جمعه 14 آبان 1389 - 20:29





















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



گلايه‌هاي فرشته طائرپور از شیوه اكران فیلم «نخودي»
اين شرايط اكران فقط كمي بيشتر از يك نمايش خصوصي است

سینمای ما- فرشته طائرپور تاكيد كرد: از هر سينمايي که فکر کند فيلم «نخودي» فقط براي سئانس‌هاي نيم‌بهاي صبح سينماست، فيلم را پس خواهم گرفت. اين تهيه‌كننده سينما كه اين روزها فيلم «نخودي» را به عنوان فيلم برگزيده جشنواره فيلم كودك بصورت تك‌سانس در برخي سينماها به نمايش گذاشته است، گفت:متاسفانه انباشتگي فيلم‌هاي هجوم آورده به اکران دارد "نخودي" را زير دست و پا و سم اسبان بقيه فيلم‌ها له مي‌کند.

وي خاطرنشان كرد: اينکه «نخودي» در سئانس‌هاي نيم‌بهاي صبح سينماها براي مدارس و مشتريان عادي با موفقيت نمايش خود را ادامه مي‌دهد، معنايش آن نيست که نمي‌تواند سئانس‌هاي مناسبي براي خانواده‌ها در عصرها داشته باشد.

فرشته طائرپور با اظهار تاسف از وضعيت نمايش در سينماها گفت: متاسفانه بعضي از سينماها که در اين آشفتگي و انباشتگي، اساسا از برنامه‌ريزي متناسب با فيلم‌ها در سالن‌هايشان جا مانده‌اند، يا به سئانس‌هاي صبح براي

«نخودي» اکتفا کرده‌اند و يا نهايتا يک سئانس ساعت 1 و 2 بعداز ظهرهم به اين فيلم داده‌اند که عملا و با توجه به تقارن چنين سئانسي با زنگ تعطيل مدارس، قابل هماهنگي براي هيچ خانواده يا مدرسه‌اي نيست.

وي ادامه داد:پس از سال‌ها يک فيلم کودک و خانواده خوب اکران شده آنوقت براي نمايش آن در سئانس‌هاي مناسب عصرها و روزهاي تعطيل، عملا سينمايي وجود ندارد و من نمي‌دانم خانواده‌هايي که تصميم مي‌گيرند به اتفاق بچه‌هايشان در تعطيلات آخر هفته به سينما بروند، بايد چه کنند.

اين تهيه‌كننده سينما درپاسخ به اينكه آيا فيلم از امكان تيزر تلويزيوني و تبليغات مناسب برخوردار است،گفت: «نخودي» جز تيزرهاي حمايتي تلويزيون تاکنون از هيچ مساعدت تبليغاتي ديگري بهره نبرده است. نه شهرداري (پس از دوماه مذاکره و نامه نگاري) به تقاضاي حمايت از تبليغات شهري آن جواب داده و نه مثل بعضي فيلم‌هاي ديگر توانسته به ادارات و مدارس و .... چند صد هزار بليط نيم‌بها هديه کند.از سوي ديگر با توجه به تعداد کم سالن‌هايش، بنده نيز ناچارم خود را موظف به صرفه‌جويي در بودجه تبليغاتي‌اي که فارابي براي فيلم در نظر گرفته بدانم.

طائرپور در بخش ديگري از اين مصاحبه تصريح كرد:آنقدر وضعيت اکران محروم از ‌بزرگتر است که نگرانم اگر همينگونه پيش برود سئانس‌هاي صبح اين فيلم نيز به تدريج در اختيار فيلم‌هاي غير کودکي که مورد حمايت‌هاي ويژه دولتي قرار گرفته‌اند و يا فيلم‌هاي ضد کودکي که ترفندهاي عبور از لابيرنت گيشه را در اين سالها آموخته‌اند، قرار گيرد.

اين تهيه‌كننده ادامه داد: طي هفته گذشته، فيلم «نخودي» را از سه سالن غير اصلي آن، بخاطر همينگونه‌سئانس‌بندي‌ها پس گرفتم.خيلي توهين آميز و دردناک است که ببيني فيلم خوبي دارد بدون رعايت ارزش‌هاي آن اکران مي‌شود. آخر مگر مي‌شود به 9 سئانس نمايش در روز- که آخر هفته‌ها هم بجاي بيشتر شدن کمتر مي‌شوند - عبارت اکران را نسبت داد ؟... اين شرايط فقط کمي بيشتر از يک اکران خصوصي است. اميدوارم همانقدر که من از اين وضعيت ناراضي هستم، مسببين اين اکران از آن شرمنده باشند.

طائرپور با اشاره به مضمون فيلم «نخودي» معتقد است:«نخودي» همانقدر که يک فيلم دوست داشتني براي کودکان و نوجوانان است براي بزرگسالان نيز فيلمي جذاب به حساب مي‌آيد. اينکه هنر و هنرمند در شرايط کنوني سرخورده و کم‌کارند، اينکه تحقيرهاي خانوادگي و اجتماعي مي‌تواند يک انسان را کوچک و کوچکتر کند و اينکه هيچ راهکاري جز باور توانايي‌هاي خود نداريم، حرفهاي فيلم «نخودي» هستند که در قالب يک طنز موفق موقعيت با استفاده از تروکاژهاي جذاب کامپيوتري بيان مي‌شوند به نحوي که هم کودک از اتفاقات بصري آن لذت مي‌برد و هم بزرگسالان از شيوه طرح آن.

