دوشنبه 1 آذر 1389 - 11:24



















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



سه‌شنبه 10 ارديبهشت 1387 - 9:47

آهنگ‌های محبوب جو ساتریانی


زو درباره‌اش را توضیحاتی داده است که خواندنش خالی از لطف نیست .... جالب است نه؟ البته من این مطلب را در سایت harmonytalk دیدیم.  انتخاب‌های استاد هم خیلی جالب است از Machine Gun  جیمی هندریکس تا We Are The Champions  کوئین ... بد نیست شما هم از بین این انتخاب‌ها آهنگ مورد علاقه‌تان را  انتخاب کنید؟

نام آهنگ: audio file Machine Gun
نام نوازنده: Jimi Hendrix
نام آلبوم: Band of Gypsys 1970
"این آهنگ به نظر من بزرگترین اجرای گیتار الکتریک تا کنون بوده است و عجیب این که تنها با یک گیتار Stratocaster ، چند تا پدال و سه تا بلندگوی Marshall اجرا شده است. جیمی هندریکس در این آهنگ مجموعه کاملی از تکنیک هایی را به نمایش گذاشت که امروزه جزو تکنیک های اساسی نوازندگی محسوب می شوند و این کار را بر روی آهنگی انجام داد که مخاطبانش تا قبل از آن نشنیده بودند. این آهنگ از یک طرف نشان دهنده تاریخ موسیقی راک است و از طرف دیگر جهشی بزرگ به سوی فردا است. از تمام جهات فوق العاده است: از نظر ریتم، سولو، فیربک، ویبراتو... از هر نظر فوق العاده است."

نام آهنگ: audio file Voodoo Child - Slight Return
نام نوازنده: Jimi Hendrix
نام آلبوم: Electric Ladyland 1968
"در این آهنگ نه Overdubbing انجام شده و نه اینکه گیتار ریتم و سولو به صورت تراک های جداگانه ضبط شده اند؛ یک قطعه واحد است. اما نمی توان ریتم، ملودی و سولو را از هم جدا کرد چون جیمی هندریکس همیشه خوب می دانست چگونه فضاهای خالی را در آهنگ هایش پر کند. وقتی در یک گروه سه نفره (شامل گیتار، بیس و درامز) نوازنده گیتار بخواهد یک سولو اجرا کند، نبودن گیتار ریتم در گروه به این می ماند که ناگهان زیر پای گیتاریست گروه خالی شود. این آهنگ مهارت باورنکردنی جیمی را در جابجا شدن بین ریتم و سولو نشان می دهد. این که جیمی هندریکس چطور موقع نواختن، آن جملات طولانی به فکرش می رسید و می توانست آنها را به خوبی جمع و جور کند و بعد دوباره بر اساس همان ساختار آکوردی، مسیر کاملا متفاوتی را در پیش بگیرد، همیشه برای من جالب و شگفت انگیز بوده است."

نام آهنگ: audio file Are You Experienced
نام نوازنده: Jimi Hendrix
نام آلبوم: Are You Experienced? 1967
"درست در وسط یک آهنگ سبک Psychedelic که راجع به یک تجربه دیوانه وار روان پالایی (catharsis) است، جیمی هندریکس سولویی می نوازد که شنونده را به گریه می اندازد. او این سولو را با تمام وجودش می نوازد. بقیه گیتاریست های آن دوره صرفا دنبال این بودند که خود را داخل سبک Psychedelic کنند اما جیمی هندریکس همیشه از جان و دل مایه می گذاشت."

نام آهنگ: audio file May This Be Love
نام نوازنده: Jimi Hendrix
نام آلبوم: Are You Experienced? 1967
"یقین دارم که خوانندگان این سطور از دیدن این تعداد آهنگ از جیمی هندریکس در لیست من تعجب خواهند کرد. اما او زبانی جدید خلق کرد که تمام ما آن را برای بیان احساساتمان از طریق موسیقی به کار می گیریم. خیلی از نوازندگان گیتار سعی داشتند آهنگ های پرهیجان و پرشوری به سبک بلوز بنوازند ولی عده معدودی از آنها تلاش کردند قطعه هایی به زیبایی آهنگ های سبک Jazz یا موسیقی کلاسیک بسازند. درست همان هنگام که جیمی هندریکس داشت برخی از دیوانه وار ترین آهنگهای زمان خود را می ساخت، در این آهنگ بسیار زیبا سبک کاریش را به کلی تغییر داد و به نظر من این تغییر بسیار خلاقانه بود. او به زیبایی نابی در نواختن گیتار رسید که برای آهنگی به این سادگی دستاورد بزرگی است. از آن کارهایی است که ارزش وقت گذاشتن و بررسی کردن بشتر را دارد."

