سينمای ما - نگاهی به 4 سریال شبانه ماه رمضان-تاحالا؛ / فعلا فقط «بزنگاه»
پنجشنبه 16 آبان 1387 - 0:18









نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
همراهی چارلیز ترون با تام کروز در «گردشگر»
انگلیسی‌ها از «جن‌گیر» بیشتر می‌ترسند
فیلمنامه مرد عنکبوتی 4 توسط برنده جایزه پولیتزر نوشته می‌شود
فرزند مصطفی عقاد بازسازی فیلم پدرش را ممنوع کرد
«ماما میا» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بریتانیا شد
بازسازی «بچه‌های آسمان» توسط هندی‌‌ها
تن تن دوباره راه افتاد، با اسپیلبرگ
تقدیر از «بیگانه» در جشنواره سائوپولو
طراح صحنه اسکار 81 هم انتخاب شد
رابرت داونی جونیور باز هم در داستانی از مارول
تسالونیکی برنامه‌هایش را اعلام کرد
سام مندس یک کتاب مصور را فیلم می‌کند


دعوت


  (663 رأي)

کارگردان:
ابراهیم حاتمی کیا
-------------------------------------
آواز گنجشک ها


  (249 رأي)

کارگردان:
مجید مجیدی
-------------------------------------
کنعان


  (632 رأي)

کارگردان:
مانی حقیقی
-------------------------------------
نسکافه داغ داغ


  (112 رأي)

کارگردان:
علی قوی تن
-------------------------------------
سه زن


  (254 رأي)

کارگردان:
منیژه حکمت
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 يك گفت وگوی جنجالي از نیکی کریمی: / روزی نیست که به کیارستمی فحش ندهیم ...
 پی‌گیری سایت سینمای ما نتیجه داد/ حقیقت شایعه را تکذیب کرد! / بهروز وثوقی: سالم هستم و فعلا هم قصد مردن ندارم...
 بعد از مجيد سوزوكي «اخراجي‌ها»: / حسام نواب صفوي «فرهاد كاوازاكي» اخراجي‌ها 2 است...
 شایعات ادامه دارند/این اس ام اس‌ها کشنده‌اند؛ / بهروز وثوقی کجاست؟...
 نگاه روزنامه جمهوری اسلامی به فيلم« كنعان » ساخته ماني حقيقي / بحران زندگي يك زوج ايراني با لجن هاي يك چاه فاضلاب ...
 انتقاد جهانگیر الماسی از مهران مدیری؛ / ملت به خودشان مار آویزان می‌کنند...
 گفتگوی خواندنی منصور ضابطیان با ابراهیم حاتمی‌کیا؛ / به کوری چشم منتقدان کور...
 یادداشت نویسنده سایت سینمای ما بر فیلم محیا؛ / این شهاب حسینی دوست داشتنی/بهترین فیلم روی پرده؟!...
 امين حيايي درباره دستمزد بازيگران سينما مي‌گويد: / «باتوجه به شرايط زندگي‌ام بايد در سال، كارهايي در سينما و تلويزيون انجام بدهم تا روز‌ي‌ام دربيايد»...
 انتقادها ادامه دارد/ یادداشت شاهین امین بر تازه‌ترین فیلم حاتمی‌کیا؛ / این چی بود آقای حاتمی‌کیا؟...
 جزئیاتی تازه درباره کنسرت عصار و مدیری و یزدانی و رهنما/قیمت و مراکز فروش بلیت را این جا بخوانید؛ / یزدانی و رهنما ترانه‌های جدید دارند و علیرضا عصار نه...
 نشست خبري فيلم «خواب زمستاني» برگزار شد / قرار بود به جاي لادن مستوفي ليلا حاتمي بازي كند؛ اما......
 حرف‌های تر و تازه چیستا یثربی درباره فیلم «دعوت»؛ / حاتمی‌کیا نگاه تلخی دارد، هنوز می‌خواهد تماشاگر را به گریه بیندازد...
 به کارگرداني داريوش مهرجويي، سيف الله داد و مهدي کرم پور / «تهران در جستجوي زيبايي» پروانه ساخت گرفت...



گزارش
 گفتگو با محمدرضا فروتن؛ / دارم سعی می‌کنم آدم بهتری باشم...
 گفتگو یی خواندنی با امیر جعفری که مدتی است از او خبری نیست؛ / بازیگران مورد علاقه‌ام در سریال‌های رمضان امسال عبارتند از.......
 گفتگو با اکبر عبدی؛ / از مردم بپرسید......
 سهم سایت سینمای ما و مجموعه سایت‌های ما از دومین نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال؛ / لوح تقدیر طرح نوآورانه / انتخاب به عنوان سایت سینمایی برتر در فهرست 110 سایت مفید ایرانی/ اهدای نشان سیمین جشنواره به «مجموعه سایت‌های ما»...
 گفتگوی خواندنی منصور ضابطیان با ابراهیم حاتمی‌کیا؛ / به کوری چشم منتقدان کور...
 متن کامل مناظره جواد شمقدری با محمدمهدی عسگرپور درباره رابطه سینما و دولت؛ / شمقدری: سینما باید نان شب مردم شود/عسگرپور: تا سینمای ایران دولتی باشد؛ چنین اتفاقی نمی‌افتد...
 حرف‌های تر و تازه چیستا یثربی درباره فیلم «دعوت»؛ / حاتمی‌کیا نگاه تلخی دارد، هنوز می‌خواهد تماشاگر را به گریه بیندازد...
 نشست خبري فيلم «خواب زمستاني» برگزار شد / قرار بود به جاي لادن مستوفي ليلا حاتمي بازي كند؛ اما......
 حمله شديد خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) به فيلم «دعوت» (ابراهيم حاتمي‌كيا): / پرده‌دري‌هاي ضد اخلاقي مکرر عناصر فيلم، آزاردهنده است...

آرشيو...



نگاهی به 4 سریال شبانه ماه رمضان-تاحالا؛
فعلا فقط «بزنگاه»
فعلا فقط «بزنگاه»


