دوشنبه 22 آذر 1389 - 3:1





















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



عوامل سريال کارشان به بیمارستان کشیده شد
زندان «مختارنامه» سازندگانش را هم گرفتار کرد

سينماي ما- فضای بسته و تنگ و تاریک عوارض خود را روی دست‌اندرکاران «مختارنامه» گذاشت و باعث شد تعدادی از آنها دچار ناراحتی‌های تنفسی شوند و گاهی کارشان به بیمارستان کشیده شود.

به گفته رضا استادی روابط عمومي سريال در مدت زمان نسبتا طولانی ساخت سریال «مختارنامه» هیچ کاری اصطلاحا «الله بختکی» صورت نگرفت و حتی پشت ریزترین و جزئی ترین اموری که این روزها در سریال مختار مشاهده می کنید، فکر و برنامه‌ریزی وجود داشت.

خاطرم هست در روزهایی که ماکت دکورهای شهر کوفه برای ساخت و طراحی دکور آماده می‌شد، هر بار یکی از مسئولان برای بازدید می‌آمد و با شیی گنبدی‌شکل در ماکت‌ها مواجه می‌شد، می پرسید: «اینجا آب انباره؟ همیشه طراح صحنه و دکور با لبخندی این بنای گنبدی‌شکل را برمی‌داشت و با اشاره به شیارهای داخل آن می‌گفت: اینجا زندانه!»

یکبار از میرباقری پرسیدم: «چرا زندان کوفه اینگونه است؟» او پاسخ داد در گذشته برخلاف امروز که زندان فضایی برای دور نگهداشتن مجرمان از جامعه و فراهم آوردن فضایی برای تعلیم و تربیت آنهاست، مکانی برای «مرگ تدریجی» بوده و وقتی می خواستند کسی ذّره ذّره بمیرد، او را به زندان می انداختند. به همین دلیل زندان کوفه شرایط بسیار وحشتناکی داشت و ساخته شدن آن در عمق زمین ترسناک شدن و رعب‌آور بودن آن را تشدید می‌کرد.

زندان کوفه بنایی در عمق 5/ 5 متری زمین و پشت دارالعماره کوفه ساخته شد. البته با در نظر گرفتن عمق 5/3 متری سیاهچاله‌ای که در وسط زندان ملاحظه می‌کنید، عمق این بنا گاهی به 9 متر هم می رسید. نکته مهم و قابل توجه این بود که برای طبیعی‌تر شدن فضا نباید زندان هیچ پنجره یا حتی شکافی برای ورود نور می‌داشت.

از طرفی برای تامین روشنایی زندان از پارافین استفاده می‌شد. البته می‌شد از شلنگ‌ها و لوله‌های گاز استفاده کرد، اما نور حاصل از روشنایی گاز، آن جلوه واقعی و طبیعی مورد نظر کارگردان را نداشت. به مرور کار کردن در این فضای بسته و تنگ و تاریک عوارض خود را روی دست‌اندرکاران «مختارنامه» گذاشت و باعث شد افرادی مانند عظیم جوانروح مدیر فیلمبرداری، رضا غفاری فیلمبردار، رضا اصغری دستیار اول کارگردان و... در اثر همجواری با رطوبت و نَم هوای داخل زندان دچار ناراحتی‌های تنفسی شوند و گاهی کارشان به بیمارستان کشیده شود. همه اینها برای این بود که فضای سریال به شدت واقعی شود تا مخاطب، مخوف بودن زندان را با گوشت و پوست خود احساس کند.

مختار حدود یک سال در زندان عبیدالله بن زیاد حضور دارد، اما موقع خروج از زندان، با جسدها و جنازه‌های متلاشی‌شده مواجه می‌شود که محل رفت‌و‌آمد مارها و موش‌هاست. این جسدها با صرف وقت و انرژی فراوان در کارگاه جلوه های ویژه گریم توسط عبدالله اسکندری و گروهش ساخته شد تا برای مخاطب این نکته را تداعی کند که چگونه یک زندان می‌تواند بعد از یک سال چنین بلایی سر زندانیان خود بیاورد و مختار چقدر آدم سرسخت و مقاومی است که از چنین فضایی جان سالم به در برده است.