نام آهنگ: audio file Crossroads
نام نوازنده: Eric Clapton (از گروه Cream )
نام آلبوم: Wheels of Fire 1968
"این آهنگ شیوه ای بسیار نیرومند، مردانه، بلند و پر سر و صدا برای نواختن بلوز بود. اریک کلاپتون توانایی فوق العاده ای برای بداهه نوازی در اجراهای زنده دارد و در این آهنگ کل اعضای گروه حضور پرشوری دارند. این یک آهنگ ساده بلوز است اما کلاپتون در بداهه نوازی چنان طبیعی و ذاتی عمل می کند که گویی این آهنگ را تا قبل از این نشنیده است و همان جا (در صحنه اجرای زنده) از سرانگشتانش بر روی گیتارش جاری می شود. این آهنگ بلافاصله به نمونه و معیاری شاخص برای نواختن سبک بلوز – راک توسط گروه های سه نفره درآمد. این آهنگ هم مانند آهنگ Machine Gun نمونه ای از یک اجرای زنده کاملا خوش ساخت و منسجم است."

نام آهنگ: audio file Since I've Been Loving You
نام نوازنده: Jimmy Page (از گروه Led Zeppelin )
نام آلبوم: Led Zeppelin 1970
"این تراک به وضوح نشان می دهد که چرا گروه Led Zeppelin گروه بی همتایی است. این آهنگ، یک آهنگ ساده بلوز است اما با افزودن عناصری غیرمعمول به ساختاری بی نهایت پیچیده تبدیل شده است. هیچ یک از اعضای گروه هراسی از خطر کردن ندارند و از نظر تکنیکی دست به تجارب بی سابقه ای زده اند. شاید این بهترین اجرای Robert Plant (خواننده گروه) باشد. کیبورد John Paul Jones فوق العاده است و گیتار Jimmy Page عجیب و غیر عادی است! ریتمش خیلی آزادانه است و طوری از فواصل سوم مرکب (Compund Thirds) استفاده می کند که تا قبل از آن هیچ کس این کار را نکرده بود. سولوی این آهنگ پاساژهای ملودیک فوق العاده زیبا و دلنشینی دارد."

نام آهنگ: audio file Red Alert
نام نوازنده: Allan Holdsworth (از گروه Tony Williams' Lifetime )
نام آلبوم: Believe It 1975
"با شنیدن این سولو از Allan Holdsworth بود که من فهمیدم یک نوازنده گیتار راک با بهره بردن از دانش موسیقی در حد بزرگانی چون John Coltrane و Miles Davis چه کارهایی می تواند انجام دهد. او به جای این که بخواهد تکنیک باورنکردنیش را به رخ بکشد، آن را برای چنگ انداختن در احساسات شنونده به کار می بندد. با این که از مجموعه نسبتا پیچیده ای از mode های مختلف استفاده می کند، اما اصل آهنگ یک riff ساده و مشابه آهنگ "The Immigrant Song" (از گروه Led Zeppelin ) است که با عناصری از سبک Fusion ترکیب شده است. شروع سولو به طرز عجیبی ملودیک است اما اما همین طور که آهنگ جلوتر می رود و آکوردها عوض می شوند او هم با به کار بستن Chromaticism دائم گام آهنگ را عوض می کند. این کاری دشوار و پیچیده است اما او چنان آرام و راحت می نوازد که گویی در حال اجرای یک گام ساده پنتاتونیک مینور است. هر وقت ایت آهنگ را می شنوم ضربان قلبم بالا می رود؛ انگار که دارم در فضا پرواز می کنم. جالب این که پایان سولو با یک نت Suspended است که همین قضیه من را در هر بار شنیدن آهنگ غافلگیر می کند."

نام آهنگ: audio file Birds of Fire
نام نوازنده: John McLaughlin (با گروه Mahavishnu Orchestra )
نام آلبوم: Birds of Fire 1972
"اولین عکس العمل من به این آهنگ این بود: "این دیگه چه جورشه؟!" John McLaughlin از آکوردهایی استفاده می کند که در هیچ کتابی پیدا نمی کنید و اعضای گروهش نیز فوق العاده اند. هر آکوردی که در این آهنگ می شنوید انگار نت های اضافی دارد و احساسات پرشور و ناب نهفته در گیتار مک لافلین خارج از حد تصور است."

