انتخابی شایسته و اگاهانه ای بوده .کریمی نه فقط به عنوان یک بازیگر که فعال در عرصه های مختلف ادبی از جمله ترجمه است .او هنرمندی است که خودش را در انحصار یک رشته خاص قرار نداده و در حوزه های مختلف تجربه های خوبی دارد .

در گذشته نیز دیگرانی در تاریخ این سرزمین بودند که به خاطر فعالیت در چند رشته ی هنری مورد حمله ی مخالفان قرار داشتند .فروغ فرخزاد هم در زمینه ی شعر به قله ی بلندی دست یافت هم در سینما به جستجوی حقیقت گمشده می گشت .همان زمان هم بسیاری هرگز تصور نمی کردند زنی با این سن و سال چنین درخششی داشته باشد .درخششی که هنوز بعد از گذر از سالیان دراز چشم همگان را خیره کرد.

farshid

نمی گم
شنبه 23 آذر 1387 - 14:44
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

خانم لطفا کت خودتو بپوش و پاتو از کفش ادیب جماعت در بیار.کت خودت شیکه باور کن

محسن
شنبه 23 آذر 1387 - 14:46
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

نیکی کریمی از با شخصیت ترین خانم های اهل سینمای ما در خارج از کشور است. فیلم های او در جشنواره های بین المللی مرتباً برنده جایزه بوده وخود ایشان هم بارها عضو هییت داوران فستیوال ها بوده اند. متاسفانه چون ما ازتماشای فیلمهای ایشان محروم بوده ایم و بسیاری از هموطنان هم به مطبوعات اروپایی دسترسی ندارند ،نسبت به دانش سینمایی وقدرت خلاقیت ایشان آگاهی کافی وجود ندارد و متاسفانه داوری ها واظهار نظرها هم بیشتر اوقات بااغراض شخصی توام است.

shima
شنبه 23 آذر 1387 - 14:56
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

ba salam

tu iran har kas madrak daneshgahi dashte bashe mitune faal bashe agar kasi nakhad be daneshgah bere nemitune adam faali bashe va digaran az tafakoresh estefade konan?

غزل
شنبه 23 آذر 1387 - 23:20
2
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

چرا اینقدر تنگ نظر هستید وقتی کسی سواد و درک کاری را داره چرا انجام نده ؟

خانم کریمی با سابقه داوری در جشنواره های مختلف و سواد و آگاهی در حوزه ادبیات و سینما قابلیت داوری در جشنواره های ادبی را داراست.به خانم کریمی بابت این تجربه جدید تبریک می گویم.

نازی
شنبه 23 آذر 1387 - 23:40
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

نیکی خانم بالاخره می خوای چه کنی؟ دعا می کنم خدا برای شما و گلزار جان یه نقش خوب تو یه فیلم قوی پیش بیاره که دست از مربیگری ورزشی و داوری ادبی و کار های بی ربط دست بردارین.الله اکبر عجب گرفتاری شدیم.

لندني
يکشنبه 24 آذر 1387 - 0:10
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

کدام يک از معترضين خانم نيکي کريمي اگر به داوري جايزه کتاب گلشيري ياجشنواره فيلم فجر ياجايزه عکاسي مجله دنياي تصوير دعوت شوند، « نه » مي گويند ! کمي انصاف داشته باشد .


يکشنبه 24 آذر 1387 - 13:36
0
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

بله! نیکی کریمی حق دارد. او که خودخواسته داور نشده. او را برای داوری انتخاب کرده اند.


يکشنبه 24 آذر 1387 - 13:37
1
موافقم مخالفم
 
آیا نیکی کریمی حق دارد داور یک جایزه ادبی باشد؟

انقدر سطحی نگر نباشید.

    12   >

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي