دانلود

 سينمای ما - پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / آبیِ چشم های لیو اولمن و سرخیِ جهان [ مصطفي جوادي ]

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: [email protected]

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
goldiran
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / آبیِ چشم های لیو اولمن و سرخیِ جهان [ مصطفي جوادي ]
پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / آبیِ چشم های لیو اولمن و سرخیِ جهان [ مصطفي جوادي ]


یادداشتی درباره  سون نیکویست فیلمبردار اکثر فیلم های برگمان
[ مصطفي جوادي ]




روزهایی که وودی آلن می خواست روح برگمانی را در فیلمهایش جاری کند، با هوش همیشگی اش سراغ کسی رفت که ترجمان روح برگمان به زبان تصویر بود. حضور نیکویست در "زن دیگر" و " جنایت و جنحه" چیزی
شبیه استفاده از چشم های برگمان بود. سون نیکویست و برگمان نمونه کاملی از "زوج طلایی " در سینما بودند. مسیری سی ساله که مهم تر از این سالها و عدد و رقم ها ، حاصلش نگاهها و لحظه ها و تصاویری است که بر حافظه سینما ثبت شد. همکاری برگمان و نیکویست مشخصا بعد از “sawdust and tinsel” شکل گرفت. بعد از آن پن صدوهشتاد درجهء نبوغ آمیز(پن روی دست و اسلحه) بود که برگمان اعلام کرد که از این به بعد دوست دارد تمام فیلمهایش را با نیکویست کار کند. نیکویست هم بارها در مصاحبه هایش از همکاری با برگمان به عنوان نقطه اوج کاری اش نام برده است: اگر آشنایی با برگمان نبود من در حد یک تکنسین ساده باقی می ماندم و هیچ وقت به درک امکانات بیانی نور دست نمی یافتم . تجربه این همکاری ، لذتی بود که در فیلم های بعدی برگمان ادامه پیدا کرد تا زمانی که بیماری نیکوست اجازه نداد "ساراباند" به لیست این فیلمها اضافه شود. نیکوست البته با آدمهای بزرگ دیگری هم کار کرده. لویی مال ، پولانسکی ، تارکوفسکی، آتن بورو ، فیلیپ کافمن و حتی باب فاسی (ستاره 80) ، کار با هموطنش لاسه هالستروم و فیلمبرداری "پستچی هميشه دو بار زنگ می زند" و البته وودی آلن . رد پای استادی او را از ایثار تارکوفسکی تا کمدی رمانتکی مثل" بی خواب در سیاتل" می شود دنبال کرد. اما با همه اینها شمایل نیکویست بی شک با برگمان است که شکل پیدا می کند و ما ما کماکان او را با سبک ویژه اش در فیلمهای برگمان می شناسیم.
چیزی که نیکویست با فیلمهای برگمان به آن دست یافت و از آن به بعد مهمترین ویژگی سبک او شد همانا حذف زواید و رسیدن به ((سادگی)) بود.به گفته خودش فرق اساسی کارهایش در قیاس با فیلمهای هالیوودی در این نکته خلاصه می شود:حذف سایه ها و نورهای غیرضروری و در یک کلام اجتناب از جلوه های پر رزرق و برق . او در جای دیگری عنوان می کند چیزی جز نورهای اضافه نمی تواند حس و حال[mood] موجود در یک صحنه را زایل کند. و اینها عناصری بودند که فیلمهای برگمان، ماهیتا، با آن در تضاد بود و نیکویست در صدد حذف تمام آنها برآمد و در نهایت در مینی مالیستی ترین حالت خود به جایی رسید که در "همچون در یک آینه" به طور کل، نور مصنوعی را کنار می گذارد و از نور خورشید سحرگاهی به عنوان تنها منبع نوری اش استفاده می کند.بیزاری نیکویست از سایه های مزاحم در تلاشی که برای نورپردازی کلیسای "نور زمستانی"انجام داد ، خودش را نشان می دهد و این ویژگی بود که او را به استفاده از نورهای غیر مستقیم و نرم ترغیب می کرد. گرایشی که عملا در "چشمه باکره" بروز پیدا کرد. آنها به این نتیجه رسیدند که برای القای فضای دلخواهشان باید از نور غیر مستقیم استفاده کنند، نوری پراکنده و بدون سایه که از آن پس به ویژگی بصری جدایی ناپذیر فیلمهای برگمان تبدیل شد. این ایده در "نور زمستانی" به چنان کمالی رسید که عملا در سراسر فیلم اثری از سایه نمی بینیم و هر چه هست نور است."نور زمستانی" نقطه اوجی در کارنامه نیکویست بود،لوکیشن فیلم به طورساختگی در استودیو درست شده بود و او مجبور به استفاده از نورهای مصنوعی بود.با این حال اصول خود دست نکشید و توانایی اش در خلق فضای رئالیستی را این بار با نورهای مصنوعی به نمایش گذاشت. نورهای نرم و ملایمی که فضای به عمد کم کنتراست "همچون در آینه" هم نتیجه آن بود.