نام آهنگ: audio file Tomorrow Never Knows
نام نوازنده: George Harrison (از گروه The Beatles )
نام آلبوم: Revolver 1966
"اولین باری که آن را شنیدم به این فکر افتادم که این آهنگ هیچ ارتباطی با گذشته ها ندارد. از نظر من این نخستین آهنگ واقعی راک بود که تا آن زمان ضبط شده بود. اصلا نمی توانستم بفهمم که این آهنگ را چطوری می توانم بنوازم؛ حتی یک آکورد در این آهنگ نبود! بی شک این سولوی گیتار تأثیر عظیمی بر جیمی هندریکس داشته است."

نام آهنگ: audio file We Are The Champions
نام نوازنده: Brian May (از گروه Queen )
نام آلبوم: News of The World 1977
"این آهنگ یکپارچه جواهر است. قطعه ای مانند این، جایگاه شما را به عنوان یک موسیقی دان تثبیت می کند. Brian May برای نواختن این آهنگ از جان و دل مایه گذاشته است. وقتی که او شروع به نواختن سولو می کند هر چیز دیگری از نظر محو می شود. این آهنگی است ناب، زیبا و دراماتیک."

نام آهنگ: audio fileLoaded
نام نوازنده: Billy Gibbons (از گروه ZZ Top )
نام آلبوم: Rhythmeen 1996
" Billy Gibbons در آلبوم های آخر گروه ZZ Top نشان داده که در سبک Delta Blues به مراتب جلوتر از سایر نوازندگان است و حداقل یک دهه طول می کشد تا ما بتوانیم خودمان را به او برسانیم. من واقعا نمی دانم او چطور توانسته به چنین صدای شگفت انگیزی دست یابد. وقتی هم که از او پرسیدم موضوع صحبت را زیرکانه عوض کرد! واقعا او چطوری به این صدا رسید؟ جواب ساده است: او بیلی گیبونز است و قدرت او هم در همین است."

نام آهنگ: audio file Hurt
نام نوازنده: Adrian Belew
نام آلبوم: The Downward Spiral 1994
"این آهنگ تأثیر عمیقی بر من داشته و شاید بهترین آهنگی باشد که در دهه 1990 نوشته شده است. با اینکه سبک کارهای من هیچ شباهتی به آن ندارد اما برای من به منزله نوعی راهنما بود. ساختار آهنگ بسیار ظریف است و من را به یاد یکی از آهنگ های عجیب و فراموش شده موتسارت می اندازد. ساختار آهنگ در عین ظرافت و زیبایی، خطرناک و تهدید کننده به نظر می رسد. عاشق ضربات کوبنده درامز و متن آشفته ترانه اش هستم. به نظر من این آهنگ نشانه ارتقا به سطح جدیدی از آهنگسازی بود."


بازگشت به روزنوشت هاي مهدي عزيزي

نظرات

علیرضا
سه‌شنبه 10 ارديبهشت 1387 - 18:56
-2
موافقم مخالفم
 

انتخاب اول و آخر من همیشه جیمی هندریکس بزرگ است. تعریف و تمجیدهای ستریانی برایم جالب بود.

هندریکس ساز نمی زد جادوگری می کرد.

وحید
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1387 - 0:12
1
موافقم مخالفم
 

به به به آقا مهدی گل گلاب.خوبی شما؟چه خبرا؟چی کارها می کنی؟می دونی چند دفعه اومدم در زدم نبودی؟انشاا... از شر این دانشگاه هم خلاص شدی دیگه؟خب مبارکه.البته شاید برای تو شر نبوده باشه.دو تا روزنوشت گذاشتی که خب دومیش بیشتر حال داد.باعث شد بعد از مدتها یک سر دیگر به این کنسرتهای G3 استاد بزنم.راستش به غیر از دو سه تا از آهنگ ها بقیه اش رو یادم نمیاد.نه این که نشنیده باشم.به اسم یادم نیست.راستی این قسمت روزنوشت ات که نظرت رو درباره فیلمهای تازه ای که تماشا کردی، می دهی خیلی خوبه، ادامه بده.من که خیلی وقت که تو فیلم دیدن تنبل شدم و هیچکدوم از این فیلم ها که گفتی رو هنوز ندیدم.البته دارم یک فکرهایی برای این تنبلی می کنم.

حالا که وقتت آزاد تر شده پس دو تا کار رو باید جدی تر دنبال کنی.یکی این که این کافه رو پر رونق ترش کنی و بیشتر بنویسی.دوم اینکه یک فکر اساسی به حال گرافیک سایت بکنی.نه اینکه الان بد باشه ها، نه.فقط دلم می خواد سایتمون از اینی که هست خیلی بهتر بشه.