منبع : خبر آنلاين

به روز شده در : چهارشنبه 17 آذر 1389 - 0:58

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • اختصاصی سینمای ما؛ / تیزر فیلم سینمایی آدمکش را این‌جا دانلود کنید
  • در اولين گفت‌وگو بعد از 4 سال،سکوت فريبرز عرب‌نيا شکست / مجبور نيستم مصاحبه کنم
  • سال پربار براي آهنگساز خوب سينماي ايران در همكاري با كيميايي، ميلاني، جيراني و حاتمي‌كيا / كارن همایونفر موسيقي متن «بانوی شهر ما» را مي‌سازد
  • هزينه توليد سريال عظيم داود ميرباقري اعلام شد / «مختارنامه» با 20 میلیارد تومان ساخته شد
  • به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی / سینماها از 23 آذر به مدت سه روز تعطیل می‌شوند
  • كمدي اجتماعي «هیچ کس فرشته نیست» در انتظار بازگشت تهيه‌كننده / رضا عطاران اولین فیلم سینمایی خود را می‌سازد
  • اين فیلم ممکن است با مشکلاتی شبیه «آدم برفی» مواجه شود / فیلم جدید و جنجالي داود میرباقری درباره سرداری که از دوران مغولها به زمان ما می‌آید
  • واکنش امام جمعه کرمانشاه به نصب تابلوهای تبلیغاتی سريال مهران مديري / چهره آرایش‌کرده بازیگران «قهوه تلخ» باعث به گناه‌افتادن جوانان مردم می‌شود
  • ميترا حجار از بازي در فيلم «آناهيتا» گفت / افتخار می‌کنم که این نقش رابازی کردم
  • سينماي كشور دوباره افتخاري با ارزش كسب كرد / بيانيه انجمن بازيگران سينما به مناسب موفقيت اخير حميد فرخ‌نژاد
  • نگاه ترانه علیدوستی به ماه محرم / برای محرم و سوگواری امام حسین (ع) ارزش خاصی قائلم
  • "آسمان محبوب"در آخرین مراحل صداگذاری است / اولین نمایش تازه‌ترين فيلم داريوش مهرجويي در جشنواره فیلم فجر امسال
  • به دلیل واکنش‌های مختلف درباره چگونگی نشان دادن چهره معصومين / تصوير چهره حضرت عباس (ع) براي پخش در «مختارنامه» نورانی می‌شود
  • پایان بازی بیژن بنفشه‌خواه و آرام جعفری در سريال مهران مديري / «بی‌خودی‌الملک» و «کاترین» برای همیشه از «قهوه تلخ» رفتند
  • عوامل سريال کارشان به بیمارستان کشیده شد / زندان «مختارنامه» سازندگانش را هم گرفتار کرد
  • براساس حکم قضایی دفتر این استودیو پلمپ و مدیر آن بازداشت شده است / مركز دوبله سريال‌هاي فارسي وان در تهران شناسايي شد
  • از اوایل هفته آینده تدوین «black noise» آغاز مي‌شود / بهروز افخمی پس از یک سال به ایران بازگشت
  • براي نقش‌آفريني در «شب واقعه» ساخته شهرام اسدی / حميد فرخ‌نژاد بهترین بازیگر جشنواره آسیا - اقیانوسیه شد
  • ایزابلا روسلینی ریاست هیئت داوران جشنواره برلین را به عهده دارد / جشنواره فیلم برلین از جعفر پناهی برای داوری دعوت کرد
  • بهرام عظیمی در حال ساخت انیمیشنی است که ابتدای فیلم دیده خواهد شد / فیلمبرداری "خیابانهای آرام" کمال تبریزی در ارمنستان به پایان رسید









  •   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
    Page created in 3.77768516541 seconds.