شنبه 8 آبان 1389 - 5:23





















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



رویاهای عجیب و بامزه مهدی کرم‌پور برای سینمای ایران در سال جدید
بازگشت گلشیفته، فرحبخش و "آواتار"؛ گلزار رئیس فدراسیون جهانی اسکی؛ "به رنگ ارغوان " و نخل طلا؛ پرستویی و سبزی‌پلو ماهی شب عید!

سینمای ما- رویای شب عید و آشوب یادها پشت پرده پلکم؛ خوابی بود غریب. غبار بود و غبار. مه بود و دود ...

- گل شیفته قرار بود در فیلم جدید اصغر فرهادی بازی کند و جعفری جلوه چون پدری مهربان و شجاع همه مسايل را حل کرده و خودش رفته بود فرودگاه جلوی گلی تا او را سرصحنه اصغر ببرد.

- مجید شاه‌حسینی حامی مالی آخرین فیلم رئیسیان هم با ماشین خسرو امیرصادقی آمده بودند.

- همه سینماهای کشور فیلم «صداها» را نمایش می‌دادند و مردم پشت داربست‌های کشیده شده جلوی سالن‌ها صف بسته بودند. منیژه حکمت در مصاحبه شماره ششصدو شصت و شش هزار و ششصدو شصت و ششم خود (که مقادیر زیادی شش داشت) برای اولین بار ابراز رضایت کرده بود و مافیا را مغرض و مستحق به دارآویختن، اما شامل تخفیف شمرد!

- مجید قاری‌زاده نماینده تام‌الاختیار و خودانگیخته همه اصناف سینما در امور اکران کشور، نقشه راهش را در Press confrance به صورت Power point تشریح کرد و تمام سینماهای کشور را به سه گروه صد سالنه تقسیم نمود. بدین ترتیب در طول سال حداکثر ده فیلم به نمایش در خواهد آمد، اما حق تولید کنندگان از سینماداران [...] اخذ خواهد شد. پس از این سخنرانی، سینماداران خوشحال در راه پیمایی از میدان ولی عصر تا شریعتی بالا، عکس‌های داوود نژاد را حمل کردند و در میدان قدس امیرحسین علم‌الهدی با آمار و نمودار به حضار اثبات کرد که «پردیس رازی» از «پردیس زندگی» هم بیشتر می‌فروشد. بنیاد فارابی جزایر فارو و شهرداری گوآ، خواستار استفاده از تجربیات متافیزیکی وی شدند و این در حالی بود که ساحل عاج به ایران بابت استرداد عاجل وی جهت اداره پردیس‌های خود ضرب‌الاجل تعيين کرده بود.
در پایان میتینگ و در یک اتحاد میمون همه یکصد و هفتاد تشکل تهیه‌کنندگان و انجمن سینماداران قطعنامه‌ای صادر کردند که سینماها تا اطلاع ثانوی تله‌فیلم‌های امیرحسین شریفی را به نمایش بگذارند تا بعداً ببینیم چه می‌شود. ضرغامی که این پیشنهاد را تنها راه رهایی یافته بود، بلافاصله از آن استقبال کرد و مدیران شبکه‌های مختلف سیما را باز هم، یکی در میان جابجا نمود که چرا تا حالا این به فکر خودمان نرسیده بود؟

- تیتر اول «بانی‌فیلم» که در تیراژ میلیونی‌اش به چاپ دهم رسیده بود با فونت بزرگتر از «شاه رفت» نوشته بود: «فیلم آخر فرحبخش بالاتر از آواتار، آمار رکورد فروش در جهان را جابجا کرد» در زیر تیتر عکس حسین بود جلوی سینما عصر جدید که نشانی را از سرپرست موقت گینس در تهران بر سینه می‌زد. ناظران معتقدند: محتمل است اتحادیه از این پس تمام آگهی‌هایشان را به این روزنامه ضاله دیروز بدهد.

- داودی بانی‌فیلم (اشتباه نشود) در رأی گیری بهترین‌های سال، در تمامی رشته‌ها یک انتخاب بیشتر نداشت و آن حمید فرخ‌نژاد بود. او در اظهار نظری معتدلانه و به دور از تمایلات شخصی گفته بود: «فرخ‌نژاد از دی کاپریو هم جذاب‌تر است... ده‌نمکی از هردویشان.

- جایزه بهترین تهیه‌کننده و بهترين فیلم انتخاب منتقدین طی مراسم ویژه‌ای به سیدضیا هاشمی اهدا شد. ناظرین در گوشی می‌گفتند، کیوان کثیریان پارتی بازی کرده است.

- سعید مستغاثی قول داد که ازین پس در جلسات مطبوعاتی فیلم‌های جشنواره و نظرسنجی‌های نشریات زرد و نارنجی پس از آن، نوجوانان زیرهجده سال شرکت نکنند، وی در این نشست خواستار تشکیل انجمن منتقدین در تمامی سطوح سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و حتی نسوان شد. او مؤکداً گفت می‌خواهیم کار را از پایه شروع کنیم. شرط ارتقای اعضا در مقاطع سنی جز سال تولد مندرج در شناسنامه داشتن حد نصاب حداقل نمرات تعلیمات اجتماعی و انضباط خواهد بود.