سینمای ما - صوفیا نصرالهی: حقیقت این است که هیچ کس از سریال های مناسبتی ، مجموعه های هر شبی و طنزهای نود شبی توقع زیادی ندارد. یعنی کسی انتظار ساختار و ریتم و تدوین و فیلمبرداری درست و حسابی ندارد.(اگر بود چه بهتر ولی نبودش هم مسئله ای ایجاد نمی کند). تنها انتظاری که از این مجموعه ها می رود این است که مخاطب را به هر نحوی که می تواند، پای تلویزیون بنشاند. چرای این کم توقعی از مجموعه ها را نمی دانم. چون به هر حال بودجه ای هم صرف ساخت آن ها می شود که از قضا گاهی کم هم نیست. و نکته ی بعدی هم این که مخاطبان این سریال ها خیلی گسترده هستند. از هر قشر و هر طبقه ی فرهنگی و اجتماعی تماشاگر دارند و در نتیجه این مجموعه ها می توانند روی درصد وسیعی از افراد جامعه تاثیر بگذارند. حواسمان باشد که منظور از این تاثیر گذاشتن، بدآموزی یا پند و نصیحت نیست. قرار هم نیست مردم از سریال هایی که می بینند درس زندگی بگیرند. نه اتاق نشیمن خانه های ما کلاس درس است و نه کارگردان ها معلم! اما آن تاثیری که از آن صحبت می کنیم یک بحث زیبایی شناسی است. تاثیر یعنی مخاطب را به مقوله ی زیبایی حساس کنیم. این زیبایی هم چیزی فراتر از مثلا نحوه ی پوشش یا مدل موی بازیگران یک مجموعه است.(گرچه همه ی این ها هم در مرتبه ای جزیی از آن به حساب می آیند.) زیبایی شناسی یعنی تماشاگر نسبت به میزانسن، تدوین و طراحی صحنه، هر چند ناخودآگاه، سخت گیری نشان دهد. یعنی تصاویر گل درشت اذیتش کند و قدر یک کلوزآپ یا لانگ شات خوب را بداند. گریه ها و خنده های تصنعی و زورکی را از واقعی تشخیص بدهد و بالاخره بفهمد که کدام مجموعه از لحاظ بصری بهتر است و بیننده ی آن شود.
حالا به سراغ سریال های ماه رمضان امسال برویم و ببینیم کدامشان این ویژگی را دارند که سطح سلیقه مخاطبش را بالاتر ببرند؟جواب البته هیچ کدام است.
سریال های شبکه های دو و پنج که تقریبا در دیده نشدن با هم مسابقه گذاشته اند. هر دو تای این مجموعه ها همه ی المان های لازم برای خسته کردن تماشاگر را دارند. مجموعه "مثل هیچ کس" یک داستان کهنه و قدیمی را روایت می کند که در یک خانواده کهنه و قدیمی هم اتفاق می افتد.( این خانواده دقیقا همه چیزشان از چهره و لباس و خانه و مشکلات و برخوردهایشان با یکدیگر و روابطشان کهنه و قدیمی است و خواهش می کنم این صفت را با خانواده سنتی اشتباه نگیرید!) هر چه بیشتر دنبال نکته ای برای تعقیب این سریال بگردید کمتر به نتیجه می رسید. سریال شبکه5 یعنی "مامور بدرقه" هم وضعیت چندان بهتری ندارد. البته چون قرار نیست مثل سریال شبکه دو جدی باشد طبیعی است که کمی قابل تحمل تر است اما اگر فکر کرده اید که سیروس گرجستانی و جواد رضویان به بامزه شدن سریال کمکی کرده اند سخت در اشتباهید. در واقع به نظر می رسد سازنده ی مجموعه از این دو چهره استفاده کرده که با یادآوری سابقه شان در سریال های قبلی و شخصیتشان در همان سریال ها مخاطبش را جذب کند و گاهی هم بخنداند!خلاصه این که در این دو سریال تقریبا هیچ نکته ی جذابی وجود ندارد چه در داستان و روایت و چه در ساختار، بالا بردن سلیقه و زیبایی شناسی که پیشکش!
سریال "روز حسرت" از هر نظر از دو سریال قبلی چند پله جلوتر است. دم دست ترین دلیلش هم طراحی صحنه و لباسش است که لااقل شبیه لباس هایی است که دوروبرمان می بینیم. و خب حضور بازیگرانی مانند فرامرز قریبیان و افسانه بایگان مردم را برای دیدن هر مجموعه ای کنجکاو می کند چه برسد که کارگردان مجموعه سیروس مقدم باشد که نمی دانم چه طور این کار را می کند ولی به هر حال هر چیزی که می سازد با خیل عظیم مخاطب رو به رو می شود. البته سریال چند فاکتور برای پربیننده شدن دارد از جمله قضیه ی دو همسری و کمی هم حضور عوالم ماورالطبیعه. اما "روز حسرت" را ببینید و در حسرت شنیدن یک دیالوگ خوب یا یک منطق داستانی درست و حسابی بمانید. تازه هنوز به قسمت ماوراالطبیعه ماجرا هم نرسیده ایم. این مجموعه به شدت از عدم شخصیت پردازی درست رنج می برد. شخصیت منفی ماجرا بیشتر دست و پاچلفتی است تا این که بدمن باشد و شخصیت های مثبت هم انقدر خوبند که اعصاب تماشاگر را به هم می ریزند. نه برای خوب بودنشان دلیل محکمه پسندی هست و نه برای بد بودنشان. دیالوگ ها هم تقریبا نزدیک به فاجعه است. برای اثباتش هم فقط کافی است چند تا از دیالوگ هایی را که قریبیان و بایگان یا پورسرخ و شریفی نیا خطاب به هم می گویند، بشنوید. شنیدنشان گاهی آدم را از خنده روده بر می کند. ولی به هر حال مقدم شگردی دارد که نمی گذارد سریالش پایین تر از حدی بیاید که تماشاگرش را کلا از دست بدهد. حالا این شگرد استفاده از بازیگران مطرح است یا پرداختن به سوژه های کمتر پرداخت شده، این دیگر به طور دقیق معلوم نیست.
اما "بزنگاه" که تا این جا بهترین سریال ماه رمضان است.(البته اگر با برخی حساسیت های ایجاد شده برایش مشکلی پیش نیاید که از روند طبیعی اش خارج شود!) به نظر می رسد بیشترین مخاطب را هم دارد که البته ساعت مناسب پخش آن را هم نباید نادیده گرفت که بهترین ساعت پخش در ماه رمضان را دارد. سریال عطاران کمدی واقعی است. به این معنی که هر قسمتش را که ببینید کلی سوژه و دلیل برای خندیدن، آن هم از ته دل، پیدا می کنید. انگار عطاران بعد از مهران مدیری تنها کسی است که قدر شوخی های خوب فیلمنامه اش را در اجرا می داند و آن ها را هدر نمی دهد. اما تفاوتش این است که مدیری حالا و به خصوص با دو سه مجموعه ی آخرش(مرد هزار چهره و باغ مظفر و ...) نشان داده که به آن مقوله ی زیبایی شناسی ابتدای بحثمان هم بی توجه نیست. باید ممنون مدیری باشیم که تماشاگر ما دیگر به هر چیزی نمی خندد و خنداندنش کار دشواری شده که از عهده ی هر کسی ساخته نیست به جز مثلا خود مدیری و بعد هم عطاران. مهمترین ویژگی "بزنگاه" این است که اصول اولیه ی کار درست است. بازیگران سر جای خودشان هستند و تکلیف سریال با خودش مشخص است. قرار است بخنداند و این کار را خوب هم انجام می دهد. کاربلد بودن عطاران هم اول از انتخاب بازیگرانش مشخص می شود. حمید لولایی می توانست تکراری و خسته کننده باشد(مثل یکی دو سریال دیگرش)ولی نیست. مرجانه گلچین با حضور فوق العاده و موثرش بعد از چند سال کشف خارق العاده ای به حساب می آید.(با این همه استعداد کمدی، حیف آن سال ها که در سریال های ملودرام بازی می کرد.) بازیگر خردسال مجموعه هم پدیده ای است. شیرین و بامزه است و از لوس بازی ها و حماقت های معمول بچه های سریال ها ندارد. اهمیت بازیگران خوب مجموعه هم به خاطر جنس شوخی های فیلمنامه است. سروش صحت همیشه شوخی های بامزه ای در آستین دارد اما شوخی هایش در اجرا خودشان را نشان می دهد. شوخی کلامی نیستند بلکه بیشتر متکی بر چهره و حالات بازیگران هستند.(فقط یک بار به مرجانه گلچین نگاه کنید که حین گفتن دیالوگش لب به دندان می گزد تا ببینید اگر همین حرکت نبود چقدر دیالوگ بیمزه از آب در می آمد و حالا چقدر خنده دار است). عطاران ریتم را هم خوب متوجه می شود. سریالش یکدست و با ریتم خوبی پیش می رود. هیچ صحنه ای را بیش از اندازه کش نمی دهد(چیزی که در سریال های مناسبتی به خصوص خیلی دیده می شود). مثلا دعواهای میان صابر و نادر خیلی به موقع قطع می شوند.
تا این جا که "بزنگاه" همه ی فاکتورهای یک سریال مناسبتی خوب را دارد. یعنی هم تماشاگر را جذب می کند و هم راضی اش می کند. و در این شرایط و با نگاه به بقیه ی مجموعه ها همین هم نعمت بزرگی است. اما کاش سازندگان "بزنگاه" پا را فراتر از این می گذاشتند. کاش در کنار راضی نگه داشتن مخاطب، در روایت و ساختار مجموعه شان هم ابتکاری به خرج می دادند. به زیبایی بهای بیشتری می دادند. عطاران استعداد تجربه دنیاهای بزرگتر را دارد. کاش درجا نزند.


منبع خبر : سینمای ما
شنبه,23 شهریور 1387 - 8:38:24

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

س.ک
شنبه 23 شهريور 1387 - 11:35

به نظر من تنها نکته مثبت کل سریالهای امسال بازی عالیه خانم گلچین هست تا به اینجا فقط این موضوع جالبه ... با نظر شما در مورد خانم بایگان اصلاً موافق نیستم من تقریباً تمام فیلمها/سریالهایی که ایشون بازی کردند دیدم ایشون یه چیزی پائینتر از خیلی ضعیف هستند خیلی پائینتر....

همه ی سریالهای امسال هم بسیار سطحشون پائینه فقط سریال "بزنگاه" قابل تحمله همین....

پرهام
شنبه 23 شهريور 1387 - 12:58

به وبلاگ سینمایی من سری بزیند پشیمان نمی شویدcutnews.blogfa.com


شنبه 23 شهريور 1387 - 13:56

واقعاً که !

ميثم ايوبي
شنبه 23 شهريور 1387 - 14:4

با نظر شما كاملا مخالفم

امسال كفگير تلويزيون واقع به ته ديگ خورده و هيچ سريال قابل توجهي را نمايش نمي ده

از سريال بيشتر كمدي سيروس مقدم نورچشمي گرفته تا سربال

مزخرف مامور بدرقه

ار رضا عطاران هم به نظر من يك شكست كامله ، عطاران حتما بايد

نوع پرداخت كارش رو عوض كنه ، درضمن اين سريال آنقدر هم كه مي گين بامزه نيست بخصوص با بازي لوس رضا نيكخواه ، گلچين

به نظر من تنها نكته بامزه اين چند سريال اخير عطاران احمدپورمخبر بود كه اون بنده خدا هم فرصتي بهتر از بازي نقش جنازه رو پيدا نكرد!!!!!

