هروقت مي خواهم بين تمام بازي ها و نقش هاي سينمايي توي ذهنم، سردترين و عبوس ترين شان را انتخاب كنم، فورا دو سه تصوير و چهره نسبت به همه پيشي مي گيرند، يكي تصوير پل نيومن در نقش جان راسل، در «مرد/ اومبره» (مارتين ريت) و ديگري استيو مك كوئين به نقش ستوان فرانك بوليت در «بوليت» (پيتر ييتس) و صد البته داك مك كوي «اين فرار مرگبار» پكين پا. نقش هايي كه «بازي بزرگان» اش حسرت يك لبخند را تا به آخر ماجرا به دل تماشاگر مي گذارد. اما از شما چه پنهان، تازگي ها شمايل دانيل كرگ در هيبت جيمزباند جديد و متفاوت سينما، در «كازينورويال»، بدجوري خاطره همان چهره هاي عبوس دوست داشتني سينما (به خصوص مك كوئين) را زنده كرده. حالا موقعيت براي كرگ كاملا مهيا است و از اين به بعد به راحتي و با انتخاب مسير درست حركت، مي تواند پا جاي پاي آن بزرگان بگذارد.
...
مي ماند اوريژينال ساند ترك «You Know My Name» كه روي تيتراژ شروع «كازينو رويال» است و كريس كورنل، خواننده و سرپرست گروه آديواسليو اجرايش كرده. خب، از كسي كه قطعه «Like Stone» را در كارنامه اش دارد و ترانه «Shadow of the Sun» و نيم دوجين آهنگ ديگر را براي فيلم هاي اخير مايكل مان ساخته و تنظيم كرده، مي توان انتظاري كم تر از اين داشت؟!
پ.ن: حس و حال يك تصوير به خصوص در «كازينورويال» خيلي شبيه به همچه تصويري در «سرآلفردوگارسيا را برايم بياور» شده (هرچه با خودم كلنجار رفتم كه اين يكي را ننويسم، نشد!) ببينيد، متوجه اش مي شويد.
بازگشت به روز نوشتهاي نويد غضنفري
امیررضا نوری پرتو
دوشنبه 27 فروردين 1386 - 11:52
4 |
|
|
|
سلام . خداییش خیلی شبیه هستند . به خصوص که یه جور حس سرد در نگاه هر دوشون موج می زنه . یه حس در عین حال سینمایی و دلنشین .
|
مهدی امیدواری
سهشنبه 28 فروردين 1386 - 15:18
8 |
|
|
|
درباره تضاد
فکر میکنم تضاد این آرامش ظاهری و کار های پر مخاطرهای که میکنند اینقدر جذابه.آدم کشتن "کیتانو" توی "هانابی" و "آلن دلون" در "سامورایی" رو هم من اضافه میکنم البته با اجازه آقای غضنفری.
|
نويد غضنفري
چهارشنبه 29 فروردين 1386 - 3:7
-4 |
|
|
|
«عبوس»، نه فقط «صورت سنگي»
سلام مهدي جان، استاد چه خبر؟ سري به ما زدي؟! تضادي رو هم كه به اش اشاره كردي بدجوري هستم. فقط يه نكته، من بيش تر منظورم نقش هاي عبوس دوست داشتني سينما بود و نه صرفا صورت سنگي. جايي از «سامرايي»، چهره جف كاستلو (دلون) با ماشيني كه توش نشسته، كات ميخوره و مقايسه ميشه و از نظر سرد و سنگي بودن هيچ بحثي توش نيست، اما با اين همه «عبوس» نيست...ظاهر ستوان بوليت رو فقط ميشه با جلو بندي اون دژ چارجرش مقايسه كرد...به عالم و آدم رو ترش ميكنه...اما در مورد كيتانو، خب، به قول سبيل تو «ايرما خوشگله»، اون خودش يه داستان ديگه است. چاكريم.
