ممنوع الخروج شدن سينماگران در امريکا هم اثر خوبي نداشت : عسگرپور مديرعامل خانه سينما؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
چهارشنبه 22 مهر 1388 - 18:43
module-htmlpages-display-pid-97.html

      





                       



عسگرپور مديرعامل خانه سينما؛
ممنوع الخروج شدن سينماگران در امريکا هم اثر خوبي نداشت

سینمای ما - «از مسوولان درخواست مي کنم تا فرصت باقي است، مشکل دو هنرمندي که از سفر بازماندند را حل کنند تا بخشي از سوء تفاهم ها حل شود.» محمدمهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما که به دعوت اعضاي آکادمي اسکار در امريکا به سر مي برد با بيان اين مطلب درباره ممنوع الخروج شدن فاطمه معتمدآريا و مجتبي ميرتهماسب صحبت کرد؛ «دو تن از اعضاي هيات سينمايي اعزامي به اسکار در فرودگاه امام خميني(ره) از سفر بازماندند و پاسپورت هاي آنها را نگه داشتند که طبيعتاً بايد به مراجعي که به آنها اعلام شده مراجعه کنند تا مشکل را پيگيري کنند.»

 او با اعتقاد به اينکه نوع رفتاري که اتفاق افتاده، نگران کننده است، گفت؛ «مقدمات اين سفر به بيش از سه ماه پيش و حتي ابتداي امسال برمي گردد و اين اصلاً بحث جديد امروز و ديروز نيست. براي اينکه يک گروه از ايران بتوانند در اين سفر حضور داشته باشند، براي همان برنامه يي که ما مشابه آن را براي اعضاي آکادمي اسکار در تهران داشتيم- که به نمايش فيلم ها و بخشي به بازديد از استوديوها و مراکز سينمايي امريکا برمي گردد- اين سفر مقدماتش پيگيري شد.»

 عسگرپور در ادامه گفت وگوي تلفني اش با ايسنا گفت؛ «حدود 10 روز پيش يکي از خبرگزاري هاي داخلي بدون اينکه ما خبري داده باشيم، از سايت اسکار که نزديک به سه هفته قبل تمام اين اطلاعات را داده بود و اعلام کرده بود چه کساني در اين سفر حضور خواهند داشت، سفر هيات سينمايي به اسکار را خبري کرد و از همان خبر اين سفر به صورت عمومي اطلاع رساني شد و طبيعتاً با وجود اين خبر همه متوجه شدند چه کساني از سينماگران قرار است در اين سفر حضور داشته باشند. اما هيچ اطلاعي به ما داده نمي شود که بعضي از اين همکاران مشکل خروج از کشور را دارند.» مديرعامل خانه سينما درباره برخوردهاي نهادهاي مربوط نيز توضيح مي دهد؛ «بايد ظاهراً از دو طرف اطلاع داده شود که اين مشکل وجود دارد يا از سوي خود هنرمندان که ممکن است بدانند مشکل خروج دارند که اين دوستان نيز نمي دانستند. يا از مجموعه نهادهايي که موجب ممنوع الخروج شدن فرد مي شوند که ما هيچ نکته يي را از سوي آن نهادها دريافت نکرديم.» عسگرپور گفت؛ «به هرحال با توجه به اينکه اين موضوع از 10 روز قبل به صورت کاملاً صريح در جامعه مطرح شد- حداقل از طريق خبرها- اما همه چيز طبق معمول تبديل مي شود به اينکه ما بايد در حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص سينما يک هزينه گزافي بپردازيم و نمي دانم چه اصراري وجود دارد که دائم يک چيز نامطلوب از خودمان باقي بگذاريم. اگر به ما اطلاع داده مي شد که در بين اسامي که اعلام شده است، دو تن از هنرمندان مشکلي برايشان وجود دارد به هر حال ما براي حل اين مشکل تلاش مي کرديم يا همکاران مان را مجاب مي کرديم تا فرودگاه نيايند و شرايطي فراهم نشود که جلوي مردم، پاسپورت دو تا از همکاران ما را بگيرند.» عسگرپور با بيان اينکه فاطمه معتمدآريا از چهره هاي شناخته شده در ميان مردم است، ادامه داد؛ «در فرودگاه مردمي که اين اتفاق را مي بينند، اين موضوعات را به عنوان مشکلات غيرسياسي نمي گذارند. به هرحال ممکن است بنده هنرمند به دليل نپرداختن ماليات، ممنوع الخروج شده باشم ولي من چون يک سينماگر هستم و مرا مي شناسند، مردم ممکن است به حساب ديگري بگذارند. چون هيچ توضيحي نه قبل و نه بعد اين ماجرا داده نمي شود، به نظرم اين موضوع براي مجموعه مديريت فرهنگي و مديريت کشورمان خوب نيست.» مديرعامل خانه سينما در بخش ديگري از اين مصاحبه از مسوولان کشور، رئيس جمهور، وزير ارشاد و معاونت سينمايي درخواست کرد تا هنوز فرصت براي حضور اين دو هنرمند در اين سفر باقي است، اين مشکل را به گونه يي حل بکنند؛ «به هرحال فيلم آقاي ميرتهماسب هنوز اکران نشده و نمايش فيلم «گيلانه» يکي دو روز بعدتر است، اگر مشکل اين افراد حل بشود و بتوانند اينجا حضور پيدا کنند به نظرم بخشي از سوء تفاهم ها حل مي شود.»