بهر حال نسبت به كارهاي قبلي عطاران ، اين كار يك شكست است.ا

علی
شنبه 23 شهريور 1387 - 14:5

من هم با شما موافقم. بزنگاه نسبت به بقیه سریال های امسال بهتره اما انتظار ما از رضا عطاران بیشتره.

به نظر من رئیس صدا و سیما باید خیلی زودتر کارگردانهای ماه رمضان رو مشخص کنه تا اونها بتونند با وقت بیشتری روی فیلمنامه و کارگردانی کار کنند.

امیدوارم مدیر صدا و سیما از این به بعد 7 یا 8 ماه قبل از ماه رمضان کارگردانهای سریالها رو مشخص کنه تا کارگردانها دو سه ماه روی فیلمنامه کار کنند و سه ماه هم فیلمبرداری کنند تا سریال ها بدون شتابزدگی ساخته بشه.

کار کردن روی فیلمنامه سریال های 26 قسمتی 3 یا 4 ماه وقت لازم داره و مرحله پیش تولید سریالها هم اکثرا یک ماه وقت میبرند و برای فیلمبرداری هم 3حد اقل 3 ماه وقت لازمه یعنی در کل 7 یا 8 ماه باید به کارگردانها وقت داده بشه اما نمیدونم چرا امسال به کارگردان ها وقت خیلی کمی داده شد. فقط سریال مثل هیچکس وقت زیادی داشت اما بقیه سریالها وقت کمی در اختیار داشتند

از مدیران صدا و سیما خواهش میکنیم که از این به بعد چندین ماه قبل از ماه رمضان کارگردانها رو مشخص کنند تا کارگردانها با تمرکز بیشتری سریال بسازند.

ریحانه
شنبه 23 شهريور 1387 - 14:6

بزنگاه خیلی سریال جالبیه واقعا دلیل موفقیت عطاران اینه که خودشو به مردم نزدیک میکنه و برای مردم کار میکنه

ehsan
شنبه 23 شهريور 1387 - 15:23

ما رو گرفتي؟

بزنگاه كجاش خوبه؟ الان همه دارن از بديش ميگن!!!!!!!!

شما يا خود عطاراني كه اين متن نوشتي يا 100% عطاران پولي چيزي بهت داده....

مهدی
شنبه 23 شهريور 1387 - 15:56

واقعا که اخه بزنگاه در ضمن کمترین میزان بیننده رو بزنگاه داره ه ه ه ه

sara
شنبه 23 شهريور 1387 - 16:39

به نظرم کمی مغرضانه قضاوت کرده اید. درباره سریال مثل هیچ کس اصلا دلیل منطقی برای حرف شما نمی بینم. به نظرم این سریال تاحدودی شبیه سریال پدرسالار است اما این دلیل بر قدیمی بودن آن نیست. هنوز هم در بعضی خانواده ها چنین مشکلاتی و چنین روابط و آدمهایی با همین مشخصات به قول شما قدیمی وجود دارند.یادتان باشد دنیا بزرگتر از محله ی خودمان است!!

درباره بزنگاه با شما هم عقیده هستم. اما ای کاش می گفتید که قسمتهای اول سریال چقدرررررر مزخرف بود. یعنی چیزی مثل نشان دادن جنازه و قبرستان و گور و کفن و ... واقعا می تواند خنده دار باشد؟؟؟ آن هم برای 3 قسمت؟؟؟

در ضمن درباره سیروس مقدم هم راست گفتید که همیشه به یک دلیل نامعلوم مخاطب را از دست نمی دهد، اما به نظر من گاهی در مسایل ماورایی پا را فراتر می گذارد و این مسایل را با چیزی به اسم خرافات مخلوط می کند. مثل سریال اغما و آن شیطان لوس و بی مزه اش!!!

سهيل
شنبه 23 شهريور 1387 - 16:54

جناب آقا يا خانمي كه اين مطلب را نوشته است به واقع يا در اشتباه است و يا از كمبود سليقه به طور اساسي رنج مي برد

متاسفانه سريال هاي ماه رمضان امسال نسبت به سريال هاي سال گذشته پيشرفت كه نداشته هيچ در چند مورد ضعيف تر هم بوده است از بين 4 سريالي كه در حال حاضر از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود به واقع كار آقاي سيروس مقدم يعني مجموعه روز حسرت بهترين است. هم قصه و داستان سرگرم كننده اي دارد و هم براي مخاطب جذاب است سيروس مقدم كه تا كنون نشان داده است در زمينه سريال سازي بسيار موفق است و سليقه مخاطب را به خوبي مي شنا سد بازي خوب بازيگران، كارگرداني خوب و... همه از عواملي هستند كه باعث شدند روز حسرت تا حدود زيادي در جلب رضايت مردم موفق باشد.

مجموعه مثل هيچ كس به نسبت كار قابل تحملي است و مخاطب را تا حدودي سرگرم مي كند اما به نسبت سريال ميوه ممنوعه كه سال گذشته از شبكه دوم سيما پخش شد اين مجموعه چندين گام به عقب محسوب ميشود.

درباره سريالهاي بزنگاه و مامور بدرقه نيز بايد بگويم كه متاسفانه اين دو مجموعه هيچ نكته مثبتي را دارا نمي باشند چه از نظر بازيگري ، چه از نظر مفهوم و چه از نظر كارگرداني اين مجموعه ها چيز قابل توجهي نبوده و تنها وقت مخاطب را به بطالت مي كشند

بدون شك بزنگاه در كارنامه هنري رضا عطاران ضعيف ترين كار وي مي باشد. و از نظر كارگرداني، موضوع و بازيگري براي وي كه مجموعه هاي موفقي چون خانه به دوش و متهم گريخت را در كارنامه اش دارد گامي به عقب محسوب ميشود بازيگران اين مجموعه نيز هيچ كدام در ايفاي نقش خود موفق نبوده اند.

هيچ چيز نو و بديعي كه براي مخاطب جذاب باشد در اين مجموعه يافت نمي شود و كارگردان و بازيگران همگي به نوعي در حال تكرار نقش هاي سابق خود به صورتي بسيار ضعيف تر هستند.

مامور بدرقه نيز در كارنامه سعيد سلطاني كار موفقي نيست قابليت هاي سيروس گرجستاني و جواد رضويان بسيار بيشتر از اين است كه در مامور بدرقه از آنها استفاده شده است سعيد سلطاني سال گذشته نيز براي ايام ماه رمضان سريال شكرانه را كارگرداني كرد كه علي رغم ضعفهايي كه داشت نسبت به مامور بدرقه موفق تر بود.

ژوکر
شنبه 23 شهريور 1387 - 17:18

به نظر من نباید از شخصیت پردازی های خوب این مجموعه غافل شد. به خصوص دو دختر حمید لولایی. چقدر خاصند و چقدر خوب در آمده اند.

آن دختر بچه هم مرا حیرت زده می کند. چون علاوه بر اینکه قدرت درست اجرا کردن هر چه که به عهده اش می گذارند را دارد، خودش برای صحنه ها طنز می سازد. از هوش یک دحتر پنج شش ساله واقعاً بعید است.

حلقه ی باران
شنبه 23 شهريور 1387 - 18:8

جوابتان و نقبی بر این سریال ها در وبلاگ حلقه ی باران داده شده است!!!

hamid
شنبه 23 شهريور 1387 - 18:59

فعلا كه بزنگاه از همه بهتر بوده اما سطح سريال ها نسبت به سال هاي قبل بدتر است

اميراشكان غلامي
شنبه 23 شهريور 1387 - 19:13

ضمن عرض سلام و خسته نباشيد.

طبع مردم در جامعه ما بيشتر به سمت سريالهاي طنزه.

كه اين مساله باعث ميشه كه همه سال (در ماه رمضان) سريالهاي طنز بيشتر مورد توجه قرار بگيره.

اما اين دليل نميشه كه كار زيباي رضا عطاران ناديده گرفته بشه....!

در ضمن از نويسنده عزيز به خاطر مقايسه و نكته سنجي دقيق متشكرم.


شنبه 23 شهريور 1387 - 22:51

زنده باد مهران مدیری

جواد (باران ما)
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 0:48

درود بر شما

ديالوگ هاي برتر سركار خانم كوثري را به انتخاب خودتان بنويسيد:

http://baranema.frm.ir/viewtopic.php?f=8&t=12

در آينده‌اي نزديك كليپي از ديالوگ هاي انتخابي شما تهيه و براي دانلود قرار داده مي‌ شود.