|
امیررضا نوری پرتو
چهارشنبه 29 فروردين 1386 - 18:23
1 |
|
|
|
سلام نوید جان . وااااااای !!! به نکته ی خوبی اشاره کردی . نمی دونی من چقدر عاشق چهره ی سرد اما دلنشین آلن دلون هستم ؟! ممنون از کامنت محبت آمیزت در وبلاگم و خوشحالم که تو هم عاشق شوکران هستی . نمی دونم تحلیل بلند بالا و سکانس به سکانس این شاهکار بهروز افخمی رو در وبلاگم خوانده ای یا نه ؟ اما اینی که می بینی قسمت دوم و سوم این تحلیل ( شامل از دقیقه ی سیزده تا پایان فیلم ) است . قسمت اولش که شامل فصل اول فیلم ( سیزده دقیقه ی ابتدایی فیلم ) است رو قبل از جشنواره در وبلاگم گذاشته بودم . یه سری بزن . خیلی برای این تحلیل وقت گذاشتم . و فقط ادای دینی بود به لحظات خوبی که با پلان پلان فیلم داشتم . پس جدا از دوبله و کارتونهای خاطره انگیز دهه ی شصت تلویزیون در علاقه به شوکران هم با هم همدل هستیم ؟ خیلی مخلصم آقا نوید گل .
|
امید غیائی
پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 0:5
9 |
|
|
|
The Proposition
سلام.راستش این نوشته ام همون طور که از تیترش معلومه ربطی به بحث این کامنت نداره.اما خب یه تشکر بابت معرفی این فیلم بهتون بدهکارم.فوق العاده بود.یه میخکوب کننده به تمام معنا.نفس کم کنی که دوست داشتم تا تهش باهاش باشم.در ضمن از اطلاعاتی که تو کامنت خودش دادین هم ممنون.خب من به خاطر حال و هوایی که تو دو خط اول داده بودی دیگه نخوندمش تا بعد از فیلم بخونم که همین الان فیلم تموم شد و من هم خوندمش.کاش میشد با کلمه هم همون کار رو کرد تا میدیدید چطور سحر میشین.جادوی تصویر یعنی همین.میخوام یه بار دیگه فیلم رو ببینم تا بتونم بیشتر حرف بزنم.من یکی که خیلی با این اخلاق """بعضی""" از سینمایی ها حال میکنم.لذت فیلم دیدنشون رو تقسیم میکنن تا اگه یه چیزی از زیر دست کسی در رفت بی تصیب نمونه.ایول.
|
نويد غضنفري
پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 13:17
-6 |
|
|
|
درست مثل غروب خورشيد
سلام اميد جان. چاكريم. خيلي خوشحالم كه فيلم به ات جواب داده. بحث درباره اين فيلم رو همه جوره هستم.
|
امید غیائی
پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 13:25
-5 |
|
|
|
سئوال
سلام استاد.یه سئوال.اون فیلمبردار The Proposition که شما نوشتی استرالیائیه خب توhttp://www.imdb.com/name/nm0217120/نوشته فرانسویه.حالا اگه اشتباه شده تروخدا نگی این یارو دنبال سوتی میگرده ها.اردات من رو که به خودت میدونی.من فقط سئوال کردم برای خودم روشن شه.همین. خیلی مخلصم.
|
نويد غضنفري
پنجشنبه 30 فروردين 1386 - 16:38
-3 |
|
|
|
one slip
سلام اميد جان، مرسي از توجهت. من سايت IMDB رو چك نكرده بودم و توي بلاگي كه درباره «تاجر ونيزي» نوشته شده بود خوندم كه بينوت دلوم يا دلهوم؟! استراليايي است، چون فيلمبردار اون فيلم هم بوده، اما اين طور كه تو IMDB نوشته شده فرانسويه. مرسي از راهنماييت. ضمنا چرا ناراحت بشم؟ اين جا جمع شديم واسه همين كار. كه شما سوتي هاي ما رو بگيري قربون! چاكريم.
|