وي در پايان گفت: «نخودي» مي‌تواند آغازگر جريان توليد در سينماي کودک توسط بخش خصوصي باشد...به شرط آنکه مانند قهرمان قصه‌اش،دچار بيماري "خود -نخود بيني" نشود.

در خلاصه داستان فيلم «نخودي» كه فيلم‌نامه آن توسط جلال فاطمي و بازنويسي آن توسط فرشته طائرپور انجام شده است، آمده است:«سينا بزرگي (صابر ابر)، يك كارگردان تئاتر عروسكي است كه مدت‌هاست در رقابت با هجوم فيلم‌ها و گيم‌ها‌ي خارجي، امكاني براي عرضه درست كارهايش به كودكان پيدا نمي‌كند.

نمايش‌هاي او بدون رونق و مشتري اجرا مي‌شوند و صاحبان سالن‌هاي نمايش، براي تعطيل كردن اجراهاي او، دلايل و بهانه‌هاي اقتصادي كافي دارند.

سينا علي‌رغم تلاش و مراجعه به جاهاي مختلف براي كار، نتيجه‌اي نمي‌گيرد و با هر پاسخ منفي بيشتر تحقير شده و كوچك مي‌شود. سينا پس از ديدار با فال‌فروشي بادكنكي، راهي سفري به سرزمين قصه‌ها مي‌شود و در آن‌جا «نخودي» افسانه‌اي را ملاقات مي‌كند.»

در اين فيلم بازيگراني چون صابر ابر، مرضيه برومند، رعنا آزادي‌ور، عليرضا خمسه، مسعود كرامتي، مجيد شهرياري، احمدرضا اسعدي، حميدرضا مرادي، رضا تهي‌دست، پوپك دين‌محمد و بازيگر خردسال: ابوالفضل منتهايي به ايفاي نقش مي‌پردازند.





منبع : ایسنا

به روز شده در : سه‌شنبه 11 آبان 1389 - 3:24

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • این بازیگر سال‌های گذشته با حضور در سریال‌های هرشبی محبوبیت بسیاری کسب کرد / بازیگر معروف ایرانی در دام اعتیاد مجدد
  • در پی مطرح شدن نام برخی ستاره های سینما در فهرست اعزامی به سفر حج تمتع / جواد شمقدری: با بيش از 500 نفر از هنرمندان سينما تماس گرفتيم
  • برای جلوگیری از تكرار اعمال زشت و ناپسند از سوی ساختارشكنان سینمای دفاع مقدس / شکایت جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران از وزیر ارشاد و کارگردان «دموكراسی تو روز روشن»
  • واکنش جالب هدایت هاشمی به حذف عکس اش از بیلبرد «لطفا مزاحم نشوید» / ناراحت نباش آقا هاشمی، ما همه تو آژانس می دونیم شما بازیگری!
  • سایت جهان نیوز مدعی شد / طعنه سریال «قهوه تلخ» به طرح حجاب و عفاف و سخنان رئیس جمهوری
  • جمله های رخشان بنی اعتماد، هوشنگ گلمكاني و حبیب رضایی در پوستر فیلم / «لطفا مزاحم نشويد» محصول سينماي مستقل را بايد ديد
  • بیانیه شورای صنفی نمایش برای رفع اتهام‌های سینماگران / دخالت‌های مسئولانه و غیرمسئولانه افراد مختلف سبب بروز خدشه در اجرای صحیح آیین‌نامه می‌شود
  • مدیر موفق و توانمند سینمای ایران استعفا داد / امیرحسین علم‌الهدی از پردیس سینمایی ملت رفت
  • رونمایی پوستر جدید کنسرت گروه ریزار؛ 17 و 18 آبان‌ماه در برج میلاد / حرف های محمدرضا گلزار درباره تشکیل گروه موسیقی ریزار
  • / "برف روی شیروانی داغ" آماده نمایش می‌شود
  • / "اینجا تاریک نیست" راهی کیش می‌شود
  • / کارگاه فیلمنامه‌نویسی فرهاد توحیدی برگزار می‌شود
  • مدیری این هفته در قالب شخصیت شیاد به «قهوه تلخ» وارد می شود / بالاخره نقش مهران مدیری معلوم شد: بلوتوس کبیر، تاجر کلاهبردار یونانی!
  • با حکم محسن مومنی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی / حبیب ایل‌بیگی مدیر کل روابط عمومی حوزه هنری شد
  • حرف های احمد ایراندوست، بازیگر عظیم الجثه سینما و تلویزیون ایران / از بادیگاردی جنیفر لوپز تا حضور در شب های برره و مختارنامه
  • میثم مروستی از کار در سریال سعید آقاخانی می گوید / تیتراژ «خوش‌نشین‌ها» را در دو روز ساختم
  • حضور مهران غفوريان و بهنوش بختياري در سریال منتفی شد / تصویربرداری «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت شروع شد
  • گاف تصویری سریال «قهوه تلخ» ساخته مهران مدیری + عکس / دوربین مداربسته در بارگاه جهانگیرشاه!
  • «نیکان و بچه غول» فانتزی است و بخش‌های گرافیکی کار بسیار زیاد است / اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران ساخته می‌شود
  • فیلم عباس کیارستمی و تریلر آرژانتینی «بدون بازگشت»به طور مشترک جایزه اصلی جشنواره را دریافت کردند / «کپی برابر اصل» برنده جایزه اصلی جشنواره اسپانیایی شد









  •   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
    Page created in 3.17592000961 seconds.