سربلند باشيد

فرزاد
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 1:48

بزنگاه مزخرفه كدوم سوژه خنده منظورتون مستراح رفتن يك به يك عوامله شما مردم رو چي فرض ميكنيد كه اين جوري نظر مي ديد . دفعه آخرتون هم باشه مديري رو با عطاران مقايسه مي كنيد .

Leila
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 2:34

manam movafegham ke bachehe too in serial kheili khube. man hamshe az bazie bacheha too filma o seriala halam beham mikhore vali in dafe avaleh ke.........khanoome golchin ham kheili vaght bud nadide boodam shayad akharin bar 15 sal pish ya shayadam bishtar ke oonam hichvaght comedy nabood. ali sadeghio mahmoud bahrami ham ke hamishe kheili khuban. khode attaran ham az nazare bazi kare jadido role jadidi dare ham kaargardaanish hamishe behtarin budeo ostade ke chekar kone.serial kheili khube agar kharabesh nakonano bearan attaran karesho bokone.

shahab
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 2:47

khanoome nasrollahi shoma lotfan naghd nanevis gand zadi ba in zaratet bezangah behtarin seriale?????????????

mesle hichkas mozakhrafe

seriali ke faghat dare mikhandooneo na payami dare o na mozooyi behtarine?????????????

shoma nazar nade khaheshan

ghabele tavajohe shoma :

nazarsanjie serialha ta in lahze:

1-ROOZEHASRAT

2-MESLE HICHKAS

3-MAMOORE BADRAGHE

4-BEZANGAH

KHANOOM BORO JAM KON BASATETO

manbaesham moetabare :

ROOZNAMEYE BONNI FILM

BORO YE TAJDIDE NAZAR BOKON KHANOOM


يکشنبه 24 شهريور 1387 - 3:10

مثل هيچكس مزخرف- مامور بدرقه ار اون مزخرف تر - روز حسرت رو نديدم نظري هم ندارم . اما بزنگاه از همه مزخرفتره نه به خاطره بد آموزي ها به خاطره اينكه اصلا" چيزي نداره از 30 دقيقه سريال 29 دقيقه و 59 ثانيه اش تو دستشوييه. اين آقاي عطاران نمي دونم چرا اينقدر علاقه به دستشويي داره آخه تو ترش وشيرينم همش دستشوييشون تموم مي شد توي كل كارهاي آقاي عطاران فقط خونه به دوش منهاي آخرش كه بد تموم شد از همه بهتر بود . تو رو خدا ديگه كارهاي آقاي مديري رو با اين آقا مقايسه نكنيد زشته .

نجمه انواری
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 8:32

کی گفته بزنگاه عالیه! تمام شوخی هاش نخ نماست! ببخشید از کدوم استعداد علی صادقی استفاده شده؟ بازی علی صادقی در بزنگاه رو با بازی علی صادقی در سه در چهار مقایسه کنید ببینید اینجاتبدیل شده به یک شخصیت اضافه که انگار واجبه همیشه توی سریالهای اینجوری باشه.

اون طراوت و شادابی که توی بازی رضا عطاران بود، دیگه نیست. اگر سریال رو نبینی نه خنده ای از دست می دی نه از داستان عقب می مونی.واقعا که بزنگاه یک عقب گرد حسابی برای عطاران به حساب می آید. البته با بازی خوب مرجانه گلچین (که کم کم لب گزیدناش و اداهاش داره تکراری میشه) و شیرینی نیکی نصیریان موافقم.

رضاعطاران حتی در کارهای قبلی روی تیتراژ کار می کرد که تیتراژش هم قشنگ بود اما الان چی؟ اون تیتراژ مسخره با نقبی به تانک و ... چه مفهومی می توانه داشته باشه؟

تازه بدآموزی ها رو بذارین کنار!

مینا
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 9:44

درموردبزنگاه که واقعا راست میگید فکر کنم این بهترین کار عطاران توی کارهاش بوده مخصوصا انتخاب بازیگرش که عالی بودن .دختر بچه ای که تونقش درساست واقعا اون قدر خوب که نمی دونم درموردش چی باید بگم مرجانه گلچین هم همین طور ودختر صابر فریده هم عالیه یعنی شخصیت پردازی ها شون هم عالیه بخصوص این مورد آخر.درمورد سریال مثل هیچ کس هم باید گفت که خیلی کم این موارد رو می شه در خانوادههای ایرانی دید یا اگه دیده می شه کاملا به صورت ظاهری هست و در حد تعارف باقی می مونن انگار دارن در یه دنیای دیگه زندگی می کنن اینا دیگه جامعه امروز این رو پس می زنه این احترامها وحرمتایی که به دل نمی شینن اینکه ما مثلا بی احترامی رو تو جامعه امروز می بینم دلایل روان شناختی خاص خودش رو داره که درجای خودشون کاملا قابل بحث اند وبا تکرار مداوم اینکه بهم احترام بزاریم مشکل ریشه ای حل نخواهد شد و تازه علامت عکس خواهد داشت اینکه فقط از رو ی احساس چیزی رو رواج بدیم دیگه خریدار نداره باید بادلیل باشه اینکه مدام چپ وراست چاکرم نوکرم به ناف هم ببندیم . درمورد روز حسرت هم باید بگم که جذابیت بصری ووجود بازیگرهای مورد علاقه چه عام چه خاص وموضوع بورس این روزها باعث میشه تادرمورد بیننده عام از ازدست رفتنشون جلوگیری کنه و تااندازه ای بیننده خاص رو هم راضی کنه اما درمورد شخصیتهاشون باصوفیا موافقم .مامور بدرقه هم که اصلا چیز جالبی درنیومده

نگار
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 10:29

مهمترین ویژگی بزنگاه: اصول اولیه کار درست است!

بازیگران سر جای خودشان هستند!

تکلیف سریال با خودش مشخص است!

بسه دیگه بابا...از خنده روده بر شدم!!!!

...
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 10:31

مثل هیچ کس از همه بهتر و قابل تحمل تر است , شما بهتر است نگاهتان را اصلاح کنید و بدون پیش داوری و غرض ورزی قضاوت کنید.

داشتن انصاف از نعمتهای خداوند است!

m
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 11:33

متاسفانه هرچه جلوترمي رويم فيلم ها نه تنها پيشرفت بلكه پسرفت هم مي كنند درحال حاضرهم مجبوريم براي ديدن فيلم ازبين بد و بدتر بد(بزنگاه) راانتخاب كنيم.

سميرا
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 11:39

به نظر منم بزنگاه از همه بهتره

اميرعلي نصيري
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 12:31

درباره خانم رايگان ميشه گفت كه از همه توانشون استفاده نكردند. شاهد اين مدعا فيلم كنعانه كه عيد فكر اكران ميشه. به علاقمندان بازيگري پيشنهاد ميكنم اين فيلم رو از دست ندهند.

سارا صدر
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 13:28

جدا بزنگاه خیلیییییییییییییییییییییی لووووووووووووووووووووسه

من که اصلاااااااااااااااااااااااااااااااااا از رضا عطاران انتظار نداشتممممممممممممم که انقدر ضعییییییییییییییییف عمل کنههههههههههههه

بهترین باززززززززززززززززیگر بزنگاه ه ه ه ه همون بچه هه درساااااااااااااا است

شهناز
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 14:57

تو را خدا ببين مهران مديري چند نسل جلو تره اينها هنوز توي دستشويي و حمام گير كردند ديدن اين فيلم به ايرانيان توهين مي كنه در مورد مامور بدرقه هم كه هيچي نگم بهتره

مهران جان قدرت امد دستمون تو واقعا يكي و اين تو دهني بود به كساني كه سريال هاي تو را با عطاران مقايسه مي كردند

بزنگاه مزخرف

ترش و شيرين بد نبود

متهم گريخت قابل تحمل

خانه به دوش خوب بود

يك روند كاملا نزولي برعكس مديري

حالا كي مي گه عطاران بهتره مديري است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

راستین
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 14:59

واقعا بزنگاه شاهکار!!! کی به جز سروش صحت عقلش میرسه فیلمنامه ای بنویسه که بازیگر سر چاه توالت گرسنه اش بشه؟!

خدا این پدیده رو از تلویزیون ما نگیره هنوز خاطره چارخونه در ذهن ها باقی مونده!!!!!!!!!!!!!!

جمش کن خانم نصرالهی این نظرات کارشناسانتون !!

سر و ته بزنگاه میشد تو 3 قسمت هم اورد.

تنها نقطه قوتش همون بازیگر خردسال

من و شما خوب میدونیم امثال صحت با چه رابطه هایی تو تلوزیون جا خوش کردن!

از همون اول که اسم نویسنده بزنگاه دیدم فاتحه شو خوندم!

مامور بدرقه درست که سریال خیلی ضعیفی اما حداقل بازی محسن طنابنده فوق العاده است.


