دو برنامه فعلا تایید شده: 1- نمایش مستندی درباره استاد در پردیس ملت، 2- مرور خاطرات‌اش در برنامه «نقره» : به سالگرد وفات هامون سینمای ایران نزدیک می‌شویم - 1 :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
پنجشنبه 25 تير 1388 - 23:13
module-htmlpages-display-pid-97.html










                       



به سالگرد وفات هامون سینمای ایران نزدیک می‌شویم - 1
دو برنامه فعلا تایید شده: 1- نمایش مستندی درباره استاد در پردیس ملت، 2- مرور خاطرات‌اش در برنامه «نقره»

سینمای ما - برنامه زنده "نقره" به تهیه‌کنندگی محمد صوفی جمعه 26 تیرماه به مرور کارنامه مرحوم خسرو شکیبایی اختصاص دارد.

صوفی به خبرنگار مهر گفت: با نزدیک شدن به سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی جمعه این هفته خاطرات این بازیگر را با دوستدارانش مرور می‌کنیم. در هفته‌های اخیر که میهمان در برنامه حضور نداشته مخاطبان واکنش مثبت نشان دادند و از برنامه‌هایی که شکل تازه داشتند استقبال کردند به همین دلیل تا آخرین برنامه این روند را حفظ می‌کنیم.

وی افزود: در قالب جدید می‌‌توان از تصاویر آرشیوی که برای مخاطب جذاب است بیشتر استفاده کرد. در"نقره" این هفته مجموعه‌ها و فیلم‌های محبوب و شاخص مرحوم خسرو شکیبایی را مرور می‌کنیم و امیدواریم این تجدید خاطرات برای علاقمندان این بازیگر شیرین باشد.

برنامه زنده "نقره" به نویسندگی منصور ضابطیان و تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد صوفی هر جمعه ساعت 12 از شبکه یک پخش می‌شود. اجرای این برنامه را احسان کرمی بر عهده دارد. آخرین قسمت "نقره" 16 مرداد روی آنتن می‌رود.
 از سوی دیگر؛ تيرماه همزمان با اولين سال‌روز درگذشت خسرو شكيبايي، فيلم «ساكنين صحراي سكوت» در پرديس سينمايي ملت به نمايش در مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه فقط يك هفته تا 28 تير ماه اولين سال‌روز درگذشت خسرو شكيبايي باقي‌مانده است فقط تاكنون برنامه‌ي نمايش اين مستند قطعي شده است و طبق پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا هنوز برنامه و مراسمي براي اولين سالروز درگذشت اين هنرمند اعلام نشده است.

امير مهرتاش مهدوي كارگردان فيلم مستند «ساكنين صحراي سكوت» هم در گفت‌وگويي كوتاه با ايسنا گفت: اين فيلم كه به زندگي و آثار خسرو شكيبايي مي‌پردازد، در ساعت 30/17 روز 28 تير ماه در پرديس سينماي ملت با حضور عوامل ، هنرمندان و دوستداران اين هنرمند فقيد به نمايش در مي‌آيد.

وي هم‌چنين درباره‌ي كتابي كه قرار بود درباره‌ي شكيبايي رونمايي شود اظهار داشت: اين كتاب با يك ماه تاخير در مراسم ديگري رونمايي خواهد شد.

عوامل مستند «ساكنين صحراي سكوت» كه در 90 دقيقه توسط جشميد مشايخي، سيد هادي منبتي و جمشيد شاه‌محمدي تهيه شده است عبارتند از: نويسنده: الهام قره‌خاني، گويندگان: ژاله علو، نيكي كريمي، رامبد جوان، رضا رشيد‌پور، سام مشايخي، مدير توليد: سام مشايخي، تدوين: امين عابدي، مشاور كارگردان: دكتر اكبر عالمي، كارگردان: امير مهرتاش مهدوي.

به گزارش ايسنا، در دقايق ابتدايي صبح روز جمعه 28 تيرماه سال 1387 در حالي خبرها مخابره مي‌شد كه خبر رسيد خسرو شكيبايي، بازيگر «هامون»، «يك بار براي هميشه»، «خانه‌ي سبز» و «روزي روزگاري» براي هميشه از مقابل دوربين‌ها رفت و در قاب خاطره‌ها ثبت شد.