عسگرپور درباره بازتاب اين اتفاق در اين سفر گفت؛ «اينجا هم اثرات خوبي نداشته است. البته ما تحت يک جمله که مشکلي وجود داشته و اميدواريم اين همکاران به ما بپيوندند، فعلاً اينجا موضوع را به تعويق انداختيم و سعي کرديم ماجرا به يک فضاي سياسي تبديل نشود که حال خيلي از ما مجبور شويم توضيحاتي بدهيم، بابت موضوعي که از آن اطلاع دقيقي نداريم.» او در پايان گفت؛ «اگر قرار است، اين روال ادامه داشته باشد به نظرم براي هر سفرمان چند روز قبل بايد برويم استعلام بکنيم، همان کاري که سال هاي بسيار دور انجام مي داديم. در حالي که الان ما پيشرفت کرديم و سيستم هاي مکانيزه وجود دارد.» روز گذشته همزمان با گفت وگوي عسگرپور نخستين گزارش حضور هيات اعزامي سينماي ايران به اسکار منتشر شد. ديدار با رئيس آکادمي فيلم امريکا، شرکت در ضيافت شام و نمايش فيلم به همين سادگي به کارگرداني رضا ميرکريمي برنامه هاي هيات اعزامي سينماي ايران به امريکا در اولين روز ديدار از امريکا بود.

در ادامه جلسه سيد گانيس از سينماگران ايراني پرسيد هدف تان از قبول دعوت ما براي حضور در اينجا چه بوده است؟ که محمدمهدي عسگرپور ضمن اظهار تاسف از ناقص شدن تيم شرکت کننده در اين برنامه در پاسخ گفت؛ «هدف ما ارتباط و همکاري براي کارهاي مشترک و بخشي از آن هم براي کسب تجارب کاملاً شخصي است.»



منبع : اعتماد

به روز شده در : يکشنبه 19 مهر 1388 - 16:41

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات


يکشنبه 19 مهر 1388 - 17:18
0
موافقم مخالفم
 

vaghean ke ba in karaye gheyre addishon baese baese khejalatan baraye irano irania

سيد عبدالحسين مرتضوي
يکشنبه 19 مهر 1388 - 20:46
0
موافقم مخالفم
 

يادش بخير ، يه شبي علي دايي تو برنامه ي 90 گفت : اينجا ايرانه !

ولي يه جوري چند بار گفت كه فرداش بعضييا گفتن انگار اينجا ايرانه يه فح.. (همان ناسزا) !

خب ، حالا خواستم به آقاي عسگرپور بگم اينجا ايرانه ها ..... .

بعدشم ممنوع الخروج شدن سينماگران اثر خوبي نداشت كه نداشت ، به ... ! كي اهميت ميده ؟.

اصلا شما هم اشتباه كرديد كه رفتيد . بشينيد فيلمتون رو بسازيد . دو دو رفتيد آمريكا كه بگيد چند منه ؟ فكر ميكنن تحفه ان با اون هاليوودشون .

سعید
دوشنبه 20 مهر 1388 - 0:25
2
موافقم مخالفم
 

بله ایجا ایرانه. واقعا متاسفم

سعید
دوشنبه 20 مهر 1388 - 0:26
-1
موافقم مخالفم
 

اینجا ایرانه. واقعا متاسفم.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 0.661378145218 seconds.