دانلود

 سينمای ما - پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / به یاد اینگمار برگمان [ سوفيا مسافر ]

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: [email protected]

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
goldiran
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / به یاد اینگمار برگمان [ سوفيا مسافر ]
پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / به یاد اینگمار برگمان [ سوفيا مسافر ]


 [ سوفيا مسافر ]


«جدا از هر چیزی که در زندگی برایت اتفاق می افتد، عشای ربانی ات را حفظ کن.» {1}

1- صبح زود است.الکساندر تنها در رخوت بین خواب و بیداری ایستاده و از ورای شیشهء یخ زدهء پنجره، خیابان را نگاه می کند. برف و یخ ایام کریسمس همه جا را پوشانده. اما درست در مرکز قاب و در احاطهء سفیدی پیرامون، گلدانهای بزرگی هست پر از گل های سرخ شاداب و آبی و زرد و صورتی و بنفش. الکساندر محو شکوه این زیبایی شده. ما نیز...
2- کشیش جوان، آزرده از فساد و بی اخلاقی که اطرافیانش را فراگرفته، میز شام را ترک می کند و به اتاق خواب قصر پناه می برد. همان اتاقی که قبلا دیده ایم ساکنان پیشینش (بی شک اکنون روی در نقاب خاک کشیده) اهرمی در آن تعبیه کرده اند که دری مخفی به اتاق مجاور باز می کند تا بتوانند نیمه شب به راحتی با معشوق شان ملاقات کنند. مرد جوان به قصد خودکشی طنابی به گردنش می آویزد اما طناب به اهرم گیر می کند و در همراه با نوای موسیقی باز می شود و تخت متحرک به درون می آید. روی تخت، لیزا ی زیبا و جوان و معصوم خوابیده. مثل زیبای خفته. مثل قصه های پریان. کشیش شگفت زده می گوید: این رویا ست. نمی تواند واقعیت باشد. و در رویا هر کاری می توان کرد. خم می شود تا او راببوسد. دختر بیدار می شود. به عشق شان اعتراف می کنند و تصمیم می گیرند با هم فرار کنند. ساعت زنگ می زند و عروسک مرگ با داس شوم اش از دریچهء آن بیرون می آید. ما دیگر تا پایان فیلم این زوج را نمی بینیم و از سرنوشت شان ناآگاهیم اما همین نشانهء شوم، حسی از تشویش و ناپایداری با خوشبختی شان می آمیزد. بعدتر اما، درمی باییم که به رغم همه چیز،باید ایمان بیاوریم به شادی های گذرای زندگی، وقتی مهتر، حکایت سه لبخندیک شب تابستانی را برای پترا ی سرزنده تعریف می کند. و با هم چشم می دوزند به طلوع پرطراوت آفتاب و روز تازه ای که برمی آید...
3- کارین و برادر نوجوانش در کشتی شکسته پناه گرفته اند. طوفان درون با طوفان بیرون درآمیخته و قطره های باران برسرشان می بارد.و نوای ساراباند باخ، حس غریب و فضای تیرهء تنهایی و رنج روح شان را تا اعماق وجودمان حک می کند. کمی بعد، کارین در «اتاق مرموز» در حضور همسر و پدر به عشق و درد و انتظارش برای ایمان اعتراف می کند، به جذبهء مقاومت ناپذیر آن حفرهءهولناک و خلاءای که فرامی خواندش. و سرانجام،درلحظهء حقیقت، رعشه ای بدنش را می لرزاند و نوری تحمل ناپذیر در چشمانش می درخشد:من خدا را دیدم. مثل عنکبوتی بود که از تنم بالا می رفت و می خواست به درونم نفوذ کنه، اما من مقاومت کردم...
«آن ایده دربارهء خدا، بسیار ناسالم بود، چون احساس وجود چیزی بود که کامل است، به نهایت کامل است،بی نهایت کاملترین موجود است،و درمقایسه با آن همیشه باید خودم را یک خزنده، یک خزندهء کثیف می دیدم. و چنین حسی برای یک انسان درست نیست...» {2}
«احساسم دربارهء این فکر که خداوند وجود ندارد، وحشت نیست. احساس امنیت است. حس زمین زیرپایمان ، اینکه ما اینجا هستیم ، و تقدس ای که هست، چون در درونمان جاری ست.و این،پذیرفتن تداوم نسل هاست با امیدها، ترس ها، امیال، ذهن های خلاق، نیایشگران. اینها هنوز در درونم زنده است، و به خاطرش بسیار خوشحالم. این حس یکی از زیباترین جنبه های ذهنیت ام است. اما، باور به گونه ای خدای بیرونی، این ایده را کنار گذاشته ام. درنظرم بی معنی ست. نمی توانم به چنین چیزی ایمان داشته باشم.» {3}
4- کشیش رنجور و ناتوان از تب، سرد و درخود فروبسته و ناتوان از هر تسلادادنی،در چشمان ماهیگیر مأیوس می نگرد، همچون در آینه ای. گویی روح هر دو را یک بیماری به سوی مرگ تحلیل می برد. و کشیش برای اولین بار عمق ناامیدی و بی ایمانی ویران کنندهءخودش را می بیند.اما شاید ماهیگیر از او خودآگاه تر است،و مرگ خودخواسته اش، راهی می گشاید به شکوفایی باور و ایمان نو. به پروردگاری نو...
«فیلمنامهء نور زمستانی را مثل آهنگسازها با اصطلاح اپوس شماره گذاری کردم، چرا که میخواستم به تقلید از باخ، که موسیقی انجیل به روایت متی را هدیهء خود به خداوند نامید، این اثر را به خدا تقدیم کنم.» {4}
5- اگنس بی رمق تونل بی پایان درد و عذاب را پشت سر می گذارد.فریاد می زند:دیگر نمی توانم طاقت بیاورم.این شکنجه،تنهایی،وانهادگی را. کسی کمکم نمی کند؟چرا رهایم کردید؟ آنا ی محبوب و تنومند،در آن محیط سرخ عاشقانه و مادرانه در آغوش می گیردش.سینه اش را به صورت او می فشارد.و با تمام نیروی باروری احیا کننده و زمینی اش،با تمام عشق بی قیدوشرط و همدردی که فقدانش اگنس را تا نیمه راه مرگ برده،موفق می شود برای لحظاتی زندگی را در او بدمد. نترس اگنس! من درکنارت می مانم. این فقط یک رؤیاست...