" فقط می توانم بگویم تارانتینو روی جلدش نوشته: I love it " به شدت منتظرم کتابم.

مخلصیم.

مینا
دوشنبه 16 ارديبهشت 1387 - 1:56
15
موافقم مخالفم
 

واقعا فوق العاده بود هندریکس یه جادوگر بودازاینکه این همه تعریف یجا ازش خوندم کلی کیف کردم مرسی

مهدی: موافقم واقعا یک جادوگر بود

آمد
دوشنبه 2 شهريور 1388 - 7:27
1
موافقم مخالفم
 
آهنگ‌های محبوب جو ساتریانی

این موزیسین به واقع یکی ازعجوبه های موسیقیست

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • واكنش سازندگان «هفت» به نامه اميرحسين شريفي / شريفي 15 دقيقه پس از پايان «هفت» درخواست كرد روي خط بيايد!
  • نامه سرگشاده اميرحسين شريفي به مدير شبكه سه / فريدون جيراني در برنامه «هفت» خود را وكيل تشكل تهيه‌كنندگان نداند
  • "اينجا غبار روشن است" و انتخابات رياست جمهوري سال گذشته ايران / سنگین‌ترین تحقیقاتی که تا به حال روی یک فیلم روز انجام شده است
  • دو نسخه دوبله و صداي سرصحنه همزمان اكران مي‌شود / دوبله "جرم" مسعود کیمیایی در استودیو رها تمام شد
  • پس از دو هفته وقفه براي تدوين / تصویربرداری «قهوه تلخ» از سر گرفته شد
  • كار «مختارنامه» به استفثاء كشيد / نظر مخالف آیت‌الله مکارم با نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع)
  • در آينده نزديك بايد منتظر كنسرت اين بازيگر باشيم؟! / احمد پورمخبر هم خواننده شد
  • به‌پاس برگزيده‌شدن به عنوان يكي از چهره‌هاي ماندگار / انجمن بازيگران سينما موفقيت «ژاله علو» را تبريك گفت
  • با موافقت مسوولان برگزاری جشنواره فجر در برج میلاد / 30 دقیقه از انيميشن "تهران1500" برای اهالی رسانه به نمایش درمی‌آید
  • آخرين خبرها از پيش‌توليد فيلم تازه مسعود ده‌نمكي / امين حيايي با «اخراجي‌ها 3» قرارداد سفيد امضا كرد
  • با فروش روزانه بيش از 50 ميليون تومان / «ملک سلیمان» اولین فیلم میلیاردی سال 89 لقب گرفت
  • نظرخواهي از 130 منتقد و نويسنده سينمايي براي انتخاب برترين‌هاي سينماي ايران در دهه هشتاد / شماره 100 ماهنامه "صنعت سينما": ويژه سينماي ايران در دهه هشتاد منتشر شد
  • خريد بليت همت عالي براي حمايت از كودكان سرطاني / نمايش ويژه «سن‌پطرزبورگ» با حضور بازيگران سينما به نفع موسسه محك
  • اکران یک فیلم توقیفی در گروه عصرجدید / «آتشکار» به کارگردانی محسن امیریوسفی پس از سه سال روی پرده می‌رود
  • با بازي حسام نواب صفوی، لیلا اوتادی، بهاره رهنما، علیرضا خمسه، بهنوش بختیاری و... / "عروسک" در گروه سینمایی آفریقا روی پرده می‌رود
  • جلسه صدور پروانه فيلمسازي تشکيل شد / رسول صدرعاملي و ابراهيم وحيد زاده پروانه ساخت گرفتند
  • فرج‌الله سلحشوردر اظهاراتی جنجال برانگیز عنوان کرد / سینمایی که نه ایمان مردم را بالا می‌برد و نه فساد را مقابله می‌کند، همان بهتر که نباشد
  • محمد خزاعي دبير نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم کيش گفت / جشنواره فيلم كيش ارديبهشت سال 90 برگزار مي‌شود
  • هنگامه قاضیانی در نقش ناهید مشرقی بازی می‌کند / فیلمبرداری "من مادر هستم" در سعادت آباد ادامه دارد
  • در دومين حضور خود بين‌المللي / «لطفا مزاحم نشويد» جايزه نقره جشنواره دمشق را از آن خود كرد









  •   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
    Page created in 1.7908539772 seconds.