"نور" کلید واژه زیبایی شناسی نیکویست است. نوری که ابزار اصلی او در رسیدن به هدفشان بود : واکاوی روح و بیرون کشیدن همه آن یاس ها و پریشانی ها و رنج هایی که در پس چهره های درون گرای شخصیت های برگمان نهفته بود. برگمانی که شیفته ثبت روح بود و سیمای انسان را آینه تمام نمای روح می دانست. در اینجا است که حساسیت نیکویست نسبت به چهره انسان ، در تعامل کامل با نگاه برگمان قرار می گیرد. شخصیت های پیچیده و چندپهلویی که نیکویست همواره در پی تصویر کردن آنها و دنیاهایشان بود و در اینجا است که "نور" به عنوان جادوی بیانی او عمل می کند. "و ما نور را کشف کردیم و اینگونه شد که هر دوی ما مسحور امکانات بیانی نور شدیم. .تجزیه و تحلیل نور چیزی است که این روزها زیاد به آن بها داده نمی شود ولی به نظر من، نور به اندازه دیالوگ ها و نحوه بازی بازیگران مهم است. "
و از آن پس مطالعه دقیق آنها درباره حالات مختلف نور در طول روز آغاز شد.نیکویست با این کار بر آن بود که به نوری طبیعی دست یابد. چرا که همیشه بر این عقیده بود که نور درست و به جا تنها چیزی است که می تواند تماشاگر را جادو کند. رد پای هنرمندانی چون رامبراند را در این کنکاش نور می شود پیدا کرد. اما سبک منحصر به فرد او در نورپردازی چهره با "پرسونا" به چشم آمد، خود نیکویست در این مورد می گوید: "در این فیلم به وسوسه همیشگی ام پرداختم. نورپردازی کلوزآپ ها و درآوردن حس وحال درست چهره،که همیشه برایم مسئله بود و در "پرسونا" به این وسوسه پاسخ دادم " نیکویست همواره در تلاش برای بروز دادن افکار و احساساتی است که به اعتقاد او در چشم ها باید آن را جستجو کرد. برای همین است که قدرت چشم ها و نگاه ها در آثار برگمان اینقدر نافذ و غریب است. "مصائب آنا " به نوعی آغازگر مصاف نیکویست با رنگ است. (اولین تجربه رنگی آنها برمی گردد به "همه این زنان" در 1964) او و برگمان هر دو سیاه و سفید را ترجیح می دادند و برای نیکوست رنگ دارای یک جور زیبایی انحرافی بود که بعضا حس و حال و فضای فیلم را متاثر می کرد. پس تلاش در آثاری که با رنگ سر و کار دارد ، معطوف به نوعی رام کردن رنگ و متناسب کردن آن با فضای کار است.در اینجا او برخی از تنالیته های رنگی را حذف می کند و از استفاده از رنگ های گرم پوست اجتتناب می کند. کاری که در "فریادها و نجواها" نیز به نحو دیگری انجام شد. در صحنه های داخلی طیف های مختلفی از نور قرمز بر فضا حاکم است و هر اتاق دارای یک تنالیته خاص از رنگ قرمز است و به گفته خودش " ما با این کار سعی داشتیم ناخودآگاه تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهیم." جدا چشمهای آبی لیو المن از زمینه سرخ ...
( اسکاری که او برای این فیلم گرفت در در "فانی و الکساندر" تکرار شد )
برگمان زمانی زیبایی شناسی نیکویست را به سینمایش اضافه کرد که رابطه اش با فیلمبردار شهیر پیشین اش یعنی گونار فیشر در روزهای خوبی به سر نمی برد. همکاری آنها به خلق آثار شاخصی مثل "توت فرنگی های وحشی" و "مهر هفتم" انجامیده بود. از این منظر میشود سینمای برگمان را به دو دوره قبل و بعد از آشنایی با نیکویست تقسیم کرد. فیلمهای دوره اول با فیشر، که ترکیب دراماتیکی بودند از نور و سایه ، در تقابل با تصاویر ساده،ملایم و ناتورالیستی نیکویست . و برگمان ، جهان خودش را به نیکوست نزدیک تر دید. از تربیت مذهبی مشترک گرفته تا نگاهشان نسبت به جهان پیرامون، پیچیدگی های روح انسانی ، سادگی در بیان هنری و خیلی چیزهای دیگر. شاید عمیق شدن در عمق اشتراک نگاه برگمان و نیکویست ،این جمله معروف برگمان را قابل فهم تر می کند " اگر يک روز نتوانم کارگردانی کنم، دلم برای اين کار تنگ نمی شود بلکه برای کار با سون تنگ می شود." البته فقط این ها نیست ، مثل اینکه آنها سر کار با هم خیلی خوش می گذراندند. حالا که با وودی آلن شروع کردیم بد نیست با او هم تمام کنیم. وودی آلن در این باره می گوید : نیکویست به من گفت همان وقتی که او و برگمان صحنه هایی درباره مرگ را می گرفتند، درباره شایعات زندگی خصوصی بازیگران شوخی می کردند!

دوشنبه,15 بهمن 1386 - 14:34:10

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���