خسرو شكيبايي فارغ‌التحصيل بازيگري از دانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، با بازي در نقش كوتاهي در فيلم «خط قرمز» (مسعود كيميايي، 1361) اولين حضورش را در سينما رقم زد و با «هامون» داريوش مهرجويي در خاطره‌ها ماندگار شد.

شكيبايي در حدود 40 فيلم سينمايي حضور داشته است؛ كه از ميان آنها مي توان به «دادشاه»، «صاعقه»، «دزد و نويسنده»، «رابطه»، «ترن»، «شكار»، «عبور از غبار»، «ابليس»، «جست‌وجو در جزيره»، «بانو»، «پرواز را به خاطر بسپار»، «سارا»، «يك بار براي هميشه»، «بلوف»، «پري»، «درد مشترك»، «لژيون»،«عاشقانه»، «خواهران غريب»، «سايه به سايه»، «سرزمين خورشيد»، «رواني»، «زندگي»، «‌ميكس»، «كاغذ بي‌خط»، «دختري به نام تندر»، «مزاحم»، «صبحانه‌اي براي دو نفر» ، «نسكافه داغ داغ» ،«دلشكسته» و «حيران» اشاره كرد.

اين بازيگر كه دريافت سه سيمرغ بلورين و يك ديپلم افتخار را از اين جشنواره در كلكسيون افتخاراتش دارد، در هشتمين دوره‌ي جشنواره فجر به خاطر فيلم«هامون» سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را گرفت، سال‌ها بعد به خاطره فيلم «كيميا» دوباره اين سيمرغ را به خانه برد و سومين سيمرغ خود را هم را براي بازي در فيلم «سالاد فصل» گرفت. از آخرين افتخارات شكيبايي هم دريافت ديپلم افتخار براي فيلم «اتوبوس شب» بود.

خسرو شكيبايي مي‌گفت: «مردم بدون من، هميشه مردم‌اند؛ من اما بدون مردم، مُرده‌ام.»

اين بازيگر سينما و تئاتر ايران در گفت‌وگويي سالها قبل درباره‌ي تماشاگران فيلم‌هايش اين جملات را مط



منبع : مهر و ایسنا

به روز شده در : سه‌شنبه 23 تير 1388 - 1:29

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

کیانا
سه‌شنبه 23 تير 1388 - 11:0
0
موافقم مخالفم
 
طرفدارهای سینه چاک فیلم «هامون» چگونه فیلم می‌شوند؟

خدا رحمتت کنه هنرمند بزرگ

این جمله ایه که همه میگن و من هنوز بعداز یکسال با شنیدنش شکه میشم و میگم چییییییی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

و بعد به یاد میارم که.... ! بله!!!!!


سه‌شنبه 23 تير 1388 - 15:55
1
موافقم مخالفم
 
طرفدارهای سینه چاک فیلم «هامون» چگونه فیلم می‌شوند؟

یعنی کسی دیگه مثش می اد؟ادمی که عاشق بازیگریه؟نه ادعای گنده می کنه نه ........................امیدم را مگیر از من خدایا.باشه.امیدوار می مونیم.اما........................

saman
سه‌شنبه 23 تير 1388 - 22:5
1
موافقم مخالفم
 
طرفدارهای سینه چاک فیلم «هامون» چگونه فیلم می‌شوند؟

ey khosrow jane shakibaee

ey marde samimi

ey bozorgvare ashegh

ey honarmande binazir

ey ke ba dastanash sher migoft

jayat dar miyane asheghanat khalist

ey kash faghat yek bar digar

az pardeye noghree biroon miamadi

roohat ghareene rahmat bad

maryam
سه‌شنبه 23 تير 1388 - 22:19
0
موافقم مخالفم
 
طرفدارهای سینه چاک فیلم «هامون» چگونه فیلم می‌شوند؟

we miss him a lot ...

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.60367298126 seconds.