- برای آن دسته از داوطلبانی که حوصله خواندن کتاب ندارند و خوراکشان را از سایتها و مجلات و از روی دست یکدیگر می‌گیرند، خواندن کتب ژول ورن برای ورزش ذهن توصیه شده است.

- هوشنگ گلمکانی در اقدامی متهورانه گفت که از این پس نظرات خودش و مطبوعه تحت امرش با نظرات رسمی کمی متفاوت‌تر خواهد شد.
او درباره این که «کمی» چقدر است، توضیحی نداد.

- قرار شد جلسات پروانه ساخت به جای هر هفته از این پس یک هفته در میان تعداد متنابهی پروانه ساخت به محسن علی اکبری بدهد و سرتیپی نیز فقط نصف فیلم‌های ساخته شده را اکران کند.

- حجت‌الاسلام زم قسم جلاله خورد که دیگر فیلم تهیه نکند و به همان امور اسبق نفت و سیگار و رستوران و ویدئو و ... بسنده کند و بگذارد محمدرضا گلزار رییس فدراسیون اسکی جهان شود تا همه به او بیشتر افتخار کنند.

- سیدگانیس رییس اسبق آکادمی اسکار و رفیق فابریک محمدمهدی عسگرپور در گوشش گفت برای تحکیم روابط ایران و آمریکا فیلم «طلا و مس» را زیرنویس کنند تا سال آینده اولین اسکار خارجی جهت بهبود روابط فی‌‌مابین نصیب ایران شود و هم مسؤولان ما خوشحال شوند و هم آنها حسن نیتشان را ثابت کنند. عسگرپور مثل همیشه لب ورچید، اندکی فکر کرد و گفت: «به امید خدا».
ناظران این جمله را حداکثر واکنش مدیرعامل خانه طی دو سال گذشته می‌دانند که حرص همه را در می‌آورد. اما خوشبختانه اعضای آکادمی هنوز خیلی معنای اجرایی آن را نمی‌دانند.

- ژیل ژاکوب طی نامه‌ای کتباً از جواد شمقدری خواست تا تجربیات گرانبهای برگزاری جشنواره امسال را در اختیارش بگذارد. جواد که بیشتر درگیر سفرهای استانی است و خیلی حوصله این قرتی‌بازی‌ها را ندارد، مهدی مسعودشاهی را با DHL به جشنواره کن اعزام نمود تا اطلاع ثانوی دبیری این جشنواره را اختیار کند.

- آگاهان می‌گویند شانس ابراهیم حاتمی‌کیا و سیدجمال ساداتیان برای بردن همه جوایز کن بسیار بالا خواهد بود تا سر آخر نخلی‌ هم به پاس این همه مروت و همکاری دولت مردان جدید به آنان تقدیم شود. بنا شد هیأت داوران در بیانیه پایانی‌شان یک دل سیر به داریوش خان مهرجویی فحش بدهند، تا دل همه خنک شود.

- در ایران یک کرسی دائم داوری در همه امور جهان نیز به نام فردی موسوم به محمد ابراهیم فیاض سند زده شد. در مراسم معارفه وی وزیر، معاونان، مشاوران، صادرکنندگان حکم، شرکت کنندگان و حتی دوستان نزدیکش نیز موفق به یادآوری نام این نخبه نورسته نشدند.

Powerofgod (قدرت‌اله) صلح میرزایی و Oh mygod (پناه برخدا) رضایی قول دادند روی هم رفته و برآیند گرفته یک فیلم مشترک بسازند که مصداق بارز و عینی سینمای ملی باشد و خلاصه بعد از پنج سال تئوری بافی‌ یکی عمل کند. اگر پروانه این فیلم در هفته OFF پروانه دادن به علی اکبری برگزار شود، قطعاً میرعلایی تهیه آن را برعهده خواهد گرفت. ناظران برای سجادپور هم شانس تهیه‌کنندگی قائل‌اند...

- ... اما علي معلم کت و شلوار سفیدش را به جیرانی داده بود تا شب عیدی جلوی مردم آبروداری کند و بروبچه‌های دنیای تصویر هم برای علی چند دست کت و شلوار با رنگ‌های سنگین‌تر خریدند، اما او گفت که حالا حالاها کت و شلوار سفید برای پوشیدن دارد.

