دانلود

 سينمای ما - پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / پياده‌هاي پيش‌رو [ هوتن زنگنه پور ]

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: [email protected]

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
goldiran
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان / پياده‌هاي پيش‌رو [ هوتن زنگنه پور ]
پرونده بزرگداشت اينگمار برگمان /  پياده‌هاي پيش‌رو [ هوتن زنگنه پور ]


يادداشتي بر فيلم «مهر هفتم» (The Seventh Seal) اثر اينگمار برگمان
به بهانه بزرگداشت او در جشنواره فيلم فجر
[ هوتن زنگنه پور ]



سينماي برگمان را سينمايي افسرده و مأيوس مي‌انگارند، گويي اين قضاوت هر چند راديكال و غير قابل اتكا از برداشتهايي غيرملموس از فيلمهاي نظير «همچون در يك آينه»، «پرسونا»، «فريادها و نجواها» و در اين باب از همه مهمتر «مهر هفتم» برخاسته است، اما شور زندگي در سينماي برگمان چگونه مي‌تواند از نظر مخفي بماند؟ شور زندگي. اهميت فيلمهاي او در همين دو كلمه خلاصه شده است؛ بدون اين نگاه ايده‌آليستي به زندگي چگونه مي‌توانيم با مرگ به پيكاري بنشينيم كه همچون شطرنج، در محيطي بسته و حركتهاي محدود –كه از خصوصيات بلامنازع و انكار ناپذير زندگي هستند- ما را به طول عمر بيشتر و اميد فزون‌تر به زندگي فرا بخواند؟ چنين است در ساير آثار برگمان؛ زندگي جاري است و نگاه او به اين امر بسيار قابل ستايش است.
«مهر هفتم» از اين حيث مرتبه‌اي فراتر از ساير آثار فيلمساز و حاشيه‌اي عميق‌تر از مبحث مرگ و زندگي دارد. مرگ و زندگي، به عنوان دو دغدغه كهن در حيات و تكوين بشري گرچه محتملا نمي‌تواند تنها لايه كشف شدني فيلم باشد اما به عنوان ساختار اصلي داستان فيلم قابل طرح است. برگمان از اين منظر، يا در واقع با زاويه نگاهي كه در اين فيلم بدان دست يافته است اين مهم را از چند منظر بررسي مي‌كند كه صد البته مهمترين نگاه او بررسي پديده مرگ به عنوان آغاز نيستي از ديدگاه مذهب است. نوستالژي ايمان فيلمساز از آثار قبلي به اين فيلم به ظاهر تاريخي حلول مي‌كند و تبديل به روايتي حكمي-فلسفي در ارتباط با نگاه اعتقادي به مساله مرگ مي‌گردد. روايت فيلم، روايت علاقه بيش از حد به زندگي است يا همان شور زندگي كه پيشتر از آن ياد كرديم. اما چه چيز مي‌تواند مرگ را دلپذير نمايد؟ اين سوالي است كه از سوي مولف اثر از براي مخاطبش مطرح مي‌گردد؛ به نظر مي‌رسد مبارزه و تحمل مشقتهاي زندگي در ايجاد رضايت مقابل ارتباط با مرگ (كه مي تواند از ديد مذهب آغاز زندگي جديدي باشد) و تبديل اين پديده ناشناخته به واقعيتي دلپذير مؤثر باشد. انسان، آلوده زندگي است و در هر برحه‌اي تبديل به شخصيتي مبارز مي‌گردد، گاهي در نقش فيل مي‌نشيند و گاه پياده‌اي پيشرو مي‌شود، گاهي به صدارت مي‌رسد و گاه چون اسب حريف را به مبارزه مي‌طلبد. مرگ در فيلم، بستري سياه براي ايجاد نگاه متقد فيلمساز به مذهب مي‌گردد. كسي كه از كودكي با آموزه‌هاي ديني و اعتقادي خو گرفته و در محيطي متعصب رشد كرده است و چنانكه مشهود است بارقه‌اي از ضمير آگاه در خويش متبلور ديده است مگر نگاه انتقادي چه چيز مي‌تواند از اين قائله برداشت نمايد؟ چنانكه مي‌بينيم فيلمساز به سوء استفاده كشيشها از ترس مردم اشاره مي‌نمايد و مرگ و زندگي خفت‌باز بعد از آن را به دست اعتقادات مذهبي سياه و غير قابل تصور نمايش مي‌‌دهد. فيلم به لحاظ استفاده از تصوير و ميزانسن نيز در نمايش اين ديدگاه موفق عمل مي‌كند، سر جمجمه و جنازه كنار دريا نمونه‌هاي بارز هستند.
