علیرضا خمسه در سوگ فرخ‌لقا هوشمند : متاسفیم که اغلب خبرها و گزارش‌های این روزهای ما درباره مرگ است؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
چهارشنبه 31 تير 1388 - 15:52
module-htmlpages-display-pid-97.html

• تقدیر از دستیاران، منتقدان و بازیگران خانه سینما / منوچهر شاهسواری عضو ممتاز خانه سینما شد      • گروهی معتقدند خبرسازی درباره مشکلات مالی پروژه‌های تلویزیونی راهی برای جلب مساعدت مدیران است / تولید سریال «آشپزباشی» (محمدرضا هنرمند) تا اطلاع ثانوی تعطیل شد      • در پي انتشار ناگهاني نسخه‌هاي قاچاق فيلم «سوپراستار»؛ / محمد نیک بین:«قبلا ستاد مبارزه با قاچاق فيلم نمونه‌هاي خوبي از مبارزه با قاچاق فيلم‌هاي ويدئويي را نشان داده بود»      • اهدای لوح سپاس مدير عامل خانه سينما به انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي؛ / انجمن منتقدان و نويسندگان صنف برتر جامعه اصناف سينماي ايران در سال 87 شد      • پس از تجربه مجری گری و بازی در سریال تلویزیونی؛ / لوح فشرده تلاوت و ترجمه قران کریم با صدای چنگیز جلیلوند منتشر می شود      









                       



متاسفیم که اغلب خبرها و گزارش‌های این روزهای ما درباره مرگ است؛
علیرضا خمسه در سوگ فرخ‌لقا هوشمند

سینمای ما -علیرضا خمسه:  فرخ‌لقا هوشمند برای ما بازیگران سمبل «مادر» بود. او در فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف در نقش مادر من بازی کرده بود و همین همکاری‌ها باعث شده بود تا بسیاری تصور کنند او به واقع مادر من است و احوال او را از من جویا می‌شدند.
اولین همکاری ما در فیلم‌سینمایی «شکار خاموش» به کارگردانی کیومرث پوراحمد شکل گرفت.

با حضور در این کار بود که دریافتم این بازیگر قدیمی تئاتر و سینما تا چه حد در کار خود تواناست. او بسیار با حوصله و صبور سر صحنه‌ حاضر می‌شد و کاملاً دوستانه کار را پیش می‌برد. حضور او سر صحنه سرشار از محبت، مهربانی و همدلی بود. همواره احوال خانواده‌ام را از من جویا می‌شد. او فقط نقش مادر را در فیلم مجموعه بازی نمی‌کرد بلکه حضورش در سر صحنه فیلم‌ها و سریال‌ها نیز مادرانه بود. احساسات مادرانه در وجود او تنیده شده بود و به همین خاطر بود که می‌توانست به بهترین شکل در نقش مادر در فیلم‌ها و مجموعه‌ها بازی کند.

توانایی‌های او در بازیگری نکته‌ای نیست که از کسی پنهان باشد. او با حضور در تئاتر وارد عرصه بازیگری شد و کارهای بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام داد به گونه‌ای که فرخ‌لقا هوشمند به عنوان یکی از بازیگران پرآوازه تئاتر گیلان شناخته شده است و تماشاگران کارهایش خاطرات خوبی از نقش‌آفرینی او روی صحنه تئاتر به خاطر دارند.

او در سینما و تلویزیون نیز در همین حد موفق ظاهر شد. بازی او در برنامه زنده «جمعه تعطیل نیست» یکی از نقش‌آفرینی‌های درخشان را رقم زد. او در این برنامه زنده نقش مادر مرا ایفا کرد و با توجه به سابقه تئاتری و کوله‌بار سرشاری که از بازی‌های مختلف داشت، در این برنامه زنده نمایشی پرانرژی و خوب ظاهر می‌شد.

فرخ‌لقا هوشمند در ماه‌های اخیر به لحاظ وضعیت جسمانی دچار مشکل شد و همین مسئله ما را در مورد احوالات او نگران کرد و تصمیم داشتیم در جلسه روز سه‌شنبه انجمن بازیگران خانه سینما اقدامی برای رسیدگی جدی به احوالات ایشان انجام دهیم که متأسفانه خبر درگذشت این هنرمند بزرگوار را شنیدم. قطعاً درگذشت این هنرمند ضایعه‌ای بسیار جدی برای جامعه هنری ما خواهد بود.



منبع : خبر آن‌لاین

به روز شده در : شنبه 27 تير 1388 - 1:37

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

امير
شنبه 27 تير 1388 - 12:24
2
موافقم مخالفم
 
فرخ‌لقا هوشمند تنهای‌مان گذاشت + یک خبر عجیب: او تا لحظه مرگ از درگذشت فرزندش با خبر نشد

فرخ لقا هوشمند هم رفت .يكي از شمار مادران سينماي ايران كم شد.فكركنم دوسه نفري ديگر از مادران نامدار سينما بيشتر نمانده اند.اين دوسه نفر بيشتر از نيازهاي مادي به دلگرميهاي معنوي نياز دارند.كاش كمي مثل شهره لرستاني احساس مسوليت بين اهالي سينما بود.

baran
شنبه 27 تير 1388 - 13:6
0
موافقم مخالفم
 
فرخ‌لقا هوشمند تنهای‌مان گذاشت + یک خبر عجیب: او تا لحظه مرگ از درگذشت فرزندش با خبر نشد

این جا چه جات خالیست......

مادر مهربان سینما

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  





  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.13282299042 seconds.