چه دشوار است تصور لحظهءمرگ خالق این لحظه ها. اینکه در آن ساعت بر او چه گذشته، تنها بوده یا کسانی که دوستشان داشته در کنارش بوده اند، ترسیده،درد کشیده یا در آرامش چشم فروبسته؟
کسی مثل او ،«باید هم آرام و بی درد مرده باشد، باید این طور باشد. اگرنه، زندگی غیرقابل تحمل می شد...» {5}
و برای کسی که قبلا مرگ را چنین لذت بخش تجربه کرده، دیگر نباید ترسی در کار بوده باشد:
«من بیمار بودم، و می خواستند جراحی ام کنند. آمپولی به بازویم تزریق کردند و برای شش ساعت بیهوش شدم.درکی از گذشت زمان نداشتم، و از احساس وجود به سوی احساس عدم رانده شدم. و این موضوع عمیقا خوشحالم می کند. درک این که زندگی چنین است،که من از وجود خودم و همه چیز آگاهم، ولی به ناگهان یا به آهستگی آگاهی ام محو می شود و از بین می رود، واین حسی شگفت است، که از بودن به نبودن برسم. و در آن لحظه، هیچ چیز نمی تواند آزارم دهد. فکر می کنم چه ناخوشایند است که پس از این لحظات ٍ نبودن، یک نفر به سراغم بیاید و صدایم بزند و وادارم کند بلند شوم،بگوید باید به اینجا یا آنجا بروی،به خاطر فلان و بهمان مقصری. فکر می کنم چه احمقانه است. و این احساس عدم، چقدر شادم کرد، چرا که سرشار از حس رهایی و آسودگی بود...» {6}
«پس آنچه که قبلا چنین رازآمیز و خوفناک بود،یعنی آنچه که ممکن است بر فراز این دنیا وجود داشته باشد، دیگر وجود ندارد.همه چیز از آن این جهان است.همه چیز در درون ما زیست می کند و به وقوع می پیوندد و ما از درون یکی به دیگری جریان می یابیم.همانا چنین چیزی کمال تام و تمام است...{7}

من اما، وقتی خبر را شنیدم، تنها احساسم به سادگی ناباوری بود.(مگر نه اینکه در مهرهفتم، همه تسلیم مرگ شدند جز خانوادهء نمایش گر، که به جادو باور داشت؟) هنوز هم نبودن اش را باور نمی کنم و حضورش را در جهان احساس می کنم. شاید این درسی ست که از خودش آموخته ام، از «به شادی»،وقتی در سکانس آخر،ویولونیست جوان پس از مرگ همسر عزیزش به سالن کنسرت میرود تا در نواختن سمفونی 9 بتهوون شرکت کند، و آن رهبرارکستر پیر دوست داشتنی(ویکتور شوستروم) که شاهد پرحسرت جوانی و عشق شان بوده، از او می خواهد که بنوازد،به شادمانی، و با این آیین باشکوه ، مرگ را و نبودن و ناامیدی را نفی کنند. مثل آیین عشای ربانی آخر نورزمستانی، که امید و ایمان را «خلق می کند». و در سالن باز می شود، کودکی(فرزند کوچک ویولونیست) وارد می شود، در جایگاه تماشاگران می نشیند، و به سمفونی گوش می سپارد. به شادمانی.
پی نوشت:
{1}: از کتاب تصویرها ، دربارهء نورزمستانی
{2} و {6}: از یک گفتگو، در ضمیمهء دی وی دی پرسونا
{3}: از یک گفتگو، در ضمیمهء دی وی دی ساعت گرگ و میش
{4}: از پشت صحنهء نورزمستانی
{5}: از دیالوگ فیلم ریش قرمز (کوروساوا)
{7}: از کتاب تصویرها، دربارهء مهرهفتم



منبع خبر : سينماي ما
دوشنبه,15 بهمن 1386 - 14:44:38

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���