يکشنبه 24 شهريور 1387 - 15:4

روز حسرت و سیروس مقدم که معلومه اخرش چی می شه مثل اغمای کوفتی ونرگس

مثل هیچکس و مامور بدرقه هم که علی رقم بازیگرهای خوبش خوب در نیومده

می مونه بزنگاه و رضا عطاران عزیز و بازیگرهای فوق العاده اش

مخصوصا درسا بهجت و توفیق

منتقد
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:23

تمام کسانی که از بزنگاه ایراد می گیرن در واقع سطح فهم پایین خودشون رو نشون میدنو

بزنگاه نه تنها بهترین سریال حال حاضره بلکه یکی از بهترین طنز های تاریخ تلویزیونه و حتی از طنز های مهران مدیری یه سر و گردن بالاتره...

دوستان روشنفکر نما پنداشته اند که با ایراد از این سریال می تونن خودشوهن رو بالا بیارن اما بر عکس. سطح سواد پایین خودشون رو نشون میدن. بزنگاه تمام استاندارد های یک طنز خوب رو داره اعم از بازیگری عالی و کارگردانی استثنایی که بعد از مزخرف متهم گریخت که بعضی از دوستان آن رو بهترین کار عطاران می دانند و به واقع که خرد و درک پایین خودشون رو با این حرف فریاد می زنن ما رو یکبار دیگر به رضا عطاران نازنین امی دوار کرد.

این دوستان باید بروند کتابهای تین ایجری بخونن و زیر نکات مهمشون خط بکشن!

رضا نوروزی
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:44

سلام

به نظر من هم مثل بقیه دوستان سریال های ماه رمضان نسبت به سالهای قبل به شدت پسرفت رفته و هیچ چیزی برای گفتن ندارد.

از بین این سریال ها من سریال مامور بدرقه رو بیشتر پسندیدم و این بیشتر به طنز می خورد تا سریال بزنگاه!! از بازی زیبای محسن طنابنده هم حقیقتا نمی شه گذشت.هم نویسنده و هم بازیگر خوبیست

سریال بزنگاه به نظر من طنز نیست هجوه که فقط یک لحظه بخندی و بس و هیچ نکته خاصی نداره!! طنزهای مهران مدیری واقعا حرفی برای گفتن دارند و فقط خنده خالی نیست بلکه ادم به فکر فرو می رود.واقعا از اقای عطاران توقع ساخت چنین سریالی رو نداشتم ترجیح می دادم ایشان سریال نمی خواستند و در عوض خاطره خوب ترش و شیرین خانه به دوش و متهم گریخت به یادم می موند

سریال روز حسرت هم که به نظر من شورش رو در اورده اخه کدوم مادرشوهری اینقدر به عروسش وابسته هست که این دومیش باشه؟؟ من اینگونه وابستگی رو به یه مادر و دختر هم ندیدم چه برسه به عروس و مادرشوهر!!! حتی بعد از مرگش هم ول نمی کنه دیشب یک صحنه ایی بود که نرجس بعد از نماز از زیر در نور خیره کننده ایی رو می بینه و وقتی در رو باز می کنه می بینه وسط جنگله وقتی بر میگرده یک لحظه عروسش رو می بینه یعنی توی اون یک لحظه کلی باهاش حرف زد؟؟؟ اصلا قابل باور نیست!!! از اقای سیروس مقدم توقع بیشتری داشتم سریال اغما کجا با اون داستان جالب و بازی های خوب و روز حسرت کجا با این داستان تخیلی که از اغما هم تخیلی تره و همچنین بازی های بسیار بد(باز اغما قابل باورتر بود).خانم بایگان اقای قریبیان حتی پوریاپورسرخ.فکر کنم تنها کسی که خیلی خوب بازی کرد مهراوه شریفی نیا بود.3 قسمت اول این سرال من فکر کردم عجب چیز جالبی می شه ولی دیدم نه انگار اینم تو زرد از آب در اومد

در مورد سریال مثل هیچ کس هم فکر کنم حرفی نزنم بهتر باشه به قول نویسنده این مقاله کهنه وقدیمی و نخ نما!!!

در اخر هم از مسئولان این سایت تقاضا دارم که یک نظرسنجی در رابطه با سریال های ماه رمضان بگذارند تا بهترین سریال ها از دید بازدیدکننده های این سایت معلوم بشه


يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:47

fصدای ولومممممممممممم را الا ببرید که بزنگاه شروع شد

بزنگاه بهترین سریال هست

مخصوصا دو ایده استفاده فقط از عکس احمد پور مخبر و تیتراژ منحصر به فرد

طرفدارای مهران مدیری سکوت!!!!!!!!!!!!

بازی لولایی و گلچین فوق العادست...

باز هم کشف دیگر از عطاران بابت گلچین

رضا نوروزی
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:52

ببخشید این نکته رو هم یادم رفت.

در مورد سریال بزنگاه اینو بگم که اون دختر بچه "نیکی نصیریان" از همه بهتر بازی می کند و من فکر می کنم بعد از این سریال به یکی از پرکارترین بازیگر خردسال در مجموعه های دیگر تبدیل شود و به نظر من نقطه قوتش همین هست وگرنه نه داستان جالبی داره (به شدت تکراری و نخ نما بدون هیچ گونه نو آوری) نه موقعیت های خنده اش هم همش هجوه نه طنز!!! این مورد رو به اشتباه طنز در نگیرید (مثل شعرهای ایرج میرزا که هجو است و شعرهای عبید زاکانی طنز)

zpa
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 17:6

دوستان عزیز تو رو خدا بد آموزی رو بذبرین کنار.بدآموزی کدوم خریه؟ببخشید که حرفم بدآموزی داشت یه وقت یاد نگیرین دخترا و پسرای گلم.در ضمن مدیری هنوز خیلی راهها باید طی کنه تا به 10 سال پیش غطاران برسه.و یک نکته دیگه اگه به نظر شما بقیه سریالا بهتره پس سعی کنید حتی یک ثانیه از سریال سیروس مقدم رو از دست ندین بالاخره اون حیونی هم باید چند تا مخاطب مثل خودش داشته باشه.

فاطیما
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 21:24

واقعا مشخص شد که سطح سلیقه تون چقدر پایینه وقتی به اشغالی مثل بزنگاه میگید که خیلی خوبه دیگه معلومه .... اگه بخوایم با سال های قبل مقایسه کنیم خوب آره سریال ها افت کرده اند .ولی امسال تو بین سریال ها روز حسرت جالبه حداقل ارزش دیدن رو داره با وجود تمام ضعف هاش . بالاخره ما هم نمردیمو دیدم که پای برنامه کودک با سریال بزنگاه به شبکه سه باز شد .

رضا
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 1:27

عطاران با این کار ضعیفش ثابت کرد حالا حالا ها کار داره تا به گرد پای مدیری برسه...

خسرو
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:20

تعریف زیبایی شناسی رو نمیدونستیم که یاد گرفتیم!

آخه کسیکه درکش این اندازه اس معلومه آشغالی مثل بزنگاه واسش تبدیل به شاهکارمیشه!!

واقعن که خجالت آوره..........

حسین پور
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:35

آخه دلیل این همه تعریفات وتمجیدات بیجهت از سریالی که نه منتقدی نه آدم عامی ونه حتی خودصداسیما ازش راضی نیست چیه؟

آیا بغیر از منافع و روابط فی مابین گردانندگان سایت باعوامله؟


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:51

به نظر من این غلطه که همه ی کمبودهارو بندازیم گردن عطاران بدبخت چون مشکل اصلی بزنگاه عدم توانایی قصه پردازیه که فکر میکنم تیر خلاص سروش صحت در فیلمنامه نویسی ش بود خصوصا بعداز کارگردانی تله فیلم چرت و پرتش وبازی افتضاحش تو فیلم سربلند...

hamed
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:53

كاملا موافقم...بزنگاه حرف نداره....از همون تيتراژ كه دوستان قدرت دركشو ندارن متاسفانه ! تيتراژي كه البته با اين موسيقي كه روش گذاشتن نصف قشنگيش رفت...همين تيراژ با اون سر و صداها ي مستندوار لحن رئال سريال رو ميرسوند و خيلي هم جال بود...تلاش عطاران هم باري يك طنز متفاوت قابل تقديره...به موقعيتها نگا كنيد، همه سياه و تلخن...اعتياد دعوا براي ارث...از اون طرف كل سريل همه مشكي پوش اصلا سريال با تشيع جنازه شروع ميشه....اينقدر خطر كردن و بازي كردن با قواعد طنز-در و ديواراي رنگي دكورهاي مديري و قيافه هاي خل مشنگ شفيعي جم رو به ياد بياريد- ريسك بالايي داشته كه عطاران كرده و نتيجه هم داده....

hamed
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:58

راستي خانم نصراللهي چرا هي گير داد مديري "بعد" عطاران.؟!...

