پنجشنبه 1 بهمن 1388 - 4:35



http://www.mohammadmohammadian.blogfa.com/



-





                       



رئيس شوراي صنفي نمايش:
متأسفانه مردم بر اساس نظر منتقدان به سینما نمی‌روند

سینمای ما - در سینمای ایران کمتر پیش می آید که به خاطر نظر یک منتقد مردم به تماشای فیلمی بروند. در گذشته منتقدانی بودند که به دلیل نظر آنها مردم به سینما می رفتند و در سینمای اروپا و آمریکا نیز چنین منتقدانی هستند اما امروزه در سینمای کمتر شاهد این اتفاق هستیم و متأسفانه مردم بر اساس نظر منتقدان به سینما نمی روند.

مهدی کرم پور کارگردان سینما و رئيس شوراي صنفي نمايش با بیان مطلب فوق افزود: در سال های اخیر به دلیل حضور تعداد زیادی از آدم های مختلف به عنوان منتقد در سینمای ایران و حضور تعداد زیادی نشریه در این زمینه که کمتر به شکل حرفه ای به نقد نویسی نگاه کرده اند کار نقد نویسی دچار تنزل شده است.

وی افزود: در سینمای ایران کمتر پیش می آید که به خاطر نظر یک منتقد مردم به تماشای فیلمی بروند. در گذشته منتقدانی بودند که به دلیل نظر آنها مردم به سینما می رفتند و در سینمای اروپا و آمریکا نیز چنین منتقدانی هستند اما امروزه در سینمای کمتر شاهد این اتفاق هستیم و متأسفانه مردم بر اساس نظر منتقدان به سینما نمی روند.

این کارگردان سینما ضمن اشاره به حضور عده زیادی به نام منتقد که سواد کافی در این زمینه را ندارد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات نقد نویسی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم و خصوصا در مورد منتقدان تازه کار این است که هم زمان برای یک فیلم در چندین نشریه می نویسند و همین موضوع به کار نقد نویسی شدیدا لطمه می زند.

وی در ادامه بیان داشت: به هر شکل که نگاه کنید چنین چیزی اصلا قابل توجیه نیست و یک منتقد اگر می خواهد درباره فیلمی نظر دهد در یک بار نوشتن درباره آن فیلم هم می تواند نظر خود را به مخاطب منتقل کند.

کارگردان چه کسی امیر را کشت ضمن اشاره یه تنزل جایگاه نقد در ایران گفت: همین مسائل باعث شده است که جریان نقد نویسی در کشور ما به شدت تنزل کند و حرمت نقد نویسی نیز رعایت نشود و بسیاری از افرادی که در این زمینه تخصص کافی ندارند وارد شده اند و به کار نقد نوبسی ضربه زده اند.

وی ضمن مثبت دانستن برگرازی جشن منتقدان و یا نشست های اینچنینی بیان داشت: هیچ کس به اندازه خود منتقدان نمی تواد به آنها کمک کند و جایگاه منتقدان را ارتقاء بخشد. به هر حال بخشی از این هم با برگزاری همین جشن ها و سمینارهاست که به دست می آید.

وی در پایان گفت: به شخصه به عنوان فیلمسازی که در مطبوعات هم حضور داشته ام فکر می کنم منتقدان برای رسیدن به جایگاهی مناسب نیاز به برگزاری چنین مراسم ها و همایش هایی دارند و امیدوارم دست اندرکاران چنین برنامه هایی به نتایج مثبت برسند و زحماتشان مثمر ثمر باشد.
گردهمایی منتقدان ونویسندگان سینما بامشارکت انجمن سینمای جوانان ایران،بنیادسینمایی فارابی،خانه سینما،سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،مرکزگسترش سینمای مستندوتجربی وفرهنگسرای ارسباران به همت انجمن منتقدان ونویسندگان سینمای ایران درتهران برگزارمی شود.



منبع : ایلنا

به روز شده در : شنبه 26 دي 1388 - 13:58

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       











  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 1.22570610046 seconds.