در سكانس برجسته‌اي از فيلم، نوستالژي ايمان كه دقيقا از ذهن خسته برگمان به فيلم سرايت كرده است به وضوح قابل تشخيص است. در اينجا، مساله وجود يا عدم خدا مطرح است و ايمان به اين موضوع كه همواره انسان را سرگشته كرده است. شواليه، به مجسمه مسيح خيره مي‌شود و مرگ در جايگاه كشيش مي‌نشيند تا اعترافات او را بشنود. جايگزيني كشيش با مرگ، يا در حقيقت مذهب با نيستي اگر لبه برنده تيغ انتقاد برگمان بر مذهب نباشد دست كم يادآور چالش بزرگ انسان با اين مقوله است. شواليه از بي‌قيدي خويش نسبت به انسان آزرده است و در عين حال نمي‌تواند بدون داشتن قلبي آرام و مطمئن مرگ را پذيرا باشد؛ اين موضوع باعث به طول انجاميدن بازي شطرنج او با مرگ مي‌گردد. او براي حركت بعدي در بازي، كه دريافت استراتژي ايمان است در بحر تفكر غوطه مي‌خورد و سعي مي كند از احساس خالي باشد. چنانكه مي‌داند با ابزار حس نمي‌توان به درك خدا رسيد و اين استعاره در كليت فيلم با سرگرم شدن در بازي شطرنج جانشين مي‌گردد، بازي شطرنج كاملا منطقي است و احساسات را در آن جايي نيست. مساله اطمينان آن چيزي است كه به ايمان حقانيت و درستي مي‌بخشد؛ شواليه در مقام انساني آگاه از ذات درون‌گريز و حقيقت‌جوي خويش تمايل به حصول اطمينان دارد و نه حدس و خرافات. براي او وجود خدا از طريق حدس و گمان كه از ابزارهاي اساسي مذهب هستند قابل قبول نيست. همچنين، او از اينكه مذهب انسان را برده خدا و سرسپرده او نمايد رنج مي‌كشد و ناخرسندي خويش از اين موضوع را با اين عبارت كه چرا خدا دست او را نمي‌گيرد مطرح مي‌نمايد. مرگ تبديل به مائده‌اي مي‌گردد كه نفرت را در ذهن انسان تبديل به خدا نمايد، و اين غريبگي ايمان را در چنين برداشتي از تعريف خدا آشكار مي‌نمايد.
مرگ در سراسر فيلم، سايه بر زندگي انسان افكنده است اما راه تقابل به جاي منطق و اراده آدمي كه شطرنج مي‌تواند كنايه از آن باشد گرايش به اعتراف، مناسك مذهبي و راه انداختن كارناوالهاي ديني است. خودآزاري و همدردي با مسيح، رفتار توهين‌آميز كشيشها با مردم مفلوك هراسيده از تباهي، قرباني كردن و دعا مسائلي هستند كه برگمان در نمايش آيينهاي مذهبي آنها را پررنگ جلوه مي‌دهد. در جايي از فيلم، كه بحث بر سر آتش جهنم و توبه و خودسوزي به خاطر مطهر شدن داغ است و تنها كاري كه صورت مي‌گيرد ترساندن يكديگر از عقوبت خداست؛ مردم در يك مستي دسته‌جمعي كه باز هم استعاره از نئشگي ايمان كاذب آنهاست هنرپيشه گروه دوره‌گرد را به رقص وا مي‌دارند؛ او مانند يك خرس مي‌رقصد چون از جان خويش مي‌ترسد. هم‌زماني بحث معاد با اين رقص دلقك‌گونه باز هم به نگاه منتقد فيلمساز برمي‌گردد، اعتقادي كه به جاي اطمينان و ايمان اصيل پيروي كوركورانه به دليل هراس از عذاب و عقوبت ايجاد مي‌كند. همچنين اعتراف به عجز و ناتواني بشري چيزي است كه آدمي را از شناخت ماهيت مبارزه برحذر مي‌كند.
«مهر هفتم» سرشاز از پرسش و پاسخهاي ذهن برگمان نسبت به مساله ايمان، زندگي، مرگ و حيات ابدي است. بيانيه‌اي كه براي كشف حقيقت نيستي و چالش‌پذيري زندگي زميني براي انسان به ارمغان مي‌آورد. در گوشه ديگر ميدان مباحث فلسفي كلامي ايجاد شده در بستر فيلم، نگاه انسان به خدا و كيفيت آن به گرداب نقد و كنكاش ذهني مي‌افتد، چيزي كه در بقيه آثار او و به خصوص سه‌گانه سكوت (سه فيلم «نور زمستاني»، «همچون در يك آينه» و «سكوت») با كيفيتي متفاوت در نظر آمده است. «مهر هفتم» مانيفستي از انتقاد به اعتقاد است؛ اعتقادي كه رسالتي مگر حصول اطمينان ندارد اما آن را به دست خرافات و ذهنيات فرمايشي ايدئولوگهاي مذهبي سپرده است.



منبع خبر : سينماي ما
دوشنبه,15 بهمن 1386 - 14:26:17

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���