فرزاد حسنی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 3:27

http://talkhzibast.persianblog.ir/

با توجه به اینکه در این متن تاکید روی نوشتار و متن سریال های طنز هست و از اونجاییکه پیش از این با هر دو گروه نویسندگان سریال های مدیری (پیمان قاسم خانی و گروهش ) و سریال هیا عطاران (سروش صحت )آشنایی داشته و کمی تا قسمتی هم با اونها همکاری کرده ام لازم می دانم ابتدا در خصوص دو نوع سبک کاری متفاوت این دو گروه نویسندگان توضیح بدم :اصولا گروه کاری پیمان قاسم خانی روی متن تاکید دارند و سعی می کنند طنز برامده در سریال از دل متن تبلور پیدا کند که این موضوع دقیقا با سلیقه مهران خان مدیری همخوانی دارد و اجرای تیپ ها و یا تکرار برخی از حرکات در بازی بازیگران از ابتدا برای ایشان نوشته می شود و یا در طول سریال توسط نویسنده ایجاد می شود مثل حرف زدن خان مظفر در سریال باغ مظفر یا سرفه کردن های مکرر فرهاد برره در شب های برره یا تکرار عبارت گوشه نداشتن اسکناس ها ..

اما در کارهایی که عطاران کارگردانی می کنه ما بیشتر با طنز موقعیت سر و کار داریم .طنز موقعیت نوعی از طنز هست که مثال نزدیکش می تونه سریال سه در چهار باشه که توسط دوست هم سلیقه رضا عطاارن یعنی مجید صالحی زمستان سال گذشته ساخته شد . در طنز موقعیت این بداهه کاری های بازیگرا هست که موقعیت طنز را بوجود می آورد و اصولا تماشاگر بیشتر از آنکه به دیالوگ بازیگر بخنند(برخلاف کارهای مدیری)بیشتر به موقعیتی که بازیگر بوجود اورده یا با آن مواجه شده می خندد .برا مثال در صحنه هایی از بزنگاه که صابر و نادر به آژانس املاک شجاعی مراجعه می کنند ما بیش از چهار بار شاهد ورود و خروج شاگرد چاق آژانس به آبدارخانه هستیم که هر بار با دشواری و به سختی صحنه مضحکی را ایجاد می کند و جالب اینکه در هر تکرار این صحنه (که البته متفاوت از قبل است )باعث خنده تماشاگر می شود .

از این توضیح که بگذریم باید به چند نکته مهم در بزنگاه اشاره کرد :اول تیتراژعجیب و جالب آن که با تقدیم به حسن حامد شروع می شود (حامد دوست و استاد رضا عطاران در مشهد بود ) که با جمله لطفا صدای تلوزون را بلند کنید مواجه می شویم و یک ظهر گرم تابسنتانی را در محله قدیمی از تهران شاهد هستیم که به تدریج از این سکوت فاصله می گیریم و می بینیم که در عین این سکوت در این گوشه شهر در بخشهای دیگر چه هیاهو و سر و صدایی برپاست .نکته اصلی سریال هم همینجاست که می خواهد بگوید در عین آرامش ظاهری در فضای خانوادگی جامعه امروز ایرانی چه مشکلات و ناهنجاری های زیادی گریبان خانواده امروز ایرانی را در زندگی شهری تهدید می کند . هر کدا از خانواد ها در این سریال به نوعی نماینده بخشی از جامعه اکثریت ما هستند (عطاران گویا به عمد به جامعه روشنفکر و متوسط به بالا در این سریال نپرداخته است ) مشکلات و معضلات نادر و ریشه گرفتاری او در دام اعتیاد نیز در لایه های پنهان شخصیت او و در دیالوگ ها و رفتار مضحک او به خوبی تبلور پیدا می کند . انجا که ترک همسر و نگهداری از فرزند (نوع تربیت درسا کودک نادر نیز نمادی از رفتار معمول کودکان امروزی است که متاسفانه ترکیبی از پررویی و جسارت و بی ادبی است و کمتر با شیرینی کودکانه بچه های دو نسل پیش قرابت دارد) و پرداخت مهریه (که نادر در دیالوگ هایش چند بار تاکید می کند دو سکه در ماه )و بیکاری و طرد از طرف خانواده و بخصوص پدر او همه از جمله عواملی است که منجر به خونسردی بیش از حد نادر در شنیدن خبر مرگ پدر و نیز رفتار او در مراسم ترحیم و خاک سپاری است ...بحث در خصوص این سریال مجال بیشتری می طلبد ..بنابراین بماند برای فرصت مناسب تر

افشين
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 4:22

روز حسرت : سيروس مقدم ، خدا شانس بده ، مثل هميشه ضعيف ، فرامرز قريبيان: دور از انتظار ، افسانه بايگان: مثل هميشه ضعيف تر از ضعيف ، پوريا پور سرخ: عصبي كننده ، نكته اميدوار كننده : گه گداري مهراوه شريفي نيا

مثل هيچكس: فيلمنلمه :مزخرف ، كارگرداني : مزخرف تر ، و يه مشت بازيگري كه معناي ديالوگهاشون نمي فهمند چون شخصيت ها رو نمي فهمند چون اصلا شخصيتي وجود نداره يه مشت آدم قرون وسطايي خل و چل كه احمقانه راه مي روند و حرف مي زنند نكته اميدواركننده : گه گداري احسان خواجه اميري

بزنگاه: دستشويي ، سيگار ، كله كچل و ديگر هيچ نكته اميدواركننده: گه گداري كودك خردسال و دختر ترشيده قصه

خوشحالم كه ماهيت هنري رضا عطاران بلاخره رو شد.

مامور برقه: به مسئولان صدا و سيما به خاطر تهيه و پخش چنين سريال آشغالي واقعا تبريك مي گم.

صدا سيما با سريالهاي ماه رمضانش دهن كجي و توهين به شعور مخاطب هاش رو كامل كرد.

AliReza
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 7:27

serialhaye attaran baraye adamayee ba darko fahme bala sakhte mishe va mosalaman na baraye mokhatabine oon aghahe ke serialash be darde barname koodak mikhore. aghaye mannnnnn mamnooooonammmmmmm. va ghavi boodane filmname va kargardanie seriale bezanga kamelan faaahesh mibashad.

رضا نوروزی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 11:25

دوستان سریال بزنگاه طنز نیست هجوه.طنز و هجو یک سری تعاریف دارند من هم این سریال رو نگاه می کنم و کلی می خندم اما قبول کنید در کل چیز مالی نیست طرفداران عطاران لطفا از این سریال دو نکته مثال بیاورند.اینکه هنوز پدرشون رو خاک نکرده دارند در مورد ارث و میراث بحث می کنند؟؟ درسته دعوا هست ولی حداقل می ذارند چهل طرف تموم بشه بعدش دعوا کنند نه هنوز میت رو زمین مونده دارند برای ارث و میراث بحث می کنند!! یا اینکه هنوز سه روز از مرگ پدر نگذشته خواستگار دعوت می کنند و حالا هم که اومدند می رن لباس مشکی هاشونو در می یارن و لباس های گل منگولی می پوشند!! شما کجا در واقعیت اینو دیدین؟؟ کجاش انتقاد وجود داره؟؟؟ تازه توی همون مراسم خواستگاری توفیق یک شعر می خونه و بشکن و بالا میزنه و تازه بچه هاش هم باهاش همراه می شن و یه بچه بهشون می گه زشته ما عذاداریم!!! تا جایی که من دیدم همیشه برعکس بوده معمولا بچه ها چون نمی دونند مرگ چیه و چه کسی فوت کرده مثل کارهای توفیق انجام می ده

طرفداران عطاران برای من دو نمونه نکته بگن که حرفی برای گفتن داشته باشه.این دو نکته ایی که من گفتم هیچ چیز خاصی نداشت

به نظر من سریال بزنگاه رو فقط بنشینی پاش و بخندی لذت ببری و تمام و من هم از این نظر قبول دارم وگرنه مثل مهران مدیری طنز انتقادی نیست که اگر خواستین چندین مورد براتون مثال می زنم

ab
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:59

bezangah az hame aaaalii tare!!!baghie looosan!!!!

گلاب
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 20:6

تمام سريال هاي امسال ضعيفند و داستان هاي تكراري دارن وهيچ كدوم جذابيت خاصي ندارند و اصلا بهترين وجود نداره فقط در مقايسه ميشه گفت كدوم كمي بهتر و قابل تحمل تره!

مقايسه سريالهاي امسال با سريالهاي سال هاي قبل مثل ميوه ممنوعه،صاحبدلان(بهترين سريال مناسبتي كه نصفه شب ها پخش ميشه و هنوز طراوت و تازگي داره وديدن دوبارش مي ارزه به تمام سريالهاي امسال)،خانه بدوش،اويك فرشته بود،متهم گريخت و حتي اغما نشون ميده مه تلويزيون چند صد قدم عقب گرد كرده!!!