- محمدرضا هنرمند قول داد، پرستویی شب عیدی برای مردم گرسنه در رسانه ملی سبزی ‌پلو ماهی درست کند به شرطی که همه قول بدهند، سریال او را تا آخر چهارشنبه‌سوری سال آینده دنبال کنند. او به خانواده‌ها و زنان خانه‌دار وعده داد که قصه سریال هنوز شروع نشده و داستان به جاهای خوش مزه‌تری مثل پخت دم پختک و درست کردن اشکنه هم خواهد رسید. برای قسمت آخر نیز ارکستر سمفونیک وین به رهبری پسر وی قطعه‌ای را جهت درست کردن آب دوغ خیار اختصاص داده است.

- فرهاد توحیدی دبیر مکرر جشن خانه سینما نیز طراحی جشنی همراه با مردم، هم‌گام با مسؤولین را سر لوحه فعالیت جدید قرار داد تا نشان دهد تئوری وسط وسط وسط، هم چنان طرفداران همیشگی خود را دارد.

- مستندسازان که در صنوف مختلف آخرین انتخابات خانه سینما تمام اراضی مانده را فتح کرده بودند، قول دادند نسبت به حل مشکلات سینمای حرفه‌ای نیز کمی کمک کنند تا این قسمت سینما نیز مهجور نماند.

- و ... سکانس پایانی خواب، طرح بهینه‌سازی جوایز جهت هم سوکردن یارانه‌ها و رایانه‌ها و پایانه‌ها و از این قبیل امور، پس گرفتن تمام سیمرغ‌های سی سال گذشته بود به دلیل آن که همه نوشته‌های مجری‌ها طی این سالیان اشتباه تایپی داشته است. بنا شد سال آینده این اشتباهات که موجب وهن مردم و فیلمسازان شده است تصحیح شود تا افراد صاحب صلاحیت‌تری معرفی شوند و منزلت سیمرغ به جایگاه اصلی‌اش بازگردانده شود.
***
از خواب با صدای توپ سال تحویل 1389 بیدار شدم:
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبراللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی الاحسن الحال
مادر بزرگم همیشه می‌گفت: «مادرجان خدا عاقبت آدم را به خیر کند».



منبع : بانی فیلم

به روز شده در : شنبه 7 فروردين 1389 - 15:41

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |
خطای داخلی
  • جمعه اين هفته؛ / «سن‌پطرزبورگ» در «هفت» نقد مي‌شود
  • «من و زیبا» به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی و کارگردانی فریدون حسن‌پور / پروانه ساخت سه فیلم سینمایی صادر شد
  • دوم آبان‌ به کارگردانی فریدون جیرانی / فيلمبرداري "من مادر هستم" در تهران شروع شد
  • سيد جمال ساداتیان اعلام كرد / "شیشه" را امسال کلید می‌زنیم /"شبانه روز" در گروه آزادی اكران مي‌شود
  • در 16 سينماي تهران در 19 روز / فروش "ملک سلیمان" از 250 میلیون تومان گذشت
  • در گروه سینمايي قدس / "آناهیتا" بعد از "هر چی خدا بخواد" اکران می‌شود
  • پس ازثبت طرح 119 صفحه‌اي توسط محمد درمنش و انسيه تاجيك؛ / فیلم زندگی کوروش را محمد درمنش می‌سازد
  • تازه‌ترین خبرها از فیلم کمال تبریزی / نیکی کریمی خبرنگار می‌شود
  • یاد خاطره‌ها؛ / "هزاردستان" بعد از 22 سال دوباره روی آنتن می‌رود
  • تهیه‌کننده فیلم سینمایی «گاردباز» خبر داد؛ / پیمان قاسم‌خانی«گاردباز» را بازنویسی می کند
  • عزت الله انتظامي: / "... و آسمان آبي" به تنهايي زندگي من مي پردازد
  • / "چهار حرفی" در تهران کلید خورد
  • در سومین جشنواره وب ایران؛ / سایت‌های «سینمای ما» و «موسیقی ما» بهترین سایت‌های سینمایی و موسیقی ایران شدند
  • شایعات تایید نشده درباره تولید یک فیلم / سوسن خانوم در سینمای ایران؟!
  • تا شروع اپيزود سوم / فيلمبرداري «خانه پدري» كيانوش عياري موقتا تعطيل شد
  • تهیه‌کننده‌ مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» پس از پخش سه قسمت گفت / استقبال از «مختارنامه» بیش از حد انتظار بود
  • از شنبه اول آبان، هر شب بجز پنجشنبه‌ها،ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه / سریال جدید سعید آقاخانی به «خوش‌نشین‌ها» تغییر نام داد
  • نيما شاهرخ‌شاهي و خاطره اسدي در فیلم بازی می‌کنند / پوريا پورسرخ به بازیگران «آخرين سرقت» پيوست
  • چرا لباس بازیگرهای سریال از پوست حیوانات است؟ + فهرست لباس‌های حیوانی! / تشکل حامیان حیوانات از «قهوه تلخ» انتقاد کردند
  • پس از 12 روز نمایش عمومی / «سن پطرزبورگ» 145 میلیون تومان فروخت









  •   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

    استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
    Page created in 2.18520307541 seconds.