یاس
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 3:51

بازی مرجانه گلچین در بزنگاه عالیه / افرین به عطاران / بازی محسن طنابنده هم قویه ( در مامور بدرقه )

mehdi
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 13:32

آدم های کم جنبه وبی جنبه تواین مملکت کم نداریم .

لاله
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 17:10

بزنگاه در تاریخ سینمای طنز ما یک پدیده ی استثنایی است...عطاران ثابت کرده که اونقدر توانا است که می تونه با ساده ترین داستان بیشترین مخاطب ر و داشته باشه...تو رو خدا فقط یه کم به شخصت پردازی فوق العاده ی این سریال توجه کنید..آدم ها قابل باورند...همون هایی هستن که دور و ورمون می بینیم...مثل بقیه سریال ها نیست که آدم ها یا سیاه سیاه هستن یا سفید سفید..یا شیطانن یا پیغمبر....این ها آدم های عادی هستن...هم می تونن خوب باشن هم بد....تو این سریال زن چادری فرشته ی بی گناه نیست...مثل بقیه ی زن هاس...این سریال یک سریال واقعی است...

سها
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 3:37

be nazare man haghighate zendegiro mige bozangah yani mkhad bege ke hame haminjori hastan va vaghean ham haminjori ke in film neshon mide vojod dare dare moshkelate jame ro mige

مارال
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 11:12

آقای افشین خیلی جالب نوشته...با ایشون صددرصد موافقم!

ولی خانم نصرالهی...فکر کنم موقع نوشتن این مطلب حالشون زیاد خوب نبوده !


چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 12:6

منکه میگم عطاران باید چند روز بره پیش مدیری تعلیم ببینه بعد بیاد مستندی راجع بهwc بسازه

shaghayegh
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 16:7

روز حسرت دیدنیه ولی دیالوگا و بازیها مصنوعی هستند که البته بخشی هم به کارگردانی مقدم مربوط میشه چون تا جایی که یادم میاد همیشه شخصیتها و رفتارهاشون تو سریالاش اغراق شده بودن.گاهیم خرافات رو به اسم ماورا به خورد مردم میده.تو سریالاش همیشه شخصیتای مثبت بیش از حد مثبت و گاهی ساده لوحن و همه هم ثروتمندن و خونه و ماشین انچنانی و روابط رمانتیک_هر چند مصنوعی و تعارفی_دارن.ایا شخصیت مثبت باید همه ی اینا رو باهم داشته باشه؟ایا این واقعیه؟از طرفی شخصیتای منفی به شدت درب و داغون و بدبخت و بدریختن.ادم یاد فیلمای هندی میفته.سریالی که میخواد مردمو نصیحت کنه باید ریشه های رفتارای ناهنجارو بدونه بعد ببینه چه طور میشه تاثیر گذار بود وگرنه نشون دادن قهرمانای بیش از حد مثبت مرفه هیچ همدلی و تاثیرپذیری ای رو تو مخاطب به وجود نمیاره.

مثل هیچکس ادمایی رو نشون میده که لااقل خود من نمیتونم درکشون کنم و اطرافم ندیدم.سنتی زیاد دیدم اما اینطوری نبودن.اینم از همون سریالاییه که میخواد پند بده.جذابیت خاصی هم نداره.

بزنگاه واقعیه.درسته که اغراق داره اما اغراقاش خیلی دور از ذهن نیستن.با اینحال سریالای قبلی عطاران بامزه تر بودن.

مامور بدرقه رو هم نمیبینم.

mmmmmmmmm
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 9:55

به نظرمن هركس جايگاه خودراداردومتاسفانه هنوز ياد نگرفتيم هركسي راباخودش درطول زمان مقايسه كنيم ونقاط ضعف وقوتش رابالحني صحيح توضيح دهيم هرسريالي نكات منفي ومثبت دارد سريال روزحسرت بيشتربراي تقويت تخيل كودكان مناسب است واصلا دربين سريال هامنزلتي نداردونمي دانم آقاي مقدم بينندگان راچه فرض كرده سريال مثل هيچكس هم خواسته بابه كاربردن سبكي قديمي مردم رابه سمت خودجذب كند ولي بسيارغلوشده است

ساینا
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 12:21

خوش به حال کسایی که درکشون بالا ست و معنی سر کچل و دستشویی میفهمن!!! هیچ کدوم از سریالها قشنگ نیستن بزنگاه هم اصلا در حد ترش و شیرین و متهم گریخت نمیرسه . من که هیچکدومو نگاه نمیکنم با آقای افشینم موافقم

منا
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 12:54

سریال بزنگاه مزخرف ترین و اشغال ترین سریالیه که تا حالا در طنز پخش شده.به نظر من کمدیه مهران مدیری اصلا با تکه های لوس و مسخره ی این سریال اشغال قابل مقایسه نیست.شما واقعا به این سریال میگید زیبا سریالی که قسمت اولش انقدر افتضاح بود که من میخاستم به روابط عمومیه شبکه 3 بزنگمو بگم قطعش کنید این برنامهی لوس رو که از ب بسم ا.....با عزا شروع شده.

من قبول دارم که موضوعش عینه واقعیته ولی به نظر شما پرداختن به این مساله اون هم 30 شبه ماه مبارک کار زیباییه. واقعا براتون متاسفم که انقدر تند و تیز از سریال های دیگه انتقاد میکنید و به تحلیل و تمجید و تعریف به این سریال پوووووووووووووووووچ میپردازید.

متاسفم......متاسفم...........متاسفم

مژده
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 13:15

به نظرم روز حسرت فیلمنامه ضعیفی داره به شدت. به جای یه جای سر سبز و یا یه باغ زیبا مدام خانم بایگان میگه جنگل. مگه حیوونه که تو جنگل باشه. طبق معمول پوریا پورسرخ هندی بازی دراورده. افسانه بایگان واسه خودش بازی میکنه و قریبیان واسه خودش. یعنی خود بازیگر نمیفهمه جنگل واژه درستی نیست


پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 13:18

جالبه واضح فساد مالی در روز حسرت مشهود و کسی به این سریال اعتراض نمیکنه. یعنی آدنمی هست که هیجده میلیون صدقه بده یکجا. این یعنی تو این وضعیت اقتصادی مساویه با فساد مالی

bahar
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 13:43

امسال متاسفانه شبکه3 و 5 خوب عمل نکردن .به هر حال اگر نظر سنجی میکنید .به نظر من بهترین کار امسال تا الان روز حسرت البته اگر اقای پور سرخ مثل هر سال بازی میکرد بهتر هم میشد اما واقعا بی انصافی که بگیم سریال مثل هیچکس ضعیف است با موضمعی قدیمی .باز بزنگاه از مامور بدرقه بهتره ولی از اقای سلطانی خیلی بعید بود

حسین
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 13:46

با عرض سلام ببخشید که می خواهم تند صحبت کنم

ای شما ایکه بلد نیستی نقد کنی حتی سواد آن را هم نداری بی خود می کنی که نقد میکنی و روی کارهای کارگردان های محترم عیب می گذاری

اون عطاران بی سواد اگه بلد بودسریال بسازه نمی رفت سریالی انقدر سطح پایین بسازد که حتی ارزش نقد را هم ندارد

بعد آقای مقد م با ساختن پنین سرایالی پر معنا با بازی های بسیار عالی نور پردازی خوب و فلیمبرادی جالب عیب می گذاری

یا سریالمثل هیچکس که یاداآور سریال پر مخاطب پدر سالار است و دارای داستانی خذاب و گیرا شخصیت ها باور پذیر هستن

سریال مامور بدرقه هم در میان دو سریال طنز قابل دیدن است اما خیلی هم خوب نیست اما بهتر از سریال یک مشت بازیگر بی سواد بزنگاه است

maryam
جمعه 29 شهريور 1387 - 5:3

man ba agha Hosein kamelan moafegham

سارا س
جمعه 29 شهريور 1387 - 6:1

حسين جان!!! شما زياد حرص نخور كه واست خوب نيس!!!

ميشه اون يه مشت بازيگر بي سواد بزنگاه رو نام ببري ما هم فيض ببريم؟؟؟ هر كسي كه يه ذره از بازيگري سرش بشه ميفهمه كه اگه بزنگاه نقطه قوتي داشته باشه بازياي طبيعي و دوست داشتني بازيگراس!!!!از اون دختر كوچولو گرفته تا مرجانه گلچين و دختر ترشيده كه واقعا شخصيت پردازي و تيپاي جالبي كه دارن رو خوب اجرا ميكنن!!!!

بزنگاه ايرادهاي خيلي زيادي داره!!!ما دقيقا برعكس اونچه شما گفتين نقداي زيادي ميشه دربارش كرد و بعبارتي بحث برانگيزه!!!و ارزش يه بار ديدن و خنديدنو داره حتي اگه معني و مضمون انتقادي نداشته باشه!!! البته بايد قبول كرد كه سليقه ها متفاوته و كسي نميتونه نظرشو تحميل كنه!!! و قسمتاي اوليشو هم بايد ناديده گرفت چون واقعا نااميد كننده بودن!!!

و اما روز حسرت با اون صحنه هاي افتضاح جنگل...آخه كارگردان محترم جناب سيروس شما كه نميتونين عظمت چنين مكان بزرگي رو درست حسابي به تصوير بكشين چرا بيخود خودتونو خسته ميكنين كه بيننده ها پاي تي وي بجاي تحت تاثير قرار گرفتن به صحنه هاي به اصطلاح روحاني سريالتون بخندن و ياد برنامه كودك بيفتن؟؟؟ يعني واقعا به نظر شما خانمي كه تو حوزه درس خونده و انقدر اطلاعات ديني داره نبايد بدونه جايي كه ديده برزخه؟؟؟؟ و روحاني سريال هم به جاي اينكه مثلا روشنش كنه و قضيه رو بهش بفهمونه سعي ميكنه كاري كنه كه نرجس قضيه رو فراموش كنه وديگه حرفشو نزنه؟؟؟؟ اينكه يه مادرشوهر(هرچي خداترس باشه و خودشو تو چارچوب دين و مذهب غرق كرده باشه) انقدر عاشق عروسش باشه كه حاضر باشه پسرشو فدا كنه تا فقط به ياد اون باشه منطقي و باورپذيره؟؟؟؟اين يه واقعيت غيرقابل انكاره كه يه مادرشوهر نميتونه تا اين حد عروسو بيشتر از پسرش دوس داشته باشه!!!! جالب اينجاست كه اين زن و شوهر صالح و پاك چنين پسري رو تربيت كردن!!!! و شخصيت معصومه كه معلوم نيس از آسمان چندم پايين افتاده و يه شخصيت فوق سفيد فرازميني هست، شما يه نفرو تو جامعه نام ببرين كه انقدر مثبت باشه؟؟؟

جدا از منطق داستان بازيها هم شديدا از حد انتظار پايينترن...بازي پورسرخ تو صاحبدلان رو با اينجا مقايسه كنين!!! افسانه بايگان و قريبيان هم به طرز عجيبي مصنوعي بازي ميكنن و مكالماتشون انقدر خشكه كه آدم فكر ميكنه داره نمايش 2 نفر كه تازه ميخوان تست بازيگري بدن رو ميبينه...دريغ از ذره اي واقعيت!!!

پرداخت صحنه ها و نورپردازي هم چيزي نزديك به فاجعه س!!!!اون صحنه كه نور از زير در ميزنه بيرون يا جايي كه نرجس براي اولين بار معصومه رو با بالهايي نوراني ميبينه فقط اين احساسو به آدم ميدن كه كارگردان خيلي احمق فرضش كرده...تنها عكس العملي كه من از اطرافيان ميديدم خنده بود يا فحش دادن به شخصيت نرجس كه ديوونه س و دچار توهم شده و اين حرفا!!!! به هيچ وجه موفق نشدن صحنه ها رو باورپذير از آب در بيارن و اواخر كار به جايي رسيد كه تا اون صحنه ها شروع ميشد همه پاميشدن خودشونو با يه چيزي مشغول ميكردن...

در مجموع كاراي قبلي آقاي مقدم با تمام اشكالاتي كه داشتن خيلي بهتر از روز حسرت بودن!!! و بازم اينو نبايد ناديده گرفت كه آقاي مقدم توانايي شگرفي در جذب مخاطب علي رغم نمايش صحنه هاي خسته كننده و رو اعصاب دارن!!! و سريالشون هر چي بي منطق و مزخرف باشه بازم فاكتورايي داره كه مخاطبو پاي تي وي مينشونه!!!!

مامور بدرقه هم فقط به درد دوستاني ميخوره كه خيلي بيكارن يا خوش خندن و فقط دنبال يه بهانه ميگردن تا بخندن!!! وگرنه به معناي واقعي كار ضعيفيه و فقط داره از تواناييهاي رضويان و گرجستاني نصفه نيمه استفاده ميكنه!!! با شخصيتهايي اعصاب خورد كن كه آخرش بيننده نكته بينو مجبور به تعويض كانال ميكنه...

سارا س
جمعه 29 شهريور 1387 - 6:13

مثل هيچكس...سريالي كه اگه 30 سال پيش ساخته ميشد شايد طرفداراي زيادي پيدا ميكرد!!! اما در جامعه امروز خانواده هاي اينطوري خيلي به ندرت پيدا ميشن و طبيعتا نسل جديد نميتونه به همين راحتي با چنين سريالي همذات پنداري كنه...در نتيجه ازش خسته ميشه و كاملا بيخيال ديدنش ميشه!!!! سريالي كه تك تك ديالوگاش براي اين روزها نخ نما و كهنه شدن و وقتي آدم ميبينه حتي يه كلمه از مكالمات روزمرش با خونواده با اين سريال جور درنمياد مسلما به دلش نميشينه!!! و بدترين ايراد مثل هيچكس قابل پيش بيني بودنشه...از همون قسمت اول كه جميع خونواده دور يه سفره نشسته بودن كاملا مشخص بود كه چه اتفاقي قراره بيفته!!!! و ريتم تكراري و قابل حدسي كه ديگه داره غيرقابل تحمل ميشه!!!! تو هر قسمت جالبترين اتفاقي كه قراره بيفته حيله هاي كاظم و تيكه هايي كه قراره بپرونه هست!!!!هيچ اثري از سورپرايز وجود نداره و در نتيجه بيننده رو زده ميكنه!!!

اين دقيقا برعكس كاراي سيروس مقدمه...شايد علت كشش عجيبي كه تو سريالاي مقدم وجود داره پيچيده بودن ماجراها و وارد كردن اتفاقات عجيب تو مسير داستان باشه!!!

betsa
جمعه 29 شهريور 1387 - 18:1

سیروس مقدم که دیگه دستش واسه همه رو شده از اون نرگس مسخره بگیر تا پیامک از دیار باقی1واقعا روز حسرت باید زرشک زرین بگیره به نظر من...فقط بازیه شریفی نیا قابل تحمله.

داداشیو خانوادشم که دیگه شورشو دراوردن اخه این کجا پدر سالار کجا!

جوار رضویانو بهاره رهنمام تا کی میخوان به این لوسبازسشون ادامه بدن؟؟اخه سلطانیو چه به طنز...باید بره همون پس از بارانشو بسازه... اما بزنگاه...

نمیشه با کارای مدیری و حتی خود عطاران مقایسش کرد ولی میشه در برابر سریالای امسال ماه رمظان لقب شاهکارو بهش داد.

دیدن یک قسمت میوه ممنوعه پارسال می ارزه به کل سریالای امسال

حسین
جمعه 29 شهريور 1387 - 22:2

خواهش میکنم تایید کنید تا عدالت در این مورد حداقل رعایت شود همونطور که کامنت بدترین توهینها را که به عطاران بابت نقد شما کردند تایید کردید...

عطاران بی سواد نیست مدیری بی هنر و بی ایده هست که جز تخیلی بازی و دلقک بازی چیزی بلد نیست...

عطاران و بزنگاه صدتای مرد هزار چهره که سرازیرش مسخره بازی و کپی برداری زشت و ادای فیلمهای پدر خوانده را در می آوردند بهتر هست ...

مدیری باید بازی گرفتن از بازیگران را از عطاران یاد بگیره که چه طوری از احمد پور مخبر(پیر مرد) تا مرجانه گلچین و بچه بازی میگیرد یا کشهای خودش چون همین بچه یا گلچین و احمد پورمخبر مریم امیر جلالی(ناهید خانه به دوش( و...

حالا مدیری علیرضا خمسه اشتثنایی را در نقشی خسته کننده قرار میدهد یا بازیهای خشک و سرد بی روح پیردوست یا انصاری و...

فقط استعداد بامشاد فیلمهای مدیری را میخره...

تیموری
جمعه 29 شهريور 1387 - 22:19

آفرین آقا افشین گل گفتی!

عطیه
شنبه 30 شهريور 1387 - 13:43

تا حالا کمدی ایتالیایی دیدید ؟ میفهمید چیه ؟ رتبه و جایگاهش رو می دونید ؟ جایگاه این نوع کمدی رو می دونید ؟

حالا یه کم فکر کنین .....

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 0.449548959732 seconds.